Mahdi_Rashed
Well-Known Member
قبل از هر بحثی بهتره که تعریف کنیم یک Game Engine مناسب و استاندارد چیه و چه کارایی رو بر عهده داره
Game Engine در اصل یک سیستم مدیریت و طراحی بازیه که تمام بخشهای طراحی , برنامه نویسی و ... رو در هنگام طراحی و هنگام انجام بازی به عهده داره . در اصل Game Engine هسته ی اصلی بازیهای رایانه یا دیگر کنسولهاست و معمولاً در اکثر پروژه های طراحی بازی یک Game Engine مخصوص برای اون نوشته میشه . ولی بهترین نوع یک Game Engine , نوعی هست که قابلیت انعطاف پذیری بالایی داره و میشه از اون در چند پروژه ی مختلف استفاده کرد .
Game Engine ها به طور کلی به چهار دسته تقسیم میشن ( از نظر سبک بازی که روی سبک نوشتن Game Engine تاثیر داره )
1 : Game Engine برای سبک First Person و یا اول شخص و سوم شخص که معروفترین Engine های این سبک رو Unreal Engine و Cry Engine تشکیل میدن
2 : Rial Time strategy هست یا همون سبک استراتژیک که خودشون باز به دو دسته ی 3D Base و 2D Base تقسیم میشه که توضیح میدم بعداً . توی این سبک Engine های معروفی وجود داره که معمولاً خصوصی ساخته میشه و به فروش نمیرسه . مثل Ensemble Studio Game Engine
3 : سبک Vehicle Simulation Game Engine یا شبیه سازهای وسایل نقلیه . قوی ترین و مهمترین این Engine ها World Engine هست که FSX رو با این Engine ساختن . البته این Engine هم برای فروش ساخته نشده .
4 : Engine هایی که برای چند سبک مختلف که معمولاً اول شخص و شبیه سازی هست ساخته میشن . مهمترین Engine به جز Unreal Engine میشه به Rage Engine هم اشاره کرد که باهاش GTA رو طراحی کردن .
توی همین مبحث که ایجاد کردم آموزش طراحی یک Game Engine رو قرار میدم .
ممنون
Game Engine در اصل یک سیستم مدیریت و طراحی بازیه که تمام بخشهای طراحی , برنامه نویسی و ... رو در هنگام طراحی و هنگام انجام بازی به عهده داره . در اصل Game Engine هسته ی اصلی بازیهای رایانه یا دیگر کنسولهاست و معمولاً در اکثر پروژه های طراحی بازی یک Game Engine مخصوص برای اون نوشته میشه . ولی بهترین نوع یک Game Engine , نوعی هست که قابلیت انعطاف پذیری بالایی داره و میشه از اون در چند پروژه ی مختلف استفاده کرد .
Game Engine ها به طور کلی به چهار دسته تقسیم میشن ( از نظر سبک بازی که روی سبک نوشتن Game Engine تاثیر داره )
1 : Game Engine برای سبک First Person و یا اول شخص و سوم شخص که معروفترین Engine های این سبک رو Unreal Engine و Cry Engine تشکیل میدن
2 : Rial Time strategy هست یا همون سبک استراتژیک که خودشون باز به دو دسته ی 3D Base و 2D Base تقسیم میشه که توضیح میدم بعداً . توی این سبک Engine های معروفی وجود داره که معمولاً خصوصی ساخته میشه و به فروش نمیرسه . مثل Ensemble Studio Game Engine
3 : سبک Vehicle Simulation Game Engine یا شبیه سازهای وسایل نقلیه . قوی ترین و مهمترین این Engine ها World Engine هست که FSX رو با این Engine ساختن . البته این Engine هم برای فروش ساخته نشده .
4 : Engine هایی که برای چند سبک مختلف که معمولاً اول شخص و شبیه سازی هست ساخته میشن . مهمترین Engine به جز Unreal Engine میشه به Rage Engine هم اشاره کرد که باهاش GTA رو طراحی کردن .
توی همین مبحث که ایجاد کردم آموزش طراحی یک Game Engine رو قرار میدم .
ممنون
آخرین ویرایش: