مشکل اساسی کارهای سنگین در مکس.

ALI_TAKHTI

Active Member
با سلام.
الان که این نوشته رو دارم تایپ میکنم فرق زیادی با جنازه ندارم.
یک کار گرفتم یه پارک 3 هکتاری این پروژه فوق لیسانس یکی از دوستان بود.
کار رو به خاطر مشکلاتی که داشت به جای اینکه در مدت یک هفته ببندیم مجبور شدم توی 2 روز تمومش کنم.
بالای 60 ساعت از پای سیستم تکون نخوردم.واقعا وحشتناک بود.یه جاهایی داشت گریم میگرفت خودم رو لعنت کردن چرا کار رو گرفتم. اعتراف میکنم برای پول بود.کار رو تو کد 3 بعدی و درمکس متربال و نور و رندر کردم.یه شاهکار بود که تموم شد به قیمت 2 شب بیداری و.......
اما مشکل کجا بود.
من با 2 تا لب تاپ و یه پی سی کار کردم روش. سیستم رندر من 14 گیگ رم و cpu cor i7
کاررو بخاطر سنگینی تیکه تیکه وارد مکس کردم. همه درخت ها و گل ها پروکسی بود اما هیچ فایده ای نداشت
بابای بابای بابام رو درآورد. بالای چند ده بار کد و مکس هنگ کرد.
تو ویو پرت همش پله پله میشد.همه رنگها به هم میریخت هیچ جسمی رو با موس نمیشد جابجا کرد پله ای میپرید جای دیگه. مجبور بودم دونه دونه مختصاتشون رو بدم تا جابجا شن.اصلا خط ها رو نمیدیدم.حدسی کار میکردمرم سیستم 99 درصدش در حال کار بود(تاحالا ندیده بودم)
همه کارهایی که میشه کرد تو ویو پرت بهتر عمل کنه رو هم کردم اما بی فایده.
گرافیک مد روروی direct 3d هم قرار دادم.بی فایده.
آخه یکی بیاد به من بگه چی کار کنیم وقتی کار سنگینه؟
دیگه 14 گیگ رم که کم نیست
موقع رندرمشکلی نبود ها. فقط موقع کار.
یه رندر کوچیک هم از یه گوشه از کار میزارم.
کار خیلی معمولی بود چو فقط میخواستم تموم شه.
هرکی تجربه داره بیاد بگه.کد2012 و 2013 بود و مکس 2012
واقعا اینجورمواقع باشد چکار کرد؟؟؟؟؟/
 

پیوست ها

  • 04.jpg
    04.jpg
    206.2 کیلوبایت · بازدیدها: 144
آخرین ویرایش:

ALI_TAKHTI

Active Member
اول همه group بعد مختصات x y گروپ صفر بشه .

حتی فکرس رو هم نمیکردم این مشکل بزرگ من به این سادگی حل شه. کپ کردم.ای جاااااااااااااااااان.ترکوندیم با این حرکت.
حالا اگه راهنمایی و قلق هایی واسه اینجور کارهای سنگین داری خوشحالم میکنی بازم بگی. واقعا دردسرن اینکارا
 

3D Art

Member
D از روی کیبورد ویوپورت رو غیر فعال میکنه
اگر غیر فعال باشه وقتی در حالت maximize viewport نیست تغییرات یک ویوپورت رو بقیه ویو ها نشون نمیده
بهترین کار تو این پروژه ها اینه که لایه بندی کنی و تا سقف 20 میلیون هم میتونی با همین سیستم پلی داشته باشی
 

ALI_TAKHTI

Active Member
یه سوال دیگه.اینکه میگی لایه بندی کنم.فرض کن درخت ها تو یه لایه باشن.وقتی اون لایه هاید بشه تاثیری تو رم که نداره .رم همون انداره مشغوله.پس فایدش چیه؟
 

benyamin_pc

Well-Known Member
بحث خیلی خوبیه برای کارهای سنگین همیشه دوست داشتم بدونم چیکار میشه کرد که با 1 کامپیوتر اونم در حد متوسط بشه یه کار شلوغ و سنگینو انجام داد , مثل یه شهر تو یه کارتون با کلی آبجکت و قضایای دیگه که انیمیت هم داره و تو همین وضع داریم هی فریم میزنیم میریم جلو و انیمیشن هم کلی طولانی میشه و این بساتا ...
 

3D Art

Member
layer manager
چیزی که خیلی مهمه و نقش بسیار مهمی توی کار های خوب داره اینه که شما بتونی از همه پتانسیلت استفاده کنی و وقتی نتونید به راحتی توی صحنه بچرخید و همش در حال هنگ و ... باشید نمیتونید از همه پتانسیلتون استفاده کنید
نکته دیگه برای صرفه جویی در رم استفاده از پروکسی برای تکسچر هاست
 

h.khafan

Active Member
نکته دیگه برای صرفه جویی در رم استفاده از پروکسی برای تکسچر هاست

سلام...میشه بیشتر توضیح بدی در بارهی پروکسیه تکسچر؟ ممنون


همونطور ک دوستان گفتن لایه بندی مهمترین قسمتشه...باندینگ باکس هم خیلی تاثیر داره و انیکه اگر گزینه ی o روی کیبورد بزنی در مواقعی ک صحنه سنگینه موقع حرکت کردن توی ویو پورت خودش اگر احساس کنه ابجکتها اذیت دارن میکنن اونارو باندینگ باکس میکنه و بعد از اتمام حرکتت دوباره به حالت عادی بر میگردن ک اینم تا حدودی کمک کنندس اما نه خیلی....


موفق باشی
 
آخرین ویرایش:
یه سوال دیگه.اینکه میگی لایه بندی کنم.فرض کن درخت ها تو یه لایه باشن.وقتی اون لایه هاید بشه تاثیری تو رم که نداره .رم همون انداره مشغوله.پس فایدش چیه؟

در واقع در هنگام محاسبات realtime مانند محاسبات زوایای دید که یک رندر realtime حساب میشه cpu و gpu شما درگیر هستند و Ram از اول پروژه و با سنگین تر شدن پروژه پر و پرتر میشود . بنابراین در واقع کار کردن در زوایای دید شلوغتر مثل چرخیدن توی یک زاویه دید شلوغ باعث فشار محاسباتی بر روی cpu و به خصوص کارت گرافیک شما میشود و خیلی ربطی به رم نداره (البته اگه رم شما از قبل پر شده باشد همه محاسبات سیستم کند میشود) هر چه تعداد obj های بیشتری hidden باشد محاسبات cpu و gpu کمتر میشود
 
آٔقا افشین میشه مشکل ما رو هم حل کنی
مثال
فرض کن در داخل یک دیوار می خواهیم چند تا پنجره درست کنیم خب من با استفاده از edge و انتخاب coneect این لبه ها را بهم وصل میکنم طول و عرض پنجره ها به همین روش ساخته میشه از اتصال لبه ها بهم بر حسب اندازه دلخواه ما یک پنجره ساخته میشه حالا با استفاده از polygon هر دو طرف را با دستور bridge بهم وصل میکنم خطهایی که در لبه های دیوار قرار میگیرد بعضی ها حذف میشود اما یک یا دو خط اصلا حذف نمیشود این منطقی نیست چون وقتی میخوام لبه ها را chamfare ( پخ) کنم اون خطی که حذف نشده است باعث افت کیفیت و بی نظمی لبه ها میشود لطفا کمک کنید
کلید های کنترل - شیفت - بک اسپیس- تب و کلی کلید های دیگر رو امتحان کردم جواب نداد
همیشه یه راهی هست اما من نمیدانم
مرسی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از افشین عزیز
در تکمیل گفته های افشین جان میگم.

ببین علی جان باید کارتو سبک کنی یعتی چی؟ ببین الان یه گل رو پروکسی میکنی آیا همینجور پروکسی میکنی؟ باید مدیریت روی گل ها و درخت ها داشته باشی.مثلا توی درخت تنه درخت رو توی مودیفای لیست Pro optimize بده. اینقدر کم کن که ظاهر تنه آسیب نبینه اما ریز شاخه ها نیست میشه. شاید بگم 50 درصد حتی بیشتر از پلی های درخت حل میشه.حالا فکر کن 300 تا درخت رو اینکار کنی تعداد پلی ها چقدر صرفه جویی میشه.
در باره بحث تکسچر که افشین گفت رو من شخصا رعایت کردم تو پروژه هتلم و بسیار نتیجه داد.مثلا اگه یه تکسچر داری که دوردست هست و اندازش هست 4000 پیکسل اگه 1000 پیکسل هم بکنی فرقی نمیکنه. یا اگه ماشین میزاری توی داشبورد هم رفلکت و اینها داره.پس باید المان های کارت رو دونه دونه اوپتیمایز کنی.
بحث دیگه که سنگین هست بحث رفلکت ها هست.خب یه چوب گوشه سایت رفکلت نداشته باشه.هیچ فرقی نمی کنه اما باعث سنگین شدن کار میشه
بحث دیگه اگه رندر شب داری حتما و حتما دور نورهای فتومتریک رو خط قرمز بکش و از Vray ies استفاده بکن.البته توی خود IES وی ری تیک داره به نام use shape subdivs که اگه این تیک رو برداری شکل هالوژن توی سایه از بین میره که اصلا با چشم دیده نمیشه اما زمان رندر مخصوصا یه لامپ روی درخت 60 درصد صرفه جویی میشه.
بحث دیگه نور پردازی هست. سعی کن از vary sun برای روز و HDRI peter guter برای شب استفاده کنی.
از vray fur هیچ وقت استفاده نکن.سعی کن با مولتی اسکاتر کار کنی یا دیگه آٱخرش وی ری پروکسی استفاده بکن.
یه نکته باحال... اگه روی 4 ویو باهم کار کنی خیلی کند میشه.! دلیلش هم اینه که یه جسم رو 4 بار پردازش میکنه
چرا کارت چندتا سایه داره؟؟؟‌ یعنی چند تا منبع نور.. خب معلومه کند میشه .
مدیریت پروژه یعنی مدیریت و سبک سازی در عین حال کیفیت کار پائین نیاد
موفق باشی
 

benyamin_pc

Well-Known Member
پس اگه با هید کردن هر لیر محاسباتش از دور خارج میشه خیلی عالیه ..
رم هم هرچی ورتکس ها بیشتر باشه برای کند نشدن محیط کمک زیادی میکنه , الان تسک منیجر باز کنین بعد یه شی مثل قوری بذارین وسط و توربو اسموس بزنین و دونه دونه لولو ببرین بالا و تسک منیجرو نگاه کنین رم چی میشه هی , مثلا اگه 14 گیگ رم دارین تا وقتی رم پر نشده باشه فرق نمیکنه 12 گیگ تو رم چیز باشه یا 1 گیگ و بالا بودن رم تاثیری رو سرعت نمیذاره و فقط اونجائی مزیت بالای رم مشخص میشه که اگه رم پر شه میره رو ویرچوال مموری و با هارد کار میکنه و یکدفعه سرعت افت میکنه اونم تو همه برنامه های باز سرعت افت شدیدی میکنه
 

*farshid*

کاربر VIP
فکر کنم مشکل از تعداد زیاد پولی باشه ... و فاصله گرفتن کار از مرکز ... فایل کد رو باز کن ... حجم ها رو انتخاب کن بعد تو یه فایل کد جدید همشو پیست کن تو مرکز مختصات
وقتی از کد ایمپورت میکنی سعی کن کمترین مقدار فیس رو داشته باشی ... با max surface devision بالاتر تست کن اگه منحنی ها درست نبودند عددش رو بیار پایینتر... با آزمون خطا باید به یه عدد مناسب برسی

تعداد پلی های صحنه چند تاس؟
 

ALI_TAKHTI

Active Member
من درختها و گل ها رو پروکسی کردم. اما این مشکل هنگ رو حتی تو خود کد هم موقع3 بعدی داشتم.کارت گرافیک هم حتما تاثیر داره.کارتم رو عوض کنم؟ اینودیا سری 500 شنیدم هم خوانی داره با مکس.آره؟
 

kami_re62

Member
آقا ی سوال !! من توی کارای خارجی Evermotion که نگاه میکردم دیدم دور گل یا درخت bounding box هست ولی وقتی روش کلیک میکنی editable mesh باز میشه !! یعنی اینم ی نوع پروکسی هستش؟!

با اینکار حجم کار خیلی پایین میاد !!!

ی چیز دیگه هم که هست اینکه میشه تو دور دستها که جزئیات زیاد اهمیتی نداره از عکس ماشینو درختو آدمو ... استفاده کرد . من حتی تو بعضی از کارای خارجی Evermotion دیدم تو فاصله نزدیکم از عکس استفاده کرده !
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا