محفل مبتدیان ZBrush

Hamed.tba

Active Member
نع وب شما لازم نیست چیزی رو ماسک کرده باشین تا توپولوژی تونو تغییر بده
زمانی که دکمه داینامش روشنه هر بار کنترل کلیک کنین باستون ریتوپو می کنه بر اساس رزولوشنی که گذاشتین.العان همون ابجکت رو باز کنین رزولوشن رو 300 بذارین کنترل کلیک کنین کلی تفاوت می کنه.
ایول به شخصه از طراحی جواهرات خعلی خوشم میاد...موفق بباشین:rose:

آها ... که اینطور... خیلی جالبه واقعا امکانات خعلی خوبی داره برای ما که جواهرات کار میکنیم .

بازم ممنون حالا یه کم بیشتر کار میکنم روی آموزش هایی که گرفتم ببینم چی میشه باز با یه خروار سوال میام خدمتتون .
23 تا دی وی دی آموزشی دارم فعلا رو 8 و 9 دارم کار میکنم lol

سلام
با اجازه استاد
من نتم اجازه نمیداد زود سر بزنم. در عوض استفاده کردیم.

روزلوشن: کیفیت واحد سطح یا حجم. رزولوشن همون عدد نسبی کیفیت هست که بالاترش دیتیل بیشتری رو حفظ میکنه ... برای تغییرش از دستگیره ای که کنار دکمه داینامش هست استفاده کن. روش کار با داینامش قبلا عرض شده.
: و یک نکته: عزیز چون ما رو در رو نیستیم برای گرفتن جوابت هم واضح صحبت بفرمایید و هم به اندازه فرصت دیگران صبر بفرمایید.

در مورد راینو! من اون زملانا یکمی راینو بلد بودم!
مش توی راینو به خوبی nurbs نیست. و رابط شما با راینو هم فقط میتونی مش باشه.
راه حلی که اونوقتا پیدا کرده بودم با یه پلاگین یا ابزاری بود که surf ها رو تبدیل میکرد به پلی های مربعی مناسب.
راه دیگه هم اینه که شما از ریتوپولوژی دستی استفاده کنی. داینامش فقط برای یکدستی و ساختن بیس خوبه که شاید تو راینو راحت تر هم باشی. پیشنهاد میکنم یکم در مورد ریتوپولوژی تحقیق کنی.


موفق باشی
:rose:
روز پدر و علت زیبای این نامگذاری مبارک و مسعود
یا علی مدد

ممنون آقای برهانی گل . خیلی استفاده کردیم از توضیحات شما در کل این تاپیک .

بله متاسفانه یا خوشبختانه راینو اصلا به درد کار با مش نمیخوره. طبیعی هم هست چون این نرم افزار کلا با nurbs هست و همه قدرتش همینه .

ولی من بیشتر به خاطر اینکه کارای دوستای خارجیمو دیدم که خیلی خوب بین راینو و ماتریکس و زیبراش کار میکنن زوم کردم روش.

نامردا هیچی هم بروز نمیدن هرچی ما ازشون میپرسیم lol
من تقریبا یه 10 سالی میشه همه کارو زندگیم با راینو میچرخه ....باهاش ماشین و خونه گرفتم زن گرفتم ! ایشالا کارای دیگه هم میکنم .:lol:خلاصه که بدجوری سرمون تو لاک همین راینو بوده حالا دیگه واقعا نیاز دارم به آموزش ...حالا هر چی میخواد باشه باشه . حالم از آموزش دادن به هم میخوره دیگه میخوام فقط یاد بگیرم یه مدت .
برای همین ما دیگه مشتری پروپا قرص شماییم.

خلاصه........در مورد اون پلاگینی هم که میگین بله اونو هم دارم که میاد 4 ضلعی میکنه پلیگان هارو اصلا تو راینو 5 دیگه پلاگین هم نمیخواد دستورش هست که خودش 4 ضلعی میکنه ....حتی دستوراتی هم هست که محشره و واقعا عالی حجم مش رو کم میکنه بدون اینکه ظاهرش خراب شه
من تا 85% از حجم مش رو بدون اینکه کوچکترین مشکلی پیدا کنه کم میکنم با راینو .
دستورات rebuild خیلی خوبی هم برای تعمیرات مش داره .

و در نهایت یه سوال ....

من تمام کارامو با راینو با کلیک های میانبر انجام میدم و حتی برای خودم کلید های ویژه میسارم مثلا KK بولیئن میکنه یا M میرور (Mirror) میکنه و غیره .....

تو زیبراش کجاس ؟ ( شرمنده تنبلی کردم هنوز خودم دنبالش نگشتم) اصلا میشه به همین راحتی کلید تعریف کرد ؟
یا اصلا لیست کلید های میانبرش هم باشه خوبه باز.


خیلی خیلی ممنون .

آقای برهانی گل هر کاری با راینو داشتی ما در خدمتیم دربست .:rose:
 

tempel2

New Member
سلام دوست عزیز...
من توی انجمن های مختلف شرکت کردم و مدت زیادی صبر کردم اما کسی جوابم رو نداد ...
من یک سایت با دریم ویور طراحی کردم با width="950"این درحالیه که روی لپ تاپ بدون هیچ مشکلی اجرا میشه اما روی pc با رزولوشن افقی نشون داده میشه.حتی یک پنجم سمت راست صفحه و بالای صفحه رو نشون نمیده.نمی دونم مشکل از کجاست این یک پروژه است که باید تا 4شنبه تحویل بدم اگر میشه لطفا راهنمائیم کنید

متشکرم از لطف عالی............:rose:
 

skyblu3

Member
آها ... که اینطور... خیلی جالبه واقعا امکانات خعلی خوبی داره برای ما که جواهرات کار میکنیم .

بازم ممنون حالا یه کم بیشتر کار میکنم روی آموزش هایی که گرفتم ببینم چی میشه باز با یه خروار سوال میام خدمتتون .
23 تا دی وی دی آموزشی دارم فعلا رو 8 و 9 دارم کار میکنم lol



ممنون آقای برهانی گل . خیلی استفاده کردیم از توضیحات شما در کل این تاپیک .

بله متاسفانه یا خوشبختانه راینو اصلا به درد کار با مش نمیخوره. طبیعی هم هست چون این نرم افزار کلا با nurbs هست و همه قدرتش همینه .

ولی من بیشتر به خاطر اینکه کارای دوستای خارجیمو دیدم که خیلی خوب بین راینو و ماتریکس و زیبراش کار میکنن زوم کردم روش.

نامردا هیچی هم بروز نمیدن هرچی ما ازشون میپرسیم lol
من تقریبا یه 10 سالی میشه همه کارو زندگیم با راینو میچرخه ....باهاش ماشین و خونه گرفتم زن گرفتم ! ایشالا کارای دیگه هم میکنم .:lol:خلاصه که بدجوری سرمون تو لاک همین راینو بوده حالا دیگه واقعا نیاز دارم به آموزش ...حالا هر چی میخواد باشه باشه . حالم از آموزش دادن به هم میخوره دیگه میخوام فقط یاد بگیرم یه مدت .
برای همین ما دیگه مشتری پروپا قرص شماییم.

خلاصه........در مورد اون پلاگینی هم که میگین بله اونو هم دارم که میاد 4 ضلعی میکنه پلیگان هارو اصلا تو راینو 5 دیگه پلاگین هم نمیخواد دستورش هست که خودش 4 ضلعی میکنه ....حتی دستوراتی هم هست که محشره و واقعا عالی حجم مش رو کم میکنه بدون اینکه ظاهرش خراب شه
من تا 85% از حجم مش رو بدون اینکه کوچکترین مشکلی پیدا کنه کم میکنم با راینو .
دستورات rebuild خیلی خوبی هم برای تعمیرات مش داره .

و در نهایت یه سوال ....

من تمام کارامو با راینو با کلیک های میانبر انجام میدم و حتی برای خودم کلید های ویژه میسارم مثلا KK بولیئن میکنه یا M میرور (Mirror) میکنه و غیره .....

تو زیبراش کجاس ؟ ( شرمنده تنبلی کردم هنوز خودم دنبالش نگشتم) اصلا میشه به همین راحتی کلید تعریف کرد ؟
یا اصلا لیست کلید های میانبرش هم باشه خوبه باز.


خیلی خیلی ممنون .

آقای برهانی گل هر کاری با راینو داشتی ما در خدمتیم دربست .:rose:


سلام حامد جون..:rose:.دلم برات تنگ شده بود داداش...نیستییییی....نه اینجا نه اونجا نه اینور نه اونور:snap::mad::lol:
:rose::rose::rose::rose:

اینو یه نگاه بنداز:wink:
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=169116
 

Hamed.tba

Active Member
سلام حامد جون..:rose:.دلم برات تنگ شده بود داداش...نیستییییی....نه اینجا نه اونجا نه اینور نه اونور:snap::mad::lol:
:rose::rose::rose::rose:

اینو یه نگاه بنداز:wink:
http://forum.majidonline.com/showthread.php?t=169116


سلام محمد جان قربانت آقا لطف داری.
اونجا که خوب دیدی چطور جواب کارامونو دادن اینجا هم که هستیم و استفاده میکنیم .اونور هم تو سایت خودم هستم و اینا .

دستت هم درد نکنه این تاپیک هم خوب بود که فرستادی .

محمد جان جایی نداره مثل راینو بشه خودت تعریف کنی ؟
 
:rose:
سلام بر دوست عزیز: در مورد رزولوشن: قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری: دوست عزیز جای مناسب باید دنبال این مطلب بگردی. مفهوم رزولوشن توی فتوشاپ و توی مش بندی متفاوته. برای دریم ویور که متاسفانه اصلا بلد نیستم فکر میکنم شما باید استانداردهای ASPECT RATIO خروجی خودتون و امکانات دستگاهای موجود و رزولوشن های متداول رو در نظر بگیرید. این بحث ممکنه در فروم افترافکت یا ساخت نرم افزار همین سایت کاملا یک سوال عادی و راحت باشه. امیدوارم بتونید جواب خودتون رو زودتر پیدا کنید: برای رسیدن به مقصود از راهش و با حوصله حرکت بفرمایید.


با اجازه استاد
سلام آقا حامد.:rose:
امیدوارم اطلاعاتی که نوشتم درست و ناغلط بوده باشه. سرعت شما ماشاءا... بالاست.
استاد راینو! ممکنه بعدا مزاحمتهای پرسشی برات ایجاد کنم! البته وقتی حوصله شاگرد داشتی:rose:
در مورد دوستان خارجی هم من چون فقط در حد گل بازی زیبراش میدونم نمیتونم کمک کنم. اما مهارتهای HARD SURFACE MODELING و حجم سازی هندسی تر خیلی بهت کمک خواهد کرد.

من از لینکی که محمد جان:rose: داده بود خوشم اومد. خودم هم اینو پیدا کردم که ظاهرا همونه
http://www.cgpinoy.org/t1681-zbrush-hotkeys
ولی نوشته بود ورژن 3 ... البته احتمالا به کار میاد.

در مورد اساین کردن هات کی های جدید هم یه سرچ زدم و به خاطر سوال خوب شما خودم هم یاد گرفتم!
شاید صفحش راحت باز نشه! متنشو کپی کردم.
لینک زیرش هم مربوط به صفحه اصلی هات کی های زیبراش هست. چه کیبورد و چه ماوس (تو قبلی هم که گذاشته بودن البته هست)

:
اینطور که من فهمیدم اگه روی دکمه ای کنترل رو نگه داری هلپ سریع رو میاره و اگه کنترل و alt رو با هم نگه داری یه توضیح متفاوت خلاصه و یا اسمش رو مینویسه.
اما برای اساین کردن هات کی کافیه روی دکمه مورد نظر ماوس رو ببری و کنترل و ALT رو نگه داری و حالا کلیک کنی:
خب حالا اگه دقت کنی تو نوار توضیحاتی که بالا سمت چپ وجود داره میگه دکمه ای رو که میخوای بهش مربوط کنی بزن!
اگه خودش یه دکمه داشته باشه تو حالت کنترلALT دیده میشه.
وگرنه میتونی با زدن DELETE دکمه قبلی رو پاک کنی یا دکمه جدیدی بهش بدی یا با ESC دستور رو لغو کنی.
و اما برای ذخیره و باز کردن:
منوی PREFRENCES گزینه HOTKEYES ... کارها و تغییرات شما اینجا ذخیره میشه و میشه تغییر داد ظاهرا. فایلی که میده رو تو NOTE PAD باز کن و ببین ...

من دیرم شده. ببخشید که دیر هم میام.
:rose:
یا امیرالمؤمنین روحی فداک



Custom Hotkeys are saved and loaded from the Hotkeys subpalette in the Preferences palette
.

attachment.php

Setting Custom Hotkeys


  1. Press and hold CTRL + ALT and click on the interface item you want to assign a hotkey to. This could be a button, a slider or a palette.
  2. Press the key on your keyboard you want to assign the interface item to or press ESC to exit.

Assign a Palette to a Hotkey


  1. Press and hold CTRL + ALT and click on the palette.
  2. Press the key on your keyboard you want to assign the interface item to or press ESC to exit.
When a hotkey is assigned to a palette the top center of the palette will appear under your cursor when you press the hotkey. If the entire palette can not show within in the interface the palette will be moved vertically upwards until it fits into the ZBrush window.
By default the Alpha, Stroke, Tools, Brushes, Texture and Material palette are assigned to F1 through F6.

Assigning a Brush to a Hotkey

To assign a brush to a key follow the steps below:​

  1. Press and hold CTRL + ALT and click on the brush in the Brush palette. You can click on a brush icon in the Brush palette or in the Brush pop-up.
  2. Press the key on your keyboard you want to assign the interface item to or press ESC to exit.

Saving Your Hotkeys


  • To store your hotkeys so they are always useable press Preference: Hotkeys: Store
You can also save your hotkeys in case you do not always want them assigned.​

  • To save your hotkeys press Preference: Hotkeys: Save

Loading Hotkeys


  • To load your hotkeys press Preference: Hotkeys: Load

Restore Default Hotkeys


  • To restore your hotkeys to ZBrush's initial hotkey setup press press Preference: Hotkeys: Restore
 

پیوست ها

  • Hotkeys.jpg
    Hotkeys.jpg
    2.8 کیلوبایت · بازدیدها: 41

Hamed.tba

Active Member
:rose:


با اجازه استاد
سلام آقا حامد.:rose:
امیدوارم اطلاعاتی که نوشتم درست و ناغلط بوده باشه. سرعت شما ماشاءا... بالاست.
استاد راینو! ممکنه بعدا مزاحمتهای پرسشی برات ایجاد کنم! البته وقتی حوصله شاگرد داشتی:rose:
در مورد دوستان خارجی هم من چون فقط در حد گل بازی زیبراش میدونم نمیتونم کمک کنم. اما مهارتهای HARD SURFACE MODELING و حجم سازی هندسی تر خیلی بهت کمک خواهد کرد.

من از لینکی که محمد جان:rose: داده بود خوشم اومد. خودم هم اینو پیدا کردم که ظاهرا همونه
http://www.cgpinoy.org/t1681-zbrush-hotkeys
ولی نوشته بود ورژن 3 ... البته احتمالا به کار میاد.

در مورد اساین کردن هات کی های جدید هم یه سرچ زدم و به خاطر سوال خوب شما خودم هم یاد گرفتم!
شاید صفحش راحت باز نشه! متنشو کپی کردم.
لینک زیرش هم مربوط به صفحه اصلی هات کی های زیبراش هست. چه کیبورد و چه ماوس (تو قبلی هم که گذاشته بودن البته هست)

:
اینطور که من فهمیدم اگه روی دکمه ای کنترل رو نگه داری هلپ سریع رو میاره و اگه کنترل و alt رو با هم نگه داری یه توضیح متفاوت خلاصه و یا اسمش رو مینویسه.
اما برای اساین کردن هات کی کافیه روی دکمه مورد نظر ماوس رو ببری و کنترل و ALT رو نگه داری و حالا کلیک کنی:
خب حالا اگه دقت کنی تو نوار توضیحاتی که بالا سمت چپ وجود داره میگه دکمه ای رو که میخوای بهش مربوط کنی بزن!
اگه خودش یه دکمه داشته باشه تو حالت کنترلALT دیده میشه.
وگرنه میتونی با زدن DELETE دکمه قبلی رو پاک کنی یا دکمه جدیدی بهش بدی یا با ESC دستور رو لغو کنی.
و اما برای ذخیره و باز کردن:
منوی PREFRENCES گزینه HOTKEYES ... کارها و تغییرات شما اینجا ذخیره میشه و میشه تغییر داد ظاهرا. فایلی که میده رو تو NOTE PAD باز کن و ببین ...

من دیرم شده. ببخشید که دیر هم میام.
:rose:
یا امیرالمؤمنین روحی فداک



Custom Hotkeys are saved and loaded from the Hotkeys subpalette in the Preferences palette
.

attachment.php

Setting Custom Hotkeys


  1. Press and hold CTRL + ALT and click on the interface item you want to assign a hotkey to. This could be a button, a slider or a palette.
  2. Press the key on your keyboard you want to assign the interface item to or press ESC to exit.

Assign a Palette to a Hotkey


  1. Press and hold CTRL + ALT and click on the palette.
  2. Press the key on your keyboard you want to assign the interface item to or press ESC to exit.
When a hotkey is assigned to a palette the top center of the palette will appear under your cursor when you press the hotkey. If the entire palette can not show within in the interface the palette will be moved vertically upwards until it fits into the ZBrush window.
By default the Alpha, Stroke, Tools, Brushes, Texture and Material palette are assigned to F1 through F6.

Assigning a Brush to a Hotkey

To assign a brush to a key follow the steps below:​

  1. Press and hold CTRL + ALT and click on the brush in the Brush palette. You can click on a brush icon in the Brush palette or in the Brush pop-up.
  2. Press the key on your keyboard you want to assign the interface item to or press ESC to exit.

Saving Your Hotkeys


  • To store your hotkeys so they are always useable press Preference: Hotkeys: Store
You can also save your hotkeys in case you do not always want them assigned.​

  • To save your hotkeys press Preference: Hotkeys: Save

Loading Hotkeys


  • To load your hotkeys press Preference: Hotkeys: Load

Restore Default Hotkeys


  • To restore your hotkeys to ZBrush's initial hotkey setup press press Preference: Hotkeys: Restore


آقا عالی بود . دست شما دردنکنه خیلی مفید بود برای راینو هم ما همه جوره در خدمت شما هستیم .
کسی که چیزی به ما یاد میده ما حسابی مدیونشیم . کمک کردن تو راینو به شما برای ما باعث افتخاره .
بازم ممنون .

در مورد hurd surface modeling هم تحقیق کرده بودم خیلی جالب بود و تا همین الان هم 8 گیگ دانلود کردم . دارم از روشون کار میکنم .

یه سری کارا تو زیبراش واقعا غیر منطقی و سخته و به نظرم اصلا نباید از زیبراش براش استفاده کرد و باید کمک گرفت از نرم افزار دیگه .
برای همین من خودم هم دارم اکثر تست ها و تمریناتم برای زیبراش رو از بیس با راینو درست میکنم و با هزار دنگ و فنگ میبرم تو زیبراش تا رو چیزای دیگش کار کنم .
ارتباط این 2 تا نرم افزار با هم زیاد قوی نیست اما خوب یه کارایی میشه کرد .


به احتمال قوی بعد از زیبراش میرم سراغ مایا که بتونم ارتباط بهتری داشته باشم بین این نرم افزار ها .


و در آخر ....من میخوام برای pan کردن به جای alt از shift استفاده کنم امکانش هست همینطوری که توضیح دادین بتونم جای اینارو با هم عوض کنم یا نه ؟ فکر میکنم این دیگه نشه نه ؟
یا علی .
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
سلام دوستان، من یه مشکل دارم که داره میره رو مخم
هرچی بدن آدم تو ZBrush طراحی میکنم ناقص الخلقه و کج و کوله در میاد،اصلا به همه چی میبره جز آدم، چیز خاصی هست که باید یاد بگیرم؟! مثل آناتومی بدن؟
(اما صورت خوب در میاد:green:)
 

skyblu3

Member
سلام دوستان، من یه مشکل دارم که داره میره رو مخم
هرچی بدن آدم تو ZBrush طراحی میکنم ناقص الخلقه و کج و کوله در میاد،اصلا به همه چی میبره جز آدم، چیز خاصی هست که باید یاد بگیرم؟! مثل آناتومی بدن؟
(اما صورت خوب در میاد:green:)

این آموزش شاید بتونه بهتون کمک کنه....

AnatomyFaceArtists

با سرچ راحت پیدا میشه:rose:

اینم یه نگاه کنید
http://cgpeers.com/torrents?id=14747
 
آخرین ویرایش:
سلام
مخلصیم استاد. سوالامو جمع میکنم یه چای بعدا میام پیشت مهمونی.:rose:

در مورد ساخت بعضی چیزا اینقدر نمونه های عجیب اینطرف و اونطرف من دیدم از این برنامه که فکر میکنم فقط راهش مهمه و همه چیزی میشه ساخت. البته کمک گرفتن از برنامه های دیگه هم کار عاقلا نه ای هست. با زی اسفر و با ابزارهای جدید CURVE و ترکیب مش های آماده ... من از دور اینا رو دیدم ولی میدونم که سرعت خاصی به کار میده...

در مورد دستکاری پن و عوض کردن شیفت نمیدونم.
ولی دو تا نکته:
تو یه آموزش که الان بهش دسترسی ندارم دیدم که یه پاپ آپ خاص درست کرد و دستورهای مورد نیازش رو انداخت توش. خیلی مفیده. مفیدتر از هات کی های سفارشی. شبیه راینو ...
این تغییرات اصلی رو بیخیال بشی شاید بهتر باشه. اول اینکه این ها آچار تغییرات هستن و احتمالا دیگه در این سطح نشه تغییراتی داد.
و دیگه اینکه این وضعیت نویگیت و کنترل دید و ابزارهای اصلی بعد از مدتها ثابت مونده و به راحتی هم قابل انطباقه. یکم کار کنی خواهی دید که روش مطلوب اصلا شاید همین باشه. وقتی از یه نرم افزار هم اومدی تو زیبراش و خواستی بری بیرون دوباره تو دو ثانیه همه همش یادت میاد. شما هم که سریع الانتقالی ماشاءا....

... و یه نکته مهم. با تبلت سرعت شما اینقدر بالا میره که شاید اصلا نیاز به هات کی های خاص نداشته باشی.
راینو تا حدی کلیک بیس هست. اما زیبراش درگ بیس. اینجا دیتیل ها و خط ها مهم هستن. هم برای کنترل و هم برای دقت و هم برای راحتی دست و دوام کاری یه تبلت هر چند ساده کمکی استثنایی هست.


در مورد مدلینگ بدن هم سوالی رو که برات پیش اومده برای من هم بارها پیش اومده.
وقتی از خودمون شروع میکنیم میتونیم ذهنمون رو پیاده کنیم. به شرط کنترل بر ابزار و قدرت انتقال و طراحی و اسکالپ.
اما اگه ندونیم چی رو میخوایم بسازیم که در واقع جزئیات آناتومی و حتی خیلی اوقات کلیاتش جزو همون نادانسته ها هستن!
ناچار میریم و تست هایی میزنیم که سطحی هستن. قواعد رو میشکنیم و نمیبینیم. مجموع این حرکات ما ترکیبی نامانوس میشه چون بر طبق زیبایی آفرینش نیست و گنگ و معما میشه چون میخوایم همون غلط ها رو به نحوی ماست مالی کنیم.
بهترین راه مشاهده و پیگیری نیازهای طراحی هست.

آقا محمد راهنمایی خوبی کرد. :rose:
خودت هم و همه میدونیم که این آموزشها نیاز هست.
برای قوی تر شدن به قول اساتید باید طراحیتو خوب کنی. همون مداد و کاغذ.
باید خونه رو از پی درست بچینی.
در مورد صورت هم که تاحساس میکنی خوب شده همین قضیه هست.
گاهی از روی تمرین تقلیدی و بعه کمک کتابخانه های تصویری میشه سریع تر به یه صورت جالب رسید.
اما این جالب بودن مقطعی خواهد بود. چون حجم سر در دوران و حرکت فک و ایجاد حالات پر از جزئیاتی هست که وقت کشف دلیایل تفاوت کار ما رو با آثار حرفه ای نشون میده.

اخیرا یه سری کاراکتر تقریبا بدون کانسپت واضح مدل کردم. جونم در اومد تا یکم شبیه اصل ! بشه. اصلی که نمیشناسیم شانسی در نمیاد. تازه من کارم فانتزی بود و نوعی سبک خاصی دارم که جزئات رو تو خودش حذف و کمی هم توجیه میکنه. اما با همه این داستانها به حرکت و ریگ مدل که رسیدیم کم کم داره یه ناگفته هایی خودشو نشون میده...

خلاصه سوال خوب و جواب سختی پرسیدی. برای خودم این سوال زنده شد.

...
رحلت صبر کربلایی تسلیت
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
ممنون از دو دوست خوبم، آقای برهانی حرف های شما هم دقیقا درست بود!
من طراحی با دستم اصلا خوب نیست،فقط با ماوس میتونم کار کنم، اما اینکه از روی یک عکس یا مدل دیگه ای الگو بگیرم یه چیز کاملا منطقی و درستیه!
آخه من یه فیلم دارم که طرف در عرض نیم ساعت یه کره رو تبدیل به یه موجود بسیار قشنگ و طبیعی میکنه اما من با ZSphere و هزارتا براش و یک ساعت وقت یه موجود کج و بی ریخت (مثل خمیر بازی بچه ها) درست میکنم! البته من اصلا هیچ کلاس خاصی مبنی بر گرافیک و اصول طراحی و آناتومی نرفتم،خواستم کنار مکس،ساخت حرفه ای کاراکتر در ZBrush رو هم یاد بگیرم.
ممنون و موفق باشید
 

skyblu3

Member
واقعا آدم لذت میبره از جوابای استاد برهانی...
کامل و دقیق و با تمام وجود جواب میدن...:rose::rose:


Barnara عزیز من پیشنهاد میکنم این کتاب را بگیرید برای طراحی دستتون خیلی موثره...

کتاب های طراحی جیووانی سیواردی که فکر کنم در مورد صورت و بدن و لباس و همه جوره داشته باشه...تمرین خوبیه برای قوی شدن دست...

بازم اگه بخوای توی همین نت کلاس های آناتومی هم وجود داره که خود منم حتی توش شرکت کردم..(خواستی بهتون معرفی میکنم)
 

Barnara

کاربر متخصص 3ds max
اگر اسم کتاب رو به انگلیسی بنویسی ممنون میشم!:rose:
خودم قصد دارم این ترم که تموم شد برم کلاس Aptech، شنیدم خیلی خوبه و مدرک هند هم میده.
فیلم آموزشی زیاد دارم، اما نمیدونم چرا اونجوری که دست اونا میچرخه، دست من نمیچرخه:green:
ممنون
 

Gryphon

Member
سلام
میخواستم برای کاراکترم یه تکسچر از طریق paint درست کنم ولی بعد از زدن گزینه new from polypanit از منوی texture map تکسچر خراب میشه.:mad: کسی میدونه مشکل کجاست؟:rose::rose::rose:
 

پیوست ها

  • 6-14-2012 12-46-26 PM.jpg
    6-14-2012 12-46-26 PM.jpg
    54 کیلوبایت · بازدیدها: 8
  • 6-14-2012 12-47-06 PM.jpg
    6-14-2012 12-47-06 PM.jpg
    52.5 کیلوبایت · بازدیدها: 9
سلام

سوال قبلی
نام طراح
سیواردی، جووانی
Civardi, Giovanni
http://www.nosabooks.com/WebUI/book.aspx?simorgh=1&marckey=1182245&marckind=3

و اما سوال پلی پینت:
باید ظرف ذخیره اطلاعات تصویر به اندازه کافی بزرگ باشه
پلی پینت یعنی رنگ شدن صفحات ... یعنی به اندازه درشتی اون فیس ها شما کیفت خروجی خواهی داشت.
دی پی آی یعنی نقطه در اینچ اما رزولوشن و کیفیت پلی پینت هنگام انتقال به مپ از همین صفحات برداشت میشه.

attachment.php

عکسی که پیوست کردم دو حجم مشابه رو نشون میده که از یک تکسچر پلی پینت فرام شده.
چپی چون کم پلی بوده بافت درشت و بدون دیتیل داره. راستی با اینکه بهتره بازم بر حسب همون صفحاتش کیفیت داره.
بهتر از هر دو چیزی بود که باید دیواید ریز تری میخورد.
چون در پلی پینت رنگ های مجاور ترکیب ملایمی دارن شما با دیواید بالا هنگام رنگ آمیزی میتونید حداکثر اطلاعات تکسچر رو حفظ کنید.
وگرنه پارچی رو درون لیوان خالی کردین و دوباره پارچ رو با همون لیوان خالی پر کردین.
سایز مپ هم از 2048 بذارین. یووی کار هم که باید سالم و بدون کشیدگی باشه.

الان توی عکس پیوستی خود شما معلومه رد پلیگون ها ... کاملا میشه توپولوژی حجم لب رو دید.

یا علی
 

پیوست ها

  • polypaint & Sdivide.png
    polypaint & Sdivide.png
    580.4 کیلوبایت · بازدیدها: 48

Gryphon

Member
ببخشید من تو پیکسل و dpi و این جور چیزها گیج میزنم.
راستش هم دیواید بیشتر کردم هم مپ بزرگتر ولی دوباره خراب درمیاد. دقیقا الان من باید چیکار کنم؟
 
سلام

خب من واقعا نمیدونم. یعنی دقیقش رو ... ( ببخشید که وقتت رو میگیرم. بخون شاید برات مفید باشه)
مثل همیشه اومدم و چند تا تست زدم که هم خودم سردربیارم و هم گزارش بدم که چی شد ...
تستهایی که من زدم دقیقا مثل کار شما نمیشد.

اول چند تا مدل الکی رو باز کردم و یه یوی سردستی با یووی مستر بهش دادم و سایز 2048
با دیواید کم که نمیشد. دیواید رو که بالا میبردم دیگه از فاصله مناسب رنجه و به هم ریخته نمیشد.
اما همونی هم که میشد از دور عینا با دستور نیو تکسچر فرام پلی پینت منتقل میشد رو مپ.
اولش خیال کردم که شما با سایز مپ مشکل داری:
چون از دید نزدیک سایز بزرگ میطلبه. برای این موارد باید قطعات رو منفصل یا با خط برش یا تیز مدل کرد که بشه جدا مپ داد. من کاراکترهامو بنا به نیاز فاصله و نوع حجم به چند آبجکت تقسم میکنم و یووی و تکسچر میدم تا بتونم کلوز آپ بگیرم از مدلم.

بعد خیال کردم یووی شما خوب نیست که هنوز هم محتمل هست ... از قسمت تکسچر با یه عکس شطرنجی ریز ... مثلا چند تا جدولضرب به هم چسبیده چک کن یا تو برنامه مکس یا مایا.

یه مورد دیگه هم ممکنه باشه:
شما اگه با خود براش ها مثل براشهای pen یا همون استاندارد پلی پینت کنی همون لحظه رنگ میشینه رو حجم و میبینی خوب شد یا نشد.
ولی اگه با پروجکت کار کنی دیگه همون کیفیت منتقل نمیشه ... یعنی تو تستهایی که من زدم اینجور بود...

توی آموزشهای eat3d برای پلی پینت خب همونی که پینت میکنه میاد رو مپ و مشکلی هم نیست. البته همشونو با براش های عادی پینت میکنه. اول رنگ تخت و بهد انواع اسپری های رنگهای نزدیک که کل طرح رو کم کم نزدیک میکنه به نتیجه ... از شیفت هم برای نرم شدن استفاده میکنه.
توی روش اسپات لایت هم همون کیفیتی که نشست روی حجم حفظ میشه ...

توی انیمیشن هایی که من دیدم یا تکسچر رو نرم و طیفی و گرادینتی کار میکنند که کشیدگی نخواهد داشت و یا فاصله ها رو جور میچینند که یا فوکوس نباشه و یا نزدیک نباشه. این رو هم گفتم شاید سرنخی باشه.

توصیه بنده:
روی چندین آبجکت کوچیک با یووی دقیق و سایز بزرگ کار کنید به همین روش پینت اگر هنوز هم مشکل داشتید یه ویدیو از تکسچرینگ رو به دقت و مو به مو تماشا بفرمایید. این باعث میشه که احتمالا بتونید حلقه مفقوده تکسچرینگ رو پیدا کنید.

شهادت باب الحوائج حضرت امام موسی کاظم ،اسوه صبر و آرامش ، تسلیت
 

xkapitanx

New Member
سلام.
دوستان من zbrush 3.5 و تمامی r ها رو نصب یکنم.(یعنی همه نسخه هاشو تست میکنم)

ولی make polymesh3d کار نمیکنه.save as هم خاموشه و ایمپورت و اکسپورت هم کار نمیکنند. load tool رو که میزنم بعد cancel میزنم.بعد یه صفحه باز میشه که اسم پنجرش error:Line 250 هست.و فقط ok و cancel داره. و هر کدوم رو که میزنم برنامه رو میبنده.

اومدم نسخه 4 R2 رو نصب کردم.وقتی اکتیوش کردم با xforce خوب make poly mesh3d و همه گزینه ها کار کرد.برنامه رو بستم و برای بار دوم باز کردم.هیچ کدوم کار نمیکرد و باز هم روی load tool میزدم همون ارور نسخه قبل میومد و میبست برنامه رو.
دیگه خسته شدم از بس نسخه مختلف نصب کردم و هیچ کدوم هم کار نکرد.!
اصلا نمیفهمم مشکل از کجاست!.خیلی عجیبه.(بار اول کار میده بار دوم نمیده.!یعنی چی؟!!)
کسی با این مشکلی مثل من برخورده؟

لطفا راهنماییم کنید.کارم لنگ شده.!
ممنون
 
سلام

تمام جنازه های زیبراشو پاک کن. ZB رو همه جا سرچ کن و فایلای مربوطه رو از همه جای C حذف کن

همون ورژنی که یه دفعه کار میکنه یا ورژنی که بنده از 4r3 گذاشتم و بمب زمانی نداره رو نصب کن و اکتیو کن.
برنامه رو قبل از بستن تست کن ... میک پلی مش و load و تغییر رزولوشن ابزارهای تست درست هست که خودت میدونی.
برنامه رو با خیال راحت ببند!
برو توی شاخه پیکسولاجیک که زیر پروگرام فایلت هست. کل شاخه رو انتخاب کن و rar کن در حالت store برای اینکه سه سوت واز بشه.
برو زیبراش رو باز کن اگه درست بود باهاش کار کن.و نبندش تا کارت تموم بشه.
اگه وسطش خراب شد یا کرش شد یا هر چی ... دوباره باز کن و اولش تست کن. اگه خراب شده بود. سریع میبندی و اون rar رو روش جایگزین میکنی و دوباهر زیبراشت رفرش میشه.
من این مشکلو داشتم. بار اول سالمه و دوم هم سالمه و بعد از چند بار گیج میزنه. این روش برای برنامه های دیگه هم جواب میده.

اگه نشد با جایگزینش کار کنی هر بار یه اکتیو ساده بزن و اصلا هم بهش فکر نکن. کمتر از یه دقیقه وقتت رو میگیره و فرض کن بهترین ورژن زیبراش رو داری.

موفق باشی. شاید بهترین راه رو بهت گفته باشم.

یا علی
 

Gryphon

Member
سلام
من اصلا به uv توجه نکرده بودم امروز یه تست زدم اول از uv master استفاده کردم خب نتیجه بدتر شد ولی بعد از guvtile استفاده کردم این دفعه دقیقا پینت تبدیل به تکسچر شد بدون ذره ای خطا ولی خب بدیش اینه که تو photoshop نمیشه انگولکش کرد.
 
پس مشکل شما در نحوه آنرپ کار هست و سایز ...
حتما مطالعاتی راجع به یووی خوب داشته باشید.
برای دستکاری توی فتوشاپ میتونید از اسپات لایت که روش مشابه هست و zapplink فتوشاپ استفاده کنید
میتونید هم از تری دی کوت و پیتکس استفاده کنید.
با روش پروجکت میشه روی سطوح کار کرد و با پیتکس میشه به عمق بالا و بی افت کیفیت رسید.
اما مشکل شما در یووی هست چون با یه مپ 2048 و سایز مناسب قطعه شاهکارهایی میشه رندر کرد که بی نقص باشه. کارهای دیگران رو ببینید ... اون آموزش ویدیوی که گفتم برای تکسچرینگ رو همراه با آموزشهای یووی کردن حتما ببینید برای شما لازمه.

من دیگه کارم دیر شده. با اجازه.
یا علی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا