تجربیات seo/سئو من !!!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

asheri

Member
همانطور که دوستمون گفتند این کارها اصلا صلاح نیست و من شخصا تجربه استفاده از این سایتها را داشتم و ضررش هم دیدم , البته شاید نتیجه مقطعی مناسبی بدهد اما بعد از مدت کوتاهی سایت شما دچار ضررهای جبران ناپذیری میشه , اگر دقت کنید خود این سایتهایی که چنین خدماتی ارائه میکنند رتبه‌های خوب و قابل توجهی ندارند . اگر تکنیکشان خوب بود خودشان اول اوضاشان بهتر میشد.
برای بالا بردن رتبه و کلیک از محتوا استفاده کنید , تحقیق کنید و ببینید کدام مطالب در سطح اینترنت بیشترین جستجو و مخاطب را دارد و در آن زمینه ها مطلب دست اول و مناسب تهییه کنید و باقی کارها را به موتورهای جستجو بسپارید
چند نکته , مطلبتان دست اول باشد, چندین مطلب در بازه زمانی مشخص در سایت قرار دهید, مطالبتان از نظر قالب و استانداردهای سئو مناسب و بهینه باشد , مطالبتان را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید, برای سایتتان در سرویس دهنده های بلاگ , بلاگ درست کنید و بخشی از آن مطالب را در آن منتشر کنید و لینک سازی مناسب را فراموش نکنید.
برخی از کلمات پر جستجو کاربران ایرانی : VPN مجانی, هاست , عکس , دانلود و ....... و تولید محتوا خود نیز علمی جداگانه است که تجربه خوبی میخواهد . در این زمینه جستجو کنید مطالب خوبی بدست خواهید آورد.
در زمینه تولید و مدیریت محتوا مطالب و محتوایی در سایت http://www.modiresite.com/ وجود دارد و پیشنهاد میشود آنها را ببینید

به هیج وجه برای افزایش الکسا از تبلیغات کلیکی و پاپ ۀپ استفاده نکنین زیرا باعث افت رتبه گوگل میشه
 

hbigdeli

Member
قالب سایت با div و tabelless باشد.
از www.google.com/analytics/ و www.google.com/webmasters/ و دیگر ابزار مدیریت سایت استفاده کنید.
آمار دقیق از بازدید کنندگان سایت داشته باشید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید .
از مطالب پر بازدید دیگر سایت ها استفاده کنید.
از دید بازدیدکنندگان و کاربران سایت به سایت خود نگاه کنید.
حتما یونیکد سایت utf-8 باشد.
اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید ، از sef و seo و ابزارهایی که آنها دارند حتما استفاده کنید.
روی عکس حتما alt بگذارید و توضیحات بگذارید.
برای لینک ها متن دقیق و درست استفاده کنید ( اینجا را کلیک کنید نباشد )
تنظیم فایل robots.txt
سایت خود را به موتورهای جستجو معرفی کنید.
مطالب خود را آپدیت کنید.

پس heading 1 ,2 ,3 تاثیری در سئو نداره؟
 

asheri

Member
دوست عزیز تگهای heading از عناصر مهم در صفحه بندی و seo میباشد و هرگز نباشد آنها را فراموش کنیم
 

asheri

Member
سئو همیشه مبتنی بر کاربر بوده و کاربر هرچه بیشتر در سایت شما باشد و سایت شما را بیشتر در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد شما موفق تر خواهید بود. برای این کار شما باید محیط و ابزار این کارها را برای کاربر فراهم کنید و براحتی زدن یک کلیک این کار را بنواند انجام دهد
در متن های خود دکمه‌های به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی را قرار دهید و همچنین رای و امتیاز دادن به مطلب و بخش نظر دهی را در زیر مطالبتان بگذاریئ تا کاربران ایزارهای اظهار نظر را داشته باشند و زمان بیشتری را در سایت شما صرف کنن
 

M.U.T

Member
سلام
فکر کنم اینجا برای سوال من جای خوبی باشه
بنده تو سایتم یه سری پستهای قدیمی دارم که البته تو گوگل ایندکس شدن ولی مطمئنم کسی ازش دیگه بازدید نمی کنه
به نظر شما این مطلب رو پاک کنم یا اینکه مطالب جدیدم رو روش آپدیت کنم؟
به نظر شما از لحاظ سئو کدوماش بهتره
مرسی
قبلی که دیگه مفید نیست ریدایرکت 301 کنید به گروه مرتبط یا صفحه مرتبطش و در آدرس جدید پست بزنید.کلا سعی کنید نهایت استفاده رو از url هاتون ببرید.وقتی ایندکس شدن یه حداقل اعتباری دارن.با 301 ریدایرکت اعتبارش رو به جای مرتبط مفید دیگه منتقل کنید.
 

asheri

Member
لینک سازی یکی از روشهای سئوکاران میباشد و سخت ترین بخش کار , لینک با کیفیت و بادوام از سایتی خوب امتیازی عالی میباشد. یکی از این روشهای لینک سازی ثبت لینک سایت در سایتهای ارزش گذاری بر روی وب سایتها میباشد, بعد از اینکه در این سایتها لینک سایت خود را درج میکنیم برای مدتی لینک سایت ما در صفحه اول آنها درج میشود .
برای انجام این کار عبارت online site value calculator را در گوگل جستجو کنید , در تمامی نتایج میتوانید لینک سایت خود را وارد کنید , این کار را تا صفحه 10 ! انجام دهید و هر 15 روز !
یکی دیگر از روشهای لینک سازی ساخت بلاگ با کلمه کلیدی مورد نظرتان در سرویس دهنده‌های بلاگ میباشد , در بلاگفا,میهن بلاگ, پرشین بلاگ , اریسفا و ....... بلاگی درست کنید و بخشهایی از متنهای مفید سایتتان را درون آنها منتشر کنید و از داخل متن به صفحه آن متن در سایت خود لینک دهید ( دقت کنید که مطالبتان در بلاگهای مختلف متفاوت باشد مثلا متن شما 5 پارگراف است هر پاراگراف را با عنوانی مرتبط در بلاگها منتشر کنید
یکی دیگر از روشهای لینک سازی فعالیت در انجمن‌ها میباشد و قرار دادن لینک در متن و امضا پست , البته سعی کنید منظم و معتبر فعالیت کنید و اسپم نباشید
 

asheri

Member
چند عامل مهم و اصلی باعث پنالتی شدن ، حذف شدن از نتایج گوگل میشود عبارتند از :
1- تولید محتوای بی کیفیت
2- دریافت لینک از سایتی که پنالتی شده است و شما خبر ندارید
3- کپی کردن مطللب سایت
4- قرار دادن لینک های نامربوط در سایت

از ابزارهای زیر مینوانید برای اطلاع از وضعیت میزان اسپم بودن سایت خود اطلاع پیدا کنید

برای چک کردن اینکه سایت ما در مورد جریمه گوگل قرار گرفته ( در snad Box) از ابزار زیر میتوانید استفاده کنید
http://pixelgroove.com/serp/sandbox_checker


برای چک کردن اینکه سایت ما تا چه حد میتواند اسپم باشد را با استفاده از سایت زیر میتوانید تشخیص بدهید
http://www.ragepank.com/spam-o-meter/
 

asheri

Member
مطالب SEO قالبا تکراری میباشد و تکرار مکررات میباشد. چند مورد را نباید فراموش نکرد از محتوای مناسب و غیر کپی استفاده کنید , محتوای جدید را در شبکه های اجتماعی با لینک مطلب منتشر کنید ( فیس بوک, گوگل پلاس و تویتر ) , بخش یا پاراگرافی کوتاه شده از متن اصلی را بلاگی منتشر کنید و متن را بهینه کنید به این صورت که کلمه اول پاراگراف کلمه کلیدی باشد , 2 یا 3 کلمه کلیدی را BOLD کنید و یکی از آنها را به متن اصلی لینک دهید
نقشه سایت داشته باشید , بعد از انتشار هر متن مطمئن شوید که متن ایندکس شده باشد و در sitemap آمده باشد. و دها نکته ریز دیگر
البته انجام تمامی کارهای فوق در کنار قالب و سایتی بهینه میباشد.
 

asheri

Member
در بهینه نمودن سایت خود از کارهایی است که نباید انجام دهیم یا اگر انجام دادیم باید درست انجام بدهیم , در زیر برخی از این کارهای را لیست کردم , رعایت کنید.
بک لینک نخرید , اگر خریدید کمتر از ۳ماه نباشد و یکساله بخرید
عوض کردن مطالب یک صفحه به طور کلی
خرید بازدید
لینک های شکسته در سایت
ایجاد بک لینکی که به هیچ صفحه ای از سایت شما نمی رسد
نبود لینک مطالب مهم در صفحه ی اصلی
قرار دادن لینک های وب سایت در سایت های اسپم شده و غیر قابل اعتماد
نداشتن صفحه ی ۴۰۴ برای پوشش ارورهای صفحات ناموجود
نداشتن صفحه ی طرفدارن در شبکه های اجتماعی
نامشخص و طولانی بودن نام دامنه
نداشتن فرم تماس در سایت
تعدد فایل های سی اس اس و جاوا اسکریپت
 

asheri

Member
در بهینه سازی همیشه باید از قوانین جدید , الگوریتم‌ها , تکنیکهای جدید و جایگاه رقبا اطلاع داشت
پیدا کردن تکنیکهای سئو و انجام آنها همیشه برگ برنده یک وب مستر است . یکی از راه هایی که ما ایرانیان برای حل کردن مسائل استفاده میکنیم, روش مهندسی معکوس است .
مهندسی معکوس چه ربطی به سئو دارد ؟؟؟؟؟
عبارت یا کلمه ای که برای ما مهم است را جستجو کنید, رتبه یک و دو را با استفاده از چندین ابزار به دقت بررسی کنید . برای بدست آوردن تکنیک‌های جدید نیز شرکت و مجموعه هایی که سئو انجام میدهند را پیدا کنید و فعالیت های آنها را دنبال کنید و اخرین کارهایی را که انجام داده اند را آنالیز کنید و روشهای انها را برای سایت خود استفاده کنید
 

asheri

Member
تعریفی بسیار زیبا از SEO دیدم
سئو یعنی ... کسب و کار خود را در معرض دید افرادی که دنبال خرید محصولات شما هستند قرار دهید .... ( صفحه اینستا گرام web24.ir)
دوستان , هر کسی را در اطراف خود دیدید که سایت دارد اما سایتش بهینه نیست , و رتبه مناسبی ندارد و یا اصلا سایت ندارد,اگر از پیش شما برود و همچنان اوضاع سایتش مثل قبل باشد شما به او خیانت کرده اید , و هم به کاربرانی که در آینده ممکن است آن کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ کنند.
قدرت بیان و اطلاعات خود را اقزایش دهید تا با هر کسی که صحبت میکنید , کار را به شما بدهد و شما نیز کار را به نحو احسنت انجا دهید .
 

asheri

Member
گوگل ترندز یکی از ابزارهای کمکی گوگل برای انتخاب کلمه مناسب برای کار میباشد . با ابزار گوگل ترندز میتوان چندین کلمه را با هم مقایسه نمود و بر اساس شهر و موقعیت مکانی فیلتر کرد . همچنین با استفاده از ابزار گوگل ترندز می توانید روند جستجوی عبارات مختلف را دنبال کرده و بهترین حوزه هایی که می توانید بر روی آن سرمایه گذاری کنید را بدست بیاورید.
در کل از این ابزار به سادگی نگذرید و جدی بگیرید
http://www.google.com/trends/
 

novin-joomla

New Member
ساخت وبلاگ و لینک دادن به سایت خیلی به سایت اصلی کمک میکند
البته وبلاگ باید مطلب گذاری خوبی داشته باشه که باعث اسپم نشه
 

asheri

Member
لینکهای خراب و به اصطلاح شکسته در فرایند مطلب گذاری پیش می آید اما دردسر هنگامی است که میخواهیم این لینکها را پیدا و درست کنیم
سایت http://www.brokenlinkcheck.com/ ابزار خوبی برای این کار میباشد , البته از ابزارهای گوگل وب مستر تولز هم میتونید استفاده کنید
 

asheri

Member
دوستان , یکی از راه های تهیه محتوا که من شخصا از آن استفاده میکنم و جواب نیز گرفتم را در زیر برای شما شرح میدهم :
یک بهینه ساز وب تخصصش در زمینه سئو , طراحی وب و همین زمینه ها میباشد . اما همین فرد حتما سایتهایی را بهینه میکند که اطلاعاتی تخصصی در مورد آن ندارد . این فرد برای محتوا چه کار کند ؟ تا چه حد به مطالب کارفرما اعتماد کند و تا چه زمانی منتظر کارفرما باشد ؟ تاخیر کارفرما میتواند به سایت و کلیت ُseo آن سایت لطممه بزند.
من هیچگاه منتظر کارفرما نمی مانم و خودم مطلب تهیه میکنم . حال توضیح میدهم چگونه
تمامی عناوینی که در منو ها دارم را پسوند و پیشوند کلمات کلیدی در اینترنت و با موتورهای جستجوی مختلف جستجو میکنم و تمامی مطالب را ذخیره میکنم . عناوین اصلی مطالب را مینویسم و کل مطالب را میخوانم و بر اساس عناوین یک مطلب کامل و مفصل از آنها تهیه میکنم که حداقل تا تگ h4 را در آن بکار میبرم.
هرگاه این حجم مطلب را مطالعه میکنم اطلاعاتی نیز در مورد آن محصول یا خدمات نیز بدست میآورم که میتوانم حداقل یک پاراگراف 5 , 6 خطی نیز خود بنویسم و این پاراگراف را در ابتدای متن قرار میدهم .
و بعد متن را بهینه میکنم , یعنی اینکه لینک سازی داخلی انجام میدهم , تایتل لینکها را مینویسم , عبارتهای اصلی را بلد میکنم ( البته باید حد را رعایت کرد و زیاده روی نکنید )
متن شما آماده است و آنرا منتشر کنید و لینک آنرا در بلاگ و یا شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
100 درصد به شما اطمینان میدهم که در 7 روز شما در نتایج 3 صفحه اول خواهید بود و اگر به اشتراگ گذاری و لینک سازی مطلب در شبکه های اجتماعی ادامه دهید به صفحه یک و رتبه های خوبی دست خواهید یافت
من با همین روش دها کلمه ای که اصلا در نتایج نبود را به رتبه یک نتیجه گوگل رساندم
 

M.U.T

Member
گوگل ترندز یکی از ابزارهای کمکی گوگل برای انتخاب کلمه مناسب برای کار میباشد . با ابزار گوگل ترندز میتوان چندین کلمه را با هم مقایسه نمود و بر اساس شهر و موقعیت مکانی فیلتر کرد . همچنین با استفاده از ابزار گوگل ترندز می توانید روند جستجوی عبارات مختلف را دنبال کرده و بهترین حوزه هایی که می توانید بر روی آن سرمایه گذاری کنید را بدست بیاورید.
در کل از این ابزار به سادگی نگذرید و جدی بگیرید
http://www.google.com/trends/
دوست گرامی نباید مطلقا به امار گوگل ترندز حساب کنید.حتما مطلب استفاده از گوگل ترندز، اشتباه رایج برای تشخیص رقابت رو بخونید.همچنین مطلب تشخیص رقابت کلمات کلیدی و انتخاب کلمات کلیدی هم در زیر همون پست هست هم مطالعه کنید.مطالب جدید و به دور از کلیشه و ترجمست.
 
آخرین ویرایش:

asheri

Member
ایجاد عنوان دقیق و یکتا برای صفحات وب سایت (Title Tag):

عناوین صفحات مختلف وب سایت، توضیحات لازم را در مورد محتویات هر صفحه در اختیار کاربران و نیز موتورهای جستجو قرار میدهد. لذا هر صفحه وب سایت می بایست عنوان مرتبط با محتوای همان صفحه داشته باشد.


لذا بهتر است جهت هر صفحه از وب سایت از عناوین یکتا، کوتاه و مرتبط استفاده نمایید. توجه نمایید که در صورتیکه عنوان سایت طولانی باشد، گوگل تنها بخشی از آن را نمایش خواهد داد.


در کدهای html تگ <title> می بایست داخل تگ <head> تعریف گردد.

در رابطه با انتخاب عناوین، جهت بهینه سازی نتایج جستجو به نکات زیر توجه نمایید:



  • انتخاب عنوان مرتبط با هر صفحه و توصیف دقیق و خلاصه محتویات صفحه
  • پرهیز از بکارگیری عناوینی که به بخش دیگر سایت مربوط بوده و به محتویات صفحه مورد نظر، مرتبط نمی شود.
  • پرهیز از بگارگیری عناوین پیش فرض نظیر untitled ویا new page 1
  • بکارگیری عناوین منحصر به فرد و یکتا جهت هر صفحه وب سایت
  • پرهیز از بکارگیری یک عنوان برای کل صفحات وب یا چندین صفحه از وب سایت
  • استفاده از عناوین مختصر، کوتاه و مفید
  • پرهیز از بکارگیری عبارات طولانی ویا کلمات غیر مفید در عناوین صفحات وب سایت
 

asheri

Member
بهبود ساختار URL ها :


استفاده از URL های ساده، قابل فهم و نام گذاری توصیفی، نه تنها باعث سازماندهی منظم فایل ها و فولدر ها شده، بلکه باعث جستجوی بهتر و ایندکس نمودن سریع تر محتویات سایت توسط موتورهای جستجو می گردد.


استفاده از کلمات کلیدی مفهوم دار بجای کلمات نامفهوم و یا شماره گذاری های مختلف در فایل ها و در نتیجه URLها، کاربران و موتورهای جستجو را در یافتن عبارات مورد نظر هدایت می کند.


در رابطه با URL ها، جهت بهینه سازی نتایج جستجو سئو/SEO به نکات زیر توجه نمایید:


استفاده ازکلمات کلیدی مرتبط، ساده و به یاد ماندنی در URL ها
اجتناب از بکار بردن پارمترها غیر ضروری و session ID در URL ها
اجتناب از نامگذاری پیش فرض فایلها نظیر html و یا page1.html
اجتناب از نام گذاری های طولانی
اجتناب از ایجاد پوشه های تودرتو و پیچیده نظیر …/dir2/dir3/dir4/dir5/page.html
اجتناب از ایجاد زیردامنه هایی (Sub Domain) که به محتویای صفحه اصلی اشاره میکند.
اجتناب از بکارگیری حروف بزرگ در URL ها
 

asheri

Member
هدایت صحیح و بخش بندی مناسب محتویات سایت


طبقه بندی ها و هدایت صحیح کاربران، از مهمترین عامل های تاثیر گذاری در رتبه بندی گوگل می باشد. فهرست بندی صحیح مطالب، به جستجوی سریع تر موضوع مورد نظر کاربران و موتور های جستجو کمک بسزایی می نماید.


موتور های جستجوگر گوگل با بررسی کلی و فهرست بندی صفحات سایت، دید کلی راجع به صفحات وب سایت شما بدست آورده و سپس با هدایت صحیح آنها، به صفحات مورد نظر دست می یابد.


در رابطه با طبقه بندی محتویات سایت، جهت بهینه سازی نتایج جستجو به نکات زیر توجه نمایید:


1- ایجاد طبقه بندی برای موضوعات مرتبط در سایت جهت هدایت سریعتر کاربران


2- اجتناب از ایجاد طبقه بندی های پیچیده، تودر تو و بی هدف


3- فراهم نمودن امکان هدایت ساده کاربران و ربات های جستجوگر میان صفحات مختلف


4- اجتناب از ایجاد تصاویر، منوهای کشویی (Drop Down Menu) ویا استفاده از انیمیشن ها جهت ایجاد راهنمای صفحات


5- ایجاد لینک های متنی جهت هدایت کاربر میان صفحات، (بطور مثال، گوگل نمی تواند محتویات فایل های ویدیویی را ایندکس نماید. توجه نمایید که فایلهایFlash ویا JavaScript ممکن است توسط اکثر موتورهای جستجوی دیگر قابل تشخیص نباشند.


6- به روز رسانی مرتب Sitemap و حذف صفحات حذف شده از آن


7- عدم لیست کردن بیهدف عناوین در نقشه سایت، بطور مثال مرتب سازی براساس حروف الفبا


8-ایجاد صفحات خطای سفارشی(custom error page ) و هدایت صحیح کاربران به صفحه اصلی و یا صفحات مرتبط،جهت اجتناب از ایجاد خطای ۴۰۴
 

asheri

Member
بازاریابی محتوا

استفاده از متون علمی و پرمعنا :


ایجاد محتویات پرمعنا و دارای بار علمی بیشتر از مهمترین عامل تأثیر گذار روی موتورهای جستجو می‌باشد. همچنین استفاده از ساختار بلاگ‌ها ، سرویس های اجتماعی، ایمیل ها و ساختارهای تالارهای گفتگو (forum)، از مهمترین عاملان تأثیرگذار در جذب کاربران ودر نتیجه بالا رفتن رتبه در SEO/سئو می باشند.


در ایجاد متون، می بایست تفاوت بین سطوح فنی کاربران را نسبت به مطلب مندرج، درنظر داشت. کاربرانی که نسبت به مطالب مورد نظر اطلاعات فنی بالاتر و کاملتری دارند، از واژگان متفاوتی نسبت به کاربران جدید استفاده می کنند.


بطور مثال طراحان وب سایت ممکن است از واژگانی چون دامین جانشین (alias domain)، فوروارد (forwarding)، ویا ریدارکت (redirect)، استفاده نمایند در حالی که کاربران عادی از عباراتی نظیر “لینک دادن دو سایت به همدیگر” استفاده کنند.


لذا هنگام نگارش متون صفحات سایت، می بایست تفاوت دیدگاه های مشتریان را در نظر گرفته و متون متناسب با سطوح علمی گروههای متفاوت را در مطالب سایت بگنجانید.


توجه نمایید که از مخفی کردن متون از کاربران، بطوری که جهت بالارفتن رتبه بندی و تنها قابل رؤیت جهت موتورهای جستجو باشند، اکیدا اجتناب نمایید. بطور مثال: استفاده از متون همرنگ صفحه زمینه،مخفی ساختن متون زیر تصاویر،استفاده از کدهای CSS جهت مخفی سازی متون،ایجاد متون با سایز ۰ و…..





در رابطه با محتویات سایت، جهت بهینه سازی نتایج جستجو سئو به نکات زیر توجه نمایید:


اجتناب از ایجاد متون بهم ریخته و شامل غلط های گرامری و املایی
اجتناب از ایجاد متون درقالب عکس ها طوری که موتورهای جستجو نتوانند محتویات را خوانده و یا امکان کپی متن برای کاربران فراهم نباشد.
ایجاد پاراگراف های مرتبط و سازماندهی مطالب مرتبط
پرهیز از نگارش متون با عنواین غیر مرتبط و بخش بندی صحیح مطالب
اجتناب از کپی کردن مطالب از مراجع دیگر
اجتناب از تکرار مطالب در صفحات مختلف سایت
اجتناب از بکاربردن عباراتی که صرفا جهت موتورهای جستجو بکاررفته و باعث نارضایتی کاربران می گردد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا