اولين سالگرد تاسيس مجيد آنلاين !!

وضعیت
موضوع بسته شده است.

Majid

مدیر سایت
عضو کادر مدیریت
اولين سالگرد تاسيس سايت مجيد آنلاين

با سلام خدمت همه دوستان و كاربران عزيز

با توكل به پرودگار بزرگ تا چند روز آينده سايت مجيد آنلاين يك ساله ميشود!

تاريخچه سايت :

دقيقا يك سال پيش در روز 20 مهر ماه 1381 ايده راه اندازي سايت مجيد انلاين در ذهن من بوجود آمد و آنرا با دو آموزش فتوشاپ راه انداختم كه در سايت Brinkster هم قرار داشت .
در روز 21 مهر ماه 1381 قسمت آموزشي سايت كه شامل 2 مقاله فتوشاپ بود كمي سازماندهي شد و در 26 مهر ماه سايت بصورت كامل ساخته و راه اندازي شد.
بله در تاريخ 26 مهر ماه بود كه سايت مجيد آنلاين علنا شكلي به خود گرفت و راه اندازي شد.
در آن اوايل سايت بر روي سرور رايگان Brinkster قرار داشت كه پس از گذشت حدود 3،4 روز بدليل اينكه تعداد بازديد كنندگان از سايت زياد شد (منظورم از زياد در اون زمان روزانه 15 نفر بود) ديگه سايت Brinkster اجازه استفاده بيشتر از سايت به من نميداد و در اواسط روز سايت بدليل پر شدن پهناي باند (BandWidth) فطع ميشد.
همين امر سبب شد كه من براي سايت يك دومين ثبت كنم و فضايي نيز اجاره كنم.
در تاريخ 29 مهر ماه 1381 بصورت رسمي سايت مجيد آنلاين در دومين واقعي و در چهره كاملتر راه اندازي شد و به فعاليت خود ادامه داد.
در اوايل تاسيس ، سايت فقط شامل قسمت مقالات و دريافت برنامه كه متشكل از 4،5 برنامه بود تشكيل شد.
ابتدا سايت به زبان ASP بود كه برنامه نويسي آنرا خودم كرده بودم. در اين مدت هم بدليل استقبالي كه از طرف دوستان شد در مدتي كمتر از يك ماه بازديد كنندگان سايت به حدود 3000 نفر رسيد كه خب بسيار بسيار براي من خوشحال كننده و قابل توجه بود.
پس از اينكه ديدم استقبال زياد شد و امكانات سايت هم ميبايست زياد شوند مجبور به تغيير سرور سايت بر روي سرور لينوكس شدم كه به محض رفتن بر روي لينوكس سايت مجيد آنلاين را با phpNuke راه اندازي كردم.
زمان راه اندازي نسخه دوم سايت مجيد آنلاين 13 اذر ماه 1381 بود كه در آن زمان فكر كنم جزو اولين سايتهايي بود كه با phpNuke به زبان فارسي راه اندازي شد.
پس از گذشت مدتي در تاريخ 16 دي ماه 1381 تمپليت سايت را تغيير دادم و برخي از مشكلات موجود در phpNuke را هم رفع كردم. از همين تاريخ هم بود كه انجمنهاي phpBB فارسي براي شايد اولين بار راه اندازي شد و چند روز بعد زبان فارسي شده phpBB در سايت iranphp.net قرار داده شد كه همگان بتوانند به آن دسترسي داشته باشند.
به اين ترتيب سايت روال عادي خود را ادامه داد.

- اولين قرار عمومي مجيد آنلاين در تاريخ 23 بهمن ماه 1381 در حالي كه من در تعطيلات بين ترمم بودم در تهران برگذار كرديم كه براي اولين بار چند تا از دوستان بسيار عزيزم رو ديدم كه بعضي هاشون هم هنوز هم به ما لطف دارند و به ما سر ميزنند.
- در تاريخ 23 اسفند ماه 1381 تغييراتي اساسي در استايل انجمنهاي سايت داده شد و سپس استايل subSilver فارسي پورت شده از آن زمان در اختيار كاربران قرار گرفت.
- با توجه به رشدي كه سايت در مدت راه اندازي خود داشت و بدليل كمبود امكانات موجود مجبور به ارتقا امكانات سايت شدم كه به همين منظور از تاريخ 26 اسفند ماه 1381 فضاي سايت را به 400 مگابايت افزايش دادم كه اين كه اينكار با همكاري شركت آنسي كام انجام شد.
- در تاريخ 24 ارديبهشت ماه 1382 دومين قرار عمومي سايت در تهران برگذار شد كه در اين قرار نيز دوستان ما رو مورد لطف خود قرار دادند و ساعتي را كنار هم جمع شديم كه توانستيم با هم بيشتر آشنا شويم.
- در تاريخ 27 خرداد 1382 آقاي عزتي با لطفي كه به من كردند تبليغ سايت را در اي دي Farsijoke و Farsidic خود كردند كه خيلي باعث شناخته شدن سايت شد.
- اولين تجربه نفوذ به سايت را در تاريخ 2 تير ماه 1382 تجربه كرديم و جريان آن هم به اين صورت بود كه بديليل اينكه phpNuke 6.5 به تازگي انتشار يافته بود و سايتهايي در صدد اين بودند كه اين نكته را به مسئولين سايتهاي نوك بگويند كه نسخه قديمي نوك داراي باگهايي است كه ميتوان به راحتي با چند دستور در بعضي قسمتهاي آن تغيير داد ، در صفحه اول سايت چند خبر بصورت غير ارادي اضافه شده بود كه از طريق همان راهها و توسط سايتهاي خارجي انجام شده بود كه به محض اينكه من متوجه اين موضوع شدم تا حدي جلو اين باگها را گرفتم .
- از تاريخ 23 تير ماه 1382 قسمت فروش هاست سايت مجيد آنلاين را در سايت پرشين سرويسز راه اندازي كردم كه از همان اوايل با استقبال دوستان روبرو شد و باعث شد كه براي تشكر و قدرداني از كاربراني كه در سايت فعاليت دارند مسابقه اي را برگذار كنيم.
- سومين قرار عمومي و اولين تور بيرون شهر مجيد آنلاين در تاريخ 10 مرداد ماه 1382 در تهران و با قصد عزيمت به منطقه اشون فشم برگذار شد.
- در تاريخ 14 مرداد آقاي احمدي يكي از خبرنگاران ايسنا مصاحبه اي با من انجام دادند كه در آن به معرفي و شرح حال مجيد آنلاين پرداختند و آنرا در تلكس خبر سايت ايسنا و چند روزنامه ديگر منتشر كردند.
- در ساعت 2:16:41 بامداد روز 3 شهريور 1382 پس از گذشت حدود 9 ماه آمار بازديد كنندگان از سايت به 1 ميليون رسيد. كه اين آمار واقعه بزرگي و همچنين نقطه عطفي در تاريخ سايت مجيد آنلاين تا كنون بوده است.
- در روز 20 شهريور 1382 چهارمين قرار عمومي مجيد آنلاين در مشهد برگذار شد . مكان اين قرار عمومي پارك ملت بود كه جمعي از دوستان از بجنورد ، شيراز و اصفهان تشريف آورده بودند .
- اولين جشنواره انجمني مجيد آنلاين در تاريخ 22 شهريور ماه 1382 بر گذار شد كه در اين جشنواره به كاربران فعال انجمنها كه توسط خود كاربران انتخاب شده بودند جوايزي اهدا شد.
- پنجمين قرار عمومي سايت در اصفهان و در روز 29 شهريور ماه 1382 برگذار شد . مكان اين قرار عمومي در پارك گلهاي اصفهان بود كه در اين قرار جمعي از دوستان اصفهاني حضور داشتند.
- از ساعت 14:30 روز 11 مهر 1382 سايت مجيد آنلاين براي تغييراتي اساسي تعطيل شد و در تاريخ 14 مهر 1382 سرور سايت مجيد آنلاين تغيير داده شد و پس از آن انجمنهاي سايت بصورت مستقل در ساعت 12:30 دقيقه بامداد 16 مهر 1382 به عنوان اولين خدمات جديد سايت مجيد آنلاين راه اندازي شد.

وقايعي كه در بالا ذكر كردم بصورت خلاصه بود و هدفم از ايجاد اين تاپيك اين بوده است تا تاريخچه بوجود آمدن و همچنين پستي و بلندهايي كه براي سايت از زمان راه اندازي آن بوجود آمده است را به اطلاع دوستان برسانم.

حالا حرفهاي خودم و يا به قول معروف درد دلهاي مجيد آنلاين :
در اين مدت يك سال وقايع تلخ و شيرين بسياري براي سايت اتفاق افتاد كه خب هميشه بدليل همراهي و دلگرمي كه كاربران داشتند توانستيم در مقابل مشكلات بايستيم و سايت را اداره كنيم.

من الان خيلي خوشحالم كه تونستم در اين مدت يك سال حداقل به يكي دو نفر كمك كنم و به هدف خودم نزديك تر بشوم! همانطوري كه ممكن است خيلي از شما دوستان قبلا قسمت درباره من را خوانده باشيد متاسفانه بدليل مشكلاتي كه در زمينه مسايل كامپيوتري در كشورمان وجود دارد منابع مناسبي براي ياد گيري موجود نميباشد و اين مشكلي بود كه خود من هم از چندين سال قبل زماني كه شروع به كار با كامپيوتر كردم داشتم! و نبود يك مرحع مناسب براي رفع مشكلاتم هميشه من را مدتها از كار و يادگيري نكات جديد تر عقب انداخته بود. پس از اينكه توانستم سايتي را به صورت رسمي ثبت كنم هدف خودم را كمك به ديگران انتخاب كردم ! چرا كه خودم قبلا همين مشكلات را داشتم و ميدانم كه كساني هم كه تازه ميخواهند شروع به كار كنند چه مشكلاتي در پيش رو خواهند داشت . پس هدفم اين بود كه بتوانم يك محلي ايجاد كنم كه بتوانيم در آنجا مشكلات همديگر را بررسي و رفع نماييم . هر كاري در ابتدا بسيار سخت و مشكل است و به قول معروف استارت زدن كاري است بسيار مشكل كه خب اين مشكلي بود كه من اوايل بدليل اينكه تنها بودم واقعا داشتم و هميشه برايم مشكل ساز بود. اما خب الان ديگه خيلي اوضاع فرق كرده چون من تنها نيستم ! دوستان بسيار عزيزي دارم كه هدف آنها هم كمك به هموطن خودشان است و حداكثر تلاش خود را براي كمك به بقيه دوستان ميكنند. اگر اين انجمنها براي شما 1 بار مفيد بوده براي من 10 بار مفيد بوده . چيزهايي در سايت ديدم و چيزهايي از دوستان ياد گرفتم كه در هيچ كتابي آنها را تدريس نميكنند و من اطلاعاتي كه دارم را مديون تمامي شما دوستان عزيز هستم كه به من خيلي چيزها ياد داده ايد .
من همچنان اميدارم تا زماني كه بتوانم و برايم مقدور باشد به دوستان خودم كمك كنم و تا جايي كه از دستم بر مياد آنها را راهنمايي كنم ! البته ميدانم من خيلي كوچكتر از اين حرفها هستم كه بخواهم اين مطلب را بگويم اما اميداورم بتوانيم همه با هم فرهنگ آموزش و كمك به ديگران را حداقل در ميان فارسي زبانان گسترش بدهيم و بتوانيم ما هم در اين دنياي مجازي كه انتهاي آن مشخص نيست حرفي براي گفتن داشته باشيم و بتوانيم نام جوانان ايراني و فارسي زبان را در اين دنياي مجازي به گوش همگان برسانيم.
در آخر هم من بايد از دو دوست عزيزم كه از مدتها پيش حتي قبل از راه اندازي سايت به من دلگرمي و پشتكار دادند و شايد ايده راه اندازي سايت با همكاري اين دوستانم بود ، اينجا تشكر كنم. من همينجا از دوستان بسيار عزيزم علي و افسون بسيار متشكرم كه هميشه با من بودند و من رو تنها نذاشتند.
البته دوستان بسيار عزيز ديگري هم دارم كه خيلي در سايت به من كمك كرده اند . شايد تا به حال هيچ كدام از اين دوستان را نديده ام اما با لطف و كمكي كه به من كرده اند آنها را در كنار خودم و همچنين صميمي ترين دوستهايم احساس ميكنم! بدليل اينكه تعداد دوستان زياد هستند و ممكن است الان اسماي بعضي از اونها رو يادم نياد كه اينجا بنويسم اساميشونو قيد نميكنم اما از همينجا دست همشونو ميفشارم و از صميم قلب براشون آرزوي موفقيت و سربلندي ميكنم..

از همه شما هم معذرت ميخوام كه با اين قسمت حرفهاي خصوصي خودم سرتونو به درد آوردم..اميدوارم كه من و بقيه دوستان بتونيم با راهنمايي و كمكهاي شما سايت رو در جهت مطلوب اداره كنيم


مخلص همگي

مجيد
 

R_chizari

Active Member
تولدت مبارك مجيد آن لاين :D

انشاالله 20 سالگي مجيد آن لاين را جشن بگيريم (البته با كيك و شيريني :lol: ) من هم از طرف خودم و دوستاني كه در مدت عضويتم به سايت دعوت كردم به شما و همه اعضاي عزيز تبريك عرض ميكنم و عرض تشكري دارم مخصوص بابت راه اندازي سايتي غني و بدون تعارف پربار براي تك تك ما.اين سايت باني بسياري از آموزشها و ارائه سرويسها و خدمات كامپيوتري بوده و هست كه در نوع خود براي اولين بار در سطح كليه سايتهاي فارسي زبان ارائه شده است.

هميشه لبي خندان و دلي شاد و قلبي به وسعت دريا و مهربان داشته باشيد و مانند امروز موفق و موفق تر باشيد.


HAPPY BIRTHDAY M A J I D O N L I N E :wink: :wink: :wink:


دوست شما
رضاچيذري
 

saman_sweden

Active Member
آقا محيد اينطوري كه نميشه بايد شيريني بدي در تولد خودتون كه شيريني نخورديم اينو ديگر نسيه قبول نداريم باميه زولبيه ميخواهيم
برايتون تبريك ميگم سايت majidonline shdj پر بار و موفقي است
cand.gif
 

parshia

Member
Re: الوي سالگرد تاسيس مجيد آنلاين !

man ham saminaneh tabrik migam, va arezou ye monjar be yaghin, daram keh hatman dar ayandeh nachandn dour in site be invane ye marje shenakhteh khahad shod,baz ham az majid jan tashakor mikonam keh in chenin be ma lotf kardan, ve zaminehie ra baraye faragriri behtar faraham kardan.
 

Scorpio

Member
مجید جان حاصل یک سال زحمت روز افزونت رو از ته دل بهت تبریک میگم ، انشاالله که شاهد موفقیتها بعدیت باشیم ، آقا من نمیدونم چه جوری از این همه زحمت که واسه ما یا بهتر بگم همه ایرانی ها کشیدی تشکر کنم .
آقا واست آرزوی موفقیت میکنم ، امیدوارم که تو زندگیت مثل مجیدآنلاین موفق و پیروز باشی .
اقا امیدوارم که خستگی یک سال زحمتت از تنت در اومده باشه .

نتیجه اخلاقی :
اگه همه مثل مجید باشن مملکتمون میشه گلستان ....

علی
 

Babak Sateli

Active Member
من هم به نوبه خودم اين سالگرد رو تبريك ميگم.
مجيد جان از تو هم بسيار تشكر مي كنم كه اين سايت رو تهيه كردي و بسياري از دوستان
را دور هم جمع كردي تا آنها بتوانند اطلاعات و نظرات خودشان را به يكديگر منتقل كنند.

اميدوارم موفق باشي
 

MrMohi

Active Member
مجید اقای گل !سالگرد تاسیس سایت رو به شما تبریک مخصوص میگم

و همچنین به تمامی کاربران محترم سایت .انشالله که این سایت رو روز به روز

پربار تر ببینیم.برات آرزوی موفقیت روز افزون دارم

:wink: :lol: :lol: :lol: :lol:
 

salmanclever

Well-Known Member
saman_sweden گفت:
آقا محيد اينطوري كه نميشه بايد شيريني بدي در تولد خودتون كه شيريني نخورديم اينو ديگر نسيه قبول نداريم باميه زولبيه ميخواهيم
برايتون تبريك ميگم سايت majidonline shdj پر بار و موفقي است
cand.gif
سلام
منم به نوبه خود سالگرد مجيد آنلاين رو تبريك ميگم
سايتي كه به من يكي خيلي كمك كرده و مرجعي براي حل مشكل من بوده
خلاصه ان شا الله ما هميشه سايت رو با نام مجيد آنلاين ببينيم نه مجيد آفلاين :lol:
آقا من به ريپلا آقا سامان براي اين quoteدادم كه حرفاشو تاييد كنم و بگم كه خلاصه شايد آقا سامان دستش بهت نرسه ولي من همين اطرافم و هميشه تا كار خودمو نكنم ول نميكنم منظورم اينه كه تا شيريني سالگردو نخورم ول نميكنم البته بگم شيريني يك بهونه هست خلاصه من 60 - 70 تومني خرج گردنت ميزارم
آخه آقا سامان شما بگو آدم تو مشهد باشه هو جشن مجيد آنلانو نره شانديز شيشليگ
البته مجيد جان بگم كه اينجا مشهده ! پيك ميك نداريما :lol:
خلاصه منتظر باش كه اومديم
دوستدار تو سلمان...
 

Ali_ix

Well-Known Member
سلام

چه زود گذشت ! يك سال !

مجيد جان واقعا دستت درد نكنه ! كارت عاليه !

اميدوارم همه در كنار هم موفق باشيد....

علي. 8)
 

behsa

Member
salman14000 گفت:
saman_sweden گفت:
آقا محيد اينطوري كه نميشه بايد شيريني بدي در تولد خودتون كه شيريني نخورديم اينو ديگر نسيه قبول نداريم باميه زولبيه ميخواهيم
برايتون تبريك ميگم سايت majidonline shdj پر بار و موفقي است
cand.gif
سلام
منم به نوبه خود سالگرد مجيد آنلاين رو تبريك ميگم
سايتي كه به من يكي خيلي كمك كرده و مرجعي براي حل مشكل من بوده
خلاصه ان شا الله ما هميشه سايت رو با نام مجيد آنلاين ببينيم نه مجيد آفلاين :lol:
آقا من به ريپلا آقا سامان براي اين quoteدادم كه حرفاشو تاييد كنم و بگم كه خلاصه شايد آقا سامان دستش بهت نرسه ولي من همين اطرافم و هميشه تا كار خودمو نكنم ول نميكنم منظورم اينه كه تا شيريني سالگردو نخورم ول نميكنم البته بگم شيريني يك بهونه هست خلاصه من 60 - 70 تومني خرج گردنت ميزارم
آخه آقا سامان شما بگو آدم تو مشهد باشه هو جشن مجيد آنلانو نره شانديز شيشليگ
البته مجيد جان بگم كه اينجا مشهده ! پيك ميك نداريما :lol:
خلاصه منتظر باش كه اومديم
دوستدار تو سلمان...



حالا از همه اين تعارفها بگزريم انشا الله شيريني عروسيت مجيد خان
 

MrMohi

Active Member
آقا مجید این بچه ها چی میگن؟

خبریه؟

ای شیطون بلا...!!!ا

:twisted: :twisted: :twisted:

:lol: :lol: :lol:

:wink: :wink: :wink:
 

kingoflove10000

New Member
تبريك جهت يكساله شدن

سلام مجيد جان
اميدوارم كه جشن يكسالگي مبارك باشه دعوت كني يا يك متينگ توي خونه برگزار كني من اولين نفري هستم كه مي آم :p خارج از شوخي انشالله هميشه موفق و شاد باشي
درباره تولدت توي وبلاگ مي نويسم
http://www.kol10000.persianblog.com
 

mizsia

Member
جواب

منم به نوبه ي خودم به عنوان يكي از اعضاي كوچك اين سايت بزرگ ! اين سالگرد رو تبريك ميگم! اميد وارم هر روزمون از ديروزمون پر بارتر باشه. :wink:
 

afsoon_ab

کاربر VIP
مجيد جان
يكسالگي سايت رو تبريك بهت ميگم وآرزوي موفقيت هر چه بيشتر تورو دارم
 

atlas_ab

کاربر VIP
سلام مجيد جون
ت..و..ل..دش م..ب..ا..رك.تولد يك سالگيش مبارك
اميدوارم فردات موفق تر از امروزت باشه با مجيد آنلاين
 

Mandana_P

Member
با عرض سلام وخسته نباشيد خدمت كاربران محترم

من هم اولين سالگرد تاسيس مجيد آنلاين را به همه اعضا و مخصوصا مديريت سايت تبريك ميگم
اميدوارم ساليان سال بتونيم با هم ودر كنار هم سالگردهاي بعدي را جشن بگيريم ودست در دست هم به غني تر شدن سايت جهت ارايه كمك به هموطنانمون بپردازيم

با آرزوي سلامت و موفقيت
 

swi

Member
آقا مجيد منم به نوبه خودم اين روز بزرگ رو تبريگ ميگم . :wink: اميدوارم كه در همه مراحل زندگي موفق و پايدار باشيد .هم خودت هم سايتت :)
 

MnavidM

Active Member
با سلام

مجيد جان مباركه.

اميد وارم هميشه سايت با برجا باشد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است.

جدیدترین ارسال ها

بالا