آموزش ساخت مقرنس ؟؟؟؟ کمـــــــــــــــک

A.sad

Member
دوست عزیز معمولا اینجور کار ها رو اول به جزییات کوچکتر تقسیم کن و بعد از نظز هندسی مدل کن اینجوری بهتر به نتیجه می رسی(Modular)
احتیاج به تمرین کردن داره
امیدوارم این عکس و فایل بتونه کمکت کنه
 

پیوست ها

  • modular2.jpg
    modular2.jpg
    90 کیلوبایت · بازدیدها: 106
  • modular.jpg
    modular.jpg
    90.4 کیلوبایت · بازدیدها: 90
  • modulartuts.rar
    52.5 کیلوبایت · بازدیدها: 119

hanie7792

New Member
دوست عزیز معمولا اینجور کار ها رو اول به جزییات کوچکتر تقسیم کن و بعد از نظز هندسی مدل کن اینجوری بهتر به نتیجه می رسی(modular)
احتیاج به تمرین کردن داره
امیدوارم این عکس و فایل بتونه کمکت کنه

خیلی خیلی ممنون از راهنماییتون
فایل دانلود شد اما باز نشد،نمی دونم چرا!
 

A.sad

Member
احتمالا چون 2012 اپلود کردم باز نمی کنه 2011 و 2010 رو از پایین دانلود کنید
البته بهتره که خودتون دوباره مدل کنید این فایل صرفا برای ایده دادن به شما باری مدل کردن بود و زیاد روش کار نکردم
 

پیوست ها

  • modulartu.rar
    215.1 کیلوبایت · بازدیدها: 118

hanie7792

New Member
احتمالا چون 2012 اپلود کردم باز نمی کنه 2011 و 2010 رو از پایین دانلود کنید
البته بهتره که خودتون دوباره مدل کنید این فایل صرفا برای ایده دادن به شما باری مدل کردن بود و زیاد روش کار نکردم


مکس من 2011 بود...
نمی دونم چه طوری تشکر کنم
واقعا لطف کردید...خیلی بهم کمک کرد.
 

mohammadyzr

Well-Known Member
سلام دوست عزیز

دوستان لطف کردن و چند روش خیلی خوب رو برای این کار گفتن.
روش منم اینه که اول یه پلین میکشم و با راست کلیک کردن روی اون convert to editable mesh رو میزنم.
بعد تو زیر مجموعه Edge از یکی از لبه ها با نگه داشتن کلید Shift کپی میگیرم و لبه ها رو گسترش میدم ، و در نهایت با کمک Unwrap تکسچرها رو روی کار می کشم.
واسه سهولت و افزایش دقت کار هم میشه نقشه های مربوط به مقرنس رو توی مکس توی ویوها روی چند تا پلین قرار داد و واسه مدلینگ از اونا بعنوان راهنما استفاده کرد که مراحل کارمو تو چند تا عکس برات پیوست کردم. این روش در واقع همون روشیه که واسه مدلینگ ماشین استفاده میشه.
اگه سوالی بود در خدمتم، و اگر هم در نهایت نتونستی این کارو انجام بدی فایل مکس دهنه کارو آپلود کن تا با توجه به اون مقرنس رو واست درست کنم.

موفق باشی:rose:
 

پیوست ها

  • 005.jpg
    005.jpg
    11.2 کیلوبایت · بازدیدها: 92
  • 004.jpg
    004.jpg
    38.1 کیلوبایت · بازدیدها: 91
  • 003.jpg
    003.jpg
    53.1 کیلوبایت · بازدیدها: 87
  • 002.jpg
    002.jpg
    53.4 کیلوبایت · بازدیدها: 97
  • 001.jpg
    001.jpg
    73.1 کیلوبایت · بازدیدها: 88

hanie7792

New Member
سلام دوست عزیز

دوستان لطف کردن و چند روش خیلی خوب رو برای این کار گفتن.
روش منم اینه که اول یه پلین میکشم و با راست کلیک کردن روی اون convert to editable mesh رو میزنم.
بعد تو زیر مجموعه Edge از یکی از لبه ها با نگه داشتن کلید Shift کپی میگیرم و لبه ها رو گسترش میدم ، و در نهایت با کمک Unwrap تکسچرها رو روی کار می کشم.
واسه سهولت و افزایش دقت کار هم میشه نقشه های مربوط به مقرنس رو توی مکس توی ویوها روی چند تا پلین قرار داد و واسه مدلینگ از اونا بعنوان راهنما استفاده کرد که مراحل کارمو تو چند تا عکس برات پیوست کردم. این روش در واقع همون روشیه که واسه مدلینگ ماشین استفاده میشه.
اگه سوالی بود در خدمتم، و اگر هم در نهایت نتونستی این کارو انجام بدی فایل مکس دهنه کارو آپلود کن تا با توجه به اون مقرنس رو واست درست کنم.

موفق باشی:rose:

واقعا ممنــــــون...لطف کردین...این کارا خیلی حرفه ای هست به خدا.... والا من فقط کلاس مقدماتی مکس رو رفتم و تا اونجا که یادمه استادم می گفت مدل سازی ماشین که شما میگید شبیه این کار هست،خیلـــــــــــی سخته...این یه دلداری بود واسه خودم که نمی تونم مقرنس رو درست کنم :sad:
تو این فایلی که آپلود کردم نقشه های کد و 3d هست....واقعا ممنون می شم اگه برام درستش کنید...خودم یه کارایی کردم اما خیلی مشکل داره!
 

پیوست ها

  • plan.rar
    337 کیلوبایت · بازدیدها: 207

susha

New Member
واقعا ممنــــــون...لطف کردین...این کارا خیلی حرفه ای هست به خدا.... والا من فقط کلاس مقدماتی مکس رو رفتم و تا اونجا که یادمه استادم می گفت مدل سازی ماشین که شما میگید شبیه این کار هست،خیلـــــــــــی سخته...این یه دلداری بود واسه خودم که نمی تونم مقرنس رو درست کنم :sad:
تو این فایلی که آپلود کردم نقشه های کد و 3d هست....واقعا ممنون می شم اگه برام درستش کنید...خودم یه کارایی کردم اما خیلی مشکل داره!
من برای بار اول میخواستم یک ماشین پورشه بسازم بیشتر شبیه پیکان شد !...اصلا نباید دل سرد بشی و پشتکار داشته باشی که متاسفانه من مدتی به خاطر کلاس های دانشگاه که دارم اصلا وقت نمیکنم دنبال اموزش های 3dmax برم

البته من داشتم با یک نفر حرفه ای که 10 سال با 3dmax کار کرده بود صحبت میکردم میگفت باید از همین حالا مشخص کنی که چه چیزی میخوای یاد بگیری چون 3dmax گستردست و داخلش گم میشی ....
 

hanie7792

New Member
من برای بار اول میخواستم یک ماشین پورشه بسازم بیشتر شبیه پیکان شد !...اصلا نباید دل سرد بشی و پشتکار داشته باشی که متاسفانه من مدتی به خاطر کلاس های دانشگاه که دارم اصلا وقت نمیکنم دنبال اموزش های 3dmax برم

البته من داشتم با یک نفر حرفه ای که 10 سال با 3dmax کار کرده بود صحبت میکردم میگفت باید از همین حالا مشخص کنی که چه چیزی میخوای یاد بگیری چون 3dmax گستردست و داخلش گم میشی ....




من خیلــــــی به 3d max علاقه دارم و دوست دارم تا جایی یاد بگیرم که هر چی اراده کنم بتونم بسازم!!! البته به انیمیشن علاقه ای ندارم،شاید چون زیاد ربطی به رشته ام (معماری) نداره...در هر صورت ممنون از دلگرمیتون. :)
 

draz

New Member
سلام به دوستان
پایان نامم مسجده سه بعدیشو انجام دادم ولی درمتریال دهی مشگل دارم مخصوصا"برای مقرنساش ورودی ایوان هم برای زیر گنبداولا"متریا درست درمانی ندارم ثانیا"اونایی هم که دارم نمی دارم چطور به کار ببرم لطفا" کمکم کنید
 

mohammadyzr

Well-Known Member
سلام
یه چند تا تکسچر تو این زمینه تو بخش تکسچرهای سایتم دارم شاید بتونه کمکتون کنه:
www.yazdirad.com
در زمینه بکار بردن اونا هم باید از Unwrap و UVW Mapping استفاده کنید که تو این سایت راجبش زیاد توضیح داده شده ضمن اینکه تو بخش دریافت فایل و مقالات سایت Persian-Designers.com هم یه مقاله خوب در این زمینه وجود داره.
 

sersha

New Member
na azize delam aslanam sakht nist... bebin be in nemigan mogharnas ! migan karbandi.. faghat kafie ke 1 ghos ro dorost koni va ba jabe ja kardane pivotesh azesh ba estefade az rotate cope begiri va ezafatesh ra hazf koni.
 

پیوست ها

  • ghajar0000.jpg
    ghajar0000.jpg
    384.8 کیلوبایت · بازدیدها: 64
  • wire.jpg
    wire.jpg
    73.9 کیلوبایت · بازدیدها: 44

sersha

New Member
in aksi brat ferestadan ro chek kon fekr konam komaket kone..albate in modele male game e.. vali age hamino behesh subdiv ezafe koni ghbele estefade dar kare real ham hast
 
اول سه نمای مقرنس را در اتوکد ترسیم کرده
و از آن عکس تهیه می کنیم و عکس را وارد مکس می کنیم
در نمای تاپ به روش اسپلاین نمای تاپ مقرنس را ترسیم کرده
به کمک ابزار جابجایی ورتکس های قسمت هایی از مقرنس را که در نمای فرونت دیده می شوند را جابجا کرده و با توجه به تصویر در محل مناسب قرار می دهیم
همین تنظیمات را در نمای لفت انجام می دهیم
در نهایت آن را به یک سه بعدی تبدیل می کنیم
این نمونه کارهایی هست که من با این روش انجام دادم ممنون میشم نظرتون بدبد.
 

پیوست ها

  • 7.jpg
    7.jpg
    38.4 کیلوبایت · بازدیدها: 44
  • 2.jpg
    2.jpg
    49.8 کیلوبایت · بازدیدها: 36
آخرین ویرایش:

hanie7792

New Member
اول سه نمای مقرنس را در اتوکد ترسیم کرده
و از آن عکس تهیه می کنیم و عکس را وارد مکس می کنیم
در نمای تاپ به روش اسپلاین نمای تاپ مقرنس را ترسیم کرده
به کمک ابزار جابجایی ورتکس های قسمت هایی از مقرنس را که در نمای فرونت دیده می شوند را جابجا کرده و با توجه به تصویر در محل مناسب قرار می دهیم
همین تنظیمات را در نمای لفت انجام می دهیم
در نهایت آن را به یک سه بعدی تبدیل می کنیم
این نمونه کارهایی هست که من با این روش انجام دادم ممنون میشم نظرتون بدبد.



خیلی ممنـــــــــــــون از آموزشتون....کاراتون هم خیلــــــی عالی شده...یه سوال: با چه دستوری spline هارو سه بعدی کردین؟shell ؟
من یه بار با این روش کار کردم و ولی خطهام منحنی نمی شه...یعنی اصلا حالت قوس رو ندارن !
اگه یه کم به جزئیاتش هم اشاره کنید ممنون میشم.
 
سلام
چند وقت پیش حرم امام رضا بودم تو صحن نشسته بودم و به معماری ها نگاه میکردم واقعا حال کردم و مبهوت هنر ساخت شدم هرچی سعی کردم یه فهم کلی از حجمها بدست بیارم نشد که نشد ........ چون به نظر من تو مدلینگ کار اول اینه که خوب حجم رو بشناسی
بهترین راه هم تو ساخت چنین شکلای هندسی اینه که قدم به قدم از روی اجرای واقعی الگو برداری کنی .... کسی هست که اجرا کرده باشه یا اجرا رو دیده باشه یا فرمول یا تکنیک ساخت را بدونه و توضیح بده ................
 
مرسی:)
بله به کمک shellسه بعدی میشن و با اهرم هایbezier corner فرم منحنی ایجاد میشه
موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا