مدلینگ برای بازی؟

milad_r

Member
سلام دوستان و اساتید....:rose:
من یه مدل برای بازی ساختم و حالا چند تا سوال دارم( البته نمی دونم خوب منظورمو می تونم برسونم یا نه..): :shock:
1- تعداد polygon یا face برای یه کاراکتر بازی باید حدودا چند تا باشه؟
2- اگر تعداد polygon ها زیاد باشه باید چه کرد؟ optimize خیلی زشتش می کنه....
3- کیفیت کاراکتر های بازی باید چقدر باشه( تا چه حدی به چشم میاد)؟... راستش اینی که من ساختم نسبتا با کیفیت هست و ایرادش تعداد پلیگان هاشه..
 

milad_r

Member
این دو تا تصویر از مدل مذکور ِ....
8234 faces
پیشاپیش ممنونم........
البته بعد از خروج میشه 16468 faces
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    11.2 کیلوبایت · بازدیدها: 20
  • 2.jpg
    2.jpg
    15.3 کیلوبایت · بازدیدها: 14
آخرین ویرایش:

milad_r

Member
به من چیزی نگفتن راستش تسته که اگه تایید بشه با گروهشون کار کنم...
اسم ویرتول رو ازشون شنیدم....
 
سلام واسه تعداد پلیگان ها می گند تا 7 هزار تا مشکلی نداره البته 7 هزار تا هم زیاده بستگی به موتوری هم که می خواهید استفاده کنید داره تو ایران اکثرا یا از udk استفاده میکنند یا از unity که تقریبا قدیمی هستند و پلی هر چه توش کمتر باشه بهتره در صمن مدلینگه کاراکتر واسه گیم خیلی چیزه حساسیه حتما طوری مدل رل بسازید که جاهای joint ها واسس edge های بیستری گذاشته شده باشه معمولا هم بعد از ساخت کاراکتر میاند دوباره بر اساس یک توپولوژیه دقیق تر دوباره مسیازندش و نرمال مپ را روش می دند واسه همین مدل را اول با جزییات بالا در حد چند میلیون پلی میسازند بعد تو یه نرم افزار دیگه که پیسنهاده من 3دی کت هست بر اساس معیار های ریگ و پلی گان کم دوباره ریتوپولوژی می کنند و مدل های پلی را به عنوانه نرمال مپ بهش میدند
 

milad_r

Member
خیلی ممنونم حمید جان......
خوب اگر پلیگان ها کم باشه مدل از ریخت میفته.... و شکستگی پیدا می کنه ( منظورم اینه که لبه هاش نرم نمی شه) واسه حل این مسئله باید چه کرد؟ normal map کافیه؟
ببخشید سوالات من خیلی مبتدیانست....
اگر مرجع یا یه کاراکتر بازی(free) برای اینکه بررسیش کنم بهم معرفی کنید ممنون میشم.....
 
خیلی ممنونم حمید جان......
خوب اگر پلیگان ها کم باشه مدل از ریخت میفته.... و شکستگی پیدا می کنه ( منظورم اینه که لبه هاش نرم نمی شه) واسه حل این مسئله باید چه کرد؟ normal map کافیه؟
ببخشید سوالات من خیلی مبتدیانست....
اگر مرجع یا یه کاراکتر بازی(free) برای اینکه بررسیش کنم بهم معرفی کنید ممنون میشم.....
سلام دوسته من در مورد تعدادش قبل از نرمال مپ اگه یک soft edge رو کل مدل بزنید لبه ها از حالت صفتی در میاند اما به طور کلی اگه نرمال مپ را خوب بگیرید 2تا مدل را نمیشه تشخیص داد از هم یه اسنپ شات براتون میزارم متوجه میشید که اصلا معلوم نیست کدومشچند تا پلی داره ولی در مورد اینکه چقدر تو نرمال مپ مپ گرفتن خوب کار کنید بستگی به مهارت داره که نرم افزار های خوبی دراین ضمینه مثل xnormal هستند پایین براتون عکس را میزارم مقایسه کنید
پایین می تونید اثر نرمال مپ را ببینید بالا کاراکتر ها را هم بخونید ببینید چند تا فیس دارند واسه همین گفتم 7هزار تا هم زیاده
25udr7jjrnprppqir49.jpg



9ihc05f5vw7oo4oabl3.jpg


on75l6t3pva4bstc9oww.jpg
 

milad_r

Member
حمید جان واقعا نمی دونم چطوری تشکر کنم. ممنونم.
میشه یه نظری روی این کار بدی... توی زیبراش نرمال مپ ساختم...
زیبراش خوبه برای اینکار؟....
حدودا 4800 faces
 

پیوست ها

  • my.jpg
    my.jpg
    127.3 کیلوبایت · بازدیدها: 13
  • my2.jpg
    my2.jpg
    83.1 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • my3.jpg
    my3.jpg
    127.4 کیلوبایت · بازدیدها: 6
سلام خوبه دوسته من فقط میتونستید بعضی جاهاش مثل پشت پاهاش را نرم تر در بیاریداما حالتش مثل هیولا های بازی سام ماجراجو شده در هر صورت خودتون استادید دیگه بستگی به کار داره اگه ازتون کار رئال خواستند باید تیزی های مدل در کمترین حد ممکن باشه اما اگه کار معمولیه زیاد توجه به خرج نمی خاد بدید(در اصل ببینید چقدر بهتون قراره پول بدند :green:) چون بعضی هاشون اصلا نمی دونند نرمال مپ چی هست اگه بگی فکر میکنند همون bump هست : D در مورد zbrush هم معروف ترین نرم افزار تو این زمینه همیه mudbox هم هست که دقتش بالاتر از زدبراشه اما سرعت زدبراش را در sculpt نداره
 

جدیدترین ارسال ها

بالا