اخبار روز آی تی

minafa

Member
[h=1]طرفداران سونی بشتابید، معرفی دو فبلت 6 اینچی T2 اولترا و T2 اولترا دوال[/h]



سونی دو فبلت با نام‌های T2 اولترا و T2 اولترا دوال را معرفی می‌کند. دو فبلت 6 اینچی و میان رده از این برند که تنها تفاوتشان دو سیمکارته بودن دومی است. اکسپریا تی 2 اولترا دارای یک صفحه نمایش 6 اینچی ترایلومینس با رزولوشن 1280×720 پیکسل است و درونش یک پردازنده 4 هسته‌ای اسنپدراگون 400 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز برای هر هسته می‌تپد. 1 گیگابایت رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت پشتیبانی از 32 گیگابایت دیگر نیز از دیگر ویژگی‌های این فبلت هستند. دو دوربین 13 مگاپیکسلی در پشت و 1.1 مگاپیکسلی در جلو با اکسمور آر اس برای این فبلت در نظر گرفته شده‌اند. باتری 3000 میلی آمپری و پشتیبانی از NFC و LTE نیز از این دستگاه، یک میان رده پر قدرت می‌سازند.
خدارو شکر اکسپریا اولترا تی 2 برای بازار جهانی در نظر گرفته شده است و در چین، آسیا-اقیانوسیه، خاور میانه و آفریقا عرضه خواهد شد. فعلا اطلاعاتی از زمان عرضه و قیمت این دستگاه وجود ندارد، اما سونی اعلام کرده است که این دستگاه میان رده دارای یک قیمت میان رده نیز خواهد بود. اولترا تی 2 دستگاهی خواهد بود که بازار میان رده‌ها را متحول کرده ودر پی سیاست اخیر برخی از کمپانی‌های بزرگ مبنی بر هدف گرفتن بازار میان رده‌ها، قدم بلندی بر داشته است.

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]خبرهایی ناراحت کننده از سرنوشت پرچم‌داران HTC[/h]


شانس این‌که گوشی هوشمند HTC شما به نسخه کیت‌کت سیستم عامل اندروید گوگل به‌روز شود، چقدر است؟! به‌نظر می‌رسد که تلفن همراه شما شانسی نداشته باشد!
شعبه‌های این کمپانی تایوانی در انگلستان و هلند، تایید کرده‌اند که دو پرچم‌دار HTC One X و +One X به نسخه‌ای بالاتر از اندروید 4.2.2 و رابط کاربری سنس 5 دست نخواهند یافت. چنین تصمیمی برای کمپانی که ادعا می‌کند یکی از بهترین سازندگان تلفن‌های هوشمند در بازار است، کمی عجیب به‌نظر می‌رسد؛ هردو تلفن همراه از یک پردازنده چهارهسته‌ای نسبتا قدرتمند و یک رم 1 گیگابایتی استفاده می‌کنند که برای اجرای نسخه کیت‌کت سیستم عامل اندروید کافی است.​
مطمئنا سازندگان رام‌های غیر رسمی ماننند سیانوژن مد، به‌زودی نسخه 4.4 این سیستم عامل را برای HTC One X و +One X عرضه خواهند کرد ولی باید قبول داشت که هیچ چیز جای به‌روزرسانی رسمی سازنده را پر نمی‌کند!​
به‌نظر شما دلیل عرضه نشدن نسخه 4.4 سیستم عامل اندروید گوگل برای پرچم‌داران تایوانی شما چیست؟! مشخصات سخت افزاری ضعیف با پشتیبانی ضعیف اچ‌تی‌سی؟!

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]HTC One با روکش طلای 24 عیار ارایه شد، فقط 7 میلیون تومان![/h]

در نگاه اول، اچ‌تی‌سی وان ۲۴ عیار، کمی ظریف‌تر از نمونه 18 عیار هم‌نوع خود است که استفاده از آلیاژی مات، باعث بروز این اتفاق خوب شده است ( نمونه 18 عیار این محصول از نوع براق بود).
این طراحی زیبا هیچ‌ چیزی را برای گفتن ما باقی نمی‌گذارد. البته باید این موضوع را نیز ذکر کنیم که تولید این نمونه گوشی‌های خاص، برای هر نوع برندی انجام می‌پذیرد. اما بعضی از این دستگاه‌ها واقعا با روکش طلا، جلای خاصی پیدا می‌کنند.
قیمت احتمالی این گوشی دلربا، چیزی در حدود 2500 دلار یا بیش از ۷ میلیون تومان است. البته این مبلغ بسیار کمتر از قیمت قابل‌ توجه نسخه 18 عیار یعنی 4400 دلار است. دلیل این امر این است که این نسخه‌های 24 عیار، تنها طلا اندود بوده و روکشی از طلا بر روی آن کشیده شده است، درحالی‌که در ساخت‌ و ساز نسخه 18 عیار این محصول از فلزات گران‌بهایی استفاده شده بود. بنابراین این نسخه برای استفاده روزانه مناسب‌تر به نظر می‌رسد.
نوع آلیاژ مات به‌کار رفته در این گوشی، اثر انگشت را به خوبی دفع کرده و باعث جذب آن نمی‌شود. دقیقا چیزی شبیه نسخه اصلی HTC One، اما در مقابل نسخه 18 عیار این گوشی، بسیار در جذب اثر انگشت مستعد بود.
حالا عکس‌هایی از این محصول جدید و زیبا را باهم مرور می‌کنیم.


منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]هیولا را در آغوش بکش! (بررسی اچ‌تی‌سی وان مکس)[/h]


مرز بین گوشی و تبلت به قدر باریک شده که سازنده‌ای چون سونی، به دستگاه غول پیکر خودش یعنی Z Ultra لقب گوشی را می‌دهد! در واقع تعریف درستی نمی‌شود از ابعاد گوشی‌ها یا تبلت‌ها داشت و به همین خاطر وقتی که کاربران در اندازه مدلی شک می‌کنند، لقب فبلت را به آن می‌دهند. تقریبا همه بزرگان هم در این بخش نمایندگانی دارند و تنها جای خالی کمپانی اچ‌تی‌سی احساس می‌شد. حال این سازنده تایوانی با علاقه‌ای که به سری وان خود دارد، یک دستگاه به نام وان مکس را روانه بازار کرده که به تازگی وارد کشور ما نیز شده است. به همین بهانه، وان مکس را به آزمایشگاه خود دعوت کردیم تا ببینیم نخستین فبلت اچ‌تی‌سی، چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.
وان یا مکس؟
این فبلت به قدری به اچ‌تی‌سی وان شباهت دارد، که احساس می‌کنید برادر دو قلوی آن است اما کمی قد کشیده و سنگین‌تر شده است! کیفیت ساخت یک پارچه از آلومینیوم بسیار زیباست و دور آن نیز با لایه‌ای از پلی کربنات پوشانده شده است. در سمت راست کلید یکپارچه صدا دیده می‌شود و کمی پایین‌تر دکمه پاور خودنمایی می‌کند. خوشبختانه اچ‌تی‌سی در مکس، جای کلید را تغییر داده (در وان بالای دستگاه بود) و به طور حتم اگر چنین کاری نمی‌کرد، با معضلی چون عدم دسترسی آسان به این کلید مهم و افتادن‌های مکرر گوشی مواجه می‌شدیم. کلیدها نسبتا مسطح ساخته شده‌اند و کمی برآمدگی، می‌توانست بر کیفیت عملکرد آن‌ها تاثیر مثبتی بگذارد.

جک استاندارد 3.5 میلی‌متری در بالای دستگاه قرار گرفته است و در کنارش پورت اینفرارد دیده می‌شود. ظاهر این درگاه به شکلی است که در برخی از مواقع کاربر را به اشتباه انداخته و آن را به جای کلید پاور فشار می‌دهد.

در سمت چپ یک شاسی متحرک بسیار کوچک قرار دارد که بیش از هر چیزی شما را به یاد همین کلید در آی‌فون می‌اندازد. اما وظیفه آن کاملا متفاوت است و نقش ضامن برای درب پشتی وان مکس را بر عهده دارد. درگاه میکرو یواس‌بی هم در پایین فبلت جا خوش کرده است تا در هر قسمت، شاهد حداقل یک گزینه باشیم.

اگر از رو به رو به وان مکس نگاه کنیم، بیشتر از هر چیزی دو اسپیکر فبلت خودنمایی می‌کند و در پایین آن لوگوی اچ‌تی‌سی در میان دو کلید لمسی خانه و بازگشت به عقب دیده می‌شود.

با برگرداندن این فبلت، لنز نسبتا بزرگ با تک فلاش ال‌ای‌دی کاملا مشهود هستند و کمی پایین‌تر، پنجره‌ای مربعی شکل حضور دارد که اگر ندانید چیست، ذهن شما را خیلی درگیر خودش خواهد کرد. البته از آنجایی که ما نمی‌خواهیم برای شما درگیری خاصی ایجاد کنیم، خیلی زود نقش آن را لو داده و می‌گوییم که اسکنر اثر انگشت است تا به نوعی نخستین فبلت بازار هم باشد که از چنین قابلیتی بهره می‌گیرد.

در کل باید اذعان کرد که برگ برنده وان مکس در این قسمت، جنس بدنه بسیار خوب و طراحی دوست داشتنی آن است، اما موردی که به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی کمی نسبت به آن بی‌توجهی کرده است، اندازه دستگاه بوده، چیزی که برای یک فبلت 5.9 اینچی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ارتفاع وان مکس می‌توانست کمتر باشد و ضخامت آن نیز نسبت به رقبایی همچون نوت ۳ یا Z Ultra بسیار بیشتر است.

با نمایشگر بدرخش!
کمپانی اچ‌تی‌سی در سری جدید محصولات خود، توانسته نمایشگرهای بسیار با کیفیتی را به همراه کالاهایش روانه بازار کند و وان مکس هم از این قضیه مستثنی نیست. از آنجایی که این دستگاه غول پیکر از یک نمایشگر 5.9 اینچی بهره می‌برد، پس کیفیت بالا ارزش دو چندانی در آن پیدا می‌کند و به خاطر وضوح تصویر فول اچ‌دی، چگالی پیکسلی آن بر روی عدد 373 ایستاده که رقمی کاملا قابل قبول به حساب می‌آید.
این نمایشگر دارای کنتراست بسیاری مناسبی است که بیش از هر چیزی آن را به لطف میزان بالای رنگ سفید به دست آورده است. همچنین نگاه از زاویه‌ها سبب رنگ پریدگی آن نشده و همه چیز را همان طور که هست، نشان می‌دهد. شاید تنها نقطه ضعف وان مکس را بتوان در کیفیت متوسط آن در زیر نور آفتاب دانست و با آنکه در رده بهترین‌ها نمی‌ایستد، اما همچنان از بسیاری مدل‌های امروزی بهتر است.
در ادامه، تصاویر گرفته شده از وان مکس را در کنار قهرمان این روزهای ال‌جی یعنی G2 مشاهده می‌کنید (با توجه به ابعاد می‌توان حدس زد که گوشی سمت راست وان مکس است).

چرا ۶۰۰؟!
شاید عنوان این تیتر کمی عجیب به نظر برسد! اما منظور ما از آن، استفاده کردن اچ‌تی‌سی از چیپست اسنپدراگون ۶۰۰ بر روی وان مکس است، چرا که اکثر پرچمداران امروزی به نسخه جدیدتر اسنپدراگون مجهز شده‌اند. مدل‌هایی چون اکسپریا Z1 و اولترا Z از سونی، G2 و نکسوس ۵ از ال‌جی، گلکسی نوت ۳ از سامسونگ و حتی پدفون اینفینیتی جدید از ایسوس که با دارا بودن چیپست اسنپدراگون ۸۰۰ با هسته‌های کریت ۴۰۰، تمام مدل‌ها را از نظر قدرت سخت‌افزاری به چالش می‌کشند. اما اچ‌تی‌سی ظاهرا به این مورد توجهی نداشته و از همان چیپست قدیمی‌تر که بر روی وان هم عرضه شده بود، استفاده کرده است (در زمان عرضه وان، جدیدترین بود). با آنکه قیمت این فبلت نه تنها چیزی از رقبای خود کم‌تر ندارد و حتی از همه آن‌ها بیشتر است، پس هیچ توجیهی برای این سازنده تایوانی در استفاده از مدل ضعیف‌تر باقی نمانده و بایستی خیلی سریع در این بخش دادگاهی شود!
برای بررسی شرایط دقیق‌تر، وان مکس را وارد آزمون‌های خود کردیم تا توانایی آن را نسبت به گوشی‌های روز بازار بهتر بسنجیم.
طبق عادت، نخستین آزمون بنچمارک پی بود که در بررسی اچ‌تی‌سی وان، این گوشی توانسته بود با ثبت عدد ۱۴۸ میلی ثانیه، رکورد خوبی را از آن خود کند. وان مکس به رقم ۱۳۶ میلی ثانیه رسید تا بهترین عملکرد را در بین چیپست‌های اسنپدراگون ۶۰۰ تا به امروز کسب نماید.

پس از این مرحله نوبت به Quadrant Advanced رسید تا کارایی گوشی در چهار آزمون گوناگون به سنجش گذاشته شود. نتایج زیر به خوبی گویای توانایی بالای این مدل در مواجهه با رقباست که البته از گوشی‌های اسنپدراگون ۸۰۰ برای آنکه وان مکس خجالت نکشد، استفاده‌ای نکردیم!

در آزمون AnTuTu وان مکس موفق شد تا امتیاز قابل قبول ۲۶۸۱۷ را به دست بیاورد.

در پایان کار از اسمارت بنچ جهت سنجیدن هم زمان کار واحد گرافیکی و پردازشی استفاده کردیم که نتیجه را در نمودار پایین می‌توانید مشاهده نمایید.

بازی کردن با وان مکس به خاطر نمایشگر بزرگ و با کیفیت در کنار اسپیکرهای خارق العاده، لذت زیادی دارد. به همین منظور تصمیم به انجام یک بازی گرفتیم. متاسفانه آسفالت ۸ و NFS: Most Wanted با این دستگاه سازگاری نشان نداد و به سراغ یک بازی اچ‌دی دیگر رفتیم.
کمی تا ملاقات با کیت کت!
اچ‌تی‌سی را باید یکی از سازنده‌های بسیار خوب در آپدیت گوشی‌هایش دانست و هیچ بعید نبود اگر تا قبل از تولید این مدل، نسخه کیت کت هم وارد بازار شده بود، وان مکس را با این نسخه مشاهده می‌کردیم. اما در حال حاضر بایستی به همین ورژن 4.3 هم دلخوش کرد، چرا که بسیاری از پرچمداران فعلی هنوز صاحب این نسخه نشده‌اند. بر روی وان مکس از پوسته دوست داشتنی سنس، ورژن 5.5 آن استفاده شده که امکانات زیادی را هم در خود می‌بیند. در اینجا BlinkFeed دارای عملکردی بهتر شده است، امکانات دوربین بالاتر رفته و قابلیت شخصی سازی نیز افزایش یافته است. این بار قفل صفحه نمایش، ویجت را نیز قبول می‌کند و می‌توان مستقیم پس از باز کردن نمایشگر، وارد آن شد. فقط تعداد این ویجت‌ها در حال حاضر کم است و بایستی امیدوار بود در نسخه‌های بعدی بهبود یابد.
در کل باید سنس را یکی از پوسته‌های خوب و شکیل در بین گوشی‌های امروزی دانست، جایی که بر خلاف برخی از پوسته‌ها دچار جو زدگی نشده و اصالت خودش را فراموش نکرده است!

همچنان اولترا اما بدون لرزش‌گیر
دوربین را می‌توان در اچ‌تی‌سی وان مکس یکی از متفاوت‌ترین بخش‌ها دانست، جایی که در ابتدا با شنیدن واژه جدیدی چون اولترا پیکسل به وجد خواهید آمد و سپس با دیدن عدد ۴ مگا پیکسل کاملا وا خواهید رفت! اما توصیه می‌کنم اصلا نا امید نباشید چون اچ‌تی‌سی برای دوربین خلاقیتی را به خرج داده که تا پیش از این تنها در مدل وان مشاهده کرده‌اید.

باور عمومی که در بین اکثر کاربران وجود دارد، این است که هر چه تعداد پیکسل‌ها بیشتر باشد، دوربین کیفیت بهتری خواهد داشت و به همین خاطر یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی تا ۳ برابر بهتر از ۴ مگاپیکسلی خواهد بود. اما آیا واقعا این چنین است؟! اچ‌تی‌سی در مقابل این سوالات یک جواب دارد و می‌گوید: لنز دوربین‌های موبایل کوچک هستند و به همین خاطر هر چه تعداد پیکسل‌ها افزوده شود، به دلیل کمبود فضای کافی، اندازه آنان کوچک‌تر خواهد شد و همین امر سبب می‌گردد که علاوه بر کاهش کیفیت هر پیکسل، میزان نویز نیز در تصویر به دلیل عدم توانایی دریافت نور کافی توسط پیکسل‌ها و اندازه کوچک‌تر آن‌ها، بالا برود. حال در این دوربین، هر پیکسل تا ۳۰۰ درصد نور بیشتری را نسبت به پیکسل‌های یک دوربین موبایل ۱۳ مگاپیکسلی جذب خواهد کرد (به دلیل ابعاد بزرگ‌تر) که سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس خواهد شد. در تصویر پایین ساختار سنسور اولترا پیکسل را مشاهده می‌کنید.

در واقع اچ‌تی‌سی ادعا می‌کند که اندازه پیکسل‌ها در اینجا بزرگ‌تر شده و همین امر نه تنها نقیصه‌ای چون کم‌تر بودن تعداد آن‌ها را پوشش می‌دهد، بلکه در مجموع سبب بالاتر رفتن کیفیت عکس می‌شود.

البته این تنها مورد در برتری دوربین وان مکس نیست. ImageChip 2 قابلیت‌هایی چون فوکوس خودکار متوالی، قابلیت ضبط تصاویر به صورت HDR و کاهش دهنده نویز را نیز دارد اما متاسفانه در اینجا خبری از لرزش گیر اپتیکال که پیش از این در مدل وان بود، مشاهده نمی‌کنید و این یک نقیصه برای فبلت اچ‌تی‌سی به شمار می‌آید.
فکر کردید تمام شد؟! خیر! یک نکته مهم دیگر میزان Aperture یا اندازه باز شدن لنز است که هر چه عدد کمتری باشد، نشان از گشودگی بیشتر لنز و در نتیجه ورود نور بهتر دارد. در اغلب لنزها این مقدار (که با F نشان داده می‌شود) برابر با 2.8 یا 2.4 است اما اچ‌تی‌سی وان مکس دست همه را از پشت بسته و این میزان را به 2.0 رسانده تا به نوعی یکی از وایدترین لنزهای موجود را داشته باشد.

البته از آنجایی که می‌گویند مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید، با وان مشغول عکاسی در شرایط گوناگون شدیم که تصاویر زیر خود گویای همه چیز است.

در بخش فیلم‌برداری، دیگر کمبود پیکسل‌ها برای دوربین معضلی نخواهد بود و اندازه بزرگ‌تر آن‌ها در یک فیلم‌برداری فول اچ‌دی سبب می‌شود تا تصاویر درخشانی انتظار شما را بکشند. وان مکس می‌تواند با سرعت حداکثر ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کند که در زمان فعال بودن قابلیت HDR، میزان آن تا ۲۸ فریم کاهش می‌یابد. همچنین توانایی گرفتن ۶۰ فریم بر ثانیه در زمان ضبط تصاویر اچ‌دی نیز وجود دارد، موردی که اگر این فبلت از اسنپدراگون ۸۰۰ استفاده می‌کرد، در مورد وضوح فول اچ‌دی نیز می‌توانست صادق باشد.

در کلیپ یک دقیقه‌ای که با گوشی گرفتیم، حجم آن بالغ بر ۱۵۰ مگابایت شد که نشان از جزئیات بالا دارد. با آنکه میزان نور زیاد نبود، اما نویز در حد پایینی قرار داشته و سرعت فوکوس هم بسیار خوب بود. صدا با کیفیت ماکسیمم ۱۹۲ مگاهرتز ضبط شد و وان مکس به قدری سعی در گرفتن دقیق صدا داشت که حتی آوای کشیده شدن انگشت شما بر روی بدنه نیز کاملا شنیده می‌شود (شاید کمی بیش از حد!).
همچون هلو!
باید پخش چند رسانه‌ای را یکی از مزایای اصلی این فبلت اچ‌تی‌سی دانست، جایی که کیفیت بالای نمایشگر با اسپیکرهای خارق‌العاده استریو ترکیب شده و تجربه‌ای عالی را پیش روی کاربر خود قرار می‌دهد. یکی از ایراداتی که همیشه گریبان‌گیر اچ‌تی‌سی بوده، بحث عدم پشتیبانی از کدک‌های صوتی و تصویری به صورت پیش فرض است اما از آنجایی که شما با یک سیستم عامل قدرتمند سر و کار دارید، پس بهتر است خیلی نگران این موضوع نشوید، چرا که بهترین برنامه‌ها در فضای مجازی برایتان گرداوری شده است.

تجربه‌ای که ما با کار کردن از وان مکس به دست آوردیم، بسیار دوست داشتنی بود. البته جثه بزرگ و وزن نسبتا سنگین، سبب می‌شود تا نگاه داشتن آن به مدت طولانی کمی سبب آزردگی شما شود، اما کیفیت بسیار خوب نمایشگر و اسپیکر، تجربه دلنشینی را به وجود خواهد آورد.
توانی رویایی
اگر از دست بزرگی و ضخامت زیاد وان مکس تا حدی ناراضی هستید، بهتر است کمی لبخند را به لبانتان بیاورید چرا که دلیل اصلی آن باتری قدرتمند ۳۳۰۰ میلی آمپری است که توان بسیار خوبی را برای آن فراهم آورده است. خوشبختانه در این فبلت، اچ‌تی‌سی یکی از نقاط ضعف خودش در برخی از گوشی‌ها را به خوبی پوشش داده و با ثبت رقمی بالاتر از ۲۲ ساعت مکالمه، بیش از ۱۱ ساعت وب‌گردی و ۱۳ ساعت مشاهده ویدئو، یک رکورد را در بین محصولات خویش به ثبت رسانده است. جالب اینجاست که اگر شما روزانه یک ساعت با وان مکس صحبت کنید و به همین میزان به تماشای فیلم و وب‌گردی بپردازید، این فبلت بیش از ۸۰ ساعت را برای شما دوام خواهد آورد، فوق‌العاده نیست؟!

با انگشت فرمان بده!
یکی از تفاوت‌های خاص در محصول اچ‌تی‌سی که برای نخستین بار آن را در بین فبلت‌ها مشاهده می‌کنیم، توانایی تشخیص اثر انگشت است. به طور حتم این گزینه را در آی‌فون جدید اپل مشاهده کرده‌اید، جایی که با نگاه داشتن انگشت خود بر روی سنسور آی‌فون، قفل گوشی باز می‌شود. حال اچ‌تی‌سی این سنسور را در پشت گوشی و در زیر لنز قرار داده و شما برای استفاده از آن بایستی انگشت خود را از روی سنسور حرکت دهید. در اینجا توانایی تشخیص سه انگشت وجود دارد که دو تا از آی‌فون کمتر است. تنظیمات زیادی برای این سنسور در نظر گرفته نشده و به غیر از باز کردن قفل، می‌توان یک برنامه همچون دوربین را نیز از این طریق فعال نمود تا به جای باز شدن قفل، به عنوان مثال با انگشت اشاره وارد آن شد. اما این قابلیت پس از باز شدن گوشی دیگر کاربردی ندارد و تنها پیش از آن قابل استفاده است. به همراه تنظیم اثر انگشت، از شما یک پسورد نیز پرسیده می‌شود تا در موارد ضروری (مثل قطع شدن انگشتان!) بتوان از طریق آن وارد دستگاه شد. دقت این سنسور بسیار خوب است و به طور معمول با همان دفعه نخست، وارد دستگاه می‌شود، اما به دلیل جای خاص و اینکه مجبور هستید انگشت خود را از روی آن عبور دهید، کمی کند عمل کرده و در مواردی که برای استفاده از تلفن همراه عجله دارید، بر روی اعصابتان پیاده روی می‌کند!

امکاناتی کافی
از لحاظ سایر امکانات، می‌توان فبلت اچ‌تی‌سی را یک نمونه کامل قلمداد کرد، جایی که با یک ارتقا نسبت به مدل وان، شما قادر به استفاده از کارت حافظه جانبی جهت ارتقای حافظه داخلی دستگاه هستید که به صورت پیش فرض در دو مدل ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه می‌شود. همچنین پورت اینفرارد نیز برای وان مکس در نظر گرفته شده است و پشتیبانی از تمام استانداردهای شبکه بی‌سیم و همچنین نسل چهارم مخابراتی، از دیگر توانایی‌های این تایوانی غول پیکر است.

سخن پایانی
اگر نگاهی به این فبلت بیندازیم، ابتدا مو بر تن شما راست شده و سپس به فکر فرو می‌روید که آیا پرداخت ۸۰۰ دلار برای چنین دستگاهی، کمی زیاده خواهی از سوی اچ‌تی‌سی نیست؟ اگر به بازار داخلی هم سر بزنید و با قیمت بالای ۳ میلیون آن رو به رو شوید، احتمالا از فرط تعجب چشمانتان گرد خواهد شد که چرا چنین برچسب قیمتی بر روی این فبلت خورده است. البته این قیمت کذایی بیشتر به واسطه تازه وارد بودن وان مکس است و به زودی شاهد پایین‌تر آمدن آن با ورود محصول با گارانتی اصلی همچون شرکت یاس خواهیم بود، اما هر چه که باشد، باز قیمت آن بدین زودی‌ها رنگ زیر ۲ میلیون تومان را به خود نخواهید دید تا وان مکس، نامبر وان در قیمت فبلت‌های امروزی نیز باشد!



منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=2]اگر رمز عبور مودم را فراموش کردید، چه می کنید؟[/h]



حتما برای شما هم پیش آمده که خواستید بعد از چند وقت از مودم اینترنت خود استفاده کنید اما کلمه عبور آن را فراموش کردید . بهترین کاری که در این لحظه به ذهن افراد می رسد استفاده از نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض مودم برای ریست کردن رمز آن است . اما اگر رمز عبور مودم و نام کاربری پیش فرض را هم ندانیم باید چه کاری انجام دهیم ؟​
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ معمولا در دفترچه ی راهنمای هر مودمی این دو کلمه نوشته شده است و یا با یک برچسب بر روی بدنه ی مودم چسبانده شده است .
در اکثر مودم ها نام کاربری و کلمه عبور پیش فرض مودم ها به این صورت است که یا نام کاربری آن کلمه ی Admin است و رمز آن خالی است و یا رمز عبور آن کلمه ی Admin است و نام کاربری آن خالی است و یا هر دوی آنها خالی است و یا اینکه هردوی آنها کلمه ی Admin است . اما اگر برای مودم شما هیچ کدام از اینها نبود می توانید با مراجعه به سایت www.RouterPasswords.com با انتخاب نام شرکت سازنده ی مودم خود و وارد کردن کد مدل آن نام کاربری و کلمه ی عبور پیش فرض آن را پیدا کنید .
شما به کمک همین کلمه ی عبور هم می توانید از اینترنت مودم خود استفاده کنید اما اگر باز هم موفق نشدید می توانید کلا مودم را ریست کنید . معمولا در قسمت پشت مودم ها علاوه بر کلید روشن و خاموش کردن مودم ، کلید ریست کردن آن هم وجود دارد . این کلید برای همه ی مودم ها طوری طراحی می شود که زدن آن به کمک یک شی نوک تیز مثل خودکار امکان پذیر باشد . هدف این بوده که افراد به طور تصادفی هنگام روشن یا خاموش کردن مودم دستشان به کلید ریست نخورد تا تمام تنظیمات انجام شده از بین برود . پس باید دنبال یک کلید کوچک بگردید . به کمک این کلید تمام تغییرات انجام شده بر روی مودم و تنظیمات آن به حالت اولیه بر می گردد . کافیست تا این کلید را به مدت چند ثانیه نگه داشته تا مودم به طور خودکار ریست شود . بعد از آن با کلمه ی عبور و نام کاربری که دارید می توانید رمز مودم را به دلخواه تغییر دهید و تغییرات لازم را انجام دهید . یک امکان بسیار خوب دیگر هم برای اینکه بدون داشتند کلمه ی عبور بتوان به مودم دسترسی داشت استفاده از یکی از امکانات خوبی است که اکثر مودم ها دارند . این ویژگی برای وقت هایی که جایی هستید که کلمه ی عبور مودمش را نمی دانید و مسلما نمی خواهید مودم آنجا را هم ریست کنید مفید است . به کمک این ویژگی پورت های اینترنت به صورت خودکار برای دستگاه شما باز خواهند شد .
پشتیبانی از UPnP یا Universal Plug and Play ویژگی اکثر مودم هاست که این قابلیت را به برنامه های روی کامپیوتر یا دستگاه های دیگر را می دهد تا از مودم بخواهند که پورت ها را برای آنها باز کند . شما باید برای فعال کردن آن به قسمت تنظیمات مودم رفته و از قسمت port configuration این ویژگی را فعال کنید. Nat-PMP هم ویژگی مشابهی است که البته روی همه ی مودم ها وجود ندارد.
ضمنا اگر برنامه هایی که شما روی دستگاهتان دارید هیچ کدام از UPnP پشتیبانی نمی کنند اصلا جای نگرانی وجود ندارد. فقط کافیست تا برنامه ی UPnP PortMapper را نصب و اجرا کنید. به کمک آن می توانید برای اپلیکیشن های روی دسکتاپ به راحتی پورت های باز شده را دنبال کنید و هر پورتی را که خواستید باز کنید . برای نصب این برنامه کافیست ابتدا Java Runtime Environment را دانلود و نصب و پس از آن برنامه مذکور را دانلود و نصب کنید.

منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]مدیران ایرانی گوگل در دانشگاه امیرکبیر سخنرانی خواهند کرد[/h]




دو تن از مدیران ایرانی گوگل در جریان نخستین دوره مسابقات ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی اندروید که با عنوان “ایران موبی‌کد ۲۰۱۴″ در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود، سخنرانی خواهند کرد.


به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ مسعود صبائی – دبیر مسابقه Iran Mobi Code 2014 با بیان این خبر، گفت: در جریان برگزاری مسابقات ایده‌پردازی و برنامه‌نویسی اندروید که برای نخستین بار اسفندماه امسال در تهران برگزار می‌شود، تجربیات ارزشمند مدیران محصولات گوگل در اختیار هموطنان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: لیلی بقایی‌راد – مدیر محصول شرکت گوگل (بخش اندروید) از جمله این سخنرانان است. وی دارای دکتری مهندسی برق از دانشگاه استنفورد بوده و محور اصلی سخنرانی اش، “گوگل و آینده محصولات اندروید”، است.
دبیر مسابقه ایران موبی‌کد، ادامه داد: علی اژدری‌راد – مدیر محصول شرکت گوگل در کشور سوئیس که دارای دکتری علوم کامپیوتر و ارتباطات از دانشگاه ای‌پی‌اف‌ال است، سخنران دیگر این کارگاه‌های تخصصی است.
برطرف کردن نیاز جامعه به برنامه‌های کاربردی فارسی قابل نصب بر روی تلفن‌های همراه و تبلت، بالا بردن سطح فرهنگی جامعه با استفاده از برنامه‌های فرهنگی و آموزشی، سهولت استفاده از امکانات فناوری از طریق برنامه‌های کاربردی، انجام کارها از راه دور و به صورت غیر حضوری از طریق برنامه‌های کاربردی، امکان استفاده همه افراد جامعه از برنامه‌های کاربردی به زبان فارسی و بالا بردن سطح دانش کودکان و دانش‌آموزان از طریق تولید برنامه‌های سرگرمی مفید مبتنی بر اندروید از جمله اهداف برگزاری این دوره از مسابقات اعلام شده است.




منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]پرفروش‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۳[/h] خودروهای کوچک در صدر پرفروش‌ترین‌های دنیا در سال 2013 ایستاده‌اند.
این چهارمین سال متوالی است که فروش خودرو در جهان به حدنصاب تازه‌ای می‌رسد. موسسه تحقیقاتی LMC پیش‌بینی کرده فروش سالانه خودرو تا سال ۲۰۲۰ به رقم باورنکردنی ۱۱۷ میلیون دستگاه برسد، یعنی ۴۰ درصد بیش از پیش‌بینی سال ۲۰۱۳٫
دنیای اقتصاد:در سال ۲۰۱۳ آمریکا همچنان بزرگ‌ترین بازار خودرو دنیا بود. آمارها، اما نشان می‌دهند که عادات و سلایق خریداران خودرو در آمریکا با اغلب نقاط دنیا تفاوت‌های بسیاری دارد و به عبارت دیگر محبوب‌های دنیا آنقدرها هم نزد آمریکایی‌ها پرطرفدار نیستند. به دلیل کاهش قیمت‌های سوخت و اقتصاد رو به رشد، در سال ۲۰۱۳ شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها بار دیگر بین آمریکایی‌ها محبوب شدند، درحالی‌که خریداران در دیگر نقاط دنیا خودروهای کوچک و کم‌مصرفی چون فورد فوکوس را ترجیح دادند.
تقاضای بالا برای این خودرو در چین و دیگر بازارهای آسیایی، موجب شد فورد فوکوس برای دومین سال متوالی محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودرو سال ۲۰۱۳ لقب بگیرد. اما فوکوس با صدر جدول خودروهای محبوب آمریکایی فاصله زیادی دارد و در پایان ماه نوامبر در رده پنجم ایستاد. برعکس، هوندا سیویک که پرفروش‌ترین خودرو سواری در آمریکا در این ماه بود، حتی در میان ۱۰ خودروی محبوب دنیا هم دیده نمی‌شود. آمار گویاست: ۸۰ درصد فوکوس‌های تولید فورد در خارج از آمریکا و نیمی از سیویک‌های تولید هوندا در آمریکا فروخته شده‌اند.
استراتژی فورد، مانند بسیاری خودروسازان دیگر، فروش گسترده در سراسر دنیاست. در اغلب روزهای سال ۲۰۱۳ فوکوس و تویوتا کورولا درگیر رقابتی نفس‌گیر در بازارهای دنیا بوده‌اند، اما LMC می‌گوید خودرو انگلیسی احتمالا با فروش ۸۵ هزار دستگاه بیشتر رقیب ژاپنی را پشت سر خواهد گذاشت.
خودروهای کوچک در صدر پرفروش‌ترین‌های دنیا در سال ۲۰۱۳ ایستاده‌اند: فولکس واگن جتا (Jetta) در رده سوم، هیوندای الانترا (Elantra) در رده چهارم و شورولت کروز (Cruz) در رده پنجم. تویوتا کمری، پرفروش‌ترین خودرو سواری در آمریکا، تنها سواری متوسطی است که نامش در میان ۱۰ خودروی پرفروش دنیا دیده می‌شود. کمری با فروش ۷۲۸ هزار و ۲۳۰ دستگاه (که نیمی از آنها در آمریکا بوده‌اند) در رده ششم ایستاده است. و تنها یک شاسی‌بلند در میان این ۱۰ خودروست: هوندا CR-V، با فروش ۶۹۷ هزار و ۹۵۵ دستگاه در رده نهم. فولکس واگن پولو (Polo)، پرفروش‌ترین خودروی کوچک (Minicar) دنیا در این فهرست و در عین حال یکی از دو خودروی محبوبی است که به رغم آنکه در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود، در سالی که گذشت بسیار پرفروش بوده است. از ۱۰ خودروی پرفروش دنیا، ۶ خودرو را فورد، تویوتا و فولکس واگن تولید کرده‌اند.
۱۰ خودروی پرفروش دنیا در سال ۲۰۱۳
۱٫ فورد فوکوس
تعداد فروخته‌شده: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دستگاه
فوکوس برای دومین سال متوالی محبوب‌ترین خودروی دنیا لقب گرفته است.
۲٫ تویوتا کورولا
تعداد فروخته‌شده: یک میلیون و هزار و ۱۴۱ دستگاه
کورولا در سال ۲۰۱۲ عنوان پرفروش‌ترین خودروی دنیا را به فورد فوکوس واگذار کرد.
۳٫ فولکس واگن جتا
تعداد فروخته‌شده: ۹۰۵ هزار و ۸۶۹ دستگاه
این خودرو را با نام‌های ونتو (Vento) یا بورا (Bora) هم در نقاط مختلف دنیا عرضه شده است.
۴٫ هیوندای الانترا
تعداد فروخته‌شده: هشتصد و ۶۶ هزار دستگاه
این خودرو با نام آوانته (Avante) هم در ژاپن و برخی نقاط دیگر دنیا عرضه شده است.
۵٫ شورولت کروز
تعداد فروخته‌شده: هفتصد و ۲۹ هزار دستگاه
این خودرو اولین محصول جهانی شورولت و یکی از عوامل موفقیت و گسترش فروش این برند در سراسر دنیا است.
۶٫ تویوتا کمری
تعداد فروخته‌شده: هفتصد و ۲۸ هزار و ۲۳۰ دستگاه
همچنان محبوب‌ترین سواری متوسط دنیاست که به لطف فروش بالا در آمریکا به این فهرست راه یافته است.
۷٫ فولکس واگن گلف
تعداد فروخته‌شده: هفتصد و ۲۰ هزار و ۴۴۰ دستگاه
نسل هفتم گلف در حالی به این رتبه دست یافته که هنوز در بازار آمریکا و چین عرضه نشده است.
۸٫ فورد فیستا (Fiesta)
تعداد فروخته‌شده: ۷۰۵ هزار و ۲۸۷ دستگاه
دومین نماینده فورد در فهرست محبوب‌ترین‌ها که طرفداران بسیاری در اروپا و بازارهای نوظهور دارد.
۹٫ هوندا CR-V
تعداد فروخته‌شده:وششصد و ۹۷ هزار و ۹۵۵ دستگاه
تنها شاسی‌بلندی که به این فهرست راه یافته است. با رشد تقاضا برای این خودروها در ماه‌های اخیر ممکن است در سال آینده شاسی‌بلندها نمایندگان بیشتری در این فهرست داشته باشند.
۱۰٫ فولکس واگن پولو
تعداد فروخته‌شده: ۶۸۶ هزار دستگاه
این خودرو در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود و در عوض فروش خوبی در اروپا، آمریکای جنوبی و آسیا داشته است.

منبع: افق
 

minafa

Member
[h=2]مسی چشم نامزدش را دور دیده! + تصویر[/h] به نظر می رسد ستاره بارسا در جریان مراسم گالا، چشم نامزدش آنتونیا روکوزو را دور دیده و لحظاتی را در کنار آدریانا لیما سپری کرده است.
به گزارش جام ،لیونل مسی در قابی مشترک با این بازیگر و مدل مشهور برزیلی دیده شده است. ستاره آرژانتینی در این تصویر بسیار خوشحال به نظر می رسد.
این تصویر را لیما در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده. این مدل برزیلی با پله، نیمار و دنی آلوز هم عکس گرفته است.
83988



منبع: افق
 

minafa

Member
[h=2]شکست بزرگ ال جی در فروش گوشی هوشمند G2[/h]


بنا به آخرین گزارشات رسیده شرکت LG تا به امروز تنها موفق به فروش ۲٫۳ میلیون گوشی هوشمند G2 شده است که این میزان فروش در بازه ی ۴ ماه از عرضه ی آن در بازار تا به حال بوده است که این عدم رشد این شرکت را در فروش خود نشان می دهد .
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛‌ این گوشی دارای ویژگی های قابل توجهی از قبیل دوربین آن که می تواند حتی در نور کم هم عکس های خوبی بگیرد می باشد ‌؛ ولی با این حساب طبق ویژگی هایی که قبل از عرضه ی این گوشی برای آن ذکر شد ما منتظر یک گوشی فوق العاده بودیم اما بعد از اینکه به بازار آمد آنچنان که باید جایی در بین طرفدارانش باز نکرد. حتی قطب نمای آن که از آیفون هم بهتر است نتوانست مشتریان را به سمت این محصول جذب کند .
اگر میزان فروش این گوشی را در محل ساخت آن ، کره ی جنوبی ، هم بررسی کنیم ، از این گوشی در آنجا هم تنها تعداد ۶۰۰٫۰۰۰ عدد تا به الان فروخته شده است. شرکت LG احتمال می دهد تا در فروش زمان تعطیلات این میزان فروش افزایش پیدا کند. برای فهمیدن اینکه آیا این میزان فروش تا چه حد افزایش پیدا خواهد کرد چاره ای جز صبر کردن تا آن موقع نیست.


منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]مجری تلویزیونی که ۸ دقیقه خبر ورزشی جعل کرد[/h]



مجری اخبار ورزشی تلویزیون گفت: «تا چند ثانیه قبل از آغاز اخبار هر چه می‌‌کردم اشک شوق ناشی از پیروزی ایران بر استرالیا، قطع نمی‌‌شد.»

به گزارش سیتنا، روزنامه نود نوشت:حسین ذکایی یکی از با سابقه‌ترین گویندگان اخبار ورزشی سازمان صدا و سیماست که علاوه بر این مسئولیت به عنوان دبیر شورای سیاستگذاری ورزش این سازمان هم فعالیت می‌‌کند. وی در اصطلاح رزمی کارها با گارد بسته این مصاحبه را آغاز کرد اما در ادامه تحت‌تاثیر جو اعتمادسازی ما قرار گرفت تا این گفتگو در فضای دوستانه‌ای به سرانجام برسد.

* حسین ذکایی در کجا به دنیا آمد و در حال حاضر ساکن کجاست؟
- بنده در محله بازارچه سعادت خیابان مولوی به دنیال آمدم و در حال حاضر هم ساکن محله شهران در غرب تهران هستم.
* چگونگی ورود به سازمان صدا و سیما را توضیح دهید. چه کسی پارتی شما برای ورود به این مجموعه بود؟!
- باور کنید غیراز خدا هیچ پارتی‌ای نداشتم. در سال 73 در آزمون استخدامی این سازمان شرکت کردم و به عنوان یک عضو ساده هیات تحریریه اخبار ورزشی پذیرفته شدم. پس از چهار سال فعالیت در این حوزه در تست گویندگی شرکت کردم و توانایی‌ام مورد تایید قرار گرفت تا برای اولین بار جلوی دوربین بنشینم و اخبار ورزشی را اجرا کنم.
* یادتان هست اولین خبری که خواندید چه بود؟
- نه در این حد حضور ذهن ندارم.
* انشاء الله یک "تپق" درست و حسابی خودتان را که فراموش نکرده‌اید؟
- نه اینجور چیزها هیچ‌وقت از ذهن یک گوینده پاک نمی‌‌شود. خاطرم هست چند سالی از آغاز کارم به عنوان یک گوینده می‌‌گذشت و برای خودم اسم و رسمی دست و پا کرده بودم یک‌بار قبل از پخش اخبار ساعت یازده صبح تنها کسی بودم که خبر نداشتم ساعت استودیو پانزده دقیقه عقب رفته است با این تصور که ساعت 10.45 دقیقه است و هنوز یک ربع تا شروع خبر مانده از استودیو بیرون زدم تا وضو بگیرم که یکدفعه کارگردان آن نوبت خبری گفت سی ثانیه به شروع خبر مانده کجا می‌‌روی. من گفتم ساعت 10.45 دقیقه است گفت: سریع برو پشت دوربین این ساعت یک ربع عقب مانده است. بدون کاغذ خبرهای ساعت یازده وقتی پریدم پشت صندلی که آرم خبرها هم تمام شده بود و به ناچار بدون اینکه همکارانم بدانند پیش‌نویس خبرها دستم نیست شروع کردم به خواندن اخباری که ظرف چند روز قبل از این اتفاق شنیده بودم مثلا شنیده بودم شب قبل منچستر با لیورپول بازی داشته و پیروز میدان شده است بعضی از بازی‌ها را هم که اصلا نتیجه را نمی‌‌دانستم و از روی حدس و گمان نتیجه و تیم پیروز را تعیین می‌‌کردم. واقعا سخت‌ترین ثانیه‌های کل زندگی‌ام بود مگر ساعت جلو می‌‌رفت؟ این بخش خبری رادیو پیام هشت دقیقه بود و در تمام این مدت خبرسازی جعلی کردم تا همه چیز طبق روال پیش برود. باور کنید وقتی آرم پایان اخبار پخش شد انگار از جهنم برگشته باشم تمام بدنم خیس عرق شده بود!
* یعنی هیچکس متوجه نشد؟
- نه خوشبختانه، هیچ شنونده‌ای تماس نگرفت تا در این مورد توضیح بدهد بلکه هیچ‌یک از حاضران در استودیو هم متوجه نشدند و من هم که این وضعیت را دیدم اصلا به روی خودم نیاوردم. باور کنید پس از سال‌های متمادی اولین باری است که از این قضیه یاد کردم و به اصطلاح خودم را لو دادم. باور کنید این موضوع را برای همسرم هم تعریف نکرده بودم!
* اولین سئوالی که مردم در مواجهه با شما می‌‌پرسند چیست؟
- آزار دهنده‌ترین سئوال ورزشی!
* چه سئوالی ؟
- شما طرفدار استقلال هستید یا پرسپولیس!
* خب جواب شما چیست؟
- هیچکدام. برای من قرمز و آبی هیچ تفاوتی ندارند؟
* در دوران کودکی که تفاوت داشتند آن زمان طرفدار چه تیمی بودید؟
- یادم هست به تیم پرسپولیس تعلق خاطر داشتم اما حالا مدت زیادی از آن دوران می‌‌گذرد.
* چرا تلویزیون حق فوتبال را نمی‌‌دهد؟
- چه حقی؟
* همین که پول هفتگی از هر ثانیه تبلیغ بین مسابقات نصیب سازمان شما می‌‌شود و صدا و سیما یک دهم این پول را هم به عنوان حق پخش به باشگاه‌ها نمی‌‌دهد؟
- این محاسبات شما مربوط به قسمت اداری سازمان است که من از آن بی‌‌اطلاعم اما به یاد داشته باشید به صرف گفتن کلمه حق شما صاحب حق نمی‌‌شوید. این موضوع باید به اثبات برسد. در ضمن مگر من وکیل مدافع سازمان صدا و سیما هستم! بالاخره صدای خنده ذکایی را شنیدیم.
* اما دبیر شورای سیاستگذاری ورزش که هستید؟
- بله ولی این شورا کوچکترین دخل و تصرفی در حق پخش بازی‌ها ندارد.
* از خاطرات جالب زندگی ورزشی خودتان صحبت کنید؟
- برای اولین بار به بازی‌های آسیایی گوانژو و بازی‌های المپیک لندن رفتم و از نزدیک شاهد مدال‌آوری ورزشکاران بودم. باور کنید با کسب هر مدال کلی اشک شوق می‌‌ریختیم. ماه رمضان هم بود و با دشواری هیجده ساعت کار روزانه روزه هم می‌‌گرفتیم. خیلی سخت بود ولی خاطرات خوبی در ذهنم نقش بست.
* یک خاطره خوب از پخش اخبار؟
- روز بازی ایران – استرالیا به دلیل ترافیک خیابان‌ها همکارم که مسئول خواندن اخبار بود در مسیر مانده بود و به موقع به استودیو نرسید، من دست تنها هم اخبار را می‌‌نوشتم و هم می‌‌خواندم و هم اشک شوق می‌‌ریختم یادم هست تا چند ثانیه قبل از آغاز اخبار هر چه می‌‌کردم اشک شوق ناشی از این پیروزی ارزشمند قطع نمی‌‌شد وای چه روزهای طلایی بود...
* چند روز پیش چه اتفاقی افتاده بود که در جریان دیدار استقلال بیلبوردهای تبلیغی از وضعیت نامناسب تصویربرداری از تبلیغات شکایت می‌‌کردند؟
- مثل اینکه یک نفر شاکی بود که مسئله حل شد. ولش کن! این موضوع آنقدر مهم نبود که بخواهیم در این باره صحبت کنیم.

منبع: سیتنا
 

minafa

Member
Chromebook گوگل،‌ نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ در CES 2014






ایتنا - این لپ‌تاپ هم‌اکنون با قیمت بین 199 تا 249 دلار به فروش می‌رسد و بیشتر ابزارهای آن مبتنی بر اینترنت است.
n00029130-b.jpg






در بزرگ‌ترین نمایشگاه محصولات الکترونیکی جهان Chromebook گوگل تنها لپ‌تاپی محسوب می‌شد که در آن نوآوری به کار رفته بود.

این نمایشگاه که با نام CES ۲۰۱۴ برگزار شد نام Chromebook را به عنوان نوآورانه‌ترین لپ‌تاپ جهان معرفی کرد و طی آن اعلام شد که شرکت‌های بزرگ الکترونیکی قصد تولید محصولات جدید مبتنی بر آن را دارند.


به گزارش ایتنا از شماران سیستم در این نمایشگاه شرکت توشیبا لپ‌تاپ Chromebook خود را با طراحی زیبا معرفی کرد.
شرکت دل نیز مدل‌های مختلف این رایانه همراه را که طی هفته‌های قبل معرفی کرده بود، در معرض دید عموم قرار داد.

در بخش دیگر شرکت لنوو از نوت‌بوک جدیدی مبتنی بر سیستم‌عامل رایانه‌ای گوگل رونمایی کرد و توضیح داد که به‌زودی آن را وارد بازار جهانی می‌کند.

به طور کلی باید گفت Chromebook هم‌اکنون یک لپ‌تاپ پیشرفته محسوب می‌شود که کاربران اینترنتی می‌توانند استفاده‌های فراوانی از آن ببرند.
خرید این محصول در حال حاضر به مراکز آموزشی، سازمان‌ها و مراکز اینترنتی توصیه می‌شود.

شرکت IDC نیز با پایان یافتن نمایشگاه CES اعلام کرد که Chromebook بر بازار جهانی رایانه‌های شخصی تاثیر فراوان گذاشته است و به‌زودی به یکی از رقبای ویندوز تبدیل می‌شود.

این لپ‌تاپ هم‌اکنون با قیمت بین ۱۹۹ تا ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد و بیشتر ابزارهای آن مبتنی بر اینترنت است.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
متولی فیلترینگ تغییر می‌کند؟






ایتنا- بحث "فیلترینگ" تا آنجا مهم است که وزیر فرهنگ و ارشاد در مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه در این‌باره اظهار نظر کرد!
n00029146-b.jpg






حسن روحانی از نامزدهایی بود که در مناظرات پیش از انتخابات ریاست جمهوری انتقاداتی نسبت به فضای مجازی مطرح کرد.
با این وجود طی ماه‌های اولی که از روی کار آمدن وی می‌گذرد، برخی شبکه‌های اجتماعی که پیش از این آزادانه فعالیت می‌کردند، فیلتر شده و درباره شبکه‌های دیگر هم چنین بحثی مطرح شد. موضوعی که برخی آن را با تضعیف دولت روحانی بی‌ارتباط نمی‌دانند.


به گزارش ایتنا از ایسنا، پس از روی کار آمدن کابینه جدید برخی دولتمردان و سیاستمداران به بهره‌گیری از ظرفیتهای فضای مجازی پرداخته و در شبکه‌هایی مانند فیس‌بوک صفحه‌های خاص خود را ایجاد کردند.

این موضوع که در برهه‌های زمانی مختلف حاشیه‌های متعددی به دنبال داشت در مقطعی این تصور را ایجاد کرد که ممکن است فیس‌بوک رفع فیلتر شود. البته در آن دوره وزیر ارتباطات بر این نکته تاکید کرد که در این زمینه در کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای تصمیم گیری خواهد شد که وزارت ارتباطات نیز نماینده‌ای در آن دارد.

حاشیه‌هایی بر سیاست‌گذاری فیلترینگ
اما پس از گذشت مدتی از این موضوع با صدور حکم فیلترینگ برای شبکه اجتماعی موبایلی وی چت، این گونه به نظر آمد که گویی میان اعضای مختلف کمیته تعیین مصادیق نظرات متعددی وجود دارد چراکه در همان روزهای اول که از این موضوع می‌گذشت، وزیر ارتباطات و معاونان او به کرات از مخالفت وزارت ارتباطات با این اقدام خبر داده و حتی وزیر ارتباطات در پاسخ به برخی که وزارتخانه متبوعش را مسوول این اقدام می‌دانستند خاطرنشان کرد که فیلترینگ وی چت از سوی وزارت ارتباطات نبوده است.

خبری که بعدها با حاشیه‌های ناگفته‌ای مواجه شد و پس از انتشار آن از سوی برخی مسوولان کمیته تعیین مصادیق خواسته شد که این خبر از روی خروجی برخی رسانه‌ها و خبرگزاریها حذف شود.

حتی پس از این تذکرات و در حالی که این خبر همچنان برروی خروجی سایت‌های خبری بود، برخی مسوولان کمیته تعیین مصادیق به طور مستقل وارد عمل شده و از شرکتهای اینترنتی ارائه دهنده سرویس به این رسانه‌ها خواستند که تمام IPهای مرتبط با این خبر حذف شوند.

البته این موضوع تنها حاشیه بحث فیلترینگ وی چت نبود چرا که پس از فیلتر شدن این شبکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در حاشیه مراسم ختم مادر وزیر امور خارجه، در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی درباره وی چت، خاطرنشان کرد: دولت درباره فیلتر وی‌چت نظر خاصی مطرح نکرده، اما برخی وزرای دولت معتقد بودند که می‌توان بخش‌های مضر این شبکه را فیلتر کرد چون یک وسیله ارتباطی بسیار مناسب است. این مساله برعهده کمیته تعیین مصادیق است و ما باید آن را زیر نظر مرکز ملی فضای مجازی ببریم تا در آنجا در این باره تصمیم‌گیری شود.

اظهار نظری که خیلی زود با واکنش دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای مواجه شد و عبدالصمد خرم‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا نسبت به اظهارات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر اینکه «کمیته تعیین مصادیق باید زیر نظر شورای عالی فضای مجازی قرار گیرد»، واکنش نشان داده و اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی سیاست‌های کلی را تعیین می‌کند و این شورا نباید وارد کارهای اجرایی شود.

وی با بیان اینکه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای قانون جرایم رایانه‌ای مصوب سال ۱۳۸۸ تشکیل شده و وظایف خود را بر اساس قانون مذکور انجام می‌دهد، اظهار کرد: شورای عالی فضای مجازی هم که به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده قرار نیست که وظیفه نهادهای دیگر را برعهده بگیرد بلکه باید سیاستهایی را اتخاذ کند تا نهادهایی که طبق قوانین وظایفی را در ارتباط با فضای مجازی به عهده دارند، به بهترین نحو وظایف قانونی خود را انجام دهند و اگر در مسیر انجام این وظایف موانعی وجود دارد، به‌عنوان عالی‌ترین نهاد مرتبط با فضای مجازی، این موانع را برطرف کند.

وی افزود: اگر قرار باشد شورای عالی فضای مجازی به کارهای اجرایی بپردازد از وظایف کلانی که مقام معظم رهبری برای این نهاد تعیین کرده است، دور می‌شود، البته شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی می‌توانند سیاست‌های کلی حاکم بر فیلترینگ را در چارچوب قانون تعیین کنند و دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه نیز خود را مکلف می‌داند که در چارچوب سیاست‌های کلی که توسط این نهاد تعیین می‌شود، به وظایف خود عمل کند.

مشاور قضایی دادستان کل کشور متذکر شد: شورای عالی فضای مجازی به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام بین نهادهای مرتبط با فضای مجازی تشکیل شده است و وظیفه آن این است که تدابیری را اتخاذ کند تا همه نهادهای ذیربط به حداکثر کارآیی خود برسند.

خرم آبادی با تاکید بر این که مسوولان کشور نباید با گفتار و رفتار خود مردم را به استفاده از بسترهای ارتباطی بیگانه تشویق کنند؛ افزود: نهادهای قانونی کشور، کنترلی بر سرویس‌ها و نرم‌افزارهای خارجی ندارند و مدیران این سرویس‌ها از قوانین و مقررات کشور ما پیروی و تبعیت نمی‌کنند و علاوه بر این بسیاری از این شبکه‌ها، ابزار تهاجم فرهنگی دشمن محسوب می‌شوند و برخی از مسوولان ما از این موضوع غافل هستند یا تغافل می‌کنند.

به گفته وی اکثر سرویس‌های مذکور این قابلیت را دارند که اطلاعات کشور ما را که در بین کاربران رد و بدل می شود، جمع آوری و تحلیل کنند و در اختیار بیگانگان قرار دهند و این خطر بزرگی برای کشور ما محسوب می‌شود.

دبیر کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه اینترنتی افزود: معمولا هیچ کشوری اجازه نمی‌دهد که ارتباط بین شهروندانش در بستر امکانات خارجی انجام شود. من نمی دانم چرا برخی از مسوولان اصرار دارند که شهروندان ما را به سوی سرویس‌های خارجی سوق دهند. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که مرکز بزرگی تحت عنوان مرکز رسانه‌های دیجیتال را در اختیار دارد باید تلاش کند که سرویس‌های داخلی را که شبیه وی چت است تقویت کند تا مردم نیازمند سرویس‌های خارجی مانند وی چت، وایبر، واتس اپ، تانگو، کوکو و ... نباشند.

وی تاکید کرد: اگر ما بتوانیم این امکان را در کشور ایجاد کنیم که سرویسهای داخلی مان مانند وی چت تقویت شود، باعث می شود به جای این که ما مصرف کننده پهنای باند اینترنت کشورهای دیگر باشیم، کشورهای اروپایی به ما روی آورند و آنها از پهنای باند ما استفاده کنند. در این صورت است که ما به یک کشور مرجع در فناوری اطلاعات تبدیل می شویم.

خرم‌آبادی افزود: وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به جای اینکه به دنبال تقویت سرویس‌های داخلی مان باشند و بودجه لازم را برای مرکز رسانه‌های دیجیتال فراهم کنند، به دنبال این هستند که امکان دسترسی مردم به وی چت و فیس بوک و ... فراهم شود که این موضوع در کوتاه مدت و دراز مدت ضررهای جبران ناپذیری را برای ملت ما دربردارد.

وی درباره پاسخ به سوالی درباره این که آیا فیلتر شدن نرم افزارهایی مانند وایبر و واتس اپ و تانگو و ... در دستورکار کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه قرار دارد؟ گفت: این موضوع در دستور کارگروه قرار گرفته است و زمانی که کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در رابطه با فیلتر شدن وی چت تصمیم می گرفت مقرر شد تا زمان تقویت نرم افزارهای مشابه داخلی، فیلتر شدن نرم افزارهای خارجی مذکور به تعویق بیفتد و در صورتی که نرم افزارهای داخلی بتوانند نیازهای ارتباطی مردم را تأمین کنند این موضوع مجددا توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

اما با این وجود نمی‌توان بحث فیلترینگ وی چت را سرآغاز این بحث دانست چراکه پیش از این دبیر قبلی شورای عالی فضای مجازی نیز از سازوکار فعلی فیلترینگ انتقادات متعددی کرده بود. علاوه بر این در دومین جلسه شورای عالی فضای مجازی در دولت جدید که سوم دی ماه و با حضور رئیس جمهوری برگزار شد نیز این گونه مقرر شد که سیاست‌های کلی پالایش فضای مجازی کشور در کمیته‌های تخصصی مرکز ملی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفته و سپس برای تصویب در شورای عالی فضای مجازی مطرح شود.

حال به نظر می رسد طرح این بحث اکنون این سوال را ایجاد کرده که آیا از این پس کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای در عملکرد خود دچار تغییر و تحول خواهد شد و سیاست‌گذاری درباره سایت‌هایی که نیاز به پالایش دارند از این کمیته به شورای عالی فضای مجازی منتقل می‌شود؟

قرار نیست همه چیز فیلتر شود
اواخر هفته گذشته وزیر ارتباطات در رابطه با فیلترینگ برنامه‌های ارتباطی گفت: قرار است جلسه‌ای در سطح دولتی‌ها تشکیل شده و سیاست‌گذاری‌ها تغییر کند. خود مردم ایران فهیم هستند و از مسائل به خوبی آگاهی دارند. در این زمینه باید فرهنگ‌سازی‌های لازم را نیز انجام داد.
نباید قیم‌مابانه نسبت به تمامی امورات مردم تصمیم‌گیری کرد. سیاست دولت بستن همه چیز نیست. هنوز هم اعلام می‌کنم ما با بستن وی‌چت در کمیته فیلترینگ مخالف بودیم.

محمود واعظی در پاسخ به این سوال که شما می‌گفتید نماینده‌تان در کمیته مصادیق محتوای مجرمانه مخالف فیلترینگ وی چت بوده اما این کمیته اعلام کرده که این تصمیم با موافقت تمامی اعضا اتخاذ شده، موضوع از چه قرار است؟ گفت: رئیس رگولاتوری نماینده وزارت ارتباطات در این کمیته است و ما هم نظر مخالف خودمان را از طریق وی اعلام کردیم اما این را هم گفته‌ایم که حاضریم بخش مشکل‌دار وی چت (Near By) را با تمهیدات فنی محدود کنیم و سایر بخش‌ها همچون دیگر سرویس‌ها باز باشد.

او افزود: دبیر این کمیته اگر فردی فنی باشد باید بداند که در دنیای امروز با تکنولوژی برخورد دیگری می شود و ما هم در این زمینه باید بخش‌هایی را که در تضاد با فرهنگ و سیسات های ماست فیلتر کنیم نه اینکه تمام آن را ببندیم.

وی به جلسه هم فکری شش نماینده دولت که در این کمیته حضور دارند اشاره‌ای داشت و ابراز کرد: درصدد جلسه‌ای در سطح خودمان در هفته آینده هستیم تا بتوانیم در این مورد تصمیم‌گیری کنیم و به صراحت می‌گویم دولت در بخش‌هایی که فسادآور است همکاری می‌کند اما نباید قیم‌مأبانه درباره تمامی امورات مردم تصمیم گیری کند.

چه کسانی سایت ها را فیلتر می‌کنند؟
در حال حاضر مسوولیت پالایش سایت‌ها بر عهده کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای قرار دارد که این کمیته با ۱۲ عضو از نهادهای مختلف کشور به فعالیت می‌پردازد.

این کارگروه که مسوولیت آن برعهده دادستان کل کشور است، نمایندگانی از وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات، اطلاعات، دادگستری،‌ علوم، تحقیقات و فن‌آوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ سازمان‌های تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، فرمانده نیروی انتظامی، یک نفر خبره در فن آوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، یک نفر نماینده مجلس شورای اسلامی به انتخاب کمیسیون حقوق قضایی و تایید مجلس شورای اسلامی به تصمیم گیری درباره فیلتر یا رفع فیلتر سایتها می‌پردازد.

در شورای عالی فضای مجازی که به حکم مقام معظم رهبری تشکیل شده نیز چندین عضو حقیقی و حقوقی فعالیت می‌کنند که اعضای حقوقی این شورا عبارتند از رئیس جمهوری (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.

همچنین اعضای حقیقی این شورا نیز افرادی چون حجج اسلام دکتر حمید شهریاری، سیّدجواد مظلومی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی، دکتر محمد سرافراز و مهندس علیرضا شاه میرزایی ، دکتر سیدرضا تقی‌پور و دکتر مهدی اخوان بهابادی هستند که برای مدت سه سال تعیین می‌شوند.

بنا بر حکم مقام معظم رهبری این شورا وظیفه داشته مرکزی به نام مرکز ملّی فضای مجازی کشور ایجاد کند تا اشراف کامل و به روز نسبت به فضای مجازی در سطح داخلی و جهانی و تصمیم گیری نسبت به نحوه مواجهه فعال و خردمندانه کشور با این موضوع از حیث سخت افزاری، نرم افزاری و محتوایی در چارچوب مصوّبات شورای عالی و نظارت بر اجرای دقیق تصمیمات در همه سطوح تحقق پیدا کند.

اکنون و در شرایطی که علاوه بر مردم، خود مسوولان نیز از نحوه پالایش و فیلترینگ سایت‌ها گلایه دارند شاید بررسی سیاست‌های مربوط به فیلترینگ در شورای عالی فضای مجازی شرایط متفاوت‌تری ایجاد کند؛ با این وجود هنوز به طور رسمی اعلام نشده که از این پس با گذشت بیش از یک سال از فعالیت شورای عالی فضای مجازی، وظیفه تصمیم‌گیری در حوزه سیاست‌گذاری در زمینه فیلترینگ بر عهده شورا قرار دارد یا کمیته تعیین مصادیق مجرمانه رایانه‌ای مانند گذشته فعالیت‌هایش را دنبال خواهد کرد؟ با این وجود آنچه مشخص است آنکه تا زمان مشخص شدن این موضوع نباید اجازه داد برخی اختلاف نظرها در میان مسوولان این دو نهاد موجب سردرگمی یا اعمال محدودیتهای مضاعف برای مردم و رسانه‌ها باشد.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
سرمایه گذاری IBM بر سوپر کامپیوتر واتسون 2 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد






ایتنا- شرکت IBM با ایجاد یک واحد تجاری جدید مبلغ یک بیلیون دلار را بر روی سوپر کامپیوتر واتسون سرمایه گذاری خواهد نمود.
n00029125-b.png







شرکت IBM با ایجاد یک واحد تجاری جدید مبلغ یک بیلیون دلار را بر روی سوپر کامپیوتر واتسون سرمایه گذاری خواهد نمود.


به گزارش ایتنا این واحد جدید در شهر نیویورک تاسیس خواهد شد و تعداد ۲ هزار کارمند را در اختیار خواهد داشت.

این گروه با نام گروه واتسون آی بی ام شناخته خواهد شد و ریاست آن به عهده نایب رییس ارشد بخش نرم‌‌افزاری شرکت با نام مایکل رودین است.

11-2.jpg
در نخستین فاز میزان ۱ میلیارد دلار سرمایه به این پروژه تزریق خواهد شد و هدف اصلی پروژه، مهندسی مجدد سوپرکامپیوتر واتسون به منظور تبدیل آن به یک سیستم تخصصی برای کلاود کامپیوتینگ است.
به این ترتیب و با توجه به بحران شغلی در سطح عمومی صنعت فناوری اطلاعات این حرکت آی بی ام در راستای ایجاد ۲۰۰۰ فرصت شغلی جدید می‌تواند مایه امیدواری بسیاری از متخصصین این رشته برای بهبود شرایط شغلیشان شود.

11.jpeg
سوپرکامپیوتر واتسون برای نخستین بار در یک شوی تلویزیونی در مسابقه با انسان‌ها در سال ۲۰۱۱ برنده شد و پس از آن برای مصارف محاسباتی پیچیده و پیشرفته پزشکی از آن استفاده شد تا اینکه شرکت IBM آین سوپر کامپیوتر را با رقم هنگفت ۲ بیلیون دلار خریداری نمود.


منبع: ایتنا
 

minafa

Member
آيا وزارت ارشاد مي‌تواند پيامك‌ها را كنترل كند؟





ايتنا - اخیرا با ورود یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد به این عرصه، این موضوع و نگرانی‌های ناشی از آن مجددا در کانون توجه قرار گرفته است،.
n00019983-b.jpg






موضوع امکان بررسی محتوای پیامک‌های کاربران از سوی اپراتورهای تلفن همراه، همیشه از يكي مسائل جنجال‌برانگیز و پرسروصدا بوده است، و هر زمان که این موضوع در رسانه‌ها مطرح شده، احتمال آسیب دیدن حقوق مشتریان، از مسائل مورد توجه مردم و رسانه‌ها قلمداد شده است.
البته همواره به دنبال طرح اين موصوع، مسئولین دولتی مربوطه عمدتا با تکذیب موضوع، دستگاه‌هاي دولتي را حامی حقوق مشتریان و حریم خصوصی ایشان دانسته‌اند، و يا اين كه براي رفع نگراني مردم، آن را تنها و تنها توسط دستگاه‌هاي نظارتي مسئول و فقط در چارچوب قانون محدود نموده‌اند.

البته تا جایی که برای همگان قابل قبول و مبرهن است، اين واقعيت است كه بررسی پیامک‌ها هم همانند شنود مكالمات، می‌تواند در موارد خاص(مانند پیگيری جرائم و...) و با طی کردن مسیر قانونی خود، و همچنین مستند به حکم قضایی اعمال گردد و طبعا به همین دلیل، این حکم فقط در موارد استثنا به کار می‌رود و نه همیشه.
اما معلوم نیست سامانه فعلی نظارت، دارای چه مشکلی است که به تازگي یک دستگاه مدعی دیگر به این عرصه وارد شده و کار را پیچیده‌تر می‌نماید.

اخبار رسیده حاکی از آن است که اخیرا با ورود یکی از زیرمجموعه‌های وزارت ارشاد به این عرصه، این موضوع و نگرانی‌های ناشی از آن مجددا در کانون توجه قرار گرفته است، و به نظر مي‌رسد در صورت عدم توجه مسئولين براي بررسي و گره‌گشايي از مسئله، رويه‌هاي نادرستي كه در برخي حوزه‌هاي ديگر تجربه شده، در اين حوزه نيز باب گردد.

به گزارش ایتنا «مرکز توسعه رسانه‌هاي ديجيتال» كه به سرعت در حال گسترش چندبعدي حوزه فعاليت خود در همه عرصه‌هاست، اخيرا از یکی از اپراتورهای تلفن همراه کشور و نیز همه شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پیامک(CPها) مرتبط با آن به صورت مكتوب درخواست كرده تا هرچه زودتر شرایطی را فراهم آورند که امکان بررسی محتوایی تمامی سرویس‌های ارزش‌افزوده تلفن همراه را برای این دستگاه دولتی ایجاد نماید، و البته براي اجراي هرچه بهتر اين خواسته، اين شركت ها موظفند سامانه‌ای اختصاصی را نيز ايجاد نمايند!

بدیهی است که این خواسته، ضمن آن که دستگاه‌ها و شرکت‌های مخاطب را(که عمدتا از بخش خصوصی محسوب می‌شوند) در شرایط دشواری قرار داده و آنها را متحمل هزینه‌های فراوانی می‌نماید، مجددا با طرح مسئله كنترل پیامک‌ها، موجب افزایش دغدغه کاربران شده، و به اطمینان میان کاربران و مسئولین لطمه خواهد زد.

در این خصوص توجه به چند نکته ضروری است.
اول این که، آیا این مرکز اساسا حق ورود به موضوع و ایفای نقش را دارد؟ و مستند قانوني بودن اين اقدام چيست؟

نکته دوم، اين احتمال و نگراني وجود دارد که هر دستگاه مرتبط یا غیرمرتبطی به خود حق ورود به موضوع و اعمال نظر و قدرت را بدهد؛ بدين ترتيب با گسترده‌تر شدن حیطه حق نظارت محتوایی پیامک‌ها به دستگاه‌های محتلف و پيچيده‌تر شدن موضوع، آيا شاهد اعمال سلیقه نخواهیم بود؟ همانگونه که اکنون در زمینه فیلترینگ اینترنت هم شاهد آن هستیم و گاه با اعمال سلیقه‌ای در موضوع، حتی انتقاد دستگاه‌های دیگر مانند نمایندگان مردم در مجلس را موجب شده است؟

به گزارش ایتنا، اين اقدام كه مي‌تواند امنيت مشتركان را(دست كم از نظر رواني) زيرسؤال قرار دهد، چندان به صورت شفاف عرضه و ارائه نشده و وضعیت فعلی این طرح و سرنوشت آن اکنون در پرده ابهام است، اما گفته می‌شود که ظاهرا وزیر ارشاد را نیز به موضع‌گیری مخالف واداشته است، هرچند كه تاكنون به صورت رسمي اعلام نشده است.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
[h=1]شایعات نه چندان خوشحال کننده‌ای از گلکسی S5 درز کرده است[/h]


می‌توان گفت که تا بحال دیگر گوشهایمان از اخباری که از پرچمدار آتی سامسونگ شنیده‌ایم پر شده است، اما باز هم اخیرا اطلاعاتی از یک منبع ناشناس درز کرده است که چندان خوشحال کننده نیست. البته توجه کنید که این منبع بدون پشتوانه رسمی این اطلاعات را منتشر کرده و نمی‌توان با قطعیت صحت این مطالب را تایید کرد.
خبرچی امروز ما گفته است که اس 5 مجهز به یک صفحه نمایش 2K QHD خواهد بود که با توجه به وجود دیگر محصولات اینچنینی از دو کمپانی سونی و ال جی، چندان هم غیر قابل تصور نیست. بعلاوه گفته شده است که باتری در نظر گرفته شده برای این پرچمدار به جای آنکه 4000 میلی آمپری باشد، 2900 میلی آمپری است.
همه چیز به همین جا ختم نمی‌شود و تازه داریم به قسمت‌های هیجان انگیزتری می‌رسیم و باید بگوییم که اطلاعات جدید دلالت بر وجود یک دوربین 20 مگاپیکسلی دارند که این پرچمدار را در ردیف Z1 و Z2 در راه قرار می‌دهد. این دوربین 20 مگاپیکسلی قابلیت ضبط 4K نیز دارد و می‌تواند همزمان با ضبط عکس هم بگیرد. این اطلاعات هم با وجود پردازنده قویتری که قرار است در اس 5 بگنجد خیلی دور از ذهن نیستند. بعلاوه وجود اسکنر چشم هم تایید شده است.
خب تا بحال که همه چیز بغیر از باتری خوب پیش رفته بود، اما باید بگوییم که متاسفانه خبری که قلب همگان را به درد خواهد آورد، پلاستیکی بودن دوباره این پرچمدار است. گفته می‌شود که اس 5 باز هم قرار است پلاستیکی باشد و تا بحال هر چه در مورد فلزی بودن یا ترکیبی بودن بدنه آن گفته شده نادرست بوده است.
باز هم می‌گوییم که این اخبار به طور رسمی منتشر نشده‌اند و نمی‌توان به آنها اتکای کامل داشت. باید منتظر بود و دید که خود سامسونگ در مورد پرچمدار آتی خود چه خواهد گفت.

منبع:آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]پیش‌بینی فروش تبلت‌های سامسونگ و اپل در سال پیش رو[/h]


با توجه به ارز‌یابی بازار کارشناسان از میزان نیاز بازار و تقاضای مشتریان پیش‌بینی فروش تبلت‌های سامسونگ و اپل در سال پیش رو رقم 60 تا 70 میلیون تبلت را برای سامسونگ و 80 تا 90 میلیون دستگاه برای اپل داشته‌اند.
بر اساس این تحقیقات که توسط مراکز تحقیقات فروش تایوان صورت گرفته‌ سامسونگ با توجه به عرضه احتمالی تبلت 12.2 اینچی خود خواهد توانست بازار جدیدی را ایجاد کند و همچنین اپل با مدل 12.9 اینچی آیپد مشتریان زیادی را در سال پیش رو به بازار محصول خود خواهد کشید.
سامسونگ همچنین بیشترین رشد فروش را به‌احتمال فراوان بر روی محصول گالاکسی لایت تجربه خواهد کرد و همین امر فروش 40 میلیونی این شرکت را در سال پیش رو به 60 تا 70 میلیون خواهد رساند. در جبهه اپل نیز به نظر می‌رسد که این شرکت تصمیم دارد تا دو محصول جدید 7.9 اینچی و 9.7 اینچی عرضه کند که می‌تواند معادلات را به سود این شرکت تغییر دهد.

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]ادامه سلطه TSMC بر بازار موبایل با رشد 35 درصدی در سال 2014[/h]



191.jpg

شرکت TSMC در طول چند سال گذشته به‌عنوان کی از مهم‌ترین نام‌ها در زمینه تلفن‌های همراه هوشمند مطرح بوده است و ظاهراً این امر در سال‌ میلادی نیز ادامه خواهد داشت و پیش‌بینی اصلی حاکی از ادامه سلطه TSMC بر بازار موبایل با رشد 35 درصدی در سال 2014 است.
با توجه به قدرت این تولیدکننده تراشه تایوانی در عرضه پردازنده‌های 64 بیتی بسیاری از شرکت‌ها به سراغ این کمپانی می‌روند و بر همین مبنا نیز رییس این شرکت، موریس چنگ در جمع سرمایه‌گذاران به آنها وعده رشد 35 درصدی این کمپانی در سال 2014 میلادی را داده است.
19-1.jpg

با توجه به افزوده شدن امکاناتی مانند NFC و اسکنر اثر انگش روزبه‌روز نیاز اولیه به توان پردازنده در تلفن‌های همراه هوشمند بالاتر می‌رود و در این میان TSMC توانسته است باعرضه پردازنده‌های باکیفیت خود به خوبی در میان تولیدکنندگان تلفن‌های همراه جایگاه ثابتی پیدا کند و باعرضه تراشه‌های جدید و 16 نانومتری این شرکت نیز این امکان به سازندگان موبایل داده می‌شود تا فضای کمتری را برای پردازنده خود در گوشی به‌کار گرفته و سایر امکانات را در پکیج هوشمند خود جای دهند.

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]اکس باکس وان صدرنشین جدول فروش ماه دسامبر در آمریکا[/h]


181.jpg

پس از 32 ماه صدرنشینی بلامنازع اکس باکس 360 در جدول فروش ماهانه کنسول‌های آمریکا سرانجام کنسول نسل جدید مایکروسافت توانست نسخه قبلی خود را پشت سر نهاده و در صدر جدول فروش ماهانه این کشور قرار بگیرد و اکس باکس وان صدرنشین جدول فروش ماه دسامبر در آمریکا نام گرفت.
علاوه بر این کنسول اکس باکس 360 نیز توانست با 643 هزار دستگاه همچنان آمار فروش خوبی را از خود بر جای بگذارد. با توجه به رقابت بسیار بالای شرکت‌های سونی و مایکروسافت بازار آمریکا برای این شرکت به‌عنوان یک سنگر خانگی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل نیز صدرنشینی در این بازار برای این شرکت بسیار خوشحال‌کننده بوده است
یوسف مهدی، مدیر ارشد بازاریابی اکس باکس دراین‌باره می‌گوید: «ما از حمایت هوادارانمان هیجان زده هستیم و قدردان آنها هستیم، بسیاری از افراد کنسول جدید ما را خریداری کرده‌‌ا ند در حالی که به تازگی به خانواده ما ملحق شده‌اند. سفر ما تازه آغاز شده است و بازی‌ها، نوآوری‌ها و سرگرمی‌های بیشتری در 2014 و سال‌های بعدی در انتظار دارندگان این کنسول خواهد بود.»

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]آینده چندان نزدیک هم نیست، خودروهای هوشمند به 5G نیاز دارند[/h]


171.jpg

بررسی‌های مهندسین شرکت اریکسون نشان می‌دهد که نباید به عرضه خودروهای هوشمند واقعی در بازه زمانی کوتاه امیدوار بود و به‌عبارت‌دیگر آینده چندان نزدیک هم نیست، خودروهای هوشمند به 5G نیاز دارند و عرضه این فناوری حداقل در 2020 صورت خواهد گرفت.
اولف ایوالدسون یکی از برجسته‌ترین اعضای اریکسون و نایب‌رییس این شرکت در باره آینده خودروهای هوشمند به پروژه CVC (Connected Vehicle Cloud) اشاره نمود و اعلام کرد که این شرکت با همکاری دو شرکت بزرگ دیگر در زمینه مخابرات و تولید خودرو یعنی AT&T و ولوو در حال کار کردن بر روی این پروژه هستند ولی حتی با شبکه 4G نیز نمی‌توان انتظار داشت که این رویا به‌صورت کامل تحقق یابد.
17-1.jpg
در این پروژه قرار است جزئیات بسیار زیادی از خودرو به‌صورت همزمان به مرکز اطلاعاتی برای کنترل شرایط خودرو ارسال شود و برای همین امر نیز نخستین آزمایش‌ها بر روی شبکه 3G بسیار ناامید کننده بود و بر روی 4G نیز نتیجه مطابق انتظار نبود و در برخی موارد حجم اطلاعات از توان نهایی این شبکه‌های خارج بود.

منبع: آی تی رسان
 

minafa

Member
[h=1]اسکنر ویژه بررسی مدارک در خدمت پلیس انگلستان[/h]


این اسکنرهای به‌زودی در اختیار پلیس جاده‌ای انگلستان قرار خواهد گرفت تا بتوانند از آن رد هنگام بررسی وضعیت موتورسواران استفاده کنند. عملکرد این اسکنرهای به نحوی است که پلیس با اسکن‌ کردن گواهینامه می‌تواند به سابقه رانندگی راننده دسترسی پیداکرده از آن اطلاع پیدا کند. این اسکنرهای به مرکز اطلاعاتی در منطقه سوانسی متصل خواهند بود که اطلاعات 34 میلیون راننده را در خود جای داده است و به سادگی می‌تواند موجب شود تا از حرکت وسیله‌هایی که راننده آنها مجاز به رانندگی نیست و یا با سایر محدودیت‌های قانونی روبرو شده است جلوگیری کند.
دیگر کاربرد ویژه این اسکنرها این است که می‌توانند از افرادی که در وضعیت مستی رانندگی می‌کنند نمونه‌برداری کرده و به‌ضمیمه پرونده به دادگاه ارسال کند. به‌این‌ترتیب اعمال قوانین رانندگی برای پلیسان انگلیسی بسیار آسان‌تر خواهد شد.


منبع: آی تی رسان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا