Hotel

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
تظیمات خیلی عمومی هستن.اما برای این کار خیلی باید مدیریت صحنه قوی باشه.تک تک موضوعات رو با layer مکس لایه بندی کردم.مثلا کل درخت ها یک لایه کل پنجره ها یک لایه...
این جوری موقع رندر اسکیسی هر وقت بخوام یکی از لایه ها رو خاموش میکنم.
چون تقریبا 136 نوع پروکسی مختلف که هر کدوم به تعداد زیاد تکثیر شده استفاده شده.مثلا یه مبل 300 تا تکثیر شده.
سیستم یا 16 گیگ رم کم میاره!!‌ الان دارم میزنم توی سرم که چرا رم 32 نگرفتم!اسلات های مادربوردم پر شده.
 

max vray

کاربر VIP
سلام عارف جان
کار بسیار خوب شده
خوب چرا میگم بسیار؟
چون سطوح کار ما بسیار بزرگه اگه بهترین تکسچر هارم بدیم (از لحاظ ابعاد) و قتی به بنا نگاه میکنیم تکرار تکسچر ها کار و کاملا مصنوعی نشون میده خوب برای این کار یا باید به هر قسمت متریال جدا و یا uvw جدا داده بشه که خیلی وقت گیره و تست رندر ها زیاد میشه.
یا باید بیشتر متریال ها به روی رنگ تنظیم بشن نه تکسچر تا اینجوری تکرار دیده نشه که این کار کرتونی نشون میده.
در رابطه با نور و رفلکت شیشه ها هم که تنطیمش به سختی شکست دادن قول مرحله اخر هستش .
وقتی کاری به این بزرگی میشه تست رندرهاش طولانی میشه چون فایل کد هم هست یک دقیقه اول مکس در حال محاسبات خود مدله کد هستش و باعث میشه بیخیال تست رندر بشیم و تست رندر کمتر بگیریم و کار کیفیتش کم بشه.
در رابطه با کد کاملا باهات موافقم اگه مدل کد درست انجام بشه بدون شک بهتر از مکس هستش چون بسیار سبکتر هستش فایل سه بعدی کد و این حرفمو از روی تجربه میگم.و استفاده از مبلمان سه بعدی کد بسیار تو اینجور کارها به سرعت کار کمک میکنه.
بازم بهت تبریک میگم انشالله موفق باشی :rose:
 
آخرین ویرایش:

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام مرسی محمدجان.لطف داری.
این پروژه نه تنها پولشو هنوز نگرفتم دارن اذیتم میکنن .هر دفعه یه بعانه میارن.میگن رندرهات زنده نیست!
 

3D Art

Member
عارف جان چند ماه داری روی این کار وقت میزاری ؟!
خوب وقتی این همه وقت میزاری از کار خسته میشی دیگه !!!
گفتی که همه چیز خوب لایه بندی شده خوب برای تست رندر لایه درخت و چراغ ها و . . .رو خاموش کن یا اصلا همه پروکسی ها رو خاموش کن
نویز رو یک مقداری ببر بالا بعد تست بگیر
از hdri استفاده میکنی که ؟
 

max vray

کاربر VIP
عارف جان ببین تعریفشون از رندر زتده چیه؟
تو فتو شاپ میشه رنگ و لعابش زیاد کرد.
بهشونم بگو بیشتر رنگ ها و متریالاتون مردست انتضار جادو نداشته باشن.
وچ وچه گپ زنه؟مگه وونه؟فضا اند گتی از این بهتر خاننه؟و لووچ هسته.
:rose:
 

.:taymaz:.

مدیر انجمن‌ها
عارف چرا چمنارو فقط با تکسچر کار میکنی؟ v-ray که قدرتش دستته استاد، یکم داری تنبلی میکنیااا ! اینا باعث میشه کیفیت بیاد پایین :-?
برا آدما از تکسچر و عکس استفاده نکن evermotion آبجکت های خوبی داره چرا استفاده نمیکنی؟! چرا اکثر اون گیاهایی که گذاشتی سبز روشن؟ روشنایی کار خیلی بالاست از پلاگینی چیزی استفاده کردی تو فتوشاپ؟!
آدمایی که گذاشتی برا جلو کار هیچ کدوم سایه ندارن !؟ تابلوهایی که گذاشتی برا جلو فروشگاه طبیعی نیستن. انگار تو فتوشاپ چسبوندی روشون!
با اون کاری که تو مسابقه دانشگاه شرکت کرده بودی و این اگه مقایسه کنم، اون 20 باشه این در مقابل اون 6 یا 7 میشه.
احساس میکنم جدیدا خیلی به پول اهمیت میدی تا دقت تو کار!
به هر حال wip هست منتظر رندر های بعدی و کار نهایی هستم :rose:
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.از HDR استفاده نمی کنم.آخه نمی دونم چه HDR مناسب چنین فضایی هست
باور کن تمام چمن ها با vray displace هست.گیاها همشون از اورموشن هست.
البته یه سره روی کار اینها نیستم.اینها دارن اذیتم میکنن.ایراد های بنی اسرائیلی گرفتن از کار.رندرهای آخری که بهشون دادم رو روی سایت آپلود نکردم.فقط رندرهای شب رو آپلود کردم.بقیه که ماله خیلی قبل هست.
 

3D Art

Member
عارف جان خودتو اصلاح کن برادر :green: اصلاح کن :wink:
یعنی چی از HDRI استفاده نمیکنم ؟؟؟؟؟
اینجوری شدم : :mad::shock::sad:
پس ضعفتو پیدا کردیم دیگه تموم . . . دیگه همه رندر هات باید زنده زنده باشه
 

3D Art

Member
سلام.از HDR استفاده نمی کنم.آخه نمی دونم چه HDR مناسب چنین فضایی هست
باور کن تمام چمن ها با vray displace هست.گیاها همشون از اورموشن هست.
البته یه سره روی کار اینها نیستم.اینها دارن اذیتم میکنن.ایراد های بنی اسرائیلی گرفتن از کار.رندرهای آخری که بهشون دادم رو روی سایت آپلود نکردم.فقط رندرهای شب رو آپلود کردم.بقیه که ماله خیلی قبل هست.

عارف جان یادت هست چند وقت پیش بهت گفتم کارها داره به چه سمتی پیش میره ؟
کبفیت ها چطوری شده ؟
چشم مردم داره به چی عادت میکنه ؟
جایگاه اصلی این کار هنر شده ؟
عارف جان توی همچین پروژه ای چمن با disp اصلا عقلانی نیست . . . فقط با تکسچر وبامپ همین به جاش استفاده از پروکسی بسیار بیشتر احتیاجه
عارف جان رنگ برگ گیاهان با رنگ برگی که قبلا تحلیل کرده بودی یکیه ؟
عارف جان خودت این همه دانش داری ولی نمیدونم چرا استفاده نمیکنی :sad:
به خدا بیشتر از یک دقیقه طول نمیکشه رنگ گیاه رو با color correct درست کنی نمیدونم چرا وقت نمیگذاری عارف جان
توی یک کار عالی مدلسازی مهمه ولی همه چیز نیست مدلسازی مثل اسکلت ساختمان میمونه همینجوری قشنگه ؟ مسلم هست که نه . . . باید نازک کاری بشه و . . . تا زیبا بشه نور پردازی و متریال و . . . هم مثل نازک کاری میمونن
صرف استفاده از لفظ متریال چند لایه که کار رو خوب نمیکنه . . . اگر متریال من چند لایه باشه تاثیرش به اندازه زمان رندری که میگیره نباشه بی رحمانه حذفش میکنم . . . رحم نکنید به اینا !
همون زمان رندر رو میتونم جای دیگه خرج کنم کیفیت بالاتری بگیرم
عارف جان امید وارم از حرف های من ناراحت نشده باشید فکر میکنم لازم بود این حرف ها رو میردم توی آینده شغلیت تاثیر داشت عزیز دل
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام افشین جون.مرسی.
باور کن رنگ برگ ها تمامش با color corect اصلاح شدن.یعنی به نظرت سبرش خوب نیست؟ سیر تر کنم یا جیغ تر؟
به نظرت چمن سه بعدی رو حذف کنم؟ تو ولوم 63 مدلهای خوبی برای چمن هست.اما مشکل اینجاست که برای فرم های منحنی چه کار کنم؟
من یه سری رندر جدید رو توی پست اول آپدیت میکنم.
 

3D Art

Member
پست اول آپدیت شد.
و 1 نکته.افشین همین الانش رندر رو میزنم سیستم میترکه.15 گیگ رم پر میشه.به نظرم چمن ها رو هم آبجکتی بیارم سنگین تر نمی کنه؟

عارف جان میدونی مشکل چیه ؟
مشکل اینه که برای موضوعات بد منابع خوب رو در نظر گرفتی
مثلا به جای ساخت تکسچر با اون بزرگی برای خیابون میتونستی بسیار بسیار راحت همه خطوط رو مدل کنی و به جاش به رمت استراحت بدی که نخواد موقع رندر و یا کار کردن این همه فایل لود کنه
روی این جور چیز ها بیشتر فکر کن روش های جدید رو امتحان کن
همیشه آسونترین و سریع ترین راه بهترین راه هست حضرت افشین سلام علیکم ! :wink:
احساس خیلی مهمه توی کار احساستو دریاب مثل یک موجود زنده با کارت برخورد کن . . .
همه چیزت باید با هم هماهنگ باشه این خیلی مهمه
مثلا توی نور پردازی رنگ آفتاب و زاویه اون خیلی مهمه همینطور عکسی که برای بک گراند استفاده میشه
 

saeedmagic

Member
عارف مشکا اصلیا نور نور پردازیه از طریق hdri نور پرداری کن همون تور که افشین گفت خیلی زنده تر میشه کار
اگه از آبجکت چمن و مولتی اسکتر استفاده کنی مطمئنا مصرف رمت کمتر می شه دیسپلیسمنت خوره رمه!
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.مرسی از فرخ افشین و سعید عزیز
افشین نفهمیدم منظورتو. چی رو مدل کنم؟
مثلا به جای ساخت تکسچر با اون بزرگی برای خیابون میتونستی بسیار بسیار راحت همه خطوط رو مدل کنی و به جاش به رمت استراحت بدی که نخواد موقع رندر و یا کار کردن این همه فایل لود کنه

مشکل اصلی تو رم بازی فکر کنم به خاطر تعداد خیلی زیاد درخت و اینها باشه.آزمایش بکنم .
اما میگی HDIR.
آخه چجوری استفاده کنم.؟ مثلا به عنوان رفلکت توی شیشه ها؟ یا نور محیط.من به این نیجه رسیدم جاهایی که نور کنه vray light روی حالت dome خیلی مفید هست.
توی making of رندر خیلی معروف resuran in brudcast دیدم گفته بود vray dome light با رنگ زرد کلوین 3500 بزارین.
 

3D Art

Member
خطوط عابر رو به عنوان مثال مدل کن بگذار روی خیابان
خب توی اون کار :
به نظرت رندر های تو با اون کار قابل مقایسه هست ؟
خب پس یا مشکل از روش هست یا اجرای روش !
هر کس سبک نور پردازی خودش رو داره سعی کن با سیستم نور پردازی کار کنی که باهاش راحت به بهترین نتیجه برسی
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
الام یه تست گرفتم دیسپلیس رو خاموش کردم به جاش از آرشیو خیلی خوب Mentor HQ Grass با multi scatter رندر گرفتم.دیدم که هم توی زمان رندر صرفه جویی شد هم توی مصرف رم.
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.کککککککممممممککککککککک
وقتی لامپ ها رو روشن کردم رندر شروع میشه میپره بیرون!
مگه 64 بیتی هم کرش میکنه؟
 

AREF

مدیر انجمن های <A href="http://forum.majidonline.c
سلام.یه backup داشتم.بالا آوردم بیرون نمیپره.حجم فایل اصلاحی که بیرون میپره 50 مگ هست و قبلی 67 مگ.فایل اصلاحی سرعت رندر مناسبی داره.اگه نور روز بدون لامپ بگیرم بیرون نمیپره اما نور شب میپره بیرون. ولی قایل قبلی بشدت کند هست.حتی وقتی دیسپلیس و رفلکت ها رو از گلوبال سوئیچ خاموش میکنم تاثیری نداره.
 

جدیدترین ارسال ها

بالا