محفل مبتدیان ZBrush

xkapitanx

New Member
ممنون اقای borhani عزیز بابت کمکتون.

همین کاری که گفتید کردم و برنامه بعد از 10 یا 11 بار باز شدن بدون مشکل(یعنی rar رو دوباره روش extract نکردم و واسه بار اول اینقدر باز شد)
بعد اومدم یک بار دیگه تست کردم دیدم نمیاد.
rar رو روش extract کردم و دیدم دوباره کار کرد.!
روش جالبی گفتید.!
همه چیزش هم کار میکنه.(save,import,export,load tool و مخصوصا make polymesh3d )
امیدوارم دیگه مشکلی پیش نیاد واسش و طبق همین روال طی کنه.!
 

xkapitanx

New Member
سلام دوستان.

به نظرتون واسه کار با zbrush باید قلم نوری و صفحه دیجیتال خرید؟

یعنی کار بازدش بهتر میشه؟

اسونتره؟(با قلم)

اگه میشه یه توضیحی بدید ببینم چیکار کنم.!بخرم قلم یا نه.!
ممنون
 
سلام
:::
:paint:
قلم نوری یکی از ابزارهای واجب و سخت افزارهای دستگاهی هست که باهاش گرافیک کامپیوتری کار میشه.
نداشتنش یه جور کم فروشی نسبت به خودمونه و بس.
:::
ساده ترین نوع قلم نوری به نظر حقیر بهتر از بهترین ماوس هست.
قلم نوری به شما تناظر یک به یک با مانیتور میده. امکان اعمال انتخابی میده (فشار)
در مکان سنجی و مکان یابی بسیار مقلد خوبی هست نسبت به دست.
برای بهداشت و عمر دست خودت هم شده حتما باید قلم بگیری.
برای اینکه انواع و اقسام عضلات دستت خستگی نکشه و تمرکز رو ازت نگیره
برای اینکه بتونی حداقل قسمتی از مهارت طراحیت رو بدون مزاحمت های ماوس اعمال کنی
برای اینکه احساس راحتی و کنترل داشته باشی.
:::
دلایل عمومی رو گفتم ... دلیل خاصش هم اینه:
بدون قلم نوری شما یه کارهایی رو حتما نمیتونی انجام بدی.
:::
نکات:
یه قلم آ6 یا آ5 مثل bamboo یه ابزار ایده آل برای هر حرفه ای یا آماتور هست.
مارک های معروفی مثل wacom یا نهایت genius بگیر ... نرم افزارها از هر قلمی پشتیبانی نمیکنند.
با حدود 200 تومن فکر کنم بشه یه مدل خوب گرفت.
من با سایز آ6 و تا آ4 کار کردم. تفاوت دارن ولی تو ظریفکاری معلوم میشه
کوچکترش سریعتره و بزرگترش دقیقتره ... من با هر دو خط تمرین میکنم و گلبازی و زیبراشکاری میکنم.
دست قوی شما با مدلهای کوچیک و بزرگ هر دو هنرمند ظاهر میشه و دست آماتور من توی هر ضعیف تره.
اما نکتش اینه که شما هستی که باید با استفاده درست و سنجیده و عادت کردن و تمرین نتیجه رو بهبود بدی.
مدلهای حرفه ای تر که زاویه tilt رو میشناسه و رزولوشن بالتر داره و حتی اونی که مانیتور داره به نظرم برای آماتورها اصلا لازم نیست.
مدلهای جدید خوشدست تر هستند و بعضی هم تاچ دارن اما اینا چیزی نیست که اونقدرها تفاوت ایجاد کنه.
مهم لول متفاوتی هست که با ماوس داره و اصلی ترین ارزش قلم هست.
توی فتوشاپ و پینتر و زیبراش تفاوت قلم داشتن و نداشتن مثل پرواز کردن با بال و بدون بال هست.
قلم بهت نقاشی یاد نمیده. قلم بهت امکان دست بردن توی مونیتور رو نمیده: ولی همینقدری که ما رو به حال و هوای طراحی میبره به نظرم از رم و کارت گرافیک مهمتره.
...
خلاصه: اگه زمان زیادی با کامپیوتر کار گرافیکی داری برای دقت و استراحت و سلامت و امکان خلاقیت و ابزارهای نقاشی و حجمسازی دیجیتال حیف هست که نسبت به یه قلم نوری کوچیک و حتی ارزونترینش اهمال کنی.
من با دکمه های روی قلم کاملا ماوس رو کنار میذارم ... حتی توی وب و سرچ ... فقط برای اسکرول از ماوس استفاده میکنم که اون هم خیلی مهم نیست و خیلی اوقات جایگزین داره. قبل از قلم نوری فکر میکردم فقط میشه با خطوط شکسته و اسپیلاین به زحمت توی کامپیوتر لوگو درست کرد... اما الان میدونم تنوع ابزارهای دیجیتال اینقدر زیاده که به راحتی قابل آدرس دهی هم نیست...
با اینکه حیف شده مدتیه فرصت دست به کاغذ بردن رو نداشتم اما با بهره بردن از همین قلم ها کارهای بسیار زیادی کردم که با آثار دستی تفاوت مکملی داره

قلم جدیدت مبارک
:paint:

مبعث حضرت ختمی مرتبت مبارک
یا محمد ... یا علی ...
 

xkapitanx

New Member
ممنون اقای borhani.
واقعا که جواب های شما همیشه کامل و با جزئیات هست.!
اینطور که گفتید پس 500 درصد باید بگیرم.!
فقط اون قسمت که گفتید،چه مارکیش خوبه؟(یعنی دقتش بالاتره و نمیخواد زیاد فشار داد؟خلاصه ادم باهاش حال کنه و اذیت نشه)
شما در مورد خوبی هاش کامل توضیح دادید.
اگه میشه در مورد مارکش و قدرتشون یه توضیح بدید که تو خریدش اشتباه نکنم.!
------
بنده level designer و خلاصه game artist هستم.
و نمیدونستم که چرا خوب نمیتونم با موس با فتوشاپ واسه مدل هام texture درست کنم.!
شاید همین قسمت نداشتن قلم بوده.!(توی zbrush هم همینطور)
------------
باز هم ممنون
 
سلام

یه نکته مهم: قلم نوری یه دستیار نیست بلکه یه ابزار هست.
معنیش اینه که به شما کمک میکنه تا از قدرت خودتون بهتر و درست و کاملتر استفاده کنید.
اگر طراحی شما و قدرت قلم و دست شما خوبه میتونید با قلم های بزرگتر و حتی مانیتور دار کیفیت بالاتری از هنر خودتون رو انتقال بدین.
در واقع ابزارهای قوی شبیه سازی همیشه با پیوند دادن شرایط با محیط واقعی به ما در تعامل و راحت برخورد کردن با ابزار یاری میرسونه
و این باعث حذف خستگی های مصنوعی و نپریدن ایده ها و نرفتن حوصله شما میشه.
همون حسی که یه قلم خوشدست به ما میده و احساس میکنیم خط زیباتری باهاش خواهیم نوشت و به خاطر مهربانی اون قلم واقعا هم اینطور خواهد شد.
نکته مهم دیگه اعتماد و عادت به ابزار هست ... یه ابزار خوب اونی هست که کار باهاش راحت باشه و وقتی شما احساس کردین که خوبه یه مرحله خود به خود قوی تر و مجهز تر میشین.

خب:
ساده ترین وظیفه قلم یک به یک بودنش با مانیتوره. یعنی بر خلاف ماوس که از خودش حرکت میکنه به اطراف، با قلم میتونید بالابرین و در جای دیگه ای یکباره فرود بیاین و میتونین فواصل رو تخمین بزنین و حرکاتی مانند حرکات طراحی دستی انجام بدین و نتیجه مشابهی در دنیای دیجیتال ببینین.
این یک به یک بودن بی نقص نیست. در واقع بر حسب کیفیت و دی پی آی قلم شما درجه بندی میشه.
یکی از پایین ترین نوع قلم همونی هست که توی موبایل های تاچ هست ... میبینید که میشه کنترل داشت اما محدود.
خطای دریافتی موبایل بالاست و هر کسی با هر مهارتی بازم توش راحت نیست ...
راحت بودن در طراحی به اثر متقابل هم بستگی داره و وقتی میبینی که اونچه کشیدی با اونچه میبینی متفاوت هست اذیت میشی.
بدی ماوس هم همینه: دقتی در کار نیست ...
این مورد با زوم و قلم های گرونتر و حرفه ای تر و صد البته قدرت دست بیشتر تقریبا رفع میشه.
کامپیوتر به ما قدرت ادیت و بازآفرینی میده و این جذابیتها عمومی هست ...

خب همه قلمهای خوب این خاصیت دی پی آی رو دارن ... منتها توی سایز بزرگتر شما با حرکت دست خودت تشابه بیشتری توی نتیجه میبینی. اونهم به دلیل نوع تناظر هست ... مثلا توی مدل آ4 و مانیتور 17 اینچ سه به چهار مثلا سایز اسکرین و تبلت تقریبا یکی هست. اما یه آ6 و یه اسکرین 23 اینچ مثل فیل و فنجون میشن ... توی دومی با یه حرکت کوتاه قلم، کرسر ماوس مسافت بسیاری رو طی میکنه و در واقع یارانه کمتری رو بین نقاط بیشتری تقسیم میکنه و این نتیجش فقیر تر شدن دیتا ها و نویز و شکستگی تو خط میشه.
البته با تمرین و نوع خاص طراحی میشه بهش فائق شد ولی برای قلمگیری های حخیلی حساس انیمیشن مثلا شمای نوعی آماتور با سایز کوچیک کوچیک چندان راحت نخواهی بود.

مورد بعدی درجه فشار هست:
این یعنی من قلم رو از چپ به راست میکشم جوری که وسط خط ضخیم و پر بشه و دو انتهای اون باریک و نازک و این قسمتها مثل یک طیف از کم به زیاد و از زیاد به کم تغییر کنند و درصد های مختلف فشار من نتیجه های درصدی خودش رو داشته باشه.
با تغییر سایز یا فلو یا قدرت قلم به صورت دستی البته میشه همین کار رو با ماوس هم انجام داد. ولی حسن قلم پیوستگی و حذف مرحله تغییر درصد هست ... شما با احساسات اوج و فرود گیرنده خودتون طرح میزنید و حتی اسکالپ میکنید و این تغییر فشار زیر دستان شما و به صورت پیوسته اتفاق میفته.
خب این هم توی همه قلم های معمولی هست.
اما بعضی نرم تر و در یک کلام خوشدست ترند. این بهتر بودن و بیشتر بودن درجات فشار مثل طراحی با مداد B6 هست که در دست طراح چیره دست گاهی کم رمق و کاهی پر کننده میشه. یعنی اگر طراح قدرتمندی نباشی یا اینکه نوع کار شما نیاز به تغییر در هنگاهم کار نداشته باشه این مورد به چشم نمیاد...

مورد بعدی که فقط در بعضی قلم ها هست زاویه نسبت به کاغذ هست ... tilt
خب دو مورد قبلی خیلی عمومی هستند و در همه نرم افزارهای گرافیک و حجمسازی وجود دارند. اما این مورد در برنامه های کمی و اون هم فقط 2 بعدی موجود هست.
هم به خاطر نوع کنترل تصادفی و هم به خاطر پیچیدگی کنترل دقیق.
این خاصیت مثلا وقتی شما با قلم های آرتیستیک فتوشاپ 12 و 13 کار میکنید دیده میشه. با ماوس فقط توی پرویو قلموی شما بالا و پایین میره. با قلم های غیر زاویه فهم که فقط فشار رو میفهمن قلم بالا و پایین میره و مقدار فشردگی موهاش معلومه.
در قلم هایی که زاویه رو هم میفهمن مثل intous از شرکت wacom وقتی شما قلم رو در دست میچرخونید با تعجب میبینید که قلم شبیه سازی شده در فتوشاپ هم میچرخه و در واقع جهت میگیره ...
این فاکتور چرخش کمک میکنه که شما از یه مولفه تقریبا شانسی که اعداد طیفی و نزدیک به هم میده برای طبیعی تر کردن پینت استفاده کنید. نرم افزاری مثل corel painter هم به شما این قدرت رو میده که با وارد کردن اطلاعات tilt خروجی های مختلف بگیرید و این یعنی چندین ده برابر شدن قلم های شما ...
این قابلیت بسیار جالبه و همونطور که گفتم مورد استفاده محدودتری داره...
قلم آرت پن که خودش تو دست میچرخه و قلم ایربراش که flow پیچی داره هم هست که اصلا دست نگرفتم ولی اولی مثل چرخش ذغال و دومی مثل فوتک متغیر میشن ....

تبلت های مانیتوردار هم که من در حد شنیدن میدونم قدرت تفکیک برابر یا حتی پایینتری دارن اما به دلیل ترسیم بی واسطه و نبودن نیاز به مچ کردن دست و تصویر کار باهاشون راحت تره. قیمتشون هم کاملا حرفه ای و بالاست و هنوز توفیق نشده امتحانش کنم.

و اما در مورد خرید.
فقط برند wacom بگیر. به خاطر ساپورت - اولین بهتر بودن - مچ شدن نرم افزاری و استاندارد بودن بین تمام آرتیست ها ... اگر مدل دیگه ای با دید کامل پیدا کردی یه ماجراجویی خواهد بود ولی حتما ارزونترن...
اگر آماتوری bamboo ...
منظورم قدرت طراحی و ماجراجویی هنری و نرمافزاری شما هست
اگر میخوای چیزی بگیری که یه حرفه ای انتخاب میکنه intous بگیر
من با هر دو کار کردم. تفاوت هاش توی شرایط سخت کاملا قابل گذشته.
اینتوس 3 با اینتوس 4 خیلی فرق کیفیت نداره. من اینتوس 5 رو امتحان نکردم تازه وارد شده ... اونم تو همین مایه هاست.

در مورد سایز قلم:
آ6 کوچیکترین هست و سایز اصلی بامبو ...
آ5 سایز مدیوم هست و پرفروش ترین مدل قلم نوری ... یه اینتوس آ5 چیزی هست که یه ابزار ایده آل برای هر آرتیستی هست تو سطح بین المللی ...مثلا نقاشی های ارباب حلقه ها با یه آ5 بوده ...
آ4 خب این بالارفتن سایز هم حرکت بیشتری به دستت میده و هم ورزشکاری بیشتری میخواد. اما دقیق تر هم میشه. قیمت ها هم تقریبا دوبرابر میشه ...
سینیتیک : ... برای آماتورها یه ماجراجوییه. نمیدونم چقدر طالب و نیازمندش میتونی باشی. این مدلهای مانیتور دار هستن که گفتم.
خیلی با تبلت پی سی های معمولی فرق میکنه و در حد اینتوس هست.

مخلص کلام:
یه وکام با توجه به پول و اهمیتش بگیر و بی خیال مدلهای دیگه شو بعدش چون به همشون میشه عادت کرد.
توی دیجیتال آرت مهمترین نکته اجرایی عادت کردن به ابزار هست. این رو هم بدون که اگر بهانه گیر باشی بهترین قلم ها هم پر ز عیب هستن.
برای دیدن و خرید من وکام آی آر رو پیشنهاد میکنم.

یا علی
 

xkapitanx

New Member
با سلام.
دوستان من کم کم که دارم با زیبراش اماده میشم واسم یک چیزایی جا می افته.!یعنی قدرت های جالب زیبراش واسم پیدا میشه.!
فقط یک موضوعی که واسم خیلی جالب بود این که طرف میتونه واسه مدلش تو زیبراش تکسچر بسازه.با نقاشی کردن.!دقدقه ای که واسه مدل سازی خیلی مشکل هست .مخصوصا هنگامی که باید به کلی با فتوشاپ بسازیش.!ولی اینجا با painting روی مدل با رنگ های ساده میتونی تکسچر واقعی واسه مدلت بسازی.!
اما کسی هست اموزشش رو داشته باشه؟
یک اموزش دارم اینقدر سریع انجام میده اصلا معلوم نیست از کجا باید شروع کرد.!
اموزش head painting یا painting کلی رو کسی داره بهم بده.!(لینکشو)
خیلی به این قابلیت تو زیبراش نیاز دارم.!
ممنون
 
آخرین ویرایش:
سلام
آموزش های ویدیویی دو دسته اند. با سرعت معمولی و صحبت و احیانا نمودار و قدم به قدم. اما بعضی از اونها time lapse هستن و با سرعت بالا نمایش داده میشن جهت درک روند و دیدن رشد و تمام مراحل به صورت مرور و یادآوری و یا آشنایی کلی ... شما هر کدوم از آموزشهای ویدیویی زیبراش رو بگیرین که به نوعی آشنایی با زیبراش یا اصول ساده زیبراش یا تکسچرینگ با زیبراش توی عنوانش باشه این مطلب رو آموزش میده.
تورنت:
http://cgpeers.com/torrents?searchstr=zbrush+texturing&order_by=time&order_way=desc
خیلی بیشتر از اینا هست ...
هر چند وقت یه دفعه یه آموزش کامل ساخت کاراکتر و تکسچرینگش میاد هم توی تورنت و هم توی سایت های شیر که میتونی دان کنی ... آموزش های eat 3d و zbrush classroom
و digital tutors ....

عالیه

برای فقط تکسچرینگ هم آموزش polypaint. image plane . spot light دقیقا مال همین کاره

من دیر به دیر میتونم بیام. اگر جای شما بودم چند تا آموزش میدیدم تا قلق کار رو پیدا کنم. همت کنی خودت یاد میگیری.


یا علی
روز جوان مبارک
 

CG-Student

Member
سلام
تو بحث رنگ آمیزی در زیبراش تو یه آموزش دیدم که دکمه lightbox زد و کادر پایین باز شد از فولدر texture یه عکس آورد بیرون .
طبق معمول اون دایره به دنبال عکس که منوی تنظیمات هست و شروع کرد به رنگ آمیزی
حالا سوال من اینه که که وقتی عکس از این طریق وارد می کنم فقط میتونم رو عکس رنگ آمیزی کنم و نمی تونم مدل انتخاب و رنگ آمیزی کنم . مثه اینکه تو لایه عکس گرفتار شدم
چجوری رو مدلم رنگ آمیزی کنم .
سوال دوم . چجوری رنگ تکسچر را به مدلم نسبت بدم . یعنی فرضا با قلموی رنگ تکسچر روی مدلم رنگ کنم
ممنون
1.jpg
 

Gryphon

Member
با اجازه از آقای برهانی بزرگوار
من با توجه به اطلاعات ناقصم سعی میکنم کمکتون کنم
برای اینکه یه مدل رو از طریق spotlight رنگ آمیزی کنید، قسمت بالا صفحه گزینه texture رو میزنید تکسچر مورد نظرتون رو وارد برنامه میکنید بعد گزینه add to spotlight، حالا یه منو و تصویر انتخابی روی مدل ظاهر میشه برای اینکه از حالت منو به حالت پینت برید رو کیبورد "z" رو بزنید برای فعال و خاموش شدن spotlight از shft+z استفاده کنید.
نکته: همونطور که میدونید برای پینت فقط گزینه Rgb باید روشن باشه
 

پیوست ها

  • RGB.jpg
    RGB.jpg
    110.5 کیلوبایت · بازدیدها: 6
سلام حسین جان
با تشکر ویژه از Gryphon عزیز
کاش دیگرانی که وارد بودن هم میومدن جواب بدن.
البته کسی موظف نیست ولی خوبه سوالاتمون رو با هم حل کنیم.
هوای دوستانتون رو داشته باشین
فکر میکنم دقیق و درست جواب رو فرمودن.

شاید دیر تر یا اصلا دیگه اینجا مزاحم دوستان نباشم.
و شاید برای جواب سوالات جدیدم در آینده همینجا همدیگه رو ملاقات کنیم.
خداحافظ
یا علی
 

majid-3dmax

New Member
سلام دوستان من تازه میخام وارد زیبراش بشم.راستش شنیدم مدلی که اونجا زده میشه خیلی خیلی های پولیه..باید چیکارش کرد تا بشه برای انیمیشن و گیم استفاده اش کرد؟؟باید ری توپولوجی بشه یا را های دیگه ای هم هست؟
 

Mandana

Active Member
برای اینکه بتوئنین داخل گیم یا انیمیشن ازش استفاده کنین حتمن باید ریتوپولوژی بشه.گاهی هم دیدم بیس رو با توپولوژی کامل توی مکس یا مایا میسازند بعد یو وی میدن بعد وارد زی براش می کنن و بهش دیتیل میدن.بعد جزئیات اضافه شده رو بصورت مپهای دیگه مثل دیسپلیس یا نرمال خروجی می گیرن و در نرم افزارهای دیگه استفاده می کنن
موفق بباشین:rose:
 

CG-Student

Member
سلام حسین جان با تشکر ویژه از Gryphon عزیز کاش دیگرانی که وارد بودن هم میومدن جواب بدن. البته کسی موظف نیست ولی خوبه سوالاتمون رو با هم حل کنیم. هوای دوستانتون رو داشته باشین فکر میکنم دقیق و درست جواب رو فرمودن. شاید دیر تر یا اصلا دیگه اینجا مزاحم دوستان نباشم. و شاید برای جواب سوالات جدیدم در آینده همینجا همدیگه رو ملاقات کنیم. خداحافظ یا علی

سلام محمد عزیز
اینکه من توپم پر بود قضیه داشت . یه تاپیک تو مایا زده بودم که بی جواب موند یه پستم اینجا داده بودم .
اگه من گفتم اینجا مدیر موظفه جواب بده از رو صحبت دوستان هست که قبلا شنیدم که مدیران ارشد مجید آنلاین مدیران داخلی هر انجمن موظف به سرکشی و پاسخگویی روزانه به انجمن ها کردند . برداشت شما از صحبت من یه خورده سختگیرانه بوده :rose:اون موظفی که شما برداشت کردی نبوده .
راستش منم یادمه از موقعی که مایا شروع کردم یا همین زیبراش به کمک خدا و یاری دوستان بوده . گله من یه چیز دیگه است که انشاالله با مدیر درمیان میذارم چون از موقعی که انجمن های وی آی پی درست شده و انجمن های مایا زیبراش . . . در انجمن وی آی پی درست شده دیگه انجمن های قبلی رونق خودشون از دست دادن . حالا سیاست انجمن دست مدیراست ولی یه صحبت هایی هست باید در میان گذاشته بشه .
دوستون دارم :rose:
 

Mandana

Active Member
سلام محمد عزیز
اینکه من توپم پر بود قضیه داشت . یه تاپیک تو مایا زده بودم که بی جواب موند یه پستم اینجا داده بودم .
اگه من گفتم اینجا مدیر موظفه جواب بده از رو صحبت دوستان هست که قبلا شنیدم که مدیران ارشد مجید آنلاین مدیران داخلی هر انجمن موظف به سرکشی و پاسخگویی روزانه به انجمن ها کردند . برداشت شما از صحبت من یه خورده سختگیرانه بوده :rose:اون موظفی که شما برداشت کردی نبوده .
راستش منم یادمه از موقعی که مایا شروع کردم یا همین زیبراش به کمک خدا و یاری دوستان بوده . گله من یه چیز دیگه است که انشاالله با مدیر درمیان میذارم چون از موقعی که انجمن های وی آی پی درست شده و انجمن های مایا زیبراش . . . در انجمن وی آی پی درست شده دیگه انجمن های قبلی رونق خودشون از دست دادن . حالا سیاست انجمن دست مدیراست ولی یه صحبت هایی هست باید در میان گذاشته بشه .
دوستون دارم :rose:

مهربون درست نیست تاپیک رو از مسیر اصلیش منحرف کنم ولی هیچ کس چه مدیر چه کاربر وظیفه ای در این قبال نداره که موظف باشه پاسخ به سوالات بده و غیره.مدیر همونطور که از اسمش پیداست قبول مسئولیت کرده تا به پست ها سرکشی کنه و پست های نامربوط و مشکل دار رو حذف یا مدیریت کنه.نه اینکه به سوالها جواب بده.این وظیفه نه، بلکه لطف سایر کاربران هست که به سوالها جواب بدن.مدیر تنها یک کاربر هست با دسترسی بیشتر.نه حقوقی در قبال کارش دریافت می کنه نه وظیفه ای در قبال پاسخ به کاربران داره.مدیر ارشد هم وظیفه ش مشخصه مسئولیت کل فروم و رسیدگی به شایات کاربران در مورد مدیران و غیره رو بر عهده داره.
در مورد بخش ویژه ی انجمن ها اشتباه به عرضتون رسوندن بخش ویژه کاربر سه بعدی خیلی کم داره،و تا اونا که دیدم کاربران ویژه ی سه بعدی هم سوالاتشون رو توی بخش های عمومی می پرسن چون می دونن کاربران بیشتری هستن که جواب بدن.صحبت باید در میون گذاشته بشه کاملن حق با شماست ولی نقد و صحبت سازنده یک چیز هست، برداشت نادرست یک چیز دیگه.من نمی دونم کدوم شخص بی صلاحیتی به شما در مورد بخش ویژه به شما اطلاعات غلط داده ولی مطمئنن هدفش فقط اذیت کردن شما یا شایعه پراکنی بر ضد مدیران سایت بوده و نه بیشتر.فرشید، فرخ و سایر مدیران و دستیاران بخش سه بعدی در حد توانشون برای انجمن زحمت می کشند.
موفق بباشین:rose:
 

CG-Student

Member
وقتی یک قسمت با ctrl ماسک می کنیم و extract میگیریم یه لایه نازک از قسمت ماسک بهمون میده یه راهی که این قسمت extract شده را زخیم تر کنم معرفی کنید ممنون
 

Mandana

Active Member
از منوی سابتول مقدار thickness رو زیاد کنید ضخامت اون قسمت بیشتر میشه.وقتی به مقدار مناسب رسیدین و راضی بودین بعد اکسپت رو بزنین

Untitled-2.jpg
 
آخرین ویرایش:

CG-Student

Member
ببخشید در مورد نقاشی در زیبراش
گزینه ;light box بعد texture دیگه مثل قبلا منوی دایره شکل را نمیاره و فقط روی هر تکسچری که دابل کلیک می کنم میره به گزینه تکسچر (پاییم آلفا اضافه میشه ) چرا ابزار دایره شکل دیگه نمیاد ؟
 

Gryphon

Member
من که از همون اول با زبراش کار میکردم یه همچین چیزی نداشت:-? تو منوی بالا تکسچر فعالش میکردم.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا