محفل مبتدیان ZBrush

CG-Student

Member
سلام مجدد بعد از مدت ها
یو وی که با پلاگین zbrush uv master گرفته میشه را میتونیم به نرم افزارهای مایا یا uv layout و یا photoshop برای رنگ آمیزی منتقل کنیم ؟
 

inception

Member
مدلی که از راینو با فرمت obj وارد زی براش یا ماد باکس میکنم برای بوجود اوردن جزئیات از وسط باز میشه یعنی یکپارچه نیست
چطوری میتونم مدلم رو یکپارچه کنم؟
 

Gryphon

Member
سلام مجدد بعد از مدت ها
یو وی که با پلاگین zbrush uv master گرفته میشه را میتونیم به نرم افزارهای مایا یا uv layout و یا photoshop برای رنگ آمیزی منتقل کنیم ؟
منظورت اینکه uv رو اکسپورت کنی؟ اگه منظورت اینه خب میتونی تو منوی tool بعد تکسچر گزینه uv to texture رو بزنی بعد تکسچر ایجاد شده رو اکسپورت کنی.

مدلی که از راینو با فرمت obj وارد زی براش یا ماد باکس میکنم برای بوجود اوردن جزئیات از وسط باز میشه یعنی یکپارچه نیست
چطوری میتونم مدلم رو یکپارچه کنم؟
اگه عکس میزاشتی بهتر میشد. ممکنه آبجکت از جایی که باز میشه ورتکس هاش به هم نچسبیده
 

inception

Member
هر حجمی که توی راینو ساخته میشه یه سیم یا خط شروع داره
توی عکسی که گزاشتم خط پر رنگ تر سیم گوی هست
همونطور کی میبینی وقتی ابجک رو اکسپورت کردم و به مادباکس بردم همون سیم باز شده
حالا میخوام ببینم چطور میتونم حجم رو یکپارچه کنم که هیچ درزی نداشته باشه
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    85.5 کیلوبایت · بازدیدها: 2
  • 2.jpg
    2.jpg
    122.1 کیلوبایت · بازدیدها: 4
  • 1.zip
    45.6 کیلوبایت · بازدیدها: 0

Gryphon

Member
زبراش فکر کنم ابزاری مخصوص واسه این کار نداره(البته با ابزار هایی مثل داینامش یا retop میشه یه کاریش کرد ولی دردسر های خودشونو دارن)
در مورد مادباکس مطمئن نیستم ولی فکر کنم اونم ابزاری واسه این کار نداره
ولی با 3ds max میتونین درستش کنین.
 

Mandana

Active Member
سلام مجدد بعد از مدت ها
یو وی که با پلاگین zbrush uv master گرفته میشه را میتونیم به نرم افزارهای مایا یا uv layout و یا photoshop برای رنگ آمیزی منتقل کنیم ؟

آره فرقی نداره وقتی مدل ر یو وی میدین بهش موقع اکسپورت اگه گزینه ی TxR رو خاموش نکنین حتمن با یو وی خروجی میده و همه جا میشه ادیتش کرد.

مدلی که از راینو با فرمت obj وارد زی براش یا ماد باکس میکنم برای بوجود اوردن جزئیات از وسط باز میشه یعنی یکپارچه نیست
چطوری میتونم مدلم رو یکپارچه کنم؟

ورتکسهای اون قسمت رو دونه دونه باید انتخاب کنین توی مایا یا نرم افزار مشابه اتچ کنین.شاید یه دونه به نظر بیان ولی در اصل دوتا هستن که روی هم اورلب شدن .پلیگانهای اورلب شده توی زی براش یا مادباکس معمولن باز میشن بعد یک یا دوبار دیواید کردن
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
توی مکس همه ی ورتکس هارو انتخاب کنید و روی دکمه ی weld کلیک کنید. اگر نشد عدد اون رو زیاد کنید.
 

inception

Member
ممنون از پاسخ همگی روش اقای حسین مکس جواب داد
اصلا موقع اکسپورت کردن تو راینو یه گزینه به اسم weld داره که بزنی همین کارو انجام میده الان فهمیدم
یه مشکل دیگه که داشتم اینه که چون فایل های سه بعدی که من میزنم مستقیم به دستگاه پرینتر سه بعدی میره فایل باید خیلی سبک باشه به لحاظ مش
الان وقتی یه فایل رو میبرم تو مادباکس یا زی براش بعد که میخوام خروجی بگیرم خیلی فایل سنگین میشه
بهترین ابزار برای ریتوپولوژی کردن به صورت اوتوماتیک چی هست؟
در عین حال میخوام جزییات کارم کاملا حفظ بشه
البته یه ابزار تو خود زی براش بود که تست کردم
نرم افزار 3dcoat هم شنیدم این کارو خیلی خوب انجام میده منتها نتونستم کرکشو پیدا کنم
میخواستم ببینم شما برای کارتون از چه روشایی استفاده میکنین
ممنون
 

hosienmax100

3D Artist
من به شخصه ترجیح میدم فقط و واقعا فقط از ابزار polyboost مکس استفاده کنم کمی نیاز به وقت داره البته ../

توی خود زبراش هم می تونید ریتا.. رو انجام بدید با zsphere /

دو تا ابزار هم هست به remesh , qRemesher که در حال حاضر عملکرد خوبی ندارن /

بشکل کلی می تونید از پلاگین decimation master هم استفاده کنید با دسیمیت پایین در حدی که کلیت کارت برا پرینت خراب نشه ..

نرم افزار 3d coat یه ابزار برای اوتماتیک کار کردن داره که من تست نزدم البته ..

نرم افزار topogun هم هست ...

موفق باشید /
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر میخوای مدلت اصلا دست نخوره پیشنهاد میکنم به صورت دستی Edge هارو حذف کنی. به این صورت که توی مکس مدل رو وارد کن و اونو به Editable poly تبدیل کن، بعد دکمه ی 2 رو بزن و Edge هایی روکه تاثیری توی شکل مدل ندارن رو انتخاب کن و دکمه ی loop رو از پنل سمت راست بزن و با زدن دکمه های Ctrl+Back spc اونارو حذف کن. اگه متوجه نشدی بگو تا عکس بذارم.
 

inception

Member
ممنون از توضیحاتتون همینکه اسم نرم افزار یا تکنیک رو میگین کافیه میرم سرچ میکنم توضیحاتشو پیدا میکنم
من چون مدلهایی که میزنم دقتش تا 0.1 میلیمتر و بعضی وقتها کمتر میرسه از راینو استفاده میکنم ولی اینجور که معلومه از نرم افزارهای دیگه هم برای تکمیل کردن کارم باید کمک بگیرم
هیچی برای یاد گیریه یه نرم افزار مثل یه انجمن فعال نیست و مکس بچه های خیلی فعالی داره خوشبختانه
 

CG-Student

Member
تقارن زیبراش من به هم ریخته !!!!:sad:
توی حالتی که local symmetry غیر فعاله میشه با ابزار deformation --- > offset درستش کرد . ولی وقتی که local symmetry فعاله دیگه همین جور باقی میمونه و تغییر offset هم بی فایدست . توی فروم های خارجی هم گشتم پیشنهاد unify و smart resym دادن ولی برای من به صورت موقتی خوب بود . کافیه یکبار x بزنم که symmetry غیر فعال و دوباره فعال بشه دوباره تنظیمات به هم میریزه
دریابید :oops:
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    260 کیلوبایت · بازدیدها: 9

hosienmax100

3D Artist
اگر pivot رو توی نرم افزار مکس دقیقآ ست کنی خیلی بهتره

local symmetry هم خاموش باشه
xو m روشن نبایستی مشکلی پیش بیاد

تنظیمات زبراش رو به حالت دیفالت برگردون ...
 

CG-Student

Member
بیس شکل در خود زیببراش ساخته شده و ضمنا من مایا کارم
x , m هم روشن هستند
چجوری ریست کنم
 

hosienmax100

3D Artist
خب قبل از اینکه به مدلت دست بزنی باید pivot رو تنظیم کنی _توی مایا /اصلا ممکنه ورتکسی چیزی کانکت نشده باشه

درمورد رسیت قبلا اگر اشتباه نکنم یه فایلی بود کاستوم یو ای توی مسیر نصب دیلیت میزدی دیفالت میشد اما الان توی prefrence هست ...
 

CG-Student

Member
پلاگین zapplink که برای رنگ آمیزی مورد استفاده قرار میگیره
برای من کار نمی کنه :cry:
میشه مراحلشو توضیح بدین
 

CG-Student

Member
توی آموزشی که در حال دیدن اون هستم برای گرفتن یو وی و ارسال اون به texture میره به قمست texture ---> uv check میزنه در صورتی که در zbrush 4 این گزینه نیست و کلا texture به شکل و شمایل قبلی نیست Projection master چه کاربردی داره ؟
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    246.6 کیلوبایت · بازدیدها: 6

جدیدترین ارسال ها

بالا