مراحل و چالش های تهیه یک فیلم کوتاه (pro rigger)

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خواهش !!! بزرگ شمایی !! x 1000000000000000099995959590:rose:
اره کار کردم modo ولی زیاد باهاش حال نکردم نمیدونم چرا !!! من با Softiamge هم کار کردم ولی نمیدونم چرا حس میکرد سادست !!!!

مکس و مایا !!! مایا رو هم هی میخوام شروع کنم نمیشه
الان تو کف مدلینگم !!! هر کار میکنم این توپولوژی لامصب رو نمیفهمم .

اره این Tinker Bell ــه دیگه تازه آخرش تو Cast و اینهاش مینوسه
Animated On Autodesk's Maya
Renderen In Render Man

خیلی موهاشون رو خوب درست کردن
اره با اون کارکردم خوب بود اما این شکلی نشد !!! :green:

ok
الان چک میکنم پیغام هام رو !!!
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااه:shock:
با چی 40 مگ فایلو کردی 800 کیلو من با خوه مکسم Zip کردم 2 مگ شد !!!!!!! :shock::mad:

:green:
 

nc_hamid

Member
سلام
مدل کلبه خیلی عالی شده .
کاملا می دونی داری چی کار می کنی و با چه سبکی می خوای جلو بری .
نکاتی که حمید رضام گفت هم خیلی می تونه تو بهتر شدن کار کمک کنه . هر چند که من با جزئیات زیاد مخالفم . مخاطب رو از موضوع منحرف می کنه و به سبک کار هم ممکنه لطمه بزنه
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

مکس و مایا !!! مایا رو هم هی میخوام شروع کنم نمیشه
الان تو کف مدلینگم !!! هر کار میکنم این توپولوژی لامصب رو نمیفهمم .
چرا نمیتونی شروع کنی به مایا؟ این رو بگم، مدل رو تو خود مکس نگه دار، حتی میتونی کارای particle رو هم تو مکس نگه داری، به نوعی تو مخیلت راه نده کارایی که میتونی با thinking particle انجام بدی تو مایا با سیستم ذرات مایا انجام بدی. (( نه این که سیستم ذرات مایا بده، نه ، thinking particle چیز غولیه )) و باز نه این که مدلینگ مایا بده، نه، ولی وقتی تو مکس رو داری و با ابزارهاش بلدی کار کنی کار اشتباهی مدلت رو تو مایا بزنی.

ببین فقط با تمرین و دیدن کارای دیگه ست که میتونی خوب این بخش رو درک کنی و این که تا شروع نکنی و چندیدن مدل رو خراب نکنی نمیتونی به درک درست نصبت به topology برسی.

با چی 40 مگ فایلو کردی 800 کیلو من با خوه مکسم Zip کردم 2 مگ شد
با winrar ، کار خاصی هم روش انجام ندادم، حالت normal گذاشتم ، همین.

مدل کلبه خیلی عالی شده .
کاملا می دونی داری چی کار می کنی و با چه سبکی می خوای جلو بری .
خیلی خوشحالم که تو چشم شما دوستان کار زیبا جلوه کرده و این نظریه دارید که کانسپ کار داره یه رنگ جلو میره و با هم هماهنگ، یکی از چالش هایی که همیشه تو کارم ازش میترسیدم، یعنی حفظ کانسپ کلی کار که اگه اجزای کار با هم هماهنگ نباشن کار خیلی زشت میشه، هرچند مدلهات و حتی کاراکترهات خوب باشن، اگه تو یه مسیر نباشن چیز زشتی از کار در میاد.

نکاتی که حمید رضام گفت هم خیلی می تونه تو بهتر شدن کار کمک کنه . هر چند که من با جزئیات زیاد مخالفم . مخاطب رو از موضوع منحرف می کنه و به سبک کار هم ممکنه لطمه بزنه

نکته بسیار بسیار مهمیه، دقیقا دیشب هم موقع مدل کردن و فکر کردن در مورد جزییات تو همین فکر بدوم که کار رو زیاد شلوغ نکنم.
سادگی ای که تو انیمیشن های موفق اعمال شده رو باید پیش گرفت، به قول سازندگان shrek اون زمانی که اولین shrek رو ساخته بودن چون کار بزرگی بود و میخواستن باز بزرگی خودشون رو نشون بدن گفتن: ما میتونستیم از این طبیعی تر بسازیم ولی این یه انیمیشن و کارتونه و باید کارتونی بودنش حس بشه.
یعنی همون سادگی که چشم نواز باشه نه چشم پر کن.

مثلا شما بزرگی کار transformers ـها رو ببنید مخصوصا 2 و 3 ولی نمیدونم این شرکت ها با اون بزرگیشون چرا اینجوری عمل کردن، شما بعد دیدن فیلم سر درد میگیرین، از بس کار جلوه داره، هر دفعه هم این شلوغی رو ادامه میدن، یعنی هر کی دور و بر من بود این فیلم رو دیدن گفت: آره ما هم بعد دیدنش سر درد گرفتیم. فوق العاده ست کارشون ولی این نکته رو رعایت نکردن.

حالا ما هم باید مواظب باشیم چنین اتفاقی تو این کارمون نه افته، کار هم تو هر مرحله میذارم تا نظراتتون بگین.

این جور که مشاهده ها رو میبینم و اگه آمار درستی باشه ((چون واسه خودم خلی جالب و عجیبه که این پست اینجوری مورد محبت دوستان قرار گرفته :rose: )) حالا ما بر این اساس میگیریم که آمار درسته ، این پست حدود، روزی 220 بازدید داره، دوستان هم میتونن نظر بدن برای کار خوشحال میشم، انگار این کار تو گالری گذاشته شده، مثلا عارف جان که خوراکش پیشنهاد و بررسی کارهاست به خوبی تمام.
اگه خواستین چنین محبتی بکنید به من و دوستان و این کار خواشا نظراتتون رو با پست تو پروفایلم و خصوصی بدین تا اینجا همون روند خودش رو بره و برای دوستان شلوغ نشه، من هم حتما نظرات خوب رو با اعلام اسم فردی که نظر رو داده اینجا قرارش میدم.

حق یارتون
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ســــــــــــــــــــــــــــلام و درود به حمید و حسین و بارانا !!!
آقا مو رو لهش کردم بالا خره
دو راه توپ پیدا کردم هر کدوم میپسندی !!!
MrPrim و ویری خیلی نتیجه ی خوبی میداد اما سرعت .... همچین تعریفی نداشت !!!
من اومدم توی Modify موی خود مکس بخش mr اون قسمت متریال Vray Hair Mtl رو دادم ، بعد Preset اول Matte White و دومی Yellow Shiny زدم سرعت رو ببین !!!!!!! تازه با سیستم بوقی من !!!!

9me0ktj00bih1gv2ca4.jpg


حالا راه دوم که ترکونده !!!!!!!!!!! Karakote ورژن جدیدش موی مکس رو ساپورت میکنه فقط باید بری تو کف سرعت !!!!!!!!!!!!!

عکس اولی با ویری زدم 1 دقیقه و 56 ثانیه ، دومی با Karak دو ثانیه !!! Karak رو از سایت خودش بگیرین من کرکش که 1 مگم نمیشه بهتون بدم .


nyxyvq1xzcpv3cl5v2l.jpg
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
سلام
عجب سرعتی،فکر نکنم دیگه سریع تر از این بشه!
راستی یه چیزی، پلاگین Orantrix هم خیلی کارهای قشنگی باهاش درست کردن، با اون تست کردی؟ من الان دنبال کرک ورژن 2.2شم، کسی نداره؟
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ایووووووووووول کار خیلی درسته

روش اولی رو که رفته بودم ولی همین طور که میبینی نتیجه خیلی زیبایی نداره الان تو این حالت ، خودم تست کردم ولی به دلم نشست.

ولی کاراکاتوآ، چجوریه؟ رو مو های بلند مثل فر بالا رفته کاراکترمون، رو اون چه نتیجه ای میده؟ SSS خوبی میده؟ Sky light چی؟ همه این تست ها رو هم بزن.

و یه چیز دیگه، با اون کلبه ای که دادم تست سرعت بزن روی موتورهای رندر ببین کدوم سرعت بهتری دارن، من خودم یه تستی زدم رو FR و VR و نتیجه FR ـ 3/5 زمان VR بهم رندر رو تحویل داد ولی کیفیت VR بهتر بودم تو رنگ بندی و ایجاد سایه ها.
با FR هم نتونستم مثل تنظیمات رندر VR به کل تصویر AO بدم، باید از طریق mtl یا render element این کار رو کرد که زیاد جالب نیست، نمیتونی خوب نتیجه رو ببینی، حالا تو بگرد ببین میتونی پیداش کنی تا توی تنظیمات خود رندر این کار رو کرد.

اون کاراکاتوآ هم ببین تا چه حد میتونم خواسته هامون رو برآورده کنه. همیشه تست هات رو با sky light یعنی شبیه سازی sky light بزن.

حق یارت
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خواهش بابا کاری نکردم که یکی از دوستام هم کمک کرد .
اول جواب بارانا که اره کار کردم هنوز جدیدش کرک نشده رفیق اومد میذارم .
ممنون


خب حسین باشه من فردا از مدرسه اومدم تست میزنم
ممنون
باشه کلبه هم ولی میدونی که موتور FRY ساختار کلی متریال هاش 100 تقلیدی از منتال ریه و بقیشم از ویری
مثلا متریالش رو با Arch & Des منتال ببین کپ همه !!!
حالا واسه AO باید از مپ Ambien Oc استفاده کنی . مثل منتال

من با منتال تست میزنم فقط با تکست چر یا بدونش ؟؟؟
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
اااااااااااههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!!!
عجیبه
ها
نیگا اول نصبش کن
بعد تو Geo ها Krakatoa
بعد
PRT Hair
بعد رندر !!!
وای نمیدونم چی بگم اصلا

والاااااااااااااااااااا !!!
سرعت 1 ثانیه هم نمیشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

asas.jpg
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
ahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh
بازم یه چیزی کشفیدم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
کاراکاتوا متریالی واسه Hair نداره !!!!!!!!!!!
خوب نا امید شدید !!!!!!!!!!!!!:green::sad:

حالا یکم فوشم بدید :mad: !!!!!!!!!!
خوب متریال نداره ولی کلا برداشته دو تا موتور رندر واسه مو فقط گذاشته !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:oops:

عالین فقط SkyLight ساپورت نمیکنه !!!!!! :-?

حالا با دو موتور یه تستی زدم .

adddddddddd.jpg
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به همه شرمنده دوستان تازه کرک کردم رندر های قبلی
اعصاب خورد کن بود
خوب یه تست زدم هویجوری
دوتا نور Spot یک Omin
کیفیت رندر HD 720
زمان 7 ثانیه

فردا یک رندر خوب هم میزنم .


qeic7z3pnusna2bmxa.jpg
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
ببخشید چند وقت نبودم ، نتم تموم شده بود میخواستم برم با یه ISP دیگه بیام تو نیت که بیخیل شدم.

حمید رضا جان، عالیه پسر، سرعت فوق العاده ولی یه نور Sky هم با omni شبیه سازی کن ببین سرعت چقدر میشه و این که اون تستی هم که قبلا بهت گفتم بزن، منظورم مو بلنده و translucent بودن جنس مو ـه.


خوب یه تست زدم هویجوری
دوتا نور Spot یک Omin
کیفیت رندر HD 720
زمان 7 ثانیه
این هم خوب بود رفیق، ولی تار های مو خیلی زمخت دیده میشن به علت همون نفوذ نکردن نور درونشون، با این خاصیت رندر کن ببین سرعت رندر چقدر میشه.

فردا یک رندر خوب هم میزنم .
این رندر جدیدت هم اگه بتونی با نکاتی که من گفتم بگیری خیلی عالی میشه عزیز.

منم دارم رو جزییات کلبه کار میکنم، تو فکر این هم هستم که برگ ها رو روی درخت scatter کنم و درخت رو ببرم تو ZBrush از لحاظ جنس و مدل تکمیلش کنم.

آ سِد حمید هم حتما یه حرکاتی میون کارها میزنه. انشا الله بعد عمل کمر رفیق طراحمون میریم تو کار ریگ، البت من درخت رو تکمیل کنم میدم آ سد حمید ریگش کنه.
حق یارت
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام خوب شد اومدی
کم کم
داشتم نگرانت میشدم گفتم نکنه خدایی نکرده زبونم لال هااااااااااااااااااااااااااااوووووووووووووو !!!!!!!!!!
هیچی
باشه حتما مزنم
فقط
واسه درخت زیبراش رو ول کن برو 3D Coat ببین چه میکنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
VoxTree میتونی این چیزارو خوب دربیاری
اما به نظرم از SpeedTree استفاده میکردی
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
واسه درخت زیبراش رو ول کن برو 3D Coat ببین چه میکنه
خوب مگه اون درخته بد بود، اون رو میخوام تکمیل کنم دیگه، میخوام بافت های درشتش رو در بیارم + بافتهایی که با normal map باید ایجاد بشن، خوب فکر کنم ZBrush خوبه ، خوب نیست؟

واسه درخت های اطرف نمیگم، واسه درخت های اصلیمون که باید دستی کار بشن، اون درخت هم که با Z Sphere کار کردم که ابزار خیلی خوبیه واسه این کار. حالا نمیدونم منظور تو در مورد این ابزارها واسه درخت های اطراف بود یا اصلی
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
خوب مگه اون درخته بد بود، اون رو میخوام تکمیل کنم دیگه، میخوام بافت های درشتش رو در بیارم + بافتهایی که با normal map باید ایجاد بشن، خوب فکر کنم ZBrush خوبه ، خوب نیست؟

واسه درخت های اطرف نمیگم، واسه درخت های اصلیمون که باید دستی کار بشن، اون درخت هم که با Z Sphere کار کردم که ابزار خیلی خوبیه واسه این کار. حالا نمیدونم منظور تو در مورد این ابزارها واسه درخت های اطراف بود یا اصلی

نه معلومه که خوبه شرمنده منظور رو بد رسوندم
من یه ویدیو دیدم که با 3D Coat درخت رو تکستچیرینگ میکرد بعد با VOxel روش برگ میذاشت !!!
نه درختی که دادی معرکه بود !!!!!!!!!!!!

:rose:
 

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
حمید رضا جان، عالیه پسر، سرعت فوق العاده ولی یه نور Sky هم با omni شبیه سازی کن ببین سرعت چقدر میشه و این که اون تستی هم که قبلا بهت گفتم بزن

سلام حسین آقا این رو چکار کنم نشد جچوری شبیه سازی کنم ؟؟؟ من یک کره رو روش Omini با Scatter پخش کردم نشد !!!
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
من با 9 تا نور، اول 4تا نور به فاصله زاویه 90 درجه تو مکان نزدیک به 0 افق جسمم اجاد کردم با یه فاصله ی 6 برابر جسمم و بعد همون تعداد رو instance گرفتم و بردم بالاتر از ارتفاع جسمم و به این 4تا نور جدید یه چرخش 45 درجه دادم که مابین مکان های نورهای پایینی باشه و مقداری هم از نظر مرکز قرار دادن جسم مو ، نزدیک به مرکز کردمشون، یعنی یه جور همون حالت یه sphere، و در آخر هم یه نور بالاتر از این ها و دقیقا بالار جسمم.

بعد شدت نوری هم که مشترکه، همه رو کردم 0.04 که باز این به صحنه و خودت بستگی داره. تو تنظیمات Map shadow هم sample range رو 15 به بالا میتونی بذاری درضمن برای ایجاد نشدن سایه زیادی روی سطح زیرین جسم میتونی far attention برای نورهات تایین کنی تا نورهایی که زیاد نزدیک به خط افق هستن و زاویه زیادی دارن ایجاد سایه های کشیده و طولانی تو تصویر نکن.
 
آخرین ویرایش:

LinkinForEver

مسئول بخش برنامه ها و مسائل گرافیک سه بعدی
سلام به همگی بالاخره تونستم یک کاراکتر طراحی کنم .
یه دختره به اسمNila ــست ماله انیمیشن خودم
با زیبراش و مکس ساختم .
توپولوژیش مشکل داره اما بازم خوبه
رندرش با منتال و مو با خود مکس و Mr Prime زدم .
رندر 6 دقیقه شد .
نظرتون چیه ؟؟؟

apqochr47xd7b7nqeq4n.jpg
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام
زمان : 3.76 ثانیه
4 نور Omini
این عدد چه معنی میده؟ 3.76 . یعنی 3 ثانیه و 76 صدم ثانیه؟
اگه اینجوریه کاراکاتوآ رو نصب کنم خودم هم باهاش ور برم و اون چیزایی که میخوام ازش بکشم ببینم، فوق العاده ست اگه سرعتش اینه.

سلام به همگی بالاخره تونستم یک کاراکتر طراحی کنم .
یه دختره به اسمNila ــست ماله انیمیشن خودم
با زیبراش و مکس ساختم .
توپولوژیش مشکل داره اما بازم خوبه
رندرش با منتال و مو با خود مکس و Mr Prime زدم .
رندر 6 دقیقه شد .
نظرتون چیه ؟؟؟
خوب شده حمید جان، مو هم خیلی خوب شده فقط به قول خودت توپولوژی فکر کنم مشکل داره، مثلا تو مدل بینی میشد بهتر باشه، بالاخره یا سوراخ داره یا نداره، تکلیف بینیش رو روشن کن :wink:

ابرو و موژه ها هم میتونستی بهتر کار کنی، مخصوصا موژه ها که انگار تکسچر کار شده ولی یه مقدار دقت کردم انگاری مو کار کردی، تارهای موژه ها رو زخیم تر و بلندتر و تو مسیر منظم و مرتیب بچینشون ببین چی میشه، ابرو هم حالت segment ابرو معلومه.

لبه پلک و چشم رو هم یه مقدار برجسته تر بکن فکر کنم بهتر بشه. اینها رو اعمال کن ببین چی میشه.

خوب شده موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا