alizap
Member

سلام
امروز میخوام یه آموزش ساده بزارم
ساخت یه بشکه با کمترین ابزار!
خوب, آماده اید؟
بریم سراغ آموزش:

اول از همه یه Sphere ساده با Radius=50 ایجاد کنید.

حالا از لیست Modifier ها دستور Taper رو اجرا کنید و Amount رو به 0.45- تغییر بدید!

یک بار دیگه Taper رو به جسم اعمال کنید اما اینبار Amount رو روی 0.90 قرار بدید.

اینبار از Modifier ها Edit Poly رو انتخاب کنید و حالت Edge رو فعال کنید

حالا همون خط هایی رو که من انتخاب کردم رو شما هم انتخاب کنید و همونطور که توی عکس نشون دادم روی گزینه ی Circular Selection Region کلیک کنید تا دستور اجرا بشه...

پس از این ها خط هایی رو که گفتم انتخاب کنید رو پاک کنید و البته منظورم Delete کردن نیست منظورم حذف هست که شما میتونید با کلید Backspace که روی صفحه کلید هست این کار رو انجام بدید.

دوباره برمیگردیم به دستور Edit Poly و حالت Polygon رو انتخاب میکنیم و خیلی راحت بالا و پایین جسم رو انتخاب میکنیم. همین کاری که من توی تصویر انجام دادم!

حالا از زیر منو های همین Modifier روی مربع کوچیکی که کنار Bevel Tools گزاشته شده کلیک میکنیم تا یک پنجره کوچیک باز بشه حالا مثل تصویر Height رو به 3- و Outline Amount رو به 0.65 تغییر بدید.

دوباره به حالت Edge برمیگردیم و یک ردیف از لبه ها رو مثل تصویر انتخاب میکنیم.

اگر شما گزینه Loop رو بزنید میبینید همین کار شما تکرار میشه و خیلی کار رو آسون میکنه.

در همین حال که این خط ها یا لبه ها رو انتخاب کردید برای حذفشون Backspace رو میزنیم.

دوباره به حالت Polygon برگردید و تمام Poly هایی رو که من تو تصویر انتخاب کردم رو شما هم انتخاب کنید...

حالا روی مربه کوچیک کنار Extrude کلیک کنید تا پنجره تنظیمات Extrude باز بشه.
حالا در همین پنجره گزینه Extrude Type رو روی زیر مجموعه By Polygon قرار بدید و Height رو روی 4.5 تنظیم کنید.

حالا شما یک بشکه زیبا دارید که با یک پوسته (Texture) خوب طبیعی تر بنظر میرسه

میتونید برای زیبایی بیشتر چند تا Cylinder دور بشکه قرار بدید...

منبع:3dsmaxtutorials.net
برگردان به فارسی:علیرضا خیرآبادی
از سایت:www.takinfo.com
آخرین ویرایش: