LOGO1
Member
ل مثل لوگو
تعریف لوگو
لوگو با همان ( برند ، نشانه ، آرم ) همه از یک اسم تشکیل شده اند.
نشانه ها برای بیان مفاهیم بزرگ در دل عناصری کوچک به کار برده می شود.
نشانه های تصویری بهترین و مناسب ترین نوع نشانه برای انتقال مفهوم خاص در میان جمعیت کثیری از آدم ها با زبانها و فرهنگ های مختلف است.
وقتی زبان غیر مشترک از بیان مفهومی خاص قاصر می گردد، نشانه های بصری و تصویری جای خود را باز کرده و مناسب ترین عنصر، برای انتقال مفاهیم می گردند.
با آنکه هزاران سال از تمدن بشر گذشته است و زبانها، فرهنگ ها، خط و غیره بسیاری در سراسر دنیا پدید آمده اند، اما زمانی که صحبت از زبان مشترک و واحد به میان می آید، تنها نشانه ها و زبان تصویر است که کارگشا می گردد.
تعریف لوگو
لوگو با همان ( برند ، نشانه ، آرم ) همه از یک اسم تشکیل شده اند.
نشانه ها برای بیان مفاهیم بزرگ در دل عناصری کوچک به کار برده می شود.
نشانه های تصویری بهترین و مناسب ترین نوع نشانه برای انتقال مفهوم خاص در میان جمعیت کثیری از آدم ها با زبانها و فرهنگ های مختلف است.
وقتی زبان غیر مشترک از بیان مفهومی خاص قاصر می گردد، نشانه های بصری و تصویری جای خود را باز کرده و مناسب ترین عنصر، برای انتقال مفاهیم می گردند.
با آنکه هزاران سال از تمدن بشر گذشته است و زبانها، فرهنگ ها، خط و غیره بسیاری در سراسر دنیا پدید آمده اند، اما زمانی که صحبت از زبان مشترک و واحد به میان می آید، تنها نشانه ها و زبان تصویر است که کارگشا می گردد.
کاربرد لوگو
لوگو در کل برای درک مطلب به مخاطب تاثیر پذیری بیشتری دارد . مثلا لوگو در طریف افرادی که کار خاص انجام می دهند مناسب است مثلا در تصویر بالا هر بیننده ای با دیدن لوگو بالا می داند که مربوط به خودرو سازی و یا این آرم مربوط به شرکت بی ام و است .
در کل طراحی لوگو را به ۲ دسته تقسیم می کنم
۱- دسته شخصی (اظهاری)
۲- دستی تجاری و فرهنگی
نشانه های تجاری برای ثبت نام و ایجاد هویت بصری برای گروهی از فعالین تجاری استفاده می گردد و نشانه حضور و ماندگاری یک موسسه یا کمپانی در حوزه فعالیت خود می باشند.
در مجموع نشانه های تجاری و فرهنگی اختصاصی محسوب می شوند، اما نشانه های اظهاری از عامیت بیشتری برخوردار می باشند.
البته لوگو های شخصی هم جزو این دسته فرهنگی می توان گذاشت
ویرایش بهرامی
ویرایش بهرامی
آخرین ویرایش توسط مدیر: