تایپیک تازه کار های مایا (همه چیز سوال،آموزش و...)

یعنی منظورتون این هستش که مایا رو از اول با administrator نصب کنم؟
یعنی برم رو گزینه setup بعد کلیک راست و بعد run as administrator ??????

در ضمن اون فایل رو هم که دادید به جای اون یکی فایل گذاشتم باز هم تاثیری نداشت


نه عزیز.

User Administrator رو فعال کن.وبا اون مایا رو نصب کن.قبلش کلا مایا رو حذف کن.

فعال کردن یوزر Administrator به این صورته :(شاید بدرد خیلیا بخوره جون یه روش هکه)
(ضمنا بگم که مایکروسافت میگه که قدرت ویندوز7 با یوزر ادمین خیلی بیشتر از یوزر معمولیه)

1-توی Start Menu برنامه CMD رو سرچ کن.
2-کلیک راست روی CMD واجرا توسط Administrator
3-تایپ دستور زیر :
Net User Administrator /active:yes
4-ریستارت کردن سیستم.
5-میبینید که یوزر Administrator فعال شده.
6-با اون لاگین کن و ....

موفق باشید.
 
دوستان اگه میشه لطف کنید به این سوالم جواب بدید
سوال ساده ای هستش
من 300 فریم انیمیشن دارم می خوام render بگیرم توی تنظیمات رندر start و end frame رو وارد میکنم اما وقتی رندر می گیرم رندر تک فریم میگیره !
برای رندر گرفتن انیمیشن چکار باید بکنم
ممنون میشم جواب این سوالم رو بدید مرسی:rose:
 
دوستان اگه میشه لطف کنید به این سوالم جواب بدید
سوال ساده ای هستش
من 300 فریم انیمیشن دارم می خوام render بگیرم توی تنظیمات رندر start و end frame رو وارد میکنم اما وقتی رندر می گیرم رندر تک فریم میگیره !
برای رندر گرفتن انیمیشن چکار باید بکنم
ممنون میشم جواب این سوالم رو بدید مرسی:rose:
سلام.باید Batch Render بگیری.قبلش توی تنظیمات رندر تو قسمت File Output روبروی Frame/Animation ext این عبارتو انتخاب کن(یکی از روشهاش) name#.ext
بعدش از زیر منوهای Redering>render گزینه Batch Render رو بزن

توجه داشته باش تصاویر رندر شده جایی ظاهر میشن که Project ات رو Set کرده باشی.
موفق باشید.
 

LG2011

Member
سلام
شنیدم برای وارد کردن کاراکتر و... به موتور بازیسازی باید فیس ها سه ضلعی باشن.
یعنی کاراکتر رو میسازن و بعدش traingulate ش می کنن؟
Digital Tutors - Creating Game Characters with Maya 2011 and ZBrush 4
این کاراکتر رو نمیشه انیمیت کرد؟
 

Hamed_8

Member
سلام
شنیدم برای وارد کردن کاراکتر و... به موتور بازیسازی باید فیس ها سه ضلعی باشن.
یعنی کاراکتر رو میسازن و بعدش traingulate ش می کنن؟
Digital Tutors - Creating Game Characters with Maya 2011 and ZBrush 4
این کاراکتر رو نمیشه انیمیت کرد؟

بله باید سه ظلعی باشن
نه
معمولاً خود موتور اینا کارو می کنه
یعنی شما 4ضلعی میسازی وقتی تو موتور ایمپورت کنی خودش 3 ضلعی میشه
ولی اگه می خوای توپولوژی دقیقی داشته باشی می تونی خودت 3 ضلعی کار کنی

از زی براش شما هیچ چیزی نمی تونید ببرید تو موتور
میشه ها ولی چون تعداد پلی ها به شدت بالا میره هیچ کس اینکارو نمی کنه
یه کاراکتره معمولی باید 3000 تا نهایتش 6000 پلی باشه برای بازی
مدل زی براش حداقل یه میلیون پلی رو داره
موتور منفجر میشه :shock:

اگه ریگ داشته باشه میشه انیمه زد براش

بردن انیمیت تو موتور عجیب و غریبه
بستگی به نوع موتورتون فرق می کنه
با چه موتوری کار می کنید ؟
 
آخرین ویرایش:
سلام یه سوال داشتم
توی مایا وقتی از کارکاتر آماده استفاده میکنم تا به اون انیمیشن بدم توی رندر کیفیت کاراکتر خیلی پایینه یعنی خیلی low poly میشه حالا برای این که توی رندر با کیفیت باشه چکار کنم
 
سلام :rose:

یه سوال ساده .. لطفا راهنماییم کنید .

در مایا 2010 وقتی بخوایم به جسمی تکسچر بدیم در پنجره Creat render node 3 حالت انتخاب داره normal - as projection - as stancil
در مایا 2012 که به تازگی باهاش کار میکنم نیست این گزینه ها . من میخوام az projection رو انتخاب کنم و بعد رمپ بدم . از کجا میشه انتخاب کرد این گزینه رو ؟
 
یه سوال دیگه !

من باید یه سقف درست کنم که یه تورفتگیه موجی مانند داخلشه و تو رفتگی های دایره مانندی که اطراف اون رو میگیرن . من این تورفتگی ها رو با دستور Booleans - Difference انجام دادم .

تورفتگی موجی مانند رو تقریبا تونستم نرمش کنم اما دایره ای ها رو موندم چیکار کنم ...

عکسشو ایم میذارم . لطفا کمکم کنید . :rose:
 

پیوست ها

  • a.JPG
    a.JPG
    106.7 کیلوبایت · بازدیدها: 14
  • b.JPG
    b.JPG
    114.2 کیلوبایت · بازدیدها: 10

Hamed_8

Member
سلام یه سوال داشتم
توی مایا وقتی از کارکاتر آماده استفاده میکنم تا به اون انیمیشن بدم توی رندر کیفیت کاراکتر خیلی پایینه یعنی خیلی low poly میشه حالا برای این که توی رندر با کیفیت باشه چکار کنم

همه ی آبجکت ها رو انتخاب کن و 3 رو از روی کیبورد بزن
و موقع رندر گرفتن مطمئن شو که موتور رندر منتال ری هستش ( بالای کادر رندر ویو)
 

Hamed_8

Member
یه سوال دیگه !

من باید یه سقف درست کنم که یه تورفتگیه موجی مانند داخلشه و تو رفتگی های دایره مانندی که اطراف اون رو میگیرن . من این تورفتگی ها رو با دستور booleans - difference انجام دادم .

تورفتگی موجی مانند رو تقریبا تونستم نرمش کنم اما دایره ای ها رو موندم چیکار کنم ...

عکسشو ایم میذارم . لطفا کمکم کنید . :rose:

در مورد سوال اول ... من خودم مایا 2012 نصب نکردم

و در مورد این سوال
برای اینکار باید یه ردیف اج بدی دور استوانه تا لبه ها نرم بشه
 
مرسی بابت جواب . :rose:

نمیدونم درست گرفتم منظورتون رو یا نه . اما من یکی از ایستوانه ها رو بالاشو اج داده بودم ! اما باز هم خیلی خوب نشد اما بهتر از مابقیه . میخوام لبه ها تمیز در بیاد . اما نمیدونم چیکار کنم :-?
عکسش رو میزارم .
 

پیوست ها

  • b-1.jpg
    b-1.jpg
    186.2 کیلوبایت · بازدیدها: 10
  • b-2.JPG
    b-2.JPG
    40 کیلوبایت · بازدیدها: 11
  • b-3.JPG
    b-3.JPG
    16.4 کیلوبایت · بازدیدها: 12

Hamed_8

Member
باید با توپولوژی آشنا باشید تا قشنگ بتونید اینها رو درست کنید
روی سطح اصلی باید اج بدید نه داخل استوانه
بعدش اون اج هایی که اونجا قطع میشن رو به یکی از ضلع های اطراف وصل کنید
 

sharin

Member
سلام.

boolean حركت جالبي نيست . بهتر اينه كه مدل كني كه البته كمي وقت گيره ...
به هر حال از bevel هم مي توني استفاده كني ، شايد جواب بگيري ...

موفق باشيد.
يا علي.
 
مرسی از اقای زندی و اقای حامد . قرار شد استوانه ها رو تو اتوکد درست کنیم . فقط الان مشکلی که هست اینه که نمیدونم چه جوری اکسپرت کنم ! پسوند dwg نیست تو گزینه ها . obj هم نیست که از تو مکس اکسپرت کنم !!! کسی میدونه چیکار کنم ؟

* اگه لطف کنید زودتر جواب بدید واقعا ممنون میشم اخه واقعا وقت ندارم دیگه ..... شرمنده .
 
آخرین ویرایش:
این هم فایل مایا (البته 2012) فقط همین ورژن رو نصب داشتم ...

http://www.mediafire.com/?q4g3z2zuz4k3p4g


البته تو این فایل من فقط تورفتگی موجی شکل رو در آوردم و استوانه ها رو فقط جای خودش گذاشتم اما دیگه بولین نکردم .

راستی bevel هم جواب نداد ..

 
آخرین ویرایش:

Hamed_8

Member
مرسی از اقای زندی و اقای حامد . قرار شد استوانه ها رو تو اتوکد درست کنیم . فقط الان مشکلی که هست اینه که نمیدونم چه جوری اکسپرت کنم ! پسوند dwg نیست تو گزینه ها . Obj هم نیست که از تو مکس اکسپرت کنم !!! کسی میدونه چیکار کنم ؟

* اگه لطف کنید زودتر جواب بدید واقعا ممنون میشم اخه واقعا وقت ندارم دیگه ..... شرمنده .

پسوند dxf و fbx باید داشته باشه
 

Hamed_8

Member
این هم فایل مایا (البته 2012) فقط همین ورژن رو نصب داشتم ...

http://www.mediafire.com/?q4g3z2zuz4k3p4g


البته تو این فایل من فقط تورفتگی موجی شکل رو در آوردم و استوانه ها رو فقط جای خودش گذاشتم اما دیگه بولین نکردم .

راستی bevel هم جواب نداد ..


گفتم که 2012 نصب ندارم
obj خروجی بگیرید و بفرستید
 
موقع اکسپرت پسوند fbx export & dae-fbx export هست . مگه این پسوند رو میشه با اتوکد باز کرد ! من این پسوند و نمیشناسم . چجوریاس !؟ :?:

obj هم نداره . اگه هم داره من نمیدونم کجاس ! تو لیست که نیست ! :-?

لیست فرمت ها :
 

پیوست ها

  • Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    42.3 کیلوبایت · بازدیدها: 7

جدیدترین ارسال ها

بالا