داوری مسابقه Exterio2 - مریم نادمی-فرخ تابنده-ماتیئوس پوسس- آرتم استیگنیو

*farshid*

کاربر VIP
سلام خدمت دوستان عزیز شرکت کننده و شرکت نکننده! :rose:
و سلام خدمت داوران عزیز به خصوص خانوم نادمی که وقت گذاشتن و نقدهای خوبی رو کارا گذاشتن :rose:
هر نظری پیشنهادی انتقادی دارید در این تاپیک مطرح کنید.
attachment.php



رتبه ها
رتبه 1 farshid اثر شماره 1
رتبه 2 3dart اثر شماره 6
ربته 3 nightlord اثر شماره 2
رتبه 4 behzad اثر شماره 4
رتبه 5 3drack اثر شماره 3
رتبه 6 abbasi-0912 اثر شماره 5


کار شماره 1 farshid

attachment.php

attachment.php




کار شماره 2 nightlord
attachment.php





کار شماره 3 3drack
attachment.php


کار شماره 4 behzad
attachment.php


کار شماره 5 abbasi-0912
The%20Zeidler%20Residence_render.jpg


کار شماره 6 3dart

attachment.php

attachment.php


attachment.php
 

پیوست ها

  • davari.rar
    52.3 کیلوبایت · بازدیدها: 48
  • Zeidler-Residence-01-3.jpg
    Zeidler-Residence-01-3.jpg
    160.1 کیلوبایت · بازدیدها: 12
  • toplam!.jpg
    toplam!.jpg
    49.3 کیلوبایت · بازدیدها: 348
آخرین ویرایش:

maryamnademi

تیم داوری مسابقات مجیدآنلاین
سلام و دست مریزاد بابت کار عالی‌ که ایندفعه تو مسابقه ارایه شد، این سر آغاز یک حرکت موفق با هدف رقابت با بهترین‌های دنیاست. این نشون میده که شما آمادگیشو دارید.

شماها بهتر از من میدونید که کسانی‌ که تو این مسابقه کاراشون رو گذاشتن از کسانی‌ هستن که همیشه فعالیت زیادی تو مسابقات و فروم‌ها داشتن و روز به روز کارشون بهتر می‌شه.

واقعا تفاوت این مسابقه با مسابقهٔ قبلی‌ بسیار زیاده.

اگه بخوایم که دلیلش رو آنالیز کنیم:

۱-تاپیک مسابقه: پروژه خوبی‌ انتخاب شده بود، نور و رنگ خیلی‌ inspiring هست. architecture مدرن و دوست داشتنی و قابل درک هست. یعنی‌ به قول معروف سنگ گنده بر نداشتیم ولی‌ به هدف زدیم.

۲- سطح کار بچه‌ها بالا رفته که دلیلش دوستی‌ و تشویق همگی‌ هست. و تلاش و همّت اونایی که کار زیاد می‌کنن.

۳- در درک مشکلات کار به سطح خوبی‌ رسیدیم. به خاطر اینکه هم بقیه رو کارمون نقد می‌کنن و هم ما رو کار بقیه نقد می‌کننیم , یه جورایی گفتگو و انتقاد سازنده هست و میدونیم که اگه کسی‌ کارمون رو نقد کرد با ما مشکل شخصی‌ نداره. عموما تلخ نقد نمی‌کنیم چونکه مزه نقد تلخ رو چشیدیم و خوشمون نیومده! البته همیشه استثنا وجود داره.

نقد کارها به ترتیب از بالا::::

1--
کار عالی کار شده و حرفه ای... واقعا کیف کردم و ممنونم. فقط یک کم زیاد نزدیک دوربین شده و اینکه camera correction احتیاج داره. کلوز آپ بسیار عالیه. 4-5 تا کار اینجوری انجام بدین و تو پورتفولیو بذارین منتظر کلی درخواست همکاری باشین.
به نظر من درخت عکس اصلی‌ به تعادل کار کمک میکرد، ایکاش که درخت رو نگاه میداشتید، الان سمت راست کار یه کمی‌ خالی‌ به نظر میرسه. دیوار استخر یه کمی‌ tiling تیلینگش معلومه. تو کار حرفه‌ای این شات رو خیلی‌ بزرگ پرینت میگیرین اونوقت این مشکل کوچیک کاملا معلوم می‌شه. :)
شات کلوز آاپ بسیار قشنگ شده. بعدا یک فیگور رمانتیک هم تو صحنه بگذارید.

2--
کار خیلیییییی خوبی شده لذت بردم و رنگها بسیار عالی و به عکس اصلی نزدیکه. فقط یک کم یکدست و فلت شده. بکگراند هم نور زده شده. داخل خونه نور پلکان یک کمی تصنعیه و اونجا نور باید کمتر و رمانتیکتر باشه نمای پلکان باید پررنگتر باشه.. شما هم درک خیلی خوبی از حال و هوای این معماری دارید و آینده کاری بسیار روشن. :) کار رو بزرگ رندر کنید، جزئیات کار رو می‌بینید. سطح زمین یکنواخته که displacement می‌خواد. آب استخر هم به نظر یخ زده میاد. noise زیاد داره.

3--
سلام و ممنون ممنون ممنون از کار خوبتون. مدلسازیتون خیلی خوبه و نورگذاری درستی انجام دادین ولی مشکل رنگ نورهاتونه که خیلی زرد -سبز میزنه. که باعث میشه به مدرنی کار صدمه بزنه. تونالیته و رنگ بکگراند به ساختمون و رفلکشن روی مصالح نمیخوره. نوری که از سمت راست میاد خیلی روشنه و رفلکشن دیوار و آسمون پشت صحنه فرق میکنند. camera correction احتیاج دارید. چمنی که از لای بتن زده بیرون خیلی بلند و کچله. :) curve adjustment & color correction روی کار بذارید کمک میکنه که رنگ و نور هماهنگتر باشه. یکی دو تا دیگه مسابقه کار کنیدو از پیشرفتتون شاخ در میارید! نوری که رو دیوار استخر گذاشتید خوب نشده.این نور می‌زنه تو چشم کسی‌ که شب تو آب شنا می‌کنه. معمولاً اینجور استخر‌ها نور به بالا می‌زنه و الان دایره پخش نور خطوط طراحی ساختمون رو تحت تاثیر قرار داده. اگه من جای شما بودم انتهای رفلکشن استخر رو تیر می‌کردم. و یه کمی‌ هم noise به reflection میدادم. اینجوری levele آب تو استخر پایینتر از اونی‌ که هست به نظر میاد.
4--
من خیلی از نورپردازیتون خوشم اومده دستتون درد نکنه و این نورپردازی اعتماد به نفستون رو نشون میده در مورد shader هاتون. یک کمی نور عقب کار زیاده که burnt شده. مدلسازی و جزییات عالیه.ولی درختای سمت راست یکنواختند . روی shader برگها بهتر کار کنید و نوع جذابتری از درخت با تنوع بیشتر شاخ و برگ استفاده کنید. نور داخلی پلکان دعوت کننده نیست. نمیدونم چرا نور روز رو انتخاب کردین؟ نور عصر و غروب بهترین خوراک اینجور معماری برای presentation هست . shader برای پلکان خیلی خوب شده. خیلی گشاده دستی میکنید اگه تو فروم با بقیه به اشتراک بگذاریدش. :) خود فایل shader به صورت .mat. منظورم هست.

5--
یکی‌ دیگه از کارای خوب که چشمگیر شده. فقط یه کمی‌ saturation زیاده. برای همین رنگ وارنگ شده که مدرن نیست. مدلتون خیلی‌ خوب ولی‌ شما هم مثل بیشتره بچه‌ها displacement رو زمین احتیاج درین. چمن خیلی‌ کلفت شده. و نرم به نظر نمیاد. آب استخر شبیه روغن شده، noise رو bump بذارین، کمک می‌کنه که بهتر بشه. من از interior lighting خیلی‌ خوشم اومد، خیلی‌ زنده هست، و reflection روی شیشه خیلی‌ خوب شده. شکاف بین سنگ‌های دیوار استخر خیلی‌ زیاده، این از نظر معماری کلی‌ اشغال و خاک جمع می‌کنه و تو ترکیب بندی چشم رو به گوشه تصویر هدایت می‌کنه.
برای شیشه مات انتهای استخر texture گذشتین معمولاً همون شیشه که بهش sandblast میگن به همون سادگی‌ استفاده می‌شه. سطح زمین یکنواخته که displacement می‌خواد.اگه روی shader دیوار‌ها بیشتر کار میکردید خیلی‌ بهتر میشد. اینکار رو بزرگ رندر کنید و پرینت کنید فقط یه کمی‌ desaturate کنید خیلی‌ خوشرنگ در میاد. ;)

6--
نمای آلومینیوم کلاد خیلی‌ خوب شده، روی هم رفته نور reflection, mood بسیار عالی، باید به این کاراتون افتخار کنید. درختی که استفاده کردید عالیه. فقط نور داخلی رو بیشتر روش کار کنید، یه کمی‌ glow effect باید بگذارید. شیشه خیلی‌ نازک به نظر میاد چونکه تیره هست. به نظر کثیف می‌زنه. پایین دیوار استخر باید مرطوب به نظر برسه. یه کمی‌ displacement زمین بیشتر میشد بهتر بود. یه کمی‌ برگ ریخته شده رو زمین کار رو قشنگ و رمانتیک تر می‌کنه.

امتیاز دوستان:
attachment.php
 

پیوست ها

  • nademi4.jpg
    nademi4.jpg
    113.5 کیلوبایت · بازدیدها: 325
آخرین ویرایش توسط مدیر:

*farshid*

کاربر VIP

پیوست ها

  • M.Passos_21.jpg
    M.Passos_21.jpg
    263 کیلوبایت · بازدیدها: 43
  • M.Passos_18.jpg
    M.Passos_18.jpg
    215.8 کیلوبایت · بازدیدها: 50
  • M.Passos_17.jpg
    M.Passos_17.jpg
    239.5 کیلوبایت · بازدیدها: 43
  • M.Passos_15.jpg
    M.Passos_15.jpg
    200.6 کیلوبایت · بازدیدها: 46
  • M.Passos_14.jpg
    M.Passos_14.jpg
    184.9 کیلوبایت · بازدیدها: 43
آخرین ویرایش:

E-power

کاربر متخصص
سلام.
.
مثل همیشه به نفرات اول , دوم,سوم,چهارم,پنجم,ششم تبریک میگم.اینم شش تا گل :rose::rose::rose::rose::rose::rose:
.
.
از داوران داخلی و بین المللی هم تشکر میکنم.:green:

.
واقعا سطح کارها بالا بود.
.
و در آخر یه تبریک ویژه به *farshid* , 3dart و nightlord :)
.
موفقتر باشید.
 
ایول به کارها و داورها
تبریک به نفر اول و دوم و سوم و چهارم و پنجم و شیشم و هفتم و هشتم و نهم و دهم و یازدهم ...:lol:
کارها خیلی زیبا شده و معلومه تلاش زیادی روش شده بود
به همه تبریک می گم و منتظر making of فرشید هستیم :rose:
 

.:BehzAd:.

Active Member
مسابقه خوبی بود و کلی به تجربه هامون اضافه شد به همه بچه ها الخصوص نفرات اول تا سوم هم تبریک میگم در اخر از خانم نادمی فرخ و فرشید و آقایان آرتم و مانئوس هم تشکر میکنم.

به امید خدا اگه درسو دانشگاه و کارای بیرون اجازه بدن تو مسابقه های بعدی هم شرکت میکنم.

منتظره making ofفرشید جان هم هستیم.

این گل هام باری بچه ها

فرشید :rose:

افشین :rose:

محمد :rose:

تری دی راک :rose:

حسین :rose:

داش ممد :rose:
 
آخرین ویرایش:
:rose:
سلام و تشکر بر همه
بی تعارف از دیدن یک مسابقه منظم و ارزشمند احساس لذت میکنم.
حتی اگه یک بار هم به اون مسابقه سر نزده باشم اما این رو میدونم که زحمت رقابت و زحمت قضاوت تبدیل می شه به تجربه و احترام و پیشرفت.
به هر کسی که توی این حرکت زیبا و جاری سهم کوچک یا بزرگی داره تبریک میگم.
و از اساتید جدیدی که میبینم کارها رو با دقت و جزئیات نظر دادن و برنده های پرتلاش این رقابت هم تشکر جدید دارم.
ممنون از همه به خاطر این درخت پر شکوفه که باز هم ثمرش برای شما و سایش به ما آرامش خاصی داده.
در تمام مسابقات پیشرو و به یاری حق پیروز و موید باشید.
یا علی
 

nightlord

Well-Known Member
سلام و تشکر ویژه از داورای عزیز و فرشید عزیز بابت همه کارهایی که اینجا برای بچه ها بدون هیچ منتی انجام میده .:rose:تبریک به فرشید گل برای اول شدنش و افشین گل ، برای رندر های بی نظیرشون .:rose::rose:

یه خسته نباشید هم به همه بچه هایی که شرکت کردن و تونستن کارشونو به نتیجه برسونن
مسابقه خیلی خوبی بود . پیش به سوی مسابقه بعدی:wink:
 

*farshid*

کاربر VIP
سلام یه اشتباه نه چندان کوچیک داشتم تو محاسبات ولی به قول آقای نصیرزاده اشتباه موثر در داوری نبود!
9 امتیاز از مجموع امتیازات ماتئوس برای نایتلرد محسوب نشده بود ... هم امتیاز ماتئوس و هم امتیاز کلی رو اصلاح کردم ...تاثیری در رتبه بندی ایجاد نشد ...
باز هم از نایتلرد پوزش میطلبم :)
 

nightlord

Well-Known Member
فدای سرت فرشید جان . اگه درستم نمیکردی زیاد مهم نبود . البته مسابقه مهمه ولی بیشتر دوستی ای که بین بچه ها شکل گرفته مهمه و منو خوشحال کرده
 

*farshid*

کاربر VIP
از همه دستان عزیزی که به من تبریک گفتن تشکر میکنم ...
کار همه خوب بود ...
دوستان به نقدای کوچیک داورای خارجی دقت کنید ... به نظرم به نکاتی اشاره کردند که ما اصلا بهشون توجه نمیکنیم ...
هر دو تاشون تاکید ویژه ای روی کمپوزوسیون و تناسبات صحنه داشتند ...مخصوصا ماتئوس که تاکیدش رو نقاط طلایی کادر بود ...
 

.:BehzAd:.

Active Member
مسابقه خوب وبسیار مفیدی بود و داوری هم کاملا بی نقص انجام شد و رتبه ها هم همون طور که پیش بینی کرده بود از آب در اومد و همون اول گفتم رقابت برای اول و دوم شدن بین کار 1 و 6 هست بگذریم هر چند من برای کسب مقام شرکت نکردم با شرکت تو این مسابقه هم به دوستی هامون هم به تجربه هامون اضافه شد ایشا الله مسابقه های بعدی هم انقدر عالی و بینقص برگزار و داوری بشه نقد های هم که رو کار ها شد عالی بودن و الان دستم اومد رو چه چیز های بیشتر کار کنم تا کارم بهتر بشه نقد آرتم و مانئوس هر چند کم ولی بسیار مفید و عالی نقد خانم نادمی هم بسار خوب و سازنده بود.

فرشید جان یکی از عکس ها تو پست 4 نقد مانئوس لود نشد همونی که دقیقا زیر جدول امتیاز هست ببین مشکلش چیه اون 5 تایی بند انگشتی کامل لود میشه و اون یکی لود نمیشه لطف کن درستش کن.
 

3D Rack

Member
سلام به همه دوستان گل....و تبریک میگم به برندگان و کسانی که شرکت کردن(یاران همیشگی):rose: و تبریک میگم به فرشیدجان بخاطر اول شدنش :rose:و تشکر می کنم از داورای خوبمون بخوصوص خانم مریم نادمی بخاطر نقد ارزشمندشون که رو کارا داشتند:rose:و به دوستانی که شرکت نکردن پیشنهاد می کنم حتما شرکت کنن چون این جور مسابقات بار آموزشی بالایی داره به من بشخصه خیلی کمک کرده ....و دوستان گل اسم من (احسان) اینو بخاطر دوستانی گفتم که اسممو نمی دونستن،:)
مسابقه بعدی هم انشاالله شرکت می کنم (اینقدر مسابقه میدم تا اول بشم، به کسی بر نخورد خدا رو شکر :green:)
همگی موفق و پیروز باشید.یاعلی
 
آخرین ویرایش:

abbasi_0912

Active Member
سلام به همه دوستان
به سه نفر اول (فرشید، افشین و محمد) تبریک میگم و از بقیه هم میخوام بیشتر تلاش کنند

من اعتراض دارم البته نه به داوری بلکه به خودم، باید بیشتر از این وقت بزارم، باید بیشتر توی متریال پردازی، رندر و پست کارها وقت بزارم
باید سعی کنم رندرهام پخته تر بشه
خلاصه اینکه هنوز آماتوریم و خیلی راه مونده به بقیه دوستان برسیم

همگی موفق باشید :rose:
 

3D Art

Member
درود بر همه دوستان :oops:
خیلی خوشحالم که داوری این مسابقه مثل مسابقه قبلی نشد و نظم بیشتری توی این مسابقه دیدیم
تبریک به فرشید عزیز بابت پیروزی :oops::rose: حالا میتونیم بریم چوسان قدیم سائو سائو رو آزاد کنیم :lol:
تبریک به محمد جان ( لیاقت دوم شدن رو داشتی داورا پارتی بازی کردن منو دوم کردن :lol::rose:)
تبریک به احسان :rose: بهزاد :rose: و عباسی عزیز :rose:
از همه داوران تشکر میکنیم بخصوص خانم نادمی که نقد زیبایی انجام دادن . . .
و آرتم و ماتئوس عزیز که قبول زحمت نمودن و تشریف آوردن پیش ما بفرمائید خونه خودتونه :wink:
و تشکر از فرخ که به من امتیاز بیشتری داد و گرنه آخر میشدم :lol: البته اگر هم آخر میشدم اینقدر شرکت میکردم تا بمیرم :lol: یا اینکه اول بشم
چیزی به اسم شکست وجود نداره فقط نا امیدی از پیروزی وجود داره :wink:
من نمیدونم چرا تشکر میزنم ثبت نمیشه :mad:
عکس ها رو هم از ظهر دارم تلاش میکنم تازه تموم شد :mad:
آخر یا مسابقه منو میکشه یا نت ایران :lol:
راستی من چند تا حرکت خارق البرنامه داشتم :green: که وقت نشد روی کارها انجام بدم توی مسابقه بعدی حتما انجام میدم :cool:
در ضمن هنوز به وی ری افتحار میکنم و برای من بهترین موتور رندر دنیاست :oops: پس همچنان یه دنبال نشون دادن قدرت وی ری به جهانیان هستم راهی سخت درپیش دارم
 

جدیدترین ارسال ها

بالا