صحبت درباره مسابقات انیمیت

animations

Active Member
قبول نيست ... :cry:
من هنوز كار آخر خودم رو نزدم ، تا حالا درگير مهمان هام بودم و قبلش هم كلي مشكلات و غم و غصه ... !!! :sad:

حالا اين ها رو ول كنيد . موضوع اصلي كه ميخواستم بگم اينه : چرا مسابقه ما جايزه نداره :oops: . از مسابقه بعدي هم كاپ قهرماني بزاريم و هم جايزه هاي ديگه ( مثل مسابقه Fast Modeling ) اينهمه جايزه داره . ما هم ثابت كرديم كه تعداد بچه هامون زيادن و خوب كار ميزنن ( با اينكه هيچ كدوممون توي امضاء تبليغات مسابقه رو نزاشته بوديم :idea: ) اگر جايزه بزارين كارها خيلي بهتر هم ميشه و رقابتها بالا ميره و همچنينرفاقت ها :there: ، من خودم با كلي از همين بچه ها احساس صميميت ميكنم و دوستشون دارم . . . !! :rose:

به اميد ديدن همه دوستان و دوستان جديد در مسابقه بعدي ( البته با جوايز نفيس ) :green:

دوستدار شما : امير كلبادي پور

چرا دو بار این پستت رو زدی akp_german جان؟

در مورد جایزه، حرفت رو قبول دارم. راستش مسابقه اول رو برگزار کردیم که ببینیم استقبال چطوریه. الان خودمم فکر می کنم وقتشه برای مسابقات بعدی جایزه در نظر بگیریم (حتی اگه کم باشه).

ایشالا توی مسابقه بعدی دوباره می بینیمتون... :wink:

------------


بچه ها، پس نظرتون اینه که موضوع مسابقه بعدی کتک کاری باشه؟ اگه همه موافقین، این دفعه محدودیت ثانیه هم بذاریم. مثلا بگیم 5 تا 10 ثانیه!!
 
چون فكر كردم ممكنه بعضي ها نبينن ، اما در مورد محدود كردن زمان اصلآ موافق نيستم ... ( چون ميخوام كاراكتر مهدي رو تا ميخوره بزنم ... :snap: :green: :lol: :wink: ) شوخي در كمال جديت !!! البته با مهدي جان هماهنگ كردم .

دوستان ديگه اگر فكر ميكنيد كه هنوز زوده تصميم ديگه اي بگيريد اما من هم با مهدي موافقم در مورد كتك زدن ولي موضوع خيلي مهم نيست مهم اين جمع دوستانه هست ، لطفآ يه امضاء درست كنيد تا بتونيم دوستان ديگه هم خبر كنيم تا بيان توي مسابقه تا گرمتر بشه . ولي جايزه فراموش نشه ...
 

animations

Active Member
به عقیده من شاید واسه شروع Acting زود باشه ! میتونید واسه هر قانون انیمیت یه پیشنهاد بدید

به نظر منم خوبه که از حرکات ساده شروع کنیم. ولی خب هر چی اکثریت بگن... :wink:
ولی Unknown_CG جان، چطوری قانون ها رو جدا کنیم؟ تقریبا همه حرکتها قوانین معروف انیمیت رو توی خودشون جا می دن... پیشنهاد خودتون برای موضوع بعدی چیه؟

چون فكر كردم ممكنه بعضي ها نبينن ، اما در مورد محدود كردن زمان اصلآ موافق نيستم ... ( چون ميخوام كاراكتر مهدي رو تا ميخوره بزنم ... :snap: :green: :lol: :wink: ) شوخي در كمال جديت !!! البته با مهدي جان هماهنگ كردم .

دوستان ديگه اگر فكر ميكنيد كه هنوز زوده تصميم ديگه اي بگيريد اما من هم با مهدي موافقم در مورد كتك زدن ولي موضوع خيلي مهم نيست مهم اين جمع دوستانه هست ، لطفآ يه امضاء درست كنيد تا بتونيم دوستان ديگه هم خبر كنيم تا بيان توي مسابقه تا گرمتر بشه . ولي جايزه فراموش نشه ...

الان داریم راجع به موضوع نظرسنجی می کنیم akp_german جان... اگه یه وقت "کتک زدن" رای کافی نیاورد، رینگ بکستون رو توی گالری سه بعدی حتما راه بندازید!! :lol:

راجع به امضا، مدال و جایزه دارم با مدیرها صحبت می کنم. امیدوارم مسابقه بعدی همه اینا رو داشته باشه... :wink:

..........

راستی بچه ها... چرا نمی رید توی تاپیک رای گیری به کارها امتیاز بدین؟!
 
راستی بچه ها... چرا نمی رید توی تاپیک رای گیری به کارها امتیاز بدین؟!

100% به اين دليل كه دوستان خجالت ميكشن به كارهاي خودشون نمره بدن . اگر براي راي گيري جلوي هر كار ستاره ميزاشتين و بچه ها تعداد ستاره ها رو انتخاب ميكردن راحت تر و بهتر بود . و مدير ها ميتونستن ببينن كه هر شخص به چه كاري چندتا ستاره داده . دليل اصلي من همينه و ديگر دوستان هم همينطور ميان توي راي گيري تشكر ميكنن از شما ولي راي نميدن احتمالآ همينه . مثلآ من ميخوام به بعضي كاها نمره بالا بدم ولي بعضي كارها واقعآ نميشه نمره بالا بگيرن اون وقت تكليف چيه !؟!؟ ولي اگر ستاره باشه كسي نميفهمه جريان از چه قراره و نمره خودش رو ميده . البته اگر يه تيم داوري تشكيل بدين خيلي بهتر هم ميشه ...
 

Unknown_CG

Member
این که من گفتم در مورد هر قانون خوب یکم نوع کار متفاوت میشه و شاید مبحث پیچیده شه !

به طور مثال از قانون Follow through خیلی حر کت های جالبی میشه زد البته قانون های دیگه درش هستند اما میشه یه قانون رو بیشتر در یک کاراکتر پیش برد که گمون کنم فعلا وقتش نباشه ،مثل Ref منتور .

باز هم میگم Acting فعلا یکم ممکنه واسه شروع سنگین باشه البته من هیچ مشکلی ندارم هر چیزی که دوستان بگن !
 

sharin

Member
به نظر منم كتك زدن زوده . اما پريدن شايد موضوع مناسبي باشه.
Unknown_CG جان ،‌ من واقعا اين اصطلاحات رو نمي دونم چيه !! :cry:
اگه ممكنه يه جوري بگو كه ما هم بفهميم. :green:
-------------------
در مورد راي گيري هم بنظرم تيم راي گيري تشكيل بدين بهتر باشه ، چون اينجوري فكر نمي كنم كسي ... .
به هر حال اينا نظر هاي من بودن.

موفق باشيد.
يا علي.
 

animations

Active Member
100% به اين دليل كه دوستان خجالت ميكشن به كارهاي خودشون نمره بدن . اگر براي راي گيري جلوي هر كار ستاره ميزاشتين و بچه ها تعداد ستاره ها رو انتخاب ميكردن راحت تر و بهتر بود . و مدير ها ميتونستن ببينن كه هر شخص به چه كاري چندتا ستاره داده . دليل اصلي من همينه و ديگر دوستان هم همينطور ميان توي راي گيري تشكر ميكنن از شما ولي راي نميدن احتمالآ همينه . مثلآ من ميخوام به بعضي كاها نمره بالا بدم ولي بعضي كارها واقعآ نميشه نمره بالا بگيرن اون وقت تكليف چيه !؟!؟ ولي اگر ستاره باشه كسي نميفهمه جريان از چه قراره و نمره خودش رو ميده . البته اگر يه تيم داوري تشكيل بدين خيلي بهتر هم ميشه ...

برام خیلی عجیبه که دوستان خجالت می کشن... دارم فکر می کنم که شاید من خیلی جدی نوشتم!! :-?

ستاره گذاشتن ایده خوبیه، ولی متاسفانه این امکان فقط توی تاپیک ها وجود داره، نه پست ها... یعنی اونوقت باید هر کسی برای کار خودش یه تاپیک می زد تا بقیه بتونن براش ستاره انتخاب کنن!! بعد برای دیدن هر کار، باید یه تاپیک باز می شد و بعد دانلود می شد و... به نظرم مراحلش پیچیده تر بود!!

در مورد تیم داوری، الان زیاد باهات موافق نیستم. چون اگه هر چقدر هم داورها خوب باشن، بازم ممکنه سلیقه ای امتیاز بدن و نارضایتی پیش بیاد.

ولی akp_german جان، برو راحت به کارها امتیاز بده. به خودت هم همینطور... :wink:
اینجا همه با هم دوستیم و مطمئن باش مشکلی نیست که مثلا به من امتیاز یک بدی...


این که من گفتم در مورد هر قانون خوب یکم نوع کار متفاوت میشه و شاید مبحث پیچیده شه !

به طور مثال از قانون Follow through خیلی حر کت های جالبی میشه زد البته قانون های دیگه درش هستند اما میشه یه قانون رو بیشتر در یک کاراکتر پیش برد که گمون کنم فعلا وقتش نباشه ،مثل Ref منتور .

باز هم میگم Acting فعلا یکم ممکنه واسه شروع سنگین باشه البته من هیچ مشکلی ندارم هر چیزی که دوستان بگن !

من در جریان دقیق آموزشهای منتور نیستم Unknown_CG جان. ولی به نظرم چون قراره مسابقه رو منظم برگزار کنیم، عملا کلی حرکت های ساده و پیچیده در انتظارمونه.
هر سری می تونیم روی یه حرکت به توافق برسیم، یا می تونیم بگیم شخص برنده موضوع بعدی رو تعیین کنه، یا یه استراتژی کلی برای موضوع داشته باشیم... حالا با توجه به همه اینا، نظرتون برای موضوعات چیه؟ اگه قراره استراتژیمون مشخص باشه، چه موضوعاتی رو برای هر کدوم پیشنهاد می دین؟ در غیر اینصورت چطور؟ :wink:


به نظر منم كتك زدن زوده . اما پريدن شايد موضوع مناسبي باشه.
Unknown_CG جان ،‌ من واقعا اين اصطلاحات رو نمي دونم چيه !! :cry:
اگه ممكنه يه جوري بگو كه ما هم بفهميم. :green:
-------------------
در مورد راي گيري هم بنظرم تيم راي گيري تشكيل بدين بهتر باشه ، چون اينجوري فكر نمي كنم كسي ... .
به هر حال اينا نظر هاي من بودن.

موفق باشيد.
يا علي.

پریدن هم خوبه... آخرش یه تاپیک نظرسنجی می ذاریم...
sharin جان، شما هم توی رای گیری شرکت کنین. :wink:

راستی این مطلب رو الان پیدا کردم...
 
سلام به همه دوستان :)

امروز چهار شنبه هست و هنوز موضوع مسابقه بعدي معلوم نشد و جوايز و كاپ و ... مسابقه بعدي .
مسولين محترم اگر لطف كنن و تكليف اين ها رو مشخص كنن خيلي ممنون ميشيم . و زودتر ميريم سر اصل موضوع ، چون ممكنه تا هفته ديگه برام از كيش مهمان بياد و دوباره وقت كافي نداشته باشم ... :green:
پس لطفآ زودتر موضوع بعدي رو اعلام كنيد ... :rose:
 

animations

Active Member
سلام به همه دوستان :)

امروز چهار شنبه هست و هنوز موضوع مسابقه بعدي معلوم نشد و جوايز و كاپ و ... مسابقه بعدي .
مسولين محترم اگر لطف كنن و تكليف اين ها رو مشخص كنن خيلي ممنون ميشيم . و زودتر ميريم سر اصل موضوع ، چون ممكنه تا هفته ديگه برام از كيش مهمان بياد و دوباره وقت كافي نداشته باشم ... :green:
پس لطفآ زودتر موضوع بعدي رو اعلام كنيد ... :rose:

حتما تا فردا تاپیکش رو می زنم عزیز. در مورد موضوع هم، پیشنهاداتی که تا الان دادین رو سبک سنگین می کنم و یکیشون رو می ذارم. بقیه شم می ذاریم برای دوره های بعدی.
در مورد جایزه و مدال و... با مدیرها صحبت کردم و قراره که باشن. نگران نباشید... :wink:
 

Scrat

New Member
لول من گفتم چه راحته اومدم یک Bipe گذاشتم بعد گفتم انیمیشتش کنیم بعدش..... چقدر سخته!!
4048.gif
یعنی همه دونه دونه bone ها رو تغییر مکان می دین بعد Key می ذارین؟؟

پ.ن: همه چی 3dmax هم یادم رفته! چه جوری Bone ها رو به پوست نسبت می دادیم؟
1671.gif
بعد تازه ناحیه تاثیر و اینها هم داشت یادمه ....
1632.gif
ایشالله مسابقه ی دوره شصتم خدمت برسم :green:
 

reza_1001

Well-Known Member
سلام
با عرض احترام پيشنهاد ميدم به جاي ديمي انيميت كردن
عزيزاني كه تواناييش رو دارن از كلاسهاي انيميشن منتور استفاده كنن
سطح انيميت بچه ها خيلي پايين هست و خيلي كم قوانين رعايت شده
انيميت هنريه كه تا اصولش رو درك نكني نميتوني به نتيجه مطلوب برسي
قصدم دلسرد كردن نيست ولي اگه تا چند سال هم اينطوري مسابقه بزارين باعث پيشرفت نميشه
بازم روي كلاسهاي منتور تاكيد ميكنم چون استاداش دارن توي پيكسار يا دريم وركز كار ميكنن
در ضمن اگه واقعا دنبال انيميت هستين حتما كتاب Animator survival kit رو مطالعه كنين

موفق باشين:rose:
 

sharin

Member
سلام
با عرض احترام پيشنهاد ميدم به جاي ديمي انيميت كردن
عزيزاني كه تواناييش رو دارن از كلاسهاي انيميشن منتور استفاده كنن
سطح انيميت بچه ها خيلي پايين هست و خيلي كم قوانين رعايت شده
انيميت هنريه كه تا اصولش رو درك نكني نميتوني به نتيجه مطلوب برسي
قصدم دلسرد كردن نيست ولي اگه تا چند سال هم اينطوري مسابقه بزارين باعث پيشرفت نميشه
بازم روي كلاسهاي منتور تاكيد ميكنم چون استاداش دارن توي پيكسار يا دريم وركز كار ميكنن
در ضمن اگه واقعا دنبال انيميت هستين حتما كتاب Animator survival kit رو مطالعه كنين

موفق باشين:rose:

سلام دوست عزيز ، خوب همونطور كه مي گيد سطح انيميت ما شركت كنند ها واقعا پايين هست ، بعضي ها هم از جمله خودم تو اين بحث مبتدي هستيم و با قوانين آنچنان آشنايي نداريم. ( يا بهتر بگم اصلا نداريم )
خودم اولين انيميت هام رو تو همين مسابقه انجام دادم !! ( مطالعه يي هم نداشتم ، فقط چندين سال پيش با حركت هاي آماده و biped هاي مكس بازي مي كردم:lol: )
اگر اين مسابقه نبود هم فكر نمي كنم خودم به صورت حرفه اي مي رفتم سمتش ، يا اينكه حتي تمرين كنم !!
چونكه اين اولين مسابقه اي هست كه تو اين زمينه ، اينجا داره برگزار مي شه ، خوب انتظار ديدن انيميت حرفه اي با رعايت شدن قوانين فكر مي كنم انتظار بيهوده اي باشه !!

الان تازه داريم طعم انيميت كردن رو مي چشيم ... .
100% هر دوره اي كه اين مسابقه برگذار مي شه سطح همه ي شركت كنندگان نسبت به دوره ي قبل اش بالا تر رفته.:)

حالا ، هر وقت مي بينيم شركت كننده اي كارش بهتر از بقيه شده ، خوب ما هم سعي مي كنيم خودمون رو به اون نزديك كنيم. ( با شيوه هاي مختلف )
كه اين باعث رشد هست و اثر خودش رو خود به خود مي ذاره.

از اونجايي كه اين يه مسابقه ي كوچك و نو پاهست و فعلا سطح بالايي نداره ،و به علت زمان بر بودن انيميت كردن ، ممكنه رعايت دقيق قوانين ، حتي براي كساني هم كه اين دانش رو دارند ، صرف نكنه. همينطور اين مسابقه حالت فست انيميت داره كه در زمان محدود كار ها بايد ارائه داده بشه.
و از انيميت هايي به اين سبك نبايد انتظار زيادي داشت.:cool:

اقدام به برپايي اين حركت به نظر من كه يكي از بهترين كار هايي بود كه در اين انجمن صورت گرفت و همين باعث مي شه حال و هواي فروم هم عوض بشه.

در واقع بنظر من اين مسابقه ، الان كه تازه شروع به كار كرده ، مثل يه مدرسه مي مونه كه انصافا باعث رشد مون هم شده. بعد از اينكه چند دوره ديگه هم برگزار شد مطمعنا خود ما هم طالب بالا بردن سطح كارهامون مي شيم و شروع به اعمال اصولي كه گفتيد مي كنيم. ( خودم با سري قبلي يه سري آموزش ديدم و براي اين هفته هم يه سري جديد نگاه كردم كه خيلي موثر بود ، كه اگر اين مسابقه برگذار نمي شد تا چند سال آينده معلوم نبود كه اين ها رو مي ديدم يا نه :neutral:)

ان شائ الله بعد از چند دوره كه ادامه پيدا كرد ،‌ خود شما هم نظرتون عوض مي شه:):green:

ممنونم بخاطر پيشنهاد دلسوزانتون.:rose:

راستي قضيه ي اين منتور چيه ؟؟ ( فقط اسمش رو شنيديم !! ):green:
كلاس هاش چطوري برگزار مي شه ؟؟( كسي اطلاعي داره؟؟ ) ؟؟

موفق باشيد.
يا علي.
 

Unknown_CG

Member
سلام
با عرض احترام پيشنهاد ميدم به جاي ديمي انيميت كردن
عزيزاني كه تواناييش رو دارن از كلاسهاي انيميشن منتور استفاده كنن
سطح انيميت بچه ها خيلي پايين هست و خيلي كم قوانين رعايت شده
انيميت هنريه كه تا اصولش رو درك نكني نميتوني به نتيجه مطلوب برسي
قصدم دلسرد كردن نيست ولي اگه تا چند سال هم اينطوري مسابقه بزارين باعث پيشرفت نميشه
بازم روي كلاسهاي منتور تاكيد ميكنم چون استاداش دارن توي پيكسار يا دريم وركز كار ميكنن
در ضمن اگه واقعا دنبال انيميت هستين حتما كتاب Animator survival kit رو مطالعه كنين

موفق باشين:rose:
عزیزم هر چیزی یه وقتی داره منتور آموزشاشو از روی مبحث ریچارد ویلیامز آموزش میده اگه بدونی 6 تا ترم سه ماه داره که حداقل هر کدوم 118ساعت آموزش هستش اگه شما منتور رو گذروندی خوشحال میشم تبادل اطلاعات کنیم!
فعلا با تبادلاتی که با مدیر بخش پویانمایی کردیم مسابقات بر اساس Basic Fundamental هستش تا دوستان بتونن خودشونو محک بزنن! ایشالا به بخشAdvansing Acting هم میرسیم که آخرین مبحث آموزشی منتور هستش زیاد عجله نکن چیزی که تو انیمیت مهمه صبر و حوصله هستش ....! من به تواناییها و مدیریت جناب Animations و دوستان و دوستداران انیمیت ایمان دارم . در ضمن تو ایران کسی نمی تونه این کلاس رو بره تازه 18750$ هم باید هزینه کرد.
 

reza_1001

Well-Known Member
عزیزم هر چیزی یه وقتی داره منتور آموزشاشو از روی مبحث ریچارد ویلیامز آموزش میده اگه بدونی 6 تا ترم سه ماه داره که حداقل هر کدوم 118ساعت آموزش هستش اگه شما منتور رو گذروندی خوشحال میشم تبادل اطلاعات کنیم!
فعلا با تبادلاتی که با مدیر بخش پویانمایی کردیم مسابقات بر اساس Basic Fundamental هستش تا دوستان بتونن خودشونو محک بزنن! ایشالا به بخشAdvansing Acting هم میرسیم که آخرین مبحث آموزشی منتور هستش زیاد عجله نکن چیزی که تو انیمیت مهمه صبر و حوصله هستش ....! من به تواناییها و مدیریت جناب Animations و دوستان و دوستداران انیمیت ایمان دارم . در ضمن تو ایران کسی نمی تونه این کلاس رو بره تازه 18750$ هم باید هزینه کرد.

سلام
آموزشهاي منتور به صورت آنلاين هست و به ايران و غير ايران ربطي نداره
معلم به شما درس ميده و بعد شما اشكالاتتون رو ميپرسين
من هم گفتم عزيزاني كه توانايي دارن . شما ميتونين مبلغ رو ترم به ترم هم پرداخت كنين
www.animationmentor.com
در ضمن مدركش هم خيلي معتبر هست
اين هم ليست جاهايي كه فارغ التحصيلان منتور كار ميكنن

  • Pixar Animation Studios
  • Industrial Light & Magic
  • DreamWorks Animation SKG
  • Walt Disney Animation Studios
  • Laika Entertainment
  • LucasArts
  • Sony Pictures Imageworks
  • Blue Sky Studios
  • Tippett Studios
  • Disney Interactive
  • Electronic Arts
  • Ubisoft Entertainment
  • And more...



خب در مورد اينكه مسابقات Basic Fundamental هست كه شكي نيست اما هر چيزي يه سري قوانين ساده داره كه اگه رعايت بشن انيميتمون زيبا و روان ميشه
اگه ما اين اصول رو ندونيم چطور ميخايم خودمون رو محك بزنيم؟
در مورد Advanced Acting هم فكر كنم يكم زود تا صحبت بشه

6 ترمهاي منتور:

Basic Fundamental

body mechanic

intro to acting

advanced acting

polishing

short film


اينكه مسابقه برگزار بشه خيلي خوبه
فقط خاستم بگم بدون دونستن اصول و قواعد انيميشن ممكن انميتمون شبيه حرفه ايها بشه(تازه اگه احساس نكنيم كه يه جاي كار ميلنگه :green:) اما اگه ازتون بخان همون صحنه رو دوباره يا يه صحنه ديگه رو با همون كيفيت بزنين به مشكل برميخورين.

فرض كنين توي يه گروه كار ميكنين حالا هر كي بياد با سبك خودش و timing & spacing كه دوست داره بزنه...
اينجوري مچ كردن انيمتها غير ممكن هست.

اميدوارم كه همه موفق باشيم

 

Unknown_CG

Member
سلام
آموزشهاي منتور به صورت آنلاين هست و به ايران و غير ايران ربطي نداره
معلم به شما درس ميده و بعد شما اشكالاتتون رو ميپرسين
من هم گفتم عزيزاني كه توانايي دارن . شما ميتونين مبلغ رو ترم به ترم هم پرداخت كنين
www.animationmentor.com
در ضمن مدركش هم خيلي معتبر هست
اين هم ليست جاهايي كه فارغ التحصيلان منتور كار ميكنن

  • pixar animation studios
  • industrial light & magic
  • dreamworks animation skg
  • walt disney animation studios
  • laika entertainment
  • lucasarts
  • sony pictures imageworks
  • blue sky studios
  • tippett studios
  • disney interactive
  • electronic arts
  • ubisoft entertainment
  • and more...



خب در مورد اينكه مسابقات basic fundamental هست كه شكي نيست اما هر چيزي يه سري قوانين ساده داره كه اگه رعايت بشن انيميتمون زيبا و روان ميشه
اگه ما اين اصول رو ندونيم چطور ميخايم خودمون رو محك بزنيم؟
در مورد advanced acting هم فكر كنم يكم زود تا صحبت بشه

6 ترمهاي منتور:

Basic fundamental

body mechanic

intro to acting

advanced acting

polishing

short film


اينكه مسابقه برگزار بشه خيلي خوبه
فقط خاستم بگم بدون دونستن اصول و قواعد انيميشن ممكن انميتمون شبيه حرفه ايها بشه(تازه اگه احساس نكنيم كه يه جاي كار ميلنگه :green:) اما اگه ازتون بخان همون صحنه رو دوباره يا يه صحنه ديگه رو با همون كيفيت بزنين به مشكل برميخورين.

فرض كنين توي يه گروه كار ميكنين حالا هر كي بياد با سبك خودش و timing & spacing كه دوست داره بزنه...
اينجوري مچ كردن انيمتها غير ممكن هست.

اميدوارم كه همه موفق باشيم



فدات شم مدرکی که منتور میده فقط مختص خودشه و بین المللی نیست ! آره کار میکنن اما کسایی هستند مثل کارلس وغیره ...که اگه نگاه کنی میبینی هیچ کدومشون زیر 10 سال انیمیت حرفه ای نکردن تمام این چیزهایی که نوشتی میدونم به نظر من شما هم میتونی بیای خودتو اینجا محک بزنی من انیماتور نیستم اما خوشحال میشم تو این مسابقات رقابت داشته باشیم منتظرم.
 

reza_1001

Well-Known Member
فدات شم مدرکی که منتور میده فقط مختص خودشه و بین المللی نیست ! آره کار میکنن اما کسایی هستند مثل کارلس وغیره ...که اگه نگاه کنی میبینی هیچ کدومشون زیر 10 سال انیمیت حرفه ای نکردن تمام این چیزهایی که نوشتی میدونم به نظر من شما هم میتونی بیای خودتو اینجا محک بزنی من انیماتور نیستم اما خوشحال میشم تو این مسابقات رقابت داشته باشیم منتظرم.

سلام
مدرك منتور مختص خودشه!
كسايي مثل كارلوس كار ميكنن!
زير 10 سال !


شما اگه خاسته باشين تو يه كشور اروپايي يا آمريكايي (مثلا كانادا) به عنوان انيماتور استخدام بشين اول از همه از شما مدرك يه كالج رو ميخان بعد نمونه كار بعد سابقه كار (حداقل دو سال)
حالا ميشه يه كالج معتبرتر از پيكسار كه منتور هم يكي از شاخه هاش هست رو بگين؟(اكثر معلمان منتور زماني در پيكسار بودن و الان هم در يه جاي معتبر دارن كار ميكنن . چه چيزي بهتر از اين كه استاد شما يكي از انيماتور هاي نمو . آپ يا شگفت انگيزها است)
در ضمن ميشه تحقيق كنين عمر انيميشن 3بعدي از زمان شكوفايش چند سال بوده ؟ نكنه توقع دارين يه پيرمرد با نيم متر ريش و يه عصا تو دستش براتون درس بده؟:green:

خب بگذريم
من كتاب animation survival kit رو كامل خوندم(ترجمه فارسي كتاب رو هنوز در بازار نديدم)
و از اونجا كه علاقه زيادي از عزيزان ديده ميشه
و خيلي ها هم وقت ندارن برن همه كتاب [FONT=arial,helvetica]Richard Williams[/FONT] رو بخونن
اين متن پايين رو كه چيكيده كامل و مفيدي از كل كتاب هست رو پيدا كردم و براتون گذاشتم
البته بايد ترجمش ميكردم ولي متاسفانه وقت ندارم.(در اولين فرصت حتما ترجمه كاملي از اين متن و بعضي نكات ديگه رو ميذارم)

اگه واقعا علاقمند به پيشرفت هستيم خط به خط اين متن كه نكات مهم و اساسي كل كتاب هست رو بايد بفهميم و درك كنيم.
بازم شرمنده وسط مسابقتون پست زدم. اگه سوالي در مورد متن داشتين خوشحال ميشم كمك كنم.

موفق باشيد :rose:








[FONT=arial,helvetica]ANIMATION ARCHIVES[/FONT] [FONT=arial,helvetica]Richard Williams Animation Master Class Notes[/FONT]
[FONT=verdana,arial,helvetica]Taken by Dave Bailey[/FONT]
[FONT=arial,helvetica][/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Note: any reference to timing is based on 24 fps[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] "Sophisticated Use of the Basics" -- Animation Master Class by Richard Williams[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] What is animation?[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Change is the basis of all animation [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] There are two types of animation Morphing and the type that gives the illusion of life. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Animation is all in the timing and spacing [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] You must show where the weight is, where it is coming from and where the weight is going to.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] KEY FRAMES - are the story telling frames (The story board drawings)[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Frames where the character makes contact (heel strike pose, touching an object, etc.)[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] EXTREMES - are the where there is a change of direction. They are NOT Key Frames.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] BREAKDOWNS are the middle or passing position.[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] On breakdowns always add an extra bit of movement -- almost anything will work.[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Don't go from A to B. Go from A to Z to B[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Methods of Working: 1) Straight-Ahead - Just start and see what happens. (Creative but lacks control) [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] 2) Pose to Pose - (Lots of control but restricts creativity) [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] 3) The "Best" Method - A combination of "Pose to Pose" and "Straight Ahead".[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Steps to take before animating: 1) Before working turn off all other stimulus --"UNPLUG" [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] 2) Write down what you want to do [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] 3) Act it out [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] 4) Work out the timing [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] 5) Then animate[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] The "Best" animating method Step 1 - Do the KEY frames (the story telling poses) [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Step 2 - Do the frames that have to be there (the contact frames) [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Step 3 - Do the breakdown poses (passing/middle poses) Don't forget to add that extra bit of action. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Step 4 - Do Straight Ahead Runs of different parts in hierarchical order[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Testing along the way.[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] (Hips first followed by legs then arms then head. Drapery is always last)[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] GENERAL GUIDES & TIPS[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] The human eye can not see (comprehend) an action done in less then 5 frames, for an action to be readable it must be done in 5 or more frames.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] The way I under stood this to mean was that the 5 frames could include the anticipation of the movement. For example a character could be held in a 5 frame anticipation and be off the screen in the 6th. The use of ease-in or ease-out would also be included in those 5 frames.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Mr. Williams also stressed that all the things he was teaching were general guidelines and theories and one should always have the courage to break the rules. Experiment and test often, the only thing that matters is if the final animation works![/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Never exit the frame in less than 5 frames.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] On in-betweens don't animate in a straight-line use curved paths[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] For fast/hard impacts, skip the actual impact frame. Go immediately from action to reaction.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] A character should never take off or land on both feet at the same time.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Blinks frequently happen on a passing pose.[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] There are generally two frames between the open and closed positions of an eye during a blink.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] WALKS & RUNS[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] On a walk only one foot leaves the ground at a time[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] On a run both feet leave the ground for at least 1 frame and the character is always down on the passing pose.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Always create your heel strike poses first.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] A normal walk is on march-time - a heel strikes the ground every 12 frames[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] A Hollywood cartoon walk heel-strike is every 8 frames[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] A stroll heel-strike is every 16 frames[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] A normal run heel-strike is every 8 frames[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Heel-strikes on the fastest run possible occurs every 4 frames (this only works for small characters)[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] OVERLAPPING ACTION[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Overlapping action is action that does not happen all at once.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] I changed the word "breaking" to "bending" in the line below while taking my notes. It helped me differentiate between "A successive breaking of joints" - (breaking up the movement of an articulated object) and "breaking a joint" - (unnatural bending) Both concepts are used for the same purpose of getting smooth curvaceous movement. The whole idea of the broken joint is that it is unnoticeable to the eye, so, yes it can be used for realistic animation.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] A successive bending of joints limber up movement -- It's an unfolding action. If twinning is happening, think about what parts can be delayed.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Another example of overlapping action is delaying the movement of loose fatty tissue (Jowls) behind the quicker moving muscle and bone (skull).[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] COUNTER ACTION[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] A counter action is where one part moves in the opposite direction to counter the weight and thrust of another part.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] BREAKING JOINTS[/FONT]
[FONT=arial, helvetica] The unnatural bending of joints to obtain curvaceous movement with straight line segments.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] If the successive frames with broken joints are less than five and less then the number of frames with non-broken joints the distortion will not be noticed.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] To really add SNAP to a movement put one "crazy" position the frame before the extreme position.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] The word "crazy" was Mr. Williams' but I think it's a bit misleading. It is not an extreme. It is a slightly out of joint position a frame before the Extreme. After the extreme you would ease into a held position.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] He gave the following example: (Please pardon my crude diagrams)[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] The example he gave was an arm making a pointing motion. Starting with the arm bent at the elbow (V), hand pointing up. On the end frame 7 the arm is straight out (---), hand pointing forward. On frame 6 the hand is close to its final position but the elbow is broken in a reverse bend upward about 20 degrees (^-). I would not really call frame 6 an extreme more like a semi out of place in-between.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] DIALOGUE[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Consonants must have 2 frames to read - steal from the preceding sound if needed. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Hit the mouth accent on the vowel. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Vowels need 2 poses an accent pose and a cushion pose. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Pop the mouth open on vowels with an accent pose and immediately ease into a cushion pose [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] "Boil it down" - Keep the mouth movement simple. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Form the words (watch singers) [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Lift the head 3-4 frames in advance of the modulation. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Upper teeth are anchored to the skull. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Women usually show upper teeth only. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Men (50/50) show upper or lower teeth only a rare few show both. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] The tongue is hooked at the back of the lower jaw, not stuck in the throat [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Never in-between the tongue, always snap it from one position to the next. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] When giving dialogue a character should be progressing (or regressing) somewhere. [/FONT]
[FONT=arial, helvetica] Get the body action right then add the mouth.[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Break up the action and the dialog - do one thing at a time! For example talk then point or point then talk[/FONT]

[FONT=arial, helvetica] Animate dialogue on level sync, then in post, test delaying the voice audio by approximately 2 frames to see what works best.[/FONT]​
 
آخرین ویرایش:

Unknown_CG

Member
ما نیومدیم که اینجا انرژی دوستان و علاقه مندان به انیمیت رو بگیریم بلکه این روند رو راه انداختیم تا دوستان تجربه ای بیشتر رو کسب کنن
من هم به شما پیشنهاد میدم از همین جا شروع کنید و به دوردست ها نگاه نکنید اونا هم از بیس شروع کردند پس نمیشه یک شبه ره صد ساله رفت!

منتظر کارهای حرفه ایتون هستم !
 

animations

Active Member
reza_1001 جان، منم قبول دارم که آدم بهتره انیمیشن رو اصولی یاد بگیره... نمی دونم شما چطور انیمیت رو شروع کردین، ولی راستش خودمم به قول شما دیمی یاد گرفتم!! قبلا گرافیک خونده بودم، ولی اون موقع تصمیم گرفتم پروژه پایانیم رو انیمیشن ببندم! یادمه برای یه راه رفتن ساده دو ماه وقت گذاشتم!! نه نرم افزار رو درست بلد بودم، نه می دونستم کلید و بیتوین چیه... برای همین فقط به راه رفتن آدمها توی خیابون خیره می شدم!! بعدها که با دو تا آدم وارد آشنا شدم فهمیدم که انیمیشن یه سری قوانین هم داره که اگه رعایت کنم، بهتر به نتیجه می رسم تا اینکه فقط از طریق حسی و آزمون و خطا برم جلو...

من به خاطر این مسابقه که دوستان شروع کردند خوشحالم. بین کارها هم انیمیت های حرفه ای هست، هم مبتدی. خوبیش اینه که آدم با تمرین و سر و کله زدن با یه کاراکتر، و دیدن کارهای بقیه می تونه به مرور بهتر انیمیت کنه. به نظرم اینجا فرصت خوبیه که انیمیت خودمون رو محک بزنیم، به هم یاد بدیم، از هم یاد بگیریم، و سعی کنیم قوی تر بشیم. :wink:

راستی، من از تاپیک های آموزشی شدیدا استقبال می کنم. و خوشحال می شم اگه خودتون هم توی مسابقه شرکت کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا