تعریف روابط کاربزی و gui
روابط GUI که کاملش Game User Interface یا Geraphical User Interface نام داره از قسمتهای مختلفی تشکیل شده , مثل :
1 : تصویر زمینه که میتونه 2 بعدی یا 3 بعدی باشه
2 : دکمه ها که میتونن 2 یا 3 بعدی باشن
3 : کدهایی که به دکمه ها داده میشه
قسمت 1 که تصویر Background باشه نیاز به هماهنگی رنگی با دکمه ها داره و برعکس . ولی مهمترین قسمتها کد ها هستند که به چند قسمت تقسیم میشن
1 : کدهای دستوری که یک فایل رو ذخیره یا بازخوانی میکنن
2 : کد های تنظیمی که مقدارهایی رو در جای مشخص شده توسط Engine ذخیره میکنن
3 : کدهای اجرایی که قسمتهای کنسول بازی رو با دستورات خاصی اجرا میکنن
4 : کد های پشتیبان که در مواقعی که بازی به مشکل بر میخوره بخش خراب شده رو ترمیم میکنن
هر کدوم از این کدها در فایل یا پایگاه داده ی جداگانه ای ذخیره میشن تا موقع اجرا با هم ادغام نشن .
فعلاً چون ویندوز جدید ریختم نمیتونم بیشتر توضیح بدم . پس کد نویسی ها باشه برای پست بعد در آینده
ببخشید
ممنون