محفل مبتدیان ZBrush

hosienmax100

3D Artist
تنظیمات مربوط به uv در پنل سمت راست در قسمت uv map هست

در مورد پروجکشن مستر :

تکنیکی هست که توی اکثر نرم افزار ها بکار برده میشه به این صورت که مدل رو در محیط سه بعدی freez میکنه و اماده برای نقاشی کردن ..در زبراش برای استفاده از zapplnik شما قبل از ارسال به فوتوشاپ باید از پروجکشن مستر مدل رو freez کنی ..تنظیمات خاصی هم که نداره ./

موفق باشی /
 

CG-Student

Member
آقا مشکل تکسچر هنوز پابرجاست !
1-آبجکت رنگ میکنه
2-بعد میره توی منوی texture بعد از تعیین سایز , new میزنه و تکسچر ایجاد میشه (حالا رنگ قبلی آبجکت دیگه مشخص نیست )
3-بعد از رفتن به (طبق عکس) texture ---> col>txr
حالا مشکل اینجاست که این گزینه توی zbrush 4 نیست:cry:
جایگزینش چیه؟
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    265 کیلوبایت · بازدیدها: 6
آخرین ویرایش:

CG-Student

Member
اگه یه آبجکت را در مایا یووی بگیریم بعد به صورت obj به زیبراش وارد کنیم به صورت یووی شده وارد میشه ؟؟؟؟
 

CG-Student

Member
بعد از اتمام کار در zpplink این نتیجه کار منه !!! کارکتر رنگ نمیشه فقط عکس در پیزمینه قرار میگیره

2-یه کارکتر یووی شده را به زیبراش وارد کردیم . وقتی تغییراتی از قبیل زیاد شدن پالی ها و یا تغییر صورت و بدن روش انجام بدیم یووی هم تغییر می کنه ؟؟؟ برای نرمال مپ میگم
 

پیوست ها

  • 1.jpg
    1.jpg
    243.6 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • 2.jpg
    2.jpg
    253.7 کیلوبایت · بازدیدها: 8
آخرین ویرایش:

Gryphon

Member
ببین بعد از اینکه zapp رو زدی و رفتی تو نرم افزار ps تمام تغییرات رو تو لایه دوم انجام بده (اونیکه ماسک داره) بعد save کن. حالا تو zbrush گزینه re-check رو بزن بعد re enter zbrush رو بزن (ممکن گزینه recheck نیاد همون دفعه اول re enter zbrush بیاد)
اگه تو ps لایه جدیدی درست کردی و کاراتو تو اون لایه انجام دادی باید اون لایه رو با لایه mask دار merge کنی
 

airbos

کاربر متخصص بخش مدلسازی
سلام خدمت دوستان
راستش من یه دست رو توی زبراش مدل کردم و بعد اون رو uv کردم و بعد دوباره بردم تو زبراش و اون رو با zsphere ریگ کردم اما وقتی ریگ کردم مدل uv ش رو از دست داد.
می خواستم ببینم راهی نداره که یو وی مدل نپره و با همون یو وی قبلی بشه مدل رو تکسچر کرد
خیلی ممنون می شم جواب سوالم رو بدین
موفق باشید:rose:
 

CG-Student

Member
وقتی یه کارکتر لوپولی رنگ می کنیم کیفیت پایینی داره ولی وقتی همون کارکتر در دیواید بالا رنگ می کنیم تو زیراش نتیجه فوق العاده میشه . راهی هست که تکسچر های پولی را به لوپولی بدیم با همون کیفیت
ممنون
 

CG-Student

Member
سلام
بعد اینکه به کارکترم جزئیات کافی را داده بودم متوجه شدم که اول کار باید یووی میگرفتم !!! اگه بوسیله یووی مستر بخوام از این کارکتر هایپولی یووی بگیرم که جزئیات کارکتر از دست میدم .
راهکاری سراغ دارید؟
 

Gryphon

Member
از project استفاده کن
(اول یه کپی از کاراکترت میگیری بعد دیوایدشو میاری پایین تا uv شو درست کنی بعد از درست کردن uv دیوایدشو اضافه میکنی آخر سر هم از project استفاده میکنی)
 
آخرین ویرایش:

CG-Student

Member
اگه یه وقت از دستمون در بره که براشمون دو طرفه نبوده و 1 ساعته فقط داریم رو یه سمت کار می کنیم :green: به نظرتون زیبراش ببوسم بذارم کنار یا راه حلی برای درست کردنش دارید ؟
یکی از نوابغ انیمیشن داره از دست میره . . .
 

CG-Student

Member
امروز حین ورزش یه اختراع به سرم زد ولی با سرچ در اینترنت دیدم که قبل از من اختراع شده :sad:
ابزار ریتوپولوژی اتوماتیک توی زیبراش داریم ؟ اگه هست . . . کجاست ؟ طرز کارش چجوریه ؟
یا اینکه پلاگینی یا نرم افزار جدایی هست که این کار انجام میده
 

Gryphon

Member
ابزاری به اسم qRemesher هست که فکر کنم کارش همینه!
که اگه اشتباه نکنم با براش Topology کار میکنه
و اینکه فقط تو ورژن 4R4 این ابزار هست.


ویرایش (پس از قرن ها!):
براش اصلی QRemesher ،ا QRemesherGuide هست البته با براش Topology هم کار میکنه ولی کار براش Topology اصلا یه چیز دیگست.
 
آخرین ویرایش:

masut

New Member
سلام من میخوام یه طرحی رو مدل کنم همه بهم گفتن تو زی براش بهترین نتیجه رو میگیری میخواستم ببینم این طرح رو چطور مدل کنم؟؟ اگه آموزشی لینک دانلودی تورنتی داشته باشین ممنونتون میشمmobl.JPG
 

masut

New Member
میخوام این در های مدیریتی هستن که پشتشون این طرح رو داره میخوام اون هارو مدل بزنم با مکس واقعا نمیشد یعنی اون چنو چروک ها ظریف در نمیاد :-?:-?کمکم کنین عزیزان:cry::cry::rose:
 

جدیدترین ارسال ها

بالا