blender 3D

میخوام سوئیچ کنم . نظرات سازنده اند.


  • مجموع رای دهندگان
    12

maya_22

Well-Known Member
عزیز این دومی باریه که حرف من رو تحریف می کنید. این آخرین جوایه که میدم برای شما چون میترسم این نوع دید شما به من آخرش بینمون مشکل ایجاد کنه. خوب پست من رو بخونید
خیلی طولانی جواب دادی مجبورم طولانی بگم
دوست من من کی تحریف کردم یا گفتم شما میگید مدلینگ مایا مشکل داره شما وقتی میگی من برا مدلینگ ترجیح میدم برم مکس یعنی چی یعنی ابزارهای مدل مایا را کافی و وقی ندنستید غیر این هست بگید ما بدونیم یعنی نمیگم مشکل که بگید داری حرف تو دهن من میزاری یعنی میگید مایا خوب نیست ارجح نیست


چون کار ضایع ایه کسی مکس بلد باشه بعد مدلش رو تو مایا بزنه

این حرف معنیش دقیقا چیه یعنی شمایی که مکس کارید کار ضایع=بیهوده وبی معنی هست که مدلش(ت) را در مایا بزنی یعنی اتفاقا به من (ما مایا کارها) باید برخوره که
شمای مکس کار مدل زدن در مایا را به دلیل مکش دان بودن ضایع میدونید غیر این هست دوستان دیگه بفرکمایند من اشتباه میگم
کلا این بحث ادامه نداشته باشه بهتره ممکنه سو تفاهم ایجاد کنه



عزیز من قبول دارم مایا خوبه و ابزارهاش برای مدل بسه ولی برای این که متوجه بشی من چی میگم اگه خواستی سهی کن مدلینگ و ابزارهای مدلینگ مکس رو خوب یاد بگیری
خددا راشکر که قبول داری مایا خوبه و ابزارهاش بسه ولی اگه قبول دارید چه لزومی هست من برم مدلینگ مکس را یاد بگیرم نقض حرف خودتون اگه دوباره منرا متهم به تحریف و ایجاد مشکل نمیدونید
وقتی مایا میتونم مگه بیکارم برم دوباره کلاس اول بشینم


این شما به حرف خودتون (( همین آخرین نقل قولی که گذاشتم معتقدید یه سوال؟ مگه مکس برای انیمیشن و حتی جلوه های ویژه توی ایران بس نیست؟ پلاگین هم براش زیاده و خیلی کارها رو هم میشه باهاش کرد خوب چرا بریم مایا؟ همه هم میدونن مایا خیلی خوبه ولی طی زمان بیشتری نصبت به مکس بهش به نتیجه میرسی نگید نه که همهههه این رو میگن ولی چون مایا کیفیت خوب تری داره م قداری دست آدم باز تره میرن سمتش.
بر اساس این حرف شما پس نیازی هم نیست ما بریم سمت مایا چون با مکس در حد خودمون میتونیم کار رو به نتیجه برسونیم با زمان سریعتر.
مکس بله قبول دارم برا ایران کافیه ولی به نظر شما سواد داشتن را درنظر بگیرید کسی که چنئد سال دبستان را بگزرونه باسواد محسوب میشه درسته بهش بگیم خوب دلبندم شما که بلدی از یک تا 100 را بشماری میتونی تنهعایی بری خرید کنی جدول ضرب را حفظی دیگه سواد برات کافیه نمیخاد ادامه بدی

با احرتام به همه مکس کارها چون درمثال مناقشه نیست برای روشن شدن شما مجبور م بگم بله مکس کافیه اما همیشه بشر چون کمالگرا هست دنبال بهترینها هست
بگیر بیارش پایین تا سطح کاری ما و انتخاب نرم افزار
اون برا کسی کافیه که بخاد در یک سطح اولیه خودش بمونه و نخاد رشد کنه شما یک نفر پیدا کن که مایا کار باشه بعد بره دو.وباره مکس کار کنه جایزه داری پیش من
همیشه برای صعود باید روبه بالا بری نه پایین وهمیشه کاربرای مکس و .. بودن که برای رشد و پیشرفت به اجبار یا علاقه اومدن سمت مایا نه برعکس
وگرنه نیازی نیست بخاهیم به قول شما بال مکس میشه علت اینکه مکس کارهایی به سمت مایا میان همینه رشد پیشرفت سعی کردن برای زدن حرف در حیطهخ خودشون با توجه به محیط بسته مکس وگرنه علت استودیوهای بزرگ مایا استاندرترین برنامشونه همینه ......

حالا علاقه شخصی جای خود ولی اگه کسی بخاد حرفه ای کار کنه باید بهترین ابزرا حرفه ای کار کنه نمیخام دوباره بحث مقایسه این بهتره یا اون آبی یا قرمز تو کار خودمون بیارم چون نه حوصلش را دارم نه علاقه ای اما فکر کنم باید مطلب روشنتر میشد

منیخوام توهین کنم ولی خودم چندین سال بین این کاره ها هستم ولی بعضی از مایا کار ها مثل کاربرای محصولات Apple هستن فکر میکنن اون چیزی که زیر دستشون فوق العاده و بدون نقصه و تک، نه عزیزان، انقدر متعصب نباشید من با هر دو کار میکنم مایا بهتره ولی مدل مکس بهتر با ابزارهای بیشتر.

دوست عزیز من خودم سه بعدی را با مکس کار کردم و مکس را درحد خودش قبول دارم نه بیشتر این حرفای من نه از روی تعصب که بر اساس منطقه من نه از اتودسک پول میگرم که بخام تبلیغ این و بکنم نه اون هردوشم مال یکیه حال شما قضاوئتش با وجدان بیدار خودتون

هر کی هم میخواد جواب بده کسی باشه که مدلینگ مکس رو خورده باشه میتونه این رو بگه نه کسی که یه کاراکتر و حتی یه قاب عکس هم با ابزار های مکس نساخته.
اگه منظو.رتون منم من مکس را عرض کردم مثل شما ادعای خوردن و اینا ندارم اما میدونم اگه جونیم گرفته ازوقتیه که امتیاز مایا را اتودسک خرید وگرنه موجودی به نام مکس تا حالا نداشتیم یا اگر بود اصلا نبود یعنی درجه 3 و 4 بود چیزی در حد همین بلندر


متوجه شدی که چی میگم اتودسک مدام اومده از این و اون مخصوصا مایا کنده گزاشته تو مکس تا به قول شما تازه بشه باهاش کاری ویژوال افکتم زد که تو پروژه های بزرگ عمرا استودیاهای بزرگ دقت کن خواهشا عزیز من شرکتای بزرگ نه استودیوهای میانی یتا اشخاص حرفه ای با مایا هست

خواهشا اجازه بده تاپیک روال عادیش را طی کنه بحث زیاده هم شما متخصص ماشا... حرف زیاد داری اگه صحبتی مونده لطفا یا پیام خصویی بزن یا بیا یاهو درخدممتم دوست من
من اگه دوست عزیز و مکس کاری به دلیل واضح گفتن حرفاتمن ناراحت شده همینجا عذر میخام وقصد بی احرتامی به هیچکس را ندارم مخصوصا همه مکس کارای عزیز
موفق باشید:rose:
 

ehsan_62

Well-Known Member
pclord عزیز من خودم از مشتریانتونم ولی ....
دوستانه این رو بیان میکنم، اصلا این جمله ی شما رو قبول ندارم دوستان خواهشا تعصبی با موارد برخورد نکنید

من خودم فک فتاده ی مایا کار ها رو به محض دیدن ابزارهای مکس دیدم که میگم درضمن من خودم هم مایا کار میکنم هم مکس مایا رو هم بیشتر از مکس قبول دارم ولی تو این مورد نه.

از دوستانی که این جمله رو بیان کردن میپرسم:
1.یه دهم ابزار shape مکس رو توی خود مایا به من نشون بدین. انواع bevel ـها ابزار خوب loft ، ابزار خوب shape مثل boolean توی shape نوع refine کردن یا ساخت راحت اجسام با shape و surface و .....
2. یه مقدار از تقابل shape با poly مکس رو توی مایا به من نشون بدین.
3. 1 پنجم ابزار انتخاب اجزای poly مثل حالات انتخاب loop و ring به انوع و شکل های متفاوت با کارهایی های متفاوت، مثلا همین soft selection مایا جدیدا شبیه مکس شده یعنی auto desk از مکس به مایا اوردش. انتخاب vertex , face و edge ـها به صورتی که modify ـهای بعدی فقط روی اجزای انتخاب شده اعمال بشن یا ایجاد set selected توی این سه مورد جوری که هر وقت تونستی باز همون ها رو انتخاب کنی یا انتخاب این سه در یک modify بر اساس نوع انتخاب اون ها در modify قبلی و .... (( باز هم هست نمیگم))

4. تنظیمات خیلی خوب توی ابزار connect ، chamfer ، bridge و راحتی کار بسیار عالییی که شاید برای تازه کارها سخت باشه به علت عادت نداشتن که این عادت نداشتن توی همه چیز هست ولی اگه کسی مثل من با مایا کار کرده باشه بعد به مکس هم عادت کنه خودش خوب متوجه میشه.

5. امکانات خوبی modify list داره که توی مایا چنین چیزی نمیبنی. یه نکتش رو میگ فکر کنم براتون بس باشه تا بقیه امکانات خوبش رو ببینید. (( مثلا ما یه حجم داریم که از بیرون اوردیمش و بیسار سنیگنه ما با modify optimize تعداد segment ـهای این رو کم میکنیم ولی نمیخوای این توی رندر دیده بشه فقط برای سبکی صحنه میخوام، راحت با یه کلیک راست روی modify ـمون گزینه ی off in render رو میزنیم و همین طور بر عکس میخوایم چیزی توی صحنه دیده نشه مثل smooth بالا که توی رندر باید دیده بشه))
این یکی از خوبی های این قسمتع

6. نوع حرکت دادن vertex , face و edge که بر روی face فقط حرکت کنن یا edge و یا normal خودشون که بسیار بسیار پر کاربرده.

7. حتی روش ID دادن به تک تک face ـها که هر کدوم متریال خاصی رو بگیرن.

8. hide کردن بخشی از vertex , face و edge ـهای جسم برای این که جلو دید رو نگیرن.

9. تغییر و جابجایی vertex , face و edge بر این اساس که UV که قبلا انجام دادم بهم نریزه.

تازه من همش رو نگفتم یه مقداری از اون همه امکانات رو بیان کردم.

دوستان من خودم مایا کار میکنم دوستانی هم دارم که مایا رو خوردن و پلاگین های چندین هزار خطی مینویسن منظورم اینه که یه مقدارکی سرم میشه ولی خواهشا تعصبی برخورد نکیند. مایا در مدلینگ ابزاری نداره در مقابل مکس
من کسی رو هم جری نکردم که بره مکس فقط به دوستمون گفتم اگه دنبال چیز ساده ای هست بره مکس نه blender خودم هم اون بالا به مایا رای دادم.

حق یارتون :rose:

تو شرکتی که ما کار ميکنيم 15 نفر max کار داريم و فقط من مايا ...
1-در مورد boolean : تا اونجايی که من ديدم max به اجبار edge اضافه ميکنه ولی مايا توی اين قسمت اين مشکل را نداره
2-منظورتون را متوجه نشدم از اين مورد
3-مطمئنم با sub-menu های مربوط به ring selection و ... کار نکرديد
درمورد soft selection تقريبا حق با ست ولی اينا اضافه کنم که قبل از اضافه شدن اين منو مايا هميشه
ابزار های زيادی داشت بای اينکار ولی نه به خوبيه soft selection
راستی تالا دقت کرديد نمودار های fall-off مکس چقدر شبيهه مايا شده؟


4- مورد چهارم واقعا مايا هيچی کم نداره مخصوصا وقتی اين ابزار ها با curve مخلوط بشه
curve انتخابيه خودمون يا curvy که خود فرمان ايجاد ميکنه....
6-در اين باره فقط اينا بگم که با 2 تا کليک ميتونيد جهت حرکت ، چرخش و بزرگ نمايی را بر اساس face يا
edge يا vertex انتخابی تغيير بديد
ctrl+shift==> Axis
در مورد حرکت بر اساس نرمال هم که خيلی ساده تر


7- ميتونيد هر فيسی را که خواستيد انتخاب کنيد + راست کليک assign new matt
8- برای اينکه فيس ها جلوی ديد را نگيره ميتونی اون face ها را انتخاب کنيد و کليد شيفت را نگه داريد
و با drag کردن انتخواب معکوس کنيد و تنها کاری که لازمه انجام بديد روی isolate کليک کنی


Ctrl+Shift==> Normal average




insert edge loops مايا جزو برتری ها حساب ميشه بدون اينکه لازم باشه edge ring را انتخاب کنيم
offset edge loops هم ابزار خيلی سريع برای اضافه کردن خطو ط موازی من توی مکس نديدم
extrude مايا قويتر از هميشه در آن واحد ميتونيد چنديم فرمان را در چندين ..... اين هم يک برتريه غير قابل رد ...
ابزار های جديد مايا از جمله make hole tools
چرا راه دور بريم
ابزار فوق العاده ی project curve on mesh که واقعا سنگ تمام گذاشته ! کسانی که تونستند با اين ابزار
خيلی خوب کار کنند ميدونند چی ميگم
برای طراحيه اجسام منحنی و پر جزئيات کليد 3 معجزه ميکنه ...
و ...
من قبلا هم گفتم مايا توی پاليگان ضعيف عمل ميکرد ولی الان اوضاع فرق ميکنه
چيزه جالبی که هست ترکيب فوق العاده عاليه cure و polygon تونسته مايا را از خيلی نرم افزار های
ديگه مجزا کنه

"البته من قصدم کوباندن نرم افزار های ديگه نبود فقط خواستم به حق دفاع کنم
بهتره مقايسه ی اين 2 نرم افزار را به خود کاربر بسپاريم چون اين بحث سال هاست که به نتيجه اي نرسيده
"
 
آخرین ویرایش:

pclord

کاربر متخصص
تا جایی که یادمه و توی این چند سال اخیر جاهای مختلف شنیدم و توی اینترنت دیدم محیط مایا نسبت به تری دی مکس منظم تر و بهتر هست...

دوستان توجه کنید مدل سازی مکس خیلی خوب هست و خودم به چشم دیدم و قبولش دارم اما دلیل نمیشه به مکس سوییچ کنید و خیلی از مایا کار ها رو دیدم که با حالی که با مکس هم کار میکنند اما مدل سازی مایا رو بهتر از تری دی مکس میدونن چون کاملا بهش مسلط هستن.

موفق باشید.
 

CG-Student

Member
به صرف یک مشخصه خوب فرضا مدلسازی خوب نمیشه دست از مایا برداشت . همه ما میدونیم که در انیمیشن و جلوه های ویژه مایا سرآمد هست و آینده خوبی خواهد داشت . البته منم توی مدلسازی مایا مشکل دارم و برای همین به زیبراش رفتم و از اون برای طراحی کارکتر کمک میگیرم و سختی ریتوپو را به جان میخرم ! همه قسمت های انیمیشن طولانی و طاقت فرساست و به فکر راحتی کار نباشید . فایل mp3 خودش فشرده است و اگه بخواید فشرده ش کنید شاید درصد کمی برای بار دوم فشرده بشه . همین قضیه برای نرم افزارهای ساخت انیمیشن صادق هست و فرضا خوبی ابزار یک نرم افزار در این حد هست وبا تمرین و ممارست میشه در مایا هم همون مدلینک را پیاده کرد .
به هر حال به نظر من به فکر راحتی زیاد در ساخت انیمیشن نباشید !!!
 

rainbmaya

Active Member
دوستان میشه بحث همیشگی مکس و مایا رو بیخیال شید.
دقیق که بحثهارو میخونیم متوجه میشیم که همه درست میگن.
در اصل این کاربره که تعیین میکنه چه نرم افزاری کمک میکنه تا ایده هاش سریعتر و بهتر به نتیجه برسن. نرم افزار فقط کمکی برای خلق ایده های بهتره.
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
در جواب دوست عزیزمون ehsan_62 جان
اول عزیز گزینه ی یک من در مورد shape بود که هیچ کس تا حالا از شما دوستان نتونسته چیزی در موردش بگه شما هم تبدیلش کردی به boolean که من محترمانه و دوستان جوابتون در در ادامه دادم ریفیق :rose:

1. ریفیق یه سری به Pro boolean بزن عزیز اونی که میگی واسه سالیانه پیشه ریفیق.

2.

3.من باز میگم منظورم نداشتن نیست را دستی و تنوع و ابزار جالب هست مثل انیتخاب یکی در میونی یا هوشمند تو قسمت graphite که بعضی از مکس کارا هم از این ابزارها سر در نمیارن. کاش اون دمو قدیمی poly boost رزو داشتم تا بهتر متوجه منظورم میشدید. درضمن کجای fall off مکس شبیه مایا شده؟ منظورتون دقیقا کجاشه؟

4. عزیز من منظورم توی مورد 4 راحتی کار بود مثلا تو مایا تا تنظیماتت رو apply نکنی چیزی نمیبنی ولی توی مکس تغییرات real time و قابل مشاده هستش عزیز. من نگفتم مایا نداره. میگم شما تا مزه ی این چیزا رو نچشید خوب نمیگیرید من چی میگم.

5. توی مورد 5 من هم باز کسی نتونست برای مایا عرض اندامی نشون بده چون باز مزه ی این مورد نو نچشیدید.

6. عزیز توی مکس ID فقط مخصوص متریال نیست تو خروجی های pass هم متاثره هم این که میتونی به هر ID یه افکت تصویری خاص و .... چیزای دیگه بدی عزیز هر فیس جدا گونه توی یه object
عزیز تو بحش 6 هم مزه نچشیدی که هیچ اصلا متوجه حرف من نشدی چون ندیدی، اونی که شما گفتی دیدم اونی که میگم نیست عزیز

7. ...

8. عزیز خوبه تنظمات این قسمت رو هم توی مکس ببینی میتونی vertex پنهان شه ولی face نه و بلعکس درضمن این isolate هم تا اونجا که دانش کم من جواب میده از مکس امد. قبلش که اینجا نبود حالا جای دیگه بود ؟!!!! باز اینجا نیاز به چشیدن مزه دارین



insert edge loops مايا جزو برتری ها حساب ميشه بدون اينکه لازم باشه edge ring را انتخاب کنيم
عزیز این برتری برای شما حساب میشه چون شما باید برید اون بالا یا یه shelve جدا گونه برای اینها ایجاد کنید تا یه edge ring انتخاب کنید توی مکس لازمه چه برای face چه vertex و چه edge کلید shift رو نگه دارید و روی edge ها هر موردی که میخوای تو راستای loop یا ring انتخاب کنید تا اون انتخاب مورد نظر رو بدست بیارید.
باز اینجا هم نیاز به چشیدن دارید که به صورت real time تعداد segment ـهای connect ـتمون رو کمو زیدا کنید یا تعداد زیاد segment ـها ایجاد کرده رو قسمت جمع کنید یا باز کنید یا به یه سمت برید ، توی مایا یه insert edge میزنه فقط بعد تازه مزه ی flow connect رو هم نچشیدید که توی edge ـهای زاویه دار connect مورد نظر رو توی مسیر زاویه ی edge ـهای متصل ایجاد کنه.

extrude مايا قويتر از هميشه در آن واحد ميتونيد چنديم فرمان را در چندين

ببخشید عزیز باز انگار extrude مکس رو ندیدید؟!!! میگم نمیشه با کسانی که با مدلینگ مکس کار نکردن بحث کرد مخصوصا مایا ای ها ، چون مزه ـش رو نچشیدن و هیچ اطلاعاتی در موردش نداره، بعضی از مکس کار ها هم ندارن دیگه چه توقعی هست.

برای طراحيه اجسام منحنی و پر جزئيات کليد 3 معجزه ميکنه ...

عزیز خوب شاید دوستان شما یعنی اون تعداد مکس کار این ابزارهای مکس رو بلد نیستن به نام Show cage دقیقا همون کار رو میکنه.

منظورت از project curve on mesh این بود Curves on surface ریفیق؟

بهتره مقايسه ی اين 2 نرم افزار را به خود کاربر بسپاريم چون اين بحث سال هاست که به نتيجه اي نرسيده
چرا به نتیجه نمیرسه؟ مایا بهتر از مکسه خوب ولی همه جا نه، مثلا همین داوود جان دنبال یه چیز میگشت که من از مخ های مایا اطرافم هم پرسیدم ولی جوابی نداشتن ولی تو مکس داشت loop link جوری که وقتی Y جسم اول رو تغییر میدی جسم دوم هم توی Y تغییر کنه و وقتی Y جسم دوم رو تغییر میدی Y جسم اول هم تغییر کنه یعنی link هم باشن تو همه قسمت ها. این به سادی توی مکس هست بدون درد سر، مدلینگ هم به همین صورت، مایا خیلی بهتر از مکس ـه ولی نه تو همه چیز.



دوستان توجه کنید مدل سازی مکس خیلی خوب هست و خودم به چشم دیدم و قبولش دارم اما دلیل نمیشه به مکس سوییچ کنید

عزیز من به احدی تا بحال نگفتم که تو مکس برن که به دوستانم هم گفتم با مایا کار کنن، بعضی از دوستان متعصب مایا کار هستن که چنین برداشتی کردن، یکی از دوستان گفت بلندر ممکنه خوب باشه برای سریع و کم خرج جمع کردن پروژه نصبت به مایا من هم تو رای گیری به مایا رای دادم و گفتم اگه میخوای چنین کاری کنی که باز میگم اشتباه بهتر بجای بلندر بری توی مکس که دوستمون هم خودش با فکری که کرد دید آره کار خوبی نیست بره تو هیچ نرم افزاری. حالا دوستان کاربر مایا که گفتم برخوردشون با مایا مثل کاربرای شرکت apple یه جورایی متعصب گونست سریع جبهه گرفتن و امدن روبرو من ایستادن. بابا انقدر فکر نکنم در مورد ائمه و دین و خدا متعصب باشین که در مورد مایا هستید، البت توهین نمیکنم اگه اینجوری نست من رو حالال کنید که انشا الله اینجوری نیست ولی اگه به بعضی ها (( منظورم به احدی تو این قسمت نیست)) کسی بگه فلا ائمه اونجوری یا خدا اینجوری میگین خوب یه عقیده ست به ما ربطی نداره ولی در مورد بخش مورد علاقشون تا بگی یهو همه میان جبهه میگیرن.

خطاب به دوست خوبم maya_22

شما میگید مدلینگ مایا مشکل داره
عزیز شما میتونی بگی ماشین maxima مکشل داره نصبت به BMW X6 ؟ چون امکانات کمتر داره؟ امکانات کمتر معنی مشکل دار بودن نمیده عزیز. معنی راحت تر به چیزی رسیدن و رادست تر بودن میده ریفیق. میگم خوب متوجه حرف من نمیشید یا بد تحریفش یکیند نگید نه. من نگفتم هی تو که ماکسیما داری چرا X6 سوار نمیشی در صورتی که نداری میگم چرا X6 داری سوار lماکسیما با امکانات کمتر و سخت تر میشی، در صورتی که با ماکسیما هم به هدف میشه رسید ولی با راحتی کمتر.

بله من میگم اگه BMW X6 داری و به خوبی و بدون مشکل میتونی ازش استفاده کنی ضایعست بری با ماکسیما رانندگی کنی. (( الان نیاین بگین ماکسیما جا کمتر میگیره یا بنزین کمتر مصرف میکنه یا وسایلش بهتر گیر میاد ، این یه مثلا چون بعضی ها دور از جون شما اینجورین))

این حرف معنیش دقیقا چیه یعنی شمایی که مکس کارید کار ضایع=بیهوده وبی معنی هست که مدلش(ت) را در مایا بزنی یعنی اتفاقا به من (ما مایا کارها) باید برخوره که
شمای مکس کار مدل زدن در مایا را به دلیل مکش دان بودن ضایع میدونید غیر این هست دوستان دیگه بفرکمایند من اشتباه میگم
کلا این بحث ادامه نداشته باشه بهتره ممکنه سو تفاهم ایجاد کنه

ببخشید هم من هم شما هم دیگران عمری دارن میگم مایا از مکس بهتره و به چشم یه نرم افزار پایین تر و زیر دست به مکس نگاه میکنید نباید به مکس کار ها بر بخوره؟ همین الان شما دارید میگید بدون رد خور مایا از مکس بهتره هر کی میخواد بیاد با مایا شروع کنه مکس خوب نیست، من کس کار (( که مایا هم کار میکنم)) یا اونایی که فقط مکس کار میکنن باید بهشون بر بخوره؟ درضمن من گفتم کسی که مکس کار میکنه ضایع ست با مایا مدل کار کنه وگرنه کسی که فقط کار میکنه نه بد بیاد تو مکس تا از ابزار مدلش استفاده کنه نه این که نیاد بده، سلیقه ی خودشه. بز مثال بالا رو میزنم ماکسیما و BMW X6

مثال مدسه، فکر نکنم تو مکس آدم نتونه به چیزی که توی مایا میرسه نرسه، فکر کنم همه ابزار های با مقداری کم زیاد بودن تنظیمات یا سرعت عمل تو جفتشون باشه. مثال شما اینجا نمیگنجید چون این معنی میده که شما توی مکس فقط میتونی 2 رو ضری در 2 کنی ولی تو مایا میتونی جزر اعداد رو هم بگیری، خوبه فیلم های سینمایی انیمیشن ها دمو های گیم و خود گیم های زیادی رو دیدیم که با مکس کار شده. خواهشا برای نمونه یه سری به دمو های گروه blur بزنید. مایا بیشتر برای flexible بدون باز بودن دست نرمی سرعت و کم bug بودن بهتره نه این که توش میشه چیزی ساخت که به هیچ وجه نشه تو مکس ساخت.
الان نیاین با همین حرف من بخوای من رو محکوم کنید چون من نگفتم کسی از مایا بره تو مکس برای مدل یا کنار مایا مدل مکس رو یاد بگیره من فقط دارم میگم مکس توی مدلینگ flexible تره و دارای تنظیمات بیشتریه.

همیشه برای صعود باید روبه بالا بری نه پایین وهمیشه کاربرای مکس

هرکی توی مطالب من دید که گفتم: ای شما حتی برای مدلینگ از مایا بیا تو مکس من همینجا قول میدم شمارم هم میدم اگه مطلب رو پیدا کردین، قول میدم 500 هزار تا بهش بدم.
میگم حرف های من رو تحریف میکیند نگید نه عزیز. این دومیش باره، درست نیست عزیز

دوست عزیز من خودم سه بعدی را با مکس کار کردم و مکس را درحد خودش قبول دارم نه بیشتر این حرفای من نه از روی تعصب که بر اساس منطقه من نه از اتودسک پول میگرم که بخام تبلیغ این و بکنم نه اون هردوشم مال یکیه حال شما قضاوئتش با وجدان بیدار خودتون

الان نمونش رو میگم یکیتون نکردین بگین آره shape مکس فوق العاده ست و مایا این تو نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه که هیچ حتی اسمی هم ازش نبردید. این رو میگن تعصب ولی من همش دارم از مایا حتی بعضی نکات توی همین مدلینگ تعریف میکنم.

تو پروژه های بزرگ عمرا استودیاهای بزرگ دقت کن خواهشا عزیز من شرکتای بزرگ نه استودیوهای میانی یتا اشخاص حرفه ای با مایا هست
من چیزی غیر این گفتم؟ خوبه خودم رو دیگه میشناسم به همه گفتم اونایی که تازه میخوان شروع کنن که بیشتر و بیشتر شرکت های حرفه ای با مایا کار میکنن ولی عزیز این رو هم بدون همون pixar که قول انیمیشن برای بعضی ها هم برای انیمیت و هم مدلینگ نرم افزارهای مخصوص خودش رو داره ریفیق.

متوجه شدی که چی میگم اتودسک مدام اومده از این و اون مخصوصا مایا کنده گزاشته تو مکس تا به قول شما تازه بشه باهاش کاری ویژوال افکتم زد که
عزیز قبول دارم که بعضی چیز ها رو از مایا اورده ولی نه اوووووووووووووون قدر هم که شما بزرگش کردی عزیز. یعنی مکس قبل 2008 هیچی نداشت؟ دیگه حرفی برای گفتن ندارم برای این مطلبتون.

در آخر این مطالب من معنی چه نرم افزاری خوبه چی بده نمیده، من یه بحث کوچیکی با یکی از دوستان کردم بعضی از دوستان عزیز یه مقدارکی متعصب گونه و کاملا جدا از بحثمون بحث جدیدی رو باز کردن و من خواستم کاملا دوستانه و با اطلاعات اندک خودم جوابی محترمانه و دوستانه بدم.

همتون رو دوست دارم، حق یار همه :rose:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دوستان میشه بحث همیشگی مکس و مایا رو بیخیال شید.
دقیق که بحثهارو میخونیم متوجه میشیم که همه درست میگن.
در اصل این کاربره که تعیین میکنه چه نرم افزاری کمک میکنه تا ایده هاش سریعتر و بهتر به نتیجه برسن. نرم افزار فقط کمکی برای خلق ایده های بهتره.

والا عزیز من چیزی نگفتم، همونجوری که اون بالا گفتم طبق مطلب اصبی که خودت گذاشتی من گفتم اگهههه اگه میخوای چنین کاری کنی که کار زیاد به صرفه ای هم نیست بهتره بری مکس یه یهو دوستان مایا کار اینجوری مقابل من در امدن بعد میگن متعصب هم نیستیم آخه مطلب من چه مشکلی داشت؟ من که گفتم چنین کار نکن مایا بهتره و به مایا هم رای دادم.
خودم هم موندم تو این حجمه ی دفاع از مایا که نمیدونم چرا به سمت من امدن من که از مایا تعریف کردم.
کالا هوا گرمه دوستان ما هم روزه روز داغ میکنن :rose:
 

rainbmaya

Active Member
والا عزیز من چیزی نگفتم، همونجوری که اون بالا گفتم طبق مطلب اصبی که خودت گذاشتی من گفتم اگهههه اگه میخوای چنین کاری کنی که کار زیاد به صرفه ای هم نیست بهتره بری مکس یه یهو دوستان مایا کار اینجوری مقابل من در امدن بعد میگن متعصب هم نیستیم آخه مطلب من چه مشکلی داشت؟ من که گفتم چنین کار نکن مایا بهتره و به مایا هم رای دادم.
خودم هم موندم تو این حجمه ی دفاع از مایا که نمیدونم چرا به سمت من امدن من که از مایا تعریف کردم.
کالا هوا گرمه دوستان ما هم روزه روز داغ میکنن
نظرات همتون عالی بود. این خیلی خوبه که کسی بتونه از چند نرم افزار استفاده کنه و از قدرت هر نرم افزار تو قسمتهای مختلف بهره ببره. کلا من موافق این موضوع هستم.
من فکر کردم بلندر شاید بتونه سریعتر به نتیجه برسونمون برای جمع کردن پروژه ها. همه دوستان راهنماییهای جامع و خوبی دادن.
تشکر از همه.
:):rose:
شاد و پیروز باشید.
 
آخرین ویرایش:

ehsan_62

Well-Known Member
در جواب دوست عزیزمون ehsan_62 جان
اول عزیز گزینه ی یک من در مورد shape بود که هیچ کس تا حالا از شما دوستان نتونسته چیزی در موردش بگه شما هم تبدیلش کردی به boolean که من محترمانه و دوستان جوابتون در در ادامه دادم ریفیق :rose:

1. ریفیق یه سری به Pro boolean بزن عزیز اونی که میگی واسه سالیانه پیشه ریفیق.

2.

3.من باز میگم منظورم نداشتن نیست را دستی و تنوع و ابزار جالب هست مثل انیتخاب یکی در میونی یا هوشمند تو قسمت graphite که بعضی از مکس کارا هم از این ابزارها سر در نمیارن. کاش اون دمو قدیمی poly boost رزو داشتم تا بهتر متوجه منظورم میشدید. درضمن کجای fall off مکس شبیه مایا شده؟ منظورتون دقیقا کجاشه؟

4. عزیز من منظورم توی مورد 4 راحتی کار بود مثلا تو مایا تا تنظیماتت رو apply نکنی چیزی نمیبنی ولی توی مکس تغییرات real time و قابل مشاده هستش عزیز. من نگفتم مایا نداره. میگم شما تا مزه ی این چیزا رو نچشید خوب نمیگیرید من چی میگم.

5. توی مورد 5 من هم باز کسی نتونست برای مایا عرض اندامی نشون بده چون باز مزه ی این مورد نو نچشیدید.

6. عزیز توی مکس ID فقط مخصوص متریال نیست تو خروجی های pass هم متاثره هم این که میتونی به هر ID یه افکت تصویری خاص و .... چیزای دیگه بدی عزیز هر فیس جدا گونه توی یه object
عزیز تو بحش 6 هم مزه نچشیدی که هیچ اصلا متوجه حرف من نشدی چون ندیدی، اونی که شما گفتی دیدم اونی که میگم نیست عزیز

7. ...

8. عزیز خوبه تنظمات این قسمت رو هم توی مکس ببینی میتونی vertex پنهان شه ولی face نه و بلعکس درضمن این isolate هم تا اونجا که دانش کم من جواب میده از مکس امد. قبلش که اینجا نبود حالا جای دیگه بود ؟!!!! باز اینجا نیاز به چشیدن مزه دارین




عزیز این برتری برای شما حساب میشه چون شما باید برید اون بالا یا یه shelve جدا گونه برای اینها ایجاد کنید تا یه edge ring انتخاب کنید توی مکس لازمه چه برای face چه vertex و چه edge کلید shift رو نگه دارید و روی edge ها هر موردی که میخوای تو راستای loop یا ring انتخاب کنید تا اون انتخاب مورد نظر رو بدست بیارید.
باز اینجا هم نیاز به چشیدن دارید که به صورت real time تعداد segment ـهای connect ـتمون رو کمو زیدا کنید یا تعداد زیاد segment ـها ایجاد کرده رو قسمت جمع کنید یا باز کنید یا به یه سمت برید ، توی مایا یه insert edge میزنه فقط بعد تازه مزه ی flow connect رو هم نچشیدید که توی edge ـهای زاویه دار connect مورد نظر رو توی مسیر زاویه ی edge ـهای متصل ایجاد کنه.



ببخشید عزیز باز انگار extrude مکس رو ندیدید؟!!! میگم نمیشه با کسانی که با مدلینگ مکس کار نکردن بحث کرد مخصوصا مایا ای ها ، چون مزه ـش رو نچشیدن و هیچ اطلاعاتی در موردش نداره، بعضی از مکس کار ها هم ندارن دیگه چه توقعی هست.



عزیز خوب شاید دوستان شما یعنی اون تعداد مکس کار این ابزارهای مکس رو بلد نیستن به نام Show cage دقیقا همون کار رو میکنه.

منظورت از project curve on mesh این بود Curves on surface ریفیق؟


چرا به نتیجه نمیرسه؟ مایا بهتر از مکسه خوب ولی همه جا نه، مثلا همین داوود جان دنبال یه چیز میگشت که من از مخ های مایا اطرافم هم پرسیدم ولی جوابی نداشتن ولی تو مکس داشت loop link جوری که وقتی Y جسم اول رو تغییر میدی جسم دوم هم توی Y تغییر کنه و وقتی Y جسم دوم رو تغییر میدی Y جسم اول هم تغییر کنه یعنی link هم باشن تو همه قسمت ها. این به سادی توی مکس هست بدون درد سر، مدلینگ هم به همین صورت، مایا خیلی بهتر از مکس ـه ولی نه تو همه چیز.





عزیز من به احدی تا بحال نگفتم که تو مکس برن که به دوستانم هم گفتم با مایا کار کنن، بعضی از دوستان متعصب مایا کار هستن که چنین برداشتی کردن، یکی از دوستان گفت بلندر ممکنه خوب باشه برای سریع و کم خرج جمع کردن پروژه نصبت به مایا من هم تو رای گیری به مایا رای دادم و گفتم اگه میخوای چنین کاری کنی که باز میگم اشتباه بهتر بجای بلندر بری توی مکس که دوستمون هم خودش با فکری که کرد دید آره کار خوبی نیست بره تو هیچ نرم افزاری. حالا دوستان کاربر مایا که گفتم برخوردشون با مایا مثل کاربرای شرکت apple یه جورایی متعصب گونست سریع جبهه گرفتن و امدن روبرو من ایستادن. بابا انقدر فکر نکنم در مورد ائمه و دین و خدا متعصب باشین که در مورد مایا هستید، البت توهین نمیکنم اگه اینجوری نست من رو حالال کنید که انشا الله اینجوری نیست ولی اگه به بعضی ها (( منظورم به احدی تو این قسمت نیست)) کسی بگه فلا ائمه اونجوری یا خدا اینجوری میگین خوب یه عقیده ست به ما ربطی نداره ولی در مورد بخش مورد علاقشون تا بگی یهو همه میان جبهه میگیرن.

خطاب به دوست خوبم maya_22


عزیز شما میتونی بگی ماشین maxima مکشل داره نصبت به BMW X6 ؟ چون امکانات کمتر داره؟ امکانات کمتر معنی مشکل دار بودن نمیده عزیز. معنی راحت تر به چیزی رسیدن و رادست تر بودن میده ریفیق. میگم خوب متوجه حرف من نمیشید یا بد تحریفش یکیند نگید نه. من نگفتم هی تو که ماکسیما داری چرا X6 سوار نمیشی در صورتی که نداری میگم چرا X6 داری سوار lماکسیما با امکانات کمتر و سخت تر میشی، در صورتی که با ماکسیما هم به هدف میشه رسید ولی با راحتی کمتر.

بله من میگم اگه BMW X6 داری و به خوبی و بدون مشکل میتونی ازش استفاده کنی ضایعست بری با ماکسیما رانندگی کنی. (( الان نیاین بگین ماکسیما جا کمتر میگیره یا بنزین کمتر مصرف میکنه یا وسایلش بهتر گیر میاد ، این یه مثلا چون بعضی ها دور از جون شما اینجورین))



ببخشید هم من هم شما هم دیگران عمری دارن میگم مایا از مکس بهتره و به چشم یه نرم افزار پایین تر و زیر دست به مکس نگاه میکنید نباید به مکس کار ها بر بخوره؟ همین الان شما دارید میگید بدون رد خور مایا از مکس بهتره هر کی میخواد بیاد با مایا شروع کنه مکس خوب نیست، من کس کار (( که مایا هم کار میکنم)) یا اونایی که فقط مکس کار میکنن باید بهشون بر بخوره؟ درضمن من گفتم کسی که مکس کار میکنه ضایع ست با مایا مدل کار کنه وگرنه کسی که فقط کار میکنه نه بد بیاد تو مکس تا از ابزار مدلش استفاده کنه نه این که نیاد بده، سلیقه ی خودشه. بز مثال بالا رو میزنم ماکسیما و BMW X6

مثال مدسه، فکر نکنم تو مکس آدم نتونه به چیزی که توی مایا میرسه نرسه، فکر کنم همه ابزار های با مقداری کم زیاد بودن تنظیمات یا سرعت عمل تو جفتشون باشه. مثال شما اینجا نمیگنجید چون این معنی میده که شما توی مکس فقط میتونی 2 رو ضری در 2 کنی ولی تو مایا میتونی جزر اعداد رو هم بگیری، خوبه فیلم های سینمایی انیمیشن ها دمو های گیم و خود گیم های زیادی رو دیدیم که با مکس کار شده. خواهشا برای نمونه یه سری به دمو های گروه blur بزنید. مایا بیشتر برای flexible بدون باز بودن دست نرمی سرعت و کم bug بودن بهتره نه این که توش میشه چیزی ساخت که به هیچ وجه نشه تو مکس ساخت.
الان نیاین با همین حرف من بخوای من رو محکوم کنید چون من نگفتم کسی از مایا بره تو مکس برای مدل یا کنار مایا مدل مکس رو یاد بگیره من فقط دارم میگم مکس توی مدلینگ flexible تره و دارای تنظیمات بیشتریه.



هرکی توی مطالب من دید که گفتم: ای شما حتی برای مدلینگ از مایا بیا تو مکس من همینجا قول میدم شمارم هم میدم اگه مطلب رو پیدا کردین، قول میدم 500 هزار تا بهش بدم.
میگم حرف های من رو تحریف میکیند نگید نه عزیز. این دومیش باره، درست نیست عزیز



الان نمونش رو میگم یکیتون نکردین بگین آره shape مکس فوق العاده ست و مایا این تو نمیتونه حرفی برای گفتن داشته باشه که هیچ حتی اسمی هم ازش نبردید. این رو میگن تعصب ولی من همش دارم از مایا حتی بعضی نکات توی همین مدلینگ تعریف میکنم.


من چیزی غیر این گفتم؟ خوبه خودم رو دیگه میشناسم به همه گفتم اونایی که تازه میخوان شروع کنن که بیشتر و بیشتر شرکت های حرفه ای با مایا کار میکنن ولی عزیز این رو هم بدون همون pixar که قول انیمیشن برای بعضی ها هم برای انیمیت و هم مدلینگ نرم افزارهای مخصوص خودش رو داره ریفیق.


عزیز قبول دارم که بعضی چیز ها رو از مایا اورده ولی نه اوووووووووووووون قدر هم که شما بزرگش کردی عزیز. یعنی مکس قبل 2008 هیچی نداشت؟ دیگه حرفی برای گفتن ندارم برای این مطلبتون.

در آخر این مطالب من معنی چه نرم افزاری خوبه چی بده نمیده، من یه بحث کوچیکی با یکی از دوستان کردم بعضی از دوستان عزیز یه مقدارکی متعصب گونه و کاملا جدا از بحثمون بحث جدیدی رو باز کردن و من خواستم کاملا دوستانه و با اطلاعات اندک خودم جوابی محترمانه و دوستانه بدم.

همتون رو دوست دارم، حق یار همه :rose:


عزيز شما هنوز مزه مايا را کامل نچشيدی ... فقط 2 تا از مورد ها را جواب ميدم
چون واقعا وقت کافی ندارم
در مورد shelve ها
اولا که خود قضيه ی shelve سازی ميتونه يکی از بزرگ ترين دلايل باشه برای سويچ کردن به مايا
اميدوارم مزش را چشيده باشيد.
دوما انگار شما مزه ی شاه کليد های مايا را نچشيديد که ميگيد بايد برای
edge ring و insert edge loops
shelve بسازيم ! نيازی به اين کار نيست ! من فقط در مواقع خواصی مجبور ميشم منو های بالا را باز کنم




مورد دوم اين يکی را ديگه مطمئنم مزش را نچشيدی !
project curve on mesh به همين نام هستش


بازم ميگم اين بحث را بيخيال حقيقت برای ديگران با چيزی که مورد دلخواه ما هست فرق ميکنه
 

ehsan_62

Well-Known Member
فقط يک نکته يادم رفت توی پست قبلی بگم
چون اين يکی از موارد برتريه مايا ميشه
برای خيلی از مدل کار ها و حتی رندر .... مهمه که خيلی از افکت های قبل از رندر را توی viewport ببينند
مايا از اين لحاظ بهترين بوده
مخصوصا توی ورژن 2013 و 2012
هميشه نگاه کردن به اين افکتها در حين مدل سازی برام واقعا جذاب بوده و کلا آدم بيشتر تشويق ميشه
به ادامه ی کار
اين مورد هم فقط با يک کليک ميشه انجامش داد
view port 2.0


Max texture size : 16384 * 16384.
Shader versions supported (Vertex: 4, Geometry: 4, Pixel 4)

real time Ambient Occlusion
Real Time Motion Blur
Realtime Depth Of Field
Anti-ailiasing
Gamma Correction
Soft SHadow
Full Transparency
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
برای خيلی از مدل کار ها و حتی رندر .... مهمه که خيلی از افکت های قبل از رندر را توی viewport ببينند
این رو برای ادامه بحث نمیگم ریفیق برای این که شما هم مطلع بشی و اون هایی هم که اطلاعی ندارن شاید به دردشون خورد. اینهایی هم که گفتی من بلد بودم برای همین این همه مطلب رو گفتم و تونستم پا به پای شما بیام چون خوب با هردوشون کار کردم ولی چون شما مکس در اون حد کار نکردی نظراتت یک طرفه ست عزیز. جواب مطالب شما Nitro ، سیستمی که بعضی وقتا از رندر هم تمیز تر در میاد (( جوری که توی کار قبلی VFX خودمون رادم برای بهتر دیده شدن تسکچر کار رو رندر نمیکرد میگفت viewport سریعتر و با کیفیت تر تصویر رو نشون میده))، چون پشتش شرکت NVidia ـست شرکتی که simulate Fluid and render fluid real time داره شرکتی که real time hair simulate داره شرکتی که SSS Real time داره شرکتی که Refraction real time داره و خیلی چیزای دیگه که جاش اینجا نیست.
من نیمگم مایا نداره یا مایا بده که فکر کنم بیشتر تعریف مایا رو کردم تا مکس ولی ...
کالا منظورم این بود که عزیز کسی میتونه روی دو فیلم بید مجنون و بچه های آسمان مجید مجیدی نظر کامل بده که جفتشون رو خوب دیده باشه. اگه این رو (( viewport 2 )) توی بخش مکس مطرح میکردید چیز جالبی براتون در نمی امد ، رفیقانه میگم نه با طعم تمسخر یا بد و توهین آمیز دوست خوب من. :rose:

این گزینه هایی هم که بالا به زبون اینگلیسی فرمودین توسط کارت گرافیک quadro به دست میاد نه با هر چیزی. البت میشه یه چیزایی ازش دید ولی با این گارفیک ها اون کیفیت رو بده در ضمن فکر نکنم کسی داره مدل میکنه خوشش بیاد یه سایه بی افته رو قسمتی و نتونه خوب ببینتش، اینهایی که فرمودید زیاد هم توی مدلینگ کاربرد نداره، هر چی سایه کمتر بهتر نه این که من دوربین view ـم رو ببرم توی جسم بعد همه جا سیاه و چیزی نبینمآ اینها بیشتر برای نور پردازیه ریفیق.
حالا خوبه این روش viewport هم از زمان Auto desk ایجاد شد و فکر نکنم این شرکت برای فرزنده خودش نسبت فرزند خوندش کم بذاره.

در مورد shelve ها
اولا که خود قضيه ی shelve سازی ميتونه يکی از بزرگ ترين دلايل باشه برای سويچ کردن به مايا
میگم متعصبید نگید نه، بهت پیشنهاد میکنم برید از اول پست ها رو بخونید. من چی میگم شما به چی میزنی.

من ادامه نمیدم چون بیشتر شما بدون این که متوجه بشید من کالا چی گفتم و چی میخواستم بگم و این مطلب در مورد چی بود الکی امدید وسط و خواستید من رو بکوبید و میگید shelve ...
این اصلا اخلاق خوبی نیست. تعصب رو از خودتون دور کنید.

حق یارت :rose:
 

rainbmaya

Active Member
دوستان عزیز نظرتون چیه آخرین کارهامونو بذاریم و رو اونها نقد بزنیم تا پیشرفت کنیم . همچین دلو روده بکشیم بیرون ، صفا. بحث رو نرم افزارهایی که انسانهای دانشمند و بزرگی تو یه جای دیگه از این کره خاکی آبی ساختن که بی فایده است. راستی میدونید همه اش کار دانشمندهای ریاضی دان بزرگه. یه رشته دارن به نام کاربرد ریاضیات تو کامپیوتر. مقطع دکتری به بالاست. :clap::clap: پسر واقعا معرکه اند. البت تو ایران هم این رشته هست ولی تو علوم نظامی بیشتر استفاده میشه.:idea::-<
:mad::-:shock::-
جون من بیخیال شید
 
آخرین ویرایش:

ehsan_62

Well-Known Member
این گزینه هایی هم که بالا به زبون اینگلیسی فرمودین توسط کارت گرافیک quadro به دست میاد نه با هر چیزی
شما داريد دقيقا اطلاعات اشتباه ميدی در مورد مايا
تمومه اين افکتها را که الان گفتم را من با کارت معمولی دارم
مورد بعدی اينکه روی چه "اصولی" داريد ميگيد که برای مدل ساز ها ديدن افکتها جالب نيست؟
اول که در هنگام طراحی لازم نيست تموم اين افکت ها را ببينيد
يه موقع هست که داريد طراحی ميکنيد بعد از اينکه يه مقدار کار پيش رفت ميتونيد به مدلتون با افکت ها
نگاه کنيد و اين برای خيلی مدل ساز ها مهمه ... از جمله خود من
در مورد پلاگين ها نميخوام صحبت کنم زياد ولی کافيه يک بار furryball را امتحان کرده باشيد
يه طوری هم صحبت ميکنيد که ... بزاريد اينا بگم اگر بخوام مواردی که از مايا وارد مکس شده را
مثال بزنم واقعا سر به فلک ميشه
يک نمونش هم اينه که سال ها مکس کار ها از نداشتند يک اسکالپت خوب ناراحت بودند
sculpt v paint texture اونهم به صورت دست و پاشکسته به تازگی داخل مکس گنجانده شده
نمونه بعدی سيسم nurbs مکس هستش که اينا نميشه منکر شد که مايا سالهاست تو اين مورد از بقيه پيشی داشته
پس بيايم بگيم اين مورد هم از مايا اومده ؟




وقتی ميگيد متعصب من ياد 2 تا مورد مياوفتم
يکی اينکه اين جا فرم مايا هستش !
دوم اينکه شما يه بار پست هات را بخون ببين کی قصد کبوندن چه چيزی و کسی را داره
اينکه من در مورد مکس زياد نميدونم شايد درست ميگيد
ولی شما هم در مورد مايا داريد اطلاعات اشتباه ميدی اين کاملا مشهوده ...
من هم بنا به نوشته های خودتون و مواردی که عنوان کرديد را مورد نظر گرفتم
و اون موارد را که گفتيد توی مايا نيست از ديد يک شخصی که تمام منو های مادلينگ را زير و رو کرده گفتم
گفتم اينکه ما چيزی را که دوست داريم نميتونيم جای حقيقت بگيم
 

ehsan_62

Well-Known Member
دوستان عزیز نظرتون چیه آخرین کارهامونو بذاریم و رو اونها نقد بزنیم تا پیشرفت کنیم . همچین دلو روده بکشیم بیرون ، صفا. بحث رو نرم افزارهایی که انسانهای دانشمند و بزرگی تو یه جای دیگه از این کره خاکی آبی ساختن که بی فایده است. راستی میدونید همه اش کار دانشمندهای ریاضی دان بزرگه. یه رشته دارن به نام کاربرد ریاضیات تو کامپیوتر. مقطع دکتری به بالاست. :clap::clap: پسر واقعا معرکه اند. البت تو ایران هم این رشته هست ولی تو علوم نظامی بیشتر استفاده میشه.:idea::-<
:mad::-:shock::-
جون من بیخیال شید
دوست عزيز برای اينکه پست شما خالی از جواب نباشه يک نمونه کاره خودم که کامل نشده را
اينجا ميزارم و هم اينکه يک سری افکت هايی که اون دوستمون گفت بايد با کارت work-station ديده
بشه را با کارت معمولی ببينيم !

اين تصوير داخل viewport 2.0 هستش اينجا
ميشه افکتهای
ambient
depth of field را ببينيم





توی اين تصوير هم real-time motion blur



 
آخرین ویرایش:

rezaoptic

Well-Known Member
من واقعا بهتون افتخار میکنم که چه طور و به چه سرعت از مبحث اصلی که تاپیک باز شده منحرف شدین و سر جنگ و دعوا رو باز کردین.

بیخیال شین دیگه حال دارین این همه تایپ میکنین ها.
 

ehsan_62

Well-Known Member
من واقعا بهتون افتخار میکنم که چه طور و به چه سرعت از مبحث اصلی که تاپیک باز شده منحرف شدین و سر جنگ و دعوا رو باز کردین.

بیخیال شین دیگه حال دارین این همه تایپ میکنین ها.

بحث سر انتخاب بلندر و مايا بود که اين پست زده شد
بعد دوستمون به من ميگه تعصب ....




  • تازه فکر نکنم برنامه ای برای مدل و ابزارهای فوق العاده مدلینگ به پای مکس برسه،




 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
ehsan_62 جان کارت خیلی خوب بود خوشم امد ولی حیف که حرف من رو از همون اول نگرفتی باز داری از nurbs و furryball و این جور چیزا که خودم اطلاع دارم صحبت میکنی.

این گزینه هایی هم که بالا به زبون اینگلیسی فرمودین توسط کارت گرافیک quadro به دست میاد نه با هر چیزی. البت میشه یه چیزایی ازش دید
میگم خوب متوجه نمیشی من چی میگم همینه.

بعد دوستمون به من ميگه تعصب
شما یه بار هم از مکس تعریف نکردین، من توی هر پستم دارم از مایا تعریف میکنم، مایا هم که خدا نیست مشکل داره نصبت هم به مکس هم XSI . همیچین میگین انگار خدا ساختتش و بی مشکل و بی نقص.
یه بار دهنتون باز نشد بگین آره shape مکس خیلی خوبه مایا چنین چیزی سر خودش نداره من یه ضرب دارم میگم مایا بهتر از مکسه تو بیشتر موارد ولی دهنتون یه بار هم به تایید یکی از حرف های حق من هم باز نشد ولی من حرفای شما رو برای خوب بودن مایا تایید کردم.
خدا جای حق نشسته
من واقعا بهتون افتخار میکنم که چه طور و به چه سرعت از مبحث اصلی که تاپیک باز شده منحرف شدین و سر جنگ و دعوا رو باز کردین.

این تجربه ی من به دوستان: اگه داشتی بحثی میکردی و خیلی بی ربط یکی امد وسط بحث و چیزی گفت اگه میتونستین هم به راحتی جوابش رو بدین و جواب خوبی براش داشتین دسن نگه دارید چون اینجوری میشه. نمونش هم همین پست برید از اول بخونید تا ببینید چه قشنگ بحث رو به بحث با درگیری ایجاد کردن با این که تو همه پست هام بهشون احترام گذاشتم و با محبت حرف زدم و مثل خودشون یه طرفه حرف نزدم. آخرش محکوم میشین.

حق یار همه :rose:
 
آخرین ویرایش:

rainbmaya

Active Member
درود به همه.
ببینید واقعا کار هردوی شما خوبه وحرفهاتون درسته . فقط ما ایرانیها دوست داریم خیلی بحث و جدل کنیم. نمونش هم همین گرونیها و وضعیت معیشتیمونه . همه در موردش بحث میکنن ولی فایده اش چیه ، مرغ از 2800 تو چندین روز به 7500 رسید تمام کسایی که در مورد گرونی بحث میکردند بیشتر حجوم اوردن برای خرید. به جای اینکه نخرن و مجبورشون کنن به ارزون کردنش. خوبه که یه کم خودمونو تغییر بدیم. تو همه مراحل زندگی.
چند وقت پیش مردم آلمان صبح برای خرید شیر به سوپر مارک میرن و میبینن که شیر از 1 یورو شده 1.5 یورو. هیچکس خرید نمیکنه و تمام شیرها به کارخونه ها برمیگرده و آنکلا مرکل شب تو تلویزیون رسما از مردم عذر خواهی میکنه و فردا شیر همون یه یورو میشه.
اما تو ایران:
مرغ 2800 = خرید عادی مردم
فردا 3500 = خرید بیشتر میشه
3 روز بعد 5500 = صف در مرغ فروشیها
4 روز بعد 7500 = از ساعت 5 صبح نوبیت گیری برای خرید 2 تا جوجه مرغ . آخر روز بیمارستانها پر شد از مجروحهای خرید مرغ که با چاقو و قمه به جون هم افتاده بودن.
اگه مردم یه مدت مرغ نخورن میمیرن!
چی فکر میکنید.
بهتر نیست ما اول خودمونو تغییر بدیم تا مملکتمون تغییر کنه. چه سودی داره دفاع کردن از یه نرم افزار که فقط استفاده اش میکنیم نه اینکه بسازیمش . هر دوی شما حرفه ای و کاردرستین. چرا بجای اینکه انرژیمونو صرف آموزش به هم کنیم صرف بحث و جدل میکنیم. تو همین بحثها هم کلی نکات ریزو درشت از نرم افزارها رو اشاره کردید که میتونه به درد خیلیها بخوره.
دوستان تعصب تو هر چیزی مایه زوال و پست رفته. منظورم همه ما ایرانیهاست. ما ایرانیها و مخصوصا مسلمونها بشدت متعصبیم و شاید اگه این تعصباتو نداشتیم الان وضعیتمون اینقدر بد نبود.
من هم ایرانی هستم و این مشکلو ژنتیکی دارم و بدون اینکه خودم بخوام بعضی وقتها متعصبانه برخورد میکنم ولی تصمیم دارم ترکش کنم.
اینجا جاش نیست ولی میتونم تمام گفته هامو ثابت کنم.
بازم میگم شما هردوتون حرفه ای و کار درستید. انرژیتونو صرف آموزشهای حرفه ای به بقیه کنید.
زیاد حرف زدم ببخشید.
شاد و سربلند و پیروز باشید.
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
من از سه روز پیش یه پست اینجا دادم دیگه فکر می کردم بحث تاپیک تموم شده ولی هنوز ادامه داشته دوستان عزیز مایا یا مکس فرقی نمی کنه مهم شما هستید که با برنامه کار می کنید همه می دونن برنامه های مکس و مایا از مدت ها پیش ساخته شده اند و توی مبحث مدلینگ قوی هستند حالا ممکنه شما یه چیزی با مکس بسازی که مایا کاران نتونن بسازن یا بر عکس فقط فقط شما مهم هستید نه چیز دیگه همه برنامه اون قدر توی مبحث مدلینگ قدرت دارند که نیاز یه هنرمند رو برطرف کنند شما اگر کارت درست باشه دیگه ابزار برات مهم نیست مثل کسی که می خواد نوشتن یاد بگیره دیگه خودکار بیگ یا روان نویس یا مداد یا ... براش فرقی نمیکنه
\\\ فقط فقط شما مهم هستید 80% کار بستگی به شما داره نه برنامه ////
 

جدیدترین ارسال ها

بالا