سوال: جنس كاغذ پوستر

MODERN2006

New Member
ميشه بگيد براي چاپ اين پوستر هاي خوشگل موشگل از چه كاغذي استفاده مي شه
 

sialk graph

Member
خوب عزيز جون فقط كاغذ نيست كه كار رو تميز در مياره . طراحي خوب - كاغذ مناسب - چاپخونه خوب - ناظر چاپ با تجربه - رنگ و موتد مورداستفاده عالي همه اينها دست به دست هم ميدن و يه كار رو توي نظر ما خوب جلوه ميده.
مثلا بايد يه طراحي خوب بكني بعدش بگردي ببيني كدوم چاپخونه امكانات و افرادي كه توي اون كار ميكنن از همه بهتر باشه ماشين جاپ اونها قديمي نباشه ناظر چاپ اونجا آدم باشه و به كارش وارد باشه كلا چاپخونه اي نباشه كه بخاد الكي كار كنه بعد از اون مواد مصرفي كار مثل كاغذ رنگ پوشش هايي كه بعد از چاپ روي كار ميدي مرغوب باشه.
اما اگه فقط كاغذ مد نظرت بايد بگم كه معمولا كتغذ گلاسه استفاده ميكنن چون هم مرغوبتره هم سفيدتره و هم كار رو براق و خوب جلوه ميده بعدش هم بايد ببيني كه روي كارت چه پوششي بدي يا سلفون بكش يا ورني بزن يا Uv اينها هم كارت رو قشنگتر نشون ميدن اما به نظر من اگه يه ناظر چاپ حرفه‌اي گيربياري و به اون بگي كه چي ميخاي اون خودش بهتر ميدونه كه كارت چيجوري عالي جلوه ميكنه البته با مشورت با خودت (تازه اگه گيربياري)
 

MODERN2006

New Member
مرسي عزيز فقط يك سوال اگر من كاغذ گلاسه بگيرم با يك چاپگر جوهر افشان معمولي ميتونم پوستر چاپ كنم
 

sialk graph

Member
آره جونم چرا كه نه ولي بدون كه يه وقت نخاي تعداد بالا بزني چون اون وقت ته جيبت درد ميگيره
 

lpi

مدیر انجمن اصول چاپ
دوست من سلام
همانطور که می دونی پوستر به نوعی ورقی تبلیغاتی هست که ما از اون برای اعلان یک مطلب استفاده می کنیم . این برگه با توجه به اینکه می بایست در معرض دیده همگان قرار بگیره باید بزرگتر از حده معمول یه صفحه کاغذ باشه و چون بر روی دیوار یا محل اعلانات چسبانده می شه می بایست یک رو چاپ باشه. در انتخاب نوع کاغذ برای یک پوستر عوامل متعددی می تونن نقش داشته باشن. من جمله عوامل فنی و اقتصادی . عموما برای چاپ پوستر از روش افست در تیراژ های بالا و از چاپ اسکرین برای تیراژ های پایین استفاده می شه . البته گاها هم در صورت محدود شدن تیراژ به کمتر از 10 نسخه می توان از چاپ های دیجیتالی که قادر به چاپ کردن ابعاد حداقل A3 هستند استفاده کرد. کاغذ های گلاسه ، تحریر و در بعضی مواقع کرافت برای چاپ پوستر عمومیت دارن اما ترجیح استفاده از اونها بسته به نوع چاپ و تیراژ مورد نظر متفاوت هست .
کلا می تونم پیشنهاد های زیر رو برای شما داشته باشم.
1. برای چاپ های که کیفیت پوستر زیاد مهم نیست از کاغذ تحریر ترجیحا خارجی
2 . برای چاپ با کیفیت های بالا و تیراژ های نه چندان بالا کاغذ های گلاسه تر جیحا مات و تر جیحا بالای 120 گرم
نکته : دوست من با کاغذ گلاسه و پرینتر جوهر افشان نمی توان به کیفیت جالبی رسید . چون کاغذ های گلاسه قادر به جذب کافی مرکب های بکار رفته در پرینتر های مذبور نیستند و باعث تغییر رنگها می شن. اگر زیاد اصرار به چاپ با پرینتر داری تر جیحا از کاغذ تحریر ( که زیاد توصیه نمی کنم ) استفاده کن و گرنه باید از کاغذ کوتد و مخصوص چاپ جوهر افشان استفاده کنی . بهتره به سایز پوستر هم توجه کنی چون با پرینتر معمولی نهایتا تا سایز A3 نمی توان پرینت گرفت پس اگه تیراژ بالا نیست استفاده از خدمات پلاتر های جوهر افشان رو بهت توصیه می کنم .
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا