رضا جان حرفت درسته من در مورد قیمت softimage اشتباه کردم .خبرو یکسال پیش خونده بودم خوب یادم نبود.
unfold و mentalray 3.7 در ورژن 7.5 به xsi اضافه شدن.در مورد cloth فکر نکنم چیزی تغییر کنه چون syflex همراه با xsi هست.قبل از autodesk ,شرکت softimage یه قرارداد با این شرکت http://www.cgarena.com/archives/news/softimage_exocertex.html بست که یه سیستم خفن fluid برای ice درست کنند.امسال این شرکته اعلام کرد که سیستم امادست http://www.gobignetwork.com/profiles/Keith-Taylor.aspx همه فکر کردن این به xsi اضافه میشه ولی خوب ....
softimage دوباره گفته بود که در ورژن 8 یک سیستم جدید برای rig معرفی میکنه که داخل ice هستش و خیلی هم پیشرفتست.اینم که خبری نشد.
مشکله AD اینه که میترسه اگه xsi یا max از نظر dynamic خیلی قوی بشن کسی سراغ maya نره یا اینکه اگه maya و xsi از نظر مدلینگ قوی بشن max ضربه بخوره یا ازِ الان هیچ پیشرفتی در زمینه rig در max و maya اتفاق نخواهد فتاد به خاطر بازار xsi.الان اگه نگاه کنی اکثر نرم افزارها دارن سیستم sculpt رو داخل خود نرم افزار میارن مثل modo ,blender ,lightwave core ,حتما در اینده cinema4d با body paint .ولی autodesk بخاطر mud box این کار رو نمیکنه.هر شرکت دیگه ای بود الان خیلی وقت بود که motion builder رو به maya اضاه کرده بود .ولی AD.....
این جا رو هم ببین http://www.jonpeddie.com/special/WhitePapers/qualifying-performance-in-3d-modelling.php یه تست بین xsi , maya و max .بعضیا میگن دروغه ولی من بعید میدونم.توان xsi واقعا رزیاده بخاطر همینه که AD میدونه اگه xsi رو کامل کنه اوضاع max و maya خراب میشه.
در مورد اتش درسته حق با شماست و طبق معمول AD خوابه .قبلا maya در زمینه جلوه های ویژه کاملا بی رقیب بود .ولی الان houdini و xsi و max با پلاگینهاش خیلی استفاده میشن.خودت فرض کن که میخوای اتیش درست کنی با maya اول باید یه ساعت جون بکنی تا فقط شکلشو دربیاری چون به طور پیش فرض اتش نداره.حالا برو داخل منوی presets ببین همه چیز گذاشتن به جز اتیش و دود که استفاده اصلی fluid هستش.حالا اینو مقایسه کن با سرعت fume تو max یا pyro تو هودینی.البته من میدونم fluid در maya خیلی قویه ولی بعد از اینهمه سال وقتی مقایسه میکنی با پیشرفت fluid هودینی .....
همون موقع که AD اومد softimage رو خرید Sidefx سازنده هودینی تو این مقاله http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1401&Itemid=316 ابه پاکی رو ریخت رو دست AD که از این فکرا درباره Sidefx نکنه. عکسه بالا رو نگاه کن که چه تیکه ای به AD میندازه.
راستی در مورده اینکه هودینی در انیمیشن به نسبت maya چی کم داره بیشتر توضیح میدی???
unfold و mentalray 3.7 در ورژن 7.5 به xsi اضافه شدن.در مورد cloth فکر نکنم چیزی تغییر کنه چون syflex همراه با xsi هست.قبل از autodesk ,شرکت softimage یه قرارداد با این شرکت http://www.cgarena.com/archives/news/softimage_exocertex.html بست که یه سیستم خفن fluid برای ice درست کنند.امسال این شرکته اعلام کرد که سیستم امادست http://www.gobignetwork.com/profiles/Keith-Taylor.aspx همه فکر کردن این به xsi اضافه میشه ولی خوب ....
softimage دوباره گفته بود که در ورژن 8 یک سیستم جدید برای rig معرفی میکنه که داخل ice هستش و خیلی هم پیشرفتست.اینم که خبری نشد.
مشکله AD اینه که میترسه اگه xsi یا max از نظر dynamic خیلی قوی بشن کسی سراغ maya نره یا اینکه اگه maya و xsi از نظر مدلینگ قوی بشن max ضربه بخوره یا ازِ الان هیچ پیشرفتی در زمینه rig در max و maya اتفاق نخواهد فتاد به خاطر بازار xsi.الان اگه نگاه کنی اکثر نرم افزارها دارن سیستم sculpt رو داخل خود نرم افزار میارن مثل modo ,blender ,lightwave core ,حتما در اینده cinema4d با body paint .ولی autodesk بخاطر mud box این کار رو نمیکنه.هر شرکت دیگه ای بود الان خیلی وقت بود که motion builder رو به maya اضاه کرده بود .ولی AD.....
این جا رو هم ببین http://www.jonpeddie.com/special/WhitePapers/qualifying-performance-in-3d-modelling.php یه تست بین xsi , maya و max .بعضیا میگن دروغه ولی من بعید میدونم.توان xsi واقعا رزیاده بخاطر همینه که AD میدونه اگه xsi رو کامل کنه اوضاع max و maya خراب میشه.
در مورد اتش درسته حق با شماست و طبق معمول AD خوابه .قبلا maya در زمینه جلوه های ویژه کاملا بی رقیب بود .ولی الان houdini و xsi و max با پلاگینهاش خیلی استفاده میشن.خودت فرض کن که میخوای اتیش درست کنی با maya اول باید یه ساعت جون بکنی تا فقط شکلشو دربیاری چون به طور پیش فرض اتش نداره.حالا برو داخل منوی presets ببین همه چیز گذاشتن به جز اتیش و دود که استفاده اصلی fluid هستش.حالا اینو مقایسه کن با سرعت fume تو max یا pyro تو هودینی.البته من میدونم fluid در maya خیلی قویه ولی بعد از اینهمه سال وقتی مقایسه میکنی با پیشرفت fluid هودینی .....
همون موقع که AD اومد softimage رو خرید Sidefx سازنده هودینی تو این مقاله http://www.sidefx.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1401&Itemid=316 ابه پاکی رو ریخت رو دست AD که از این فکرا درباره Sidefx نکنه. عکسه بالا رو نگاه کن که چه تیکه ای به AD میندازه.
راستی در مورده اینکه هودینی در انیمیشن به نسبت maya چی کم داره بیشتر توضیح میدی???