اخبار روز آی تی

minafa

Member
[h=1]مقایسه ۴ گوشی در رده ۸۰۰ هزار تومان بازار![/h]

به تازگی شاهد روند رو به رشد خرید تلفن‌های هوشمند در بازار هستیم، تلفن‌هایی که روزبه‌روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود و بازار آن‌ها هم، داغ‌تر و داغ‌تر می‌شود. رده ۸۰۰٫۰۰۰ تومان بازار، از جمله رده‌های پرطرفداریست که تلفن‌های بسیار ارزشمند و جالبی در آن حضور دارند، جالب‌تر اینکه در این چند مدت، بعضاً پرچمدارهای سابق کمپانی‌ها هم کم‌کم به این رده پای می‌نهند! از این پس در بلاگ آی‌تـی‌رسان، بر آن شدیم تا هر بار رده‌ای مشخص از بازار را انتخاب کرده و چند تلفن هوشمند پرطرفدار و ارزشمند آن رده را در مقابل یک‌دیگر، در ۱۰ راند مختلف بررسی و مقایسه کنیم تا در نهایت مشخص کنیم، کدامین ‌یک برای شما، انتخاب برتر است! پس با ما در این قسمت، همراه باشید.
با شرکت‌کنندگان آشنا شوید…!
اسند جی۷۰۰
محصولی از کمپانی چینی هوآوی که چندی پیش، همراه نمایشگر ۵ اینچی، پردازنده چهارهسته‌ای و پشتیبانی از دوسیم‌کارت معرفی گشت و بعد از مدتی کوتاه، با قیمتی بسیار مناسب وارد کشور شد.
اکسپریا اس‌پی
از ارزشمندترین گوشی‌های ساخت سونی که اسم و رسم بسیاری برای خود در بازار پیدا کرده و به همراه سخت‌افزار بسیار قدرتمند و طراحی زیبا، عاشقان دل‌باخته زیادی دارد!
اکسپریا تی
پرچمدار اسبق سامورایی‌های ژاپنی در سال ۲۰۱۲ که همراه نمایشگر ۴٫۵۵ اینچی HD، دوربین بسیار باکیفیت ۱۳ مگاپیکسلی و چیپ SnapS4 معرفی شد و بدلیل شرایط فعلی بازار، با کاهش قیمت نسبتاً زیاد به یک میان-رده خوش‌قیمت تبدیل گشته.
لومیا ۷۲۰

مدلی که کمپانی فنلاندی نوکیا در مراسم MWC 2013 همراه چند تلفن دیگر معرفی نمود که با سیستم‌عامل ویندوزفون، علاوه بر قیمت بسیار مناسب مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری بسیار خوبی نیز ارائه می‌کند و بدلیل تعادل و قیمت بسیار خوب وارد این مقایسه شده‌است.
خب، پس از معرفی رقیبان پردل و جرأت این مقایسه، به سراغ نبرد اصلی می‌رویم تا ببینیم هر یک در این مقایسه نفس‌گیر، چه عملکردی از خود نشان می‌دهند!

بخش اول : طراحی
طراحی، یکی از مهم‌ترین مراحل ساخت یک تلفن است، در حقیقت شما هم وقتی برای اولین بار تلفنتان را در دست می‌گیرید، طراحی آن باعث خوشنودی یا عدم رضایت شما می‌شود، نه پردازنده Xهسته‌ای آن! مدل‌های رقیب هم، هر کدام به نوعی تولید گشته‌اند و برای خود، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند!​
اکسپریا تی ابتدا پیش‌قدم می‌شود، این تلفن از طراحی قوسی‌شکل سونی که پیش‌تر در اکسپریا آرک دیده بودیم استفاده می‌کند و همراه ضخامت و وزن پایین، مدل بسیار خوش‌دستی محسوب می‌گردد. همین‌طور لبه‌های آن بیش از حد مربعی نبوده و پهنای آن هم در حد متعادلی قرار دارد. اکسپریا اس‌پی نیز از این قاعده مستثنا نیست و در حالت کلی، به خوبی در دست جای می‌گیرد، اما متأسفانه کمی وزن بالا و شاید، ضخامت آن به خوبی سایر مدل‌ها نباشد! البته که نوار شیشه‌ای و طراحی خاص سری NXT باعث می‌گردد با افتخار سر خود را بالا گیرد!
در سمت مقابل نماینده نوکیا با اقتدار طراحی خود را به نمایش می‌گذارد و آن طور که پیداست، هم وزن کمی دارد، هم ضخامت و پهنای کمی داشته و طراحی کلی آن نیز، کوچک‌تر و خوش‌دست‌تر است! البته که نمایشگر کوچک‌تری هم دارد. در نهایت جی۷۰۰ هیکلی‌ترین تلفن این نبرد، درست است که ضخامت بسیار کمی دارد اما پهنای زیادی دارد و طول آن هم به سبب نمایشگر بزرگش، سر به فلک می‌کشد…! وزن آن هم برای یک تلفن ۵ اینچی، بد نیست اما کمی اضافه‌وزن آورده!
پس از به نمایش گذاشته شدن طراحی رقیبان و به رخ کشیدن زیبایی اندام خود (!)، به سراغ نمراتی می‌رویم که از سوی داور مسابقه به آن‌ها اعطا گردیده :
اسند جی۷۰۰ : ۸٫۰ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۵ | اکسپریا تی : ۸٫۸ | لومیا ۷۲۰ : ۹٫۱
بخش دوم : کیفیت ساخت و جنس بدنه
طبیعتاً علاوه بر طراحی و شکل و شمایل ظاهری، کیفیت، استحکام و نحوه ساخت دستگاه هم بسیار عامل مهمی به شمار می‌رود! چرا که شاید یک گوشی بسیار خوش‌دست و زیبا داشته‌باشید، اما بدلیل کیفیت پایین هنگامی که آن را در دست می‌گیرید، احساس خوبی به شما منتقل نگردد!​
اما در بین رقبای قصه ما، هر ۴ مدل پلاستیکی هستند! و خوشبختانه هر ۴ مدل هم، از سطح مات بهره می‌برند که حس امنیت خوبی را ایجاد کرده و از جذب اثرانگشت و چربی، جلوگیری می‌کند. از لحاظ کیفیت ساخت، در ابتدا مدل جی۷۰۰ درست است که جنس نسبتاً مرغوبی دارد، و استحکام ساخت آن هم، نسبتاً خوب است اما نمی‌توان خیلی آن را بالا دانست و باید، کمی بیشتر از سایرین مراقب بچه‌غول ما باشید! در قسمتی دیگر، اکسپریا تی حس بسیار خوبی هنگام در دست گرفتن القاء می‌کند ولی از لحاظ امنیت و استحکام، به نسبت بدنه خود تعادل کافی را ندارد! اما اکسپریا اس‌پی همراه فریم آلومینیمی و پلاستیک مات و نرم‌مانند خود در پشت، علاوه بر کیفیت مناسب، بدلیل وزن و تعادل خوب استحکام و در کل کیفیت بسیار رضایت‌بخشی دارد.​
در نهایت لومیا ۷۲۰، بر خلاف وزن پایین خود کیفیت بسیار خوبی داشته، در هنگام در دست گرفتن لیز نمی‌خورد و مثل اکثر محصولات نوکیا از استحکام خوبی هم برخوردار است. علاوه بر این، تنوع رنگی این مدل هم بالاتر از سایر تلفن‌های هم‌رده است.
در نهایت، با توجه به شرایطی که تلفن‌ها در کیفیت و استحکام از خود ارائه دادند، نمرات زیر توسط داور به آن‌ها، داده می‌شود :​
اسند جی۷۰۰ : ۸٫۵ | اکسپریا تی : ۸٫۷ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۸ | لومیا ۷۲۰ : ۹٫۰​
بخش سوم : صفحه‌نمایش
شاید پیش‌تر که تلفن‌ها از نمایشگرهای تک رنگی ۱بیتی با اندازه زیر ۲ اینچ استفاده می‌کردند، این مورد عامل چندان مهمی به شمار نمی‌رفت! اما حالا که گاهاً این اندازه به ۶ اینچ هم می‌رسد و حالا موبایل‌ها را می‌توان جای یک تلویزیون کوچک به حساب آورد، باید با حساسیت کافی روی این بخش تمرکز کرد!​
به صورت اختصاری مشخصات نمایشگر رقبا را نگاهی می‌اندازیم :​
  • جی۷۰۰ : ۵اینچ با دقت ۱۲۸۰×۷۲۰ و تراکم ۲۹۴ppi، پنل IPS LCD
  • اس‌پی : ۴٫۶ اینچ با دقت ۱۲۸۰×۷۲۰ و تراکم ۳۱۹ppi، پنل TFT LCD و فناوری BE2 و OptiContrast
  • تی : ۴٫۵۵ اینچ با دقت ۱۲۸۰×۷۲۰ و تراکم ۳۲۳ppi، پنل TFT LCD و فناوری BE
  • 720 : 4.3 اینچ با دقت ۴۸۰×۸۰۰ و تراکم ۲۱۷ppi، پنل IPS LCD، روکش گوریلاگلس۲ و فناوری‌های ClearBlack و SuperSensitiveTouch
در بخش اندازه، به ترتیب جی۷۰۰، اس‌پی/تی و ۷۲۰ قرار می‌گیرند و از لحاظ شفافیت هم، سه مدل اول تقریباً در یک سطح بوده و تفاوت اصلی، در شفافیت کمتر لومیا ۷۲۰ است که نمرات زیر را حاصل می‌شود :
جی۷۰۰ : ۹٫۰ | اس‌پی/تی : ۸٫۶ | لومیا ۷۲۰ : ۸٫۲
اما در قسمت روشنایی و عملکرد در زیر نور آفتاب، با توجه به تست‌های انجام‌گشته لومیا ۷۲۰ با فناوری اختصاصی نوکیا بالاترین روشنایی را دارد و سپس مدل‌های اس‌پی و تی و جی۷۰۰، پس از او قرار می‌گیرند.
لومیا ۷۲۰ : ۹٫۱ | اس‌پی/جی۷۰۰ : ۸٫۵ | تی : ۸٫۴
در نهایت، از لحاظ نمایش رنگ‌ها نیز، لومیا ۷۲۰ و جی۷۰۰، در کنار یک‌دیگر بالاترین دقت رنگ را دارند و رنگ‌های به نسبت طبیعی‌تری ارائه می‌کنند. پس از آن اکسپریا تی کمی رنگ‌ها را اشباع می‌کند اما هنوز، نمایشگر خوبی دارد. در نهایت و آخر از همه هم، اکسپریا اس‌پی با این حال که در حالت عادی، بسیار نمایشگر خوبی دارد اما در مقایسه با رقبا، دقت رنگ آن به نسبت پایین‌تر است.
لومیا ۷۲۰/جی۷۰۰ : ۹٫۲ | تی : ۸٫۸ | اس‌پی : ۸٫۷
از آن‌جایی که نمایشگر، ابعاد مختلفی برای ارزیابی و مقایسه داشت، امتیاز چند بخش را میانگین می‌کنیم و یک امتیاز نهایی ارائه می‌دهیم :
(بدلیل پشتیبانی ۷۲۰ از لمس سایر اجسام و همین‌طور جی۷۰۰/اس‌پی از دستکش، امتیاز آن‌ها تحت تأثیر قرار می‌گیرد.)
اسند جی۷۰۰ : ۹٫۲
لومیا ۷۲۰ : ۸٫۹
اکسپریا اس‌پی : ۸٫۷
اکسپریا تی : ۸٫۷

بخش چهارم : نرم‌افزار
نرم‌افزار را می‌توان، مثل اخلاق و رفتار یک انسان دانست! نرم‌افزار سخت‌افزار را کنترل می‌کند، و رفتار هم جسم فرد را کنترل می‌کند! پس باید توجه داشت که با عامل فوق‌العاده مهمی روبرو هستیم که نباید به این سادگی از کنار آن رد شد.​
شاید در ابتدا که مقاله را مطالعه می‌کنید بپرسید چرا سه به یک! دلیل اصلی هم این است که لومیا ۷۲۰ ویندوزفونی تک و تنها، مجبور است در برابر سه اندرویدی گردن کلفت (!) رودررو ایستاده و مبارزه کند…! پس حتماً کار سختی پیش‌رو دارد.​
بصورت بسیار مختصر می‌گوییم که اندروید و ویندوزفون، چه برتری‌هایی به یک‌دیگر دارند؛ در ابتدای امر، ویندوزفون سیستم‌عاملی با محیط کاری بسیار ساده‌تری است و راحتی کار بیشتری دارد، سرعت رابط آن بالاتر است و هماهنگی بهتری بین سخت‌افزار و نرم‌افزار وجود دارد. هم‌چنین دستورالعمل‌ها سریع‌تر انجام می‌شوند. علاوه بر این مورد، ثبات سیستم‌عامل در طولانی مدت بالا بوده و کیفیت نرم‌افزارها، بالاست. قابل توجه است که با سیستم‌عامل بسیار امنی هم روبرو هستیم. در نقطه مقابل، اندروید سیستم‌عاملی بازتر و متن‌باز است که اجازه هرگونه کاری را در آن دارید! شخصی سازی بسیار بالا بوده، محیط بسیار آزاد است و تنوع نرم‌افزارها تا حدودی بالاتر است. در سطح کشور هم، تا حدود زیادی اندروید رایج‌تر است. در حالت کلی ویندوزفون سیستم‌عاملی ساده‌تر، اصولی، پایدار و امن است اما اندروید سیستم‌عاملی آزاد، رایج و با قابلیت شخصی‌سازی بالاست.​
از آن‌جایی که عملکرد کلی مدل‌های اندرویدی، از لحاظ امکانات در یک سطح است فقط نمونه‌هایی از رابط‌کاربری آنان را به نمایش می‌گذاریم.
Xperia SP/T | اندروید ۴٫۱/۴٫۳ | رابط کاربری Xperia UI


Ascend G700 | اندروید ۴٫۲ | رابط کاربری Emotion UI


Lumia 720 | ویندوزفون ۸

اینکه اندروید بهتر است یا ویندوزفون، یا اینکه کدام رابط کاربری را می‌پسندید، بر عهده خود شما، استفاده و انتظاراتتان است. فقط در نهایت به صورت بسیار مختصر، سه مدل را از لحاظ امکانات و پشتیبانی نرم‌افزاری، رده‌بندی می‌کنیم.
در رده اول؛ لومیا ۷۲۰ را داریم که با پشتیبانی مستقیم نوکیا و مایکروسافت، و نرم‌افزارها و امکانات اختصاصی بسیاری که نوکیا برای او فراهم کرده، در رده اول می‌ایستد. سپس اکسپریا اس‌پی با پشتیبانی بسیار خوب و امکانات رضایت‌بخشی که همراه پوسته سونی ارائه می‌کند، بعدتر اکسپریا تی با همین وضعیت اما پشتیبانی کمی ضعیف‌تر؛ در آخر جی۷۰۰ با توجه به سابقه و پشتیبانی کمپانی هوآوی، در این رتبه قرار می‌گیرد.
لومیا ۷۲۰ : ۸٫۹ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۷ | اکسپریا تی : ۸٫۶ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۴
بخش پنجم : دوربین
هیچ‌کس بدش نمی‌آید که همراه تلفن خود، یک دوربین باکیفیت نیز بر روی آن داشته‌باشد! اما خب قطعاً این بخش از گوشی‌ها آنقدری پیشرفت نداشته که بگوییم، بخاطر دوربین فلان مدل، آن را بخرید! (جدای برخی استثناها)​
در این چهار مدل هم، بعضاً شاهد دوربین‌های باکیفیتی هستیم، اما بهتر است برای واضح‌تر شدن مطلب، مستقیم به سراغ مقایسه نمونه‌تصاویر آن‌ها برویم. (متأسفانه نمونه‌تصاویر جی۷۰۰ موجود نیست اما عملکرد آن کم و بیش مثل اس‌پی ارزیابی می‌شود)​
قبل از مقایسه تصاویر، خلاصه مشخصات دوربین‌ها :​
  • جی۷۰۰ : ۸مگاپیکسل، فیلم‌برداری ۱۰۸۰p
  • اس‌پی : ۸مگاپیکسل، فیلم‌برداری ۱۰۸۰p
  • تی : ۱۳ مگاپیکسل، فیلم‌برداری ۱۰۸۰p
  • 720 : 6.7 مگاپیکسل، فیلم‌برداری ۱۰۸۰p و لنز ZEISS
همان‌طور که در تصاویر مشاهده کردیم، لنز زایس ۷۲۰ علاوه بر نورگیری بسیار عالی، جزئیات و رنگ‌ها را هم بسیار خوب ثبت می‌کند، اما به میزان کمی تصاویر به سبب سنسور کوچک‌تر دارای نویز هستند. در نقطه مقابل اکسپریا تی جزئیات بسیار خوبی داشته و فیلم‌برداری بهتری هم دارد، اما برادر کوچک‌تر آن یعنی اس‌پی، تا حدود زیادی از لحاظ عکاسی ضعیف‌تر ظاهر می‌شود. کلید شاتر دوربین نیز برای هر ۳ مدل، مزیت بزرگی به شمار می‌رود.
اکسپریا تی : ۹٫۴ | لومیا ۷۲۰ : ۹٫۲ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۷ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۶

بخش ششم : پردازنده، حافظه و امکانات ارتباطی
مغز متفکر یک دستگاه و در کنار آن حافظه ذخیره‌سازی اطلاعات، از جمله موارد مهمی هستند که هر گونه ضعف در آن‌ها، می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار آزاردهنده‌ای چون کندی، کمبود حافطه و… شود، باید ببینیم که این ۴ مدل هم چنین مشکلاتی خواهند داشت، یا با اقتدار این مرحله را پشت‌سر می‌گذارند…؟!
در ابتدا، جی۷۰۰ بسیار مدعی است که با رم ۲ گیگابایتی و پردازنده ۴هسته‌ای، برای شما پرواز خواهد کرد! اما طبیعتاً همیشه همه چیز، اعداد و ارقام نیست. بصورت دقیق‌تر، هسته‌های Cortex-A7 در این محصول، به سختی فقط ۹ میلیارد محاسبه را می‌توانند انجام دهند و رم ظاهراً حجیم آن، سرعت بسیار پایینی در مقایسه با رقبا دارد! پس گول ۴هسته‌ای بودن یا رم Xگیگابایتی آن را، نخورید! در سمت دیگر پردازنده دوهسته‌ای Krait اکسپریا تی توان انجام نزدیک به ۱۰ میلیارد محاسبه را داشته و رم ۱ گیگابایتی آن، سرعت رضایت‌بخشی دارد. برادر کوچک‌تر آن هم یعنی اس‌پی، پردازنده‌ای با توان نسبتاً مشابهی دارد اما سرعت رم آن به طرز شگفت‌انگیزی بالاتر است! در نهایت لومیا ۷۲۰ هم، چیپ نسبتاً ضعیف‌تری نسبت به این دو داشته و پردازنده Krait 200 یک گیگاهرتزی آن در کنار ۵۱۲ مگابایت رمی که دارد، در ظاهر چندان چیزی برای گفتن ندارد!
ولی خب طبیعتاً، همه چیز ظاهر نیست و سیستم‌عامل و هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار، بسیار عامل مهمی به شمار می‌رود. جایی که ویندوزفون به این سبب عملکرد فوق‌العاده عالی را در لومیا ۷۲۰ بوجود می‌آورد و همزمان قادر به باز کردن چندین برنامه متعدد و گشت و گذار در آن‌ها خواهید بود! چیزی که شاید در جی۷۰۰ چهارهسته‌ای با رم ۲ گیگابایتی، کمی کند انجام شود…! از لحاظ حافظه ذخیره‌سازی هم، بجز اکسپریا تی سایر مدل‌ها ۸ گیگابایت حافظه داخلی داشته و تمامی رقبا از کارت‌حافظه جانبی پشتیبانی می‌کنند. تنها برتری به تی باز می‌گردد که با ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی که دارد، فضای کاری بیشتری را در اختیارتان خواهدگذاشت.
از لحاظ امکانات ارتباطی نیز، می‌توان تنها برتری را به اس‌پی به سبب پشتیبانی از شبکه ۴G، و تنها ضعف را به جی۷۰۰ بدلیل عملکرد متوسط چیپ وای-فای و فقدان NFC، نسبت داد!
در نهایت، با توجه به جمعی موارد، یعنی قدرت انجام محاسبات و تجربه کاربری سیستم‌، در کنار حافظه و امکانات ارتباطی نمرات زیر به رقبا، داده می‌شود :
اکسپریا اس‌پی : ۹٫۳ | لومیا ۷۲۰ : ۹٫۱ | اکسپریا تی : ۹٫۰ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۸
بخش هفتم : گیمینگ و قدرت گرافیکی
اگر کمی بیشتر به افرادی که برای خرید تلفن‌همراه به بازار می‌روند دقت کنید، می‌بینید که بسیاری از آن‌ها در جهت انجام بازی‌های گرافیکی و سه‌بعدی تلفن خود را خریداری می‌کنند و بدشان نمی‌آید که گوشی موردنظرشان قدرت بالایی داشته‌باشد! البته که قدرت گرافیکی فقط به انجام بازی محدود نمی‌شود و حتی در کنترل رابط کاربری، عملکرد دوربین و پخش ویدئوهای مختلف نیز تأثیرگذار است. به هر حال، ببینیم که این ۴ مدل چه چیزی برای ارایه دارند… .
گرافیک‌های استفاده شده در این گوشی‌ها :

  • جی۷۰۰ : PowerVR SGX544 MP1
  • تی : Adreno 225
  • اس‌پی : Adreno 320
  • 720 : Adreno 305
با توجه به تست‌های انجام شده و میزان قدرتی که هر یک از این تلفن‌ها ارائه می‌کنند، به ترتیب؛
اکسپریا اس‌پی با گرافیک Adreno 320 قدرت بسیار بالایی دارد و در رده خود، بی‌رقیب است! سپس و پس از آن، اکسپریا تی تقریباً با نصف قدرت ارائه‌شده توسط اس‌پی به گزینه دوم تبدیل شده و لومیا ۷۲۰، با فاصله‌ای کوتاه از اکسپریا تی عقب می‌ماند. در نهایت با جی۷۰۰ تک و تنها روبرو هستیم که پنبه‌هایش رشته شده و نمی‌تواند چندان قدرت بالایی را ارائه کند!
البته لازم به ذکر است که فعلاً هیچ‌یک از مدل‌های بالا، در اجرای بازی‌های سنگین HD مشکل ندارند، فقط در جی۷۰۰ و شاید لومیا ۷۲۰، مجبور هستید برخی بازی‌های سنگین را با جزئیات low اجرا کنید. وگرنه به هیچ‌وجه نمی‌توان آنان را ضعیف به حساب آورد.
اگر هم به دنبال اعداد و ارقام و بنچمارک هستید، دو نمونه از آن را برای شما ارائه می‌کنیم که البته لومیا ۷۲۰ بدلیل عدم سازگاری متأسفانه در این لیست وجود ندارد. (بنچمارک سرعت حافظه رم هم بدلیل اهمیت بالا به میان آمد)
در سایر بخش‌ها هم مثل مصرف انرژی و کنترل دما خوشبختانه، چندان فاصله محسوس یا مشکل اساسی دیده نمی‌شود.​
امتیاز نهایی :​
اکسپریا اس‌پی : ۹٫۵ | اکسپریا تی : ۸٫۹ | لومیا ۷۲۰ : ۸٫۷ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۵​
بخش هشتم : باتری
باتری، از همان ابتدای تولد تلفن‌های اولیه تا اسمارت‌فون‌های امروزی، عاملی مهم برای خریداران محسوب می‌شده که البته امروزه و با توجه به رشد سایر بخش‌ها، متأسفانه پیشرفت چشم‌گیری در آن ندیدیم و معمولاً باتری تلفن‌ها آن‌طور که باید و شاید، پاسخ‌گوی نیاز کاربران نیستند. به هر حال؛​
نگاهی کوتاه بر مشخصات :​
  • جی۷۰۰ : باتری قابل تعویض ۲۱۵۰ میلی‌آمپرساعتی
  • تی : غیرقابل تعویض از نوع Li-Ion با حجم ۱۸۵۰mAh
  • اس‌پی : باتری غیرقابل تعویض ۲۳۷۰mAh
  • لومیا ۷۲۰ : غیرقابل تعویض، ۲۰۰۰mAh
بدون مقدمه‌چینی، مستقیم به سراغ تست‌ها می‌رویم : (۰ به این معناست که تست موردنظر موجود نبوده)
با توجه به میانگین تست‌ها و سایر موارد در نظر گرفته‎شده، امتیاز نهایی را اعلام می‌کنیم :​
لومیا ۷۲۰ : ۹٫۴ | اکسپریا اس‌پی : ۹٫۲ | اسند جی۷۰۰ : ۹٫۰ | اکسپریا تی : ۸٫۶​
بخش نهم : عملکرد صوتی
در قسمت خروجی صوتی، از هر ۴ مدل شاهد عملکرد نسبتاً متوسطی بودیم که متأسفانه چندان برای علاقمندان به موسیقی و تماشای ویدئو، خبر خوبی نیست! البته که این دیدگاه فقط درباره بلندگوهای مدل‌ها صدق کرده و عملکرد بلندگو مکالمه و خروجی صوتی هدفون‌ها، بسیار خوب و عالیست.​
لومیا ۷۲۰ : ۸٫۴ | اکسپریا اس‌پی : ۸٫۴ | اکسپریا تی : ۸٫۲ | اسند جی۷۰۰ : ۸٫۱
راند نهایی : قیمت
پس از طی کردن ۹ بخش نفس‌گیر هر ۴ رقیب مقایسه ما خسته و کوفته به یک گوشه می‌افتند! در قسمت آخر هم برای خالی نبودن عریضه قیمت خود را ارائه می‌کنند تا پس از نشان دادن عملکردشان، ارزش خود را نیز معین سازند!

  • جی۷۰۰ : حدود ۷۸۰٫۰۰۰تومان، پشتیبانی از دوسیم‌کارت و گارانتی پارس‌مایکروتل
  • اکسپریا اس‌پی : حدود ۸۵۰٫۰۰۰تومان، گارانتی آرین
  • اکسپریا تی : حدود ۸۶۰٫۰۰۰تومان با گارانتی آرین
  • لومیا ۷۲۰ : حدود ۷۰۰٫۰۰۰ تومان، فاقد گارانتی
طبق شرایط و قیمتی که این مدل‌ها دارند، ارزیابی که از قیمت آن‌ها توسط داور می‌شود :
لومیا ۷۲۰ : ۹٫۴ | اسند جی۷۰۰ : ۹٫۲ | اکسپریا اس‌پی : ۹٫۱ | اکسپریا تی : ۸٫۹
نتیجه گیری نهایی
بالاخره تمامی راندها به پایان رسید و هر ۴ رقیب، هر چه که داشتند و نداشتند را رو کردند! ببینیم که پس از رده‌بندی در تمامی این بخش‌ها، از ۱۰۰ امتیاز نهایی چه نتیجه‌ای را از آن خود کرده‌اند :
هوآوی اسند جی۷۰۰ : ۸۷٫۴
سونی اکسپریا اس‌پی : ۸۸٫۹
سونی اکسپریا تی : ۸۷٫۸
نوکیا لومیا ۷۲۰ : ۹۰٫۱
**نکته** به این مورد توجه کنید که این عدد فقط نشان از ارزش خرید مدل‌هاست و به معنای برتری یکی از آن‌ها نیست. قضاوت نهایی را بر عهده خود شما می‌گذاریم.
در نهایت، با اعلام نقاط ضعف و قوت و دسته‌کاربری آن‌ها، این مقایسه را نیز به پایان می‌رسانیم. به امید اینکه توانسته باشیم، کمکی هر چند کوچک در انتخاب شما داشته‌باشیم؛
Huawei Ascend G700
چرا بخریم؟

+ طراحی زیبا و باریک
+ نمایشگر بسیار بزرگ و باکیفیت
+ سیستم‌عامل اندروید ۴٫۲
+ قدرت مناسب همراه رم حجیم
+ باتری بادوام با قابلیت تعویض توسط کاربر
+ قیمت بسیار خوب در کنار پشتیبانی از ۲سیم‌کارت

چرا نخریم؟
- ابعاد بزرگ، عرض زیاد
- عملکرد متوسط دوربین
- بلندگو و پشتیبانی نرم‌افزاری نسبتاً ضعیف

دسته کاربری >>> افرادی که به دنبال یک تلفن اندرویدی با نمایشگر بزرگ و باکیفیت برای تماشای فیلم و وب‌گردی، در کنار پشتیبانی از دوسیم‌کارت و قیمت مناسب هستند.
SONY Xperia SP
چرا بخریم؟
+ طراحی زیبا از سری NXT
+ کیفیت ساخت رضایت‌بخش
+ نرم‌افزار بروز و غنی با پشتیبانی خوب
+ قدرت سخت‌افزاری بسیار بالا
+ شارژدهی بسیار خوب
+ قیمت مناسب
چرا نخریم؟
- وزن نسبتاً بالا
- عملکرد متوسط دوربین
- باتری غیرقابل تعویض
دسته کاربری >>> گیمرها یا به نحوی، بازی‌خورهایی که به دنبال یک تلفن خوش‌قیمت اندرویدی قدرتمند برای اجرای بازی هستند و در کنار آن، پشتیبانی نرم‌افزاری و طراحی خوب، در لیست اولویت‌هایشان قرار دارد!
SONY Xperia T
چرا بخریم؟
+ طراحی قوسی‌شکل، خوش‌دست و باریک
+ نمایشگر با سایز و کیفیت متعادل
+ بزودی قابلیت بروزرسانی به اندروید ۴٫۳
+ دوربین بسیار باکیفیت
+ قدرت سخت‌افزاری خوب
+ قیمت نسبتاً مناسب
چرا نخریم؟
- استحکام، آنقدرها بالا نیست
- باتری نسبتاً ضعیف و غیرقابل تعویض
- بلندگو متوسط

دسته کاربری >>> آن دسته از افراد که به عکاسی علاقه بسیاری دارند و در کنار آن می‌خواهند، صاحب یک تلفن زیبا، خوش‌دست و باریک شوند!
Nokia Lumia 720
چرا بخریم؟
+ بسیار خوش‌دست و سبک
+ کیفیت ساخت و استحکام بالا
+ نمایشگر پرنور و باکیفیت
+ سیستم‌عامل ویندوزفون۸ با پشتیبانی نرم‌افزاری مستقیم مایکروسافت و نوکیا
+ دوربین بسیار خوب
+ باتری با شارژدهی طولانی
+ قیمت کم در کنار ارزش خرید بالا
چرا نخریم؟
- شفافیت نه چندان بالای نمایشگر
- رم ۵۱۲مگابایتی، محدودیت بسیار کوچکی از لحاظ نصب برنامه و پشتیبانی بوجود می‌آورد (کوچک!)
- باتری غیرقابل تعویض

دسته کاربری >>> دسته‌ای از افراد که می‌خواهند با قیمتی پایین، تلفنی با دوربین، نمایشگر و باتری عالی خریداری کنند و صاحب بدنه‌ای خوش‌دست و سیستم‌عاملی امن و پایدار هم، بشوند!

منبع:آی تی رسان
 

minafa

Member
لنزهای چشمی، نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی گوگل






ایتنا- گوگل توضیح داد که در این پروژه قصد دارد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه بهداشت و سلامت را از میان بردارد و با این لنزها بیماری دیابت را از بین ببرد.
n00029223-b.jpg






فناوری‌های پوشیدنی مورد توجه همه کاربران قرار دارد و بازار جهانی پررونقی را به خود اختصاص داده است.
اما شرکت گوگل فقط به مدل‌های کنونی این قبیل فناوری‌ها بسنده نمی‌کند و قصد دارد نسل جدید آنها را در اختیار کاربران بگذارد.


به گزارش ایتنا به نقل از رایورز، این شرکت بزرگ اینترنتی در وبلاگ رسمی خود از پروژه جدیدی رونمایی کرده است که برمبنای آن لنزهای چشمی هوشمند به عنوان نسل جدید فناوری‌های پوشیدنی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند.

البته باید توجه داشته باشید این لنزها برای ارسال ایمیل‌های دریافتی به مغز ساخته نشده‌اند و دست‌کم مدل کنونی آنها چنین قابلیتی ندارند.

شرکت گوگل توضیح داد که در این پروژه قصد دارد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات حوزه بهداشت و سلامت را از میان بردارد و با این لنزها بیماری دیابت را از بین ببرد.

این لنزهای نرم که شکل ظاهری آنها شبیه لنزهای طبی ساخته شده است، هم‌اکنون در مرحله آزمایشگاهی به‌سر می‌برند و گوگل مدل اولیه آنها را ارائه کرده است.

این لنزها دو لایه مجزا دارند که بین آنها حسگرهای هوشمند تعبیه شده است و این حسگرها می‌توانند میزان قند موجود در اشک چشم را محاسبه کنند.
همچنین برای این لنزها یک آنتن بسیار کوچک، خازن و دستگاه کنترلی در نظر گرفته شده است که به کمک آنها اطلاعات مورد نیاز از لنز گرفته می‌شود چشم شما به صورت خودکار این اطلاعات را به دستگاه مربوطه می‌فرستد تا مورد تحلیل قرار گیرند.

گوگل در توضیح این فناوری پوشیدنی اعلام کرد که یک تراشه کوچک به همراه حسگرهای انعطاف‌پذیر روی سطح باریکی از پلاستیک تعبیه شده‌اند تا در چشم انسان استفاده شوند.

گوگل توضیح داده است که فرد با این لنزها به راحتی محیط پیرامون خود را می‌بیند و مطالعات روزمره را انجام می‌دهد و حسگر هوشمند هر ثانیه میزان قند موجود در اشک را محاسبه می‌کند.
منبع: ایتنا
 

minafa

Member
ساخت عروسک واقعی از نوزاد متولد نشده به کمک چاپگر سه‌بعدی





ایتنا - شرکت 3D Babies گفته: «محصول جدید ما می‌تواند یک ارثیه ارزشمند برای خانواده باشد و تا همیشه در خانواده باقی بماند.»
n00029202-b.jpg






یک شرکت آمریکایی به مادران باردار قول داده است که پیش از تولد نوزاد، عروسک سه‌بعدی و واقعی از فرزند خود را در اختیار بگیرند.


به گزارش ایتنا، این شرکت که دفتر مرکزی آن در ایالت کالیفرنیا واقع شده است 3D Babies نام دارد و از دستگاه‌های سونوگرافی سه‌بعدی و چهاربعدی استفاده می‌کند تا با طراحی مدل سه‌بعدی جنین، بتواند به کمک چاپگرهای سه‌بعدی عروسک واقعی آن را پیش از تولد تولید کند.

این عروسک‌ها در سه اندازه ۲۰، ۱۰ و ۵ سانتی‌متری ساخته می‌شوند که به‌ترتیب ۶۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰ دلار قیمت دارند.

پیش از ساخت این عروسک‌ها دو مدل کلی از جنین در اختیار والدین قرار می‌گیرد که می‌توانند یکی از آنها را انتخاب کنند که در یکی از این مدل‌ها جنسیت فرزند مشخص می‌شود.

آنها همچنین می‌توانند پیش از ساخت مدل نهایی عروسک سه رنگ روشن، متوسط یا تیره را برای پوست نوزاد خود انتخاب کنند.

شرکت 3D Babies در این خصوص توضیح داد: «هدف نهایی ما از این کار آوردن لبخند به لب‌های والدین، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و دیگر اعضای خانواده است تا از این طریق بتوانند پیش از تولد عضو جدید خانواده عروسک واقعی آن را در اختیار داشته باشند.»

این شرکت در ادامه گفت: «محصول جدید ما می‌تواند یک ارثیه ارزشمند برای خانواده باشد و تا همیشه در خانواده باقی بماند.»

البته باید توجه داشت این نخستین باری نیست که دستاوردهای چاپگر سه‌بعدی برای خانواده‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در نوامبر ۲۰۱۲ یک شرکت ژاپنی مدل‌های سه‌بعدی از جنین‌های متولد نشده را با توجه شکل ظاهری مادر تولید و در اختیار آنها قرار می‌داد.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
مخابرات با وزارت ارتباطات رفیق شد / حل مشکل تلفن مسکن مهر





ایتنا- پس از جدال‌ها و کشمکش‌های لفظی، رفاقت وزارت ارتباطات و مخابرات، شاید که باعث حل برخی مشکلات در زمینه‌های مشترک همکاری آنها شود!
n00029237-b.jpg






مدیر عامل شرکت مخابرات به مشکلاتی که پیش از این میان این شرکت و وزارت ارتباطات وجود داشت، اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اکنون با وزارتخانه رفیق شده‌ایم و همه چیز در حال حل شدن است و تقریبا بخش عمده‌ی مسائل ما با وزارتخانه حل شده و همکاری‌های خیلی خوبی با ما انجام شده است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، مظفر پوررنجبر صبح امروز در جمع خبرنگاران حضور یافته و به پاسخگویی به سوالات آنها پرداخت.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در صحبت‌های خود در پاسخ به سوالی که درباره نیاز زیرساخت‌های مخابراتی به نوسازی مطرح و عنوان شد که به دلیل قدیمی شدن این زیرساخت‌ها در حال حاضر ADSL کیفیت چندان مناسبی ندارد، اظهار کرد: این خبر را کلا تکذیب می‌کنم البته قبول دارم که شبکه ما شبکه قدیمی است اما هنوز این شبکه امکان ارائه اینترنت با سرعت ۶ مگابیت را دارد و ما می‌توانیم تا این حجم در خانه‌ها اینترنت داشته باشیم اما مشکل اصلی به محدودیت پهنای باند بازمی‌گردد که اکنون بخش مهمی از مشکلاتی که در این زمینه وجود داشت، برطرف شده است. البته به دلیل مباحث مربوط به تحریم هم مشکلاتی وجود دارد.

وی در عین حال اظهار امیدواری کرد که با دسترسی به پهنای باند بیشتر مصرف تصاعدی پهنای باند مشکلی برای کاربران ایجاد نکند.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه در ارتباط با کیفیت اینترنت اظهار کرد: در حال حاضر بخش عمده‌ای از مصرف اینترنت مردم به دانلود مربوط می‌شود و زمانی که پهنای باند کم باشد در این زمینه سرعت مناسب وجود نداشته و کیفیت دچار افت می‌شود.

وی درباره بازگرداندن مبلغ اضافه دریافت تلفن ثابت به کاربران هم توضیح داد: ما اضافه دریافت چندانی از مشترکان نداشته‌ایم و تنها در قبض‌های سومین دوره سال جاری مبلغی جزئی از کاربران برخی استان‌ها اضافه دریافت کردیم که در حال محاسبه این رقم هستیم تا آن را در قبض‌های بعدی بازگردانیم.

او در عین حال یادآور شد: این رقم به استانهایی مانند تهران و قم تعلق نمی‌گیرد چرا که در آنها تغییر تعرفه‌ای وجود نداشته است.

مدیر عامل شرکت مخابرات استان تهران در ارتباط با واگذاری تلفن ثابت به مجتمع‌های مسکن مهر هم اظهار کرد: ظرف چهار ماه آینده مشکل تلفن ثابت مسکن مهر برطرف خواهد شد یعنی در صورتی که در این مدت تجهیزات مورد نظر فراهم شود ظرف سه تا ۴ ماه آینده به دنبال حل مشکل تلفن مسکن مهر خواهیم بود.

پوررنجبر در بخش پایانی صحبت‌های خود در پاسخ به استخدام نیروهای مخابرات و همراه اول هم توضیح داد: شاید در نهایت تنها پنج درصد افرادی که در آزمون مخابرات قبول شده‌اند تا کنون جذب نشده باشند احتمالا آنها هم مشکلاتی مانند اخذ مدرک یا مسائلی از این دست داشته باشند که برای حل مشکل‌شان لازم است که نقایص را برطرف کنند.


منبع: ایتنا
 

minafa

Member
امکانات لوکس در مادربردهای دولوکس ایسوس





ایتنا - مادربرد Z87-Deluxe/Dual نخستین مادربورد سری Z87 دنیا بود که توانست گواهی استفاده از دو Thunderbolt برروی یک بورد را از اینتل دریافت نماید.
n00029235-b.jpg






ایسوس به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده مادربرد در دنیا، از طیف گسترده ای از محصولات در این زمینه برخوردار می باشد. به طوریکه می توان برای هر نوع نیاز کاربران، یک مادربورد از ایسوس در نظر گرفت. پس از عرضه چیپ ست موفق Z۸۷ از سوی اینتل ،ASUS نیز مدل های مختلفی را بر پایه این چیپ ست تولید نموده است.


به گزارش ایتنا یکی از مدل‌های محبوب ایسوس در هر سری از مادربردهای تولیدی این شرکت Deluxe می‌باشد.
اما امسال ایسوس سنت شکنی نموده و ۳ نمونه از مادربورد Deluxe را معرفی نموده است که هر کدام از ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر برخوردار می باشند.
Z۸۷-Deluxe دارای امکانات و قابلیتهای خوبی برای ارائه کارایی مناسب در پردازش های مختلف است.
ایسوس در این مادربورد از قابلیت Dual Intelligent Processor ۴ استفاده کرده است که امکان مدیریت چهار قابلیت Digi+ Power، TPU، Fan Xpert ۲ و EPU را با استفاده از یک کلیک به کاربر می‌دهد و با این روش امکان زدن چهار هدف را تنها با یک کلیک در یک زمان را به کاربر می‌دهد.

اما مادربورد Z۸۷-Deluxe/Dual نخستین مادربورد سری Z۸۷ دنیا بود که توانست گواهی استفاده از دو Thunderbolt برروی یک بورد را از اینتل دریافت نماید.
در واقع پورت Thunderbolt دو برابر سریعتر از USB ۳.۰ می باشد و پهنای باند آن برابر با ۱۰Gbps می‌باشد، که می‌توان به هر پورت ۶ عدد درایو ذخیره سازی اطلاعات و یک مانیتور متصل نمود. البته این رقم برای Z۸۷-Deluxe/Dual برابر می باشد، یعنی می توان همزمان ۱۲ درایو ذخیره سازی اطلاعات و ۲ مانیتور رو همزمان به دو پورت متصل نمود و از پهنای باند فوق العاده ۲۰Gbps برخوردار بود.

همچنین وجود این دو پورت به همراه DisplayPort کاربران را قادر خواهد ساخت تا ۳ تصویر مجزا با کیفیت Ultra HD ۴K را تجربه نمایند.
مادربورد Z۸۷-Deluxe/Quad نیز دارای امکاناتی همانند دو مدل قبل می باشد. تنها تفاوت این مدل بهره مندی از استاندارد Thunderbolt ۲ می باشد. در واقع این مادربورد اولین در دنیا می‌باشد که این گواهی را از اینتل دریافت نموده است. این استاندارد نسبت به نسل پیشین خود از ۲ برابر پهنای باند بیشتر(۴۰Gbps) بهره می‌برد.

اما این تمام ماجرا نیست چون ایسوس در این محصولات از یک کارت‌شبکه ۸۰۲.۱۱ac دو بانده با آنتن خارجی استفاده کرده است که این موضوع امکان اتصال و انتقال اطلاعات به محصولات متنوع را به این مدل‌ها می‌دهد.
این کارت شبکه امکان انتقال اطلاعات با سه برابر سرعت کارت شبکه ۸۰۲.۱۱n را فراهم می‌کند. برای بهبود کارایی و امکان مدیریت بهتر ایسوس از نسل جدید بایوس UEFI خود در این محصولات استفاده کرده است که امکان مدیریت و حتی ذخیره پروفایل‌ها اورکلاک و دیگر موارد براحتی فراهم نموده است.

از دیگر امکانات موجود در این بوردها می‌توان به قابلیت‌های USB۳.۰ Boost که باعث افزایش سرعت انتقال انتقال تا ۱۷۰ درصد در مقایسه با USB۳ می‌شود، AI Suite نسخه ۳ برای مدیریت مادربورد و قطعات، Direct Key برای ورود آسان به بایوس بدون نیاز به بایوس بدون زدن دکمه Del، قابلیت ۵X Protection برای محافظت بیشتر از مادربورد و وجود خروجی‌های تصویر مانند Display Port، HDMI و Mini Display Port اشاره کرد. در مجموع این سه مدل یک محصول ایده آل برای کاربردهای امروزی است.


منبع: ایتنا
 

minafa

Member
آیفون 6 در ماه ژوئن رونمایی می‌شود






ایتنا- خبری خوب برای طرفداران آیفون!
n00029234-b.jpg






یک تحلیلگر چینی که شهرت زیادی را پس از پیش‌بینی اخبار درباره موتورولا موتو ایکس بدست آورده گفت: شرکت اپل قصد دارد در ماه مه آیفون ۶ را با نمایشگر ۴.۷ اینچی تولید کند اما متاسفانه وضوح نمایشگر آن همانند آیفون ۵ اس کنونی ۶۴۰*۱۱۳۶ پیکسل خواهد بود.


به گزارش ایتنا از ایسنا همچنین گمانه زنی‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه شرکت اپل در سال ۲۰۱۴ همچنین مدل بزرگتری از آیفون را با نمایشگر ۵.۷ اینچی عرضه خواهد کرد که وضوح نمایشگر آن بالاتر خواهد بود.

پیش از این گفته شده بود که آیفون ۴.۷ اینچی وضوح تصویر ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و آیفون ۵.۷ اینچی وضوح ۱۰۸۰×۱۹۲۰ خواهد داشت.

همچنین اطلاعات تکمیلی‌تر حاکی از اینست که این دو آیفون جدید در مراسم کنگره توسعه‌دهندگان آیفون در ماه ژوئن رونمایی خواهند شد.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
بدترین رمزهای ورود سال 2013






ایتنا- پسورد، سدی است برای مقابله با هکرها، و این سد بهتر است محکم باشد!
n00029227-b.jpg






محققان در یک بررسی بدترین رمزهای عبور اینترنتی در سال ۲۰۱۳ را معرفی کردند که نشان می دهد دیگر کلمه "Password " بدترین رمز عبور نیست.


به گزارش ایتنا از مهر، یک گروه از محققان در موسسه تحقیقاتی SplashData میلیون ها رمز عبور دزدیده شده آنلاین در سال ۲۰۱۳ را مورد بررسی قرار داده و فهرست سالانه خود را از بدترین رمز عبورها اعلام کردند.

برای نخستین بار از زمانی که این شرکت فهرست سالانه خود را تالیف کرده می کند کلمه " password " رتبه خود را در بالای فهرست "بدترین رمز عبور ها به رمز "۱۲۳۴۵۶" واگذار کرد.

رمز عبور " password " اکنون درجایگاه دومین رمز عبور بد در دنیاست.

بر اساس اعلام SplashData فهرست سال جاری تحت تاثیر تعداد زیادی از رمزعبورهای کاربران Adobe است که به آنلاین دزیده شده اند.

مورگان اسلین مدیر اجرایی SplashData می گوید مشاهده رمز عبورهایی مانند " adobe۱۲۳ " و " photoshop " بر روی این فهرست یادآور خوبی است که رمز عبور خود را بر اساس اسم وب سایت ها یا اپلیکیشن هایی که به آنها دسترسی دارید قرار ندهید.

از جمله ۱۰ رمزعبور نامناسب در این فهرست می توان به " qwerty "، " abc۱۲۳ " ، "۱۱۱۱۱۱" و " iloveyou " اشاره کرد.

دیگر جنبه جذاب فهرست امسال رمز عبورهای عددی کوتاه تری است که حتی بر روی وب سایت هایی که اجرای سیاست های رمز عبور قوی را آغاز کرده اند مشاهده شده است.

به عنوان مثال، رمز عبورهای ساده و قابل حدس زدن مانند "۱۲۳۴" رتبه ۱۶، "۱۲۳۴۵" رتبه ۲۰ و "۰۰۰۰۰۰" رتبه ۲۵ از جمله رمز عبورهای جدید در فهرست امسال هستند.

این شرکت می گوید این فهرست را سالانه منتشر می کند تا سعی کند مردم رمز عبورهای ایمن تری را برای خود انتخاب کنند. مانند همیشه امیدواریم تبلیغات بیشتر در مورد خطرات داشتن رمز عبورهای ساده و ضعیف صورت گیرد.

این شرکت به مشتریان و شرکت هایی که از هر یک از این رمز عبور ها استفاده می کنند توصیه می کند رمز خود را فورا تغییر دهند.

توصیه این شرکت استفاده از رمز عبورهای هشت رقمی و یا بیشتر با ترکیبی از کاراکتر هاست. اما حتی رمز عبور هایی مانند " dr۴mat۱c " نیز می توانند برای هکرها مناسب باشند اما از سوی دیگر به خاطر سپاری ترکیب های تصادفی مانند " j%۷K&yPx$ " نیز می تواند دشوار باشد.

یک راه برای خلق رمز عبورهای ایمن با یادآوری آسان، استفاده از عبارت عبور است یعنی کلمات کوتاهی با فاصله از هم یا کاراکترهایی که آنها را از هم جدا کند.

بهترین شیوه استفاده از کلمات تصادفی است تا عبارت های رایج؛ مثلا " کیک های سالهای تولد" یا " لبخند_ نور_ پرش؟"

این دانش پژوهان همچنین می گویند از یک نام کاربر- رمز عبور واحد برای چندین وب سایت خودداری کنید.

آنها معتقدند بهتر است استفاده از یک نام کاربری واحد به ویژه برای سایت های سرگرمی، شبکه های اجتماعی یا سایت های خدمات مالی خطرناک تر است. و برای هر وب سایت جدید و یا خدمات مختلف از رمز عبورهای متفاوت استفاده کنید.


منبع: ایتنا
 

minafa

Member
تولید سیم‌کارت داخلی و هراس کاربران از شنود اطلاعات






ایتنا- سیم‌کارت داخلی، زمینه‌ای برای شنود مکالمات،‌آری یا خیر؟

n00029203-b.jpg






به تازگی شرکتی در داخل کشور به تولید سیم‌کارت‌های تلفن همراه اقدام کرده است. موضوعی که بعضا این سوال را در میان کاربران ایجاد می کند که آیا به دنبال این اقدام ممکن است بعضا مکالمات آنها شنود شود؟!


به گزارش ایتنا از ایسنا، تجربه گویای آن است که هر بار بخشی از امکانات و فناوریهای تکنولوژیک از جمله ای‌میل و موتور جست‌وجو و ... در ایران راه‌اندازی شده برخی کاربران نسبت به استفاده از آن تردید داشته و این گونه احتمال داده‌اند که با استفاده از نمونه‌های داخلی احتمال دارد اطلاعات آنها شنود شود.

البته بحث شنود اطلاعات موضوعی است که طی سالهای اخیر در تمام دنیا مطرح بوده و در این زمینه مشکلات متعددی ایجاد شده است.
به عنوان مثال همین چند ماه پیش بود که مقامات سیاسی اروپا متوجه شنود مکالمات خود توسط دستگاه‌های امنیتی آمریکا شده و این موضوع جنجال‌های مختلفی ایجاد کرد.

به عبارت دیگر شاید خیلی تفاوت نداشته باشد که سیم‌کارت و یا گوشی تلفن همراه شما در کدام کارخانه و شرکت تهیه و تولید شده باشد چراکه در هر صورت با استفاده از این فناوری شما همواره در معرض خطر شنود اطلاعاتی و دسترسی اغیار به اطلاعاتتان خواهید بود.

اما همان طور که گفته شد معمولا در استفاده از تکنولوژیهایی که ساخت و مدیریت آنها در داخل کشور صورت می‌گیرد، برخی کاربران نگرانی دارند و حال با تولید سیم‌کارت در داخل کشور این سوال مطرح می‌شود که آیا ممکن است از این شیوه اطلاعات مردم و مکالمات آنها تحت کنترل قرار بگیرد؟!

در این زمینه محسن سجادی نیا - مدیرعامل شرکت تولید کننده سیم‌کارت در داخل کشور - می گوید: در زمینه تولید سیم‌کارت کار ما در این شرکت این است که پکیج مورد نظر را آماده کنیم و در این میان اطلاعاتی که برروی سیم کارت قرار می‌گیرد از سوی اپراتور مربوطه تعیین می‌شود.

وی ادامه می دهد: حتی زمانی که سیم کارت‌ها در شرکتهای خارجی تولید می‌شوند هم این امکان وجود دارد که شرکت سازنده آنها به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد. به هر صورت از زمانی که شما یک دستگاه تلفن همراه را مورد استفاده قرار می‌دهید چه از طریق گوشی و چه از طریق سیم کارت این احتمال وجود دارد که اطلاعات شما مورد سوء‌استفاده قرار گیرد و مکالمات شما شنود شود. به هر حال بحث شنود اطلاعات موبایلی همواره بوده و هست و نمی‌توان آن را با اپراتورها مربوط دانست.

این تولیدکننده در عین حال عنوان کرد: در حوزه مباحث امنیتی هم بعید به نظر می‌آید که دستگاه‌های مسوول، تمام مکالمات مردم را شنود و بررسی کنند.

وی ادامه داد: درنهایت مباحث امنیتی مربوط به سیم‌کارت بستگی به اپراتور دارد و ما در این میان دیتایی که از طریق اپراتور در اختیارمان گذاشته شود را برروی سیم کارت‌ها نصب می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، شرکتی که به تازگی در کشور به تولید سیم‌کارت کرده تاکنون از میان اپراتورهای تلفن همراه کشور تنها با همراه اول به عقد قرارداد پرداخته و قرار است تا پایان امسال پنج میلیون سیم‌کارت و سال آینده ۲۰ میلیون سیم‌کارت دیگر در اختیار این شرکت بگذارد.

پیش از این در اکثر مواقع سیم‌کارت‌هایی که در اختیار کاربران قرار می‌گرفت در شرکتی در چین و تحت نظارت شرکت‌های اروپایی تولید می‌شدند.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
فروش سیم‌کارت به اتباع خارجی ممنوع شده است؟!






ایتنا- برخی اتباع خارجی این روزها برای خرید سیم‌کارتهای ایرانی با مشکلات متعدد مواجه‌اند و در اکثر موارد موفق به انجام این کار نمی‌شوند.
n00029132-b.jpg






به گزارش ایتنا از ایسنا، اگرچه تاکنون هیچ مرجع رسمی خبری مبنی بر مممنوعیت فروش سیم کارت به اتباع خارجی را منتشر نکرده اما چندی پیش اخباری مبنی بر این منتشر شده بود که در استان گیلان استانداری طی اطلاعیه‌ای این گونه اعلام کرده است که فروش هر نوع سیم‌کارت، موبایل و لوزام جانبی به اتباع خارجی ممنوع است و تنها با اجازه رسمی از اداره اتباع خارجی استانداری گیلان این امر ممکن می‌شود.


البته در این باره تاکنون هیچ مقام رسمی درباره وضع چنین قانونی در سایر شهرهای کشور خبر نداده بود. با این وجود برخی اتباع خارجی و از جمله افاغنه که میزان آنها نسبت به اتباع سایر کشورها در ایران به مراتب بیشتر است از مشکلات متعدد خرید سیم کارت به شیوه قانونی خبر می‌دهند.

سعید عسکری - مدیرکل ارتباطات اپراتور اول - در این باره می‌گوید: برای اتباع خارجی می‌توان به راحتی پس از احراز هویت و با در اختیار داشتن گذرنامه معتبر سیم کارت واگذار کرد که البته در مورد افاغنه علاوه بر گذرنامه مجوز اقامت نیز مورد نیاز است و در نهایت با در اختیار داشتن این مدارک فروش سیم کارت‌های دائمی واعتباری میسر می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که برخی افراد به هنگام مراجعه به دفاتر با وجود در اختیار داشتن گذرنامه و مجوز اقامت موفق به خرید سیم کارت نشده‌اند توضیح داد: ممکن است دفتری تازه کار باشد و مقررات مرتبط با این موضوع را ندانند اما در غیر این صورت مشکلی برای واگذاری سیم کارت به اتباع خارجی وجود ندارد.

آرش کریم‌بیگی - مدیر روابط عمومی اپراتور دوم - هم در این باره می‌گوید: برای خرید سیم کارت ایرانسل اتباع خارجی می‌توانند با در اختیار داشتن گذرنامه معتبر اقدام کنند و به این ترتیب بر روی سایتی که برای دفاتر فروش سیم کارت‌های ایرانسل طراحی شده از افراد یکی از این سه مدرک خواسته می‌شود که مدرک اول کارت ملی، مدرک دوم شناسنامه جدید و مدرک سوم گذرنامه است که افراد با در اختیار داشتن هر یک از این مدارک می‌توانند اقدام به خرید سیم کارت کنند.

افشار فروتن - رییس انجمن فروشندگان سیم کارت، گوشی و لوازم جانبی- با تاکید بر این که اتباع خارجی ممنوعیتی برای تهیه سیم کارت ندارند اظهار کرد: اتباع خارجی می توانند با در اختیار داشتن گذرنامه سیم کارت مورد نظر خود را تهیه کنند و در این میان اگر دفتری چنین کاری را انجام نداده احتمالا اشتباهی صورت گرفته است.

اما او در پاسخ به پرسش‌های بیشتر در این زمینه با دفاتر فروش سیم‌کارت تماس می‌گیرد که در این دفاتر این گونه عنوان می‌شود که گویا مدتی است برای اتباع خارجی ثبت سند موبایل با دشواریهایی ایجاد و به همین دلیل واگذاری سیم کارت به آنها با مشکلاتی مواجه شده است.

فروتن پس از پیگیری‌های بیشتر و پرسوجو از دفاتر مختلف، این‌گونه عنوان کرد که اگرچه هیچ بخشنامه‌ای در زمینه‌ی فروش سیم‌کارت به اتباع افغانی صادر نشده اما به دلیل مشکلاتی که گاه در این زمینه ایجاد شده برخی از دفاتر خود نسبت به عدم واگذاری و فروش سیم‌کارت به اتباع خارجی خودداری کرده‌اند.

وی با بیان این‌که این موضوع تا حدی به موضوع عدم هماهنگی بین بخش‌های مختلف بازمی‌گردد، اظهار کرد: بی‌شک موضوعاتی که پیش از این به وجود آمده باعث اجتناب این دفاتر از ارائه‌ی خدمات این چنینی شده است،‌ اما در نهایت این نوع برخورد سلیقه ای است و دفاتر مختلفی هم هستند که واگذاری سیم کارت را انجام دهند.

رییس انجمن فروشندگان سیم‌کارت در پاسخ به این سوال که آیا این دفاتر این اجازه را دارند که به این شکل عمل کنند و این‌که آیا مرجعی به این نوع عملکرد آنها نظارت ندارد توضیح داد: قطعا اگر در این زمینه شکایتی صورت بگیرد موضوع پیگیری می‌شود، اما تاکنون احتمالا شکایتی در این زمینه صورت نگرفته است، به هر صورت با توجه به این‌که دفاتر واگذار‌کننده‌ی سیم‌کارت اکنون متعلق به بخش‌های مختلفی مانند پیشخوان دولت، پست و غیره می‌شوند می‌توان این بحث را از نهاد مربوطه پیگیری کرد.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
هشدار برای چندمین بار؛ با هر تلفنی سیم‌کارت نخرید






ایتنا- این جذابیت چندسیم‌کارته بودن می‌تواند گاهی هم کار دستمان بدهد و مارا در دام کلاهبرداران بیندازد!
n00026713-b.jpg






بحث سیم‌کارت‌هایی که به طور تلفنی به فروش می‌رسند و مشکلاتی که پس از آن در انتظار خریداران آنهاست، بحث تازه‌ای نیست اما با وجود هشدارهای چندین باره اپراتورها و مراجع قضایی همچنان بازار کلاهبرداری به این شیوه گرم است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، آمدن اپراتورهای مختلف چند سالی است باعث پدیده‌ای به نام چند سیم‌کارتی شدن مشترکان شده و دیگر دیدن افرادی که در جیب و کیف خود چندین گوشی و سیم کارت تلفن همراه داشته و یا دائم به دنبال گوشی‌هایی هستند که سیم کارت‌های بیشتری در آن فعال می‌ماند، اتفاقی عادی و روتین محسوب می‌شود.

در چنین شرایطی فروش سیم‌کارت‌ می‌تواند سود خوبی به دنبال داشته باشد و اگر قرار بر کلاهبرداری و شیادی باشد این سود می‌تواند تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند.

طی سال‌های اخیر اخبار مختلفی درباره کلاهبردارانی که فروش سیم کارت را راهکار مورد نظر خود قرار داده‌اند منتشر شده و مشترکان مختلف و بخصوص مشترکان همراه اول بارها با تماس‌هایی از این دست مواجه شده‌اند.

در این شیوه با شماره‌ای ناشناس با شما تماس گرفته شده و این گونه عنوان می شود که خط ایرانسل و یا رایتل مشابه با شماره شما موجود بوده و شما می توانید در صورت تمایل این سیم کارت را با قیمتی چند برابر قیمت نرمال سفارش دهید تا حتی در کمتر از ۲۴ ساعت این سیم کارت به واسطه پیک برای شما ارسال شده و هزینه آن دریافت شود.

تا اینجای کار مشکل خاصی به نظر نمی‌رسد و ممکن است عده بسیاری برای این که تماس گیرندگانشان راحت‌تر بوده و شماره‌ای واحد از آن‌ها داشته باشند نسبت به این موضوع اقدام می‌کنند اما ...

طی این مدت بارها مشاهده شده که شرکت‌های کلاهبرداری از این شیوه کمک گرفته و پس از تماس با مشترکان، سیم کارتی را با پیک برای آن‌ها ارسال می‌کنند اما پس از ان‌که افراد هزینه را به پیک پرداخت می‌کنند متوجه می‌شوند که شماره مورد نظر هیچ شباهتی با شماره آن‌ها نداشته و یا حتی مثلا به جای سیم کارت دائم سیم کارت اعتباری یا دیتا برای آن‌ها ارسال شده است.

در این میان یکی از شیوه‌های جالبی که وجود دارد و به تازگی برخی کاربران با آن مواجه شده‌اند آن است که فردی با یک شماره همراه با آن‌ها تماس می‌گیرد و اعلام می‌کند که شماره مورد نظر آن‌ها را برایشان ارسال خواهد کرد و در اکثر موارد تماس‌های دریافتی این شماره‌ها بسته بوده و فرد پس از پرداخت هزینه دیگر امکان برقراری تماس با آن شرکت را نخواهد داشت.

همچنین در بسیاری موارد دیده شده که خط اعتباری شماره مورد نظر از مدت‌ها قبل فعال بوده و صاحب دیگری دارد اما با این وجود در ازای پرداخت بهایی چند برابر سیم کارت معمولی وعده آن به فرد دیگری داده شده است.

البته این موارد تنها برخی از سوء استفاده‌هایی هستند که صورت می‌گیرد و در این زمینه تاکنون پلیس فتا هم هشدارهای مختلفی به مردم داده و از مردم خواسته است در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice. ir بخش تماس با ما، گزارش کنند.


منبع: ایتنا
 

minafa

Member
برای خرید تلفن ثابت پول اضافه ندهید / قیمت 50 هزار تومان!






ایتنا- در بعضی از مناطق تهران کاربران ادعا می‌گویند سه برابر بیشتر از مبلغ تعیین شده برای واگذاری تلفن ثابت می‌پردازند.


قیمت خرید هر خط تلفن ثابت حدود ۵۰ هزار تومان تعیین و این موضوع بارها اعلام شده است اما با این وجود برخی مراکز مخابراتی به بهانه نداشتن خط، قیمتهایی به مراتب بالاتر را طلب می‌کنند که در این زمینه مسوولان مخابرات تاکید دارند مردم باید از پرداخت این مبالغ خودداری کنند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، گلایه‌های برخی کاربران تلفن ثابت گویای آن است که مراکز شرکت مخابرات در برخی مناطق استان تهران مدتی است برای واگذاری خطوط تلفن از کاربران مبالغی تا سه برابر مبلغ اعلام شده را درخواست کرده و این عمل را با نداشتن خط آزاد توجیه می‌کنند.

داود زارعیان در این باره به ایسنا گفت: برای خرید یک خط تلفن ثابت افراد تنها باید حدود ۵۰ هزار تومان هزینه خرید خط را به همراه مبلغی که به عنوان مالیات بر ارزش افزوده در نظر گرفته شده پرداخت کنند.

سخنگوی شرکت مخابرات ایران همچنین عنوان کرد: اگر فردی برای خرید خط مبلغی بیش از این پرداخت کرده می تواند با در دست داشتن فیش پرداخت خود این موضوع را پیگیری و از دفتر مربوطه شکایت کند.

وی همچنین عنوان کرد: اگر هم کاربران در مراجعه به مراکز مناطق مختلف با چنین موضوعی مواجه شده و چنین مبالغی از آنها خواسته شد می توانند موضوع را از طریق شماره ۱۹۰ اعلام کنند تا مساله پیگیری شود چرا که هیچ دفتری حق ندارد مبلغی بیش از آنچه تصویب شده دریافت کند.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
هر دقیقه مکالمه ثابت با موبایل چقدر هزینه دارد؟






ایتنا- بابت هر دقیقه مکالمه تلفن ثابت با تلفن همراه، مبلغی بین 51 تا 62 تومان خواهید پرداخت.
n00029054-b.jpg







مروری بر لیست تعرفه‌های مکالمات تلفن ثابت گویای آن است که هزینه‌ی هر دقیقه مکالمه از تلفن ثابت با همراه بین ۵۱.۰۳ تا ۶۲۵ ریال است.


به گزارش ایتنا از ایسنا، بنابر تعرفه‌های اعلام شده از سوی شرکت مخابرات مشترکان تلفن ثابت ملزم به آن هستند که برای هر دقیقه تماس با خط ایرانسل و رایتل ۶۲۵ ریال پرداخت کنند.

البته در ارتباط با همراه اول هزینه‌ها براساس پالس حساب شده و اگرچه شرکت مخابرات ایران بر روی سایت خود به تعرفه‌های این بخش اشاره نکرده و تنها تعرفه‌های تلفن همراه را بیان کرده اما بر اساس اطلاعات موجود برروی سایت مخابرات استان تهران نرخ هر پالس مکالمه از تلفن ثابت با همراه اول ۵۱.۰۳ ریال محاسبه می‌شود.

هم‌چنین نرخ هر پالس مکالمه‌ی تلفن ثابت با خطوط همراه شبکه همراه کیش ۵۱.۰۳ ریال است.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
[h=2]لیست قیمت گوشی موبایل (۱ بهمن)[/h]

امروز قیمت‌ها در بازار گوشی موبایل نسبت به هفته گذشته تقریبا ثابت بوده است. لیست جدیدترین مدل‌های دارای گارانتی همراه با قیمت اعلام شد.

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ جدیدترین لیست قیمت گوشی موبایل دارای گارانتی به شرح زیر است.

برند:SAMSUNGقیمت (تومان)
Samsung-Galaxy-S4-16G-”5- مشکی۱,۵۸۵,۰۰۰
Samsung-Galaxy-S4-16G-”5- سفید۱,۵۸۵,۰۰۰
Samsung-Galaxy-Note2-N7100-Quad-16G-5.5 inch مشکی۱,۴۰۹,۰۰۰
Samsung-Galaxy-Mega-8G-”6.3
1,399,000
Samsung-Galaxy-Note2-N7100-8G-”5.5- سفید۱,۳۹۹,۰۰۰
Samsung-Galaxy-S3-Quad-16G-4.8 inch سفید۱,۳۰۹,۰۰۰
Samsung-Galaxy-S3-16G-”4.8- سفید۱,۳۰۹,۰۰۰
Samsung-Galaxy-Mega-8G-”5.8-2Sim1,229,000
Samsung-Galaxy-S3-16G-”4.81,179,000
Samsung-Galaxy-S3-16G-”4.81,159,000
Samsung-Galaxy-S3-16G-”4.8- آبی۱,۱۲۹,۰۰۰
Samsung-Galaxy-S4-Mini-8G-”4.3-2Sim1,039,000
Samsung-Galaxy-GRAND-8G-”5-2Sim949,000
Samsung-Galaxy-GRAND-8G-”5-2Sim879,000
Samsung-Galaxy-Win-8G-”4.7-2Sim789,000
Samsung-Galaxy-S3-Mini-8-”4699,000
Samsung-Galaxy-Core-8G-”4.3-2Sim679,000
Samsung-Galaxy-Ace2-4G-”3.8649,000
Samsung-galaxy-S-S7562-4G-”4-2Sim639,000
Samsung-galaxy-S-Advance-8G-”4- مشکی۶۳۹,۰۰۰
Samsung-galaxy-S-Advance-8G-”4- سفید۶۳۹,۰۰۰
Samsung-Galaxy-Ace-3G-”3.5-2Sim589,000
Samsung-galaxy-S-S7562-4G-”4-2Sim569,000
Samsung-Galaxy-Music-4G-2Sim-3 inch539,000
Samsung-Galaxy-Fame-4G-”3.5-2Sim479,000
Samsung-Galaxy-Young-S6101-4G-2Sim-3.2 inch429,000
Samsung-Galaxy-Y-S6102-160MB-”3.14-2Sim429,000
Samsung-Galaxy-Young-S6102-4G-”3.27419,000
Samsung-Galaxy-Young-S6312-4G-”3.27-2Sim399,000
Samsung-Galaxy-Pocket-4G-”3399,000
Samsung-Galaxy-Star-S5282-4G-”3.0-2Sim309,000
Samsung-Star3-S5222-”2.4-2Sim299,000
Samsung-E1200-”1.5289,000
SONY
Sony-Xperia-Z-Ultra-16G-”6.41,769,000
Sony-Xperia-Z-Ultra-16G-”6.41,499,000
Sony-Xperia-Z-16G-”5- مشکی۱,۲۸۹,۰۰۰
Sony-Xperia-ZR-8G-”4.51,119,000
Sony-Xperia-Acro-S-16G-”4.3849,000
Sony-Xperia-V-8G-4.3 inch849,000
Sony-Xperia-Sp-8G-”4.6849,000
Sony-Xperia-L-8G-”4.3649,000
Sony-Xperia-M-4G-”4609,000
Sony-Xperia-U-8G-”3.5519,000
Sony-Xperia-Miro-Single-4G-3.5 inch470,000
APPLE
Apple-iPhone5s-64G-”4.0 -نقره ای۲,۷۸۰,۰۰۰
Apple-iPhone5s-32G-”4.0 -طلایی۲,۵۴۰,۰۰۰
Apple-iPhone5s-16G-”4.0 -سفید۲,۱۸۰,۰۰۰
Apple-iPhone5s-16G-”4.0 -مشکی۲,۱۸۰,۰۰۰
HUAWEI
Huawei-Ascend-Mate-16G-6.1 inch1,055,000
Huawei-ascend-G510-4G-”4.5539,000
HTC
HTC-One-32G-“۴٫۷۱,۵۹۰,۰۰۰
HTC-One-X-Plus-32G-”4.71,410,000
HTC-Desire-600-8G-”4.5-2SIM995,000
HTC-One-S-16G-”4.3939,000
HTC-Desire-SV-4G-”3.5845,000
HTC-One-SV-8G-”4.3-2Sim819,000
HTC-Desire-SV-4G-”3.5735,000
HTC-Amaze-16G-”4.3699,000
HTC-WindowsPhone-8X-16G-”4.3650,000
HTC-Desire-X-4G-”4635,000
HTC-One-V-4G-3.7 inch569,000
HTC-Desire-C-4G-“۳٫۵۵۱۵,۰۰۰
HTC-WindowsPhone-8S-4G-”4465,000
HTC-Desire-200-4G-”3.5449,000
HTC-Explorer-90M-”3.2309,000
LG
LG-G2-16G-”5.21,859,000
LG Optimus-G-E975-16G-4.7 inch1,239,000
LG Nexus4-E960-16G-4.7 inch1,125,000
LG Optimus-L7-P710-4G-”4.3-2Sim709,000
LG Optimus-L3-E405-1G-”4.8-2Sim339,000
LG C199-78.4MB-”2.3-2Sim255,000
LG-Cookie-Smart-T375-150MB-”3.2-2Sim235,000
NOKIA
Nokia Lumia-920-32G-”4.51,065,000
Nokia Lumia-820-8G-”4.3810,000
Nokia Lumia-720-8G-”4.3799,000
Nokia Lumia-620-8G-”3.8570,000
Nokia Lumia-520-8G-”4.0470,000
Nokia-Asha-501-128M-”3289,000
Nokia 302-100M-”2.4299,000
Nokia C2-01-”2235,000
Nokia 206-”2.4209,000
Nokia 112-”1.8159,000
Nokia 110-”1.8145,000
Nokia 1280-”1.36109,000
Nokia 105-1.45″85,000
SonyEricsson
SonyEricsson-Xperia-X8-128MB-”3440,000
منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]تا چه حد از مودم اینترنت خود محافظت می کنید ؟[/h]




به نظر شما آیا کارهایی که برای امنیت مودم خود انجام داده اید کارهای مطمئنی هستند و دیگر کسی نمی تواند از مودم شما سوء استفاده کند ؟ فقط فعال کردن رمز گزاری WEP و یا مخفی کردن SSID و همچنین فیلتر کردن MAC address کافی نیست ! حتی اگر از یک رمز قوی هم استفاده کنید باز هم راه هایی برای عبور از تدابیر امنیتی شما برای دیگران وجود دارد.​

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ برای تامین امنیت مودمتان بهترین کار این است که از تمام امکاناتی که برای رمز گزاری دستگاه شما قرار داده شده اند استفاده کنید .
روش های رمز گزاری مختلف اند. روش هایی از قبیل WEP ، WPA و WPA2 وجود دارند که از بین آنها WEP می تواند به راحتی crack شود . این نوع رمز گذاری فقط افراد را از دسترسی مستقیم به شبکه ی شما منع می کند و دیگران می توانند به راحتی آن را هک کنند . بهتر است که به جای استفاده از WEP از WPA2 استفاده کنید و اگر دستگاه شما هم از نوع قدیمی آن است بهتر این است که دستگاه خود را آپدیت کنید . نکته ای هم در مورد مخفی کردن SSID وجود دارد. SSID در واقع نام مودم شماست که به شما و دیگر دستگاه ها اجازه می دهد تا اگر در دسترس بود افراد بتوانند به آن متصل شوند . در نتیجه مخفی کردن آن تقریبا هیچ فایده ای ندارد چون دستگاه ها می توانند با نام شبکه ی شما ، مودم تان را پیدا کنند . پس به فکر یک رمز گذاری قوی تر باشید بهتر از این است که SSID را مخفی کنید . علاوه بر اینها هر رابط شبکه یک ID مخصوص به خودش دارد که با نام Media Access Control address یا همان MAC address شناخته می شود . هر دستگاهی گرفته از لپ تاپ تا گوشی های موبایل و کنسول های بازی که قابلیت Wi-Fi را داشته باشند یک MAC address منحصر به خود را دارند . از آنجایی که هر دستگاهی یک لیست از MAC address ها متصل شده را به شما می دهند ، شما می توانید یک سری مک آدرس مجاز برای دستگاه تعریف کنید که فقط آنها اجازه ی اتصال داشته باشند . البته راه هایی هم برای دورزدن این امکان وجود دارد مثلا افراد با دسترسی به لیست ترافیک های شما می توانند مک آدرس های مجاز را فهمیده و مک آدرس خود را به مک آدرس مجاز تغییر دهند . اما با این حال روش خوبی برای محافظت از مودم است البته به تنهایی کافی نیست . ما همچنان معتقدیم که استفاده از رمز گذاری WPA2 بهترین کار است . روش بعدی که وجود دارد استفاده از یک IP استاتیک برای اتصال به اینترنت است . به طور پیش فرض مودم ها یک سرور یک پارچه ی DHCP را فراهم کنند . هنگامی که شما با دستگاه خود می خواهید به اینترنت متصل شوید ، دستگاه از مودم یک IP می گیرد و مودم هم به کمک همان سرور DHCP خود یک IP به صورت رندم انتخاب کرده و به کاربر می دهد . این IP در هر بار اتصال به اینترنت تغییر می کند . البته شما می توانید DHCP مودمتان را هم غیر فعال کنید تا با درخواست هر دستگاهی به طور خودکار یک IP در اختیار آن قرار ندهد . در اینصورت برای هربار متصل شدن به اینترنت می بایست IP را به صورت دستی وارد کنید . اما برای افزایش امنیت مودم خود می توانید از یک IP مخصوص به خود استفاده کنید . این IP دیگر تغییر نخواهد کرد و همیشه برای شما خواهد بود . اما با این حال اگر کسی فقط یکبار هم به مودم شما متصل شود می تواند آن IP را بردارد . استفاده از رمز عبورهای ضعیفی مثل abc123 هم نمی توانند کمکی به شما بکنند . بهتر است رمز عبور شما کمتر از حداقل ۸ کارکتر نباشد و می توانید آن را تا ۶۳ کارکتر هم افزایش دهید . اگر شما از رمز گذاری WPA2 با یک کلمه ی عبور بسیار قوی استفاده کنید می توانید نسبتا از امنیت مودم خود محافظت کنید .


منبع:ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]“بدترین” رمز عبور ی که می توانید انتخاب کنید چیست؟[/h]




شما از چه رمز عبورهایی استفاده می کنید ؟ تاریخ تولد خودتان یا همسرتان ؟ شاید هم اسم فرزندانتان را به عنوان کلمه ی عبور خود استفاده کرده اید . اگر برای کارت های اعتباری خود یا حساب های اینترنتی خود رمزی انتخاب می کنید بهتر است دقت کنید تا این رمز یک کلمه ی ساده و قابل حدس نباشد . در این مطلب به معرفی بد ترین نوع کلمه عبور های سالی که گذشت می پردازیم . با ما همراه باشید .​

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ به تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می دهد افرادی که حساب های آنها هک شده است از چه کلمه عبورهایی استفاده می کردند . این آمار که از یک مرجع جامع و در حدود چند ساعت پیش منتشر شده است ، از کاربران خواسته تا بعد از مشاهده ی این لیست ، اگر رمز های آنها هم مشابه این کلمات است سریعا آنها را تغییر دهند . این آمار همچنین نشان می دهد افراد از هر برنامه ای که در سیستم خودشان بیشتر استفاده کرده اند نام رمز عبور خود را هم از روی همان برنامه انتخاب کرده اند مثل رمز عبورهایی از قبیل : photoshop یا Adobe . همچنین کلمه ی عبور ۱۲۳۴۵۶ کماکان در صدر این لیست قرار دارد .
این مرجع همچنین از افراد خواسته تا اگر چندین حساب دارند برای هر کدام یک رمز عبور جداگانه انتخاب کنند . اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که برای به خاطر سپردن این رمز ها مشکل دارید می توانید از برنامه های مدیریت رمز عور استفاده کنید . مثل برنامه های LastPass ، KeePass و یا SplashID . در این صورت به جای به خاطر سپردن چندین کلمه فقط باید یک رمز عبور اصلی را به خاطر بسپرید . به این رمز عبور ها در لیست پایین توجه کنید و اگر مشابه رمز عبورهای شماست سریعا آن را تغییر دهید :
  1. ۱۲۳۴۵۶
  2. password
  3. 12345678
  4. qwerty
  5. abc123
  6. 123456789
  7. 111111
  8. 1234567
  9. iloveyou
  10. adobe123
  11. 123123
  12. admin
  13. 1234567890
  14. letmein
  15. photoshop
  16. 1234
  17. monkey
  18. shadow
  19. sunshine
  20. 12345
  21. password1
  22. princess
  23. azerty
  24. trustno1
  25. 000000 منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]استفاده از کاهو در زمینه های کامپیوتری و صنعتی[/h]



تا جایی که همه ی ما می دانیم گیاهان در زندگی ما انسان ها نقش بسزایی داشته اند از تصفیه ی هوا و تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن گرفته تا استفاده ی غذایی و دارویی از آنها اما اخیرا دانشمندان سعی کرده اند تا علاوه بر این استفاده ها از گیاهان در زمینه های دیگر هم استفاده کنند .​
Lettuce.jpg

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ همانطور که همه می دانید معمولا جنس سیم ها از فلز است و بیشترین فلزی که در این زمینه کاربرد دارد مس است و از طرفی هم همه می دانیم مس یک فلز نا یاب است و منابع آن رو به اتمام است . حتی به گفته ی کارشناسان تا ۲۵ سال آینده ذخایر معادن مس به اتمام می رسند . به همین دلیل هم دانشمندان به فکر ایجاد یک جایگزین مناسب برای آن افتاده اند . آنها به این نتیجه رسیده اند که گیاهان می توانند جایگزین مناسبی برای سیم های فلزی باشند با توجه به اینکه جزو منایع نا محدودی هم هستند می شود برای دراز مدت از آنها استفاده کرد . به تازگی دانشمندان دانشگاه غرب انگلستان به نتایج جالبی دست یافته اند . آنها در روشی تازه با انجام یک سری آزمایشات بر روی گیاه کاهو که نسبت به دیگر گیاهان از انعطاف بیشتری برخوردار است به این نتیجه رسیدند که می شود از این گیاه برای انتقال الکتریسیته استفاده کرد . آنها به مدت ۴ روز این گیاه را در محیط بیرون مورد آزمایش قرار دادند و به دو سر ان الکترود متصل کردند و به نتایج جالبی دست یافتند . به علت اینکه گل آلود بودن گیاهان باعث دوام بیشتر آنها در محیط می شود می توان از این خاصیت گیاهان برای تبادل برق استفاده کرد . البته به گفته ی آنها این سیم های گیاهی احتمالا نویز زیای داشته باشند . اما با انجام تحقیقات بیشتر بر روی آنها می توان به نتایج بهتری دست یافت . همچنین دانشمندان معتقدند می شود از گیاهان برای استفاده به عنوان مبدل در زمینه های کامپیوتری هم بهره برداشت . به هر حال آخرین نتایج حاصل از این آزمایش نشان داده است که با مطالعات بیشتر روی این زمینه و انجام تحقیقات کاملتر احتمالا دیگر از سیم های فلزی استفاده ای نشود .

منبع: ورد آی تی
 

w01

New Member
هدفون Zik Sport با حسگر ضربان قلب و گام شمار
Parrot-Zik-2.jpg

هدفون Zik Sport محصول شرکت Parrot است. این هدفون طوری طراحی شده که کاملاً درون گوش قرار می‌گیرد؛ با این حال شرکت Parrot موفق شده است تا 8 میکروفون را در آن تعبیه کند. 6 میکروفون برای از بین بردن نویز و 2 میکروفون هم برای تماس‌های صوتی هم چنین سنسور ضربان قلب، گام‌ شمار و یک باتری که تا 5 ساعت در شرایطی که از تمام قابلیت‌ های این هدفون استفاده کنید، ماندگاری شارژ دارد نیز در این هدفون جای گرفته‌ اند. این هدفون از پلاستیک ساخته شده و یک لایه کرومی نیز دارد. وزن این هدفون 75 گرم است. هدفون Zik Sport از 5 قسمت ساخته شده است؛ قسمت بالایی، دو باکس سیاه و گوشی‌هایی که طوری طراحی شده‌ اند که به راحتی در گوش شما قرار می‌گیرند و شاید همین گوشی‌های متفاوت، کلیدی‌ ترین نکته این مدل هدفون باشند.
همراه این هدفون‌ها یک اَپ نرم‌افزاری ارائه می‌شود که نه تنها قابلیت کم و زیاد کردن میزان حذف نویز را به شما می‌ دهد، بلکه ضربان قلب شما، سرعت دویدن و حتی نکات ریز تری مانند نوسان عمودی (که هرچه کمتر باشد بهتر است) و تشخیص قدم‌هایی که با پای راست یا چپ برداشته شده‌ اند نیز توسط این اَپ کنترل می‌شوند. خوشبختانه قابلیت به اشتراک‌گذاری اطلاعات مربوط به سلامتی این هدفون با سایر اَپ‌های ورزشی و سلامتی وجود دارد؛ ولی اطلاعات دقیق‌تری از این موضوع در آینده‌ی نزدیک توسط Parrot ارائه خواهد شد.
مسئله باقیمانده، قیمت و زمان عرضه هدفون Zic Sport است که هنوز مشخص نست و باید منتظر ماند تا دید Parrot چه قیمتی برای این هدفون در نظر می‌گیرد. شاید هدفون Zik 2.0 ساخت Parrot انتخاب مناسبی برای گوش‌ دادن به موسیقی هنگام ورزش‌کردن نباشد؛ ولی این شرکت محصول جدید Zik Sport را با خود به CES 2015 آورده است.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا