تایپیک تازه کار های مایا (همه چیز سوال،آموزش و...)

CG-Student

Member
یه سوال در مورد تکسچرینگ داشتم .
توی uv سایز که تغییر میکنه اندازه خانه های شطرنجی هم تغییر می کنه .مرحله ای که همه آبجکت ها شطرنجی می کنیم اندازه هاشون باید یکسان باشه ؟ یعنی اندازه خانه های شطرنجی یک دیوار با اندازه خانه های شطرنجی یک پنجره یکسان باشه ؟
 

Hamed_8

Member
یه سوال در مورد تکسچرینگ داشتم .
توی uv سایز که تغییر میکنه اندازه خانه های شطرنجی هم تغییر می کنه .مرحله ای که همه آبجکت ها شطرنجی می کنیم اندازه هاشون باید یکسان باشه ؟ یعنی اندازه خانه های شطرنجی یک دیوار با اندازه خانه های شطرنجی یک پنجره یکسان باشه ؟

بستگی داره به سایز تکسچر ...
اگه سایز تکسچرهاتون یکی هستن می تونید شطرنجی ها رو انداره ی هم بگیرید
 

Ragbar

Member
سلام
وقتی که برنامه مایا 2012 رو اجرا میکنم همراه با پنجره مایا یه پنجره دیگه به نام output window باز میشه. این پنجره واسه چیه؟ نمیشه غیر فعالش کرد؟
 

Ragbar

Member
تو 3d max با گرفتن shift و جابجایی object میشد یه کپی از شی گرفت. اما تو مایا این امکان وجود نداره. (حد اقل با این روش)
این کار رو تو مایا چطور انجام میدن؟؟؟
----------------------------------------------------------------------------------
texture ها رو چطور وارد مایا میکنن؟؟
 

rezaoptic

Well-Known Member
تو مایا object رو انتخاب میکنی و بازدن دکمه های Ctrl+D میتونید از object کپی بگیرید.

برای تکسچر هم منوی Window>Render>HyperShape>2D texture بعد روی فایل کلیک میکنید و توی پنجره ی اصلی نرم افزار یه لیستی باز میشه یه خورده بیاد پایین محل ورود تکسچر رو میبینید که باید آدرسشو وارد کنید.

(متن بالا غلط املائی زیاد داره به بزرگی خودتون ببخشید)
 
آخرین ویرایش:

Ragbar

Member
سلام
چه راهی برای switch و جابجایی سریع بین نمای پرسپکتیو و دوربین ها وجود داره؟؟
- - - -
کاربرد اسکریپت نویسی تو مایا چیه؟ (MEL,Cpp,python)
 

Hamed_8

Member
کلید Space رو نگه دارید و راست کلیک رو هم وسط منوها نگه دارید تا 4 تا نما کنار موس ظاهر بشن و بعد انتخاب کنید

هر کاری که شما فکرشو بکنی میشه با اسکریپت نوشت
از ساخت متریال بگیر تا ساخت پارتیکل
 

graphamir

New Member
سلام ببخشید من این نرم افزارو نصب کرذم اما ابزاری که مثل دست هست رو نمیبینم . :( همون که باهاش میشه تو پروژه چپ راست رفت .: اگه میانبر داره بگین.

و همین طور یک کلید میانبر برای گرفتن همزمان چندتا مدل همون ctrl توی مکس :green:

ممنون ............................. :rose:
 

Hamed_8

Member
سلام ببخشید من این نرم افزارو نصب کرذم اما ابزاری که مثل دست هست رو نمیبینم . :( همون که باهاش میشه تو پروژه چپ راست رفت .: اگه میانبر داره بگین.

و همین طور یک کلید میانبر برای گرفتن همزمان چندتا مدل همون ctrl توی مکس :green:

ممنون ............................. :rose:

کلاً ویوپورت مایا با Alt + سه تا کلید موس کار میکنه
راست کلیک : زوم
میدل کلیک : پن ( همونی که شما می خواین )
چپ کلیک : چرخیدن

برای اضافه کردن به انتخاب شیفت رو نگه دارید و برای کم کردن کنترل رو ( نداشتن این یکی از ضعف های بزرگ مکس بود که تو ورژنهای جدید فکر کنم حل شده )
 

graphamir

New Member
کلاً ویوپورت مایا با Alt + سه تا کلید موس کار میکنه
راست کلیک : زوم
میدل کلیک : پن ( همونی که شما می خواین )
چپ کلیک : چرخیدن

برای اضافه کردن به انتخاب شیفت رو نگه دارید و برای کم کردن کنترل رو ( نداشتن این یکی از ضعف های بزرگ مکس بود که تو ورژنهای جدید فکر کنم حل شده )

مرسی دستتون درد نکنه :rose: :rose: :rose: :rose: :rose:
آره حل شده با alt :wink:
 

Hamed_8

Member
چجوری به متریال های منتال بامپ بدم .
از طریق advanced که زیر گزینه bump اقدام می کنم ولی هنگام رندر ارور میده و بامپ نشون نمیده

دیسپلیس منت بدین بهش ، درست میشه

سوال
یه توضیح در مورد دستور surface-->nonlinear-->bend
و همچنین دستور planar
ممنون

کدوم دستو رو میگین ؟
بلند که داخل دفرمرها هست و داخل سرفیس نیست ؟
 

Hamed_8

Member
یعنی چی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
درسپلیس خودش حجم مجازیه و اصلاً به بامپ ربطی نداره
شما به دیسپلیس تکسچر بده تا حجمشو ببینی همین
به نسبت کنتراست تصویرت حجم میده به کار
تازه اون حجم رو به پلی هم میتونی تبدیل کنی
 

CG-Student

Member
:rose:
ولی اون بامپی که من توی lambert میدم و برجستگی یه آجر نشون میدم این displacement نشون نمیده ! شکل بامپ با بی نظمی نشون میده . چجور میشه بامپ آجر در منتال نشون داد ؟ تنظیماتش چجوره
 

جدیدترین ارسال ها

بالا