مراحل و چالش های تهیه یک فیلم کوتاه (pro rigger)

nc_hamid

Member
سلام
درمورد ریگ درخت با Flex کاملا درسته،حتی Spline ها هم میتونن دارای Collision بشن، اما لینک زیر روهم یه نگاه بندازید چیز جالبیه:
http://vimeo.com/29430419

با Savefrom.net میتونید فیلمشو دانلود کنید.
خیلی جالب بود . منم به نظرم با particle ها بشه کار های خیلی خوبی انجام داد. سید حسین که تو این زمینه استاد تمامه !
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
راستش من مثل شماها نمی تونم چند بعدی باشم و تو همه زمینه ها هم موفق باشم .
به به سلام آ سد حمید

اصلش همینه ما غیر معمول عمل میکنیم، مگه نه حمید رضا؟ :green: و حیمد رضا در جواب من :snap:

یه سری اشکال توی link دست ها بود که مرتفعش کردم و ss بدن رو ارتقا دادم حالا دیگه خیلی راحت می تونی هر قسمت بدن رو که می خوای بدون کم شدن حجم یا با کم شدن حجم Stretch کنی .
عالیه پسر، هزارتومن اضافه شد به مبلقی که میخوام بدم بهت :lol: اگه بتونی کار کنی خودش هم راه بره میتونم این مبلغ رو تا 2 هزار تومن و حتــــــــــی 2500 بالا ببرم :lol:
شوخیدم بخندی ولی جدی کارت خیلی خوبه رفیق، من هی چیزی میدونستم تا پست رو زدم منتظر تو بودم.

در مورد داینامیک درخت با Flex می شه کار کرد چون deflector هم می گیره به راحتی می شه حس لرزش رو بهش داد . یه تست می زنم ببینین چطوره. یه تست Thinking Particle هم دیدم که آمده بود تمام درخت رو باهاش کارکرده بود . خیلی جالب همون چیزی رو که می خواستین داشت . (فکر کنم سید حسین خودت دیده باشی چون تو همون سایتی بود که بهم معرفی کرده بودی، همون یارو ریگر خفنه)

در مورد flex که کار کن و خبر بده، حتما جواب میده که Barnara جان عزیز هم تایید کردن، ولی نمیخوایم همه درخت ها یا همون درخت اصلی هم کلش Dynamic بشه، در مورد برگ ها چی؟ به نظرت هر برگ تنهایی Dynamic باشه یا نه خوشه ای و دسته دسته، که دسته دسته فکر نکنم چیز جالبی از آب در بیاد، ولی باید محدود کرد تعداد برگ های Dynamic رو که آزار دهنده نباشه با این سیستم های ما.

اون Rig رو نه، ندیدم ولی من یه بار با PF برگ چیندم روی درخت یعنی پیرم رو در اورد، خیلی سنگین شد، میخواستم با ضربه خوردن یه ماشین به درخت برگ ها هم بلزن، PF سنگین بود، پیش خودم گفتم بعدا با TP یه تستی بزنم ببینم اون چیکار میکنه، چون چیزایی از TP دیدم که حال کردم به چه سبکی چی کارا میکنن.

حالا لینک اونی که میگی بذار، الان بین این همه book mark ام فکر نکنم بتونم راحت پیداش کنم. ممنون عزیز

برا مو هم اگه تو داینامیک مشکل بود می شه با همین Flex نتایج خیلی خوبی گرفت . شبیه کاراکتر پسر سیخه تو monster in Paris می شه . که جلوی موهاش حرکت داره . real Time هم هست . البته به شرطی که بشه شکل مو ها رو با Spline ها مدیریت کرد که فکر می کنم تمام ابزار های مو اینو داشته باشن .
تو داینامیک که فکر نکنم، hair farm خیلی خوب جواب میده، ولی در مورد نوع ساخت هم همون طور که گفتی با Spline این کار رو میکنم، چون حالات خاصی داره موهاش ، مثل همون اولین تستی که زدم، دقیقا با چیدن Spline رو مکانهایی که میخواستم مو رست کنه و دادن حالت های خاصی باید میداشت.

درمورد ریگ درخت با Flex کاملا درسته،حتی Spline ها هم میتونن دارای Collision بشن، اما لینک زیر روهم یه نگاه بندازید چیز جالبیه:

Barnara جان عزیز، خیلی ممنونم که پست ها رو دنبال میکنی و نکات خوبی بهمون میگی ، انشا الله بتونم یه جوری از خجالتت در بیام عزیز.

چون حجم بالاست نصف شب میذارم دانلود، دیدم حتما بیشتر توضیح میدم.

حمید جان پروکس من هم تموم شده، ok شد دانلودش میکنم، چون نمیدونم چرا بعضی وقتا این 4shared چرا لینک هاش بعد گذشت زمان معکوس فیل تری میشن.

از همه دوستان ممنون
حق یارتون
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
:lol:
من غلط بکنم اینکارو بکنم : :snap:

ولی شایدم کردم چون ما » غیر معمول عمل میکنیم ::green:
اصلش همینه ما غیر معمول عمل میکنیم، مگه نه حمید رضا؟ :green: و حیمد رضا در جواب من :snap:

اقا من فعلان دارم رو انیمیشن خودم که یه چیزی تو مایه های FinalFantasy کار میکنم برا همین فعلا مخم اسفالت شده !!! :cool:

ولی سخت دنبال کار مو هستم با موتور های Final و Indiego هم تسدیدم اما بازم به نظرم منتال ری از همه کیفیتش بهتره !!!

ولی باز اون به HairFarm نمیرسه !!!
 

nc_hamid

Member
رو درخت وقت می گذارم . ببینم چی از آب در می آد . در مورد برگ ها هم یه چیزای تئوری دارم اما باید ور برم . خیلی کند کار می کنم ....

http://rauquenrol.over-blog.com

این همون لینکیه که خودت دادی . تو قسمت R&D کارای جالبی داره . فکر کنم حمید رضام خوشش بیاد .
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
دوستان شرمنده، طراحمون دیسک کمرش زده بالا، افتاده خونه و هفته دیگه عمل داره واسه همین این چند وقت کار عقب مونده، بعد عمل عن چند هفته باز زمین گیره.
خودم هم الان رفتم تو یه کار کوتاه برای برج میلاد که میخواستن تو جشنواره سر و طه فیلم هاب پخش کنن، اون هم فورسه، همه چیز پیچیده به هم ، میدونم دیر کرد شما رو هم سرد میکنه ولی انشا الله با یه سری کارای خوب تو روند کار برمیگردم تا هم شارژ بشین هم شروعی دوباره داشته باشیم.

شرمنده بازف حق پشت و پناهتون
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
هوراااااااااااااااااااااااااااااااا
یه چیز جدید کشف کردم
Mr Prim
جز بهترین رندر مو ها حساب میشه
اما سرعتش از همه کمتره
حالا ببینین چی کشفیدم
ویری 2.3
Mr Prim رو ساپورت میکنه و بهتر و سریع تر از خود منتال میگیره
:oops:

گفته بودن قراره منتال و ویری کمکم همدیگه رو ساپورت کنن با ورم نشد
اما کم کم چرا
من همچنان روش کار میکنم
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
سلام
اگر از mr prim استفاده میکنی تیک Tip fade رو بردار اگرنه سیستم به خواب زمستانی فرو میره.
هرچند رندر جداگانه ی مو با scanline خیلی قشنگتر و سریعتر از mr prim+vray میشه (حداقل توی سیستم من اینجوریه)
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
اگر از mr prim استفاده میکنی تیک Tip fade رو بردار اگرنه سیستم به خواب زمستانی فرو میره.
هرچند رندر جداگانه ی مو با scanline خیلی قشنگتر و سریعتر از mr prim+vray میشه (حداقل توی سیستم من اینجوریه)

میدونستم ممنون اینون تو hELP اصلی مکس هم نوشته
نه اصلا اینطوری نیست
فکر میکنی !!!
اگه از نزدیک بگیری میفهمی کدوم بهتره
و اینکه وقتی رندر میگیری با نور های فیزیکی ...
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خوب دوستان اینون کلا نیم ساعته گرفتم
با Hair های Default مکس
از همه کمتر سومی از سمت چپ بالا بود که 15 ثانیه بود اون قرمزه
از همه بیشتر اون نارنجیه که به نظرم معرکه شده طول کشیده
حدودا 3 دقیقه



Untitled-1.jpg

راستی HairFarm مکس 2013 هم تست کردم سرعتش وحشتناک عجیبه به نظر کاره فضایی هاست
که با سیستم من داره یک صحنه ی وحشتناک رو تو 10 ثانیه با GI و منتال ری رندر میکنه !!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! معرکست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
باز سلام
گفتم که توی سیستم من حالت معمولی خیلی سریعتر از mr prim رندر میگیره، کیفیت سایه هاهم بیشتره، معمولا توی انیمیشن هم از نمای دور موها رندر میشن.
راستی مگر HairFarm برای مکس 2013 کرک شده؟!
یه راستی دیگه، موهارو به spline تبدیل کن ببین سرعتش چطور میشه؟ برای داینامیکشم میشه از Flex استفاده کرد.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
من با همون mr prim رندر کردم دیگه حمید جان، ولی به دلم نشست، یعنی Vray با mr prim ، نه این که خوب نباشه، نه، ولی اون shader ـی که با farm گرفت با این نگرفتم.

راستی مگر HairFarm برای مکس 2013 کرک شده؟!
نه فکر کنم، با demo رندر کرده.


راستی HairFarm مکس 2013 هم تست کردم سرعتش وحشتناک عجیبه به نظر کاره فضایی هاست
که با سیستم من داره یک صحنه ی وحشتناک رو تو 10 ثانیه با GI و منتال ری رندر میکنه !!!
با final render بگیر، cebas ـ hair farm رو خریده، واسه همین با هم مچ هستن.

ادامه بده رفیق
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام حسین
اقا یه چیز بگم
اصلا با رندر Hairfarm حال نکردم زیادی کارتونیه
رئال کردنش با این دموش سخته !!!
اخه فینال واسه مکس 2013 نیست که!!!

راستی این محدودیت رندی که واسه HairFarm گفتی کجاست ؟؟؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
باز سلام
گفتم که توی سیستم من حالت معمولی خیلی سریعتر از mr prim رندر میگیره، کیفیت سایه هاهم بیشتره، معمولا توی انیمیشن هم از نمای دور موها رندر میشن.
راستی مگر HairFarm برای مکس 2013 کرک شده؟!
یه راستی دیگه، موهارو به spline تبدیل کن ببین سرعتش چطور میشه؟ برای داینامیکشم میشه از Flex استفاده کرد.

چه فرقی میکنه شما باید تنظیمات رو درست کار کنی .
خدایش من مثل سایه های بالا حتی تو HairFarm هم ندیده بودم ، بدبختی اینه که توی این حالت سرعت رندر نمای نزدیک سریع تر از دوره !!!!
تبدیل کردنش فایده نداره خیلی کند میشه .
نه من با همون دمو زدم
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

قا یه چیز بگم
اصلا با رندر Hairfarm حال نکردم زیادی کارتونیه

خوب دقیقا من همین رو میخوام دیگه، کارتونی بودن، کار کاتونیه دیگه نه real و البت که میشه با farm هم کار real در اورد، همون طور که تو نمونه کار هاش دیدی.
دقیقا واسه این زیاد با مو خود مکس حال نمیکنم که زیاد تو کار کارتونی شدن نیست. درضمن نمیدونم با مو مکس چجوری میشه مو رو رشته رشته مثلا جو گندمی کرد ولی اگه تو map ـهای خود far, توجه کنی یه map پیش فرض داره برای این کاری که امکانات خاص و جالبی داره.

اون page ـی هم که تو اون پستم لینکش رو گذاشتم دیدی که ، Vraymtlhair بود، خیلی چیز خوبی بود ولی باز سرعت کم رندر و خیلی واقعی بودنش باز نذاشت انتخابش کنم.

راستی این محدودیت رندی که واسه HairFarm گفتی کجاست ؟؟؟
تو رندر sequence و حرکتی، اتفاقات عجیبی می افته، یه تست بزن.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام حسین اره دیدم ، اها خوب بگو از اول منم برم سراغ کارتون
آقا یکار دیگه همیشه کرد مثل TinkerBell موهاشون GEO کار شده .
که میشه با متریال HairRealstic هیر فارم ساخت .
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
نمیدونی این مو رو باچی زدن ؟؟؟؟
رندرش که با RenderMan ــه
بقیشون GEO ان اما این نه !!!

چجوری اینجور مو رو Style بزنم .

ece.jpg
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
همیشه اول سلام و ...

من یه آموزش دیدم که توش برای ساخت اینجور موها از مش استفاده میکرد و بهش فیزیک پارچه میداد که تکون بخوره، تکسچر بامپ مو هم میداد به مش.

+ + + + +

آقا این مدل اولیه یکی از کلبه ها هست، base ـشه و هنوز جزییات، فضا سازی مثل گذاشتن بشکه، تخته پاره، بیل و کلنگ و یا حتی WC تو فضای ایجاد نشده.
هنور خود همین obj هم جای کار داره و نکاتی رو باید روش پیاده کنم ولی باز تا همین حدش گذاشتم تا ببینید و نظر بدین و بگین چیش خوبه چیش بده، چی بهش اضافه بشه بهتره. اصلا مدل هایی که ساختم حس الوار و چوب رو میده؟!!

ولی باز میگم هنور رو بعضی قسمت هاش دقیق نشدم تا خاصیت و حالت چوب رو بهشون بدم، مثلا درب کلبه و چهار چوب دورش که هنور رو جزییاتی که حالت چوب رو القا میکنه کار نکردم در حد الوار‏ها.


attachment.php


ولی باز نکاتی که به نظرتون میاد رو بگین اگه مد نظر خودم هم بود میگم و حتما میرم سمتش و اگه نبود هم که چه بهتر، کالا آقا ... مشورت.

یا حق
 

پیوست ها

  • Shack_helek_base.jpg
    Shack_helek_base.jpg
    143.1 کیلوبایت · بازدیدها: 24
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
.: AMAZING :.
معرکست !!!
شرمنده هی میپرسم اینم با همون مکس فقط مدل کردی ؟؟؟

به نظرم چند تا میخ هم بکوب یک چراغ کنار در و یک زنگی چیزی مثل زنگوله و اینا ...
دیگه دودکش و یک قسمت از صغف رو که مثلا در اثر نم زدگی چوب کاری و تعمیر شده ...
اگه فایل رو بتونی واسم بفرستی خیلی خوب میشه چون میخوام رو رندرش کار بکنم متریال ها و غیرش
مهم نیست LowPoly هم باشه چون بیشتر تمرکزم رو رندره !!!
در کل و جز عــــــــــــــــالی خسته نباشی حسین لقب استاد حقته !!!
این ++++++++++ چیه گذاشتی ؟؟؟

بله حس رو حتی بدون متریال و تکستچر هم میده !!!



 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ممنون رفیق، خیلی خوشحالم که میپسندی، از این که حس کنم آره مثلا رحفا چیزی بارمه، نه، از این که میبینم کارم مورد قبولت قرار میگری خوشحالم.

شرمنده هی میپرسم اینم با همون مکس فقط مدل کردی ؟؟؟

این هم آره، فقط مکس.

یه سوال: با modo کار کردی؟ من خیلی این ور و اون ور دیدمش ولی هیچ وقت نخواستم ببینم چی هست این نرم افزار تا این که چند روز پیش زد به سرم ببینم چی هست حالا، تا این که فهمیدم یه نرم افرار فقط برای مبحث modeling ـه، فضای خوب و نرمی داشت، میخوام یه ناخونکی بهش بزنم ببینم چی کاره ست، فکر کنم چیز خوبی باشه، حالا ما که داریم کرک بازی میکنم با این هم کار کنیم شاید نظرمون رو جلب کرد.
حالا نمیدونم تو خودت باهاش کار کردی یا نه.

به نظرم چند تا میخ هم بکوب یک چراغ کنار در و یک زنگی چیزی مثل زنگوله و اینا ...
دیگه دودکش و یک قسمت از صغف رو که مثلا در اثر نم زدگی چوب کاری و تعمیر شده ...

موارد خیلی خوبی بود، مثلا اون مورد نم زدگی رو میخواستم حالا با یه تکیه بزرک مربعی شکل چوبی یا فلزی رو سقف کار کنم + تو ریزه کاری برگ های ریخته شده رو رو سقف هم کار کنم. جزیاتت خوبی میشه بهش اضافه کرد که به یه سری موارد خیلی خوب اشاره کردی.

فایل هم خصوصی لینکش رو برات میفرستم عزیز.

در کل
و جز عــــــــــــــــالی خسته نباشی حسین لقب استاد حقته !!!

شرمنده میکنیآآآآآآ عزیز :rose: بزرگ مایی :green:


این ++++++++++ چی
ه گذاشتی ؟؟؟
نقل قول کردم بعد با این علامت های تاییدش کردم، ولی اون مویی که میگی مگه مدل نیست؟ با hair farm کار کری برای ساخت style ـهای مختلف؟ البت این مورد انگار تو مایا ست ، چون گفتی render man ولی اصولا با قرار دادن curve ـها و نصبت دادن مو به اونها میشه چنین حالاتی رو در اورد ولی hair farm یه روش دیگه خیلی خوب هم داره به نام edit mesh که قشنگ حالت مو رو مدل میکنی و موها تو فضای include ـــ mesh ـی که ساخته میشه قرار میگیرن. کارای جالبی میشه باهاش کرد.

باز خیلی ممنون حمید رضا جان.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا