تست اسلوموشن من

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
سلام
این هم نمونه کار اسلوموشنی که قولشو داده بودم. البته یه تمرین خونگیه و نما رو تو اتاق خودم گرفتم. ببخشید دیگه پشتی تو کادره :lol:
در مورد نحوه اسلوموشن باید بگم این نما با فریم ریت 24 رکورد شده یعنی اصل فریم ریت فوتیج اسلوموشن نیست. twixtor هم به تنهایی قادر نبود Drop آب رو حفظ کنه. من بعضی جاها از ابزار clone تو افتر افکت استفاده کردم و چیزی حدود 10 فریم رو تو فتوشاپ شارپ کردم و دوباره به افتر افکت برگردوندم. حجمش کمه و دوستان دیل آپی هم تو دانلودش مشکلی ندارند. :rose::)
Snap_2012111.jpg
 

پیوست ها

  • slomotion apple.rar
    1 مگایابت · بازدیدها: 4,139
آخرین ویرایش:

M Like Mother

کاربر متخصص فیلم سازی
سلام
این هم نمونه کار اسلوموشنی که قولشو داده بودم. البته یه تمرین خونگیه و نما رو تو اتاق خودم گرفتم. ببخشید دیگه پشتی تو کادره :lol:
در مورد نحوه اسلوموشن باید بگم این نما با فریم ریت 24 رکورد شده یعنی اصل فریم ریت فوتیج اسلوموشن نیست. Twixtor هم به تنهایی قادر نبود drop آب رو حفظ کنه. من بعضی جاها از ابزار clone تو افتر افکت استفاده کردم و چیزی حدود 10 فریم رو تو فتوشاپ شارپ کردم و دوباره به افتر افکت برگردوندم. حجمش کمه و دوستان دیل آپی هم تو دانلودش مشکلی ندارند. :rose::)

سلام

منم یه کار میخوام بسازم نیازه که از اسلوموشن استفاده کنم . همش تو فکر این پلاگین بودم.
میشه یه کم از تجربیاتی که با این پلاگین بدست اوردید بدید.

فیلمبرداری چجوری باشه بهتره و بعد تنظیمات خود پلاگین و ...

در ضمن میشه از روی آهسته دوباره آهسته سازی کرد تا نتیجه خیلی بهتری گرفت

در ضمن من نسخه 5 این برنامه رو دارم آیا نسخه بالاتر هم داره؟ اگه داره لینکش رو بی زحمت بذارید

بدرود
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
در مورد آهسته از روی آهسته یه نکته هست. راستش Twixtor طوری طراحی شده که از پیکسل های فوتیج برای جبران فریم دهی استفاده می کنه. بنابراین آبجکتی که دارای حرکت هستش بکگراند خودش رو منحرف (warp) می کنه. چون هر دو از یک ارزش پیکسل در رزولویشن استفاده می کنند. پس برای نرم شدن حرکت و اینکه sensitive در twixtor عمل خودش رو انجام بده کیفیت او نواحی حرکتی رو می گیره. یعنی از میزان effective pixel کم میکنه. پس ما شاهد کمی افت کیفیت هستیم. حالا بخواییم این کار رو دوبل انجام بدیم تقریبا می شه گفت دیگه تصویرتون hd نخواهد بود و فقط ابعاد 720*1280 باقی می مونه.
آموزش هایی که در اینترنت ازش هست اصولی نیست و فقط یکی اومده یه فوتیج گذاشته و اسلو کرده. من مدتیه دارم روی Twixtor تحقیق می کنم. مطمئنا صرفا با یک twixtor pro نخواهید توانست یک اسلوموشن خیلی تمیز دربیارید. من یه فوتیج دارم از دختر داییم گرفتم اونجا که اولین بار می پره بالا فریم ریت پخش رو به 5000 فریم در ثانیه رسوندم که یه رکورد بود برای خودم. می زارمش ببین. اصلا از tiwxtor استفاده نکردم تو این کلیپی که الان برات پیوست می کنم. فقط فتوشاپ و ابزار clone در افتر افکت استفاده شده . عمرا twixtor نتونه همچین اسلوموشنی دربیاره. حتما ببین.
حرف آخرم اینکه اگر می خوای اسلو حرفه ایی دربیاری کاری که twixtor انجام می ده رو دستی بساز.
:oops::oops:
 

پیوست ها

  • jumpy jumpy.rar
    2.2 مگایابت · بازدیدها: 2,144

godfather66

کاربر متخصص افتر افکتز
سلام

این یکی زیاد خوب نبود...
لبه موها سرجاشون میمونند!

حتما Kronos 5.0 محصول thefoundry رو امتحان کن فکر کنم بهتر از twixtor جواب بده...

دربارش تحقیق کن نتیجه را خبر بدهووو

:rose:
 

mnamazi

Member
سلام دوست من .....
کار قشنگی بود !
ممنونم ازت ..
اگه میشه حتما حتما آموزش اینو رو هم اینجا بزار و بیشتر راجب کارت صحبت کن ؟
مرسی
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
موزیک کامل این تمرین نمی دونم کجاست. فکر کنم پاک شده از روی سیستمم . من خودم از پریویوی آهنگ استفاده کردم که این پریویو رو به درخواست دوستمون پیوست کردم . هرچند می دونم جاش اینجا نیست.
 

پیوست ها

  • 924539.rar
    473.2 کیلوبایت · بازدیدها: 464

M Like Mother

کاربر متخصص فیلم سازی
در مورد آهسته از روی آهسته یه نکته هست. راستش twixtor طوری طراحی شده که از پیکسل های فوتیج برای جبران فریم دهی استفاده می کنه. بنابراین آبجکتی که دارای حرکت هستش بکگراند خودش رو منحرف (warp) می کنه. چون هر دو از یک ارزش پیکسل در رزولویشن استفاده می کنند. پس برای نرم شدن حرکت و اینکه sensitive در twixtor عمل خودش رو انجام بده کیفیت او نواحی حرکتی رو می گیره. یعنی از میزان effective pixel کم میکنه. پس ما شاهد کمی افت کیفیت هستیم. حالا بخواییم این کار رو دوبل انجام بدیم تقریبا می شه گفت دیگه تصویرتون hd نخواهد بود و فقط ابعاد 720*1280 باقی می مونه.
آموزش هایی که در اینترنت ازش هست اصولی نیست و فقط یکی اومده یه فوتیج گذاشته و اسلو کرده. من مدتیه دارم روی twixtor تحقیق می کنم. مطمئنا صرفا با یک twixtor pro نخواهید توانست یک اسلوموشن خیلی تمیز دربیارید. من یه فوتیج دارم از دختر داییم گرفتم اونجا که اولین بار می پره بالا فریم ریت پخش رو به 5000 فریم در ثانیه رسوندم که یه رکورد بود برای خودم. می زارمش ببین. اصلا از tiwxtor استفاده نکردم تو این کلیپی که الان برات پیوست می کنم. فقط فتوشاپ و ابزار clone در افتر افکت استفاده شده . عمرا twixtor نتونه همچین اسلوموشنی دربیاره. حتما ببین.
حرف آخرم اینکه اگر می خوای اسلو حرفه ایی دربیاری کاری که twixtor انجام می ده رو دستی بساز.
:oops::oops:

کلیپ رو دیدم. خوب شده. واقعا حوصله ات خیلی خوبه که رفتی کار رو تو فتوشاپ انجام دادی. این همت شما نشون میده به اهدافتون می رسید انشاالله. ولی من که خیلی تنبلیم میاد از این کارا بکنم!!

منظورتون از اینکه فریم ریت رو به 5000 رسوندید چیه؟
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
منظور از فریم ریت تعداد فریم ها در یک ثانیه که خوب خودت اینو می دونی. فوتیجی که من گرفته بودم 24 فریم در ثانیه داشت . هر چقدر دوربین شما تعداد فریم بالاتری در ثانیه رکورد کنه اسلوموشن بهتری خواهید داشت. مثلا دوربین فانتوم تا 3000 فریم در ثانیه فیلمبرداری می کنه. یعنی در یک ثانیه 3000 تا عکس می گیره. پس کوچکترین جزییات حفظ می شه. حالا ما در یک ثانیه 24 فریم داریم. اما می خواهیم جوری وانمود کنیم که انگار 5000 فریم داریم. یعنی 4976 فریم کمتر داریم. به عبارت دیگر بین هر دو فریم من 200 تا فریم دیگه نیازه تا اسلوموشن 5000 فریم واقعی دربیاد. پس من باید این فریم های غایب رو در نرم افزار بازسازی کنم. مسلما نه من و نه هیچکس دیگه نمی شینه برای هر فریم 200 فریم تو فتوشاپ بازسازی کنه که همچین کاری کمه کم چندین ماه زمان می بره. من به ازای هر فریم 10 فریم تو فتوشاپ بازسازی کردم. بعد هر کدوم از این 10 فریم رو 20 تا clone تو افتر زدم روی ساقه های مو که در حال باز شدنه . نهایتا می شه 10*20 که مساوی 200. حالا 200 رو در 24 فریمی که خود دوربین فیلمبرداری کرده ضرب کنیم می شه چیزی نزدیک به 5000 فریم . کار زمانبری هست ولی دستت تند بشه کار یک ساعته.
اما اگه یه دوربین فانتوم یا وایسکم داشتیم نیازی به هیچکدوم از این کارا نبود. 3000 فریم واقعا فیلمبرداری می کنه. فقط یه مشکل داره. اونم اینکه بدنه ی خالی بدون هیچ لنزی 75 میلیون تومن پولشه. که با همچین پولی می شه 2تا زن گرفت :green:
 

aligraphic

Well-Known Member
سلام دوست عزیز کارت عالی بود ولی من اسلو های که در کلیپ هام استفاده می کنم با همین کیفیت و از یه راه کوتاه تر!!!!
دوربین من سونی 170 هستش با استفاده از سرعت شاتری که در اختیارم میزاره یعنی 6 ثانیه میتونم ضبط کنم خودش این 6 ثانیه رو بدون افت با اسلو 4 برابر یعنی 24 ثانیه روی نوار ضبط میکنه یعنی اگه من فقط و فقط با نرم افزاری که استفاده می کنم 2 برابر دیگه فیلم رو اسلو کنم یعنی 8 برابر فیلم من اسلو میشه!
با افتر من تا 4 برابر هم اسلو می کنم البته فریم هامو میکس میکنم و اون گزینه ای (اسمش یادم نیست!!!!!!!) رو که مربوط به کامپوزیشنم هستش رو فعال میکنم.
تا اینجا یه 4 برابر توسط خود دوربین و یه 4 برابر دیگه توسط افتر یعنی 16 برابر تصویر اصلیمو اسلو کردم!!!! یعنی 6 ثانیه تصویری که گرفتم به عبارتی میشه 96 ثانیه بدون هیچ افتی:green:
راستی من نه پول دوربین 3000 فریمی رو دارم نه حوصله ساختن تک تک فریم ها با فتوشاپ یا استامپ خود افتر!!!!!
 

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
راستش بحث اصلی بر سر اسلوموشن hd بود . pd 170 که کلا یه دوربین dv هستش. ولی اساس کار اسلوموشنی که من دنبال می کنم فریم ریت های بالای 2000 هستش. این روشی که گفتی ترم های اول با دوربین 170 دانشگاه کار می کردم اتفاقا جالبه ولی نهایتا می شه 300 فریم. هنوز فاصله زیادی با فرم ریت های بالا داره و من هیچ اسلوموشن حرفه ایی توش نمی بینم. اون گزینه هم که اسمش یادت نبود blending mode هستش. که تو افتر افکت مدام لبه ی فریم قبلی رو تو فریم بعدی دیزالو می کنه و شما حس نرمی تو اسلو می کنی. این روشی که شما مطرح کردی برای اسلو گرفتن از راه رفتن ، پریدن ، دویدن و این چیزا بد نیست اما در مورد فوتیج هایی که دیتیل بالا دارند مثل آب و یا همون موی دختر که من کار کردم این روش جواب نمی ده حتی برای همون 300 فریم هم همه ی دیتیل یا جزییات از بین می ره چه برسه به فریم ریت 5000 که سعی کردم با تلفیق 2 نرم افزار حاصل کنم.
 

aligraphic

Well-Known Member
حق با شماست دوست عزیز! ولی من وقت ساخت فریم رو ندارم! در حدی که کپچر هم نمیگیرم از رکرودر استفاده میکنم!
و تصویر های اچ دی رو با کنون مارک2 می گیرم اکه اصلا برای اسلو نمیشه روش حساب کرد!!
blending mode ؟؟
فکر کنم منظور شما frame blending بود
منظور من frame blending نبود یه گزینه هستش که باید فعال بشه کنار گزینه موشن بلور!
در حال رندر گرفتن هستم !!!
.....
موفق باشید
 

aligraphic

Well-Known Member
راستی یادم رفت اینو بگم که اسلو برادران بوشهری معرکست هیچ ایرادی ازش نمیشه گرفت
مخصوصا کلیپ ایمان آرمان وقتی که نفت رو میریزه روی سرو صورتش!

اون ویدئو سیب رو که اوکی کردی ثانه 10 رو تجزیه کنی می بینی که یه سری از قطرات توی هوا ناپدید میشن و یه سری دیگه لا به لای قطرات دیگه ظاهر میشن!!!!!!!
درسته که کسی نمیاد کار رو ثانیه به ثانیه تجزیه کنه ولی مشخصه که ...
من اگه جای شما بودم این همه وقت برای کارم میزاشتم روی موقعیت اوانا بیشتر کار می کردم
 
آخرین ویرایش:

mooli63

کاربر فعال انجمن فیلمسازی
بله منظور همون frame blending بود من اشتباه گفتم. برادران بوشهری با دوربین red one کار می کنن. این دوربین 120 فریم در ثانیه رکورد می کنه . پس راحت می شه باهاش اسلوموشن خوب ساخت. دوربینایی که ما باهاش تمرین اسلو می کنیم نهایتا 2 میلیون تومن قیمت دارن .
 

جدیدترین ارسال ها

بالا