تست اسلوموشن من

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
:اینو اضافه کنم که بعضی دوستان فکر می کنند من خیلی وقت گذاشتم. کل این اسلوموشن آب چیزی نزدیک به 35 دقیقه وقت برد. محو شدن تدریجی قطرات رو هیچ کاری نمی شه کرد مگر اینکه با دوربین های حرفه ایی تر مثل Red one یا sony f65 بگیری که تا 120 فریم در ثانیه فیلم می گیره. ولی در تماشای عادی به چشم نمیاد.
اگه یه red one دستم بود از شلیک گلوله هم اسلوموشن می گرفتم . آب که چیزی نیست. :lol::lol
توصیه می کنم هنگام فیلمبرداری برای اسلوموشن از لنزهای پرایم استفاده کنید. لنزهای زوم تاثیر مخربی روی لبه های سوژه ایجاد می کنه که در حالت عادی به چشم نمیاد. ضمنا اگر ناچار شدید از لنز زوم استفاده کنید تحت هیچ شرایطی روی سوژه ایی که قرار است اسلوموشن شود زوم نکنید. حتی زوم اپتیکال که تاثیری روی رزولیشن نداره . :):)
 

alishadmani

Well-Known Member
باحال بود ایده جالبی بکار بردی ...
خوشم اومد ...
بچه های قدیم دیگه نمیبینمتون ...
کجایین معلومه؟
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
دوستان خواهش میکنم تو محل ارسال تاپیک دقت کنید.
تاپیک به بخش خودش "تماشاخانه" منتقل شد:rose:
 

Reza2kn

مدیر انجمن فیلم سازی
سلام به همه دوستان:rose:
کارهای خوبی بود ، واقعا خوشم اومد:paint:
اون کار آب زیبا تر بود ، چون تو کار دختره بعضی جاهاش مخصوصا پرش آخری موها یکم Deform میشن.
متدی هم که استفاده کزدید متد جالبی بود:wink:
موفق باشید:oops:
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
بله حق با شماست من تاپیک رو باید اینجا ایجاد می کردم. واقعیتش چون قرار بود در کنار این نمایش یه جور توضیحاتی درباره ساخت اسلوموشن داده بشه اونجا ایجاد شد. از توجه و رسیدگی شما در سایت ممنون
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
در مورد موها واقعا هنگام پرش دقیقا همون شکلی هستش من برای اینکه هنگام پریدن موهای دختر بچه بیش از حد نرمال باز بشه یکم از موس اینفینیال لای موهاش استفاده کردم. چون موهاش کوتاه بود.
 

boom.design

Member
خیلی باحال بود، فقط یه سؤال، یه همچین اسلوموشنی رو با فیلم هایی در حد کیفیت فیلم دوربین گوشی (مثلاً x6 یا n8) می شه ساخت؟ یا حتماً باید با کیفیت و فریم بر ثانیه خیلی بالا باشه؟
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
روی کاغذ باید بگم بله امکان پذیره و ولی در عمل کار خیلی سخت می شه. چون دوربین های موبایل اولا 25 فریم بیشتر در ثانیه نمی تونند فیلمبرداری کنند. دوما همون 25 فریم رو هم با کیفیت پایین (معمولا 240*320) رکورد می کنند. تصویری که با چنین کیفیتی فیلمبرداری می شه فاقد جزییات کافی برای پرداخت در اسلوموشن هست. بنابراین وقتی چنین کیفیتی بخواهد اسلوموشن شود تمام جزییات از بین می رود و اسلوموشن خیلی خشک می شه.
 
سلام
خیلی خوب و عالی بود من اول فکر کردم با فریم بالا گرفته شده اما بعد از این که توضیحات شما رو خوندم با کمی دقت بعضی جاهاش رو دیدم که مثلا قطره ها کم کم محو می شدن ولی انصافا خیلی قشنگ بود
من نمی دونم این چه روشیه ولی اگه آموزشی چیزی داره یا اگه شما خودتون می تونید یه تاپیک برای آموزشش بزارید
ممنون
 

ghergher

New Member
من که از هز دو کارتون خوشم اومد. آفرین. منم تازه دارم کلاس افتر می رم. خیلی انرژی دادی. مرسی.
 

eihaab.music

New Member
دوست عزیز بسیار کار شما قشنگ و با ارزش بود و اینجور کارایی رو باید خیلی براش ارزش قائل بود. به به به افرین احسنت بسیار عالی بود.اگه توضیح نمیدادین متوجه نمیشدم که ریت پایین گرفته بودین. بنده خودم با اینکه استدیو موزیک دارم و تنظیم کننده هستم ولی همین یه تکنیکه اسلو موشن خیلی وقته منو اسیر خودش کرده و داره منو به سمت کارایه ویدئویی میکشونه. فقط خواهشا مارو بیشتر ازین منتظر نذارید و مشتاق دیدن فیلم آموزشیتون هستیم.منتظریم.
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
eihaab.music اقا بدجوری منو خجالت زده کردی. باور بفرما مدام سر فیلمبرداری و ادیتم . ساختن فیلم آموزشی این کار برای من دست کم یک روز زمان می بره. چون ابتدا باید یه آموزش بسازم برای نحوه فیلمبرداری برای اسلوموشن. و بعد یه آموزش برای پیاده سازی اسلوموشن در افترافکت به همراه فتوشاپ.
 

سینما

New Member
سلام
این هم نمونه کار اسلوموشنی که قولشو داده بودم. البته یه تمرین خونگیه و نما رو تو اتاق خودم گرفتم. ببخشید دیگه پشتی تو کادره :lol:
در مورد نحوه اسلوموشن باید بگم این نما با فریم ریت 24 رکورد شده یعنی اصل فریم ریت فوتیج اسلوموشن نیست. Twixtor هم به تنهایی قادر نبود drop آب رو حفظ کنه. من بعضی جاها از ابزار clone تو افتر افکت استفاده کردم و چیزی حدود 10 فریم رو تو فتوشاپ شارپ کردم و دوباره به افتر افکت برگردوندم. حجمش کمه و دوستان دیل آپی هم تو دانلودش مشکلی ندارند. :rose::)


کارت عالیه پسر
خیلی دوست دارم تا با هم کار کنیم
دوست داشتی ایمیل بده جهت همکاری
سپاس
 

جدیدترین ارسال ها

بالا