مراحل و چالش های تهیه یک فیلم کوتاه (pro rigger)

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
مرسی اره نصب کن از خود سایتش بگیر با این لینک ها کرکشم واست آپ کردم فقط اموزش کرکش رو حتما ببین چون یکمی سخته :


دانلود :

نسخه ی 64 بیتی


نسخه ی 32 بیتی


دانلود کرک اخرین ورژن

کرک :
پلاگین مورد نظر خود را بسته به نوع سیستم و ویندوز خود (32بیت - 64 بیت) انتخاب و نصب نمایید .
سپس فایل krakatoa.mx.2.x-patch را که به همراه فایل نصب میباشد را در مسیر زیر کپی نمایید .
\Program Files (x86)\Thinkbox\Krakatoa\*
این مسیر میتواند بسته به محلی که شما برای نصب انتخاب نموده اید متفاوت باشد .

اگر قبلا پلاگین را دانلود نموده اید و فقط فایل کرک را میخواهید میتوانید از
کسانی که عضو نیستند، نمی توانند اینجا را مشاهده کنند.
دانلود نمایید .

سپس فایل را اجرا نمایید و بروی گزینه Patch کلیک نمایید .



در صورتی که با ارور زیر مواجه شدید بروی Yes کلیک نمایید و به مسیر زیر بروید و فایل MaxKrakatoa.dlr را انتخاب نمایید و بروی گزینه Open کلیک نمایید .
\Program Files (x86)\Thinkbox\Krakatoa\*
بعد از انجام این مراحل برنامه این پلاگین را patch میکند .
سپس به داخل پوشه Crack رفته و فایل Xforc.lic را در محل نصب پلاگین کپی نمایید سپس آن را توسط برنامه Notepad باز نمایید .
سپس شما با نوشته های زیر مواجه خواهید شد که باید در محل های گفته شده آدرس مک سیسم خود را قرار دهید .



برای بدست آوردن آدرس مک ابتدا پنجره Run را باز کرده و یا کلید های ترکیپی ویندوز+R را فشار دهید .
در پنجره باز شده دستور CMD را تایپ نمایید .
در پنجره ای که باز میشود دستور Ipconfig /all را تایپ نمایید .
سپس آدرس مک خود را در محلی که اشاره شده است خواهید یافت .

در بخش Ethernet adapter Local Area Connection

دقت نمایید که حتما باید آدرس مک خود را (Physical Address) درست وارد نمایید وگر نه پلاگین کرک نخواهد شد .

کد مک خود را بدون علامت " - " در فایل xforce.lic در محل گفته شده وارد نمایید .

سپس فایل را ذخیره نمایید و از ان خارج شوید .
نرم افزار 3D Max را اجرا نمایید .
در اولین بازی که از پلاگین استفاده میکنید پنجره ای تحت عنوان Krakatoa License باز میشود .
گزینه Node-Locked License File را انتخاب نمایید .
سپس بروی گزینه Browse button کلیک نمایید و فایل xforce.lic را که از قبل آماده کرده اید انتخاب نمایید و بروی گزینه OK کلیک نمایید .


 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
نظرتون چیه ؟؟؟
سلام
ازنظر من توی زمینه ی گرافیک سه بعدی و دنیای مجازی هیچ اصول و توپولوژی ای ملزوم به رعایت نیست چه بسا خیلی از انیمیشن های معروف روکه نگاه میکنی جذابیت کاراکتر بخاطر نا میزان بودنشه (مثل دماغ کاراکتر کوفته قلقلی :) ) پس نمیشه از این کار ایراد توپولوژی گرفت. تنها مشکلاتی که من دیدم یکی مژه بود که خیلی پر و پرز ماننده، یکی سوراخ های دماغه که نباشن بهتره. یکی هم لبه که انگار رژلب زده (البته شایدم مشکل نباشه)
خیلی عالیه،برای انیمیشن جذاب بنظر میرسه.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام
ازنظر من توی زمینه ی گرافیک سه بعدی و دنیای مجازی هیچ اصول و توپولوژی ای ملزوم به رعایت نیست چه بسا خیلی از انیمیشن های معروف روکه نگاه میکنی جذابیت کاراکتر بخاطر نا میزان بودنشه (مثل دماغ کاراکتر کوفته قلقلی :) ) پس نمیشه از این کار ایراد توپولوژی گرفت. تنها مشکلاتی که من دیدم یکی مژه بود که خیلی پر و پرز ماننده، یکی سوراخ های دماغه که نباشن بهتره. یکی هم لبه که انگار رژلب زده (البته شایدم مشکل نباشه)
خیلی عالیه،برای انیمیشن جذاب بنظر میرسه.

ممنون لطف داری من بیشتر وقت رو موهاش گذاشتم واسه کار حسین
نه اشتباه میکنی توپولوژی اجزای صورت نیست ، توپولوژی تراکم و چینش صحیح ورتکس های یک جسمه مثلا توپولوژی ماشین و ...
فلینت هم توپولوژی داره مثل تمام کاراکتر های دیگه فقط شکلش فرق میکنه
به هر حال ممنون
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
پس شاید برداشت من از توپولوژی متفاوت باشه، چون اون چیزی که تو میگی من بهش میگم ضعف در مدلینگ نه ضعف در توپولوژی :دی
موافقید بعد از این پروژه ی شما بریم سرغ یه صحنه ی تصادف رئال ماشین توی شهر؟
(ببخشید که وسط مبحث اصلی پارازیت افتاد)
 

Mahsa-Alavi

New Member
سلام به همگی
من از دوستان LinkinForEver ــم تازه امدم تو این سایت .
اجازه هست منم اینجا فعالیت کنم
من تخصصم انیمیت کاراکتره ...
 

nc_hamid

Member
سلام به همه دوستان
مدتی بود در گیر کار درخت بودم . گفتم تا به جایی نرسیده پست نزنم .
بالاخره به یه جاهایی رسیدم که ارزش داره بگذارم تا نظر بدین .
اساس کار بر اساس line ــه که Flex می گیرن برای داینامیک .
برای Scatter کردن برگها راه های مختلفی رو امتحان کردم که در نهایت این چیزی شد که می بینین . خود برگ ها هم خاصیت داینامیک می تونن بگیرن اما به شدت کار رو سنگین می کنه می شه در نهایت تو فاینال اضافه کرد .
مدل خوبی برای تنه درخت نداشتم که استفاده کنم . اگه سید یا حمید رضا لطف کنن درختایی رو که مدل زدن رو بهم بدن کار بهتری رو انجام می دم.
امید وارم که بشه ازش استفاده کرد ...

 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

آ سد حمید چی بگم بهت، آخه این کاره کردی بچه؟!!! واقعا و واقعا عالی بود پسر، خیلی خوب بود و هست، کل اسکریت کار خودته؟ اگه آره آقا یکی بیاد اینجا Move to Top Gallery

بیس، من هیچ چیزی ندارم بگم چز عالیه فقط یه مقدار بیشتر از نوع عمل کردش بگو که چجوری باید شاخه هایی که میخوایم رو بهش معرفی کنیم ، یعنی اول توسظ اون line ـها درخت رو ریگ میکنیم و بعد معرفی میکینم بهش؟

قول میدم بعد استفاده از سیستم خودم پاکش کنم که جایی نره :cool:


مدل درخت هم برات لینکش رو میفرستم تا یه تستی روش بزنی، مدل کلی درخت همونه، البت یکی از درخت ها، چون 2تا درخت اصلی داریم، این درخت هم باید برم تو ZBrush یه مقدار روش کار کنم.

خیلی خیلی خیلی خوب بود رفیق

حق یارت
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ایولللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللللل حمید (سلام)
منم Move to Top Gallery

بعد میگی اسکریپت یک کم بلدی ؟؟؟
:shock: X 1000000000000000000000000000000000000000000000000000


---------

سلام حسین
اقا من چند تا رندر گرفتم با ویری و منتال اما خیلی طول میکشه الان نفهمیدم با تکستچر یا ماکت ؟؟؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
اقا من چند تا رندر گرفتم با ویری و منتال اما خیلی طول میکشه الان نفهمیدم با تکستچر یا ماکت ؟؟؟
خوب FR هم تست میکردی، چقدر طول میکشه؟ البت ما میتونیم کاراکتر و فضا رو جدا از هم رندر کنیم که تو VRay مثلا رندر محیط irradiance map رو catch بگیریم توسط Incremental تا سریعتر رندر بشه و کاراکتر ها و اجسامی که تو صحنه حرکت داره رو animation prepass بگیریم تا بعدا لایه ها رو کامپوز کنیم. نظرت چیه؟
البت هنوز FR ور تست نکردی.

درضمن یه سوال من هم جواب ندادی:
زمان : 3.76 ثانیه
4 نور Omini
این عدد چه معنی میده؟ 3.76 . یعنی 3 ثانیه و 76 صدم ثانیه؟


سلام به همگی
من از دوستان LinkinForEver ــم تازه امدم تو این سایت .
اجازه هست منم اینجا فعالیت کنم
من تخصصم انیمیت کاراکتره ...
سلام
خواهش میکنم، من این پست رو برای دوستانی که علاقه دارن گذاشتم وگرنه همه این کارها میشد خصوص انجام بشه، البت اگه منظورتون دقیقا همین پست هست

حق یار همه
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام و درود بر حسین عزیز (اینم فلسفی ):green:
من الان مکس 2013 هستم ، هرچی گشتم واسه مکس 2013 نبود ...
من یه نظر دیگه ای دارم البت صحنه های شما داینامیکه اما من واسه انیمیشن خودم تک صحنه میگیرم ، بعد مت میزنم خوب در میاد .
نمیدونم خودت هرچی صلاح میدونی بگو من همونو کار کنم الان فینال مد نظرته ؟؟؟:cool:

سوالت اره Krakatoa زمان رو به هزارم میده :wink:

دروووووووووووووود :rose:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خوب fr هم تست میکردی، چقدر طول میکشه؟ البت ما میتونیم کاراکتر و فضا رو جدا از هم رندر کنیم که تو vray مثلا رندر محیط irradiance map رو catch بگیریم توسط incremental تا سریعتر رندر بشه و کاراکتر ها و اجسامی که تو صحنه حرکت داره رو animation prepass بگیریم تا بعدا لایه ها رو کامپوز کنیم. نظرت چیه؟

اینون ندیدم اره خوبه فکر کنم ولی از من گفتنه منتال sss اش خیلی خوبه اما سرعتش !!!
 

nc_hamid

Member
سلام
آقا بی خیال . کلا 110 خط کده . خیلی هم دستوراتش سادست . البته چون من برای اولین بار randomize کار می کردم یکم طول کشید .
آره سید جان همین طور که گفتی اساس درخت بر اساس Line و بدنه باید ریگ بشه .
کلا من درخت رو به چهار قسمت تقسیم کردم ( تقلیدی از روی Grow Fx) اول بدنه اصلی که باید با Bone ریگ بشه . دوم Branch های اصلی که مدل سازی شده اینا باید به Line ها Skin بشن و دینامیک اصلی کار رو اینهاست . بخش سوم branch ها ی کوچک تر و آخری هم خود برگ ها ست .
بخش سوم و چهارم هم مثل branch ها Flex می گیرن اما چون تعدادشون زیاده خیلی کار کند می شه . تو آخر کار باید On بشه . دو قسمت اول که به صورت دستی باتوجه به شکل درخت باید انجام بشه . یه سری نکات ریز داره که باید رعایت بشه تا نتایج داینامیک بهتر بشه . اتصال دو line به هم از طریق Path Constraint انجام می شه . خیلی خیلی ساده . البته برای path Constraint اسکریپت نوشتم که کار سریعتر انجام بشه .
تا اینجای کار رو سه هفته پیش انجام داده بودم و تمام سه هفته بعد رو روی باقی قضیه و قت گذاشتم. روش های زیادی رو امتحان کردم که به نظرم این روش مناسب ترین راه حل با خود مکسه بدون استفاده از Plugin .
شیوه کار به این شکله : اول branch های فرعی به صورت رندوم ساخته می شن با شکل های کاملا اتفاقی . بعد این branch ها روی line پخش می شن ، branch های کوچکتر روی این branch ها با همون الگوریتم می آن و در نهایت برگها ساخته می شن و روی branch های مرحله دوم قرار می گیرن .
الان دارم روی مدلی که حسین جان برام فرستاده کار می کنم . تمام که شد انشاء الله یه Interface هم برای Script درست می کنم و اون رو هم می گذارم .
-----
راستی حمید رضا جان مدلت هم قشنگ شده به خصوص موهاش . در مورد توپولوژیش هم اگه می خوای Wire بگذار تا نظر بدیم .
 

nc_hamid

Member
سلام
رو مدلی که سید حسین داده بود کار کردم . دو حالت با برگ کمتر و بیشتر در آوردم . رو داینامیکش هنوز کار نکردم . رندر و تکسچر هم چون بلد نبودم خوب نشده

Tree1.jpgTree2.jpg
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
این ها رو میخواستم تو پیام خصوصی بدم گفتم همینجا بدم بهتره
آقا کار خیلی خوبه، باحات کار کرده بودم و باز حال کردم :cool:

فقط یه چیزی ، هم میخوایم برگ ها پت و پهن تر بشه تا حالت کارتونی و فلنتزی بگیره هم این که حدود 3برابر بشه حجک برگ ها (البت این تصویر تیره بهتر شده)

حالت برگ ها خیلی خوبه، البت اون چیزی که من دیدم متوجه شدم میشه دستی هم حالت و زاویه ی برگ ها رو تغییر داد. مثلا تو تصویر تیره بهتره اون شاخه های پاینی زیاد آویزون نباشن.

فقط اون شاخه هایی که اتصال برگ های با مدل من هستن چی؟ حالت geo ـشون به چه صورت در میاد؟ اون ها هم خودمون بچینیم یا همین اسکریپت یه چیزایی میچینه؟ و بار تو این رندرهات دیدم که همون line ـها رو show کردی.

کار خیلی خوب شده، دمت جیز :green:

مدل درخته هم همینجوری خوبه هآآآ انگاری ، ولی من باز دارم تو ZB یه مقدار حالت برجستگی میدم بهش تا بهتر بشه.


ولی از من گفتنه منتال sss اش خیلی خوبه اما سرعتش !!!
حرف تو درست حمید جان ولی خوب همین طور که میگی (( اما سرعتش ))
مثلا VRay تو translucent یه مشکلی داره، همین رندر های آ سد حیمد رو نگاه کن، لبه های برگها رو نگا کن، یه سفیدی رو لبه ها میندازه، ولی من تو فکر حل کردنشم.
FR هم خوبه ولی یه مقدار با رنگ و لا آبش مشکل دارم. یعنی رنگ و shader و سایه هایی که VR میده یه جزابیت دیگه ای داره.

حالا باید با هم یه چیزی از توشون در اورد.
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به هر دو رفیق گل !!!
دمت گرم حمید معلومه از اون حرفه ای هاشی !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! دست مارو هم بگیر ...
حسین من سویچ زدم رو ویری ... بهترین انتخاب ویری ...
من یه چند روزی نیستم چون باید برم دکتر و اینجور چیزا واسه علائمی شبیه سرطان ، میترسم یه وقت واقعا سرطان گرفته باشم ... :sad:

ولی تا بتونم کار میکنم روش ...
فعلا ... حلالم کنید ..:rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
من یه چند روزی نیستم چون باید برم دکتر و اینجور چیزا واسه علائمی شبیه سرطان ، میترسم یه وقت واقعا سرطان گرفته باشم ...
بیخیل ، انشا الله که چیز خاصی نیست ، میروی و میبین چیزی نیست و میای به ما شیرینی میدی :green:


حسین من سویچ زدم رو ویری ... بهترین انتخاب ویری ...

پس اون مشکلی که گفتم رو ببین میتونی حلش کنی یا نه ، این رو ...
مثلا VRay تو translucent یه مشکلی داره، همین رندر های آ سد حیمد رو نگاه کن، لبه های برگها رو نگا کن، یه سفیدی رو لبه ها میندازه، ولی من تو فکر حل کردنشم.
 

nc_hamid

Member
سلام
من یه چند روزی نیستم چون باید برم دکتر و اینجور چیزا واسه علائمی شبیه سرطان ، میترسم یه وقت واقعا سرطان گرفته باشم ...

ولی تا بتونم کار میکنم روش ...
فعلا ... حلالم کنید ..

حمید رضا جان مشکلی نیست انشاء الله . منتظرتم با اون انرژی اتمیت برگردی .


فقط یه چیزی ، هم میخوایم برگ ها پت و پهن تر بشه تا حالت کارتونی و فلنتزی بگیره هم این که حدود 3برابر بشه حجک برگ ها (البت این تصویر تیره بهتر شده)

سید جان اینا که حله درست می کنم دارم رو الگریتم زیاد شدن برگ ها کار می کنم که با دو تا پارامتر بشه گستردگی برگ ها رو کنترل کرد .


فقط اون شاخه هایی که اتصال برگ های با مدل من هستن چی؟ حالت geo ـشون به چه صورت در میاد؟ اون ها هم خودمون بچینیم یا همین اسکریپت یه چیزایی میچینه؟ و بار تو این رندرهات دیدم که همون line ـها رو show کردی.

اتصال برگ ها به شاخه های اصلی که با Line ــه نمی دونم اگه همین show کردن Line ها خوبه که حله و گر نه که یه ترفند دیگه بزنم ( مثلا شاید بشه با اسکریپت یه جورایی مدلش رو در آورد)


رندر های آ سد حیمد رو نگاه کن، لبه های برگها رو نگا کن، یه سفیدی رو لبه ها میندازه، ولی من تو فکر حل کردنشم.

پس برا اینه که هر چی با Vray رندر می زنم اینجوری می شه البته خود تکسچر هم خوب نیست ....

در کل اون چیزایی رو که گفتی رو پیاده می کنم و می گذارم . یه چند تا سیب هم بگذارم ببینم چه جوری می شه !!
 

nc_hamid

Member
سلام حمید جان
حالت چطوره مشکلی که نبود ؟
ایول پس مشکل دور سفیدی حل دیگه نه ؟ خیلی رندرش خفنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا