اینم یه کار دیگه از من نبینی از دستت رفته

hellboy3d

Member
سلام
ببخشید دوتا تاپیک کردم منظورم روباتاست
خب نظر بدین ممنون
بیشتر رو لایتینگا!!!
9t1iyt.jpg

igzq4m.jpg
 

ali3dtech

Member
سلام
مرسی دوست عزیز.

چند تا نظر:
1- به سطح زمین یه مقدار Bump بده
2- به نوری که از پنجره میاد یه افکت Volume Light بده
3- صحنه یه مقدار زیادی تاریکه (بالاخره اگه توی روز هستش و نور داره میاد توی صحنه باید روشن تر از این حرفا باشه)
4- پنجره اگه دارای یک سری شیارهایی باشه که از لای اونا نور بیاد تو پنجرهاتون قشنگتر در میاد
5- ستونها خوب در اومدن
6- عکس بالایی یه نظرم قشنگ تر در اومده


یک سوال:
از چه موتور رندری استفاده کردی؟
یا اصلا با خود پیش فرض تری دی رندر کردی؟


یک نکته:
1- در انتخاب نام تاپیکتون دقت کنید.


یک تشکر:
ممنونم دوست خوبم از کاهاتون


موفق باشی
 
احسنت نورپردازيت زيباست.متريال ديوار با سقف و كف و ستون ها نميخونه.
رندر بعديت اميدوارم بهتر بشه.
 

hellboy3d

Member
سلام
ممنون ازنظراتتون
ali:انجین رتدرم وی ری بوده ممنون از تمام نظراتی که دادین حتما به اونا عمل می کنم
راستی یه سوال چرا از این تاپیک بیشتر نسبیت به تاپیک روباتا استقبال شد من روی روباتا دو شبانه روز کار کردم؟؟؟
ببخشید اقا میثم من منظورتون رو نمی فهمم خب برای کف از سنگ ودیوار اجروستون سیمان استفاده می کنن دیگه!!!
aloo:انقدر دیگه خجالتمون ندید دیگه!
ممنون
موفق یاشید
 

roohollah

Banned
عاليه:D
مخصوصا دومي:D
به خاطر اين كه هر جا نور كم و شديد هست، كنتراست بالاتره:wink:


1
- به سطح زمین یه مقدار Bump بده
مخالفا، دست بهش نزن كه خراب ميشه:)
2- به نوری که از پنجره میاد یه افکت Volume Light بده
نميدونم بهتر ميشه يا نه، امنحان كن:neutral:
ولي Glowرو حتما ميخواد( روي لبه نوراني گوي ها، با قلم فتوشاپ سفيدش كنين):)
3- صحنه یه مقدار زیادی تاریکه (بالاخره اگه توی روز هستش و نور داره میاد توی صحنه باید روشن تر از این حرفا باشه)
با اينم مخالفم،نورش خوبه دست نزن:)
4- پنجره اگه دارای یک سری شیارهایی باشه که از لای اونا نور بیاد تو پنجرهاتون قشنگتر در میاد
يك كمي فقط ها! زيادش كار رو زايع ميكنه
5- ستونها خوب در اومدن
فقط تكستچير ديوار عقبي رو يك سيخي بكن:)
6- عکس پاييني یه نظرم قشنگ تر در اومده

ببخشيد ها علي آقا
13.gif
 

hellboy3d

Member
ایول ار زد تی ببخشید اسم کوچیک تو نمی دونم
ممنون خیلی بدرد بخور بود نظرات ممنون
ممنون از وقتی که گذاشتی
 

:Mohsen:

کاربر باتجربه
به نظر منم نورش خيلي خوبه چون وقتي تابش نور شديد هست بقيه جاها تاريكتر به نظر مياد
ولي يه نكته، آجراي ديوار خيلي به كف نميخوره، فكر ميكنم اگه يه مقدار حالت سنگي و قديمي داشته باشه بهتره
با Volume Light هم موافقم
 

pythoN

Active Member
کلا باید روی نور پردازی و تکسچرت کار کنی .
البته نور پردازی داخلی Vray
موفق باشی
 

hosienmax100

3D Artist
مدلینگ دیوار سمت راست اصلا جالب نیست تکسچرینگش که دیگه .... بین دوتا پنجره رو ببین منظورم رو میفهمی

نورپردازی باشه واسه بعد روی جزئیات کار کن یه مدل خوب پر از طرح واسه سقفش درست کن بعد .......

ما هنوز خیلی مونده بخوایم نظر بدیم ببخشید دیگه ...

موفق باشی
 

DIMO

Active Member
سلام:
روی تکسچر دیوارها کار کن،یه تکسچر سنگ با ابعاد بزرگ بزار که با محیط همخوانی داشته باشه،اینجور کار اصلاً جالب توجه نیست.:)
روی مدل ستون ها بیشتر کار کن البته اگر قرار محیط قدیمی باشه اگر که نظرت این نیست فقط روی تکسچر کار کن.:)
روی تکسچر زمین هم خیلی بیشتر باید وقت میذاشتی،زیاد جالب از آب در نیومده.:)
فاصله بین پنجره ها خیلی کمه چنین چیزی در دنیای واقعی معنا نداره.:)
نور بدک نشده ولی هنوز جای کار داره.:)


1- به سطح زمین یه مقدار Bump بده

یه مقدار کمه علی جون به نظرمن باید Displacement بده،البته اگر میخواد کار حقیقی بشه.:)

3- صحنه یه مقدار زیادی تاریکه (بالاخره اگه توی روز هستش و نور داره میاد توی صحنه باید روشن تر از این حرفا باشه)

بستگی به ایده سازنده داره که منظورش از این محیط چیه؟؟؟؟؟قدیمیه یا جدیده!؟(جواب بعداً):)

4- پنجره اگه دارای یک سری شیارهایی باشه که از لای اونا نور بیاد تو پنجرهاتون قشنگتر در میاد

اینم باز بستگی به ایده سازنده داره که منظورش از این محیط چیه؟؟؟؟؟قدیمیه یا جدیده!؟(جواب بعداً):)

1- به سطح زمین یه مقدار Bump بده
مخالفا، دست بهش نزن كه خراب ميشه

دلیل مخالفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:neutral:خراب میشه؟؟؟؟؟؟:neutral:به چه دلیل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟:neutral:اگه میشه بیشتر توضیح بده.

به نظر منم نورش خيلي خوبه چون وقتي تابش نور شديد هست بقيه جاها تاريكتر به نظر مياد
ولي يه نكته، آجراي ديوار خيلي به كف نميخوره، فكر ميكنم اگه يه مقدار حالت سنگي و قديمي داشته باشه بهتره
با Volume Light هم موافقم

کاملاً حرفه ای بود،فقط راجع به کلمه اول>>>>>بستگی به ایده سازنده داره که منظورش از این محیط چیه؟؟؟؟؟قدیمیه یا جدیده!؟(جواب بعداً):)بقیه حرفها رو هم قبول دارم.:)موفق باشی
 
آخرین ویرایش:

hellboy3d

Member
سلام
فوق العاده بود ممنون
اما اگه اشکالات نور پردازی بگین ممنون می شم
مثلا من از بامپ و دیسپلاسمنت استفاده نکردم تا تایم رندرینگم بیاد پایین!!!
منون موفق باشید
 

Sampro

Member
با اجازه

سلام دوستان
با اجازه ي پيشكسوتان تري دي مكس...
من زياد تو 3d max مهارت ندارم و خودمو كوچكتر از اين حرف ها مي دونم كه بخوام در مورد كار بقيه نظر بدم ولي دوست دارم كه كار hellboy3d (اسم كوچيكتو نمي دونم )بهتر بشه . و اما ...
1- اگر كار قديميه كه بهتره سطح زمين رو به همين راحتي يه متريال خرجش نكني و به طور تصادفي جاهاييشو خراب كني (همون قضيه ي كنده كاري) . همچنين كنار پايه ي ستون ها هم اگه كمي شكستگي داشته باشه تو طبيعي بودن كار بهتره
2- پنجره ها خيلي خوب و سالم نبايد به نظر برسند . و شكستگي روي شيار هاش خيلي جالب مي شه .
3- نور بيشتر از بيرون باعث كنتراست بالا مي شه (درسته) و تقريبا مثل حالتيه كه شما از داخل (تو روز) از يك پنجره عكس بگيريد . واضحه كه برخي جزئيات به نظر نمي رسند . و فكر نكنم كسي از اين جور عكس ها خوشش بياد (در مورد عكاسي) . به هر حال خودتون مي دونيد كه مي خواين كارتون بهتر ديده بشه يا يه جاهاييش به مدد نور زياد ديده نشه (مي توني با اين روش مشكلات مودلينگ رو بپوشوني)
4- به نظر من بهتره كه سقف رو به صورت موزاييك هاي بزرگ متريال بدي . در ضمن بنا به گفته ي دوستان من هم موافقم كه تكسچر ديوار ها به نوع ستون و همچنين كف زمين نمي خورند و در اصل تكسچر ديوار ها مشكل دارند (نه بقيه). اگه يك تكسچر سنگي پيدا مي كردي بهتر بود .
5- در ضمن الان كه عكسو نگاه مي كنم مي بينيم كه با اون سقف سنگين ديوار هاي باريكي داري !!!!! . بهتره كه ديوار ها رو ضخيم تر كني پنجره ها رو به داخلشون ببري (ممكنه بستگي به ضخامت ديوار اصلا پنجره اي ديده نشه) در ضمن من حرف Dimo رو هم تاييد مي كنم (... كه بايد تعداد پنجره ها رو كم كني).
6- بازم مي گم من زياد تو تري دي مكس وارد نيستم ولي اگه يك افكت مه آلود (اسمشو نمي دونم) به كار ببري تا شعاع نور وارده از پنجره ها بهتر به نظر بياد خيلي جالب مي شه .
و در آخر فكر نكنم hellboy3d جان هدفش يه كار جديد (معماري جديد) باشه .
با تشكر از تمامي دوستان و عذر خواهي از طولاني شدن سخن ...
 
آخرین ویرایش:

3DTotal

Well-Known Member
سلام

ایول کارات قشنگ شده ولی اگر روی پنجره ها بیشتر کار می کردی خیلی عالی می شد .
در هر صورت یک خسته نباشید بهت می گم .

موفق باشید .
 

pythoN

Active Member
سلام
فوق العاده بود ممنون
اما اگه اشکالات نور پردازی بگین ممنون می شم
مثلا من از بامپ و دیسپلاسمنت استفاده نکردم تا تایم رندرینگم بیاد پایین!!!
منون موفق باشید

دوباره سلام .
قبل از نورپردازی روی تکسچر بیشتر تمرکز کن . ( بامپ هم استفاده کن و به زمان رندر فکر نکن . مهم کیفیت کاره )
از مشکلهای نورپردازی هم میشه به نامتوازن بودن اشاره کرد و رفکت های اشتباه .مثلا روی تصویر دوم میتونی این مشکل رو بصورت کامل مشاهده کنی . زمانی که روی زمین نور داشته باشی گوشه ها و اطراف اینقدر تاریک و سیاه نمیشه .و...


***
اما راه حل . یه سری اموزش در مورد نور پردازی و رندر محیط بیرونی وی ری (vray exterior lighting ) هست که میتونی برای رفع این مشکل ازش استفاده کنی .


موفق باشی .
 

hellboy3d

Member
سلام
ممنون نظراتتون
اسم کوچیک شما امین
ممنون زاز سمپرو که نظرات جالبی داد تری دی کار نبودن باعث نمی شه اشتباه بگی برعکس به عنوان یه فرد عادی خیلی بهتر کمک می کنی ممنونم
پی تون (فکر کنم علی اقا) ممنون سعی می کنم این نکات رو رعایت کنم
تری دی توتال که دیگه استاد ماست
یک یا دو روز دیگه اصلاح ش میکن یه تاپیک جدید ایجاد میکنم
موفق باشین پیروز
 

DIMO

Active Member
سلام
فوق العاده بود ممنون
اما اگه اشکالات نور پردازی بگین ممنون می شم
مثلا من از بامپ و دیسپلاسمنت استفاده نکردم تا تایم رندرینگم بیاد پایین!!!
منون موفق باشید

دوست عزیز تو اول مشخص میکردی که هدفت از این کار چیه(تاریخی و قدیمی یا مدرن) بعد کمک میخواستی.:)در ضمن دوستا تمام نکات رو متذکر شدن.موفق باشی.
 

alionline1366

Active Member
بالایی خیلی عالی شده ولی فکر کنم این نوری که از پنجره ها میتابه باید وسعت بیشتری رو روشن کنه
 

جدیدترین ارسال ها

بالا