CG_Master
کاربر متخصص انیمیشن
با سلام به تمامی دوستان گلم
امیدوارم زندگی به کام باشه....
این کار یکی از آخرین کارام هست ( البته با صدا ) که دوست داشتم اینجا بزارم تا در موردش بحث و گفتگو کنیم
هدف اصلیم از انجام این کار فقط نشون دادن تکنیک های مکس و کار با بعضی از پلاگین ها و ابزار های خود مکس بود و اصلا این کار منظور خاصی رو نمیرسونه .
اگه اجازه بدین میخوام در مورد کار چند نکته رو بگم و دوست ندارم که فقط چند تا عکس و وایر بزارم و برم به امون خدا !!
البته این کار به صورت دمو هست و در آینده میخوام گسترشش بدم!
نرم افزار های کار شده :
3DS Max 2009
Vray
Aterburn
Madcar
After Effect
در مورد زمان انجام پروژه :
این کار در حقیقت به صورت فول تایم یک هفته وقتم رو گرفت و 18 ثانیه بهم خروجی داد!!!
و یه سری مشکلاتی رو هم برام داشت که در قسمت رندرینگ عرض میکنم...
مدل سازی :
کل مدلسازی کار خودم بوده و این ماشینی هم که نقش اول رو بازی میکنه رو من قبلا ساخته بودم
در این کار از هیچ مدل آماده ای استفاده نشده...
نور پردازی :
کل نور هایی که توی صحنه میبینید از نوع اسپات لایت هستند
برای نور چراغ های عقب و جلو از گزینه زوال نور استفاده کردم تا نور ها در یک فاصله معینی نابود بشن
اگه توی کار کمی دقت کنین میبینید نور روی گردی که بر اثر اصطکاک بین لاستیک و زمین از زمین بلند میشه هم اثر میزاره
متریال:
بیشتر از متریال میکس برای ترکیب دوتا تکسچر و یه تکسچر کثیف استفاده شده
این حرکت رو میتونین روی آسفالت گاراژ مشاهده کنین
در ای کار از متریال دیسپلیسمنت خبری نبود و هر چه بود بامپ بود و بامپ :دی
متحرک سازی :
بخش عمده این کار رو این موضوع به خودش اختصاص داده و بیشتر هدف از این کار تحرک بوده
در این کار از 600 فریم استفاده شده
خوب برای حرکت ماشین از پلاگین مد کار استفاده شده
برای ایجاد گرد ابتدا پارتیکل ها در پارتیکل فلو تنظیم شدن و بعد با پلاگین افتر برن به اونا حجم داده شده
برای برخورد فیزیکی ماشین با بشکه ها هم از راکتور مکس استفاده شده
برای ایجاد هر خط ترمز هم از دو رویداد در پارتیکل فلو استفاده کردم ...
رندرینگ:
موتور رندر وی ری بوده و برای ایجاد لنز روی چراغ ها از افکت لنز استفاده کردم
کل زمان رندر 12 ساعت بوده که چند بار هم از رندر کرش کرده بود اما با نصب تمامی برنامه ها از نوع نسخه 64 بیتی این مشکل حل شده و کمی هم سرعت رندر بالاتر رفت (البته نه زیاد)
صدا گذاری و میکس :
متاسفانه من صدا های مورد نظر رو نتونستم پیدا کنم . در واقع با کمبود صدا مواجه شدم
یعنی کلا من سه تا صدا داشتم ولی تونستم با افتر افکت یه چیزی ازش در بیارم که گوش شما رو اذیت نکنه :دی
----------------
خوب اگه این کار رو ببینین و نظر بدین ممنون میشم ....
کیفیتش رو یه مقدار پایین آوردم اما نه اونقدری که نشه نظر داد
یه رندر هم از اواسط کار میزارم ...
حجمش این کلیپ 3 مگ ناقابله
[URL="http://cg-master.persiangig.com/video/FInall.avi"]دانلود[/URL]
پسوردش هم reactor_master
----------------------------------
امید وارم تونسته باشم برای 18 ثانیه ؛ شما رو سرگرم کنم....
موفق و سربلند باشید
امیدوارم زندگی به کام باشه....
این کار یکی از آخرین کارام هست ( البته با صدا ) که دوست داشتم اینجا بزارم تا در موردش بحث و گفتگو کنیم
هدف اصلیم از انجام این کار فقط نشون دادن تکنیک های مکس و کار با بعضی از پلاگین ها و ابزار های خود مکس بود و اصلا این کار منظور خاصی رو نمیرسونه .
اگه اجازه بدین میخوام در مورد کار چند نکته رو بگم و دوست ندارم که فقط چند تا عکس و وایر بزارم و برم به امون خدا !!
البته این کار به صورت دمو هست و در آینده میخوام گسترشش بدم!
نرم افزار های کار شده :
3DS Max 2009
Vray
Aterburn
Madcar
After Effect
در مورد زمان انجام پروژه :
این کار در حقیقت به صورت فول تایم یک هفته وقتم رو گرفت و 18 ثانیه بهم خروجی داد!!!
و یه سری مشکلاتی رو هم برام داشت که در قسمت رندرینگ عرض میکنم...
مدل سازی :
کل مدلسازی کار خودم بوده و این ماشینی هم که نقش اول رو بازی میکنه رو من قبلا ساخته بودم
در این کار از هیچ مدل آماده ای استفاده نشده...
نور پردازی :
کل نور هایی که توی صحنه میبینید از نوع اسپات لایت هستند
برای نور چراغ های عقب و جلو از گزینه زوال نور استفاده کردم تا نور ها در یک فاصله معینی نابود بشن
اگه توی کار کمی دقت کنین میبینید نور روی گردی که بر اثر اصطکاک بین لاستیک و زمین از زمین بلند میشه هم اثر میزاره
متریال:
بیشتر از متریال میکس برای ترکیب دوتا تکسچر و یه تکسچر کثیف استفاده شده
این حرکت رو میتونین روی آسفالت گاراژ مشاهده کنین
در ای کار از متریال دیسپلیسمنت خبری نبود و هر چه بود بامپ بود و بامپ :دی
متحرک سازی :
بخش عمده این کار رو این موضوع به خودش اختصاص داده و بیشتر هدف از این کار تحرک بوده
در این کار از 600 فریم استفاده شده
خوب برای حرکت ماشین از پلاگین مد کار استفاده شده
برای ایجاد گرد ابتدا پارتیکل ها در پارتیکل فلو تنظیم شدن و بعد با پلاگین افتر برن به اونا حجم داده شده
برای برخورد فیزیکی ماشین با بشکه ها هم از راکتور مکس استفاده شده
برای ایجاد هر خط ترمز هم از دو رویداد در پارتیکل فلو استفاده کردم ...
رندرینگ:
موتور رندر وی ری بوده و برای ایجاد لنز روی چراغ ها از افکت لنز استفاده کردم
کل زمان رندر 12 ساعت بوده که چند بار هم از رندر کرش کرده بود اما با نصب تمامی برنامه ها از نوع نسخه 64 بیتی این مشکل حل شده و کمی هم سرعت رندر بالاتر رفت (البته نه زیاد)
صدا گذاری و میکس :
متاسفانه من صدا های مورد نظر رو نتونستم پیدا کنم . در واقع با کمبود صدا مواجه شدم
یعنی کلا من سه تا صدا داشتم ولی تونستم با افتر افکت یه چیزی ازش در بیارم که گوش شما رو اذیت نکنه :دی
----------------
خوب اگه این کار رو ببینین و نظر بدین ممنون میشم ....
کیفیتش رو یه مقدار پایین آوردم اما نه اونقدری که نشه نظر داد
یه رندر هم از اواسط کار میزارم ...
حجمش این کلیپ 3 مگ ناقابله
[URL="http://cg-master.persiangig.com/video/FInall.avi"]دانلود[/URL]
پسوردش هم reactor_master
----------------------------------
امید وارم تونسته باشم برای 18 ثانیه ؛ شما رو سرگرم کنم....
موفق و سربلند باشید
پیوست ها
آخرین ویرایش: