اخبار روز آی تی

minafa

Member
[h=2]HTC باز هم وارد میدان شد ! این بار با رونمایی از فبلت HTC One Max ![/h]


امروز یک مژده و خبری خوشحال کننده برای عاشقان و طرفداران پرو پا قرص اسمارت فون های دارای صفحه نمایش بزرگ ( فبلت ) دارم ! انتظار ها به پایان رسیدند و سرانجام برند تایوانی HTC از محصول جدید خود ؛ یعنی “HTC One Max” رسما رونمایی کرد.این فبلت دوست داشتنی علاوه بر داشتن طراحی زیبا و منحصر به فرد ؛ دارای امکانات فراوانی چون ؛ وجود سنسور اسکن اثر انگشت (Fingerprint Scan) نیز می باشد.
اگر به ظاهر اسمارت فون “HTC One Max” بنگریم خیلی زود متوجه می شویم که این اسمارت فون نیز ؛ همانند اسمارت فون قبلی این برند یعنی اسمارت فون HTC One دارای بدنه ای از جنس آلومینیوم می باشد.اگر بخواهم به اسمارت فون HTC One Max را از جنبه طراحی نگاهی داشته باشم باید اذعان کنم که ؛ طرح ظاهری اسمارت فون HTC One Max ؛ شباهتی بسیار زیاد به محصول قبلی ؛ یعنی اسمارت فون HTC One دارد ! البته اسمارت فون HTC One Max وجوه مشترک زیادی نیز با اسمارت فون HTC One Mini از لحاظ طراحی دارد.البته این نکته را اضافه کنم که در طراحی اسمارت فون HTC One ؛ بدنه ای یکپارچه تعبیه شده است ولی برای اسمارت فون HTC One Max بدنه یکپارچه در نظر گرفته نشده است.شاید یکی از علل این فقدان ؛ این باشد که کاربر بتواند به راحتی نسبت به تعویض باتری اسمارت فون اقدام نماید یا این که کارت حافظه اس دی را به منظور بالا بردن ظرفیت حافظه ذخیره سازی وارد اسمارت فون کند.صحبت از باتری این اسمارت فون شد ؛ بد نیست اضافه کنم که ؛ برند HTC برای اسمارت فون “HTC One Max” یک باتری بزرگ ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی تعبه کرده است.چرا که اسمارت فون “HTC One Max” انرژی زیادی را جهت روشنایی صفحه نمایش ۶ اینچی خود صرف می کند.از ابعاد ظاهری اسمارت فون “HTC One Max” نیز باید بگویم که ؛ این اسمارت فون ابعادی معادل ۱۶۴٫۵ در ۸۲٫۵ در ۱۰٫۲۹ میلی متر دارد.وزن اسمارت فون “HTC One Max” نیز ؛ وزنی معادل ۲۱۷ گرم می باشد.
اما همان طور که در ابتدا اشاره داشتم ؛ وجود آپشن fingerprint scanner – یا همان سنسور اسکن اثر انگشت – روی اسمارت فون “HTC One Max” از نکات جالب و منحصر به فرد این اسمارت فون است.اگر به تصاویر قرار داده شده از اسمارت فون “HTC One Max” بنگرید ( به کاور پشت اسمارت فون دقت فرمایید ) ؛ سنسور اسکن اثر انگشت را خواهید دید.از کارایی این سنسور تعبیه شده برای اسمارت فون “HTC One Max” ؛ باید بگویم که می توان از آن جهت اجرا شدن هرچه سریع تر سه عدد از محبوب ترین اپلیکیشن های واقع بر روی اسمارت فون و آنلاک کردن ( باز کردن قفل گوشی ) هر چه سریع تر ؛ به وسیله لمس سنسور با انگشتان استفاده کرد. نا گفته نماند که این اسمارت فون ؛ در قسمت جلو ؛ از اسپیکر قدرتمند “BoomSound” بهره می برد.
حال بیایید به جنبه های فنی اسمارت فون “HTC One Max” نگاهی اجمالی داشته باشیم.برند تایوانی HTC در این اسمارت فون از پردازنده “Snapdragon 600″ با ۴ هسته ۱٫۷ گیگاهرتزی بهره برده است.صفحه نمایش اسمارت فون “HTC One Max” ؛ صفحه نمایشی ۵٫۹ اینچی از نوع سوپر LCD3 با رزولیشنی ( کیفیت تصویر ) ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل و تراکم پیکسل ۳۶۷ پیکسل در اینچ می باشد.این اسمارت فون تا ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی را ساپورت می نماید و دارای حافظه رم ۲ گیگابایتی است.سیستم عامل این اسمارت فون ؛ سیستم عامل محبوب اندروید نسخه ۴.۳ به همراه رابط کاربری Sense 5.5 می باشد.حال به مشخصات فنی دوربین های موجود در اسمارت فون “HTC One Max” می رسیم ! دوربین جلو تعبیه شده در اسمارت فون “HTC One Max” ؛ یک دوربین ۲٫۱ مگاپیکسلی با زاویه دیدی ۸۸ درجه ای می باشد ! اما دوربین اصلی اسمارت فون “HTC One Max” یک دوربین ۴ مگاپیکسلی از نوع اولتراپیکسل (بدون لرزشگیر اپتیکال) با نرخf/2.0 می باشد.
اگر خیلی مفید و مختصر بخواهم به تغییرات موجود در رابط کاربری سنس ۵٫۵ برند HTC اشاره داشته باشم ؛ باید به این نکته اشاره کنم که ؛ امکان فعال بودن یا غیرفعال بودن اپلیکیشن “BlinkFeed” در این نسخه میسر شده است.شبکه های اجتماعی بیشتری نیز با این نسخه در ارتباط هستند که از برجسته ترین شبکه اجتماعی های اضافه شده به این رابط کاربری ؛ باید به اینستگرام و گوگل پلاس اشاره کنم.در انتها باید اشاره کنم که تا به حال ؛ هنوز قیمت رسمی اسمارت فون “HTC One Max” اعلام نگشته است.

منبع:گویا آی تی
 

minafa

Member
[h=2]iPhone 5s به عنوان سریع ترین گوشی هوشمند شناخته می شود[/h]


جنگ میان غول های فناوری در سرعت و توانایی پردازنده ها همیشه یکی از داغ ترین مباحث فناوری بوده است. تا چند ماه گذشته رقابت اصلی میان Galaxy S 4 و G2 بود. ال جی توانست در تست های بسیاری محصول محبوب سامسونگ را شکست دهد. اما حالا آیفون جدید اپل توانسته است هر دو رقیب خود را از میدان خارج کند. البته محصولات اندرویدی ذکر شده از پردازنده های چندین هسته ای استفاده می کنند در حالی که محصول اپل فقط دو هسته پردازشی دارد. هسته های بیشتر موجب می شود در اجرای هم زمان چندین برنامه شاهد افت کمتر کارایی باشیم.

اما راز اصلی آیفون استفاده از چیپ A7 و پردازنده ۶۴ بیتی می باشد. در این آزمایش از برنامه GeekBench برای ارزیابی توان گوشی ها استفاده شده است. البته شایان ذکر است که Galaxy S 4 چندین ماه زودتر از دیگر محصولات معرفی شده و به همین دلیل سخت افزار قدیمی تری را دارا می باشد. محصول سامسونگ در ابتدای ورود خود به بازار توانسته بود رتبه اول را در این جدول کسب کند در حالی که هم اکنون در رتبه سوم قرار دارد. در قسمت پایین می توانید امتیازات مربوط به هر دستگاه را مشاهده کنید.
آیفون ۵ اس – تک هسته ای : ۱۴۱۰ چند هسته ای : ۲۵۶۱​
جی ۲ – تک هسته ای : ۸۸۲ دو هسته ای : ۲۳۵۵​
گالکسی اس ۴ – تک هسته ای : ۶۸۷ دو هسته ای : ۱۹۳۹​
اچ تی سی وان – تک هسته ای : ۶۴۳ دو هسته ای : ۱۸۰۵

منبع:گویا آی تی
 

minafa

Member
[h=1]اپل خود را برای معرفی یک تبلت غول آسا، آماده می‌کند![/h]

به نظر می‌رسد اپل در حال توسعه و طراحی محصول جدیدی است که از نظر قدرت، کم از یک لپ‌تاپ نداشته و به خانواده تبلت‌های هوشمند، تعلق دارد. این حدس از صحبت‌های اخیر تحلیلگری پپ جف‌رای به دست آمده و این فرد مدعی است که اپل درصدد بوده تا تبلتی را با کارایی مشابه رایانه‌های شخصی، طراحی نماید.
احتمالا باید این تبلت قدرتمند را آی‌پد Pro صدا بزنیم! تمرکز این تبلت برروی سه ویژگی پردازش، صفحات گسترده و سخنرانی‌ها معطوف شده است. پیش‌تر نیز شایعاتی مبنی بر توسعه یک تبلت 13 اینچی از سوی اپل، شنیده می‌شد. پردازنده 64 بیتی A7 اپل می‌تواند نشانه‌ای از وقوع چنین اتفاق جذاب و میمونی، در بازار تبلت‌ها باشد. مدیر عامل فعلی اپل نیز گفته بود که رقبای اپل در صدد هستند تا تبلت‌ها را به رایانه و رایانه‌ها را به تبلت، تبدیل نمایند.
به عنوان نتیجه کلی، باید بگوییم به‌زودی اپل یک نوت بوک صفحه لمسی را که می‌تواند به تبلت تبدیل شود و زیر 2 پوند وزن دارد، معرفی خواهد کرد. همچنین عرضه این محصول می‌تواند به کمپانی اپل، موفقیت بزرگی را نوید دهد تا بتواند سالانه ده‌ها میلیارد دلار سود خالص خود را افزایش دهد.
نظر شما درباره یک تبلت قدرت‌مند چیست؟! آیا مایل هستید چنین تبلتی را که می‌تواند نقش یک رایانه رومیزی را برایتان ایفا کند، خریداری نمایید؟!

منبع: آی تی
 

minafa

Member
[h=2]بررسی گوشی هوشمند Sony Xperia S[/h]



مزایای این گوشی هوشمند: گوشی هوشمند Sony Xperia S دارای طراحی چشم نوازی است و نظر مساعد بسیاری از کاربران را به خود جلب می‌کند. سیستم عامل نصب شده بر روی آن، آندروید ۴٫۰ است و شما قابلیت اتصال به کتابخانه موسیقی سونی و مشاهده فیلم‌ها را دارید.
معایب این گوشی هوشمند:دارای دکمه های خازنی است که کمی کار کردن با آن‌ها مشکل است و ارسال داده‌ها در شبکه ۳G بسیار آرام می‌باشد.
همین طور پردازنده آن کند است و صفحه نمایش چندان کاربرپسندی هم ندارد. در انتها باید بگویم که قیمت ۵۵۹٫۹۹ دلاری آن هم با توجه به امکانات و حتی کاستی‌های گوشی بسیار بالا است.
زیر خط:این گوشی سونی گران قیمت است و باید بگویم که Xperia S ممکن است با طراحی چشم گیر خود دل بسیاری از کاربران را بدزدد ولی پردازنده ضعیف آن باعث مشکل کاربران خواهد شد.

هنگامی که سونی از Xperia S در CES ۲۰۱۲ پرده برداری کرد بسیاری از طرفداران آندروید فکر می‌کردند که این گوشی هوشمند چشم گیر می‌تواند یک آغاز جدید برای شرکت سونی باشد.
این هیجان وقتی بیشتر شد که سونی اعلام کرد حاضر است فردش این محصول خود را در ایالت متحده آمریکا آغاز کند.
این گوشی هوشمند با سیستم عامل ۴٫۰ آندروید به بازار آمد و قادر است موسیقی و قیلم و برنامه های تلویزیونی را برای کاربران نمایش دهد. البته اگر شما هم به دنبال واکمن و آن دوران طلایی گذشته هستید باید بگویم که در این گوشی متأسفانه مشاهده نخواهید کرد.
طراحی:
من نمی‌توانم این موضوع را انکار کنم که گوشی Sony Xperia S دارای طراحی زیبا و کاربر پسندی است.
هنگام تست من با دو رنگ سفید و مشکی آن کار کردم و باید بگویم شکل این گوشی هوشمند مستطیل مانند است و تقریباً می‌توان گفت کمی زاویه های تیزی دارد اما باز هم شکل گوشی همانند قدیم و سنتی است.
در پایین صفحه نمایش مثل همیشه سه دکمه عملکردهای اصلی یعنی خانه و بازگشت و منو است. کار کردن با این گوشی در هنگام شب سخت‌تر است.

در مورد اندازه کلی این گوشی هوشمند باید بگویم که این محصول سونی ۵ اینچ بلندی دارد و ۲٫۵ اینچ عرض و ۰٫۴ اینچ ضخامت و ۵٫۱ اونس وزن آن است.
با این حال در این دوره تمامی گوشی‌های هوشمند آندرویدی رو به طراحی بزرگ هستند، برای مثال گوشی هوشمند Samsung Galaxy S3 که دارای ۵٫۴ اینچ بلندی است و ۲٫۸ اینچ عرض و ۰٫۳۵ اینچ ضخامت و وزن آن ۴٫۷ اونس است و یا حتی Samsung Galaxy Nexus که بلندی آن ۵٫۳۳ اینچ و ۲٫۶۷ اینچ عرض و ۰٫۳۵ اینچ ضخامت و وزن آن ۴٫۷۶ اونس است.
صفحه نمایش Xperia S حدود ۴٫۳ اینچ است و رزولوشن آن ۷۲۰p HD است.
در بالای صفحه نمایش یک دوربین رو به جلو ۱٫۳ مگا پیکسلی و یک قسمت برای نور و اطلاع رسانی گوشی هوشمند وجود دارد.
در قسمت سمت چپ یک پورت Micro-USB قرار گرفته است و در قسمت بالای گوشی یک جک ۳٫۵ میلی متری برای هدفون وجود دارد و همین طور یک دکمه برای خاموش و روشن کردن در کنار آن قرار داده شده است.
در قسمت پشت دوربین یک دوربین ۱۲ مگا پیکسلی به همراه فلش LED قرار داده شده است و همین طور در سمت راست یک پورت HDMI به همراه یک کلید برای تنظیم صدا وجود دارد.
در اینجا یک دکمه اختصاصی برای دوربین هم موجود می‌باشد.
صفحه نمایش:
سونی به دنبال افزایش بهبود صفحه نمایش و افرایش کاربران بیشتر است. این گوشی هوشمند با صفحه نمایش ۴٫۳ اینچ ۷۲۰ پیکسلی و رزولوشن ۷۲۰*۱۲۸۰ با بازار آمده است اما با تمامی این حرف‌ها صفحه نمایش بسیار چشمگیر نیست.
در مقایسه با HTC One X و Samsung Galaxy Nexus، گوشی هوشمند Xperia S دارای رنگ‌های سرد و زاویه دید باریک و کنتراست کم است.
به نظر من Galaxy Nexus به همراه صفحه نمایش ۴٫۵۶ اینچی و رزولوشن صفحه نمایش ۷۲۰*۱۲۸۰ و صفحه نمایش فوق‌العاده AMOLED در این مورد بهتر است و عملکرد صفحه نمایش آن بهتر و رنگ‌ها اشباع شده‌اند و زاویه دید عالی دارد.
دیگر گوشی هوشمندی که مقایسه کردم HTC One X بود که دارای صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی است و ۷۲۰*۱۲۸۰ رزولوشن دارد و دارای زاویه دید گسترده و رنگ‌های طبیعی است.
رابط کاربری:
سیستم عامل سونی Xperia S در ابتدا آندروید ۲٫۳ Gingerbread بود که به لطف به روز رسانی تبدیل به آندروید ۴٫۰ Ice Cream Sandwich شد که اگرچه آخرین نسخه آندروید نمی‌باشد ولی حداقل کاربر با آن راحت‌تر است و کار آیی بیشتری دارد.
علاوه بر میان بر های برنامه و ویدجت شما می‌توانید به هر یک از ۵ صفحه سونی پوشه ای اضافه کنید. قابلیت NFC در این گوشی قرار داده شده است که به راحتی می‌توانید فایل‌ها و تصاویر خود را به اشتراک بگذارید.
نرم افزار و برنامه‌ها:
سونی Xperia S دو هسته ای است و دارای پردازنده ۱٫۵GHz است و ۱ گیگابایت حافظه دارد و بر روی سیستم عامل آندروید ۴٫۰ نصب شده است.
این گوشی هوشمند از برنامه های عادی گوگل هم پشتیبانی می‌کند برای مثال: Gmail و نقشه‌ها و ناوبری و حتی شبکه اجتماعی Google
شما از طریق GPS گوشی هم به راحتی می‌توانید با برنامه نقشه و راه کار کنید.
این گوشی هوشمند همین طور دارای برنامه Timescape است که ترکیبی از دو سایت اجتماعی Twitter و Facebook است.
از دیگر برنامه‌ها می‌توان به یک برنامه مخصوص برای افزایش طول عمر باتری اشاره کرد و همین طور برنامه NeoReader که برای اسکن کردن بارکد است.
شما از طریق گوگل پلی هم می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های مورد نظر خود را دانلود کنید.
موسیقی و ویدیو در سونی :
سونی اعلام کرده است که بین این گوشی هوشمند و کتابخانه موسیقی سونی ارتباط قوی وجود دارد. هنگامی که شما در شبکه سونی برای خود حساب کاربری ایجاد می‌کنید، این برنامه به شما اجازه می‌دهد که به راحتی فیلم خرید و یا اجاره کنید.

قیمت سونی برای اجاره و یا خرید فیلم به نظر من منظقی است.
اجاره هر فیلم برای یک شبانه روز ۲٫۹۹ دلار و ۱۴٫۹۹ دلار برای خرید است و بهتر است بدانید که فیلم‌ها با کیفیت استاندارد هستند ولی متاسفانه HD نیستند.
سونی هزینه ماهانه ۹٫۹۹ دلار را از کاربر دز صورت درخواست برای آهنگ‌ها و فیلم‌ها و سایر خدمات مطالبه می‌کند و بهتر است بدانید سونی به یک کتابخانه آنلاین فیلم و موسیقی متصل است.
دوربین:
همانند گوشی هوشمند Sony Xperia Ion گوشی Xperia S هم دارای یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با یک فلش LED است.
هنگامی عکس برداری من متوجه شدم که تصاویر تیره، دانه دار و یکنواخت و خسته کننده هستند و در کل کیفیت آن‌ها رضایت بخش نیست.
در خارج از منزل و در زیر نور آفتاب هم تصاویر دارای رنگ‌های روشن بودند ولی جزئیات تقریبا به خوبی قابل مشاهده بودند.
فیلم‌ها دارای کیفیت ۱۰۸۰ پیکسلی هستند و کار کردن با فیلم برداری تقریبا بهتر از عکاسی بود.

تنظیمات دوربین رضایت بخش است و شما می‌توانید ویژگی‌های تشخیص لبخند و عکس‌های پی در پی را در این دوربین ۱۲ مگا پیکسلی پیدا کنید.
شما قادر هستید با استفاده از دکمه شاتر اختصاصی دوربین به راحتی عکس بگیرید (حتی زمانی که صفحه نمایش قفل و یا خاموش است).
کارایی:
گوشی سونی Xperia S دارای پردازنده تقریباً قدیمی ۱٫۵GHz Snapdragon است و در آزمون ما توانست نمره ۸۱٫۴ را در مدت زمان ۳٫۲۴ ثانیه کسب کند. اما گوشی‌های هوشمند جدید دارای طراحی جدید تر و قوی‌تری هستند مثل :HTC One X و Samsung Galaxy S۳ که دارای پردازنده ۱٫۵GHz و دو هسته ای هستند و سرعت پردازش بسیار سریع‌تر شده است.
گوشی هوشمند HTC One X در آزمون ما توانست نمره ۱۷۰٫۲ را در مدت زمان ۰٫۹۹ ثانیه کسب کند و همین طور Samsung Galaxy S3 در همان شرایط توانست نمره ۱۷۵٫۷ را در مدت زمان ۰٫۹۶ ثانیه به دست آورد.
به عنوان یک دستگاه با قابلیت GSM می‌تواند از ( GPRS/EDGE )۸۵۰, ۹۰۰, ۱۸۰۰, ۱۹۰۰ و ( HSPA ) ۸۵۰, ۹۰۰, ۱۹۰۰, ۲۱۰۰ پشتیبانی کند ولی متأسفانه این گوشی هوشمند محدود به ۳G است. با وصل شدن به شبکه AT&T در نیویورک با استفاده از GSM سرعت دانلود من به طور متوسط ۲٫۲۳Mbps ثبت شد.
هنگام مکالمه هم من و هم طرف مقابل از کیفیت صدای گوشی راضی بودیم و می‌توانم بگویم که عملکرد بلندگوها هم رضایت بخش بود.
باتری قرار داده شده در این گوشی هوشمند، یک باتری ۱۷۰۰ میلی آمپری است که در تست ما برای تخلیه باتری در هنگام پخش ویدیو به مدت ۶ ساعت و ۵۱ دقیقه کار کرد و می‌توانم رضایت خود را اعلام کنم.
نتیجه گیری نهایی :
با تمامی این مسائل من به گوشی Sony Xperia S امیدوارم. طراحی آن کاربر پسند و وزن آن تقریباً سبک است و کاربر در هنگام کار کردن و در دست گرفتن آن مشکلی ندارد.
اما قیمت ۵۵۹٫۹۹ دلاری آن به نظر من کمی گران است. این مورد که این گوشی به آندروید ۴٫۰ ارتقا یافته است بسیار عالی است.
این گوشی هوشمند یک رقیب دیگر دارد، بله، Samsung Galaxy Nexus هم به نظر من گزینه خیلی مناسبی است.
سیستم عامل آن آندروید ۴٫۰ Jelly Bean است و صفحه نمایش دارای کیفیت بهتری است و قیمت آن حدود ۴۲۰ دلار است.
با این حال تصمیم برای خرید با شما است و می توانید یکی از این دو پیشنهاد را انتخاب کنید.

منبع: گویا آی تی
 

minafa

Member
کوله پشتی Seil با قابلیت نمایش علائم راهنمایی و رانندگی






دو چرخه سواران خوشحال باشند چرا که راهی برای برقراری ارتباط با سایر رانندگان در خیابان بدون استفاده از دست ابداع شده است. این اختراع یک کوله پشتی است که علائم راهنمایی و رانندگی را بر روی خود نمایش می دهد.​
SEIL-011.jpg
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ طراح و مخترح کره ای Lee Myure suStudio کوله پشتی را ابداع کرده است که می تواند به دوچرخه سواران در هنگام رانندگی در ترافیک کمک کند. با استفاده از نور های LED، دوچرخه سوار می تواند علائم مختلف رانندگی را به سایر رانندگان منتقل کند. این وسیله در حال حاضر Seil Bag نام گرفته است و هم اکنون به مبلغ ۸۰۰۰۰$ برای راه اندازی در وب سایت Kickstarter نیاز دارد.
SEIL Bag قسمتی از انقلابی است که که Lee آنرا تکنولوژی های پوشیدنی می نامد. مراحل تولید این وسیله از سال ۲۰۱۰ که برای اولین بار رونمایی شدT آغاز گردیده است. به همراه این کیف یک نرم افزار نیز وجود دارد که دارای ظاهر کاربری بسیار ساده و آسانی می باشد، شما می توانید این نرم افزار را بر روی گوشی همراه مجهز به سیستم عامل اندروید خود نصب نمایید و از طریق گوشی همراه دستورات لازم را صادر نمایید.
Lee Myung از Bluetooth 2 استفاده کرده است، صفحه نمایش این کیف از جنس LED ضد آب و قابل انعطاف می باشد. با استفاده از ترکیبی از نرم افزار و ابزار کنترل تعبیه شده مربوط به کیف، دوچرخه سوار می تواند پیغام های مختلفی را بر روی کیف نمایش دهد. دو حالت اصلی برای علائم این کیف وجود دارد، حالت رانندگی و حالت احساسات (emotion). دو چرخه سوار با استفاده از حالت emotion میتواند از شکلک های معروف بیانگر احساسات استفاده کند.
این کیف در دو حالت اصلی طراحی شده است: کوله ای و کمری. Lee Myung توانست در سال ۲۰۱۰ برنده جایزه red Dot Design در قسمت طراحی بابت طراحی این کیف شود.
 
آخرین ویرایش:

minafa

Member
[h=2]سامسونگ گلکسی S5 دی ماه از راه می رسد[/h]
به نظر می رسد سامسونگ زودتر از موعد مقرر قرار است دست به معرفی از گلکسی S5 بزند. سامسونگ همیشه برنامه منظمی برای ارائه مدل های جدیدتر گلکسی به بازار داشته است. همیشه مدل ها در ماه های آوریل، می و یا ژوئن به بازار عرضه می شدند. اما مثل اینکه قرار است به زودی در اوایل سال میلادی جدید شاهد این اسمارت فون باشیم، یعنی در ماه ژانویه.​
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ به نظر می رسد گزارش هایی به سامسونگ رسیده که میزان فروش گلکسی S4 های بازار کاهش یافته و باید به فکر چاره باشد. رویترز هم این گزارش را تایید کرده و میگوید که فروش S4 به علت اشباع بازار کم شده است. هر چه که باشد فروش نه چندان مناسب گلکسی S4 در این دوره باعث شده است سامسونگ به فکر بروزکردن این پرچمدار باشد. هرچند که با آمدن آیفون های جدید به بازار این اوضاع بدتر شده است. با توجه به آنچه گفته شد باید به زودی شاهد شروع شدن شایعات در مورد گلکسی S5 جدید باشیم. از همین الان هم شایعاتی در مورد دوربین این اسمارت فون وجود دارد که می گوید ما باید منتظر یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با تثبیت کننده نوری تصویر باشیم. نظر شما در مورد سری گوشی های S سامسونگ چیست؟ آیا کمی برای خداحافظی با S4 زود نیست؟

منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
تبلت ۸ اینچی LG می‌آید







n00027347-b.jpg






ال‌جی الکترونیکس عرضۀ تبلت LG G Pad ۸.۳، جدیدترین محصول اضافه شده به خط تولید سری G از دستگاه‌های همراه پیشرفته، را معرفی کرد.
تبلت جدید ال‌جی G PAD ۸.۳ از نمایشگر Full HD در تبلتی ۸ اینچ، تجربۀ کاربری متمایز و امکانات ارتباطی گسترده برخوردار است.

به گزارش ایتنا عرضۀ جهانیG Pad ۸.۳ از هفتۀ آینده در نمایشگاه IFA ۲۰۱۳ برلین آغاز می‌شود.
این محصول در ادامۀ معرفی ابرگوشی ال‌جی G۲ ساخته شده است و تعهدات ال‌جی برای پیشگام شدن در دستگاه‌های موبایل پیشرفته را از طریق محصولات سری G پیشرفتۀ خود تقویت می‌کند.
جونگ-سئوک پارک، رئیس و مدیرعامل شرکت ارتباطات موبایلی ال‌جی الکترونیکس، می‌گوید: «معرفی ال‌جی G Pad ۸.۳ مکملی برای گوشی‌های هوشمند سری G است و علاوه بر آن خط تولید ممتاز ال‌جی که شامل پیشرفته‌ترین دستگاه‌های ما است را تقویت می‌کند. G Pad ما نمونۀ دیگری از این امر است که ال‌جی دستگاه‌هایی را تولید می‌کند که نقاط فروش متفاوتی دارند و مشتریان سراسر دنیا تحسین می‌کنند.»

قابلیت حمل در ابعاد جیبی با باتری قدرتمند
با وجود صفحه‌نمایش بزرگ، ال‌جی G Pad ۸.۳ ظاهر شیک و باریکی دارد که به اندازۀ کافی برای نگه داشتن با یک دست راحت است. این قابلیت حمل جمع‌وجور بر اساس یادگیری ال‌جی از نظر مشتریان در مورد اندازۀ بهینۀ یک تبلت ایجاد شده است.
ال‌جی G Pad ۸.۳ با حفظ قابلیت حمل، باتری قابل حمل ۴۶۰۰ میلی‌آمپر را برای زمان استفادۀ بادوام در خود گنجانده است اما با وزن ۳۳۸ گرم هنوز به سبکی یک روزنامه است.

اولین تبلت ۸ اینچی با نمایشگر Full HD
ال‌جیG Pad ۸.۳ ضمن برخورداری از ویژگی‌های اصلی دیگر دستگاه‌های سری پیشرفتۀ G نظیر گوشی‌های هوشمند G Pro و G۲، اولین تبلت ۸ اینچی در نوع خود است که به نمایشگر Full HD مجهز است.
G Pad با نمایشگر ۱۲۰۰×۱۹۲۰ از نوع WUXGA یا (Widescreen Ultra Extended Graphics Array) قادر است کیفیت تصویری با وضوح بالاتر از نمایشگر استاندارد Full HD فراهم کند. علاوه بر این، پردازندۀ چهارهسته‌ای ۱٫۷ گیگاهرتز کوالکوم Snapdragon™ ۶۰۰ تجربۀ مشاهده را با عملکرد قدرتمندی ارتقا می‌دهد و در نهایت کاربران از محتوای Full HD بدون هچ اختلالی لذت خواهند برد.

تجربۀ همگرایی واقعی با QPair
ال‌جی G Pad ۸.۳ نیازهای مورد تقاضای عصر همگرایی را با بهبود ارتباط بین چندین دستگاه برآورده می‌کند. در برنامۀ کاربردی متمایز QPair، هر تماس و پیامی که در یک گوشی هوشمند ظاهر می‌شود، برای ایجاد تجربۀ همگرایی واقعی در G Pad نیز ظاهر می‌شود و کاربران می‌توانند از طریق G Pad ۸.۳ به آنها پاسخ دهند.
برنامۀ QPair به G Pad امکان می‌دهد تا به راحتی با گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌های سازندگان دیگر ارتباط برقرار کند (سیستم‌عامل اندروید Jelly Bean توصیه می‌شود). یادداشت‌هایی که در QMemo این تبلت ایجاد می‌شود می‌توانند به صورت یکپارچه در گوشی‌های هوشمند دیگر کاربران ذخیره و از هر دستگاهی به اشتراک گذاشته شود.

تجربۀ کاربری افزوده برای یک تبلت
ال‌جی G Pad ۸.۳ از امکانات کاربردی برخوردار است که مزایای مفیدی در زندگی دارد، مانند چندوظیفگی پیشرفته. به لطف وجود نمایشگر ۸٫۳ اینچ Full HD، امکانات تجربۀ کاربری متمایز در ال‌جی G Pad ۸.۳ برای این صفحه‌نمایش بزرگ بیشتر شده است:
۱- قابلیتSlide Aside: با لمس کششی سه‌انگشتی و اسلاید کردن یا کشیدن برنامه‌های باز به کنار صفحه، چندوظیفگی یکپارچه را ممکن می‌کند.
۲- قابلیت Qslide: تا سه برنامۀ مختلف را در یک پنجره بدون اختلال کنترل می‌کند. این امکان در نمایشگری به این اندازه بسیار راحت است.
۳- قابلیت KnockON: با دوبار ضربه بر روی نمایشگر، گوشی را خاموش و روشن می‌کند.

عرضۀ ال‌جی G Pad ۸.۳ در بازارهای اصلی سراسر جهان شامل امریکای شمالی، اروپا و آسیا و همین‌طور مناطق دیگر از سه ماهۀ چهارم ۲۰۱۳ آغاز می‌شود. قیمت این تبلت در زمان عرضه اعلام خواهد شد.

lg-tablet-l.jpg
امکانات اصلی
پردازنده: چهارهسته‌ای ۱٫۷ گیگاهرتز کوالکوم Snapdragon™ ۶۰۰
نمایشگر: ۸٫۳ اینچ WUXGA (۱۲۰۰×۱۹۲۰ پیکسل/ ۲۷۳ پیکسل در اینچ)
حافظه: ۱۶ گیگابایت eMMC
RAM: ۲ گیگابایت LPDDR۲
دوربین: دوربین پشت ۵ مگاپیکسل / دوربین جلو ۱٫۳ مگاپیکسل
باتری: ۴۶۰۰ میلی‌آمپر
سیستم‌عامل: اندروید Jelly Bean ۴.۲.۲
ابعاد: ۲۱۶٫۸×۱۲۶٫۵×۸٫۳ میلی‌متر
وزن: ۳۳۸ گرم
رنگ: مشکی / سفید

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
[h=2]ماوس کامپیوتری که با تنفس کنترل می شود![/h]




دانشمندان ژاپنی به تازگی نوعی ماوس را طراحی کرده اند که میتواند به کمک نفس کشیدن کنترل شود و حرکت کند.​
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ حرکت دادن ماوس با دست از سال ۱۹۶۳ تا به الان رواج داشته است اما در یک حرکت جدید میتوان علاوه بر دست از دیگر قسمت های بدن هم برای حرکت دادن مکان نما استفاده کرد. البته تا به حال دوربین هایی برای ردیابی بدن و چشم انسان ساخته شده بود که با حرکت چشم و بدن جای مکان نمای ماوس در دسکتاپ را تغییر می داد اما به تازگی یک تیم از محققان دانشگاه Kinki در ژاپن روش جدیدی برای حرکت دادن ماوس ابداع کرده اند. محققان علوم زیست شناسی دانشگاه Kinki نمونه ی تازه اختراع شده ی خود را به خبر نگاران نشان دادند. این دستگاه با استفاده از یک لوله که در دهان کاربر قرار می گیرد کار می کند. هنگامی که درون لوله نفس بکشیم سنسورهای درون آن قدرت و طول مدت تنفس را اندازه گیزی کرده و به دستورات ورودی تبدیل می کنند. از طریق تنفس های عمیق وقوی کاربر می تواند ماوس را به بالا و پایین و چپ و راست حرکت دهد. همچنین کلیک راست و کلیک چپ هم با دمیدن و باز دم مکرر هوا به داخل لوله انجام می شود. این دستگاه قطعا می تواند برای افرادی که نا توانی شدید جسمی دارند بسیار مفید باشد.

منبع:ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=1]کدام گوشی‌ها باتری قدرتمندی دارند؟[/h] طول عمر باتری یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که مد نظر کاربران قرار دارد، بر این اساس به گوشی‌هایی می‌پردازیم که بیشترین میزان عمرباتری را دارد.
یکی از مشکلات کاربران عمر کوتاه باتری گوشی‌های هوشمند است. زیرا از این دستگاه‌ها استفاده مختلفی می‌شود و اغلب بیش از یک روز شارژ نگه نمی‌دارند و ممکن است مدت زیادی دوام نیاورند.
در این گزارش به گوشی‌هایی می‌پردازیم که عمرباتری طولانی دارند.
Xperia C یکی از بهترین گوشی‌هایی است که می‌توان با آن 10 ساعت مکالمه کرد. باتری این گوشی دو هزار و 330 میلی‌آمپری است و در حال آماده‌باش 588 ساعت شارژ نگه می‌دارد.
به گزارش موبنا، این گوشی از پردازنده چهار هسته‌ای با قدرت 1.2 گیگاهرتزی پشتیانی می‌کند و دوربین هشت مگاپیکسلی دارد.
P780 محصول شرکت لنوو است. این گوشی باتری چهار هزار میلی‌آمپری دارد و در حال مکالمه 43 ساعت و در حال آماده‌باش 840 ساعت شارژ نگه می‌دارد.
P770 باز هم محصول شرکت لنووو است. این گوشی از باتری سه هزار و 500 میلی‌آمپری برخوردار است و می‌توان با آن 30 ساعت مکالمه کرد.
Moto X که محصول شرکت موتورولاست دارای باتری دو هزار و 200 میلی‌آمپری است که امکان 13 ساعت مکالمه را برای کاربران فراهم می‌کند و 576 ساعت شارژ نگه می‌دارد.
گوشی One محصول HTC است و باتری دو هزار و 300 میلی‌آمپری دارد و امکان نگه داشتن شارژ برای 27 ساعت مکالمه و 500 ساعت آماده‌باش را دارد.

منبع: اخبار پارسیک
 

minafa

Member
با برنامه‌ی iMadeFace در iPhone چهره خود را کارتونی کنید!


آیا تا حالا برای عکس دوستانتون موقعی که با شما تماس می‌گیرند از تصویر واقعی آن‌ها استفاده کرده اید؟ آیا تصویر پروفایل سایت یا فیس‌بوکتون تکراری و خسته‌کننده شده؟ نظرتون چیه که کمی چاشنی به این عکس‌ها اضافه کنیم و عکس مخاطبین یا حتی خودتون را کارتونی کنیم؟​
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ استفاده از تصاویر کارتونی خودتان برای پروفایل فیس بوک یا جاهای دیگر می تواند ایده جذابی باشد. حتی می‌تونید این کار را با بازیگر یا هنرمند مورد علاقه‌تون، یا هر کسی که خاطرش رو خیلی می‌خواین بکنید! یا حتی می‌تونید اجازه بدید خلاقیتتون کمی با این عکس‌ها شیطنت کنه!! IMadeFace برنامه‌ای‌ است که می‌تونید نسخه‌ی کارتونی و خنده‌دار خودتان یا هر شخص دیگری که دوست دارید را بسازید و از اون عکس برای تصویر مخاطبین موبایل، آواتورها و یا هر جای دیگه استفاده کنید.

منبع: ورد آی تی
 
آخرین ویرایش:

minafa

Member
[h=2]گوشی های جدید سری Asha نوکیا: ۵۰۰، ۵۰۲، ۵۰۳[/h]
ممکن است تمرکز نوکیا در گرد همایی ابوظبی بر روی محصولات سری لومیا بود، اما تبلت و گوشی های مجهز به سیستم عامل ویندوز تنها نیمی از محصولات معرفی شده در این گرد همایی بودند که امروز معرفی شدند. سه مدل از سری Asha نیز به همراه نوکیا به صحرا (ابوظبی) مسافرت کرده بودند.​
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ مدل های ۵۰۰ و ۵۰۲ و ۵۰۳ این سه محصول تقریبا مدل های باز سازی شده Asha 501 می باشند که بهار امسال عرضه شده بود. به لطف امکانات مشابه امکانات گوشی های هوشمند و همچنین قیمت گذاری منطقی، این گوشی توانست فروش خوبی داشته باشد. مدل ۵۰۰ این سری از سایر مدل ها ارزان تر است و با قیمت ۶۹$ به همراه یک سیم کارت رایگان، ۳۰$ ارزان تر از مدل ۵۰۱ و از مدل ۵۰۳ نیز با قیمت ۹۹$، ارزان تر است. (مدل ۵۰۱ از تکنولوژی EDGE با همان قیمت بهره می برد که قدم بزرگی به حساب می آید.) به غیر از یک مورد، مدل های جدید گوشی Asha در ظاهر تفاوت زیادی نسبت به ۵۰۱ ندارند. تمام سه مدل جدید معرفی شده دارای لایه شفافی از پلی کربنات هستند که قاب رنگی گوشی را در بر گرفته است. این طراحی زیبایی است که تا کنون نظیر آن را ندیده ایم. این لایه محافظ جدید در مقابل فرسودگی ها مقاوم تر است و دوام رنگ بیشتری نیز دارد. اما نمونه های ارائه شده جهت نمایش مقداری خش بر روی لایه شفاف خود داشتند،‌ در نتیجه فقط زمان است که می تواند میزان مقاومت این گوشی ها را مشخص کند. با توجه به طراحی این لایه محافظ جدید باید گفت که گوشی های سری Asha‌ جدید نسبت به مدل قبلی بزرگ تر هستند اما به دلیل اندازه کلی کوچک این گوشی این امر زیاد به نظر نمی رسد.
 

minafa

Member
[h=2]بررسی سینمای خانگی ۹۷۵۰ سامسونگ ، محصول ۲۰۱۳[/h]
امسال سامسونگ از سیستم سینمای خانگی خود به نام HT-F9750W پرده برداری کرد. این سیستم صوتی تصویری، کیفیت برتری از صدا را با بهره گیری از آمپلی فایر تیوب خلاء و قدرت خروجی ۱۳۳۰ وات ارائه می کند.​
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ به عنوان یک سیستم سینمای خانگی، HT-F9750W امکانات فراوانی مانند پخش کننده بلو-ری و سیستم اشتراک‌گذاری انحصاری سامسونگ با نام Allshare (یکی از پروتکل های DLNA) برای پخش فایل های چندرسانه ای از دستگاه های قابل حمل و کامپیوتر دارد که در کنار تمامی این موارد، این دستگاه مجهز به یک پردازنده ویژه قدرتمند جهت تبدیل تصاویر ۱۰۸۰p به تصاویر اعجاب انگیز ۴K است. بدین ترتیب شما می توانید در منزل شاهد تصاویری با کیفیت ۴ برابر Full HD باشید.
همچنین این سینمای خانگی تمامی امکانات یک تلویزیون هوشمند از جمله Smart Hub جدید سال ۲۰۱۳ سامسونگ را داراست. ویژگی‌های هوشمند بکار رفته در این سینمای خانگی هیچ تفاوتی با تلویزیون های هوشمند ۲۰۱۳ سامسونگ ندارد و این در حالیست که سینمای خانگی‌های سال گذشته سامسونگ، امکانات هوشمند کمتری نسبت به تلویزیون های سامسونگ داشتند. مزیت اصلی این تکنولوژی این است که با داشتن این سینمای خانگی، می توان از تمامی امکانات تلویزیون های هوشمند سامسونگ از جمله دسترسی به اپلیکیشن های متنوع و گشت و گذار در اینترنت بر روی هر نوع تلویزیونی استفاده کرد.
به کمک سیستم اشتراک گذاری سامسونگ (AllShare) امکان پخش فایل های چندرسانه ای از دستگاه های پشتیبانی‌کننده این فناوری به صورت بیسیم بر روی صفحه بزرگ تلویزیون فراهم می آید. در مورد سیستم صدا‌سازی این دستگاه میتوان به آمپلی‌فایر تیوب خلاء که نوعی آمپلی‌فایر آنالوگ است و تا قبل از استفاده از آن در دستگاه های سامسونگ، تنها در سیستم های صوتی Hi-Fi که به دلیل قیمت زیادشان تنها در استودیوهای ضبط صدا کاربرد داشته اند استفاده می شد، اشاره کرد . خصوصیت اصلی این نوع آمپلی فایر که در این مدل سینمای خانگی به عنوان آمپلی فایر اولیه کار می کند، شفافیت صدای خروجی است. صدای خروجی این نوع آمپلی فایر بسیار گرم و غنی تر از صدای خروجی هر نوع آمپلی فایر دیگری است. آنچه که آمپلی فایر تیوب خلاء را از بقیه متمایز می کند، تحمل عالی ولتاژ و توان های بالاست که این مهم از بروز درهم ریختگی صدا در زمانیکه موسیقی با صدای بلند پخش می شود، جلوگیری می کند.
uk-HT-F9750W-XU-533-Detail-silver.jpg
طراحی نقره ای رنگ این دستگاه در کنار ارتفاع بلندتر بلندگو‌ها، نهایت هماهنگی در طراحی را با تلویزیون های برتر ۲۰۱۳ سامسونگ داشته و این هماهنگی بین تلویزیون و سینمای خانگی زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که می توان تنها با فشار دادن یک دکمه روی کنترل از راه دور سینمای خانگی، آن را روشن کرد و صدای در حال پخش از بلندگوی تلویزیون را قطع و آن را به بلندگوهای سینمای خانگی منتقل کرد. آنچه در طراحی این سینمای خانگی نظر را جلب می‌کند نمای بیرونی برخی از تجهیزات داخلی آن است. بدین معنا که آمپلی فایر تیوب خلاء بکار رفته در این دستگاه با ظرافت خاصی در یک قاب شیشه ای قرار گرفته و نورپردازی خاص آن در هنگام روشن بودن دستگاه زیبایی خاصی به طراحی دستگاه داده است. این سینمای خانگی دارای ۵ عدد بلندگو است و این در حالیست که سامسونگ در معرفی توانایی صوتی فراگیر این دستگاه اشاره به صدای فراگیر ۷٫۱ کاناله می کند. دلیل وجود ۵ بلندگو بجای ۷ بلندگوی معمول در سیستم های صوتی ۷٫۱ کاناله این است که سامسونگ در این سیستم صوتی، بلندگوهای مخصوص تولید صدای عمودی (صداهایی که از بالای سر یا زیر پا شنیده می شوند) را که معمولا به صورت جداگانه هستند، در بدنه بلندگو های اصلی قرار داده است. بدین شکل، این بلندگو های ویژه دارای قابلیت تنظیم جهت روی محور خود هستند تا بتوانند صدا را به شکلی دقیق تر به گوش شنونده برسانند. سامسونگ در این مورد تجربه موفقی را در مدل HT-D6750W سال پیش خود داشته است. در نگاه اول شاید اینطور به نظر برسد که این سیستم صوتی، توانایی خوبی در تفکیک صداهای عمودی و افقی نداشته باشد، اما اینگونه نیست. زیرا این سیستم صوتی با بهره گیری از تکنولوژی انحصاری صدای فراگیر DTS Neo Fusion عملکردی فوق العاده دارد و صدای سه بعدی مافوق تصوری را ارائه می کند. صدای فراگیر تولید شده توسط این دستگاه کاملا حس صدای فراگیر را ایجاد می کند، بطوریکه اینک می توان صدای سه بعدی را در کنار تصویر سه بعدی تجربه کرد. این صدای تولید شده به همراه تصاویر سه بعدی هیجان انگیز می تواند تجربه ای جدید را در تماشای تصاویر سینمایی ارائه دهد. تجربه ای که می توان به جرات گفت حتی در سینما هم تجربه نخواهید کرد.

منبع : ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]Sony تلفن هوشمند دوسیم‌کارتۀ بی‌نقص Xperia™ C را در خاور میانه و آفریقا عرضه می‌کند[/h]


  • · مدیریت آسان تماس‌ها؛ تعویض بین سیم‌کارت‌ها تنها با یک لمس ساده یا به صورت خودکار از طریق تنظیمات از پیش انجام شده
  • · تجربۀ ارتقایافتۀ دوربین و سرگرمی
  • · عملکرد «تصویربرداری از خود»، راهنمای صوتی هوشمند و رتوش چهره برای پرتره‌هایی بی‌نقص
  • · پردازشگر چهار هسته‌ای برای عملکرد فوق سریع، مرور وب سریع‌تر و عملکردهای چند وظیفه‌ای بهبودیافته
  • · قیمت‌گذاری در امارات عربی متحده – ۱٬۱۹۹ درهم، قیمت‌گذاری در عربستان سعودی – ۱٬۱۹۹ ریال
CN3_White_Front_SCR1.png
(«SonyMobile») امروز از عرضۀ تلفن هوشمند Xperia C که بسیاری در انتظار آن بودند، در منطقۀ خاور میانه و آفریقا خبر داد. Xperia C تلفن هوشمندی دو سیم‌کارته و مبتنی بر Android است که برای بهبود تجربۀ سرگرمی و تصویربرداری‌تان طراحی شده است. Xperia C از هفتۀ نخست نوامبر و در فروشگاه‌های معتبر در دسترس بوده و در امارات عربی متحده به قیمت ۱٬۱۹۹ درهم و در عربستان سعودی به قیمت ۱٬۱۹۹ ریال به فروش خواهد رسید.
رودیگر اودنباخ، قائم مقام خاور میانه و آفریقایSony Mobile Communications ABگفت: «یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد.Xperia Cاز تخصص و اجزایی که نماد تضمین کیفیت دوربین‌های پیشرویSony هستند بهره می‌گیرد تا بهترین کیفیت ممکن مشاهده و تصویربرداری در ردۀ خود را به شما ارائه کند. این تلفن هوشمند همچنین با ارائۀ امکان انعظاف‌پذیری از طریق دو سیم کارت به نیاز افراد پر مشغله‌ای که در آن واحد چند کار را با هم انجام می‌دهند، پاسخ می‌گوید.»
تجربۀ مشاهده‌ای باورنکردنی
این تلفن هوشمند دو سیم‌کارته که با استفاده از تخصص مهندسی Sony ساخته شده است، صفحۀ نمایش بزرگ ۵ اینچی qHD با رزولوشن صفحۀ ۵۴۰ x ۹۶۰ پیکسلی را برای تصاویری واضح، پر طراوت و روشن ارائه می‌کند.
Xperia C با استفاده از همان تخصص و اجزای مشابه با دوربین‌های پیشروی Sony ساخته شده است. این تلفن هوشمند با دوربین ۸ مگاپیکسلی همراه با Exmor R، که با شما اجازه می‌دهد تا عکس‌هایی منحصر به فرد را حتی در شرایط چالش برانگیز نوری بگیرید، ارائه می‌شود. Xperia C همچنین به کلید اختصاصی دوربین که امکان تصویربرداری از صفحۀ قفل شده را فراهم می‌آورد و نیز عملکرد تصویربرداری سریع که در مدت زمان کمتر از یک ثانیه از حالت غیرفعال عکس می‌گیرد، مجهز است. گسترۀ پویای بالا (HDR) برای عکس، رنگ‌های طبیعی را در هر شرایط نوری حتی در مقابل نور پس‌زمینۀ شدید ثبت می‌کند.
موتور «تصویربرداری از خود» با استفاده از دوربین اصلی دستگاه عکس گرفته و کیفیت عالی و همیشگی عکس را تضمین می‌کند. عملکرد «تصویربرداری از خود» و راهنمای هوشمند صوتی به شما می‎‌گویند کجا بایستید تا صورتتان به خوبی در کادر قرار گرفته و فوکوس شود. رتوش چهره عکس‌هایی زیبا و حتی کم‌نقص‌تر ایجاد می‌کند.
راحتی و انعطاف‌پذیری
دو سیم کارت برای وقتی که می‌خواهید کار را از سرگرمی جدا کرده و تماس‌هایتان را به روشی مقرون به صرفه مدیریت کنید، ایده‌آل است. می‌توانید با یک لمس ساده سیم کارت‌ها را تعویض کنید یا برای تعویض خودکار تنها کافیست تنظیم کنید که کدام سیم کارت در چه زمان‌های معینی از روز استفاده شود.
دیگر امکانات راحتی شامل مکانیزم حسی مقیاس‌گذاری است که ویژۀ Sony بوده و یافتن عکسی را که در آلبومتان جستجو می‎‌کنید، آسان می‌کند. همچنین می‌توانید در کرۀ جغرافیایی شخصی شده‌تان جستجو کرده و عکس‌هایی را که در مکان‌های مشخصی گرفته و برچسب‌گذاری کرده‌اید بر روی آن مشاهده کنید.
با برنامۀ «WALKMAN» از موسیقی به شیوه‌ای که می‌خواهید لذت ببرید. لیست‌های پخش را ایجاد کنید و با حالت Clear Audio+*‎ که شامل فناوری‌های بی‌همتای بهبود صدای Sony است، از کیفیت صدای واضح و پرطراوت لذت ببرید. این برنامه با سرویس‌های موسیقی مورد علاقه‌تان تلفیق شده و تجربۀ موسیقی را به گونه‌ای که به حق سزاوار آن هستید، به شما ارائه می‌کند.
می‌خواهید خاطره‌هایتان را روی صفحۀ بزرگ به اشتراک بگذارید؟ یا صدا را از هدفون به بلندگو منتقل کنید؟ عملکرد «Throw» به شما امکان می‌دهد تا محتوا را با استفاده از همسان‌ساز صفحه یا DLNA از تلفن هوشمند دارای Bluetooth خود به تلویزیون مجهز به Wi-Fi، انتقال دهید. با استفاده از «Throw» که برنامه‌ای یکپارچه شده در برنامه‌های Xperia شماست، تلفن هوشمندتان بهترین روش برای اتصال بی‌سیم با دستگاه‌های دیگر را پیدا می‌کند.
عملکرد تحسین‌برانگیز
Sonyجدیدترین نرم‌افزار خود را با پردازشگر قدرتمند چهار هسته‌ای تطبیق داده است. این پردازشگر پیشرفته حداکثر سرعت و عملکرد را در اختیار شما قرار می‌دهد. چند برنامه را به صورت هم‌زمان اجرا کنید، وب را با زمان بارگیری کمتری مرور کنید و ویدیوهایتان را بدون وقفه از روی وب پخش کنید.
تلفن‌های هوشمند به میزان زیادی از باتری استفاده می‌کنند حتی زمانی که از آنها به طور فعال استفاده نمی‌کنید. همۀ برنامه‌هایی که بر روی تلفنتان دارید ممکن است هنوز در پس‌زمینه حال اجرا بوده و باتری دستگاهتان را خالی کنند.
حالت Battery STAMINA در مصرف بی‌دلیل باتری صرفه‌جویی می‌کند. این حالت زمانی را که از صفحۀ نمایشتان استفاده نمی‌کنید تشخیص داده و به طور خودکار عملکردهایی راکه به آنها نیاز ندارید خاموش می‌کند و در عین حال اعلان‌هایی را که می‌خواهید روشن نگه می‌دارد. به محض اینکه کلید روشن/خاموش را برای فعال کردن صفحه فشار دهید، همه چیز دوباره روشن و فعال می‌شود.
CN3_Purple_Back.png
مشخصات کلیدی Xperia C

  • صفحۀ نمایش ۵ اینچی qHD (۵۴۰x۹۶۰ پیکسل)
  • پردازشگر چهار هسته‌ای ۱٫۲ گیگاهرتزی MediaTek MT6589
  • ۱ گیگابایت رم
  • ۴ گیگابایت حافظه داخلی، قابل افزایش تا ۳۲ گیگابایت
  • دوربین پشتی ۸ مگاپیکسل با فلاش LED، حسگر Exmor R
  • دو سیم کارت نسل سوم+نسل دوم (۳G + 2G) با حالت آماده به کار دوگانه
  • · Android 4.2 (Jelly Bean)

منبع :گویا آی تی
 

minafa

Member
آلودگی بیشتر XP پس از توقف پشتیبانی مایکروسافت




ایتنا - شرکت مایکروسافت یکبار دیگر به کاربران سیستم عامل قدیمی Windows XP درباره پایان و توقف پشتیبانی و عواقب ناشی از آن هشدار داد.


شرکت مایکروسافت یکبار دیگر به کاربران سیستم عامل قدیمی Windows XP درباره پایان توقف پشتیبانی و عواقب ناشی از آن هشدار داد.

به گزارش ایتنا به نقل از شرکت مهندسی شبکه گستر، همزمان با انتشار گزارش شش ماهه مایکروسافت (Security Intelligence Report) که وضعیت امنیت فناوری اطلاعات در جهان را بررسی و تحلیل می کند، این شرکت هشدار دیگری به کاربران Windows XP درباره پایان و توقف خدمات پشتیبانی این سیستم عامل در ماه میلادی آوریل سال آینده ۲۰۱۴ (برابر با فروردین ۱۳۹۳) داد.

با توقف پشتیبانی سیستم عامل Windows XP دیگر هیچ اصلاحیه امنیتی برای این سیستم عامل تهیه و منتشر نخواهد شد.

پیش‌بینی می‌شود که از فروردین سال آینده، بدافزارنویسان و نفوذگران با مهندسی معکوس قادر شوند تا نقاط ضعف امنیتی در Windows را که اصلاحیه‌ای برای ترمیم آن در Win XP منتشر نشده، تجزیه و تحلیل کرده و ابزارهای مخربی برای سوءاستفاده از این نقاط ضعف تهیه کنند.

طبق آمار منتشر شده از سوی مایکروسافت، انتظار می‌رود که میزان آلودگی سیستم‌های Win XP پس از توقف پشتیبانی، حدود ۶۵ درصد افزایش یابد.

این اتفاق در زمان عرضه مجموعه به‌روزرسانی Service Pack ۳ برای Windows XP و توقف پشتیبانی مجموعه قدیمی Service Pack ۲ نیز رخ داد.
در مدت دو سال از زمان توقف پشتیبانی Service Pack ۲، میزان آلودگی این نوع سیستم عامل حدود ۶۶ درصد نسبت به سیستم عامل Win XP SP۳ افزایش یافت.

windows-xp-300x171.jpg

در ابتدا که شرکت مایکروسافت زمزمه توقف پشتیبانی از Windows XP را آغاز کرده، بسیاری معتقد بودند که این شرکت یکبار دیگر مانند بار اول که پشتیبانی این سیستم عامل را برای مدت دو سال تمدید کرد، عقب نشینی کرده و همچنان پشتیبانی Win XP را ادامه خواهد داد.
ولی اکنون سیاست ها و هشدارهای مایکروسافت نشان دهنده جدیت این شرکت است.

اکنون که آمار کاربران سیستم عامل قدیمی Win XP رو به کاهش گذاشته و بطور متوسط به ۳۵% از کل کاربران Windows رسیده، اشتباه خواهد بود که مایکروسافت حرف خود را پس گرفته و دوباره کاربران را امیدوار به استفاده امن از این سیستم عامل کند.


منبع: ایتنا
 

minafa

Member
سرعت اينترنت همراه اول به 120 کيلوبيت بر ثانيه افزايش مي‌يِابد






مديرعامل همراه اول از ارسال روزانه بيش از ۱۰۰ هزار mms در شبکه همراه اول خبر داد و گفت: روزانه بين ۱۸۰ تا ۲۰۰ ميليون پيامک در شبکه همراه اول ارسال مي‌شود.

به گزارش ايتنا وحيد صدوقي مدير عامل شرکت ارتباطات سيار ايران در گفت‌و‌گو با خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) اظهار كرد: سرعت gprs (اينترنت تلفن همراه) تهران تا پايان سال به بيش از ۱۲۰ کيلوبيت بر ثانيه برسد.

وي همچنين در باره اينكه آيا براي ذخيره‌ پول در سامانه جيرينگ سودي در نظر گرفته مي‌شود؟ ابراز كرد: هدف اصلي از راه‌اندازي سامانه جيرينگ ايجاد بستري براي انتقال سريع پول است يعني هدف اصلي پول‌هاي خرد بوده است و تا به حال به گزينه ذخيره پول فکر نکرده‌ايم.

مديرعامل همراه اول در بخشي از سخنان خود با بيان اينكه يکي از منابع هدف استفاده از اين سامانه روستاها هستند، گفت: تلاش‌ داريم تا موضوع جيرينگ را در روستاها اطلاع‌رساني کنيم و هر نوع آموزشي را که در اين زمينه نياز است، در اختيار روستاييان قرار دهيم.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
شیوه‌ای عجیب ولی جالب
استفاده از مانیتور نامرئی برای حفظ حریم خصوصی!





ایتنا – با استفاده از یک عینک جادویی می‌توان اطلاعات صفحه نمایشگر را از دید دیگران مخفی کرد.
n00028270-b.jpg






کاربران اینترنتی از دیرباز نگران نقض حریم خصوصی خود بوده‌اند.

به عنوان مثال گاهی اوقات افراد مایلند به هنگام کار با رایانه، اطلاعاتی که بر روی صفحه نمایشگر ظاهر می‌شود از دید دیگران مخفی بماند.

هر چند تاکنون شیوه‌های زیادی در این خصوص به کار رفته ولی روش ابتکاری و جدیدی که اخیراً در وب مطرح شده، به نوبه خود قابل توجه است.


به گزارش ایتنا به نقل از اسکای نیوز، کارشناسان کانال Brusspup در یوتیوب با انتشار ویدئویی، نحوه ساخت یک مانیتور نامرئی را نمایش داده‌اند. ‌

Brusspup در زمینه تولید طرح‌های آنافورمیک شهره است.

در این روش عجیب، فقط خود کاربر می‌تواند اطلاعات مانیتور را ببیند و اطرافیان او از این مزیت بی‌بهره می‌مانند!

برای تولید این نوع نمایشگر، ابتدا باید لایه بیرونی روی مانیتور را که مسئول رمزگشایی داده‌های الکترونیکی و تبدیل آنها به تصاویر است، برداشت.

در مرحله بعد به سراغ لایه زیرین مانیتور می‌رویم و از آن به مقداری که بتوان دو شیشه عینک تهیه کرد، برمی‌داریم.

در این حالت مانیتور به یک صفحه نمایش سفید تبدیل می‌شود که هیچ چیز بر آن قابل مشاهده نیست.

در واقع صفحه نمایشگر تولید شده، فقط برای کاربری که از این عینک جادویی استفاده می‌کند قابل مشاهده است و برای دیگران نامرئی خواهد بود.

منبع: ایتنا
 

minafa

Member
با این نرم افزار می توانید بفهمید چه کسی از شما جاسوسی آنلاین می کند؟




ایتنا- این پلاگین می‌تواند نقشه سایت‌هایی که هنگام آنلاین بودن سعی‌میکنند اطلاعات شما را رد گیری کنند را نشان می‌دهد.
n00028123-b.jpg






کمپانی موزیلا روی مرورگر خود برنامه ای را دارد که به شما می گوید که چه سایتهایی هنگام مرور اینترنت از کامپیوتر شما اطلاعات بر می دارند.



به گزارش ایتنا از خبرآنلاین، پلاگین Lightbeam (لینک دانلود) که به مرورگر موزیلا افزوده می شود، به صورت اینفوگرافیک نقشه سایت‌هایی که هنگام انلاین بودن تان، سعی در گرفتن اطلاعات شما دارند را نشان می دهد.

در واقع آنچه اتفاق می افتد مبتنی بر خواندن Cookies/ کوکی های کامپیوتر شماست که بسیاری از کمپانی های تبلیغاتی و ... از آن استفاده و یا سوء استفاده می کنند.

کوکی ها، یک فایل متنی است روی کامپیوتر شما که هنگام مرور وب سایتها به صورت لاگ log ذخیره می شود و منبع اطلاعاتی خوبی است که کمپانی های تبلیغاتی و سازمانهای جاسوسی از آن استفاده کرده و نوع رفتار آنلاین شما را دسته بندی کرده و مورد مطالعه قرار می دهند.

هر بار که به یک سایت اینترنتی مراجعه می کنید، سایتهای زیادی به شما وصل شده و دست به جمع آوری اطلاعات محتلف از شما می زنند.
هم زمان ممکن است صفحه تبلیغاتی خود را باز کرده و به شما نشان دهند. سایتها معمولا با باز کردن تصویر فریبنده شما را به خود مشغول کرده و بعد کار تعریف شده خود را انجام می دهند.

مدیر اجرایی موزیلا، مارک سورمن، می گوید پلاگین Lightbeam بدلیل تقاضای مردم نسبت به مانیتورینگ حریم خصوصی شان ساخته شده است و مردم می خواهند بدانند هم زمان که روی اینترنت هستند، چه کسانی آنها را ردیابی می کنند.

خوبی این پلاگین بعد از مشاهده این است که می توانید سرورهای وصل شده به کامپیوتر خود را بلوکه کرده و یا اجازه دسترسی را بدهید.

به گفته مدیر موزیلا البته استفاده از کوکی ها یکی از چند راه دسترسی به اطلاعات کاربران است.

گفتنی است مرورگر موزیلا آپشنی بنام "Do not track" داشته که به سرورهای تبلیغاتی می گوید اطلاعات کاربران را بر ندارند.

لینک دانلود پلاگین (توجه داشته باشید که برای استفاده از این پلاگین باید مرورگر موزیلا را داشته باشید.
منبع :ایتنا
 

minafa

Member
[h=2]مایکروسافت در حال تست اولیه عینک هوشمند خودش است[/h]
مایکروسافت در حال آماده سازی عینک هوشمند انحصاری خودش است. بنا به گزارش Wall Street، این غول نرم افزاری در حال تست نمونه های اولیه از چیزی است که با عنوان “عینکهایی با امکان اتصال به اینترنت” از آن یاد می شود. این عینک هوشمند تقریبا شبیه به عینک هوشمند گوگل است.
به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ جزئیات زیادی در مورد نحوه ی عملکرد این عینک ها وجود ندارد. مایکروسافت قبلا تجربه تولید یک سری از ساعت ها از جمله SPOT را دارد.
این احتمال وجود دارد که اساس کار این عینک هوشمند از جهاتی با Xbox مرتبط باشد. مدارک لو رفته از طراحی اولیه Xbox One که سال گذشته منتشر شده بود نشان داد که عینکهای Kinect که با عنوان پروژه ی Fortaleza شناخته می شوند، از طریق یک ارتباط Wi-Fi یا ۴G به اینترنت متصل است. این عینک های Kinect محصول سال ۲۰۱۴ هستند اما هنوز مشخص نیست که آیا از مراحل ابتدایی فراتر رفته یا نه.
کمپانی مایکروسافت همچنین دارای ثبت اختراع برای تولید اولین نمایشگرهایی است که روی سر قرار می گیرد و تمرکزش روی بازی است. این سیستم مولتی پلیر یا چند نفره است که به شما اجازه می دهد تا بتوانید به صورت گروهی با استفاده از این نمایشگرها بازی کنید. این عینک ها شامل یک سنسور هستند که محل فیزیکی کاربر را تشخیص می دهد و همچنین می تواند حالات او را دنبال کرده و محل بازی را ببیند.

منبع: ورد آی تی
 

minafa

Member
[h=2]وای لپ تاپ خیس شد! چه کار کنم؟[/h]
ریختن آب روی لپ تاپ؛ چه اتفاق تاسف باری! یک هفته کار بدون توقف و پر ارزش با چند لحظه بی دقتی از هم فرو می پاشد… خوب اگر همین چند لحظه پیش این اتفاق ناگوار برای خودتان یا یکی از دوستان رخ داده، هیچ نگران نباشید و مراحلی را که در پائین شرح می دهیم مو به مو انجام دهید.​

به گزارش دنیای فناوری اطلاعات ؛ ولی توجه داشته باشید این مراحل تنها برای آب است؛ نه قهوه، شیر یا آبمیوه. مایعات شیرین (شکری) از خود موادی جامد برای جای می گزارند که وضعیت را به صورت مضاعف مشکل می کند که بهتر است ابتدا خشک شوند. اما بهتر از هر چیز مراجعه سریع به یک متخصص است.
۱- لپ تاپ را سریعا با نگاه داشتن دکمه پاور خاموش کنید.
۲- اگر لپ تاپ به برق AC متصل است، ابتدا مطمئن شوید نقاط دور برق خشک باشد بعد از آن سریعا سیم را از پریز بیرون بکشید.
۳- باتری را بیرون بکشید.
۴- دستگاه را درشیبی نگاه دارید تا آب داخل شده سریعا تخلیه گردد.
۵- لپ تاپ را با دستمال کاغذی در تمامی نقاطی که امکان ورود دستمال وجود دارد خشک کنید.
۶- دو راه برای خشک کردن قطعات درونی وجود دارد؛
O - یک راه فرو بردن رایانه در یک بسته یا کیسه برنج نپخته و خشک است.
O - راه دوم قرار دادن کامپیوتر در یک نقطه خشک است. رطوبت باید به صورت طبیعی خارج شود.
حداقل ۴۸ ساعت صبر کنید. شاید این زمان کمی مبالغه آمیز و بالا به نظر برسد اما صبر کردن برای رسیدن به زمان اختصاص داده شده به شما این اطمینان را می دهد که تمامی آب از لپ تاپ خارج شده است.
۱- سیم برق را با احتیاط بدون وجود باتری به پریز وصل کنید.
۲- تست کنید که لپ تاپ روشن می شود یا نه و این که آیا تاثیر مثبتی خواهد داشت.
۳- اگر رایانه روشن شد بدون وقفه از تمامی اطلاعات پشتیبان بگیرید. در اکثر تجربه های مشاهده شده دستگاه تنها برای چند ساعت روشن می شود و پس از آن برای همیشه خاموش می ماند.
۴- اگر پس از تلاش های بی وقفه دستگاه روشن نشد حتما خود را به یک متخصص رایانه برسانید.
امیدواریم که توضیحات کاملا در راستای رفع نیاز شما بوده باشد. اگر تجربیات خاصی دارید که فکر می کنید کارایی مناسبی دارد آن را با کاربران خوب ورد آی تی در میان بگذارید.

منبع: ورد آی تی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا