blender 3D

میخوام سوئیچ کنم . نظرات سازنده اند.


  • مجموع رای دهندگان
    12

rainbmaya

Active Member
blender 3D نرم افزاری با حجم فقط 35 مگ. با قدرتهای فراوان در زمینه های مختلف . دارای رندری فوق العاده سریع. رایگان.
http://www.blender.org/
یه عالمه هم آموزش تو نت ازش هست. آسونه. خیلی خیلی آسونه.
اول که حجمشو دیدم فکر کردم در حد یه سرگرمیه و زیاد جدی نگرفتمش. دانلود و نصبش کردم و از خود سایتش چند تا آموزش گرفتم :shock:
دقیقا همینطوری شدم.:shock:
حجم مایا 2012 نصب شده : 1.60 گیگ
حجم بلندر نصب شده : 128 مگ
حجم هودینی نصب شده : تقریبا 700 مگ ( در حال حاضر نصب ندارمش )

این نرم افزار نود بیس هست مثل هودینی. محیطش مثل سافت ایمیج. انعطاف پذیری مثل مایا. کاملا اوپن سورس. قابل توجه کسایی که برنامه نویسی بلدن.
البت قدرت اینهارو فکر کنم نداشته باشه ها. ( واسه دل خودم گفتم ، چون تو آموزشها دیدم که میتونه داشته باشه)
کلا جو گیر شدم و حیژان ژده. دارم فکر میکنم از مایا سوئیچ کنم تو بلندر یا نه.
خیلی نرم افزار جالبیه بگیرید و نصب کنید و آموزشهاشم ببینید. واقعا عالیه.
دوستان اطلاعاتی دارن بذارن.
راستی سینتل 2010 هم با این کار شده.
کمرا ترکینگ هم داره.
اسکالپت و کرکتر پینت هم داره.
خلاصه کامله ولی بهتر از این هم میتونه باشه.
یه چیز جالب دیگه :
Game engine تو خودش داره. مستقیم میتونید توش بازی بسازید.
بازم:shock:
شاد و پیروز باشید.
اینجا هم ببینید.
http://cgcookie.com/blender/
دومین فایل تست خودمه از فایلهای آماده تمریناتش که برای زمان رندر استفاده کردم و 1 دقیقه شد. خودم هنوز بلد نیستم تو بلندر کار کنم.
 

پیوست ها

  • How to Create a Flamethrower - Blender Guru.flv
    1.5 مگایابت · بازدیدها: 23
  • Test.jpg
    Test.jpg
    266.4 کیلوبایت · بازدیدها: 27
آخرین ویرایش:

CG-Student

Member
بلندر نرم افزار خوبی هست و کارتو خیلی راحت راه میندازه
فرض کن الان می خوای ماشین بخری فرضا یه 206 ولی پولت به اندازه خرید این ماشین نیست . بلندر مثل یه موتور میمونه که به عنوان یه وسیله نقلیه خوبه اما به نظر من ( به عنوان یه هم رشته ای ) وقت خودتو پای این نرم افزار نذار ) به فکر مسترینگ مایا باش و خودتو در اون زمینه گسترش بده . الان خیلی ها برای انیمیت از Motion Builder استفاده می کنند و بعضی از دوستان برای طراحی محیط جنگل و اینا از Vue
این یعنی مایا هم کامل نیست !
یه خورده صبر و حوصله به خرج بدی بعد از چند ماه یه چیزایی دستو میگیره .
الان دوستان خوبی در انجمن مایا هستند و بعضی ازشون مثل خودم دنبال همکار هستیم که با هم پیش بریم
حالا اگه دوست داشتی بیشتر با هم صحبت می کنیم
یا علی
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
سلام

CG-Student عزیز حرفات کاملا درست و من هم مایا رو کاملا ترجیح میدم ولی ببخشید رفیق من به این جمله ـت معتقد نیستم

الان خیلی ها برای انیمیت از Motion Builder استفاده می کنند

motion builder برای انیمیت ابزارهای خیلیییی خیلی خوبی داره ولی چیز رادستی نیست برای انیمیت دستی بیشتر بدرد ست کردن کلیپ ها میخوره.
همونطور که خودت هم میدونی و دیدی همه کلاس های بزرگ انیمیشن آموزش هاشون توی خود نرم افزار مایا هست. من خودم هم یه پروژه رو با motion builder کار کردم، دیوانم کرد نرم و رادست نیست برای free animate ولی کارش تو کلیپ فوق العاده ست.

حق یارت عزیز.
 

rainbmaya

Active Member
دوستان لطفا رای هم بدید.
تشکر
منظور من تو جمع کردن ساده تر پروژه های tv. میدونم شما منظورت چیه. ولی تو زمان و هزینه به نظرتون به صرفه تر نیست که پروژه ها یی با کیفیت مدیوم برای tv رو ارزونتر برای استودیو تموم کنیم. مایا خوشدسته ولی زمانبره و هزینه تولیدو بالا میبره. من نمیخوام مایا مستر بشم. دوست دارم ولی دوست داشتن یه چیزه و ... . بیشتر هدفم تولیده تا چیزای دیگه. زندگی خرج داره خیلی زیاد و سرسام آور همه چی گرونه. پس فرصتی برای مستر شدن ندارم.
شاد و پیروز باشید
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
اتفاقا همین مایا پول سازه پوله خیلی زیادی هم توش هست اگر مایا کار باشی و البته به زبان مل کاملا مسلط باشی بازار کارتش فوق العاده است
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آخه عزیز تو ایران این نرم افزارا چه خرجی دارن؟
تازه باید در به در بی افتی دنبال آرتیست های این نرم افزار که بـــــــــــــــــــــــه شدت کمه.
یا مثلا کی میتونی توسط این نرم افزار نت رندر بگیره؟ یا یه ریگ حرفه ای بار S & S بزنه؟ ((تو ایران)) اگه ساده و با کاربدر بالا میخوای مثلا CAT مکس برای ریگ که خیلی خیلی هزینه رو میاره پایین و آموزش و این کاره برای نت رندر هم هست خدا رو شکر

مدل کردن که همه جا هست، نور و تکسچر هم تو همه به نوعی یه جوره و زیاد خرج بردار نیست، تازه فکر نکنم برنامه ای برای مدل و ابزارهای فوق العاده مدلینگ به پای مکس برسه، مثلا خود Line مکس برای خودش یه پا corel draw ـه ابزارهای poly هم به شدت زیاد و خوب
آرتیست هم توش خیلی خیلی زیاده ساپورت پلاگینی زیادی هم داره.

این نرم افزار برای اوناست که پول زیادی نمیتونن برای یه نرم افزار بدن.

شما با مکس کار کن اگه میخوای بی خرج کار کنی تا متوجه بشی هم کاربر توش زیاده هم ابزارهای ساده و کم خرج
 

maxscript

Well-Known Member
درواقع این برنامه برای کسانی واجبه که تازه می خوان وارد دنیای تری دی بشن هم کم هزینه هست و هم راحت که باعث میشه راه بیفتن ولی برای کارای تجاری و انیمیشن و گیم هیچ کاربردی نداره بعد بلندر بر پایه پایتون نوشته شده برای همین نمیشه ساختار برنامه نویسی سی پلاس پلاس از انجین دیگر را داخلش ایمپورت کرد وقتی شما می خواهید باهاش یه گیم ساده بسازید متوجه ضعفش میشید.
 

rainbmaya

Active Member
ok
کاملا منطقی بحث شد.
همون مایا رو میچسبم.
آیا اگه بخوام برم تو مکس خیلی مشکل پیدا میکنم؟ من تا به حال تو مکس کار نکردم!

شاد و پیروز باشید.
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
به نظر من هیـــــــــــــــــــــــــــــــچ نرم افزاری فضای به قول معروف user friend ـی به اندازه ی مکس نداره
یاد گیریش خیلی راحته، مدلینگش از مایا خیلی ساده تر و راحت تره.

من هم مایا کار میکنم هم مکس ولی هییییچ وفت تو مایا مدلینگ نمیکنم چون کار ضایع ایه کسی مکس بلد باشه بعد مدلش رو تو مایا بزنه البت که مایا یه چیز خیلی خاص تو مدلینگ داره اون هم extrude edge به صورتی که یه پلان ازش در میاد نه یه سطح با دو لبه مجزا
 

maya_22

Well-Known Member
در رابطه به انتخاب البته به نظرم شما همون مایا را کار کنی نتیجه به مراتب بهتری میگیری هم سریعتره هم دقیقتر هم با کیفیت تر میتونی کار خدا باهاش بسازی یا کار معمولیتر بستگی به حجم و بودجت داره وقتت را رو مایا بزاری تا مدام اینور اونر بپری بهتره البته با احترام به bubo3d مدلینگ مایا مشکلی توش نمیبینم هم پلیگان هم ..... جزییات هم که زیبراش خوراکشه که لازم نیست حتما بخای برا مدل بری مکس و برگردی شاید عادت وراحتی شما تو مکس برا مدلینگ بیشتره تو انیمیشن وvfx rig هم که هنوز رودست برامایا بلند نشده هرچند رقیبایی وجود داره که بلندر کار کردن واقعا در مقابل اونا خنده داره چه برسه سوییچ از مایا به بلندر یا ...
 

pclord

کاربر متخصص
دوستان ایشون با مایا کار میکنن بیخود تشویق به کار با تری دی مکس نکنید، چون هم عقب میفته و زحمتی که برای یاد گیری مایا کشیده هدر میره،مایا بسیار عالی و قدرتمند هست و هیچ وقت از یاد گیریش پشیمون نمیشی، مایا هم هیچ کم و کسری نسبت به مکس نداره و مدلینگش هم کامل هست. در ضمن توجه کنید که هیچ برنامه ای کامل نیست و سعی کنید در کنار نرم افزار های انیمیشن سازی برای مدل سازی از زیبراش، برای تکسچرینگ از ماری و برای سیالات از RealFlow و ... استفاده کنید. هر چند مایا خودش همه کار های این برنامه ها رو با قدرت و کیفیت بالا انجام میدهد.

موفق باشید.
 

CG-Student

Member
کارش تو کلیپ فوق العاده ست.

سید جان میشه توضیح مفصل تری بدین . چون من ریگ در حال حاضر تعطیل کردم و می خواستم بعد ریگ مایا فورا کار را با موشن بیلدر هم شروع کنم و مقایسه هارو انجام بدم . سید جان تجربه شما کمک خوبی ما می کنه . چون شما قبلا کار کردین
ممنون
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
مدلینگ مایا مشکلی توش نمیبینم هم پلیگان هم

maya_2
عزیز من تو مطلب ننوشتم مدلینگ مایا مشکلی داره؟ اگه جایی از مطلبم چنین چیزی نوشتم ریفیق بهم بگو
من گفتم هیچ برنامه ای قدرت مدلینگ و ابزارش به صورت پایه به مکس نمیرسه، هیچ نرم افزاری این رو با قاتعیت هم میگم ، مدلینگ مایا هیچ مشکلی نداره که یه چیز خاص و جالب نصبت به مکس داره ولی به هیچ وجه من الوجوهی به پای ابزارهای مدلینگ مکس منیرسه، نه تو انتخاب اجزایی مثل face . vertex و edge که 1 پنجم ابزارهای انیتخاب این ها رو هم مایا نداره، نه توی ابزارهای مدل نه توی استفاده از ابزار مثل modify list که باز مایا به این قسمت هم نمیرسه، نه تو ترکیب ابزارهای modify و یهقسمت دیگه مکس که باز برای خودش تکه قسمت shape هست که باز همین قسمت و تقابلش با سیستم poly. همه اینها باعث میشن که بخش مدلینگ مکس کل مدلینگ همه نرم افزار ها رو بخوره.
من خیلی خیلی مایا رو قبول دارم حتی poly مایا کم bug ـتر از مکسه ولی باز نمیتونه با این بخش مکس رقابت کنه.
تازه شما فقط اون قسمت modify رو نبین عزیز بخش graphite که اضافه شده خیلی چیزاهای دیگه هم اورده تا مکس توی مدلینگ هنوز که هنوزه صدر نشین باشه

باز میگم من مایا رو خیلی دوست دارم و قبولش دارم توی dynamic . fluid . constrain . rig مثلا skin مایا فوق العاده هوشمند و خوبه ولی چیکار میشه کرد که مایا با همه قدرتش توی مدلینگ به پای مکس نمیرسه.

حق یارت ریفیق
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
مایا هم هیچ کم و کسری نسبت به مکس نداره و مدلینگش هم کامل هست

pclord عزیز من خودم از مشتریانتونم ولی ....
دوستانه این رو بیان میکنم، اصلا این جمله ی شما رو قبول ندارم دوستان خواهشا تعصبی با موارد برخورد نکنید

من خودم فک فتاده ی مایا کار ها رو به محض دیدن ابزارهای مکس دیدم که میگم درضمن من خودم هم مایا کار میکنم هم مکس مایا رو هم بیشتر از مکس قبول دارم ولی تو این مورد نه.

از دوستانی که این جمله رو بیان کردن میپرسم:
1.یه دهم ابزار shape مکس رو توی خود مایا به من نشون بدین. انواع bevel ـها ابزار خوب loft ، ابزار خوب shape مثل boolean توی shape نوع refine کردن یا ساخت راحت اجسام با shape و surface و .....
2. یه مقدار از تقابل shape با poly مکس رو توی مایا به من نشون بدین.
3. 1 پنجم ابزار انتخاب اجزای poly مثل حالات انتخاب loop و ring به انوع و شکل های متفاوت با کارهایی های متفاوت، مثلا همین soft selection مایا جدیدا شبیه مکس شده یعنی auto desk از مکس به مایا اوردش. انتخاب vertex , face و edge ـها به صورتی که modify ـهای بعدی فقط روی اجزای انتخاب شده اعمال بشن یا ایجاد set selected توی این سه مورد جوری که هر وقت تونستی باز همون ها رو انتخاب کنی یا انتخاب این سه در یک modify بر اساس نوع انتخاب اون ها در modify قبلی و .... (( باز هم هست نمیگم))

4. تنظیمات خیلی خوب توی ابزار connect ، chamfer ، bridge و راحتی کار بسیار عالییی که شاید برای تازه کارها سخت باشه به علت عادت نداشتن که این عادت نداشتن توی همه چیز هست ولی اگه کسی مثل من با مایا کار کرده باشه بعد به مکس هم عادت کنه خودش خوب متوجه میشه.

5. امکانات خوبی modify list داره که توی مایا چنین چیزی نمیبنی. یه نکتش رو میگ فکر کنم براتون بس باشه تا بقیه امکانات خوبش رو ببینید. (( مثلا ما یه حجم داریم که از بیرون اوردیمش و بیسار سنیگنه ما با modify optimize تعداد segment ـهای این رو کم میکنیم ولی نمیخوای این توی رندر دیده بشه فقط برای سبکی صحنه میخوام، راحت با یه کلیک راست روی modify ـمون گزینه ی off in render رو میزنیم و همین طور بر عکس میخوایم چیزی توی صحنه دیده نشه مثل smooth بالا که توی رندر باید دیده بشه))
این یکی از خوبی های این قسمتع

6. نوع حرکت دادن vertex , face و edge که بر روی face فقط حرکت کنن یا edge و یا normal خودشون که بسیار بسیار پر کاربرده.

7. حتی روش ID دادن به تک تک face ـها که هر کدوم متریال خاصی رو بگیرن.

8. hide کردن بخشی از vertex , face و edge ـهای جسم برای این که جلو دید رو نگیرن.

9. تغییر و جابجایی vertex , face و edge بر این اساس که UV که قبلا انجام دادم بهم نریزه.

تازه من همش رو نگفتم یه مقداری از اون همه امکانات رو بیان کردم.

دوستان من خودم مایا کار میکنم دوستانی هم دارم که مایا رو خوردن و پلاگین های چندین هزار خطی مینویسن منظورم اینه که یه مقدارکی سرم میشه ولی خواهشا تعصبی برخورد نکیند. مایا در مدلینگ ابزاری نداره در مقابل مکس
من کسی رو هم جری نکردم که بره مکس فقط به دوستمون گفتم اگه دنبال چیز ساده ای هست بره مکس نه blender خودم هم اون بالا به مایا رای دادم.

حق یارتون :rose:
 
آخرین ویرایش:

maxscript

Well-Known Member
ولی عوضش مایا Nurbs قوی داره ایا Nurbs مکس به پای Nurbs مایا میرسه. Nurbs مایا این قدر قوی بود توی بازی Call fo Duty MW2 تمام مدل های کاراکترو با Nurbs مایا کار کرده بودن User Friend مایا بهتره و دلچسبتره :)
 

maya_22

Well-Known Member
obubo3dجان عزیز مایا تو مدلینگ همون پلی ابزارهایی که داره کافی هست و نیازی به مکس نیست به نظرم برادرمنحالا شما مکس را قبول داری منم میگم ok
شاید شما ابزارهایی که درمایا برای کار هست با دقت کار نکردی یا سریع ازش گزشتی چون به قول خودتون ضایع هست بخای مدلات را تو مکس نزنی و با مایا کار کنی تو مدلینگ

اما به نظر من ابزارهای مدبلسازی مثل اکسترود و مرج و... برای مدلینگ پلی کافیه واینکه تو سایتهایی مثل کریتیو کرش
مل های خوبی برای مدلینگ هست که کار را راحتتر میکنه حالا شما با مکس بهتر میتونی کار کنیدلیل بر ضعف یا قدرت کم ابازارهای مدلینگ مایا نیست

در ضمن همون بحث لافت و .. میتونی با کرو شکلات را سریع بزنی بعد خروجیت نربس یا پلی کنی برای مدلینگ سریع کاربرد سرزیعی داره

جدا از اینا شما به ابزارهای دفرمر مایا به عنوان انیمشن تولز فقط نگاه نکن از اونها خیلی راحت میتونی برای مدلینگ استفاده کنی و شکلایی را خیلی راحت مدل کنی که زیبراش هم با چند میلیون پلی نیاز داره برای اون کیفیت


در هر حال من که 10 سالی هست مایارا دارم کار میکنم موردی نبوده که بخام با مایا بزنم نشه هرچند خودمم اوایل مکس کار کردم ولی واقعا هیچوقت لزومی نبوده سوییچ کنم دوباره اونور

یک یا ترکیب چند روش فوق که ذکر کردم همیشه تو مدلسازی کارساز بوده و خیلی خیلی کار راه انداز هست


============================
هرچند همیشه یکی از دغدغه ام این بوده اتودسک یک کاری میکرد میشد چند میلیون پلیگان را تو ویوپرت راحت ایمپورت و مهمتر از اون سبک باشه مثل فرض کن 100 تا مدل ماشین با جزییات اونم با کارتایی که ما داریم نه با مدلهای کارتای گرافیکی خاص و گرون

امیدوارم به زوردی این حل بشه که واقعا عالی میشه
فکر کنم سافت ایمیج تو این مورد خیلی سبک باشه
موفق باشی عزیز
 
آخرین ویرایش:

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
دیگه نشدا سید حسین اومدیو نسازی

عزیز این رو من نیمگم که، چرا این حرفای من رو به پای نفکر شخصی من میذارید.

چینش ابزارهای مکس خیلی رادسته، خودتون رو نبینید که یه کله تو مایا هستید و بهش عادت کردید. من هم نظر اطرافیانم که هم مایا کارن هم مکس کاره رو میگم هم نظر کسانی که تازه کارن و نگاهی به فضای هر دو برنامه انداختن مثل اوایل خودم و خیلیییی ار دوستانم.
درسته مایا برنامه ی فوق العاده ایه ولی خوب گل بی خار خدا ست.

maya_22
قول خودتون ضایع هست بخای مدلات را تو مکس نزنی و با مایا کار کنی تو مدلینگ

عزیز این دومی باریه که حرف من رو تحریف می کنید. این آخرین جوایه که میدم برای شما چون میترسم این نوع دید شما به من آخرش بینمون مشکل ایجاد کنه. خوب پست من رو بخونید

عزیز این حرف من بود نه اونی که شما اون بالا گفتید، خواشا نقل قول کنید تا به آدم بر نخوره و حرف تو دهن آدم نذارید ، با احترام
چون کار ضایع ایه کسی مکس بلد باشه بعد مدلش رو تو مایا بزنه

من نگفتم کلا مدل کردن تو مایا ضایع هست گفتم کسی که مکس بلده ضایع ست بره یه عالمه پلاگین و mel این جور چیزا از این ور اون ور در بیاره تا تازه برسه به پای مدلینگ مکس، وقتی مکس بلده مکس کار کنه نه این که مایا بلده برای مدل بره مکس یاد بگیره.
این نوع تفکر و رفتارتون ممکنه جایگاهتون رو توی اطرافیانتون و جامعه خراب کنه عزیز ، سهی کن عادلانه و بدون تحریف شخصی حرف دیگران رو نقل قول کنی یا روشون فکر کنی.

من هم نگفتم با مایا نمیشه زد میشه ولی مکس ابزار بهتر راحت تر و بیشتر و رادست تر داره.

در ضمن همون بحث لافت و .. میتونی با کرو شکلات را سریع بزنی بعد خروجیت نربس یا پلی کنی برای مدلینگ سریع کاربرد سرزیعی داره
من هر متنی گذاشتم بر اساس این نوشتم که دیگه نخوام این پست رو بزنم، من هم نگفتم مایا loft نداره، من این رو نوشتم ابزار خوب loft >>> این یعنی چی ؟ یعنی مایا هم loft داره ولی ابزارهایی که مکس برات گذاشته خیلی رادست تر و بهتره عزیز

نمیدونم شما چقدر مکس کار کریدن ولی من (( بر اساس حرف خودتون مجبور شدم این رو بگم)) 12 سال مکس 10 سال مایا کار میکنم. فکر کنم تا بحال جواب هایی هم که تو این فروم گذاشتم بیان گر این باشه عزیز. هیــــــــچ ادعایی هم ندارم ولی بعضی وقت ها بقیه انسان رو مجبور میکنن برای این که بگم از روی تازه واردی و تعصب این حرف های رو نمیگم این حرف ها رو برنم

اما به نظر من ابزارهای مدبلسازی مثل اکسترود و مرج و... برای مدلینگ پلی کافیه واینکه تو سایتهایی مثل کریتیو کرش
عزیز من قبول دارم مایا خوبه و ابزارهاش برای مدل بسه ولی برای این که متوجه بشی من چی میگم اگه خواستی سهی کن مدلینگ و ابزارهای مدلینگ مکس رو خوب یاد بگیری، این شما به حرف خودتون (( همین آخرین نقل قولی که گذاشتم معتقدید یه سوال؟ مگه مکس برای انیمیشن و حتی جلوه های ویژه توی ایران بس نیست؟ پلاگین هم براش زیاده و خیلی کارها رو هم میشه باهاش کرد خوب چرا بریم مایا؟ همه هم میدونن مایا خیلی خوبه ولی طی زمان بیشتری نصبت به مکس بهش به نتیجه میرسی نگید نه که همهههه این رو میگن ولی چون مایا کیفیت خوب تری داره م قداری دست آدم باز تره میرن سمتش.
بر اساس این حرف شما پس نیازی هم نیست ما بریم سمت مایا چون با مکس در حد خودمون میتونیم کار رو به نتیجه برسونیم با زمان سریعتر.

حالا شما تو مایا مدل میکنید بکنید کسی نگفت کار ضایعی میکنید (( گه شما با تحریف حرف من چنین حرفی رو به من نصبت دادین)) من به احدی نگفت آهای مایا کار میخوای مدل کنی بیا با مکس ولی هیچ مکس کار و مایا کاری فکر نکنم مدلش رو تو مایا بزن با این همه امکانات مکس بجای این که بر اساس حرف شما (( مل های خوبی برای مدلینگ هست )) آدم بره یه عالمه مل و پلاگین نصب کنه همه چیز ریر دستشه بدون مشکل و نا هماهنگی.

منیخوام توهین کنم ولی خودم چندین سال بین این کاره ها هستم ولی بعضی از مایا کار ها مثل کاربرای محصولات Apple هستن فکر میکنن اون چیزی که زیر دستشون فوق العاده و بدون نقصه و تک، نه عزیزان، انقدر متعصب نباشید من با هر دو کار میکنم مایا بهتره ولی مدل مکس بهتر با ابزارهای بیشتر.

بذارید کلی بگم که انقدر دیگه بحث نشه. دقیق خوبی مایا نصبت به مکس همینه، همون چیزا تو مکس هست ولی مایا بهتر و بیشتر و با کیفیت ترش رو داره واسه همین مایا خوبه حالا تو بخش مدلینگ مکس بهتر و بیشتر و با کیفیت تره. متعصب هم نباشید.

هر کی هم میخواد جواب بده کسی باشه که مدلینگ مکس رو خورده باشه میتونه این رو بگه نه کسی که یه کاراکتر و حتی یه قاب عکس هم با ابزار های مکس نساخته.

درضمن این گفته هام هم مثل همون بخش shape مکس ـه که هیچ کدومتون نتونس عرض اندام کنه توسط مایا، خودتون هم میدونید چه خبره تو این یکی بخش ولی چون تو بخش های دیگه سر نزدید اینا رو میگید

حق یارتون :rose: با احترام
 

CG-Student

Member
کارش تو کلیپ فوق العاده ست.
سید جان میشه توضیح مفصل تری بدین . چون من ریگ در حال حاضر تعطیل کردم و می خواستم بعد ریگ مایا فورا کار را با موشن بیلدر هم شروع کنم و مقایسه هارو انجام بدم . سید جان تجربه شما کمک خوبی ما می کنه . چون شما قبلا کار کردین
ممنون

آقا سید حسین مثه اینکه اول من سوال پرسیدم :sad:
 

bubo3d

کاربر متخصص انیمیشن
آقا سید حسین مثه اینکه اول من سوال پرسیدم
حسین جان واقعا شرمندتم عزیز. من رو ببخش یادم رفت، خوندمش ولی ... من از آلزایم حاد بهرمندم ، ببخشید ریفیق

ببین builder یه نرم افزار بیسلر خوب برای انیمیت، منظورم بیشتر ابزارهاشه عزیز ولی منیدونم چجوریه نمیشه اون انیمیتی که میخوای ازش بگیری ، یه جورایی برای انیمیت کاراهی فانتزی خوب نیست کلا تو کار realistic رو میشه خوب باهاش انجام داد و بیشتر برای ترکیب کلیپ ها عالیه، اول بگم این نرم افزار کاری از گروه Alias _ wave front سازنده ی مایا بود یعنی مکمل مایا بود برای ترکیب کلیپ های کپچر مثلا مایا نمیتونه پسوند BVH مهمترین فرمت کپچر رو وارد کنه و قسمت trax editor هم اون قدرت ترکیب کلیپ ها رو نداره، مثلا توی builder میتونی بگی کلیپ جدید بر پایه چه عضوی بر روی کلیپ قبلی وارد بشه به این منظور که وقتی شم کلیپ جدیدی وارد time line کاراکترتون میکنید مسلما یه جابجایی داره شما میتونی بگی pivot این جابجایی نوک انگشت پای چپ باشه، یعنی بقیه جاها تکون بخورن ولی نوک پا سرجاش بمونه. این یکیشه.
ابزارهای خوب ترکیب کلیپ ها یا حتی انیمیت، کالا چیز خوبیه ولی نمیدونم چرا ولی سیتمش برای انیمیت فانتزی خوب نیست، یعنی فکر نکنم شرکتی برای انیمیت فانتزی ازش استفاده کنه حالا بحث stretch & squash فرق میکنه من کلی میگم

این رو از من بشنو برای انیمیت فقط وفقط روی ریگ دستی کار کن ، انیمیتت رو قوی کن تا بتونی خوب روی ریگدستی کار کنی تا نخوای از ابزارهای ساده کننده بعضی نرم افزارها مثل CAT مکس استفاده کنی. CAT رو مثال زدم.

میگم به غیر از stretch squash مکشلی نداره شاید تو ورژن های جدیدش هم وارد کرده باشه من نمیدونم ولی باز تکرار و تکرار برای کار فانتزی سمتش نرو که کابر اینجوری هم کم داره و این باعث میشه نتونی ازش کسب در آمد کنی عزیز.

حق یارت
 

جدیدترین ارسال ها

بالا