سلام به همه ی دوستان . متاسفانه مثل اینکه اینجا هیچ مایا کار حرفه ایی نیستش ؟! چون اگه بود حتماً می گفت مایا را با هودینی مقایسه نکنید . مایا کجا هودینی کجا ؟ حالا چرا من انقدر رو مایا تاکید می کنم ؟ اول از همه مایا توسط اکثر کمپانی های بزرگ استفاده
می شود در صورتیکه هودینی فقط در چند کمپانی استفاده می شود که معروف ترینش image engine می باشد . اگه به لینک زیر برید می بینید که weta digital فقط کار آزموده فوق حرفه در مایا و رندر من می خواهد ( weta digital بزرگ ترین استادیو جلوه های ویژه و
انیمیشن هستش دلیلش هم فیلم هایی مثل avengers و tin tin 2012 و avatar و ... لیست کاملش روی سایتش هست )
http://www.wetafx.co.nz/jobs
مورد دیگه ایی هم که مهمه . پلاگین و اسکریپت نویسی در مایا است . خیلی از ما ها حتی نمی دونیم در استو دیو های بزرگ پلاگینی ایجاد می شود فقط برای ارتقا هسته مایا . مایا ایی که ما کار می کنیم با مایا ایی که در استا دیو های بزرگ استفاده میشه از زمین
تا آسمون فرق داره . دلیل اینکه هودینی جلوه زیبا تری داده اینکه اون پلاگین ها رو خودش در اختیار کاربر داده . ( اگر شما یک شبیه سازی سنگین در هودینی انجام دهید قدر fluid effects مایا را می دونید . گرچه باید اعتراف کنم هودینی 12.5 واقعاً پر قدرت)
هودینی فقط برای vfx خوبه . ( البته برای افکت های آب فقط Naiad و برای آتش مایا یا هودینی )
به نظر من بین تمام نرم افزار ها اول مایا باید باشه بعدش هودینی ( تازه بعدش هم lightwave که در رندرینگ غوغایی به پا کرده می گی نه ؟ یه سر به نمونه کاراش روی سایتش بزن
)
و البته یه چیزی رو فقط اینجا می گم چون می دونم همه مایا کار هستید . من مایا کارام یک هفته با 3ds max کار کردم . فهمیدم max کار ها باید بیان جلوی مایا کار ها کار گری کنند ( البته شرمنده اگه کسی max کاره فقط نظرمه ) اگه پلاگین های max رو بگیریم
max یه نرم افزار خیلی پایه است ( در ضمن فکر کنم یک یا دو استودیو بزرگ ازش استفاده می کنند اونم بخاطر پلاگین معروف thinking particle )
در هر صورت شرمنده اگه حرف بدی زدم . امیدوارم پیروز و موفق باشید