خدایان گرافیک

GFX Master

مدیر انجمن گرافیک دو بعدی ومسئول فروشگاه
دوست عزیز خواهشا اولا بقول حمید تعصبی فکر نکنید و ثانیا سعی نکنین با زدن پستی باعث تحریک کسی بشین. درسته که مرحوم ممیز در زمینه گرافیک یکی از بهترینهای ایران بودن ولی نمیشه گفت که صرفا بهترین بودن. ایشون هم یکی از بهترینها بودن.
 

uona_casper

New Member
به نظر من به جای اینکه ببینید گرافیک ایران کجاست یا ممیز چه جور گرافیستی بود یا اینکه قباد شیوا چی کار کرده یا تعصب به خرج بدید که فلانی تو ایران چه کرد و از این صحبت ها بهتر هست که کمی در مورد گرافیک دیزاین بهتر بدونیم (گرافیک دیزاین یک هنر کاملا غربی و وارداتی میباشد) پس بهتره که به استایل های مختلف در گرافیک دیزاین دنیا بپردازید (لهستانی، سویسی، ژاپنی، آمریکایی، آلمانی) بعد از این مطالعات متوجه میشوید که گرافیک دیزاین چیست و بهترین ها در این هنر چه کسانی هستند.
آیا کسی میچسلاو واشلفسکی را می شناسد . آیا هنریک توماشفسکی را چه ؟اصلا کسی میداند که اریک گیل چه بزرگ مردی در تاریخ گرافیک دیزاین بوده .
ericgill.gif

لوسین برنهاد. بردلی. رودچنکو. لیسیتسکی. ماکس کیسمن هلندی را چه ؟ والدمار اشویرژی . جوزف مولر برکمان که جزو تاثیر گذارترین های گرافیک میباشد . آرمین هافمن. روزماری تیسی . پیت زوات. ام کساندرا . تیچهولد . پایولا شر. کسی تا به حال مجله I-D را دیده. تیبور کارمن . دیوید کارسون. اندی اوتمن. دیوید پیرسون 27 ساله انگلیسی را چطور که توانست با طراحی کتاب های انتشارات بزرگ پنگون رکورد بی سابقه فروش 300000 جلد کتاب را در دنیای فلسفه بشکند.

خواهش میکنم در مورد گرافیک دیزاین بیشتر بدانیم و بخوانیم.
آن وقت میتوانید به راحتی بزرگ مردان تاریخ گرافیک را بشناسیم و معرفی کنیم.

دوستان مطمئن هستم که کنجکاو خواهید شد برای شناختن و دیدن آثار گرافیک دیزاینر های دنیا به خاطر همین سایتی را معرفی میکنم که در آن به اجمال به معرفی گرافیستهای کشورهای مختلف پرداخته امیدوارم که مطلب به دانسته های شما دوستان کمک کرده باشه.
http://www.pixelcreation.fr
متشکرم یونس فقیهی.
 
به نظر من به جای اینکه ببینید گرافیک ایران کجاست یا ممیز چه جور گرافیستی بود یا اینکه قباد شیوا چی کار کرده یا تعصب به خرج بدید که فلانی تو ایران چه کرد و از این صحبت ها بهتر هست که کمی در مورد گرافیک دیزاین بهتر بدونیم (گرافیک دیزاین یک هنر کاملا غربی و وارداتی میباشد) پس بهتره که به استایل های مختلف در گرافیک دیزاین دنیا بپردازید (لهستانی، سویسی، ژاپنی، آمریکایی، آلمانی) بعد از این مطالعات متوجه میشوید که گرافیک دیزاین چیست و بهترین ها در این هنر چه کسانی هستند.
آیا کسی میچسلاو واشلفسکی را می شناسد . آیا هنریک توماشفسکی را چه ؟اصلا کسی میداند که اریک گیل چه بزرگ مردی در تاریخ گرافیک دیزاین بوده .
ericgill.gif

لوسین برنهاد. بردلی. رودچنکو. لیسیتسکی. ماکس کیسمن هلندی را چه ؟ والدمار اشویرژی . جوزف مولر برکمان که جزو تاثیر گذارترین های گرافیک میباشد . آرمین هافمن. روزماری تیسی . پیت زوات. ام کساندرا . تیچهولد . پایولا شر. کسی تا به حال مجله I-D را دیده. تیبور کارمن . دیوید کارسون. اندی اوتمن. دیوید پیرسون 27 ساله انگلیسی را چطور که توانست با طراحی کتاب های انتشارات بزرگ پنگون رکورد بی سابقه فروش 300000 جلد کتاب را در دنیای فلسفه بشکند.

خواهش میکنم در مورد گرافیک دیزاین بیشتر بدانیم و بخوانیم.
آن وقت میتوانید به راحتی بزرگ مردان تاریخ گرافیک را بشناسیم و معرفی کنیم.

دوستان مطمئن هستم که کنجکاو خواهید شد برای شناختن و دیدن آثار گرافیک دیزاینر های دنیا به خاطر همین سایتی را معرفی میکنم که در آن به اجمال به معرفی گرافیستهای کشورهای مختلف پرداخته امیدوارم که مطلب به دانسته های شما دوستان کمک کرده باشه.
http://www.pixelcreation.fr
متشکرم یونس فقیهی.

دوست عزيز در اينكه اينها آدمهاي بزرگي هستن شكي نيست .
در اين هم كه كساني در همينجا هستند كه شناخت كافي روي اين آدمها و مطالعه در كار اونها دارن هم نبايد شك كرد .
اما در مورد تعصب حق 100 درصد با شماست . نكته مهمتر ،‌ واشيلفسكي و مرحوم توماشفسكي لهستاني از استادان بزرگ گرافيك لهستان در كشور خودشون كارهاي بزرگي براي گرافيك مملكت خودشون كردند و تاثير اون در ديگر كشورها هم چشمگير بوده .
در كشور ما هم آدمهاي بزرگي هستن كه نميشه از اونها چشم پوشي كرد . اينكه اسم قباد شيوا در دايره المعارف بريتنيكا به عنوان طراح ايراني با فضاي ايراني در كارها قرار بگيره و يا اينكه رضا عابديني جايزه بزرگ پرنس كلاوس رو براي ترويج گرافيك ايراني و قدرت بخشيدن به تايپوگرافي ايراني بگيره چيزاي كم اهميتي نيست . نشون دهنده اهميت گرافيك ايراني هست . اما همونطور هم كه گفتم از تاثيرگذاران اين وادي هم نميشه گذشت .

موفق باشيد .
 

NAKOOT

Well-Known Member
همیشه دوگانگی بین افکار و عقاید وجود داره ... همه در مورد چیزی صحبت می کنن که در موردش می دونن ...
یکی از کار کسی خوشش میاد و از اون طرفداری می کنه ... اون یکی چون در مورد آثار هنرمند محبوب طرف مقابلش
اطلاعی نداره میگه کاراش دوزار نمی ارزه ...
مثل دوتا از استادهام ، اولی مینیاتوریست ، دومی یکی از شاخ های گرافیک ایران ...
اولی از آثار مدرن اینطور یاد می کرد: با آفتابه رنگ می پاشن روی بوم و لگدش می کنن و اسمش رو می ذارن هنـــر ...
دومی مینیاتور رو در عصر حاضر بی فایده می دونست و بیهوده ...

ما اینطوری نباشیم ... اول شناخت کلی از هنر و حرفه ای بودن در اون بدست بیاریم و تعریفی براش بسازیم و بعد
در مورد خدا بودن در گرافیک صحبت کنیم...
ببخشید بیشتر از کوپن ام صحبت کردم ...
موفق باشـــــید ...
 

twister

New Member
سلام دوستان .

درسته كه من تازه عضو شدم ولي شايد 2 سالي باشه كه دارم از فروم استفاده ميكنم و بايد خدمتتون عرض كنم در تاپيك هاي بسياري ديدم كه بحث جالبي شروع شده و بعد از 2 يا 3 صفحه با يه نظر بي پايه كل تاپيك متشنج ميشه . :)

از مديران خواهش ميكنم اجازه نديد همچين وضعي پيش بياد . حتي من ديدم يكي از دوستان نوشتن ( آخ جون دعوا ) چيزي كه متاسفانه در پست هاي مختلف در مجيدآنلاين ديده ميشه . :sad:

در مورد اين پست هم بگم كه آقاي بروكن گفتن هنرمندان سطح اول كه در جهان شناخته شده اند و نه اين كه اشخاصي كه بين يك ملت شناخته شده هستند .

ديگه بهتره برم سر اصل مطلب و آمار يكي از بهترين گرافيست ها رو بدم كه در ليست سايت پيكاسو هم ديده ميشه و خودتون مي تونيد برين تو سايت و لين awards رو ببينيد .

1 . PROFESSOR ANDERA TINNES

ايشون يك گرافيست آلماني هستن كه 36 سال سن دارن . در شهر برلين ساكن هستن و رشته اصلي هنريشون تايپ و گرافي هستش كه ميتونيد تو لينك هاي پايين اطلاعات بهتر از توصيحات من پيدا كنيد .
البته الان چون يه جورايي سرم شلوغ مجبورم لينك اصلي رو بزارم و گرنه ترجمه مصاحبه رو براتون مي زاشتم پس بهتره يك كمي انگليسي بلد باشين دوستان ! :D

لينك مصاحبه با andera Tinnes :
http://www.khib.no/index.php/khib/organisasjon/om_khib/khib_folk_s/andrea_tinnes_critical_reflection_and_joyful_form_making

لينك صفحه شخصي andera Tinnes :
http://www.typecuts.com/

در آخر نظرتون رو جلب ميكنم به ليست گرافيست هاي مشهور كه در سايت پيكاسو ميو درج شده :
http://www.picassomio.com/discover/graphic_design/famous_graphic_designers/en/

اينم آدرس ايميل ايشون :‌ [email protected]

پايدار باشيد دوستان .
 

uona_casper

New Member
دوست عزيز در اينكه اينها آدمهاي بزرگي هستن شكي نيست .
در اين هم كه كساني در همينجا هستند كه شناخت كافي روي اين آدمها و مطالعه در كار اونها دارن هم نبايد شك كرد .
اما در مورد تعصب حق 100 درصد با شماست . نكته مهمتر ،‌ واشيلفسكي و مرحوم توماشفسكي لهستاني از استادان بزرگ گرافيك لهستان در كشور خودشون كارهاي بزرگي براي گرافيك مملكت خودشون كردند و تاثير اون در ديگر كشورها هم چشمگير بوده .
در كشور ما هم آدمهاي بزرگي هستن كه نميشه از اونها چشم پوشي كرد . اينكه اسم قباد شيوا در دايره المعارف بريتنيكا به عنوان طراح ايراني با فضاي ايراني در كارها قرار بگيره و يا اينكه رضا عابديني جايزه بزرگ پرنس كلاوس رو براي ترويج گرافيك ايراني و قدرت بخشيدن به تايپوگرافي ايراني بگيره چيزاي كم اهميتي نيست . نشون دهنده اهميت گرافيك ايراني هست . اما همونطور هم كه گفتم از تاثيرگذاران اين وادي هم نميشه گذشت .
دوست عزیز من این مطالب رو برای جبهه گیری عرض نکردم این سئوالات و دلیل این حرفها رو به دوستانی است که وقتی اسم از گرافیک دیزاین به وسط میاد به یاد آثار سه بعدی میافتندو کسانی که گرافیک دیزاین رو هنر نمی دونند و اصلا بدون آشنایی قبلی در مورد اون صحبت و اظهار نظر میکنند.
ببینید آقایان شیوا . مسعود نجابتی . رضا عابدینی و خیلی دوستان دیگر رو من 10 سال بلکه بیشتر هست که می شناسم و میتونم بگم به غیر از شاگرد من با این عزیزان دوست هستم. این عرایض بنده اصلا و ابدا نظر شخصی نبوده و نیست این مطالبیست که تقریبا تمام گرافیک دیزاینر های حرفه ای و اهل مطالعه مثل همین عزیزان قبول دارند. می تونم بگم شاید جزو اولین نفراتی بودم که به رضا تبریک گفتم .ولی این بحث بنده نبود گرافیک ایران هنوز جایگاه مناسبی در دنیا نداره با انگشت شمار گرافیک دیزاینری که در عرصه بین المللی نمیتوان گرافیک کشور رو در کل موفق بدانیم ولی در آینده این اتفاق خواهد افتاد.
در ضمن گرافیک دیزاینر های لهستانی فقط برای مملکت خودشون فعالیت نکردند این بی انصافیه ما در کشور خودمون گرافیک دیزاینرهای زیادی مدیون لهستان است . کمی دقت بفرمایید:wink:
 
حرفاي دوستمون uona casper رو قبول دارم . شايد ادامه حرف باعث سوء تفاهم شه . فقط اين موردي كه به ذهنم رسيد رو بگم :
از گرافيك لهستان 2 جمله گفتم . كه آخري بر اين بود كه با كارهايي كه در كشورشون انجام دادن ديگر كشورها رو هم تحت تاثير قرار دادن . از زماني هم كه مرحوم مميز ، گرافيك رو به دانشكده هنرهاي زيبا آورد آموزش گرافيك به سبك لهستان شروع شد . به خاطر همين هم هست كه گرافيستهاي مطرح كشورمون ( كه تحصيل كرده هاي همون زمان هستن ) تحت تاثير زياد لهستاني ها هستن :) . حالا بعدا بعضيا راهشون رو جدا كردن و در اينكه گرافيك ايران جايگاه مناسبي نداره شكي نيست چون سابقه اين رشته تو كشورمون با يكسري كشورهاي ديگه غير قابل مقايسست . اونها استخون تركوندن و ما هنوز اول راهيم . حالا اگر اون هويت ايراني ( بر اساس المانهاي خودمون ) در كارها حفظ بشه ميتونيم بگيم به يك گرافيك خودموني نزديكتر شديم . كاري كه همه كشورها در رسيدن به اون تلاش مي كنن .

موفق باشيد .
 
آخرین ویرایش:

جدیدترین ارسال ها

بالا