سلام
ممنون از نظرات دوستان ولی زیادی هم Fume رو دست کم نگیرید
حتما یه چیزی داشته که فیلم 2012 رو باهاش ساختن.
مثلا قبل از nPaticle حتما برای ساخت Emitter به صورت تعداد بالا مثل ترکش های ریز باید با Script امیتر fluid رو نصبت میدادی به پارتیکل. که کار خیلی خیلی سختی بود.
یا مثلا تقابل خوب Fume FX . Particle Flow . Krakatoa رو نباید فراموش کرد.
درضمن Fume میتونه توسط Final render به صورت GI هم رندر بشه.
البت Fluid مایا چیز بزرگیه. باز این پست مثل پست های دیگه نشه بگن طرف یه طرفه حرف میزنه. ولی یه سری به سایت sitni sati بزنید تا نمونه های فوق العاده fume رو متوجه بشین. اینم بگم فکر نکنم یه سرکت به این بزرگی چنین ریسکی بکنه که در مقابل یه چیز بزرگ مثل fluid بخواد عرض اندام کنه منظورم اینه که الان که چنین کاری کرده یعنی چیزی برای گفتن داره. نگین خوب پلاگین های زیادی هست که با هم رقابت میکنن، آره ولی Fluid ی پلاگین نیست که fume بخواد توی خرید ازش پیشی بگیره، حتما چیزی داره که چنین کاری کرده.
یه گزینه ی فوق العاده fume ــــ wavelet هست که کار رو به شدت عالی و واقع گرایانه میکنه.
اینها رو ببنید و بگید واقعا fume فقط سادگی کار داره؟!!! فکر کنم ریفیق منصفانه بیان نکردی.
http://www.afterworks.com/FumeFX/5years.asp?ID=19
http://www.afterworks.com/FumeFX/Thor.asp?ID=22
http://www.afterworks.com/FumeFX/Gallery.asp?ID=20
توی لینک آخر نمونه های video ـی هست، اولین video رو دانلود کنید تا حجم و قدرت رو متوجه بشید که فکر کنم با فیلم 2012 متوجه قدرت این ابزار شده باشید.
توی u tube هم یه سرچی بزنید در مورد نمونه ها میبیند چقدر کار شده با fluid و چقدر با fume، و تفاوت کار فقط لازمه کنار اسمشون بنویسید explosion
باز نمیگم fluid کمه ولی چون یه مقدار زیاد پایین دست گرفته شد خواستم بگم که نه، این جوری ها هم نیست ، توی ساخت سیالات چیزی کم نداره ولی fluid گسترده تر از fume هستش که تو بعضی قسمت ها مثل shader از fume هم بالا میزنه ولی توی نوی نور پردازی مثل scattering و حتی توی simulate یه چورای نصبت به fume عقبه که یه نمونش همین wavelet بود.
ولی در مورد Houdini Pyro باید بگم جفتشون کم میارن جلوش ولی Houdini توی رندر پدر در میاره.
حق یارتون