سلام و دست مریزاد بابت کار عالی که ایندفعه تو مسابقه ارایه شد، این سر آغاز یک حرکت موفق با هدف رقابت با بهترینهای دنیاست. این نشون میده که شما آمادگیشو دارید.
شماها بهتر از من میدونید که کسانی که تو این مسابقه کاراشون رو گذاشتن از کسانی هستن که همیشه فعالیت زیادی تو مسابقات و فرومها داشتن و روز به روز کارشون بهتر میشه.
واقعا تفاوت این مسابقه با مسابقهٔ قبلی بسیار زیاده.
اگه بخوایم که دلیلش رو آنالیز کنیم:
۱-تاپیک مسابقه: پروژه خوبی انتخاب شده بود، نور و رنگ خیلی inspiring هست. architecture مدرن و دوست داشتنی و قابل درک هست. یعنی به قول معروف سنگ گنده بر نداشتیم ولی به هدف زدیم.
۲- سطح کار بچهها بالا رفته که دلیلش دوستی و تشویق همگی هست. و تلاش و همّت اونایی که کار زیاد میکنن.
۳- در درک مشکلات کار به سطح خوبی رسیدیم. به خاطر اینکه هم بقیه رو کارمون نقد میکنن و هم ما رو کار بقیه نقد میکننیم , یه جورایی گفتگو و انتقاد سازنده هست و میدونیم که اگه کسی کارمون رو نقد کرد با ما مشکل شخصی نداره. عموما تلخ نقد نمیکنیم چونکه مزه نقد تلخ رو چشیدیم و خوشمون نیومده! البته همیشه استثنا وجود داره.
نقد کارها به ترتیب از بالا::::
1--
کار عالی کار شده و حرفه ای... واقعا کیف کردم و ممنونم. فقط یک کم زیاد نزدیک دوربین شده و اینکه camera correction احتیاج داره. کلوز آپ بسیار عالیه. 4-5 تا کار اینجوری انجام بدین و تو پورتفولیو بذارین منتظر کلی درخواست همکاری باشین.
به نظر من درخت عکس اصلی به تعادل کار کمک میکرد، ایکاش که درخت رو نگاه میداشتید، الان سمت راست کار یه کمی خالی به نظر میرسه. دیوار استخر یه کمی tiling تیلینگش معلومه. تو کار حرفهای این شات رو خیلی بزرگ پرینت میگیرین اونوقت این مشکل کوچیک کاملا معلوم میشه.
شات کلوز آاپ بسیار قشنگ شده. بعدا یک فیگور رمانتیک هم تو صحنه بگذارید.
2--
کار خیلیییییی خوبی شده لذت بردم و رنگها بسیار عالی و به عکس اصلی نزدیکه. فقط یک کم یکدست و فلت شده. بکگراند هم نور زده شده. داخل خونه نور پلکان یک کمی تصنعیه و اونجا نور باید کمتر و رمانتیکتر باشه نمای پلکان باید پررنگتر باشه.. شما هم درک خیلی خوبی از حال و هوای این معماری دارید و آینده کاری بسیار روشن.
کار رو بزرگ رندر کنید، جزئیات کار رو میبینید. سطح زمین یکنواخته که displacement میخواد. آب استخر هم به نظر یخ زده میاد. noise زیاد داره.
3--
سلام و ممنون ممنون ممنون از کار خوبتون. مدلسازیتون خیلی خوبه و نورگذاری درستی انجام دادین ولی مشکل رنگ نورهاتونه که خیلی زرد -سبز میزنه. که باعث میشه به مدرنی کار صدمه بزنه. تونالیته و رنگ بکگراند به ساختمون و رفلکشن روی مصالح نمیخوره. نوری که از سمت راست میاد خیلی روشنه و رفلکشن دیوار و آسمون پشت صحنه فرق میکنند. camera correction احتیاج دارید. چمنی که از لای بتن زده بیرون خیلی بلند و کچله.
curve adjustment & color correction روی کار بذارید کمک میکنه که رنگ و نور هماهنگتر باشه. یکی دو تا دیگه مسابقه کار کنیدو از پیشرفتتون شاخ در میارید! نوری که رو دیوار استخر گذاشتید خوب نشده.این نور میزنه تو چشم کسی که شب تو آب شنا میکنه. معمولاً اینجور استخرها نور به بالا میزنه و الان دایره پخش نور خطوط طراحی ساختمون رو تحت تاثیر قرار داده. اگه من جای شما بودم انتهای رفلکشن استخر رو تیر میکردم. و یه کمی هم noise به reflection میدادم. اینجوری levele آب تو استخر پایینتر از اونی که هست به نظر میاد.
4--
من خیلی از نورپردازیتون خوشم اومده دستتون درد نکنه و این نورپردازی اعتماد به نفستون رو نشون میده در مورد shader هاتون. یک کمی نور عقب کار زیاده که burnt شده. مدلسازی و جزییات عالیه.ولی درختای سمت راست یکنواختند . روی shader برگها بهتر کار کنید و نوع جذابتری از درخت با تنوع بیشتر شاخ و برگ استفاده کنید. نور داخلی پلکان دعوت کننده نیست. نمیدونم چرا نور روز رو انتخاب کردین؟ نور عصر و غروب بهترین خوراک اینجور معماری برای presentation هست . shader برای پلکان خیلی خوب شده. خیلی گشاده دستی میکنید اگه تو فروم با بقیه به اشتراک بگذاریدش.
خود فایل shader به صورت .mat. منظورم هست.
5--
یکی دیگه از کارای خوب که چشمگیر شده. فقط یه کمی saturation زیاده. برای همین رنگ وارنگ شده که مدرن نیست. مدلتون خیلی خوب ولی شما هم مثل بیشتره بچهها displacement رو زمین احتیاج درین. چمن خیلی کلفت شده. و نرم به نظر نمیاد. آب استخر شبیه روغن شده، noise رو bump بذارین، کمک میکنه که بهتر بشه. من از interior lighting خیلی خوشم اومد، خیلی زنده هست، و reflection روی شیشه خیلی خوب شده. شکاف بین سنگهای دیوار استخر خیلی زیاده، این از نظر معماری کلی اشغال و خاک جمع میکنه و تو ترکیب بندی چشم رو به گوشه تصویر هدایت میکنه.
برای شیشه مات انتهای استخر texture گذشتین معمولاً همون شیشه که بهش sandblast میگن به همون سادگی استفاده میشه. سطح زمین یکنواخته که displacement میخواد.اگه روی shader دیوارها بیشتر کار میکردید خیلی بهتر میشد. اینکار رو بزرگ رندر کنید و پرینت کنید فقط یه کمی desaturate کنید خیلی خوشرنگ در میاد.
6--
نمای آلومینیوم کلاد خیلی خوب شده، روی هم رفته نور reflection, mood بسیار عالی، باید به این کاراتون افتخار کنید. درختی که استفاده کردید عالیه. فقط نور داخلی رو بیشتر روش کار کنید، یه کمی glow effect باید بگذارید. شیشه خیلی نازک به نظر میاد چونکه تیره هست. به نظر کثیف میزنه. پایین دیوار استخر باید مرطوب به نظر برسه. یه کمی displacement زمین بیشتر میشد بهتر بود. یه کمی برگ ریخته شده رو زمین کار رو قشنگ و رمانتیک تر میکنه.
امتیاز دوستان: