ساخت انجین بازی Game engine

شروع موضوع توسط saalek110 ‏24 آگوست 2019 در انجمن منطق و الگوریتم برنامه‌نویسی

  1. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    تفاوت های انجین خودتان و استفاده از بازی ساز
    اول کدنویسی
    یکی از مهم ترین تفاوتها این است که وقتی با یک زبان برنامه نویسی مثل سی کار می کنید دستتان باز است هر کدی بنویسید.
    ولی در قسمت opengl یا directx هم باید بلد باشید.

    در بازی ساز نیازی نیست opengl بلد باشید ولی اجباری است از کدنویسی بازی ساز استفاده کنید.
     
    آخرین ویرایش: ‏21 سپتامبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏21 سپتامبر 2019
  2. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    دوم امکانات
    یک لیستی از امکانات آماده یونیتی نام می برم:
    اول Terrain f3.jpg
    دوم جاذبه
    سوم برخورد
    چهارم قابلیت ورود آبجکتهای آماده
    از یک سری امکانات پایه ای تر مثل نورپردازی و سایه و تکسچر چشم پوشی کردم. چون ممکن است با زحمت کم بتوانید با opengl بسازید.

    چون تجربه من هم در محیط زبان سی و هم در بازی سازها کم است بیشتر از این وارد این بحث نمی شوم. ولی این مقدار را لازم دانستم بنویسم.
     
    آخرین ویرایش: ‏21 سپتامبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏21 سپتامبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  3. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    وسعت امکانات بازی ساز:
    محدودیت کدنویسی بسته به بازی سازش هم دارد. باید دید یونیتی یا یک بازی ساز دیگه گستردگی پوشش آن چقدر است.

    زیاد این مثالی که می زنم به موضوع نزدیک نیست ولی خوب است بیان شود.
    مقایسه سی پلاس و سی شارپ. یا کلا دات نت فریم ورکی ها با زبانهای کهنی مثل سی و پاسکال. کلمه کهن را به این جهت استفاده کردم که فقط به قدرت زبان توجه نکنیم و به ذخایر موجود کدها در اینترنت هم توجه کنیم. البته جاوا هم قدیمی است و سی شارپ هم به سرعت صاحب اینرتنت خاص خود می شود.
    من در حدی تجربه ندارم که سی را با جاوا و سی شارپ مقایسه کنم ولی منظورم از این مثال این بود که ممکن است کدهای یونیتی جوابگوی تمامی نیازهای شما باشد.

    کلا بستگی به این دارد که شما در چه سطحی بخواهید کار کنید.
    شنیده اید خیلی بازی ها بازی ساز مخصوص خود را دارند. و دلایل مختلفی برای بازی ساز اختصاصی داشتن آنها نام برده شده که وارد بحثش نمی شوم.
    پس وسعت کار و اهمیت کار مهم است. و ساختن بازی ساز توسط هر کس که باشد هزینه دارد چه شرکت بزرگ بخواهد بسازد چه من و شما و از طرفی بازی سازها هم شرایط و قابلیت ها و مزایا و معایب خود را دارند.

    حالا این بحث چه فایده ای داشت؟
    منظورم اینه ممکنه یک بازی ساز بتواند نیازهای شما را کامل برآورده کند. ولی بستگی دارد نیاز شما چه باشد.
    منظور من بیشتر بازی سازهای تفننی است نه بازی سازهایی که قصد فروش و پول درآوردن را دارند.
     
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏21 سپتامبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  4. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    شباهت های محیط های کاری گرافیکی:
    منظورم از این بحث این است که یک محیطی را شروع کنید چون خیلی تجربیات در محیط های دیگر قابل استفاده است. محیط منظورم نرم افزارهای گرافیکی مثل بازی سازهاست.

    من خودم برنامه نویس بودم و گرافیک کار نبودم.
    اولین تجربه ام در برخورد با مسایل گرافیکی در Activeworlds بود. آنجا کار خیلی ساده شده بود تا همه بتوانند کار کنند. ولی با مفاهیم گرافیکی کم کم آشنا شدم.
    بعدا در محیط های دیگر دیدم همان چیزها به شکل های دیگر باز تکرار می شود. خیلی از مفاهیمی که در Activeworlds آشنا شدم همه جا به کارم آمد. یعنی از همان جا وارد دنیای گرافیک شدم. در آنجا افراد ساخت و ساز را به هم یاد می دادند. و کار خیلی ساده شده بود.

    حتی اگر بخواهید بازی ساز خاص خود را بسازید بهتر است چند تا بازی ساز را ببینید چون خیلی چیزها دستتان می آید.

     
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏21 سپتامبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  5. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    من هر چیزی در این مورد می دانستم نوشتم.
    دوستان شما هم از تجربیات خود بنویسید.
     
    آخرین ویرایش: ‏22 سپتامبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏22 سپتامبر 2019
  6. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    درباره یونیتی (Unity)

    موتور بازی سازی یا انجین یونیتی (Unity)، طیف وسیعی از ویژگی های مورد نیاز بازی سازی را بصورت کاملا ساده شده و آسان در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید تقریبا بدون انجام کارهای پیچیده، خروجی بازی خود را برای پلتفرم های مختلف نظیر Android ، iOS ، Windows Phone ، BlackBerry ، Playstation ، Xbox360 ، Wii U ، PC و حتی بستر وب (Web) آماده کنید و یکی از بهترین انجین های بازی سازی برای ساخت بازی های موبایلی و دستگاه های همراه، انجین یونیتی است.

    این انجین فایل های نرم افزارهای مطرح در زمینه تولیدات سه بعدی (۳D) مانند ۳Ds Max ، Maya ، Soft Image ، Cinema 4D ، Blender و … را پشتیبانی می کند و بدان معناست که محدودیت خاصی در زمینه وارد کردن فایل های مختلف به این انجین وجود نخواهد داشت. بعد از آمدن نسخه ۴٫۳ این انجین، ویژگی های دو بعدی (۲D) بسیار خوبی در بحث اسپرایت ها و فیزیک ۲D به این انجین اضافه شد و آن را به یک انجین قدرتمند و فوق العاده در زمینه ساخت بازی های دو بعدی (۲D) تبدیل کرد.

    با وجود پشتیبانی از همه فرمت های خروجی نرم افزار های ۳D، این انجین امکان ویرایش مدل ها یا ساخت مدل های سه بعدی را ندارد و تنها مدل بعضی از آبجکت های اولیه مانند مکعب، کره و چند مدل ساده دیگر را در کتابخانه خود دارد و هر مدل دیگری که مورد نیاز باشد، باید در دیگر نرم افزار های ۳D ساخته و سپس به انجین یونیتی انتقال داده شود. با این حال انجین یونیتی از یک فروشگاه بزرگ محصولات و آیتم های بازی سازی، با عنوان Unity Asset Store بهره می برد که کاربران یونیتی می توانند از آنها استفاده کنند.

    لایسنس یا مجوز استفاده از یونیتی بر دو نوع است؛ یکی نسخه رایگان و دیگری نسخه Pro که هزینه آن ۱۵۰۰ دلار یا ماهانه ۷۵ دلار (تا به این لحظه) می باشد. نسخه حرفه ای یا Pro یونیتی علاوه بر ویژگی های نسخه رایگان، ویژگی های خاصی نظیر نور پردازی global ، render-to-texture ، Mecanim IK Rigs و تصویرSplash دلخواه ( تصویر دلخواه به جای تصویر همان لوگوی یونینی که اول بازی می آید) و چند مورد دیگر را شامل می شود.

    و باز هم چون در کشور ما تقریبا همه از نرم افزارهای کرک شده و قفل شکسته استفاده می کنند، همه نسخه Pro یونیتی را در اختیار دارند مگر کسانی که کاملا قانونی یک لایسنس نسخه حرفه ای از شرکت یونیتی خریداری کرده باشند.

    برنامه نویسی در انجین یونیتی در نسخه اخیر (نسخه ۵) کمی سخت شده و این مسئله به جهت پیوستن انجین یونیتی به جنگ میان انجین های مطرح مانند Unreal Engine 4 و CryENGINE است.

    بیشتر بازی هایی که امروزه بر روی موبایل و سایر دستگاه های همراه می بینید با انجین Unity ساخته شده اند و حتی بازی های مستقلی نظیر بازی هایی نظیر Ori and the blind Forest.

    منبع:
    https://kaghazak.com/1395/04/31/choosing_the_right_game_engine/
     
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏22 سپتامبر 2019
  7. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    انواع موتورهای بازی
    1- موتورهای سطح پایین (Roll – your- own Game Engine)

    به‌رغم هزینه بالا، هنوز هم بسیاری از شرکت‌ها و طراحان مستقل بازی‌های کامپیوتری موتورهایی را ترجیح می‌دهند که عملاً بیشتر کارهای برنامه‌نویسی آن را خودشان انجام می‌دهند. موتورهای سطح پایین، با بهره‌گیری از گروه نرم افزارهایی مانند XNA، DirectX، Open GL و SDLهای ویندوز و لینوکس SDL (سرنام Simple Direct media Layer)، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند که بتوانند به دلخواه خود نسبت به ویرایش و اعمال تغییرات دلخواه حتی در سطوح کلان اقدام کنند.

    2- موتورهای سطح میانی (Mostly – Ready Game Engines)
    بیشتر موتورهای بازی معروف به این گروه تعلق دارند. این گروه مجموعه امکاناتی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند تا نسبت به ساخت بازی مورد نظر خود اقدام کنند. اعمالی مانند رندر کردن، تعریف خصوصیات فیزیکی محیط بازی ( برخورد‌ها و… ) و امثال آن‌ها کاملاً در این گروه از پیش تعریف شده هستند و نیاز به برنامه نویسی مجزا برای آن‌ها نیست. موتورهای معروفی مانند Unreal و Gamebryo از این گروه هستند. موتورهایی که به مقدار کمی برنامه‌نویسی نیاز دارند و برای ساخت یک بازی کامل، بر‌خلاف گروه نخست (سطح پایین)، به برنامه‌نویسی و کدنویسی فراوان نیاز ندارند و مراحل کار به نسبت ساده‌تر و کمتری دارند. به همین دلیل، به آن‌ها گروه موتورهای بازی «تقریباً آماده» می‌گویند.بسیاری از این موتورها نتیجه کار ده‌ها نفر برای صدها ساعت است و محصول نهایی تولید شده توسط آن‌ها به مراتب از گروه نخست با کیفیت‌تر است. هر چند که شاید این موتورها توانایی انجام تمام آن چیزهایی را که طراح در ذهن دارد، نداشته باشند، اما صرفه‌جویی در زمان و هزینه، در عین حفظ کیفیت محصول نهایی، این گروه را به پرطرفدارترین گروه موتورهای بازی در بین طراحان و شرکت‌های بازی‌سازی تبدیل کرده است.


    3 – موتورهای سطح بالا (Point & Click Game Engines)
    این گروه از موتورهای بازی که روز به روز بیشتر متداول می‌شوند، مجموعه کاملی از ابزارها و امکانات مورد نیاز را برای خلق یک بازی در اختیار طراحان و سازندگان قرار می‌دهند و طراح فقط با انتخاب ابزار مناسب و جای‌گذاری آن در محل دلخواه، می‌تواند نسبت به طراحی بازی اقدام کند. از جمله این موتورها می‌توان به نرم‌افزارهای Game Maker، Torque Game Builder و Unity3d اشاره کرد. این نرم‌افزارها حداکثر تعامل ممکن را با کاربر دارند و برای کار با آن‌ها به حداقل دانش کد نویسی نیاز است. البته این به آن معنا نیست که دانش برنامه نویسی برای کار با آن‌ها مفید نیست، اما وجود آن چندان ضروری هم نیست. مشکل اصلی موتورهای این گروه، محدودیت بسیار زیاد آن‌ها است. بیشتر این موتورها فقط در ساخت یک یا دو سبک از بازی‌ها کارایی دارند ( عمدتاً بازی‌های اکشن و راهبردی). البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که همچنان می‌توان با استفاده از همین ابزارهای از پیش تعریف شده و صد البته با مقدار فراوانی خلاقیت، نسبت به ساخت و طراحی بازی‌های جدید و پر از نوآوری اقدام کرد. طی چند سال گذشته، انجام طراحی و ساخت یک موتور بازی توسط شرکت‌های بزرگ نرم‌افزاری، رشد چشم‌گیری داشته است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ، صرفاً و به‌صورت کاملاً تخصصی روی این موضوع تمرکز کرده‌اند و در واقع محصول تولیدی این شرکت‌ها، موتورهایی است که به شرکت‌های سازنده بازی فروخته می‌شوند. قیمت مناسب و صرفه‌جویی در زمان طراحی و ارائه محصول، باعث شده بیشتر شرکت‌های صاحب نام در طراحی بازی، این میان افزارها را خریداری كرده و با کمک آن‌ها محصول نهایی خود را تولید کنند.

    موتورهای بازی به چند دسته تقسیم می شوند که هر کدام می تواند قسمتی از روند توسعه را برعهده گیرد، بخشهای مختلف موتور بازی شامل موتور گرافیک، موتور صدا موتور فیزیک، هوش مصنوعی و … می باشد. بعضی از موتورها شامل ترکیبی از موارد فوق هستند که به این موتورها به اصطلاح موتورهای کامل گفته می شود؛ زیرا تمامی ابزارها جهت توسعه بازی را داراست.

    موتور بازی سازی (Game Engine) چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ | فول کده
     
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏22 سپتامبر 2019
  8. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    جاوا و سی شارپ
    یک نکته رو مد نظر داشته باشید.قبلا به شما گفته شده که برنامه نویسی آندروید با زبان جاوا انجام میشه.اما وقتی داخل برنامه نویسی آندروید میشید متوجه می شید هیچ اثری از زبان جاوا نیست و زمین تا آسمون با هم فرق دارن!یعنی ما فقط با توابع و کلاس های برنامه نویسی آندروید کار می کنیم.برنامه نویسی یونیتی هم اسمش این هست که از c# استفاده میشه و گرنه زمین تا آسمون با اون c# که تو جاهای دیگه کد می زنیم فرق می کنه چون توابع مخصوص به خودش رو داره.البته اگر کسی قبلا c# رو قشنگ یاد گرفته باشه یادگیری برنامه نویسی یونیتی با c# براش مثل آب خوردن.
    راهنمای کامل شروع بازی سازی برای کاربران سایت - برنامه نویسی اندروید و جاوا | uncox

    -----------------------
    نمونه ساخت بازی استراتژی در انجین یونیتی video
    a2.jpg
    بازی Boom Beach را ساخته.
    a1.jpg
    نمونه ساخت بازی استراتژی در انجین یونیتی
     
    آخرین ویرایش: ‏28 سپتامبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏22 سپتامبر 2019
  9. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    یونیتی از کار افتاد. قبلا چندین ورژن امتحان کردم. باز از کار می افتاد.
    نمی دونم مشکل از کامپیوتر من است یا برای همه همین مشکلات پیش می آید.
    یونیتی را از کامپیوتر حذف کردم.
    شاید به دردسرش نمی ارزد.

    s5.jpg
     
    آخرین ویرایش: ‏28 سپتامبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏22 سپتامبر 2019
  10. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    b2.jpg

    چون یونیتی مدام از کار می افتاد من شروع به کار با Udk کردم.
    تمرین اول: تنظیمات سایت زیر را انجام دهید.
    Hourences.com – Tutorials – UE3 A simple UDK Game
    اگر شد بعدا ترجمه اش می کنم.
     
    آخرین ویرایش: ‏28 سپتامبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏22 سپتامبر 2019
  11. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    فیلم زیر نشان می دهد چطور به بازی خود چیزهایی را اضافه کنیم. من کل فیلم را نگاه کردم. احتمالا با همین آموزش بشه بازی کامل تیراندازی را ساخت.
    البته انگلیسی است ولی با دیدن مراحل کار میشه احتمالا آن کارها را انجام داد. البته من تست نکردم.
    UDK: How to Add Player Starts, PathNodes, Weapons, Items, Vehicles & JumpPads [Tutorial #15]

    به آپارات هم منتقل کردم:
    UDK: How to Add Player Starts, PathNodes, Weapons, Items, Vehicles JumpPads
     
    آخرین ویرایش: ‏28 سپتامبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏23 سپتامبر 2019
  12. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    فیلم ساخت احجام هندسی در Udk
    فیلم را خودم ساختم(فیلمی در پست بعد معرفی شده که از خیلی جهات از فیلم من بهتر است)

    لینک آپارات:
    ساختن احجام هندسی در Udk
    فیلم فقط 1 دقیقه و 14 ثانیه است.

    لینک یوتیوب:


    dd5.jpg چون فیلم بی صدا است نشد خوب آموزش بدهم. دو دکمه ای که در عکس می بینید سمت چپی برای ساختن شکل هندسی است و سمت راست برای منها کردن قسمتی از شکل موجود.

    بحث کلی فیلم اینه که اول یک قالب از حجم مورد نظر به شکل خطوط و نقاط داریم و بعد با زدن آن دکمه سمت چپی که در انتهای فیلم زده شد یا زدن کنترل A شکل نهایی ساخته می شود.
    آن دکمه سیاه که می خواستم انتهای فیلم بزنم ولی ناتمام ماند دکمه کانتنت بروسر است. می خواستم به شکل تکسچر بدهم. خودتان انجام دهید. وقتی پنجره باز شد متریال ها را انتخاب کنید و متریال مناسب را روی حجم ساخته شده بکشید.

    کیفیت فیلم خوب از آب درنیامد. یعنی بیننده خوب نفهمید چی شد. بعدا فیلم های بهتری می سازم. اولین فیلمم بود خوب بلد نبودم.

    اگر Udk مثل Unity خراب نشه قصد دارم با Udk ادامه بدهم.

    ------------------------------
    این یک فیلم انگلیسی در آپارات است. توضیحات بیشتری داده. یک اتاق ساخته.
    udk-3
     
    آخرین ویرایش: ‏25 سپتامبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏23 سپتامبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  13. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    آموزش فارسی آپارات زیر از آموزش من بهتر است. گوینده فارسی صحبت می کند و خوب توضیح می دهد. نماها را توضیح داده و براش را. براش همان قالبی است که احجام از آن ساخته می شوند.

    آموزش بازی سازی-قسمت دوم
    آموزش بازی سازی-قسمت دوم


    با این دو فیلم تا حدودی ساخت احجام را یاد گرفتید.حالا می توانید محیط های دلخواه خود را بسازید.

    images.jpg

    علاقه مندان Udk به این سایت مراجعه کنید.از اینجا شروع کنید.
     
    آخرین ویرایش: ‏2 اکتبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏25 سپتامبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  14. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    سلام. بعد از چند سال غیبت چند ماهی اینجا مقداری فعال بودم. ولی باید به برنامه های دیگری برسم. بنابراین مدتی از کامپیوتر دور خواهم شد تا برنامه های دیگر را راه بیاندازم. :)
     
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏27 سپتامبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  15. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    این یک بازی ساز است که بازی برای روی سایت می سازد. مجانی هم هست.
    a11.jpg
    http://www.tululoo.com

    نمونه پروژه داخلش این است که روی سایت خودم آپلود کردم. می توانید همین حالا بازی کنید.
    باید بمب بگذارید تا دشمنانی که دنبال شما هستند با انفجار بمب کشته شوند.
    دشمن قادر به کشتن شما نیست و شما هم بی نهایت بمب دارید.

    با کلیدهای جهت حرکت کنید و با اسپیس بمب بگذارید.
    http://saalek110.rf.gd/games/game3/index.html

    تقریبا یک بازی کامله.
    خوبیه این بازی ساز اینه خیلی راحت برای آپلود آماده می شود و دانلود و نصب چیزی نیازی ندارد.
    حجم برنامه هم 3 مگا بیشتر نیست. البته خوب Game maker خیلی کامل تره ولی این هم کاربردهای خاص خودش را دارد.

    a11.jpg

    من دنبال ساخت یک برنامه آموزشی روی سایت یا اندرویدی بودم که این را پیدا کردم.
     
    آخرین ویرایش: ‏8 اکتبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏8 اکتبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  16. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113

    پیوست ها:

    • tululoodoc.zip
      اندازه فایل:
      کیلوبایت 73.2
      نمایش ها:
      5
    آخرین ویرایش: ‏9 اکتبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏8 اکتبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  17. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    ........
    .........

    اگر برایتان پیش امده که از خود بپرسید رو گرافیک بیشتر کار کنم یا داستان باید بگم باید روی :

    گیم پلی کار کنید

    بله گیم پلی از همه چیز مهم تر است گیم پلی چیزی است که گیمر را روی بازی نگه میدارد

    در واقع اینطور است

    1 گیم پلی :عامل جذابیت

    2گرافیک و داستان :عامل موفقیت

    ........
    .........
    چگونه یک بازی گیمر پسند داشته باشیم
     
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏9 اکتبر 2019
  18. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    معرفی Game maker
    من مدتی است با این بازی ساز کار می کنم و خروجی های ویندوزی و اندرویدی و سایتی ازش گرفتم. این نمونه سایتی است:
    در سایت خودم آپلود کردم.
    http://saalek110.rf.gd/games/game5/index.html?i=1
    نمونه موبایلی و ویندوزی را هم لینکش را نمی گذارم چون بازی ناقص است و ارزش دانلود ندارد.

    شرح بازی:
    در بازی 3 Room داریم که با آیکونهای توپ و پرجم به لول قبلی و بعدی می رویم. goal.png 8.jpg
    با کلیدهای جهت می توانید کاراکتر را کنترل کنید. من 4 دکمه خودم ساختم که با کلیک با ماوس همان کار کلیدهای جهت را انجام می دهد که برای Touch تاچ در موبایل است.
    1.jpg
    2.jpg 3.jpg
    کارکرد بازی: خرس روی یک مسیر بسته حرکت می کند. کاراکتر و روح ها با برخورد با هم و دیوارها منعکس می شوند. البته روح ها از یک نوع دیوار عبور می کنند. کاراکتر در برخورد با خرس هم منعکس می شود. صدا استفاده نکردم ولی میشه در هر رویداد صدا گذاشت.

    در مورد Game maker: این بازی ساز به بازی دو بعدی معروف است ولی من از هم وطنان آموزش سه بعدی هم دیدم ولی خودم هنوز سه بعدی نساختم و نمی دانم کیفیت 3 بعدی آن چقدر است.
    ولی دو بعدی سازی با 3 نوع خروجی ویندوزی و موبایلی و سایتی که می دهد جالب است.

    در مورد ساخت apk در Game maker : یعنی برنامه موبایلی باید Ndkو Sdk اندروید را برایش دانلود کنید. در قسمت Sdk ها در پنجره کامپایل نگاه کنید مشکلش چیه و چی می خواد. ولی اذیت کن است. من اکلیپس را نصب کردم و پوشه sdk آن را معرفی کردم و لول های sdk که می خواست طبق روش پست دوم تاپیک
    آموزش برنامه نویسی اندروید
    دستی دانلود کردم و ریختم در پوشه sdk اکلیپس. یک مشکل این بود که به جز بیلد تولز و پلت فرم و .. یکی یا دو تا چیز دیگر هم می خواست.عکس زیر از Sdk منیجر اکلیپس است. گویا اندروید ساپورت رپوزیتوری را میخواست. و نمی دونم دومی را هم می خواست یا نه یعنی اندروید ساپورت لایبرری.
    1.jpg
    خلاصه در بار اول اعصاب محکم می خواد. یک تالار در این مورد هست. ببینید بد نیست. البته من بعد اینکه خودم نصب کردم این تالار را دیدم. خیلی توصیه ها در این تالار اشتباه است. به همه جملات به عنوان آموزش صحیح نگاه کنید.
    در یونیتی هم برای ساخت apk کلی اذیت داشت.
    هم یونیتی و هم Game maker هیچ کدام قادر به دانلود چیزهایی که لازم داشتند نبودند. البته من .... داشتم که ip عوض بشه ولی گویا روی این دو نرم افزار اعمال نمیشده. یعنی کانال عبور آنها تغییر ip نمیشده. البته دقیقا نمی دونم چرا قادر به دانلود نبودند ولی چون ایران تحریم است ممکن است به علت تحریم باشد.

    در مورد نسخه سایتی: وقتی فایل index.html را اجرا کنید اجرا نمیشه ولی اگر xampp را نصب کنید و پوشه را ببرید داخل htdocs این نرم افزار می توانید اجرا کنید. یا آپلود کنید روی هاست. ولی همین جوری فایل html اون اجرا نمیشه.

    نسخه ویندوزی هم بحثی ندارد. یک فایل ستاپ است که بازی را روی ویندوز نصب می کنید.
     
    آخرین ویرایش: ‏11 اکتبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏11 اکتبر 2019
    the_king از این پست تشکر کرده است.
  19. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    Game Boy Advance - Final Fight One - Cody.gif
     
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏11 اکتبر 2019
  20. saalek110

    saalek110 Well-Known Member

    ارسال‌ها:
    2,765
    تشکر شده:
    1,382
    امتیاز دستاورد:
    113
    images.jpg
     
    آخرین ویرایش: ‏12 اکتبر 2019
    نوشته شده توسط saalek110 در ‏11 اکتبر 2019

به اشتراک بگذارید