آموزش نصب phpbb و شيوه استفاده از آن

mahdi000

Member
منم بلاخره موفق شدم......



دارم بال در ميارم!!!(البته نه ديگه اينجوريا!)



:cry:



اشك خوشحاليه
 

mahdi000

Member
اينا حاصل دسترنج خودمه........


اينم تقديم به هر كي كه بدردش مي خوره:

UserName : tir21341

Password : 3y8p2e66

Tel (ISP) : 9718733 - 8735353

Support Tel : 8502818 - 8502819


2 ساعت تقديم به همه عزيزاني كه منو در طي كردن اين طريق ياري كردند.....



فقط اينكه بايد انگليسيمو قوي كنم چون فارسي نصب نشد!!!!
 
سلام mahdi000 جان
خوشحالم كه بالاخره موفق شدي . بهت تبريك ميگم و اميد وارم كه حالشو ببري داداش
 

mahdi000

Member
شرمنده كلمه ؛سوسول؛ مربوط به اين انجمن نبود....

يه لحظه قات زدم.


به هر حال من فكر ميكنم فايلي كه دانلود كردم مشكل داره.....


چون توي 98 هم قاطي مي نويسه....


ديگه جايي نيست كه من ازش فايل فارسيو دانلود كنم؟


شمارپ هم به زحمت انداختم....ميدونم....شما بزگواريد ديگه...چه مي شود كرد؟
 

mahdi000

Member
راستي بگم كه فايلهاي قبلي رو از آدرس هايي كه ديگر دوستان تو اين انجمن گذاشته بودن . دانلود كردم
 

sobhan_250

Active Member
با سلام و تشكر خيلي
آقا من روي ويندوز xp اين نرم افزار رو نصب كردم و جواب داد ولي روي ويندوز 2000 سرور اين پيغام رو ميده :

پيكر بندي php بر روي سرور شما بانك اطلاعاتي داده شده را پشتيبانب نمي كند

من از php 5 استفاده ميكنم همچنين از my sql 3.23.52 روي ويندوز xpهم همين نرم افزار ها نصب بود


خواهشا هركي ميدونه منو سريعتر راهنماپي كنه
 
چند وقت پيش يكي از دوستان همچين مشكلي داشت اما تو يه تاپيك جدا در موردش بحث شد اگه سرچ كنين حتما پيداش مي كنين
 
سلام
آقا دمت گرم من يه چند روزي بود دنبال يه همچين آموزشي ميگشتم
واقعا ممنون
 
خواهش مي كنم فقط شرمندم كه تا حالا قسمت دومش رو موفق نشدم تموم كنم كار هاي دانشگاه خيلي زياده اما اگه خدا بخواد بزودي اين كا رو انجان مي دم
 

E-Music

New Member
سلام و خسته نباشيد

اول تشكر كنم به خاطر همه توضيحات خوبي كه اينجا نوشته شده از اشكان جون و ديگر دوستاني كه بهش توضيحات ديگري رو اضافه كردن .

سوال من اينه كه اكه بعد از كليك كردن بر روي شروع نصب ، پيغام زير بيايد معنيش اينه كه هاست من يا همون سايتم از PHP پشتيباني نميكنه ؟


phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

ممنون - آرش
 
Re: سلام و خسته نباشيد

E-Music گفت:
اول تشكر كنم به خاطر همه توضيحات خوبي كه اينجا نوشته شده از اشكان جون و ديگر دوستاني كه بهش توضيحات ديگري رو اضافه كردن .

سوال من اينه كه اكه بعد از كليك كردن بر روي شروع نصب ، پيغام زير بيايد معنيش اينه كه هاست من يا همون سايتم از PHP پشتيباني نميكنه ؟


phpBB : Critical Error

Could not connect to the database

ممنون - آرش

نه دوست من شما اگه دقت كنين به پيام Could not connect to the database خواهيد ديد كه مشكل دستري به ديتابيس داره و نمي تونه به ديتا بيسي كه شما ساختين متصل بشه به احتمال زياد شما اطلاعات مربوط به ديتابيس رو اشتباه وارد كردين.
پس با حوصله اطلاعات رو درست وارد كنيد 100% مشكلتون حل ميشه

موفق باشيد
شب بخير
اشكان
 
سلام دوستان
علاقه مندانی که قسمت قبلی اين آموزش رو مطالعه کردند حتما تا حالا با شيوه نصب phpbb آشنا شدند و چه بسا تا حالا phpbb رو در کامپيوترشون يا روی هاتشون نصب کرندن خوب در اين قسمت می خواهيم که با قسمت های مختلف کنترل پنل مديريت phpbb بيشتر آشنا بشيم و ببينيم که با استفاده از اون چه امکانات و توانايی هايی برای پياده سازی يک تالارگفتگو در اختيار ما خواهد بود.
خوب دوستان در اولين قدم ممکنه که اين سوال پيش بياد که چطوری وارد قسمت کنترل پنل مديريت بشيم؟
خدمت اين سری از دوستان بايد عرض کنم که شما بايد در خط آدرس browser تون اين آدرس رو تايپ کنيد.(البته اگه فيلهای phpbb رو توی پوشه ای به همين نام درroot سرورتون ريخته باشيد)  http://localhost/phpbb/admin  يا http:// 127.0.0.1/phpbb/admin . شما از هر کدام از اين آدرس ها می توانيد استفاده کنيد به شکل زير دقت کنيد.

admin-adress.gif


بعد از اين عمل صفحه ای ما نند شکل زير برای شما دوستان نمايش داده خواهد شد و شما بايد نام کاربری و پسورد خود را در قسمتهای مربوطه وارد کنيد و در پايان روی دکمه ورود کليک نماييد.


Login.gif


خوب الان شما به بخش مديريت وارد شديد اين صفحه يک ديد کلي در مورد مسائل آماري بخش به شما ميدهد . صفحه ای که در بخش مشاهده می کنيد از دو بخش تشکيل شده :
1- آمار بخش: که گويای مطالب بسياری برای شماست از جمله: تعداد پستها و موضوعات ,  تعداد کاربران , تاریخ شروع به کار انجمن , سايز انجمن , تعداد پستها و موضوعات هر روز , تعداد کاربران هر روز , سايز دايرکتوری Avatar شما
2- وضعيت کاربران آنلاين: که خود شامل : نام کاربر ,  تاريخ عضويت ,  IP کاربر ,  تاريخ آخرين بروز رسانی اطلاعات کاربر و اينکه در حال حاضر کاربر در حال مشاهده کدام بخش از تارهای گفتگو می باشد
تا حالا شما متوجه شديد که چطور می شود اطلاعات دقيقی از تعداد پستها ,  موضوعات و .... پيدا کرد (به شکل زير توجه کنيد)


Contorol.gif


بخشها:

خوب دوستان شما در اين قسمت با چگونگی ايجاد شاخه و بخشهای مختلف هم چنين چگونگی سطح دسترسی کاربران به اين بخش ها و طرز پا ک کردن پستهای قديمی آشنا خواهيد شد.
 حالا می خواهيم ببينيم که چطور می شود درphpbb شاخه ها و بخش های مختلفی ايجاد کرد . برای اين کار فقط کافيست تا از فريم سمت چپ مديرت بخشها را انتخاب نماييد بعد از اين کار صفحه ای مانند شکل زير نمايان خواهد شد .


modiriat-bakhsh.gif



برای مثال شما می توانيد با وارد کردن کلمه مديريت محتوا و فشردن کليد " ايجاد يه شاخه جديد" شاخه جديدی به تالارهای گفتگوی خود بيافزاييد با انجام اين کار پيامی مبنی بر موفقيت ايجاد شاخه جديد برای شما نمايش داده خواهد شد.(به شکل زير دقت کنيد)

Payam.gif


حتی می توانيد هر يک از اين شاخه ها را به بخشهای کوچکتری هم تقسيم کنيد تا در هر يک از آنها به موضوعات مجزايی پرداخته شود برای اينکار کافيست تا در هر شاخه نام مورد نظر هر بخش خود را بنويسيد و سپس کليد " ايجاد يک بخش جديد"  را بفشاريد ( برای مثال من در شاخه مديريت محتوا دو بخش phpnuke , phpbb  را ايجاد نموده ام) .
خوب دوستان حالا با ايجاد شاخه جديدی به نام " برنامه نويسی" ساختن بخش جديدی به اين قسمت را با هم تمرين می کنيم. برای اين کار همانطور که گفته شد نامی برای بخش مان انتخاب می کنيم و روی دکمه ايجاد يک بخش جديد کليک می کنيم با اين کار صفحه ای مانند شکل زير برای شما نمايان خواهد شد .

tanzim-bakhsh.gif



1- در قسمت توضيحات: شما دوست عزيز می توانيد با نوشتن توضيحاتی مختصر درباره اين بخش اطلاعات مفيدی راجع به مباحثی که در اين بخش انجام می شود در اختيار کاربران قرار دهيد.
2- در قسمت شاخه اصلی سايت: می توانيد شاخه ای را انتخاب نماييد که بخش مربوطه به آن قسمت تعلق دارد.
3-درقسمت وضعيت بخش: شما می توانيد بخشی که ايجاد کرده ايد را به هر يک از دو شکل قفل شده يا قفل نشده در بياوريد( با اين توضيح که در بخش قفل شده هيچ يک از اعضا قابليت ارسال پست به آنرا ندارند )
4- در قسمت حذف پستهای قديمی : اگر چک باکس فعال را علامت بزنيد آنگاه پستهای قديمی شما به ترتیب روزهايی که شما برای سيستم تعريف می کنيد حذف خواهند شد.
خوب حالا که تنظيمات دلخواه خود را انجام داده ايد برای اتما م کارتان بر روی دکمه بروزرسانی کليک نماييد.


پس از انجام اين کار شما می توانيد بخش جديد را بصورت زير مشاهده نماييد.



Forums.gif



در اين قسمت بايد توضيح بدم که اگه احيانا در بخش يا شاخه ای اطلاعاتی وارد کرديد که خيلی براتون دلچسب نيست خيلی راحت با انتخاب ويرايش که در مقابل هر يک از شاخه ها و بخش ها نوشته شده مي توانيد اطلاعاتی که قبلا وارد کرده بوديد رو اصلاح کنيد.
حالا اگر خواستيد بخشی رو حذف کنيد با انتخاب کلمه حذف که در مقابل بخشها و شاخه موجود است اقدام به اين کار کنيد . اگر در شکل زير دقت کنيد منوجه مي شويد که برروی دکمه موجود در اين قسمت نوشته "  انتقال و حذف "  خوب اين به بدان معنی است که اگر شما فقط بخواهيد بخش مورد نظرتان حذف گردد اما محتويات آن از بين نرود با انتخاب منوی کرره ای موجود نام بخشی را که می خواهيد محتويات با آن بخش منتقل شود انتخاب نماييد و سپس روی دکمه انتقال و حذف کليک نماييد در غير اينصورت گزينه پيش فرض برای حذف بخش و محتوياتش کافيست.


hazf-bakhsh.gif



ادامه دارد ...

خوب دوستان شرمنده هستم كه نتونستم آموزش رو كامل تهيه كنم و براتون بفرستم تو رو به خدا ببخشيد ديگه اخه سرم خيلي شلوغه و دارم رو سايتم كار مي كنم تا زود تر اماده بشه از طرفي هم 7 شهريور امتحان مخابرات دارم تازه كارهاي پروژه پايان تحصيلم كه غوزه بالا غوزه انشا ا.. بزودي ادامه اين اموزش رو براتون اينجا قرار ميدم


موفق و پاينده باشيد
اشكان
 

جدیدترین ارسال ها

بالا