منتال ری (mental ray)

hamed1star

Member
کافیه وارد تنظیمات نور omni شوید و بعد در قسمت area light parameters مقدار 0.025 رو برای radius وارد کنید این همون مقداریه که توی نور دیگه هم استفاده شده .

عکس کار رو با تنظیم جدید پیوست کردم واستون .
موفق باشید .
 

پیوست ها

  • 0001.jpg
    0001.jpg
    61 کیلوبایت · بازدیدها: 19

saeed_flash

New Member
ممنون حمید آقای عزیز خیلی لطف کردید
فقط اگه امکانش هست یه لطف دیگم کنید بگید این radius چه کاری میکنه و چرا مقدار زیادش باعث چنین چیزی شده بود
باز هم ممنون:rose:
 

hamed1star

Member
این متن انگلیسی و توضیحان هر گزینه اگه واضح نبود بگید که توضیح بدم ...


On
Turns the area light on and off. When On is on, the mental ray renderer uses the light to illuminate the scene. When On is off, the mental ray renderer doesn’t use the light. Default=on.

Show Icon in Renderer
When on, the mental ray renderer renders a dark shape where the area light is. When off, the area light is invisible. Default=off.

Type
Changes the shape of the area light. Can be either Rectangle, for a rectangular area, or Disc, for a circular area. Default=Rectangle.

Radius
Available only when Disc is the active type of area light. Sets the radius of the circular light area, in 3ds Max units. Default=20.0.

Height and Width
Available only when Rectangle is the active type of area light. Set the height and width of the rectangular light area, in 3ds Max units. Default=20.0 for both Height and Width.

While you use these spinners to adjust the size of the area light, a gizmo (yellow by default) appears in viewports to show the adjusted size. This gizmo disappears once you finish adjusting the value.

Samples group

U and V
Adjust the quality of shadows cast by the area light. These values specify how many samples to take within the light’s area. Higher values can improve rendering quality at a cost of rendering time. For a rectangular light, U specifies the number of sampled subdivisions in one local dimension, and V the number of subdivisions in the other local dimension. For a circular (disc) light, U specifies the number of subdivisions along the radius, and V specifies the number of angular subdivisions. Default=5 for both U and V.

 
سعید جان خوشحالم که جوابتو گرفتی .
دیروز فایل رو گرفتم اما نرسیدم نگاهش کنم . گفتم امروز میبینم ولی حامد جان انگار زرنگ تر بوده .
موفق باشید :rose:
 

Ultra3D

Well-Known Member
V-ray

سلام با تشکر از آموزش هاتون
من تو منتال ری مشکل ندارم ولی با وی ری و برازیل مشکل دارم میشه درباره اونا هم توضیح بدین:green:
 
سلام یه سوال داشتم نور Direct نمی سازه gi رو و وقتی براش سایه area shadows رو می سازم پیغام خطا می ده چرا؟؟.:lol:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا