ثابت شده هست که این نرم افزار ها واسه Game , Feature Film , Animation , VFX از هر جهت از مکس بهتره
سلام ، دوست عزیز کاملا دوستانه و برای اطلاع خودم و دوستان دیگه میگم، با بخش گیم این جمله ـت کار دارم. میشه بگین کدوم بازی با Houdini یا XSI کار شده؟ فکر کنم در مورد گیم سازی مکس کنار مایاست نه XSI و Houdini کنار مایا، یه مقدار اطلاعات رو از روی نظر شخصی نگین که باعث گنگی دوستان بشه.
و در کل مکس با اون UI شلوغ و بی نظم
یه سری به UI Houdini بنداز عزیز، مکس به شدت UI ساده و بچه گانه ست برعکس گفته شما که گفین شلوغ، فکر کنم این گفته شما معلوم بشه زیاد روی گفته هاتون دقت ندارین و این باعث میشه دوگانگی برای خواننده پش بیاد و نتونه به خوبی قبول کنه حرفاتون رو. حالا سر بی نظمیش حرف نمیزنم ولی فکر کنم شلوغ بودنش به خوبی به چشم بیاد که از همه ساده تره.
برای اطلاع بیشتر به قسمت Jobs کمپانی هایی که اسم بردم یه سر بزنید.
در ادامه جملات اولم میشه بگین کدوم از اینها بازی سازن؟
همین شرکت pixomondo که Hugo زده و یه سری به سایتش بندازید و ببینید فیلم های دیگش چیه با مکس کار میکنه فکر کنم این فیلم و فیلم 2012 توان بالای مکس رو نشون بده.
مکس به تنهایی بسیار ضعیفه و نیازمند پلاگین های زیاده که این پلاگین ها Pipline ضعیفی با هم دارند
خواهشا چیزایی که میگید روش خوب دقت کنید.
من تو یکی از پست هام تو همین تاپیک گفتم fluid مایا قبلا برای ساخت ترکش های ریز توی fluid باید با script پارتیکل رو به emitter نصبت میدادی، یعنی تقابل عادی با ابزارهای یه نرم افزار وجود نداشت ، اینها تازه پلاگین نبودن همهش برای خود مایا بود. الان هم تست نکردم ببینم nParticle چیکار میکنه ولی مکس به خوبی میتونه ارتباط بین Fume و Particle flow بوجود بیاره، هم این که fume توسط particle flow ذرات خودش رو emitt کنه هم particle flow بتونه ذرات رو جای ذرات fume بذاره مثل یکی از خصوصیات ICE در XSI. شما که این رو میگی خواهشا همین کار رو تو مایا برای من بکن اون وقته که من هیچی واسه گفتن ندارم.
تازه ارتباط خوب بین krakatoa و thinking particle رو بیان نکردم.
باز یه پایپ لاین دیگه: شما خواهشا توسط fluid و یکی از موتور های رندر مایا برای من fluid رو توسط GI رندر بگیر من هم این کار رو با Final render و fluid برات انجام میدم و میذار در عرض چند دقیقه.
دوست من مدیر سایت نیستم ولی خواهشا بحث رو مایا و مکس نکن، به این کاری که شما می کنید میگن بحث جنجالی . اگه اطلاعات در مورد fluid fume Pyro دارید ، بسم الله وگرنه بحث رو به بحث قدیمی بی فایده و بی معنی مکس یا مایا نبرید. چیزی که جای دیگه شد و داشت در مورد ابزار بحث میشد یه سری از دوستان عزیز کشوندنش توی مکس یا مایا و بین دوستان شرک آبی پیش امد.
ممنون دوست عزیز
فکر کنم اینهایی هم که گفتم برای اثبات حرفام بس باشه، در مورد pipline خیلی دوستانه و محترمانه و بدون تندی باید بگم بر اساس اطلاعاتم حرفتون رو قبول ندارم، ارتباط خوب رو دیگه به چی میگن، این از شبیه سازی ، اون هم رندر که باز هم هست ، نمیدونم شما کجای اینها رو مشکل میدونید که همشون ارتباط دارن اون هم به چه خوبی.
از این به بعد هر کسی چیزی گفت: خودش یه نمونه یا انجام بده یا نشون بده اون هم با VS تا بچه ها خوب متوجه بشن فقط نگن و برن، نمونه هم نداشتن حداقل دیگه روش ساخت رو بیان کنن تا بدونیم چه جوری این اتفاقات می افته تا فردا دلیل بیارن. این رو کلی گفتم تا آخرش اینجوری نشه که بذارید برید و حرف های درست رو تایید نکنید که همین دوست عزیزمون
azegar s در یکی از پست هاشون این کار درست رو انجام دادن
یدونه فیلم با fluid مایا کار شد ، منظورم VFX هست ، انیمیشن زیاد به همون دلیلی که گفتم ، یدونه فیلم با fluid ساختن پیر fume رو در اوردید ، Fume که این همه فیلم big production داره رو میذارید کنار.
من دوتا کار از fume گفتم 2012 و این فیلم vulkan که حجم بیساز عزیزم از دود رو دارن ، شما نمیخواد از fluid این حجم رو بهم نشون بدید که فکر نکنم چیزی پیدا کنید از همین الان میگم خودتون رو خسته نکنید از Pyro بهم نشون بدید، منظروم حجم عظیمه نه حتی اون حجم انفجار تو AVATAR . این یعنی fume به شدت جنبه ی کارهای عظیم رو داره، مثل این که یه نرم افزار ابزارهای خوب داشته باشه ولی نتونی باهاش رندر شبکه کنی تا کار بزرگ بگیری، فقط میتونی تا یه حدی پیش بری.
خوب کلا الگوریتم شبیه سازی Fluid با pyro فرق داره بعد pyro توسط موتور رندرینگ Mantra که مخصوص رندر دود و اتش هست رندر میشه برای همین
با حالیش میدونید کجاست، این که fume شبیه pyro کار میکنه، یعنی پیچش ها و رندرش خیلی شبیه Pyro هست و رندر هم به چندین بار گفتم به شدت و در حد اعلا و آخر real کار میکنه که شما نمیتونی هیییچ تشخیصی بدی.
پس فکر من بحث اینجا تموم شد و معلوم شد هر کدوم چه توانایی هایی دارن، مگر این که یکی واقعا یدونه حتی نمونه و چیز خوب نشون بده.
بــــــــــــــاز میگم، همه ی این ابزار ها خوبی های خودشون رو دارن، همشون هم تا حد زیادی برای ماها بس هستند، اگه الان یکی میگفت fume خیلی بهتر از fluid من پشت fluid در می امدم و از خوبی ها خیلی زیادش می گفتم ولی کالا روش من اینجوریه که سمتی میرم که میبینم داره در موردش اجحاف میشه و غیر متخصصانه داره در موردش بحث میشه و سعی میکنم طرف مقالبم رو متوجه کنم که عزیز اونجوری ها هم که میفرمایید نیست.
اینم بگم واسه خنده، من به همین دلیل استقلالی شدم، فوتبالی نبودم، تو بچگیم یه دوست داشتم وقتی با من راه میرفت حی به استقلال فوحش میداد و ازش بد میگفت؛ ودست جون جونیم هم بود، من سر این اتفاق رفتم و طرف استقلال رو گرفت و استقلالی شدم.
یعنی کلا سمتی میرم که ببینم داره در موردش یک طرفه و بدون اطلاعات صحبت میشه.
حق یار همه.