مشکل اساسی کارهای سنگین در مکس.

ALI_TAKHTI

Active Member
خویه.یحث داره یه جاهای خوبی میرسه. از همه اونهایی که نظر میدن ممنونم.هر کسی نظری داره بیاره .من در آخر همه رو جمع میکنم وبه صورت یه جزوه برای کارهای سنگین رو سایت میزارم. پس هرکی هرچی بلده بسم ا....
از افشین و عارف عزیز هم ممنونم/
 

ALI_TAKHTI

Active Member
آقا ی سوال !! من توی کارای خارجی Evermotion که نگاه میکردم دیدم دور گل یا درخت bounding box هست ولی وقتی روش کلیک میکنی editable mesh باز میشه !! یعنی اینم ی نوع پروکسی هستش؟!

با اینکار حجم کار خیلی پایین میاد !!!

ی چیز دیگه هم که هست اینکه میشه تو دور دستها که جزئیات زیاد اهمیتی نداره از عکس ماشینو درختو آدمو ... استفاده کرد . من حتی تو بعضی از کارای خارجی Evermotion دیدم تو فاصله نزدیکم از عکس استفاده کرده !

در باره سوال اولت که برای منم جالبه بدونم.
اما در مورد صحبت بعدیت باید عرض کنم کخ ببین دوست عزیز مشکلرندر گیری نیست.مشکل کار روی پروژه در مکسه.هم متریال دهی هم نور و چرخش در کار.من آخرای کار دیگه نمیتونستم هیچ فایلی رو ایمپورت کنم چون کرش میکرد سیستم.این موارد که گفتی برای رندر گیری خوبه وگرنه من که حجمم بالای 18 میلیون پلی داره و همش توی مکس وارد شده دیگه کاریش نمیشه کرد.
 

ALI_TAKHTI

Active Member
فکر کنم مشکل از تعداد زیاد پولی باشه ... و فاصله گرفتن کار از مرکز ... فایل کد رو باز کن ... حجم ها رو انتخاب کن بعد تو یه فایل کد جدید همشو پیست کن تو مرکز مختصات
وقتی از کد ایمپورت میکنی سعی کن کمترین مقدار فیس رو داشته باشی ... با max surface devision بالاتر تست کن اگه منحنی ها درست نبودند عددش رو بیار پایینتر... با آزمون خطا باید به یه عدد مناسب برسی

تعداد پلی های صحنه چند تاس؟

بله. کار حدود 18 میلیون پلیداشت. اره من نمیدونستم باوارد کردن و آوردن کار به وسط ویو پرت مشکل پله ای شدن درست میشه.الان یاد گرفتم.امادلیلش چیه؟
تعئتئ فیس ها هم زیاد بود چون 90 در صد کار منحنی بود.فضای سبز بود دیگه.رنج نرمالش چنده؟
 

*farshid*

کاربر VIP
آقا ی سوال !! من توی کارای خارجی Evermotion که نگاه میکردم دیدم دور گل یا درخت bounding box هست ولی وقتی روش کلیک میکنی editable mesh باز میشه !! یعنی اینم ی نوع پروکسی هستش؟!

با اینکار حجم کار خیلی پایین میاد !!!
!
bonding box کردن حجم ها تاثیری تو کم شدن حجم فایل و سرعت رندر نداره ...فقط ویوپورت رو سبک میکنه ...در واقع حجم مورد نظر تو رم لود میشه
حجمم بالای 18 میلیون پلی داره و همش توی مکس وارد شده دیگه کاریش نمیشه کرد.
شما همه حجم هاتو میتونی تبدیل به وی ری مش کنی ... البته حجم هایی که نهایی شدن

بنده حدود 1 ماه پیش رو یه پروژه کار میکردم رو سیستمی که 12 گیگ رم داشت مدلسازی شده بود ... همونجا همه حجم ها رو کاونورت کردم حجم فایل از 800مگ به 12 مگ کاهش یافت ... مصرف رم تو ویوپورت از 11 گیگ به 1.8 گیگ کاهش پیدا کرد

دستت نلرزه سعی کن همه آبجکتهایی که حجمشون نهایی شده رو پروکسی کن
 
آخرین ویرایش:

ALI_TAKHTI

Active Member
سلام.مرسی از افشین عزیز
در تکمیل گفته های افشین جان میگم.

ببین علی جان باید کارتو سبک کنی یعتی چی؟ ببین الان یه گل رو پروکسی میکنی آیا همینجور پروکسی میکنی؟ باید مدیریت روی گل ها و درخت ها داشته باشی.مثلا توی درخت تنه درخت رو توی مودیفای لیست Pro optimize بده. اینقدر کم کن که ظاهر تنه آسیب نبینه اما ریز شاخه ها نیست میشه. شاید بگم 50 درصد حتی بیشتر از پلی های درخت حل میشه.حالا فکر کن 300 تا درخت رو اینکار کنی تعداد پلی ها چقدر صرفه جویی میشه.
در باره بحث تکسچر که افشین گفت رو من شخصا رعایت کردم تو پروژه هتلم و بسیار نتیجه داد.مثلا اگه یه تکسچر داری که دوردست هست و اندازش هست 4000 پیکسل اگه 1000 پیکسل هم بکنی فرقی نمیکنه. یا اگه ماشین میزاری توی داشبورد هم رفلکت و اینها داره.پس باید المان های کارت رو دونه دونه اوپتیمایز کنی.
بحث دیگه که سنگین هست بحث رفلکت ها هست.خب یه چوب گوشه سایت رفکلت نداشته باشه.هیچ فرقی نمی کنه اما باعث سنگین شدن کار میشه
بحث دیگه اگه رندر شب داری حتما و حتما دور نورهای فتومتریک رو خط قرمز بکش و از Vray ies استفاده بکن.البته توی خود IES وی ری تیک داره به نام use shape subdivs که اگه این تیک رو برداری شکل هالوژن توی سایه از بین میره که اصلا با چشم دیده نمیشه اما زمان رندر مخصوصا یه لامپ روی درخت 60 درصد صرفه جویی میشه.
بحث دیگه نور پردازی هست. سعی کن از vary sun برای روز و HDRI peter guter برای شب استفاده کنی.
از vray fur هیچ وقت استفاده نکن.سعی کن با مولتی اسکاتر کار کنی یا دیگه آٱخرش وی ری پروکسی استفاده بکن.
یه نکته باحال... اگه روی 4 ویو باهم کار کنی خیلی کند میشه.! دلیلش هم اینه که یه جسم رو 4 بار پردازش میکنه
چرا کارت چندتا سایه داره؟؟؟‌ یعنی چند تا منبع نور.. خب معلومه کند میشه .
مدیریت پروژه یعنی مدیریت و سبک سازی در عین حال کیفیت کار پائین نیاد
موفق باشی

کار 2 تا منبع نورداره.خیلی تیزی ها.(مطمئن بودم دقت میکنی و از رو سایه ها میفهمی)
به سوالووقتی یه درخت رو پروکسی کردم و وارد کار کردم.بهترین کاراینه که برای درخت بعدی از همین پروکسی وارد شده یه کپی بگیرم و منتقل کنم جای دیگه یا یه پروکسی دوباره وارد کنم؟
عارف جان وقتی یه درخت رو پروکسی کردم دیگه په نیازی هست قبلش Pro optimize بدم رو تنه اش؟ من که پروکسی کردم.فکر کنم Pro optimize رو زمان رندر تاثیر داره نه سبکی کار تو مکس.یا نه؟
اشتباه میکنم؟
 

ALI_TAKHTI

Active Member
bonding box کردن حجم ها تاثیری تو کم شدن حجم فایل و سرعت رندر نداره ...فقط ویوپورت رو سبک میکنه ...در واقع حجم مورد نظر تو رم لود میشه

شما همه حجم هاتو میتونی تبدیل به وی ری مش کنی ... البته حجم هایی که نهایی شدن

بنده حدود 1 ماه پیش یه پروژه کار میکردم رو سیستمی که 12 گیل رم داشت مدلسازی شده بود ... همونجا همه حجم ها رو کاونورت کردم حجم فایل از 800مگ به 12 مگ کاهش یافت ... مصرف رم تو ویوپورت از 11 گیگ به 1.8 گیگ کاهش پیدا کرد

دستت نلرزه سعی کن همه آبجکتهایی که حجمشون نهایی شده رو پروکسی کن

اهااااااااااا.یه نکته خوب
یعنی میگی نه تنها درخت و گل و....... حتی خود حجمم که متریال و ... داده شده و کارش تموه روهم پروکسی کنم.
ولی یکم ترسناکه ها.حساب کن مثلا کار من که فضا سازی بوده من بیام نصف سایت رو پروکسی کنم بعد اگه بخوام روش آبجکتی اضافه کنم امکان داره فرضا تو پیدا کردن سطح کار و ارتفاع دچار مسکل بشم. یا مثلا کلی کار انجامبدم بعد ببینم یه جای کار که همش رو پروکسی کردم اشکال داره.
ترسناکه
 

kami_re62

Member
برای چمن یا پخش کردن درختا از روش scattering استفاده کنی بهتره . آبجکتهای ماشین و درختتم پروکسی کن ! سعی کن در حالت wire حرکت کنی
 

h.khafan

Active Member
عارف جان وقتی یه درخت رو پروکسی کردم دیگه په نیازی هست قبلش Pro optimize بدم رو تنه اش؟ من که پروکسی کردم.فکر کنم Pro optimize رو زمان رندر تاثیر داره نه سبکی کار تو مکس.یا نه؟


ببینید پروکسی حجم رو روی یه فایل خارجی دخیره میکنه ولی موقع رندر وارد کار میکنه حجم رو...اما Pro optimize حجمی ک داری رو (قبل از پروکسی کردن!) بررسی میکنه و تعداد فیسهای تشکیل دهندشو کم میکنه بدون تغییر زیاد در حجم اصلی (البته اینم حدی داره زیاده رویش ممکنه حجم رو کلا دفرمه کنه)......و مطئنا بعد از اپتیمایز کردن اگر پروکسی کنیم با حجم سبکتری رو برو میشیم... پس اگه هم اپتیمایز کنی و هم پروکسی توی دو مرحله کارت رو بهینه کردی و خیلی خیلی سبکتر...

سعی کن در حالت wire حرکت کنی

وایر کند ترین حالته توی ویو پرتی که پر از ابجکته....بهترین حالت حالتیه ک حجم رو ببینی بدون ادجهای تشکیل دهندش.. و سایه زنی توی ویو پورت رو هم غیر فعال کنید....(برای من که تا بحال اینطور بوده)



موفق باشید
 

benyamin_pc

Well-Known Member
بهتره هر آبجکتو تو یه فایل جدا ایجاد کنیم و تو یه فایل نهائی همرو ایمپورت کنیم تا هر موقه تغییری لازم بود رو هر آبجکت داده شه فایل جداگونش باشه و تو فایل نهائی راحت و بدون ترس از برگشت ناپذیریه عملی بشه مانور داد
یه سوال که اینجا از دوستان دارم اینه که فرض کنین 100 تا آبجکت تو 100 تا فایل جدا ایجاد کردیم و تو یه فایل نهائی همرو ایمپورت کردیم , حالا یکی از آبجکت هارو تو فایل جداگونه خودش تغییر بدیم راهی هست که آبجکت تو فایل اصلی که بین 99 آبجکت دیگه ایمپورت شده تو همه انیمیشن ها و مورف ها و اسکین ها و ... آبجکت با تغییرات جدید اعمال شه؟
 

kami_re62

Member
ی چیز دیگه که تو کارای سنگین تأئیر داره اینه که آبجکتها رو تو حالت instance کپی کنی اینم حجم کارو کم میکنه و باعث میشه بتونی راحتتر توی ویو پورت حرکت کنی !!!
 

kami_re62

Member
آقا ی سوال !! من توی کارای خارجی Evermotion که نگاه میکردم دیدم دور گل یا درخت bounding box هست ولی وقتی روش کلیک میکنی editable mesh باز میشه !! یعنی اینم ی نوع پروکسی هستش؟!

آقا کسی نمیدونه این تکنیک چی هستش؟!خیلی به کار میادااااااا:green:
 

sallarmelli

Active Member
کار 2 تا منبع نورداره.خیلی تیزی ها.(مطمئن بودم دقت میکنی و از رو سایه ها میفهمی)

کاری به تیز بودن ندارم ولی من هم همون اول دیدم ولی روم نشد بگم وگرنه خیلی تابلو هست ولی حساب شما از بقیه برای من جداست بگذریم

من از اپتی مایز استفاده نکردم ولی یه روش خاص به کار می برم اخیرا از باندی باکس هم استفاده نمی کنم

برای پروکسی درخت میام یه مستطیل در ماکسیمم شاخه ها و در همون ولول می کشم یه دایره برای تنه درخت در پایین ترین نقطه می کشم یه خط راست برای ارتفاع می کشم چندتا پلی شد؟بیش از 10 تا نمی شه. حالا زمانی که می خوام درخت رو پروکسی کنم عدد پروکسی رو می ذارم روی صفر درخت غیب می شه ولی شما با 10 تا پلی می تونی کنترلش کنی . حالا 2013 تا درخت بذار توی ویوپرت فقط یه مرد می خواد رندرش کنه.

ولی این کار یه عیبی که داره در نماهای نزدیک یه کم اذیت می کنه به لحاظ دید ابجکت


راستی از دوستان کسی یه توضیح کامل و آموزش گونه در مورد تکسچر پروکسی بده

ممنون از همه برای یه بحث مشکل گشا
 

h.khafan

Active Member
راستی از دوستان کسی یه توضیح کامل و آموزش گونه در مورد تکسچر پروکسی بده


ما هم منتظریم....ولی اینطور ک متوجه شدم منتظور استفاده ی تکسچر های در سایز معقوله...یعنی نسبت به فاصله ی ابجکت از دوربین نیاز به بالا بودن کیفیتش کم میشه پس بهتره از تکسچر کوچکتر (تا جایی ک لطمه نزنه) استفاده کرد...درست کاریه ک توی بازی های کامپیوتری با دقت فراوان انجاتم میشه!....اما نمیدونم این دوستمون ک این بحث رو باز کرد پلاگین خاصی مد نظرش هست یا نه...اگر پلاگینی باشه که برای هر نما خودش هنگام رندر سایز تکسچر هایرو تغییر بده (نسبت به فاصلشون از دوربین) و بعد لودشون کنه برای رندر حرف نداره ......


وجود داره چنینی چیزی؟


بهتره هر آبجکتو تو یه فایل جدا ایجاد کنیم و تو یه فایل نهائی همرو ایمپورت کنیم تا هر موقه تغییری لازم بود رو هر آبجکت داده شه فایل جداگونش باشه و تو فایل نهائی راحت و بدون ترس از برگشت ناپذیریه عملی بشه مانور داد
یه سوال که اینجا از دوستان دارم اینه که فرض کنین 100 تا آبجکت تو 100 تا فایل جدا ایجاد کردیم و تو یه فایل نهائی همرو ایمپورت کردیم , حالا یکی از آبجکت هارو تو فایل جداگونه خودش تغییر بدیم راهی هست که آبجکت تو فایل اصلی که بین 99 آبجکت دیگه ایمپورت شده تو همه انیمیشن ها و مورف ها و اسکین ها و ... آبجکت با تغییرات جدید اعمال شه؟

بله راهی هست !

اگر به جای ایمپروت و مرج کردن از XRef یا (external refrence)استفاده کنید میتونید این کار رو انجام بدید کافیه ابجکتی ک میخواید وارد صحنه ی اصلی بشه رو درگ کنید توی ویو پورت و گزینه ی Xref file رو انتخاب کنید،آبجکت وارد میشه اما فقط امکان جابجایی دارید اونم با سلکت کردن پوینت هلپری که توی Pivot جسم ایجاد شده..حالا اگر فایل اصلیه همون ابجکت رو باز کنید و تغییرات بهش بدید سیو کنید و فایلی که این ابجکت به صورت Xref واردش شده بود رو باز کنید میبینید ک تغییرات روی اون هم اعمال شده...زیاد باهایش کلنجار نرفتم اما خیلی ابزار کارآمددیه با حوصله باید نشستو زیرو زبرشو در آورد..من توی ایمپورت بعضی ابجکتها ( کاراکترها مخصوصا ک لود نمیشن یااز ورژن مکسمه یا از چیز دیگه نمیدونم رو نتم منبع درست حسابی پیدا نکردم) مشکل دارم...اینجوری فایل صحنه ی اصلی همیشه سبک میمونه چون ابجکتهای دارن از یه فایل خارجی لود میشن (منظرو حجم فایله ها!)




موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

benyamin_pc

Well-Known Member
وجود این گزینه نشون میده این راهی که گفتم یکی از راه های اصلی برای کارهای سنگینه و تکنیکی هم هست که هر آبجکت یه فایل جداگونه داشته باشه و با تغییری تو فایل اصلی اعمال شه ...
 

h.khafan

Active Member
وجود این گزینه نشون میده این راهی که گفتم یکی از راه های اصلی برای کارهای سنگینه و تکنیکی هم هست که هر آبجکت یه فایل جداگونه داشته باشه و با تغییری تو فایل اصلی اعمال شه ...

کاملا درسته ... برای کارهای تیمی و بزرگ خیلی عالیه...اما مشکل منبع آموزشیه..من قبل گشتم نبوده چیزی ک مد نظرمه ... تا الانم برام مشکلی پیش نیومده ک برم سمتش اما سعی میکنم یه نگاه دقیقتر بندازم بهش اگر چیزی دستگیرم شد میزام دوستان استفاده کنن....
 

ALI_TAKHTI

Active Member
کاری به تیز بودن ندارم ولی من هم همون اول دیدم ولی روم نشد بگم وگرنه خیلی تابلو هست ولی حساب شما از بقیه برای من جداست بگذریم

من از اپتی مایز استفاده نکردم ولی یه روش خاص به کار می برم اخیرا از باندی باکس هم استفاده نمی کنم

برای پروکسی درخت میام یه مستطیل در ماکسیمم شاخه ها و در همون ولول می کشم یه دایره برای تنه درخت در پایین ترین نقطه می کشم یه خط راست برای ارتفاع می کشم چندتا پلی شد؟بیش از 10 تا نمی شه. حالا زمانی که می خوام درخت رو پروکسی کنم عدد پروکسی رو می ذارم روی صفر درخت غیب می شه ولی شما با 10 تا پلی می تونی کنترلش کنی . حالا 2013 تا درخت بذار توی ویوپرت فقط یه مرد می خواد رندرش کنه.

ولی این کار یه عیبی که داره در نماهای نزدیک یه کم اذیت می کنه به لحاظ دید ابجکت


راستی از دوستان کسی یه توضیح کامل و آموزش گونه در مورد تکسچر پروکسی بده

ممنون از همه برای یه بحث مشکل گشا

سالار جون تو هم تیزی.خوبه بابام.
این نور جریان داره.نور کلی که ویری سان هست.اینم یه نور صفحه ای ویری هست که برای روشن کردن یک تیکه از کار قرار دادم که از دستم در رفته یکم رفته بود بالا و سایه انداخته بود.
برای این پروژه های سنگین هم کم کم دارین به نتایجی میرسیم ها. سالار جان این روشی که تو گفتی باعث میشه کیفیت کارمون بیاد چایین. تو همین تک رندر من نگاه کن من میخوام با این دیتیل درخت داشته باشم
 

welly

New Member
سلام
بحث سنگین شدن مکس به هنگام کار در صحنه های شلوغ ( یا به اصطلاح های پولی ) مربوطه میشه به قدرت پردازشی جی پی یو سیستم . اگر تست بنچمارک های گرافیک های ورک استیشن رو نگاه کنید متوجه میشوید که چه اختلاف فریمی بین سری حرفه ای این نوع کارت ها ( qudroo + fire pro ) با کارت های معمولی وجود داره . بحث پردازش بیشتر در بحث رندر نهایی مطرحه ( جدا از اینکه باید پردازنده سیستمون هم باید ریکامنت های نرمال رو باید داشته یاشه که سیستم شما با i7 , 16 gb ram مشکلی از این بابت نداره ) بحث بحث ریال تایم پریویو است که بیشتر مربوط میشه بخش پردازش گرافیکی سیستم . میون کلام حتی گرافیک قدرتمندی مثل 580 GTX هم حرفی برای گفتن در مقابل سری ورک استیشن انویدیا نداره و ...........................
 

benyamin_pc

Well-Known Member
سلام
بحث سنگین شدن مکس به هنگام کار در صحنه های شلوغ ( یا به اصطلاح های پولی ) مربوطه میشه به قدرت پردازشی جی پی یو سیستم . اگر تست بنچمارک های گرافیک های ورک استیشن رو نگاه کنید متوجه میشوید که چه اختلاف فریمی بین سری حرفه ای این نوع کارت ها ( qudroo + fire pro ) با کارت های معمولی وجود داره . بحث پردازش بیشتر در بحث رندر نهایی مطرحه ( جدا از اینکه باید پردازنده سیستمون هم باید ریکامنت های نرمال رو باید داشته یاشه که سیستم شما با i7 , 16 gb ram مشکلی از این بابت نداره ) بحث بحث ریال تایم پریویو است که بیشتر مربوط میشه بخش پردازش گرافیکی سیستم . میون کلام حتی گرافیک قدرتمندی مثل 580 GTX هم حرفی برای گفتن در مقابل سری ورک استیشن انویدیا نداره و ...........................
دقیقا همینطوره , مطمئنا جواب آخر اینه : پول
اما به هر حال این بحث برا اینه که ببینیم چطوری و از چه راههائی میشه از سیستم حداکثر استفادرو به بهینه ترین شکل ممکن و گاه با چشمی بسته(باندینگ باکس یا اصلا یه باکس خالی یا حتی یه مربع یا ...) گرفت!
اما در بهترین حالت اینه که سیستم های بسیار قدرت مند که اصلا کامپیوترهای معمولی نیستن برای اینکارها تو استادیوهای متوسط استفاده میشه ومطمئنا تو شرایطی که جزئیات بیشتری میشه در لحظه دید و رندرهای بیشتر و سریع تری گرفت کارو بیشتر میشه روش مانور داد ....
 
آخرین ویرایش:

iman13

Well-Known Member
یه سوال !!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه بنده خدایی یه کار مکس بهم داد واسه متریال و رندر وقتی کارو باز کردم دیدم فضای رم من از 8 گیگ 7.5 گیگ پر شده اما مشکلی در ویوپرت و رندر نداشتم خوده کار هم چیزه خاصی نداشت !!!
ولی نرم افزار کند شده بود چون رم پر بوده یعنی واسه متریال دادن زیادی فکر میکرد یا سیو کردن طولانی بود ! تصمیم گرفتم موضوعاتی که کارو سنگین کرده پیدا کنم ولی کل کار پاک شد
و موضوعی پیدا نشد ! جالب اینجاست که فضای رم همچنان رو 7 گیگ مونده صفحه خالی رو سیو کردم و دیدم حجم سیو 500 مگ شده شاخ در اوردم با خودم گفتم حتما چیزی تو کارم هست ولی باز هم چیزی یافت نشد !؟
کارو دوباره باز کردم از یه تیکه کوچیک از کار save select گرفتم و دیدم یه صفحه پلن ساده 456 مگ جم داره !!! بازش کردم دیدم باز رم رفت رو 7.5 گیگ !!!!!!!!!!
دوستان مشکل از کجاست ؟؟؟؟؟
 

جدیدترین ارسال ها

بالا