ترفندها و نکات مخفی 3ds Max

Farrokh

Active Member
خوب بذار منم یه چیزی رو بگم که تو کار آخرم ( volume light int ) بهش بر خوردم


من برای این پروژه زمان زیادی گذاشته بودم و حسابی وقت صرفش کرده بودم
نحوه ی کار هم به این صورت بود که تو دفتر خودم کار می کردم روش و بعدا می بردم توی دفتر معماری ای که طراحیش کرده بودن اونجا کرکسیون می کردیم

رندر ها رو هم همونجا گرفتم چون یه سیستم core i 7 داشتن که واقعا عالی بود

اتفاقی که اینجا میوفتاد این بود که با آرشیو کردن فایل هام بعد از باز شدن تمام نور ها با شدت بالا رندر می شدند

من اینجوری دووورش زدم که بعد از آرشیو کردن فایل مکس سیو شده رو هاردمو هم همراهم می بردم و بعد اکسترکت کردن رو سیستم مقصد فایل مکسه رو اور رایت می کردم روی فایلی که توی آرشیو بوده

با این کار مشکلم حل شد




یه نکته ی دیگه اینکه اگه می خواید یه لوستر رو اسکیل کنید حواستون باشه که نوراشو اسکیل نکنید چون می تونه به شدت به نور پردازی صحنتون لطمه بزنه و اگه مثل من حساس باشید رو کارتون مجبور بشید برای کیفیت بالا تر در طول یک پروژه چندین بار از اول نور ها رو ست آپ کنید

موفق باشید
 
سلام دوستان عجب تاپیک تاپیه !!!!!!!!!!!!
اگه برا اولین بار بعد از باز شدن مکس ویوپورتها صفحه دسکتاپ(یا هرچیزی که پشتشه) رو نشون میداد باید بری توی منوی Costumize>>prefrences>>Viewport(tab)>>Choose Driver>>Revert From Direct 3D..>>Software>>OK

بعد با یه بار باز و بسته شدن مکس درست میشه......

از توی منوی استارت هم میشه این کار رو کرد ......
با انتخاب گزینه  change graphic mode از زیر فولدر (Subfolder) جایی که مکس هست (معمولا Autodesk>>AutoDesk 3DS Max XXXXXX)

موفق و پیروز.....
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام. هر وقت توی مدل سازی یه آبجکتی تو دست و پا هست و نمیزاره به راحتی مدل سازی کنین یا اینکه موقع جابجا کردن جلوی دید رو گرفته؛ آبجکت رو انتخاب کرده و Alt+X رو می زنیم.باعث میشه فقط توی Viewport شکل تا 50 درصد نامرئی میشه.
 
دوستان من یه مشکلی داشتم...
اونم اینکه توی Win7 home Premium 64 بیتی وقتی مکس 9 رو نصب میکردم باز نمیشد و ارور میداد به یه قسمت از حافطه به آدرس 0X0000005 نمیتونه دسترسی داشته باشه

منم اتفاقی اومدم Run as administrator رو از کلیک راست انتخاب کردم باز شد.....

تست کردم روی سونهای 32 بیتی هم همین موضوع بود که همین راه حلشه......
 

AVGHH

Member
سلام؛

این مطلب فک میکنم قبلا گفته شده باشه، ولی دیدم یکی از بچه ها سوال کرده، دوباره گذاشتمش. :wink:

یه راه خیلی سریع و پرکاربرد و عالی برا وارد کردن متن فارسی یا طرحای دوبعدی تو مکس (از این نظر که با فارسی نویس شما فقط میتونید فارسی بنویسید، ولی نمیتونید طرحهای دوبعدی مثلا اسلیمی یا هر طرح دیگه ای که دارید رو تو مکس داشته باشید، مگر اینکه مدلش رو بسازید) هست اونم اینه که:

1- توی فتوشاپی که فارسی رو پشتیبانی میکنه متنتون رو بنویسید.
2- متن نوشته شده شده یا طرحتون رو با ابزار Magic tool (با کلید میونبر W) انتخاب (Select) کنید.
3- روش کلیک راست کنید و Make Work Path رو بزنید.
4- عددی حدود 0.5 رو به پنجره کوچیک باز شده بدید. (دقت کنید این عدد هرچی کوچیکتر باشه دقت انتخاب حاشیه کمتر و هرچی بیشتر باشه بهتره ولی تو مکس پولیگانهای بیشتری بهتون میده که بده، پس یه عدد متعادل باید بهش داد)
5- اگه از انتخاب خودتون راضی بودید، از منوی فایل یه Export با پسوند ai بگیرید.
6- تو مکستون از منوی فایل و گزینه Import فایل ai ساخته شده با فتوشاپتون رو باز کنید و Extrude و...


موفقتر باشید :rose:
 

frud

New Member
سلام به همه

نمای move و rotate کوچیک شده (توی هر 4 نما)
خیلی سخته نمای موسو روش ببرم و ازش استفاده

چطوره انتدازشو مثل اول کنم؟
 
سلام
یه ترفند جدید اینکه چجوری هنگام تکان دادن view اجسام مکعب شکل بشن تا سریعتر حرکت کنند
یکی اینکه دکمه ی O (او) رو بزنید یا در منوی view گزینه adaptive degradation رو فعال کنید
:wink:
 

AVGHH

Member
تغییر مقدار زوم با چرخ موس

سلااااااااااااااام بعد مدتها؛ :rose:

نگا کن! تار عنکبوت بسته گوشه این مبحث!

حالا که اینطور شد یه ترفند کوچکولو میذارم:

تو مکس وقتی چرخ موس رو میچرخونید (به شرط اینکه تنظیماتتون حالت پیشفرض باشه) زوم پله ای (یه ذره یه ذره زوم) میکنه. بعضی وقتا مقدار زوم دوربین یا کمتر یا بیشتر از اون چیزیه که ما دوس میداریم.
از منوی Customize برید داخل Preferences و زبونه ی Viewports، حالا از گروه Mouse Control، عدد Wheel Zoom Increment رو تغییر بدین.

موفقتر باشین مثل همیشه :wink:
 

sunsoon

Member
با با شماها واقا نابغه هستيدا اين شما هستيد :shock: كه اگه بريد اونور جوب ميگن فرار مغز ها
:mad:تمام كمپاني هاي متره فيلم سازي لب مرز منتضر شما هستند
به اين ميگن يك انجمن تخصوصي
لطفا در اصرع وقت خود را به مرز برسانيد
يعني واقا شما لنگ يك دكمه تو اين نرم افزارا هستيد
لطفا كمي نگاهتونو عوض كنيد
 
با با شماها واقا نابغه هستيدا اين شما هستيد :shock: كه اگه بريد اونور جوب ميگن فرار مغز ها
:mad:تمام كمپاني هاي متره فيلم سازي لب مرز منتضر شما هستند
به اين ميگن يك انجمن تخصوصي
لطفا در اصرع وقت خود را به مرز برسانيد
يعني واقا شما لنگ يك دكمه تو اين نرم افزارا هستيد
لطفا كمي نگاهتونو عوض كنيد
شما که نگاهتون فرق میکنه چرا نرفتید لب مرز:snap:
عزیز برادر همین ترفندها و نکات مخفی 3ds Max هستن که اگر کاملا حرفه ای بشی در یک پروژه چقدر زمان رو به صرفه میکنه :snap:
 

AVGHH

Member
نویسنده sunsoon
با با شماها واقا نابغه هستيدا اين شما هستيد :shock: كه اگه بريد اونور جوب ميگن فرار مغز ها
:mad:تمام كمپاني هاي متره فيلم سازي لب مرز منتضر شما هستند
به اين ميگن يك انجمن تخصوصي
لطفا در اصرع وقت خود را به مرز برسانيد
يعني واقا شما لنگ يك دكمه تو اين نرم افزارا هستيد
لطفا كمي نگاهتونو عوض كنيد

دوست عزیز چون نمیخوام این مبحث بشه محل جر و بحثای الکی که آخرش به هیچ جا نمیرسه، فقط برات یه پیشنهاد دارم، شما در اسرع وقت خودتو به «نهضت سواد آموزی انجمن» به مدیریت animations جان معرفی کنی، چون فکر میکنم وضعیت شما بحرانیه.
 
آخرین ویرایش:

30min

Banned
حذف Edge به همراه ورتکسها :
راستش من چون مبتدی هستم خیلی این مشکل رو داشتم و وقتی یک Edge رو پاک میکردم ورتکس ها پاک نمیشد .
میدونم این مشکل خیلی از مبتدیهاست .
اگر Edge رو انتخاب کنید و Backspace رو بزنید فقط Edge پاک میشه ولی اگر Edge رو انتخاب کنید و Ctrl+BackSpace رو بزنید Vertex های مربوط به Edge هم پاک میشه و دیگه در Meshsmooth یا فرمانهای مشابه اون ناهمواری ایجاد نمیشه .
نکته واقعا حرفه ایی بود !!! :lol:
موفق باشید .
 
حذف Edge به همراه ورتکسها :
راستش من چون مبتدی هستم خیلی این مشکل رو داشتم و وقتی یک Edge رو پاک میکردم ورتکس ها پاک نمیشد .
میدونم این مشکل خیلی از مبتدیهاست .
اگر Edge رو انتخاب کنید و Backspace رو بزنید فقط Edge پاک میشه ولی اگر Edge رو انتخاب کنید و Ctrl+BackSpace رو بزنید Vertex های مربوط به Edge هم پاک میشه و دیگه در Meshsmooth یا فرمانهای مشابه اون ناهمواری ایجاد نمیشه .
نکته واقعا حرفه ایی بود !!! :lol:
موفق باشید .
:green:
http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=887554&postcount=231

http://forum.majidonline.com/showpost.php?p=887720&postcount=232

:rose:
 

ehsanamjadi

New Member
سوال در مورد vray

سوال در مورد
vrayمن متریالام سیاه شده چطور حل اش کنم اصلا دیده نمیشه.یه کره سیاه فقط دیده میشه!!!
 

tetis3d

New Member
سلام دوستان من هم یه ترفند فوقولاده جالب دارم براتون اونم این است که شما زمانی که میخواهید از کل فایل مکسی که ساختید یک ارشیو بگیرید ولی ارشیو خود مکس اصلان به درد نمیخوره چون فایل ها رو تبقه بندی میکنه و کلی دردسر دارین برای پچ کردن تکسچر هاتون.من اینجا میخام که یک اسکریپت به شما معرفی کنم که با دو حرکت کل فایل مکسی رو که کار کردید روبدون اینکه پوشه ای برای هر یک از اجزای فایل می سازه رو روی سیستم خودتون ذخیره کنید شما با این کارتقریبا 5 ساعت عملیات پچ کردن یا سیو کردن رو جلو میبرید بیشترین کاربرد این اسکریپ این است که شما هنگام رندر شبکه مثل اب خوردن تو کمتر از 10 دقیقه میتونید فایل مکستون رو روی رندر شبکه پچ کنید تنها با دو حرکت اون هم از طریق asset tracker و اما در اول کار باید یک اسکریپت چند کیلو بایتی رو دراپ کنید تو تریدی مکس و ببینید که چطور متحول میشوید.خوب به امزش میپردازیم.

شما اول این اسکریپت رو تو مکس ران کنید به هر شکلی که بلدید 4 kb هست و من بلد نیستم اینجا شیر کنم میفرستم رو رپید شیر لینکشو میزارم اینجا
http://rapidshare.com/files/382727646/Macro_ATS-CopyAssets.mcr.html


خوب وقتی دانلود کردید حالا باید ما یکم دیگه تو تری دی مکس کار کنیم ما بعد از ران کردن اسکریپت باید یک گزینه اضافه کنیم تو منوی کرکره ای داخل asset tracking به این شکل

از منوی بالا منوی custumize رو باز کنید

وارد customize userinterface بشید

وقتی وارد شدید وارد قسنت quads بشید اینجا همون جای است که شما میتونید به منو های کرکره ایتون تو مکس گزینه اضافه کنید

خوب در سمت چپ منوی category ----allcommands رو باز کنید و وارد و وارد asset tracking system بشید

خوب شما باید در اینجا گزینه ای رو ببینید به نام copy file{s

وقتی این گزینه رو دیدید سمت راست یک منوی کرکره ای هست به نام defult viewport این منو رو باز کنید و از اخرین گرینه asset tracking quad رو انتخاب کنید

ما با این عملیات وارد مرکز منو های کرکره ای asset tracking شدیم

خوب تقریبا تمام است
شما حالا باید گزینه copy file رو که به وسیله اسکرپت ایجاد شده رو که اگه قبل از ران کردن اسکریپت برید اونجا و ببینید همچین گزینه ای وجود نداره رو درگ اند دراپ کنید یعنی از سمت چپ از اون منو بکشید سمت راست تو منو asset tracking

خوب حالا تمومه کار قبل از خارج شدم save کنید پاین صفه هست این کار باعث میشه که ui شما save بشه و دیگه لازم نباشه که دوباره این کار هاروبکنید

خوب حالا کافیه شما فایل مکستون رو باز کنید از قسمت file منوی بالا وارد asset tracking بشید داخل asset tracking روی فایل های تکسچز یا به غول خودمون بیتمپ های لایت کنید.اینجا مکس یه امکانی رو گذاشته که بتونید همه ای تکسچر ها نور های فتو متریک پروکسی ها ولی هواستون باشه که فایل مکس رو باید ctrl رو نگه داررید تا کل سیراب شیردون فایلتون رو یک جا بدون هیچ دردسری

پچ کنید راستی همین کار رو تو رندر شبکه میتونید بکنید ینی دیگه نیاز نیست که فایل رو ارشیو کنید بعد ببرید تو یک سیستم دیگه باز کنید

هالا دو ساعتبیا پچ کن .....خوب اینجا دیگه کار ما تموم کلیک راست میکنید و فایل هاتون رو save fil {s میکنید اگر پیغامی داد مبنیبر این که

مشگلی برای پچ کردنداره این به خاطر این هست که باید قبل از save کردن یک با صفه رو refresh کنید بالای asset tracking هست گزینش

و در اخر هم اگه رو شبکه میخاهید save کنید گزینه ای که ازتون میپرسه رو yes بزنید میفرسته فایل هاتون دو مستقیم رو شبکه

من هم برای این که شما بیشتر متوجه بشید یک عکس براتون میفرستم

عکس ها رو دانلود کنید

از اینجا
http://rapidshare.com/files/382727180/02.zip.html


تمام و با تشکر اگر کسی سوال تخصصی داشت میتونه به این سایت مراجعه کنه و سوال ها رو برای من ای میل کنه سایت خودم هست وب میل کنید خوشحال میشم کمک کنم

فقط در مورد v-ray و مسایل رندرینگ و ارشیتکت سوال کنید در بقیه موار هم اگه بتونم کمک میکنم




 

tetis3d

New Member
**************


ویرایش شد..
(سایت شخصی ممنوع..)
Sherlock_Holmes
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

tetis3d

New Member
راستی یادم رفت بگم در مورد پچ کردن پروکسی های وی ری و hdri من خیلی سی کردم که پچ کنم پچ میکنه ولی رندر نمیکنه این مشگلی هست که وی ری داره شاید هم تریدی مکس ولی من رو مکس 2010 یا 2011 امتحان نکردم شاید این مشگل رفع شده باشه
 

mili shelman68

New Member
ساختن متریال در 3dsmax

برای ساختن چرم ساده با رنگ تیره: در سایه ساز Blinn ,در قسمت Specular level عدد 70 و در قسمت Glossiness عدد 30 و نهایتا Soften و Color دلخواه.برای ساختن پرده توری:در سایه ساز Translucent shader,در قسمت Opacity عدد 75 و در قسمت Diffuse رنگ روشن انتخاب کنید.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا