بهترین دکتر واریس را چگونه بشناسیم؟

بهترین دکتر متخصص واریس کیست؟

کدام پزشک بیشترین اطلاعات را در مورد نحوه تجویز جوراب واریس و انواع آن دارد؟ با مشکلات لخته خون در پا آشناست و مهارت کافی در زمینه درمان واریس و لیزر واریس دارد؟

بهترین دکتر واریس را چگونه بشناسیم؟​

دکتر خوب را از بیماران می‌توان شناخت :

آیا بیماران از نتیجه درمان رضایت دارند و او را به آشنایان خود نیز معرفی می‌کنند؟

از سایر پزشکان و کادر درمانی در این باره پرس‌وجو کنید:

آیا پزشک موردنظر در جلسه معاینه صبوری و حوصله کافی به خرج می‌دهد؟ و در پایان ویزیت به زبان ساده به تشریح بیماری و مراحل درمان پرداخته و به سؤالات بیمار پاسخ می‌دهد. چنین پزشکی تشخیص دقیق‌تری هم خواهد داشت.

پزشکی که تجربه کافی دارد و سالیانی را در درمان بیماران سپری کرده است تجربه درمان هزاران بیمار پشتوانه نتایج درمانی بهتری است و در صورت بروز هرگونه عارضه به‌راحتی مشکلات را برطرف می‌کند .

امکانات و تجهیزات کلینیک را بررسی کنید:

امکانات کلینیک واریس و به‌روز بودن تمام دستگاه‌های تشخیصی و درمانی آن در بالابردن کیفیت خدمات ارائه شده به بیمار بسیار مؤثر خواهد بود.

تمرکز خدمات درمانی و تشخیصی پزشک و کلینیک بر روی یک بیماری امری مهم است، به عبارت بهتر وقتی یک پزشک فقط گروه خاصی از بیماران را موردمطالعه و درمان قرار می‌دهد، به طور طبیعی تبحر بیشتری در آن مورد به‌خصوص پیدا می‌کند و می‌تواند تصمیم‌گیری بهتری داشته باشد.

سوابق علمی پزشک را بسنجید:

سوابق علمی پزشک به لحاظ سابقه تدریس و آموزش پزشکان در همین زمینه تخصصی و حضور فعال در مجامع علمی بین‌المللی نیز در شناخت پزشک متبحر واریس اهمیت دارد .

دکتر متخصص واریس چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟​

متخصص واریس پزشکی است که به طور اختصاصی در زمینه فلبولوژی فعالیت می‌کند و تجربه و مهارت کافی برای درمان واریس و سایر بیماری‌های وریدی دارد.

بیماری‌هایی که توسط متخصص واریس درمان می‌شود بسیار متنوع هستند :

واریس طنابی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که توسط متخصص واریس درمان می‌شود روش‌های مختلفی برای این منظور بکار گرفته می‌شود که لیزر و رادیوفرکوونسی از مهم‌ترین آنهاست.

مویرگ‌های عنکبوتی و سایر عروق ریز سطحی یکی دیگر از علل مراجعه بیماران به متخصص واریس است. اکثر مراجعین این دسته را خانم‌ها تشکیل می‌دهند و البته در میان آقایان هم در ساله‌ای اخیر طرفداران زیادتری پیدا کرده است. دو روش اصلی درمان این رگ‌ها عبارت‌اند از تزریق یا اسکلروتراپی و لیزر سطحی است.

برجستگی رگ‌های پشت دست می‌تواند ارثی یا به‌علت کاری باشد. علت مراجعه زیباتر شدن پشت دست‌ها بوده و جنبه بیماری ندارد. برای درمان واریس‌های پشت دست از لیزرهای ظریف درون رگی و تزریق استفاده می‌شود.

واریس زیر چشم یکی دیگر از علل مراجعه به پزشک واریس محسوب می‌شود. مشخص‌شدن این رگ‌ها می‌تواند از زمان نوجوانی و یا در سنین بالاتر آغاز شود.

واریس لگن یکی از مشکلات خانم‌هایی است که بارداری متعدد و یا بارداری‌های سنگین داشته‌اند. علایم این واریس به‌صورت درد و سنگینی زیر شکم بروز می‌کند و معمولاً به‌وسیله سونوگرافی داخلی تشخیص داده می‌شود. در مواردی همراه واریس لگن علایم ظاهری دیگری مانند واریس در دستگاه تناسلی نیز به‌وجود می‌آید و از شکایات مراجعین محسوب می‌شود.

درمان واریس لگن یکی دیگر از زمینه‌های کاری متخصص واریس است که در بیمارستان انجام می‌پذیرد.
لخته شدن خون و مشکلات ناشی از آن که می‌تواند یکی از اورژانس‌های پزشکی محسوب شود نیز در حیطه فعالیت پزشکان واریس یا فلبولوژیست‌ها بشمار می‌آید.

اینها نمونه‌های کوچکی از مراجعین به پزشک واریس را تشکیل می‌دادند.
منبع: دکتر متخصص واریس فلبولوژیست | دکتر مهرداد اقدسی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا