سلام دوست عزیز
توی نرم افزار های 3d محاسبات موقعیت جابجایی و اسکیل اجسام ( یا همون ترنسفورم ) بر اساس مختصات Parent محاسبه می شه (نه بر حسب مختصات جهانی یا Local جسم)
چون جسم شما هیچ Parent ی نداره ( به جسمی لینک نشده) بر حسب مختصات جهانی محاسبات انجام می شه . بنابر این کنترلر های شما با مختصات جهانی سنجیده می شن .
اگه شما می خوای حرکتت بر حسب مختصات Local جسمت بشه بهترین راه اینه که یه جسم واسط مثل Point رو با جسمت Position & Orientation Align کنی (Alt+A) بعد جسمت رو بهش لینک کنی . اونوقت عملیات Wire رو انجام بده . برای تست مطلبی که من می گم بعد از Wire جسمت رو از حالت لینک در بیار بعد Wire رو تست کن .
Expose Transform هم ابزار خیلی خیلی خوبیه که البته برای این کار شما کارایی نداره .
موفق باشی