.: Light House :.

H.S

Member
سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه و روزهاتون سبز !

خیلی وقت بود وقت آزاد نداشتم اما بالاخره هر جوری شد تصمیم گرفتم خودم رو محک بزنم این شد که این تصویر رو شبیه سازی کردم.

این کار 4 روز پراکنده زمان برد، مدلینگ کار تقریبا میشه گفت سخت بود ! چون من بیس مدل ها رو اکثرا تو Max درست میکردم و بعد با Mudbox روی جزئیاتش کار می کردم و اون وقت بود که تعداد Face ها خیلی بالا میرفت و حجم Scene سرسام آور میشد !

بنابراین، باید از Normal Map استفاده میکردم، تا تعداد Face های کمتری داشته باشیم و در عین حال جزئیات بیشتر. بعد از مدلینگ ، نوبت به تکسچر دادن این کار رسیده بود. اکثر تکسچرها مخلوطی از 5 عکسه که با هم در فتوشاپ ترکیب شدند.

برای اینکه تکسچرام درست روی مدلم بشینه از Unwrap Mapping استفاده کردم.

بعد از تکسچر هم رفتم سراغ نورپردازی. اولش نور غروب رو شبیه سازی کردم، خیلی خوب شد اما نمیدونم چی شد که تصمیمم عوض شد خواستم فضایی رو شبیه سازی کنم که خورشید توش نباشه و هیچ پرتوی نوری هم نباشه ! می خواستم هوا یه مقدار مه آلود باشه.

رندر این کار هم با V-Ray انجام شده که زمانش حدودا 59 دقیقه طول کشید البته با کلی تست رندر این زمان رو بدست آوردم. تا دلتون بخواد تو صحنه Displace داشتم که با ترفندهایی زمان رندر رو کم کردم.

یه لایه هم Ambient Occulosion رندر کردم. برای اینکار هم از V-Ray Dirt استفاده کردم.

خوب بعد از تمام این مراحل نوبت به Post Production رسید که من واقعا اینکار رو دوست دارم. خیلی با رنگ ها بازی کردم، تمام لایه ها رو در نرم افزار Fusion بردم و هم تغییراتی روشون دادم و هم با هم ترکیبشون کردم.

رندر نهایی این برنامه هم حاصل کارم شد. امیدوارم توضیحاتم خوب بوده باشه و از این کار لذت ببرید.

موفق باشید.

Software : 3DS Max 2009 + V-Ray + Mudbox + Digital Fusion + PS

سلام. امیدوارم حالتون خوب باشه و روزهاتون سبز !

خیلی وقت بود وقت آزاد نداشتم اما بالاخره هر جوری شد تصمیم گرفتم خودم رو محک بزنم این شد که این تصویر رو شبیه سازی کردم.

این کار 4 روز پراکنده زمان برد، مدلینگ کار تقریبا میشه گفت سخت بود ! چون من بیس مدل ها رو اکثرا تو Max درست میکردم و بعد با Mudbox روی جزئیاتش کار می کردم و اون وقت بود که تعداد Face ها خیلی بالا میرفت و حجم Scene سرسام آور میشد !

بنابراین، باید از Normal Map استفاده میکردم، تا تعداد Face های کمتری داشته باشیم و در عین حال جزئیات بیشتر. بعد از مدلینگ ، نوبت به تکسچر دادن این کار رسیده بود. اکثر تکسچرها مخلوطی از 5 عکسه که با هم در فتوشاپ ترکیب شدند.

برای اینکه تکسچرام درست روی مدلم بشینه از Unwrap Mapping استفاده کردم.

بعد از تکسچر هم رفتم سراغ نورپردازی. اولش نور غروب رو شبیه سازی کردم، خیلی خوب شد اما نمیدونم چی شد که تصمیمم عوض شد خواستم فضایی رو شبیه سازی کنم که خورشید توش نباشه و هیچ پرتوی نوری هم نباشه ! می خواستم هوا یه مقدار مه آلود باشه.

رندر این کار هم با V-Ray انجام شده که زمانش حدودا 59 دقیقه طول کشید البته با کلی تست رندر این زمان رو بدست آوردم. تا دلتون بخواد تو صحنه Displace داشتم که با ترفندهایی زمان رندر رو کم کردم.

یه لایه هم Ambient Occulosion رندر کردم. برای اینکار هم از V-Ray Dirt استفاده کردم.

خوب بعد از تمام این مراحل نوبت به Post Production رسید که من واقعا اینکار رو دوست دارم. خیلی با رنگ ها بازی کردم، تمام لایه ها رو در نرم افزار Fusion بردم و هم تغییراتی روشون دادم و هم با هم ترکیبشون کردم.

رندر نهایی این برنامه هم حاصل کارم شد. امیدوارم توضیحاتم خوب بوده باشه و از این کار لذت ببرید.

موفق باشید.

Software : 3DS Max 2009 + V-Ray + Mudbox + Digital Fusion + PS

payan.jpg


============================

tamam0000.jpg


============================

high%20and%20fi11nish.jpg


ویرایش 4 : ( یه مقدار رنگ ها رو گرم تر کردم)

high%20and%20fi11nish.jpg



 

پیوست ها

  • wire.jpg
    wire.jpg
    190.1 کیلوبایت · بازدیدها: 36
  • high and finish AO.jpg
    high and finish AO.jpg
    277.8 کیلوبایت · بازدیدها: 42
آخرین ویرایش:

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
خوب بعد از تمام این مراحل نوبت به Post Production رسید که من واقعا اینکار رو دوست دارم. خیلی با رنگ ها بازی کردم، تمام لایه ها رو در نرم افزار Fusion بردم و هم تغییراتی روشون دادم و هم با هم ترکیبشون کردم.

عالیه خسته نباشی اگه امکان داره یکم د رمورد نرم افزار Fusion و کاراییش توضیح بدی ممنون میشم
 

hrgh

Member
آفرین رفیق کار قشنگی شده
فقط یکم سطوح صاف در اومدند مثلا دیواره های خونه خوب بامپ ندارن البته اینو با توجه به تکسچرهای روی سطحشوت میگم
بیشتر شبیه فضای game ها شده
موفق باشی
 

Mandana

Active Member
خعلی خوشگل شدن دوست جان.تبریکاته ویجه ^.^
دو تا مسئله.یکیش سواله یکیش گیر :دی
سوال اینکه چمن های روی زمین رو چجوری بوجود آوردی؟دیسپلیسی چیزی اند یا مدل شدن؟خعلی خوشگل اند
گیر هم اینکه خونه ای که انقدر داغون باشه امکان نداره تمام زوایا انقدر تیز باشن.اگر روی کنج دیوارها هم یکم خرابی ایجاد می کردی عالی میشد
موفق باشی:rose:
 

ali_118

کاربر VIP
عادل خان تبریک
کار خوبی درومده

یه چنتا نکته به نظرم رسید فقط

تصویر دومیت افکت Grain اش زیاد شده یه خورده

چمن ها هم قشنگ در اومدن

در مورد طرح خونه اینکه یجوری انگار توی شن فرو رفته
معمولا در این فضا یه همچین حالتی برای زمین و خونه پیش نمیاد

تکسچرهات خوب درومده
به نظرم دیوار سمت چپ خونه یه مقدار بافتش درشت شده

میشه تصویر لایه هایی که رندر کردی رو بزاری ؟
و ترکیبشون در نرم افزار ؟
 

H.S

Member
عالیه خسته نباشی اگه امکان داره یکم د رمورد نرم افزار Fusion و کاراییش توضیح بدی ممنون میشم

مرسی دوست من

راستش Fusion تقریبا مثل affter effect هستش با یه مقدار تفاوت. بیشتر برای ویرایش عکس و فیلم استفاده میشه.

حتما سعی میکنم در اسرع وقت چند تا آموزش بذارم.
مرسی از نظرت

کارت واقعا عالی شده
موفق باشی

به به. افتخار دادید قربان ممنون که اومدی.

کار خیلی قشنگی شده تبریک میگم.

فقط این پرنده ای که تنها داره پرواز میکنه گمونم میتونست یخورده کوچیک تر بشه.

ولی از همه نظر عالی شده.
مرسی سارا جان.

در مورد پرنده باهات موافقم اگه کوچیکتر بود بهتر میشد.

عاليه.تبريك ميگم .
خسته نباشي
متشکرم.

موفق باشی.


آفرین رفیق کار قشنگی شده
فقط یکم سطوح صاف در اومدند مثلا دیواره های خونه خوب بامپ ندارن البته اینو با توجه به تکسچرهای روی سطحشوت میگم
بیشتر شبیه فضای game ها شده
موفق باشی

والا اول اینو بگم که به کارای خفن شما نمیرسه

من از normal map استفاده کردم مقدارش رو زیاد کردم اما Detail خیلی زیاد میشد و اصلا جالب نبود برای انکه اینو جبران کنم یه مقدار effect شارپ بهش دادم.

ممنون از نظرت

بسیار زیباست ..
خسته نباشی ... قشنگ بود !!!
مرسی



خعلی خوشگل شدن دوست جان.تبریکاته ویجه ^.^
دو تا مسئله.یکیش سواله یکیش گیر :دی
سوال اینکه چمن های روی زمین رو چجوری بوجود آوردی؟دیسپلیسی چیزی اند یا مدل شدن؟خعلی خوشگل اند
گیر هم اینکه خونه ای که انقدر داغون باشه امکان نداره تمام زوایا انقدر تیز باشن.اگر روی کنج دیوارها هم یکم خرابی ایجاد می کردی عالی میشد
موفق باشی
به به احواله شما ؟ خوبی ؟

در مورد چمن ها : اول یه پلان درست کردم و سگمنت هایش رو زیاد کردم و بعد به Editable Poly تبدیل کردم و از پارامترهای قسمت Modify رولات Paint .... یه کم برامدگی ایجاد کردم.

متریال چمن که به خود Plane دادم : اول تکسچرش رو با فتوشاپ درست کردم و به کانال Diffuse دادم :

grass.jpg


بعد با برنامه برای اون Map H Glossiness و Normal رو درست کردم. تا اینجا متریال ما برای Plane ساخته شده.

بعد از Vray Fur استفاده کردم :

vray%20fur.jpg


در مرحله آخر از مدیفایر Vray Disp استفاده کردم. همون تکسچر چمنی که درست کرده بودم رو نیست دادم با پارامترهای زیر :
disp.jpg


در مورد دیوار ها به خدا اول اینکارو کردم و لی بعد به نظرم جالب نشد. اینو ببین :

1.jpg


مرسی از نظرت.

عادل خان تبریک
کار خوبی درومده

یه چنتا نکته به نظرم رسید فقط

تصویر دومیت افکت Grain اش زیاد شده یه خورده

چمن ها هم قشنگ در اومدن

در مورد طرح خونه اینکه یجوری انگار توی شن فرو رفته
معمولا در این فضا یه همچین حالتی برای زمین و خونه پیش نمیاد

تکسچرهات خوب درومده
به نظرم دیوار سمت چپ خونه یه مقدار بافتش درشت شده

میشه تصویر لایه هایی که رندر کردی رو بزاری ؟
و ترکیبشون در نرم افزار ؟

مرسی علی جان که اومدی.

این کار در Fusion هستش :
fusion.jpg
 

hosienmax100

3D Artist
خسته نباشی ..بسیار خوب شده /

تقریبآ 80 درصد کار رو از روی همون making of light ho تو فکر کنم 3dm رفتی حتی اسم کار هم درست میگم؟ به نظر من رو یه طرح دیگه پیاده میکردی خیلی بهتر میشد ..ولی این بازم خوبه /

موفق باشی /

نکته making of انگلیسی مشابه این کار واقعا برا کسانی که vray کار میکنند میتونه مفید باشه بخونیدش تو 3dm اگه اشتباه نکنم هست /
 

H.S

Member
خسته نباشی ..بسیار خوب شده /

تقریبآ 80 درصد کار رو از روی همون making of light ho تو فکر کنم 3dm رفتی حتی اسم کار هم درست میگم؟ به نظر من رو یه طرح دیگه پیاده میکردی خیلی بهتر میشد ..ولی این بازم خوبه /

موفق باشی /

نکته making of انگلیسی مشابه این کار واقعا برا کسانی که vray کار میکنند میتونه مفید باشه بخونیدش تو 3dm اگه اشتباه نکنم هست /

خیلی فرق داره از رو Making Of باشه یا نه ؟

من خودم میخواستم یه تمرینی کرده باشم !

این لینکش هست : http://www.3dm3.com/forum/articles.php?action=viewarticle&artid=130&page=3
 

MEGA WAVE

Active Member
کارت خیلی خوب شده

متاسفانه می توی 3d سررشته ای ندارم و برای همین نمیتونم کارت رو نقد کنم.

اما خروجی کارت رو دوست دارم :دی

خسته نباشید

شاد زی
 

MadikaCo

Well-Known Member
سلام h.s عزیز خسته نباشی

شرمنده دیر سر زدم آخه چند وقتی که درگیرم

زیاد نمیام نت

کارت واقعا عالی شده
بهت تبریک میگم دوست من


بقیه دوستان نظر های سازنده خودشون رو دادند دیگه ما که کوچیک همه هستیم چی بگیم؟

فقط میتونم بگم آفرین++

موفق باشی دوست جون
 
آخرین ویرایش:

hosienmax100

3D Artist
خیلی فرق داره از رو making of باشه یا نه ؟

من خودم میخواستم یه تمرینی کرده باشم !

این لینکش هست : http://www.3dm3.com/forum/articles.php?action=viewarticle&artid=130&page=3

یا نه ..

به نظرت من چه منظوری داشتم که اون حرف هارو زدم ؟ کار برای من که نیست برام فرق داشته باشه کل کار متوجه خودته و کاملا شخصی ..

این لینک رو ضمیمه کن به پست اولت ببین تفاوت نظرها به چه صورت خواهد شد / .

ببین بچه ها با تکنیک مقایسه چه جوری کارت رو به زیبایی نقد میکنن . ..و تحسینت بخاطر این زحمتی که کشیدی

اینم مد نظر داشته باش همیشه وختی چیزی رو از کسی یاد می گیری یادی ازش بکن و به صرف اینکه خارجی هست بی خیال این قضیه نشو ..

موفق باشی
 

جدیدترین ارسال ها

بالا