تجربیات seo/سئو من !!!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

mousavmousab

New Member
سلام دوست عزیز
منظورتون خوب بیان نشده بود و به طور قاطع به این معنوی بود که کلاٌ Tag جدول را منسوخ شده فرض کنیم. خوب این قطعاٌ نشدنیه
بدرود
 

asheri

Member
سلام دوست عزیز
منظورتون خوب بیان نشده بود و به طور قاطع به این معنوی بود که کلاٌ Tag جدول را منسوخ شده فرض کنیم. خوب این قطعاٌ نشدنیه
بدرود

دوست عزیز , برای رسم جدول و استفاده از جدول بهترین حالت ممکن استفاده از tag جدول است , اما در گذشته از این تگ برای قالب بندی صفحات نیز استفاده میشد که باعث بالا رفتن حجم صفحه و ایراداتی دیگر میشد , منظور از اینکه گفته میشود یک سایت tabel less طراحی کنید این است که برای قالب بندی از جدول استفاده نشود و از CSS استفاده کنیم که استاندارد است.
 

asheri

Member
آیا رتبه الکسا اهمیت دارد ؟

رتبه الکسا هیچ ارزشی برای سایت شما ایجاد نمی کند. سایتی ارزشمند است که بتواند مشتری هدفمند داشته باشد، مشتری را در سایت خود نگهداشته و آنها را تبدیل به بازدیدکنندگان همیشگی سایت خود تبدیل نماید.
.
و نهایتا بتواند از مشتریان خود درآمدزائی کند.
 

asheri

Member
الگوریتم های سئو را میتوان در بررسی رفتار گذشته خودمان و نتایجی که گرفتیم کشف کرد و یا از تجربه دیگران استفاده کنیم , بهترین راه این است در شبکه های اجتماعی و مخصوصا گوگل پلاس عضو شوید و افراد و صفحاتی که در این مورد مینویسند را دنبال کنید .
این صفحات اغلب اوقات موارد مثبت و جدیدی را بیان میکنند.
 
چند سالی هست که گوگل به علت سوء استفاده های زیاد دیگه اهمیت نمیده، و کلمات کلیدی در هر یک بیشتر از 3مرتبه نباید تکرار شود، بیشتر از 3بار تکرار بشه گوگل میفهمه سوء استفاده شده و همان اهمیت اندک هم دیگر نخواهد داشت

دوست عزیز این که حتما بیشتر از 3 بار نباید باشه صحت نداره ولی قبول داریم که تکرار بیش از حد نباید صورت بگیره. به عنوان مثال 3 سایت اول گوگل در کلمه کلیدی "طراحی سایت" رو ملاحظه کنید. سایت اول 70 بار، سایت دوم 60 بار و ... ما هم با حدود 30 تکرار تونستیم به صفحه 2 برسیم
 
آخرین ویرایش:

asheri

Member
دوستان مدتی است بر روی موضوع guest blogging تحقیقاتی انجام دادم . از ابتدای سال 2014 موضوع ساخت لینک guest-blogging داغ شده است و مت کاتز هم در این مورد چندین ویدئو منتشر نموده است http://www.mattcutts.com/blog/guest-blogging/
در چند روز آینده قصد دارم دارم این منابع را ترجمه کنم و منتشر کنم , اگر منبعی دارید یا تجربه ای در این زمینه دارید لطفا مطرح نمائید .
 

asheri

Member
در متنها و بلاگهای ایرانی جدیدا تب الکسا فراگیر شده و نامش را زیاد میبینم و میخوانم , سئوالی پیش می آید که رتبه الکسا قابل اعتماد است ؟ و معتبر میباشد ؟
برخی پاسخها آری است و اکثر پاسخ ها خیر است و حالا چرا ؟؟؟؟؟ الکسا یک شمارنده و رتبه دهنده یه سایتها بر اساس بازدید ها میباشد .
خوب ـ تا اینجا همه چیز درست است . حال برای اینکه در این دنیای بیکران اینترنت و سایتها بتوان آمار سایتها را داشت باید یا روی مرورگر بازدید کنندگان نرم‌افزاری باشد که این آمارها را ثبت کند و به مرکز انتقال دهد یا داخل کد سایتها کدی , برنامه قرار بگیرد تا این آمارها را به مرکز انتقال دهد . حال خودتان پاسخ دهید که چند درصد از کاربران و سایتها این موارد را رعایت کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟؟
با توجه به موارد بالا آیا هنوز الکسا را چیز مهم و قابل اعتمادی میدانید ؟؟؟ من که سالهاست اصلا به آن توجهی نمیکنم
 
دوستان مدتی است بر روی موضوع guest blogging تحقیقاتی انجام دادم . از ابتدای سال 2014 موضوع ساخت لینک guest-blogging داغ شده است و مت کاتز هم در این مورد چندین ویدئو منتشر نموده است http://www.mattcutts.com/blog/guest-blogging/
در چند روز آینده قصد دارم دارم این منابع را ترجمه کنم و منتشر کنم , اگر منبعی دارید یا تجربه ای در این زمینه دارید لطفا مطرح نمائید .

بی صبرانه منتظریم. Guest Blogging واقعا در SEO موثره ولی به نظرم باعث آزار صاحبان وبلاگ ها میشه چون 90 درصد نظرات اسپم بوده و واقعی نیستند.
 

asheri

Member
بله درست میگی , اما به این صورتی که سایت http://itiran.com/ داره اجرا میکنه بدک نیست , در صفحه اول وسط صفحه ببینید , بخش اختصاصی ها ..... مصلا متن آقای شیرازی در مورد سئو http://itiran.com/d/66510
به امید خدا از آخر هفته شروع میکنم , به گذاردن مطالبی که ترجمه کردم
 

tarenoco

Member
ممنون میشم درباره webmaster بیشتر توضیح بدید و اینکه قسمتهای این سایت رو تا جایی که امکانش هست بگید
 

resident2

Member
بحث جالبیه، شما چی می خوایی بهم بگو من بهت می گم.
من برای سایت خودم تو یه کلمه کلیدی کاری کردم که تو 7 میلیون نتیجه گوگل اول میاد. البته کلمه زیاد سختی نیست اما بازم خیلیه. در ضمن سایتم هنوز راه نیوفتاده که بخواد مطلبی توش باشه. حتی اون تایتل رو هم نداشت. از کلمه کلیدی 3 کلمه ای فقط یه کلمش تو سایت به کار رفته. الکی پول ندین. سئو یک شبه اتفاق نمی افته. اگه این جوری بود گوگل باید جمع می کرد می رفت پی کارش. راز سئو معنی نداره. فقط باید حدس زد و تست کرد و نتیجه رو دید. بهترین جا هم وبلاگ رسمی گوگل وبمستر هست نه جای دیگه!

شما از یه طرف می گی سایتت اطلاعات داخلش نیست، از طرفی می گی سئو یه شبه اتفاق نمی افته.
تناقض داره!

شما چی رو حدس زدی و تست کردی؟
 

asheri

Member
سرعت هاست یه بهتره بگیم سرعت خود سایت آیا تاثیر ندارد؟

دوست عزیز سرعت سایت و کیفیت هاست از مهمترین فاکتورها میباشد. هاست خوب باید پایدار ,مطمئن و سریع باشد و در ضمن خلوت
هاست های ارزان اصلا خوب نیست , برای سایتهای شخصی خوبه اما در دراز مدت و محتوای زیاد مناسب نیست و اذیت میکند. روی سروهای ویندوز من روند تازه رو پیشنهاد میکنم و روی لینوکس هنوز هاست قدری نمیشناسم !!!
 

asheri

Member
خرید لینک بدون مجازات!
این موضوع که خرید لینک بر خلاف قوانین گوگل است بر بیشتر وبمسترها آشکار و واضح است و این کار می تواند موجب مجازات سایت شما شود. به همین خاطر ممکن است این سوال برایتان پیش آید که چرا ما چنین پیشنهادی به شما داده ایم!
روش هایی وجود دارند که می توانید اقدام به خرید لینک کنید. خریدی که خلاف قوانین گوگل نیست:
اهدا به صندوق های خیریه – بسته به مقدار اهدای شما، بعضی از شرکت ها ممکن است نام و لینک شما را در سایت خود نمایش دهند.
پیشنهاد به بلاگرهای تاثیرگذار، به گذاشتن مطلب در سایت شما – این روش ساده ایست. به بلاگرهای معروف و تاثیرگذار پیشنهاد کار دهید. این کار، ارسال یک پست مناسب برای سایت شماست. پس از ارسال این پست، بلاگر در سایت یا وبلاگ معتبر خود، به شما لینک خواهد داد.
پشتیبانی کارهای تحقیقاتی – گاهی اوقات اگر شما اقدام به پشتیبانی از یک پروژه تحقیقاتی کنید، ممکن است از سوی آنها به شما لینکی به عنوان تشکر داده شود.
همانطور که دیدید، این ها روش های قانونی (از نظر گوگل) برای دریافت لینک و به طور غیرمستقیم خرید لینک است.
 
یک چیز مهم که خیلی ها بهش فکر نمیکنن اینه که آیپی اختصاصی رو هاستت داشته باشی از نظر گوگل خیلی بهتره تا آیپی شما تو بلک لیست نباشه
 
نبادل لینک نکنید چون تبادل لیتک از نظر گوگل اعتباز زیادی ندارد در برابر لینک یک طرفه
 

asheri

Member
مطلب زیر قدیمی میباشد اما هنوز تاریخ مصرفش تمام نشده و میشود در مورد تمامی آیتم‌های آن بحث کرد:

سایت سئوماز در سال ۲۰۱۱ یک همه پرسی از بهترین سئو کاران جهان انجام داد‌ و در باره هر کدام از بخش‌های سایت که در بهینه‌سازی سایت موثر هستند، پرسید. این اطلاعات ارزشمند نتیجه تحقیقات این سئو کاران روی وب‌سایت‌های خود و مشتریان‌شان است. با استفاده از این اطلاعات شما به خوبی می‌توانید سایت خودتان را بهینه‌سازی کنید.
۱- قرار دادن کلمه کلیدی در بخش از دامنه سایت(امتیاز از ۰ تا ۱۰۰)
- قرار‌دادن کلمه کلیدی عینا در دامنه سایت‌(امتیاز ۹۷)
- قرار دادن کلمه کلیدی در بخش دوم کلمه کلیدی مانند ABCbiznews.ir (۷۱ امتیاز)
- قرار دادن کلمه کلیدی در بخش اول دامنه مانند biznewsABC.ir۶۹.۳ امتیاز)
- قرار دادن کلمه کلیدی در زیر دامنه مانند biznews.ABC.irامتیاز ۲۷.۲)
نحوه استفاده و قرار دادن کلمه کلیدی در صفحه سایت (امتیاز بین ۰ تا ۱۰۰)
- قرار دادن کلمه کلیدی در تیتر سایت (۹۴.۰۴)
- بودن کلمه کلیدی در اولین لغت تیتر سایت (۷۷.۸)
قرار دادن کلمه کلیدی صفحه در لینک صفحات داخلی سایت (۷۲.۹)
- قرار دادن کلمه کلیدی در آدرس‌های سایت (۶۹.۹)
- قرار دادن کلمه کلیدی در تگ H۱ صفحه (۶۶.۷)
- وجود کلمه کلیدی در متن لینک بیرونی به سایت (۶۷.۲)
- چگالی کلمه کلیدی در صفحه (۶۵.۹)
- قرار دادن کلمه کلیدی در ۱۰۰ کلمه اول صفحه (۶۳.۷)
- قرار دادن کلمه کلیدی در تگ alt تصاویر صفحه (۵۱.۱)
- قرار دادن کلمه کلیدی در تگ H۲ صفحه (۴۷.۲)
- بودن کلمه کلیدی در اولین کلمه تگ Bodyصفحه (۳۸.۷)
- قرار دادن کلمه کلیدی در نام تصاویر صفحه (۳۷.۷)
- برجسته کردن کلمات کلیدی (۳۷.۲)
- قرار دادن کلمات کلیدی در تگ description (۲۱.۷)
قرار دادن در تگ keywords (۵.۲)
 

asheri

Member
یک خبر خوب و یک خبر بد برای سئو کاران
الگوریتم گوگل تغییراتی اساسی کرده است و با ورود این الگوریتم عرصه را بر سئو کارای متقلب تنگتر نموده است و روی خوشی به وبمسترهای صادق که سایتهای خود را با محتوای مناسب و روشهای صحیح بهینه میکنند , نشان خواهد داد
از این پس خزنده گوگل صفحات وب را مانند یک مرورگر مدرن بررسی خواهد کرد. خزنده گوگل تا پیش از این صفحات وب را بر اساس خروجی html آنها بررسی می کرد و فایلهای خارجی css و جاوا اسکریپت برایش اهمیتی نداشت و ایندکس نمی شدند. اما گوگل دیروز اعلام کرد که الگوریتم خزنده تغییر پیدا کرده و از این پس گوگل مانند یک مرورگر مدرن به صفحات وب نگاه می کند.
 

asheri

Member
مدتی است که در دنیای سئو کاران فارسی سکوتی حکم فرماست و در سایتها و بلاگهایشان مطلب بدرد بخوری قرار نداده اند و این سکوت نشانه این نیست که گوگل تغییراتی نداشته است , نشانه این است که این تغییرات را ما نمیبینیم و درک نکردیم و همان راههای گذشته را میرویم و این اشتباه است .
در محافل انگلیسی زبان چرخی بزنید میبینید که اکثر پستها در مورد اپلیکیشینهای موبایل و سازیگاری سایت ها با گوشی های همراه صحبت میکنند و به نرم افزار گوگل انالایتیک نیز بخشی برای آمار گیری از اپلیکیشن نیز اضافه شده است.
خوب , خیلی ها برای این موارد فعالیتی انجام نداده اند و آینده در دست برنامه هایی است بر روی گوشی های همراه نصب میباشد. از این رو از همین الان دست بکار شوید و برنامه برای این کار تهییه کنید . آن برنامه را اجرا کنید.
 

vahidvm

Member
به هیج وجه برای افزایش الکسا از تبلیغات کلیکی و پاپ ۀپ استفاده نکنین زیرا باعث افت رتبه گوگل میشه
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا