تایپیک تازه کار های مایا (همه چیز سوال،آموزش و...)

LG2011

Member
سلام
planar
یه curve ایجاد کنید.با استفاده از open/close curve اونو ببندین .بعد از surface روی planar کلیک کنید.یه جورایی شبیه create polygon tool در polygon هاست
البته من امروز مایام خراب شده.هروقت میخوام بازش کنم مینویسه:the maya application has stopped working باید دوباره نصبش کنم.در هر صورت ببخشید اگه ابتدایی بود
 
سلام
من می خوام maya 2012 نصب کنم آیا این برنامه به طور کامل کرک شده ؟؟؟ هیچ مشکلی نداره؟ اگه کرک شده لطف کنید بهترین کرکی که واسه maya 2012 64bit وجود داره رو برای دانلود بزارید مرسی:rose:
 
سلام مایا 2012 والا چیزی که داره باگه :-? من hotfix 3 را دانلود کردم اونم بازم مشکل داره اما انگار سرویس پک هاش مشکل رل حل کردند از خود سایت اتودسک میتونی دانلودشون کنی اگه سرویس پک 1 هست اونا دانلود کن اگه 2ش اومده اونا دانلود کن
 

Android1390

New Member
برای شروع به کار مایا بهتره که از آموزش مایا 2008 تیوترز شروع کنید،تو گوگل بنویس گیرتون میاد، البت بهترین سایت خرید p30world است.
 
سلام .

اول از همه به خاطر کمک دوستان تشکر میکنم . :rose:

یه کراکتری هست که مدتی هست که دارم درستش میکنم و تقریبا تموم شده و فقط تنظیمات رندرش مونده . موقعی که میخوام از کراکترم یه رندر معمولی بگیرم چشماش نیست توی رندر ! :mad:

چشم کاراکترم با اینا ساخته شده :
Eye outer : Blinn
Eye inner : Lambert
Eye pupil : Surface Shader

البته از رو آموزشی پیش میرم اما نمیدونم چرا اینجوری میشه . :-?
یه بار دیگه هم سر یه کاراکتر دیگه هم همین مشکل پیش اومد اما خود به خود بعد از یه مدت که فایل رو باز کردم دیدم توی رندر هست !!! :sad: :there:


عکس هاش :
 

پیوست ها

  • a.JPG
    a.JPG
    36.5 کیلوبایت · بازدیدها: 5
  • Render.jpeg
    Render.jpeg
    116.1 کیلوبایت · بازدیدها: 8
یه سوال اساسی :green:
از کجا می تونیم نسخه اصلی مایا رو خریداری کنیم آیا جایی توی تهران یا سایتی برای فروش نرم افزار اصلی مایا وجود داره ؟؟ اگه هست قیمتش تقریبا چقدره ؟
با این کار حتما دیگه تمام باگ و مشکلات مایا از بین میره درسته؟
 

rezaoptic

Well-Known Member
فکر نکنم جای تو ایران باشه که مستقیم نرم افزار رو بفروشه .
شما اگه میخواین نسخه اصلیشو بخرین باید برین پیش یه شرکت های که براتون جنسیرو از اون ور آب میخرن و براتون پست میکنن.تو گوگل یه سرچ کنید زیادن.
قیمتشم باید بالای 3000 دلار باشه.
 

ati_bzb

New Member
سلام به دوستان مایا کار حرفه ای و غیر حرفه ای مثل خودم.
سوال من اینه:
من میخوام آتیش داشته باشم و تو رندر گیری هم این آتیش اجرا بشه یعنی بصورت عکس نباشه.
فهمیدم با hardware render buffer میشه این کار رو کرد. (اگه راه حل دیگه ای بغیر از کلیک_راست تو time slider میدونین بگین لطفا)
بعد اومدم از effect/create fire استفاده کردم. خوب این آتیش تو روش رندر گیری که گفتم نشون داده نمیشه. چون تو حالت maya software فقط میشه ازش رندر گرفت.
حالا اگه قلقی، ترفندی، تنظیماتی، در نهایت جادو جنبلی داره به منم یاد بدین.
 

Hamed_8

Member
بهترین روش برای درست کردن آتش استفاده از فلوید های مایاست
داخل پنجره ی وایزور که بردید ، تو قسمت فلوید ها چند تا آتیش پیش فرض عالی داره
 

ati_bzb

New Member
بله درسته. اما با create fire نمیشه؟ آخه نمیشه که راهی واسه رندرش نباشه.
یه سوال دیگه:
چجوری میشه این آتیش رو به یه جسم چسبوند؟ با collid نشد.
 
بله درسته. اما با create fire نمیشه؟ آخه نمیشه که راهی واسه رندرش نباشه.
یه سوال دیگه:
چجوری میشه این آتیش رو به یه جسم چسبوند؟ با collid نشد.
یعنی می خوای وقتی رندر را می زنی رو آتیش با مایا سافت ویر رندر بگیری ؟ اگه اینطوری باشه ماله من رندر را میگیره با مایا سافت ویر مگرنه سوال را نفهمیدم
اما واسه چسبوندن درسته همون make colid را باید زد یعنی مثلا یه پلن با رسولیشن 10 یا 20 بردار بزار بالا آتیش ها بهدش سلکتش کن حالا برو Particle>make collide بعدش windows > relationship editor >dynamic relationship بعدش اونجا از سمته چپ particle را یا هرچی را که می خوای collide داشته باشه و سمته راست selection mod گزینه ی collison را بزن و بعدش جسمی را که بهش collide دادی را که اینجا همون پلنه هست بهدش روش بزن تا نارنجی شه حالا ببندش همین . الیبته تنظیمات زیادی داره که اینجا نمیشه تایپ کرد خیلی میشه. مثلا tesslation factor منظور پر کردنه پلن با collide هست که معمولی رو 200 هست واسه همین گفتم رزولیشن 10 یا 20 باشه رو
پلن...
 

ati_bzb

New Member
مرسی حمید جان. بعد از اینکه make collide میکنی، اگه object رو واسه جابه جایی انتخاب کنی emitter انتخاب نمیشه و با object حرکت نمیکنه.
من پدر فزندی object, fluid و emiitter رو عوض کردم. که بیخیال حتما بلدین.
اما یه مشکل دیگه دوستان. کلا آتیش با maya hardware رندر نمیشه!!!! چه create fire, چه از طریق emitter from object، visor و ...
اون چیزی که با software نشون میده، زمین تا آسمون با رندر hardware فرق داره. چجوری میشه درستش کرد؟ میدونم یه راهی هست. تو فیلم آموزشی راحت رندر میگیره. تنظیمات خاصی داره؟
 
آخرین ویرایش:

akherat

مدیر انجمن
سلام دوستان
در مایا میشه به راحتی lightMap تولید کرد
اما تنظیمات خاصی داره که میشه با کیفیت بالا این کار رو کرد

امکانش هست آمورش یا رفرنسی معرفی کنید که بشه خوب با اون آشنا شد

ببینید یه سایه هست که خود اجسام رو هم میندازه یکی هم یه منبع نور
اون سایه ای که خود اجسام رو هم میندازه رو چطوری میشه تولید کرد تا بشه از texture اش در جای های خاص استفاده کرد
مرسی
 

Hamed_8

Member
جسم روی جسم وقتی سایه می اندازه که تیک سایه نورهای شما روشن باشه
شما نوی نداشته باشین به هیچ وجه سایه هم ندارین
 

koorosh_kh

باحالترین کاربر
سلام دوستان من کلی رندر گرفتم با فرمت iff اما حالا برای کامپوزیت وقتی میبرم تو پریمیر این فرمت رو نمیشناسه پریمیر cs4 و cs5.
لطفا یکی کمک کنه. البته تو افتر باز میشه اما من بلد نیستم با افتر کار کنم .
 

Hamed_8

Member
سلام دوستان من کلی رندر گرفتم با فرمت iff اما حالا برای کامپوزیت وقتی میبرم تو پریمیر این فرمت رو نمیشناسه پریمیر cs4 و cs5.
لطفا یکی کمک کنه. البته تو افتر باز میشه اما من بلد نیستم با افتر کار کنم .

پریمیر باز نمیکنه دیگه
اگه تایم رندرت کمه دوباره با پسوند Tiff بگیر
اگه زیاده که برو توی افتر و تدوین کن و یه خروجی AVI با کیفیت بگیر و بیار توی پریمیر
 

جدیدترین ارسال ها

بالا