در ادامه چی یاد بگیرم؟

intel_amd

Active Member
سلام دوستان . چند سالی هست 3D Max میخونم و مباحث زیرو تا حدی خوندم

مدل سازی
متریال
انیمیشن
پارتیکل
شبیه سازی

سری های آموزشی زیادیو خوندم که هر سری آموزشی 7 تا 20 تا 10 تا 2 تا 18 تا 4 تا ... dvd یا cd بودن و تعداد خیلی زیادی هم پراکنده از سایت های آموزش تصویری و کلیپی و بالای 20 gig هم از یوتوب کلیپهای آموزشی بودن که پراکنده در مباحثی گرفته بودم و خوندم اما هنوزم مباحثی تو همون زمینه های بالا میبینم که تاحالا بلد نبودم و اکثر مواقع این چیزهارو که میبینم در اصل چیزی نبوده که تکنیکشو بلد نباشم اما یک جوری از ربط دادن همون چیزهائی که بلد بودم به چیزی رسیده که از اول بلد نبودم ! خودمم نفهمیدم چی گفتم !
فکر میکنم این یکم بخاطر نحوه ارتباط برقرار کردن مفهوم ui های مکسه که یک دیدگاه منحصر به فردی داره و اصول کار یکم بازه و مثل مثلا after effect به لحاظ مفهوم ui و concept نیست
الان یک حسی گرفتم که انگار هرچی هم یادبگیرم هیچ وقت نمیدونم آیا فلان کار میشه اتفاق بیافته و بلد نباشمش

الان در ادامه قصد دارم motion builder یاد بگیرم در ادامه خود مکس پیشنهاد اساتید چیه که چی بخونم یا چه مباحثیو یا تعرف برخی مسیرها یا هرچی خودتون میدونید
 

h.khafan

Active Member
در ادامه سعی کن چیزایی رو که بلدی به درسترین شکل به کار ببندی :)

قرار نیست همه چیزو یاد بلد باشی! هروقت دیدی که کاره خاصی هست که هنوز نمیتونی انجام بدی اونوقت دنبال رفع همون یه مشکل باش و بگرد دنبال راه حلش ...

مهم اینه که کیفیت همون چیزایی که بلدی رو با ا ببری...





موفق باشی
 

Hidden Dragon

کاربر فعال
با سلام،

اجازه بدید موضوع رو توسط یه مثال خدمتتون مطرح کنم...

یه بنده خدایی یه روزی تو باغ وحش یه فیل رو میبینه و به نوع رفتار اون علاقه مند میشه و بعد از یکی دوبار مراجعه به باغ وحش یک مجموعه 24 جلدی منتشر میکنه به نام ( همه چیز در باره فیل ها )

بعدش که مجبور میشه بخاطر شرکت در سمینارهایی که در مورد کتابش برگزار میشده به سوالات مخاطبین جواب بده و در عرصه عمل خودش رو در چالشی جدی میبینه مجبور میشه مستندات و مقالات و

کتابهای زیادی راجع به فیل ها مطالعه کنه و هر چقدر اینکار رو بیشتر انجام میده متوجه نکاتی میشه که برای خودشم تازگی داشته، بعد از 10 سال تحقیق و مطالعه یه کتاب 100 برگی منتشر میکنه به نام

( نکاتی چند در مورد فیلها ... ) این کتابش توسط جامعه دانشگاهی مورد استقبال قرار میگیره و جوایزی هم دریافت میکنه اما بعد از نقد شدن توسط اساتید جانور شناسی در سطح دانشگاه ها، نکات و ایرادات

جدیدی به چشم میخوره و این بنده خدا تازه متوجه میشه که هنوز نیاز به مطالعه و تحقیق تو این زمینه داره برای همین چون دیگه تو مقالات نمیتونسته مطالب جدید پیدا کنه خودش آستین بالا میزنه و میره همون

باغ وحش و با نگهبان فیلها شروع به صحبت میکنه و از نکاتی که اون در طول سالها از فیلها دیده بوده مطالب زیادی یاد میگیره، در جلسات تشریح بدن فیلها شرکت میکنه تا با ساختار بدنی اون بصورت واقعی و نه تنها

از طریق عکس و مقاله بیشتر آشنا بشه و نهایتا بار سفر به مناطقی از آسیا و آفریقا که در اونجا فیلها بصورت آزاد زندگی میکردن رو میبنده و 30 سال از نزدیک زندگی اون فیلها رو دنبال میکنه و در دوران کهنسالی یه مقاله

چند صفحه ای منتشر میکنه به نام ( فیل ها، موجوداتی که از آنها هیچ نمی دانیم ...) و بعد از سالها هنوز این مقاله به عنوان مرجعی برای دوره فوق تخصص جانور شناسی در دانشگاه های سراسر جهان مورد استفاده

قرار میگیره ...

حالا میشه گفت .. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...

موفق باشید
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
ممنون از توضیحات دوستمون
همونطور که دوستان گفتن بهتره شما یک شاخه رو بصورت تخصصی دنبال کنید، اینکه کار کردن با بخش های مختلف یک نرم افزار رو بلد باشید معنیش این نیست که در اون زمینه تخصص پیدا کردید بلکه تازه میتونید از چیزهایی که بلدید استفاده کنید خروجی بدید و به مرور حرفه ای بشید. البته متاسفانه و طبق تجربه ای که خودم داشتم توی ایران برعکسه و برای کار کردن از شما میخوان که همه چیز رو بلد باشید تا هم در وقت و هم در هزینه صرفه جویی بشه و مدیریت راحت تری هم داشته باشه، اما درستش این نیست. من کسایی رو میشناسم که تخصصشون سیستم ذره ای مخصوص ایجاد دود و سیالاته، یعنی تا این حد تخصصی کار کرده و قطعا نتیجه ای که میده خیلی بهتر از کسیه که دنبال یادگیری همه چیز باهم بوده.
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا