عیسی مسیح

saalek110

Well-Known Member
اسیر چیزی یا کسی نباشید.
شما باید بر چیزها مسلط باشید نه برعکس.
اطلاعات زیادی از خود را به کسی ندهید... ممکن است او روی زندگی شما مسلط شود و قصد کنترل شما را کند.

از خدا کمک بگیرید ، خدا کسی را اسیر نمی کند.
 

saalek110

Well-Known Member
این تاپیک ، تبلیغاتی نیست ، برای همین من عکس زیاد استفاده نمی کنم...
هدف تفکر بر مطالب انجیل و قرآن و تورات و کتابهای دیگر مکاتب است.

Screenshot_۲۰۲۳-۱۲-۲۱_۲۲۳۹۲۹.jpg
تصویر بالا ، فکر کنم شهر ریو برزیل است...
یک مجسمه خیلی بزرگ مسیح بر فراز شهر است.
من نمی دونم آمریکای جنوبی چقدر مسیحی دارد....

ولی کشور برزیل ، برخلاف بقیه کشورهای اطرافش که اسپانیایی صحبت می کنند ، پرتقالی صحبت می کند.... البته می دانید اسپانیا و پرتقال نزدیک هم هستند و زبانشان هم شباهت زیادی به هم دارد... میگن پرتقالی ها وقتی یک اسپانیایی می آد کشورشون باهاش اسپانیایی صحبت می کنند. البته اسپانیایی آمریکای جنوبی مقداری با اسپانیایی اسپانیا فرق داره، میزان تفاوت زبان اسپانیایی در کشورهای مختلف آمریکای جنوبی ، میانی یا شمالی را نمی دانم... مکزیک هم فکر کنم اسپانیایی صحبت می کند و حتی جنوب ایالات متحده کلمات اسپانیایی در زبانشان زیاد است.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
نمایی دیگر از این مجسمه:

A-Corbis-42-24002457_sbfkds.jpg


فکر کنم برزیل کشور سرسبزی است.
گویا جنگلهای آمازون در این کشور است و رود طولانی آمازون.

برزیل جزو پیمان اقتصادی بریکس است و حرف اول بریکس از برزیل گرفته شده و بعدی روسیه ، و بعدی آفریقای جنوبی south africa و هند وچین... indiad , china ، پنج کشور برای ۵ حرف آن. قبلا اسمش بریک بود ، آفریقای جنوبی که اومد شد بریکس. منبع:




ایران هم جدیدا عضو بریکس شد. ولی عضو اصلی نیست فکر کنم.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
سایز برزیل در آمریکای جنوبی ، کشور پهناوری است.... ، و محل قرار گیری ریو


ریو دو ژانیرو (به پرتغالی: Rio de Janeiro) که به اختصار ریو نام برده می‌شود، مرکز ایالت ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است که با جمعیت ۶٫۳ میلیون نفری ۶امین شهر بزرگ قارهٔ آمریکا و ۲۶امین شهر بزرگ جهان نیز به حساب می‌آیدریو دو ژانیرو (به پرتغالی: Rio de Janeiro) که به اختصار ریو نام برده می‌شود، مرکز ایالت ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است که با جمعیت ۶٫۳ میلیون نفری ۶امین شهر بزرگ قارهٔ آمریکا و ۲۶امین شهر بزرگ جهان نیز به حساب می‌آید.

Screenshot_۲۰۲۳-۱۲-۲۱_۲۲۵۷۱۳.jpg
 

saalek110

Well-Known Member
چون در این تاپیک نمی خوام عکس زیاد بزارم ، تاپیک زیر را باز کردم:

عیسی و ساماریتانا

 

saalek110

Well-Known Member
امروز اول دی ، نزدیک به ولادت مسیح و شروع سال نو مسیحی است.
پیشاپیش کریسمس را به همگی تبریگ می گویم.
 

saalek110

Well-Known Member

پترس یا پولس​



پِطرُس (به لاتین: Petrus) یا شمعون، یکی از دوازده حواری عیسی مسیح، رهبران کلیسای مسیحیت اولیه بودند. کلیسای کاتولیک رومی او را نخستین پاپ می‌دانند که توسط عیسی در گفتگوی «صخرهٔ کلیسای من» در متی ۱۶:۱۸ به مقام روحانیت رسیده‌است. همهٔ کلیساهای مسیحی باستان پطرس را به عنوان قدیسی مهم بزرگ می‌شمارند و او را بانی کلیسای انطاکیه و بعدتر کلیسای رم می‌دانند، ولی در خصوص اقتدار جانشینان متعدد او در مسیحیت امروز اختلاف نظر دارند.

او ۳۱ سال پاپ بود. او در سال یک میلادی در بت سیدا به دنیا آمد و در ۶۴ میلادی در رم از دنیا رفت.

مقبره وی در زیر کلیسای بزرگ واتیکان قرار گرفته‌است.

خانواده پطرس

خانوادهٔ پطرس در جلیل در شهر بیت صیدا زندگی می‌کردند. آنها ماهیگیر بودند. هم چنین دارای چندین قایق ماهیگیری بودند که به دیگران اجاره می‌دادند.

پدر پطرس، یونا پس از تولد پسرش نام او را شمعون گذاشت. شمعون برادری به نام اندریاس داشت که قبل از وی به عیسی مسیح ایمان آورد.[۶] بعدها او توسط عیسی به «کیفا» یا همان «پطرس» که به معنای صخره است ملقب شد.

سالک: چند خط بالا را برای اطلاعات عمومی شما نقل کردم... باقی مطلب را در سایت اصلی بخوانید.
 

saalek110

Well-Known Member
عیسی نور جهان است
۱۲ عیسی بار دیگر با فریسیان سخن گفت و فرمود: «من نور جهان هستم، کسی که از من پیروی کند، در تاریکی قدم نخواهد زد بلکه نور زندگی را خواهد داشت.» ۱۳ آنگاه فریسیان به او گفتند: «تو دربارۀ خودت شهادت می دهی، پس شهادت تو اعتبار ندارد.» ۱۴عیسی در جواب آنها گفت: «هر چند من بر خود شهادت می دهم، باز هم شهادتم راست است، زیرا من می دانم از کجا آمده ام و به کجا می روم، ولی شما نمی دانید که من از کجا آمده ام و به کجا می روم. ۱۵شما از نظر انسانی قضاوت می کنید اما من در مورد هیچ کس قضاوت نمی کنم. ۱۶ولی اگر قضاوت هم کنم، قضاوت من راست است، چون در این کار تنها نیستم بلکه پدری که مرا فرستاده نیز با من است. ۱۷ در شریعت شما نوشته شده است که گواهی دو شاهد اعتبار دارد. ۱۸یکی خودم هستم که بر خود شهادت می دهم و دیگر پدری که مرا فرستاده است، بر من شهادت می دهد.» ۱۹پس به او گفتند: «پدر تو کجاست؟» عیسی جواب داد: «شما نه مرا می شناسید و نه پدر مرا. اگر مرا می شناختید، پدر مرا نیز می شناختید.»


.........



عیسی به آنها گفت: «شما به این عالم پایین تعلق دارید و من از عالم بالا آمده ام، شما از این جهان هستید، ولی من از این جهان نیستم. ۲۴از این جهت به شما گفتم که در گناهان خود خواهید مُرد، زیرا اگر ایمان نیاورید که من همان هستم، شما در گناهان خود خواهید مُرد.» ۲۵پس آنها به او گفتند: «تو کیستی؟» عیسی به آنها گفت: «من همان کسی هستم که از اول به شما گفتم. ۲۶من بسیار چیزها دارم که دربارۀ شما بگویم و محکوم تان کنم اما کسی که مرا فرستاد، بر حق است و من آنچه را که از او می شنوم، به مردم جهان می گویم.» ۲۷آنها نفهمیدند که او دربارۀ پدر آسمانی به ایشان سخن می گوید. ۲۸پس عیسی به آنها گفت: «وقتی شما پسر انسان را بلند کردید، آن وقت خواهید دانست که «من هستم» و از خود کاری نمی کنم بلکه همان گونه که پدر به من آموخته است، این سخنان را می گویم. ۲۹کسی که مرا فرستاده، با من است. پدر، مرا تنها نگذاشته است زیرا من همیشه آنچه که او را خوشنود می سازد، انجام می دهم.» ۳۰همین که این سخنان را گفت، عده یی زیادی به او ایمان آوردند.

حقیقت شما را آزاد می سازد
۳۱سپس عیسی به یهودیانی که به او ایمان آورده بودند، گفت: «اگر تعالیم مرا پیروی کنید، شاگردان واقعی من خواهید بود ۳۲و حقیقت را خواهید شناخت و حقیقت شما را آزاد خواهد کرد.» ۳۳ آنها به او جواب دادند: «ما فرزندان ابراهیم هستیم و هرگز بردۀ کسی نبوده ایم. چطور می گویی، شما آزاد خواهید شد؟» ۳۴عیسی در جواب شان گفت: «به یقین به شما می گویم، هر کس که گناه می کند، غلام گناه است. ۳۵غلام همیشه در میان اهل خانه نمی ماند اما پسر برای همیشه می ماند. ۳۶پس اگر پسر، شما را آزاد سازد واقعاً آزاد خواهید بود. ۳۷من می دانم که شما فرزندان ابراهیم هستید. اما کوشش دارید مرا بکُشید، زیرا که سخنان من در شما جایی ندارد. ۳۸من از آنچه در حضور پدر خود دیده ام، سخن می گویم و شما آنچه را که از پدر تان شنیده اید، انجام می دهید.»

شیطان پدر دروغگویان است
۳۹آنها گفتند: «ابراهیم پدر ماست.» عیسی به آنها گفت: «اگر فرزندان ابراهیم می بودید، کارهای ابراهیم را می کردید. ۴۰شما می خواهید که مرا بکُشید و من آن کسی هستم که حقیقتی را که از خدا شنیدم به شما می گویم. ابراهیم چنین رفتار نکرد. ۴۱شما کارهای پدر خود را انجام می دهید.» آنها به او گفتند: «ما حرام زاده نیستیم، ما یک پدر داریم و آن خود خداست.» ۴۲عیسی به آنها گفت: «اگر خدا پدر شما می بود، مرا دوست می داشتید، زیرا من از جانب خدا فرستاده شده ام. من خودسرانه نیامده ام بلکه او مرا فرستاده است. ۴۳چرا سخنان مرا نمی فهمید؟ زیرا که نمی توانید به سخنان من گوش دهید. ۴۴شما فرزندان پدر تان شیطان هستید و آرزوهای پدر خود را بجا می آورید. شیطان از اول قاتل بود و در حقیقت ریشه نداشت زیرا هیچ حقیقتی در او نیست. وقتی دروغ می گوید، از ذاتش سخن می گوید، زیرا او دروغگو و پدر تمام دروغگویان است. ۴۵چون من حقیقت را به شما می گویم، به من ایمان نمی آورید. ۴۶کدام یک از شما می تواند ثابت کند که من گناهی را مرتکب شده ام؟ پس اگر من حقیقت را می گویم، چرا سخنان مرا قبول نمی کنید؟ ۴۷کسی که از خداست، کلام خدا را قبول می کند اما شما قبول نمی کنید، زیرا از خدا نیستید.»

برتری عیسی بر ابراهیم و پیامبران
۴۸سپس یهودیان در جواب او گفتند: «آیا درست نگفتیم که تو سامری هستی و روح شیطانی داری؟» ۴۹عیسی گفت: «من روح شیطانی ندارم بلکه پدر خود را احترام می کنم، ولی شما مرا احترام نمی کنید. ۵۰من در تلاش جلال دادن خود نیستم، کس دیگری وجود دارد که طالب آن است و او قضاوت می کند. ۵۱به یقین به شما می گویم، اگر کسی از سخنان من پیروی کند، هرگز نخواهد مُرد.» ۵۲پس یهودیان به او گفتند: «حالا یقین پیدا کردیم که تو روح شیطانی داری. ابراهیم و همۀ پیامبران مُردند، ولی تو می گویی: «اگر کسی از سخنان من پیروی کند هرگز نخواهد مُرد.» ۵۳آیا تو از پدر ما ابراهیم و همۀ پیامبران که مُردند، بزرگتر هستی؟ تو خود را چه کسی می دانی؟» ۵۴عیسی جواب داد: «اگر من خود را جلال دهم، این جلال ارزشی ندارد، آن کسی که مرا جلال می بخشد، پدر من است، همان کسی که شما می گویید، او خدای ماست. ۵۵شما هنوز او را نشناخته اید اما من او را می شناسم و اگر می گفتم که او را نمی شناسم، مانند شما دروغگو می بودم، ولی من او را می شناسم و از کلام او پیروی می کنم. ۵۶پدر شما ابراهیم شادمانی می کرد که روز آمدن مرا ببیند. او آن روز را دید و خوشحال شد.» ۵۷پس یهودیان به او گفتند: «تو هنوز پنجاه ساله نشدی و ابراهیم را دیده ای؟» ۵۸عیسی به ایشان گفت: «به یقین بدانید پیش از آن که ابراهیم پیدا شود، «من هستم)).


از سایت:



سالک:
به حرفهای مسیح در این گفتگوها توجه کنید....
از یک دنیای دیگر صحبت مس کند... و مردم از جای دیگر صحبت می کنند...
حرفهای مسیح همه حقیقت است ولی برای مردم مادی قابل فهم نیست.

به عبارت اسیر گناهان و بنده شیطان توجه کنید...

سالک: شاید اگر کسی نتواند به خدا وصل کند خودش را اسیر و بنده شیطان شود....


به سوره حجر از قرآن گوش دهید:


پروردگارت گفت: اى ابلیس، تو را چه سودى است در این که با سجده کنندگان نیستى ؟
33) گفت: من آن نبوده ام که براى بشرى که او را از گِل خشکى پدید آمده از گِلى سیاه و بدبو و دگرگون شده آفریده اى سجده کنم.

34) خدا گفت: پس، از این جایگاه که منزلت مقربان است بیرون شو که تو رانده شده اى.

35) و قطعاً تا روز جزا از رحمت من دور خواهى بود.

36) ابلیس گفت: پروردگارا، پس مرا تا روزى که آدمیان برانگیخته مى شوند مهلت ده.

37) خدا گفت: تو از مهلت یافتگان خواهى بود،

38) البته نه تا روز رستاخیز، بلکه تا آن زمان معیّن که مردم به کفر و گناه مى پردازند.

39) ابلیس گفت: پروردگارا، بدان سبب که مرا به گمراهى افکندى، من هم اعمال و عقاید نادرست را در زمین براى مردم مى آرایم و قطعاً همه آنان را به بیراهه مى افکنم،

40) مگر آن بندگانت از میان آنان که براى تو خالص شده اند به گونه اى که براى من و دیگران در آنها نصیبى نیست.

41) خدا گفت: این که گروهى به وسیله تو گمراه شوند و گروهى از اغواى تو در امان بمانند، راهى استوار است که برپایى آن برعهده من است و جز به رخصت من تحقّق نخواهد یافت.

42) بى تردید، تو را بر بندگان من هیچ تسلّطى نیست، مگر بر کسانى از آنان که از تو پیروى مى کنند، همانان که گمراهند.

43) و به یقین وعده گاه همه آنان دوزخ است.


از سایت؛

 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
جالبه که همون آیه که مورد نظر من بود در سایت بالا با خط قرمز نوشته شده.

Screenshot_۲۰۲۴-۰۱-۰۶_۰۵۵۷۴۹.jpg

شاید آنهاکه مخلص برای خدا نباشند را شیطان همه را فریب می دهد....
 

saalek110

Well-Known Member
ابلیس گفت: پروردگارا، بدان سبب که مرا به گمراهى افکندى، من هم اعمال و عقاید نادرست را در زمین براى مردم مى آرایم و قطعاً همه آنان را به بیراهه مى افکنم.
 
آخرین ویرایش:

saalek110

Well-Known Member
روایات گوناگون سینمایی از عیسی مسیح

آوای برنادت The Song of Bernadette

این فیلم محصول سال ۱۹۴۳ میلادی و به کارگردانی هنری کینگ است. فیلم بر اساس روایتی از فرانتس ورفل درباره زندگی «برنادت سوبیرو» است که مدعی شده بود بانوی مقدس را می‌بیند و توانسته بود در ۳۵ سالی که زندگی کرده بود، بیمارانی را شفا دهد و پس از مرگ هم به عنوان قدیس حامی بیماران پذیرفته شد. او در روسای لورس فرانسه زندگی می‌کرد و امروزه این شهر یکی از محل‌های دیدنی این کشور محسوب می‌شود. فیلم «آوای برنادت» در سال ۴۳ نامزد هشت جایه اسکار در رشته‌های مختلف شد که در چهار رشته از جمله بازیگری زن و موسیقی را دریافت کرد.


پسر خدا Son of God

«پسر خدا» فیلمی به کارگردانی مارک بورنت و روما دانوی در سال ۲۰۱۴ است که در آن روایتی از زندگی حضرت عیسی (ع) از بدو تولد تا زمانی که به مصلوب کشیده می‌شود به نمایش گذاشته شده است، در فیلم روایتی از آموزه‌های اخلاقی او و معجزاتش نشان داده می‌شود. فیلم در اکران محدودی که داشت، نتوانست منتقدان را راضی کند و آن را بسیار کسل‌کننده توصیف کردند.

از آخور تا صلیب From the Manger to the Cross

فیلمی محصول سال ۱۹۱۲ که در فلسطین فیلمبرداری شده بود. سیدنی الکت کارگردان این اثر که روایتی از داستان زندگی حضرت مسیح از کودکی تا بزرگسالی است، بوده و در آن زمان توانست توجه منتقدان را به خودش جلب کند و از همین رو هفت سال بعد فیلم را دوباره به نمایش درآوردند.

شاه شاهان The King of Kings

دو فیلم با این نام و درباره زندگی حضرت عیسی (ع) ساخته شده است؛ یکی در سال ۱۹۲۷ و دیگری در سال ۱۹۶۱. شاه شاهان سال ۲۷ به کارگردانی سسیل دِمایل ساخته شده و زندگی حضرت مسیح یک هفته قبل از به صلیب کشیده شدنش را نشان می‌دهد. اما شاه شاهان دیگری زندگی عیسی مسیح از کودکی تا هنگام مصلوب شدنش را با روایتی بسیار دراماتیک به تصویر می‌کشد.

انجیل به روایت متی The Gospel According to St. Matthew

فیلمی ایتالیایی به کارگردانی پیرپائولو پازولینیو محصول سال ۱۹۶۴ است. او انجیل متی را به این دلیل برای روایت خود انتخاب کرده که تصور می‌کند انجیل یوحنا زیادی رازآلود، انجیل مرقس زیادی معمولی و انجیل لوقا زیادی احساسی است. تفاوت این فیلم با دیگر آثاری که درباره مسیح ساخته شده در این است که آن‌ها داستان‌های‌شان را بر مبنای فداکاری و معنویت می‌گذارند، اما در فیلم پازولینی با مردی روبرو هستیم که پیغام مهمی دارد و می‌خواهد آن را ابلاغ کند. او حرف‌های مسیح را بسیار مهم می‌پندارد، همچنین در این فیلم هیچ‌کدام از بازیگران گریم نشده‌اند. فیلم در ایتالیا مورد استقبال قرار گرفت و در جشنواره فیلم ونیز هم برای سه جایزه نامزد شد.

انجیل یوحنا The Gospel of John

فیلمی سه ساعته به کارگردانی فیلیپ ساویل که داستان زندگی حضرت عیسی (ع) به شکلی که انجیل یوحنا عنوان کرده است، بازگو می‌کند. همچنین اثر محصول سال ۲۰۰۳ است که خیلی هم مورد توجه منتقدان قرار نگرفت.

مصائب مسیح The Passion of the Christ

در مصائب مسیح که سال ۲۰۰۴ ساخته شده، تنها ۱۲ ساعت پایانی زندگی حضرت مسیح (ع) به تصویر کشیده می‌شود. مل‌گیبسون کارگردان این اثر که از پربیننده‌ترین، بحث‌برانگیزترین و پر منفعت‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما است و البته آن را در میان یکی از دراماتیک‌ترین فیلم‌هایی که درباره مسیح ساخته شده، می‌دانند. این فیلم ماجرای دستگیری، محاکمه و مصلوب شدن عیسی مسیح را به تفصیل به تصویر می‌کشد. فیلم به خاطر مسئول نشان دادن یهودیان در به صلیب کشیده شدن مسیح با اعتراض محافل و گروه‌های یهودی مواجه شد تا جایی که آنها به دادگاه شکایت بردند و تلاش کردند از اکران آن جلوگیری کنند، اما فیلم با اعمال تغییراتی مختصر اکران شد.

ستاره بیت‌الحم The Star of Bethlehem

ستاره بیت‌الحم فیلمی درام و تاریخی است که در سال ۱۹۱۲ ساخته شده است. فیلم بازگویی وقاعی کتاب مقدس قبل از تولد حضرت عیسی (ع) است.

عیسی ناصری Jesus of Nazareth

عیسی ناصری نام یک مجموعه تلویزیونی کوتاه و محصول بریتانیا و ایتالیا ست که در سال ۱۹۷۷ ساخته شده بود و کارگردانی آن را فرانکو زفیرلی بر عهده داشت. این مجموعه داستان تولد، زندگی، رسالت، تصلیب و رستاخیر حضرت مسیح (ع) را به تصویر می‌کشد. فیلم بر اساس انجیل‌های مختلفی که وجود داشته، ساخته شده و البته برخی سنت‌ها و شخصیت‌ها برای پیشبرد داستان هم خلق شده بودند.

عیسی Jesus

در سال‌های ۱۹۷۳، ۱۹۷۹ و ۱۹۹۹ سه فیلم با نام عیسی و درباره زندگی این حضرت ساخته شده بود که هر سه آن‌ها روایت‌هایی از تولد، زندگی و تصلیب حضرت مسیح (ع) بودند.



 

جدیدترین ارسال ها

بالا