متریال سنگ نما ( گرانیت و تراورتن )

meysam arch

Active Member
دوستان حرفه ای exterior کار ...

به نظرتون برای واقعی شدن تکسچر سنگ رگه دار تو رندر ها ( در تکرار های تکسچر در سطح های وسیع مثل نما و کف) چه ترفند ی بزنیم ؟؟؟
البته نمای چوب ( تخته های چوب ترمو ، مثلاً ) هم همین داستان رو دارن !!!
,mk_'.jpgindex2.php.jpg
 
آخرین ویرایش:

meysam arch

Active Member
سلام استادای عزیز ... تو این کارم، متریال ها رو معمولی uvw دادم و انداختم ... بنظرتون بخوایم مثل نما سنگ بالا باشه باید چه کرد مثل سنگ250*30 تایل داشته باشه تو هر تایل هم به یه جهت قرار بگیره تکسچر هاش؟؟؟ باید برم تو فوتوشاپ بسازم؟ و بند بین رج های سنگ رو بزارم روش ؟؟001.jpg
2-) حکایت کار های چوب هم همینه ! راهی سراغ ندارید ؟؟؟:-?
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

شما برای انجام اینکار تنها به یک تکسچر مناسب و Tile شده و UVW متناسب با ابعاد ساختمان و با توجه به ابعاد تکسچر دارید

در مورد تکسچر که خدا برکت بده به اینترنت ...( هر چند که مجموعه های تکسچر در بازار هم موجوده )... کافیه با کمی چستچو تکسچر مورد نظرتون رو پیدا کنید و اگه قبلا برای Tile شدن آماده شده بود که هیچ، در غیر اینصورت فتوشاپ یکی از

گزینه های خوب برای اینکاره و آموزش در مورد Tileable کردن تصاویر هم در اینترنت به فراوونی پیدا میشه ... مثلا در گوگل کلمه travertine tile و یا granite tile رو جستجو بفرمایید.

برای UVW اگه آشنایی کامل نداری علی الحساب یه UVW بصورت Box به ساختمون اعمال کن و بزرگترین اندازه ای که در طول و عرض و یا ارتفاع داره رو در نظر بگیر و همون رو در هر سه گزینه طول و عرض و ارتفاع وارد کن به اینصورت یه UVW

متقارن به شکل مکعب داری ... حالا اگه به ساختمون تکسچر مناسب رو اعمال کنی به راحتی با کم یا زیاد کردن مقادیر UTile,VTile,WTile میتونی به نتیجه دلخواه برسی

البته بعد از اینکه کارتون راه افتاد مطالعه در مورد تکسچرینگ فراموش نشه ...

در مورد نمای چوبی که اشاره فرمودید علاوه بر روش بالا، بعضا نیاز میشه که شما قطعات چوبی رو مدلسازی بفرمایید و بعدا تکسچرها رو برای اون تنظیم کنید تا جزئیات به شکل مناسب تری دیده بشه

موفق باشید
 

khatam.0761

Well-Known Member
توی آرشیکد یک قسمت داره ک میتونه تایلی ک بهش دادیم رو در چهار وضعیت بچینه
اما درون مکس من همچین چیزی رو ندیدم
اگر پلاگینی پیدا کردید ک تکسچر هارو تصادفی بچینه ک عالیه
چهار حالت تکسچر بهش بدیم بعد خودش بچینه
----
یادم رفت بگم
من از این استفاده میکنم
توی متریال ادیتور برای diffuse گزینه cheker را استفاده میکنم
برای دو رنگ مشکی و سفید دو حالت تکچر میدم
 
آخرین ویرایش:

Hidden Dragon

کاربر فعال
توی آرشیکد یک قسمت داره ک میتونه تایلی ک بهش دادیم رو در چهار وضعیت بچینه
اما درون مکس من همچین چیزی رو ندیدم

با سلام،

برای تولید حالتی که تکرار شوندگی تکسچر زیاد به چشم نیاد میشه از Substance که از مکس 2012 به بعد ارائه شده استفاده کنید، البته Substance قابلیتهای خیلی زیادی داره که میتونید با مراجعه به Online help با اونها بیشتر آشنا بشید...

حتی برای تولید Tile ها با پیچیدگی زیاد میشه از ترکیب Map های موجود در مکس هم استفاده کرد و بعنوان مثال همین Checker که دوستمون اشاره کردند نه تنها برای دو تکسچر بلکه برای Sub level های خیلی بیشتر میشه ازش استفاده کرد

کافیه که به کانال های Checker مجددا Checker اعمال کنیم و با تغییر میزان چرخش حول W و استفاده از مقادیر متفاوت در Tile و قرار دادن تکسچرهای متفاوت در هر Sub Level و با تغییر سایز و یا چرخش اونها حول W حالتهای بسیار متفاوتی رو تولید کنیم

ضمنا پلاگین های زیادی برای تولید Tile ها بصورت پارامتریک وجود داره مثل Walls & Tiles و یا Ultra map

http://www.vizpark.com/product-category/plugins/

اما از همه اینها که بگذریم، روش متداول و ساده و پرکاربرد همون شیوه ای هست که در پست قبلی خدمتتون اعلام کردم

موفق باشید
 

rmreza

Well-Known Member
اگه دوست دارید که هر قسمت این صحنه یک تایل داشته باشه . باید با unwrap این کار رو بکنید .
یکم طولانی هست ولی 100 % تظمینیه . آموزش هاش هم توی اینترنت زیاد است .
موفق باشید ...
 

جدیدترین ارسال ها

بالا